abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_238440
Hieronder tref je het volledige verslag aan van de Marathonuitzending van 30 december, de speciale live-beelden, de reguliere uitzending en de uitzending van 21.00 u. Het ruwe materiaal is ge-edit en gefatsoeneerd. Het is opgemaakt in word een document geworden van 15 pagina's. Toen ik eraan begon had ik geen idee hoeveel werk het zou zijn om dit verslag te maken, maar ik heb zelden aan zo'n rotklus zoveel plezier beleefd. Veel leesplezier.


speciale live-beelden segment 1

De speciale uitzending begint met Rolf Wouters die begint met een overzicht van het uitzendschema voor vandaag :

Nu eerst een uur lang livebeelden uit het huis, daarna de reguliere uitzending waarin de bewoners te horen krijgen dat ze er vandaag uit mogen en dan om 21.00 uur een speciale uitzending van drie uur waarin om 23:15 de winnaar bekend zal worden gemaakt. We krijgen een staafdiagram van de stemmen tot nu toe: Bart staat duidelijk voor in de stemming, maar er worden geen percentages genoemd.

Bart, Ruud en Willem in bad

Terwijl er buiten een enorm lawaai is genieten de mannen nog maar eens van het bad. Ze speculeren over de aangekondigde verrassing. Ze denken dat er misschien oude bewoners komen. Dan gaan ze over op de sportkwis die ze allemaal leuk vonden. Uit het gesprek blijkt dat ze nog steeds niet zeker weten wat nu de laatste dag zal worden. Ze zwaaien nu naar de camera en hebben het erover dat de regie vanmiddag last had van het gitaarspelen van Ruud.

Overzicht hele BB-terrein

De regie vertelt nu aan de bewoners dat er iets aan de hand is. Ze krijgen het verzoek om het bad uit te gaan en de oliebollen in de voorraadkamer te zetten. Willem heeft het vermoeden dat ze buiten kunnen zien wat er aan de hand is.

Marijke in de regiekamer

Plotseling krijgen we ook kijkjes achter de schermen. Camera's worden in beeld verplaatst en we zien Marijke achter de microfoon. Deze beelden gaan door terwijl de mannen zich aankleden. Door een luikje in de DBK worden er cadeautjes (fruitmanden en pakjes) neergelegd. Deze verrassing wordt vervolgens aangekondigd door de Marieke.

Ruud, Willem en Bart

Ze gaan na de mededeling meteen naar de DBK en treffen daar de cadeautjes aan.
Ruud is erg enthousiast en Bart verbaast zich erover dat er alweer champagne is. Ze nemen alles mee naar de keuken

Willem, Ruud en Bart in de keuken

De manden worden nader onderzocht en blijken het volgende te bevatten: kreeft-room soep, salami, geitenkaas, sinaasappels, rode pesto, lollies. De schaal zelf is gemaakt van terracotta. Ze zijn er kennelijk blij mee, Willem gaat een steak bakken en ze nemen de soep vooraf.

speciale livebeelden segment 2,

[b]Ruud, Bart en Willem in de keuken

Willem is inmiddels bezig met het klaarmaken van het eten. Ruud zorgt samen met Bart dat het netje goed op de tafel blijft staan, anders kunnen ze vanavond niet tafeltennissen. Willem reageert op geluid vanuit de regiekamer, en denkt dat ze daar ook Midnight express hebben gezien. Ruud gaat wat blokken op het vuur van het bad gooien, wat aan Willem de opmerking ontlokt dat hij denkt dat het gewoon de bedoeling is van de redactie is dat ze niet meer buiten komen

Achter de schermen

Er wordt een brief neergelegd in de Dagboekkamer. Vervolgens vraagt Marijke weer of er iemand naar de Dagboekkamer wil komen. Willem neemt die taak op zich, hij gaat zitten en merkt dan pas dat er een enveloppe ligt. Hij krijgt het verzoek om de enveloppe mee te nemen naar de anderen en dan voor te lezen. Marijke benadrukt dat ze zich goed moeten voorbereiden op de inhoud omdat Rolf Wouters er straks op terug zal komen. Willem loopt weg maar komt dan weer terug om Marijke ook succes te wensen. Door deze scene kunnen we nu voor het eerst zien dat de sprekers in de Dagboekkamer op flinke afstand zitten van de bewoner die zich in de Dagboekkamer bevindt.

Willem, Ruud en Bart in de huiskamer

De mannen krijgen de opdracht een overzicht te geven van de helden van deze eeuw. Dit moet gebeuren aan de hand van een lange lijst met categorieën. Ze vinden het leuk om zich daarover te buigen. Volgens Bart kunnen ze het vast over geen enkele categorie eens worden.
Ze gaan het tijdens het eten doen, Bart snijdt het brood voor de paté, Willem maakt ondertussen de soep klaar (met een klontje boter).

Na het gebed vallen ze aan op het brood met paté. Op de achtergrond en in een PIP krijgen we regie-aanwijzingen (hou willem erbij.

Na een discussie besluiten ze gewoon bovenaan te beginnen, Bart maakt zijn belofte waar het niet makkelijk eens te zijn met de ideeën van de anderen over de helden van deze eeuw niet meteen waar;. de keuze voor Zanger wordt vrij makkelijk Elvis nadat Ruud is overgehaald. Het lijkt min of meer dat Ruud daarvoor "You never walk alone" als beste lied in ruil krijgt.
Bij de filmhelden lijkt heel even Rutger Hauer een kans te maken, maar de winnaar wordt Jack Nicholson.

crewroom

We schakelen over naar de crewroom waar Hummie en co zitten te kijken.

speciale livebeelden segment 3,

[b]Willem, Ruud en Bart aan het avondeten

Ze zijn nog steeds bezig met de lijst en komen bij de categorie beste actrice in de problemen; Bart heeft nog nooit wat gezien van Marylin Monroe, en die is nou toevallig de favoriet van Ruud en Willem. Als Willem vervolgens Monique van de Ven noemt stemt Bart daarmee in

De keuze voor beste film wordt niet meer afgemaakt doordat Bart het nog niet weet.

Buitenbeeld

Buiten wordt ondertussen een verrassing voorbereid: een modelhelicopter wordt opgelaten, met als gevolg dat even het geluid uit het huis niet te horen was. Er staan al behoorlijk wat mensen buiten te wachten, maar de voorspelde tienduizenden zijn kennelijk nog onderweg.

Bart, Ruud en Willem bij het keukenraam

Bart hoort als eerste dat er iets aan de hand is en ze gaan kijken uit het raam, de helicopter laat iets vallen in de tuin dat door Ruud wordt opgehaald. Het blijkt een stevig ingepakte Playboy die zich slechts met behulp van een mes laat uitpakken. Ze denken dat het de Playboy met Tara in de is, en dat is het ook inderdaad. Tara's opmerking dat ze zichzelf geen 'sexmodel' vindt, wordt door de heren weersproken. Als Ruud per ongeluk de naam Playboy noemt roepen Willem en Bart spontaan de Penthouse. Direct daarna reageert Marijke met het verzoek geen merknamen te noemen.

De Playboy staat direct centraal. Eten en lijstje worden abrupt en totaal vergeten. Vooral als de foto's van het nummer met Sabine uit het blad opduiken is de hilariteit groot. Bart leest aandachtig het verhaal bij de foto's, ze zijn enthousiast. Maar ook de borsten van Tara vermogen de heren te plezieren. Het blad wordt met grote aandacht doorgebladerd en becommentarieerd. Bart wil het artikel over ACDA later even lezen. Pas dan realiseren ze zich dat de foto's van Sabine nog niet gepubliceerd zijn.

Marijke in de regiekamer

Marijke laat de bewoners naar de voorraadkamer gaan om een TV te halen.

Bart, Ruud en Willem in de huiskamer

Ruud en Willem nemen de taak op zich voor de TV te zorgen, Bart haalt de electiriciteitskabel van het aquarium los. Als de TV eenmaal staat herinnert Willem zich zijn voornemen om voor het eten te zorgen. Hij loopt naar de keuken in afwachting van wat komen gaat.

Achter de schermen

Camera drie wordt op een nieuwe plek gemonteerd, terwijl we op de achtergrond horen dat de mannen besluiten voor de TV te gaan eten. Overigens blijken er problemen te zijn met Camera drie zodat het paniekerige verplaatsen geen nut meer blijkt te hebben.

{b]Bart in huiskamer[/b]

Bart bekijkt de foto's van Sabine nog eens zeer aandachtig in de kamer terwijl we op de achtergrond kunnen horen dat Ruud en Willem grote schik hebben in de keuken. Daarna krijgt Bart het verzoek om de TV op AV 1 te zetten. Hij doet dit en constateert direct dat ze op TV zijn. Hij is stomverbaasd dat hun kleine huisje zo veel groter is van buiten. Vlak nadat Ruud en Willem ook in de kamer zijn, valt het beeld

pi_238444
pi_238445
Lieve Hiz,

Ik wens je heel veel succes vanavond, van je andere verslagen heb ik ook genoten, dus deze zal vast weer geweldig worden.

Vergeet het koekje bij je koffie niet!

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_238446
goed idee HiZ, ik ga 'm zeker bewaren!
  donderdag 30 december 1999 @ 16:04:00 #8
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_238447
HiZ, ontzettend veel succes en (vooral, moge dat duidelijk zijn) veel plezier met het veslaan van dit onmenselijk lange tv-uitzending

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_238448
Leuk Hiz! Ik verheug me er nu al op om ze te lezen!
pi_238449
Te gek Hiz. Kan ik het toch nog volgen hier in het Antwerpse. Kijk er naar uit!
Groet, San.
pi_238450
Go, HiZ, go!
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_238451
Oei het is begonnen de Marathon uitzending is gestart

HIZ heel veel succes ik hou het bij kijken, en volgen via internet, gelukkig dat er van 1/2 8 tot 9 nog een pauze is.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_238452
Het is begonnen
pi_238453
Hoi Hiz, die leuke blonde dame is dus Marijke waar Bart zo gek op is.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 30 december 1999 @ 19:12:00 #15
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_238454
Hiz,
veel succes!
Terug uit het enge bos
pi_238455
zet 'm even omhoog
  donderdag 30 december 1999 @ 20:07:00 #17
215 misterDre
Paint it black!
pi_238456
Ziet er goed uit Hiz, succes met het vervolg!
  donderdag 30 december 1999 @ 20:18:00 #18
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_238457
hou 'm op de Top, en veel succes vanavond Hiz. Morgen lekker nog eens alles lezen.
  Admin donderdag 30 december 1999 @ 20:57:00 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_238458
ok, het is bijna 21.00h

Hiz succes, morgen zal ik zeker je verslag lezen (vanavond ga ik maar 's slapen namelijk...)

(Alvast) superbedankt!

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_238459
en ook het verslag springt even mee
pi_238460
Hiz, je maakt me heel gelukkig. Ik was zo verdrietig dat ik niet kon kijken, nu blijf in in ieder geval een beetje bij.
Nog wat screenshots van R@b erbij en de vreugde zou voor mij compleet zijn..
bedankt!
mooi he, alles
  vrijdag 31 december 1999 @ 00:12:00 #22
1234 HiZ
Istanbullu
pi_238461
Ik ga even pauzeren, wist niet dat 5 uur tv-kijken zo zwaar kon zijn Kan iemand me vertellen of ik vanavond nog wat heb gemist?
  vrijdag 31 december 1999 @ 00:16:00 #23
568 Juul
Is gewoon lief
pi_238462
HiZ te gek joh ! Zo kon ik tijdens het slotjes zetten toch nog het een en ander volgen .

Phileine, hoi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

The Bitch is Back!
pi_238463
Hiz, geweldig werk! Tanx, San
  vrijdag 31 december 1999 @ 00:29:00 #25
798 voyeur
bemoeit zich
pi_238464
Hiz mijn complimenten voor dit titanenverslag. Gedetailleerd, kleurrijk en vooral waanzinnig veel werk. Bij BB2 mag je de streamverslagen gaan doen
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 31 december 1999 @ 01:55:00 #26
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_238465
HiZ, tnx a lot, for the report.
* Tazz is net terug uit Almere en gezien de tijd lees ik hem morgen zeker ff na.

Tazz

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 31 december 1999 @ 03:52:00 #27
1234 HiZ
Istanbullu
pi_238466
Omdat het EINDELIJK af is slinger ik 'm even omhoog
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 1999 @ 03:55:00 #28
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_238467
Toppie zeg Hiz. Mijn complimenten hoor!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_238468
HiZ, je hele topic is zojuist per email over de atlantische oceaan gezonden naar een trouw mede-fokker die het even niet kon volgen op TV of Forum, en die je zeer dankbaar zal zijn. Geweldig verslag
pi_238469
Ik was er gistervond wel bij, zowel op fok als op de tv.
Was erg leuk om dit nog eens na te lezen en helemaal mooi voor mensen zoals phileine die het niet hebben kunnen zien
  vrijdag 31 december 1999 @ 11:29:00 #31
2004 sunshine
Still shining!
pi_238470
Hiz, het is idd een geweldig verslag geworden.
Hartstikke bedankt !
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_238471
Hiz toppertje jo!
  vrijdag 31 december 1999 @ 16:02:00 #33
1234 HiZ
Istanbullu
pi_238472
Hmmm, heb het vandaag eens geprint, en zag dat er nog een paar echt storende fouten in zaten. Vandaag heb ik geen tijd meer maar morgen zal ik die er nog even allemaal uit proberen te halen.
  vrijdag 31 december 1999 @ 23:14:00 #34
1464 ART
FOK!member
pi_238473
HiZ,

Vanuit Boston, duizend maal dank voor je verslag. Heb het nu toch een beetje meebeleefd. Happy New Year!!!

Het is het Gesprek waar het om draait
  Admin zondag 2 januari 2000 @ 21:49:00 #35
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_238474
* Breuls zegt: go HiZ! go HiZ! go HiZ!.

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_238475
Bedankt HiZ voor dit perfecte verslag! Ik kon het wegens vakantie helaas niet zien. Had het wel opgenomen, maar de videoband was helaas te kort. Dankzij jou toch nog een heel goed beeld van de gebeurtenissen.

Even een vraagje:
Je schreef:
Willem's familie staat 'm op te wachten bij de deur samen met Daphne, Tara, Cyrille, Anouk, Bianca, Martin, Mona,Maurice en Karin,

Klopt het dus dat Sabine er niet bij stond?


  maandag 3 januari 2000 @ 15:21:00 #37
1234 HiZ
Istanbullu
pi_238476
Athena,

Jouw vraag was voor mij aanleiding om het nog even na te kijken op de band. Het ontbreken van Sabine is een fout aan mijn kan. Zij was wel aanwezig bij de deur.

HiZ

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')