abonnement Unibet Coolblue
pi_68858293
De nederlandse en Engelse X-factor vergelijken is bijna zinloos.
In Engeland is er duidelijk meer budget, treden wekelijks wereldsterren op, doen kandidaten duets met artiesten als Beyoncé en wordt ook duidelijk meer werk gemaakt van de intro's en optredens..
Nu de nederlandse winnares hetzelfde nummer uitbrengt als de laatste britse kan ik het nog niet laten een topic aan haar te wijden...

Auditie Alexandra Burke

Optreden met Beyoncé

Overwinning + Hallelujah

Video Hallelujah

Ik vind Lisa een prima zangeres, maar dit vond ik toch echt een graadje beter.
En tja, de vergelijking is snel gemaakt als ze dezelfde single uitbrengt..
Het debuut-album van Alexandra is overigens nog in de maak.
pi_68858517
Vergelijken is inderdaad zinloos, daarom vind ik het ook vreemd dat Lisa ook Hallelujah uitbrengt.
Alexandra heeft het een paar maanden eerder al gedaan en beter, dus waarom ze het in godsnaam doen is mij een raadsel.
pi_68858864
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:22 schreef Almere-Dude het volgende:
Vergelijken is inderdaad zinloos, daarom vind ik het ook vreemd dat Lisa ook Hallelujah uitbrengt.
Alexandra heeft het een paar maanden eerder al gedaan en beter, dus waarom ze het in godsnaam doen is mij een raadsel.
Ik vermoed dat ze er van uit gaan dat nederlandse kijkers de engelse versie niet zien.. (en voor een groot deel van het publiek zullen ze daar ook wel gelijk in hebben)
Al waren dat ook wel 'toepasselijke' nummers..
Of het is een kwestie van 'we laten onze favoriet het nummer van een winnaar doen, dan heeft ze vast meer kans om te winnen'.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maartel op 09-05-2009 23:46:45 ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:42:43 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_68859282
Misschien is het wel makkelijk met de rechten... als X-factor meneer Cohen betaalt voor het coveren van het nummer dat dan vervolgens iedere winnaar uit welk land dan ook het kan uitbrengen
pi_68859397
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:42 schreef ranja het volgende:
Misschien is het wel makkelijk met de rechten... als X-factor meneer Cohen betaalt voor het coveren van het nummer dat dan vervolgens iedere winnaar uit welk land dan ook het kan uitbrengen
Tja, met Right Here, Right Now en A Moment Like This gebeurde al eerder hetzelfde.
pi_68861262
Volgens mij is het begonnen bij Jason Castro van American Idol. Simon Cowell vond dat optreden zo goed, dat ie vervolgens elke X-Factor finale dit nummer ten gehore brengen en uitbrengen. Inmiddels heeft al een dozijn X-factor & Idol deelnemers dit liedje gezongen.

Maar de dame die het veruit het mooiste zingt, met veel meer gevoel dan al die jonge schools zingende X-Factor grietjes bij elkaar blijft natuurlijk KD Lang

beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 10 mei 2009 @ 01:06:28 #7
245356 KbenHetZat
Krijg allemaal de klere
pi_68861705
Ik vind die Alexandra The Nose maar een irritant koppie hebben.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:42:54 #8
246338 ArchibaldTheWise
Grandwizard of Wisdom
pi_68867761
Alexandra > Lisa.
Totaalplaatje, tekstbeleving, uitstraling vs kijk mij es de sterren van de hemel zingen
Respect my wisdom, or endure the wrath of the hazardous incompetence I refer to as vengeance.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')