abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2009 @ 19:31:11 #251
63722 z80
I fink you freaky
pi_70942605
net de architect van de nieuwe eigenaar van de grond achter mij aan de deur.
het is een Nederlands gezin (hoe kan het ook anders) die een bungalow.
echter de garage komt te dicht bij de erfgrens.
of ik hiertegen bezwaar heb (de het huis staat op 10meter van de erfgrens, en de garage "steekt" 3 meter uit (dus nog altijd 7 meter van de erfgrens)).
even een krabbel gezet voor geen bezwaar, nu moet siemi hier ook nog even een zegje over doen.
en daarna kan er gebouwd worden.

wel leuk om te zien dat de regels hier behoorlijk rekbaar zijn.
in Nederland minimaal x meter van de erfgrens, bezwaar of geen bezwaar.
in Duitsland minimaal x meter van de erfgrens tenzij geen bezwaar eigenaar aangrenzend grondstuk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:36:10 #252
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_70942762
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:23 schreef z80 het volgende:
@gateway
ik heb deze site hier al vaker onder de aandacht gebracht
http://www.verhuis.de/start/index.html
er staan wat foutjes in, maar de meeste struikel blokken, en verschillen worden vernoemd.
en kijk/luister geld dien je te betalen op het moment dat je radio en of tv mogelijk zou kunnen ontvangen.
dus een autoradio en een computer is al bingo.
Vriendin woont al in DLD (is ook duitse) dus dat komt wel goed

Maar ook dingen als uitkering later, dingen als verzekering? ik woon dan dus in DLD, maar werk in NL.

Eerste maand(en) blijf ik gewoon met NL kenteken rijden.... Intussen opzoek naar een andere auto
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 juli 2009 @ 20:04:23 #253
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_70943688
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:23 schreef z80 het volgende:

er staan wat foutjes in, maar de meeste struikel blokken, en verschillen worden vernoemd.
en kijk/luister geld dien je te betalen op het moment dat je radio en of tv mogelijk zou kunnen ontvangen.
dus een autoradio en een computer is al bingo.
Zelfs een navigatiesysteem met TMC is al bingo.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:01:44 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_70958525
Kom mensen, die GEZ moet je echt niet te spastisch mee omgaan hoor, letterlijk zou je elk Funk-gerät en PC met I-net aansluiting moeten melden, maar de praktijk is wel anders hoor. Wij staan al jaren gemeld met 1 tv en 1 autoradio. Meneer de controleur is destijds bij ons geweest en zei dat dit echt wel voldoende was hoor.
Hij vond het zelf ook belachelijk dat je voor elk apparaat zou moeten betalen.

Ik zou overigens wel je aanmelden, je hebt anders kans dat je een flinke naheffing kunt krijgen als men er later achter komt dat je niet betaald.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:05:53 #255
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_70958594
oja, Ik had alleen ff een probleem toen ik me wilde afmelden bij de GEZ. Wij trokken namelijk uit onze woning naar de woning van m'n zwager, die dus al bij de GEZ betaald. Plan was daar een half jaar tijdens de bouw te wonen en dan naar de nieuwe woning te trekken en daar weer aanmelden.
Denk je dat het me lukt van de GEZ af te komen? Echt niet, ik had bij voorbaat al aangegeven dat ik zou vertrekken uit duitsland. Anders zou m'n zwager veel meer moeten betalen, omdat er dan 2 families zouden wonen, 2 tv's etc. noem maar op....
Nou ik moest verklaringen zus en zo inleveren waar ik naar toe trok, wat met de oude woning gebeurde, wie erin trok etc...weet ik veel allemaal...
Ik heb dus zo de formulieren verscheurd en maar een half jaar doorbetaald. Nu simpel omgemeld naar het nieuwe adres en alles loopt weer....:)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 juli 2009 @ 10:48:38 #256
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_70959566
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:01 schreef ueberduitser het volgende:
Kom mensen, die GEZ moet je echt niet te spastisch mee omgaan hoor, letterlijk zou je elk Funk-gerät en PC met I-net aansluiting moeten melden, maar de praktijk is wel anders hoor. Wij staan al jaren gemeld met 1 tv en 1 autoradio. Meneer de controleur is destijds bij ons geweest en zei dat dit echt wel voldoende was hoor.
Hij vond het zelf ook belachelijk dat je voor elk apparaat zou moeten betalen.
Volgens mij hoef je ook alleen maar te betalen omdat je een TV hebt en niet voor elke TV en radio die er in je huis staat. Wat Z80 (neem ik aan) en ik bedoelden te zeggen is dat elk apparaat waarmee je TV of radio kunt ontvangen al genoeg is om te moeten betalen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:05:22 #257
63722 z80
I fink you freaky
pi_70960015
ik bedoel inderdaad dat op het moment dat het mogelijk is om radio dan wel tv beelden te ontvangen,
dat je moet betalen.
niet dat je voor elk apparaat moet betalen.
dit moet volgens de letter van de wet wel maar er is niemand die dat doet.
zolang alle apparatuur maar binnen 1 gezin blijft.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:59:50 #258
108339 Rokossovski
Do Svidanja
pi_70965688
Er is vorig jaar een enorme rel geweest omdat ze een aantal autodealers voor de GEZ aangeslagen hadden voor elke auto in de showroom...

Wij hebben één tv en één radio aangemeld terwijl er veel meer staan. Vind het wel welletjes...het bedrag is toch al van de zotte...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:30:22 #259
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_70969067
quote:
Meneer de controleur is destijds bij ons geweest en zei dat dit echt wel voldoende was hoor.
Hij vond het zelf ook belachelijk dat je voor elk apparaat zou moeten betalen.

Ik zou overigens wel je aanmelden, je hebt anders kans dat je een flinke naheffing kunt krijgen als men er later achter komt dat je niet betaald.
Ik was het destijds vergeten. Twee keer de controleur op de stoep toen ik niet thuis was (steeds rond de middag, tja, dan werk ik). Kreeg ik een briefje of ik zeker wist dat ik niets had waarvoor ik moest betalen.
Ik heb toen aangegeven dat ik net een maand of 2 een tv had :p en toen was het opgelost
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 juli 2009 @ 16:18:45 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70970996
Wij hoorden er het eerste jaar helemaal niks over, toen kregen we een formulier om ons aan te melden. En dat hebben we gedaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:12:14 #261
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_71074007
Aan welke bedragen moet ik dan denken ?


Overigens lijkt het er toch op dat ik een appartement in Aachen ga huren. Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik allemaal moet regelen,wat ik precies aan kosten kan verwachten, etc etc.

Nu was ik op het punt Autoverzekering aangekomen. Kijk ik nu verkeerd, of is de autoverzekering in Duitsland vele malen duurder dan in Nederland ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Waldheini op 17-07-2009 18:17:39 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2009 @ 18:20:13 #262
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_71074208
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:12 schreef Waldheini het volgende:
Aan welke bedragen moet ik dan denken ?
17 euro zoveel per maand, dacht ik.
quote:
Nu was ik op het punt Autoverzekering aangekomen. Kijk ik nu verkeerd, of is de autoverzekering in Duitsland vele malen duurder dan in Nederland ?
Verzekeringen in Dld zijn duur. Daar staat dan weer tegenover dat ze beter zijn in uitkeren en dat de wegenbelasting een heel stuk minder is. Helaas is niet alles hier goedkoper. De goede verzekeringsmaatschappij kan dan wel weer aardig wat schelen trouwens.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:16:40 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_71078696
het totaal plaatje (dus alle kosten opgeteld) is in Duitsland iets goedkoper dan in Nederland.
en je de auto verzekering is hier duurder, en afhankelijk van de motor inhoud/vermogen.
wat wel scheelt is alle verzekeringen bij 1 maatschappij onder te brengen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:41:19 #264
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_71107725
Ik zit te kijken op immobilien24.de voor een appartement om een kostenindicatie te krijgen, maar het valt me op dat voor huur-appartementen er veel borg wordt gevraagd (2 tot 4 maanden) en ook nog een provisie van enkele maanden huur. Is dit gebruikelijk in Duitsland?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_71116882
Helaas is dat redelijk gebruikelijk. De makelaar moet betaald worden door de huurder. De enige manier om daar aan te ontkomen is door rechtstreeks te huren, dus zonder tussenkomst van een makelaar.

Overigens, ik heb 2 jaar geleden zo'n 900 euro betaald voor de makelaar. Als je kijkt naar het werk wat die makelaar daar voor doet, lijkt me dat geen vetpot. Ik heb voor dat geld meerdere bezichtingen gehad en zo gaat het meer mensen neem ik aan.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:11:10 #266
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  maandag 20 juli 2009 @ 20:38:02 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_71159684
vandaag een brief van de ING
met het verzoek om 2.25 te betalen ivm het opsturen van rekeningafschriften van een niet aangevraagde betaal rekening.
meteen gebeld.
krijg een muts aan de lijn met de mededeling dat je verplicht bent de betaal rekening te nemen,
en te betalen voor de afschriften.
meteen een klachten formulier aangevraagd.
ga dus niet betalen voor een afschrift van een niet aangevraagde en ook niet gewenste rekening.
waar ook nooit 1 cent op komt te staan.

en de klachten brief gaat meteen ook door naar de Nederlandse bank

De Nederlandsche Bank N.V.
Informatiedesk
Antwoordnummer 2670
1000 PA Amsterdam
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 20 juli 2009 @ 22:25:29 #268
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_71163189
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:38 schreef z80 het volgende:
vandaag een brief van de ING
met het verzoek om 2.25 te betalen ivm het opsturen van rekeningafschriften van een niet aangevraagde betaal rekening.
meteen gebeld.
krijg een muts aan de lijn met de mededeling dat je verplicht bent de betaal rekening te nemen,
en te betalen voor de afschriften.
meteen een klachten formulier aangevraagd.
ga dus niet betalen voor een afschrift van een niet aangevraagde en ook niet gewenste rekening.
waar ook nooit 1 cent op komt te staan.

en de klachten brief gaat meteen ook door naar de Nederlandse bank

De Nederlandsche Bank N.V.
Informatiedesk
Antwoordnummer 2670
1000 PA Amsterdam
Als je het niet aangevraagd hebt en ook niet via een ander product van de ING d.m.v. de kleine lettertjes hoef je niet te betalen.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_71164963
Heb je toevallig een ING Bank spaarrekening en heb je nu een ING betaalrekening en spaarrekening???
Je moet trouwens niet bij de DNB zijn, maar de AFM.

Trouwens beetje genoten van de kermis gisteravond? Zag je lopen in de verte. Was wel weer gezellig druk.

[ Bericht 11% gewijzigd door siemi op 20-07-2009 23:13:09 (toevoeging) ]
  maandag 20 juli 2009 @ 23:25:38 #270
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_71165539
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:11 schreef gateway het volgende:
Vandaag wezen kijken in de woning Damn wat een ruimte!
Waar in DLD wil je gaan wonen?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:02:45 #271
63722 z80
I fink you freaky
pi_71175016
ik heb mijn hypotheek bij de ing, verder niets.
maar nu heeft de ing eenzijdig beslist dat iedereen die iets bij de ing heeft ook een betaal rekening heeft.
er is een brief gestuurd dat deze rekening aangemaakt ging worden, en dat deze gratis was/is.
dit laatste blijkt dus niet waar te zijn.
komt weer lekker betrouwbaar over.

en ja hoor de kermis was gezellig.
ook een gebakken visje (nou ja visje) gegeten.
was een complete maaltijd.

ps
wat is de laatste stand ivm de bouw?
en is de architect van je nieuwe buren al voor een handtekening langs geweest?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 juli 2009 @ 12:12:05 #272
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_71175366
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:02 schreef z80 het volgende:
ik heb mijn hypotheek bij de ing, verder niets.
maar nu heeft de ing eenzijdig beslist dat iedereen die iets bij de ing heeft ook een betaal rekening heeft.
er is een brief gestuurd dat deze rekening aangemaakt ging worden, en dat deze gratis was/is.
dit laatste blijkt dus niet waar te zijn.
Je kunt overigens de rekeningafschriften stoppen. Dan kost het ook niets. Of je laat ze naar een Nederlands postadres sturen. Wel stom, dat je bij een hypotheek ineens een betaalrekening moet hebben..
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:33:11 #273
63722 z80
I fink you freaky
pi_71176049
dit kan niet.
heb reeds gebeld.
er schijnt een mogelijkheid te zijn om de rekening om te zetten naar een internet rekening.
maar dan zit ik nog steeds met een rekening waar ik niet om gevraagd heb, en waarschijnlijk ook nog kosten voor een bankpas bij komen.
en Nederlands post adres wil ik hier hiervoor niet misbruiken.
laat de bank dit maar oplossen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:11:37 #274
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71177293
Het staat waarschijnlijk in de hypotheek overeekomst. Het is namelijk een verplichting die je aangaat, zodra je een hypotheek aangaat bij de ING. Hoe het zit met de vermelding dat dit "gratis" is, weet ik niet.

Het werd ons destijd meteen erbij verteld, dat dit een voorwaarde is. We zijn toen maar van bank gewisseld, en nu kost het ons in verhouding niets meer dan voorheen.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:58:09 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_71178843
voorheen was dit niet, en staat ook niet in de hypotheek voorwaarden.
dit is een wijziging van de voorwaarden vanaf het samen voegen met de abnamro bank.
en een andere hypotheek is ook een optie aangezien er eenzijdig de overeenkomst is gewijzigd,
ik wettelijk gezien de verbintenis zonder boete kan opzeggen.
zal eens rond kijken wat er zo is en wat op dit moment de rente is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')