abonnement Unibet Coolblue
pi_68661057
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 306 Miljoen inwoners (Schatting Februari 2009)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15

    en we gaan weer verder
  • hmmmm....WAT???
      maandag 4 mei 2009 @ 17:03:17 #2
    249713 Atlanticus
    quintessenz
    pi_68661127
    Hiep hoi.

    En deel 15 nog in de OP.
    There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
    *** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
    pi_68661371
    laatste posts uit vorige topic:
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:47 schreef maartena het volgende:
    Van kust naar kust zou ik ook nog wel eens willen doen, maar je hebt er als je ook nog eens wat anders wil zien dan snelwegen toch al gauw 4 weken voor nodig.... Mensen die het echt doen met een camper ofzo, doen het ook meestal in 3 maanden, omdat ze - inderdaad - ook nog wat willen zien van de staten waar ze doorheen reden, ipv gaspedaal openen, binnen 6 uur er doorheen rijden, en dat tellen als "ik ben in staat xxx geweest".

    De afstand, hemelsbreed, tussen New York en Los Angeles is ongeveer 4000 kilometer. Ter vergelijking, dat is hetzelfde als rijden van Amsterdam naar Teheran, Iran. Alleen dan wel allemaal in hetzelfde land.

    Ook heb ik me laten vertellen dat ten westen van de Missisippi, ten Oosten van de Rockies, ongeveer een derde van de reis dus, je naar buiten kan kijken en je hetzelfde ziet als twee dagen geleden..... Graan, Maisvelden, etc. De mensen die echt de tijd nemen om van kust naar kust te rijden gaan meestal ook via Texas. Houston, dan door naar New Orleans, voordat door het "Deep South", etc, in plaats van dwars door Kansas, Oklahoma, of Noord-Texas wat allemaal hetzelfde is.

    Als ik het ooit zou doen, dan zou ik denk ik de I-10 van Los Angeles naar Jacksonville nemen, en pas bij Jacksonville naar het noorden richting New York. Dus langs Tuscon, El Paso, San Antonio, Houston, New Orleans, en dan vanaf Jacksonville door de Carolinas richting DC, Philly, en New York.
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:48 schreef Plastic_Power het volgende:
    Ik ben van het weekend in Pittsburgh geweest. Verrassend leuke stad
    hmmmm....WAT???
      maandag 4 mei 2009 @ 17:57:10 #4
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_68662829
    tvp:)
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_68663608
    Leuk dat we richting zomer gaan maar blaaaah hooikoorts.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_68664878
    tvp! nog 6 dagen en dan vlieg ik
    *plop*
      maandag 4 mei 2009 @ 19:16:45 #7
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68665117
    Waar kijken julie trouwens voor goedkope tickets naar Nederland? Moet misschien binnen een maand of twee voor een weekje naar Nederland, alleen de pech is dus dat het net allemaal in het hoogseizoen valt.... vanuit Los Angeles zie ik niets goedkopers dan png. $650, maar ik kan met 1 keer overstappen wel voor $550 naar Dusseldorf. Maar dan moet ik daar weer een auto huren etc, want de trein naar Nederland is dan lastiger.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68665188
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:16 schreef maartena het volgende:
    Waar kijken julie trouwens voor goedkope tickets naar Nederland? Moet misschien binnen een maand of twee voor een weekje naar Nederland, alleen de pech is dus dat het net allemaal in het hoogseizoen valt.... vanuit Los Angeles zie ik niets goedkopers dan png. $650, maar ik kan met 1 keer overstappen wel voor $550 naar Dusseldorf. Maar dan moet ik daar weer een auto huren etc, want de trein naar Nederland is dan lastiger.
    icelandair vliegt goedkoop vanuit boston en newyork naar amsterdam. Wij gaan zelf vliegen met KLM. We hadden voldoende airmiles gespaard. Volgende vlucht zal waarschijnlijk met icelandair zijn.
    *plop*
      maandag 4 mei 2009 @ 19:19:25 #9
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_68665220
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:27 schreef Shivo het volgende:
    Leuk dat we richting zomer gaan maar blaaaah hooikoorts.
    Een vriendin van me had gisteren ook een enorme aanval
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 4 mei 2009 @ 19:20:48 #10
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_68665269
    Ik heb gisteren een ticket geboekt retour Boston - Amsterdam, kwam niet onder de $750
    pi_68665306
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:20 schreef nickybol het volgende:
    Ik heb gisteren een ticket geboekt retour Boston - Amsterdam, kwam niet onder de $750
    welke maatschappij ?
    *plop*
      maandag 4 mei 2009 @ 19:40:05 #12
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68665894
    Morgen weer naar huis
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 4 mei 2009 @ 19:44:57 #13
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_68666059
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:21 schreef djmarshal het volgende:

    [..]

    welke maatschappij ?
    aer lingus
      maandag 4 mei 2009 @ 19:51:54 #14
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_68666318
    tvp
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      maandag 4 mei 2009 @ 19:53:07 #15
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68666373
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:44 schreef nickybol het volgende:

    [..]

    aer lingus
    NWA/Delta/KLM ook niet?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_68666646
    10 juli komen de mensen van KHZ mijn spullen ophalen die ik wil verhuizen naar de VS. Overigens zijn er ook al mogelijke plannen met m'n vriendin om wellicht na een x aantal jaar weer terug naar Nederland te verhuizen. . Eerst wil ze nog een opleiding volgen, dus over hoeveel jaar we het hebben weet ik niet precies (het is nog niet duidelijk wanneer ze wil beginnen en dus ook niet wanneer ze klaar zal zijn).
    Maar goed, eerst alles daar maar eens doorlopen en geregeld krijgen (SSN, bankrekening, tijdelijke werkvergunning gedoe voor tijdens de green card aanvraag, baan vinden, etc.) en daarna maar eens kijken hoe alles verloopt.

    Even een vraagje tussendoor, mijn paspoort verloopt in 2011. Aangezien ik dan niet meer in Nederland ben vroeg ik me af hoe het verloopt met het verlengen van je paspoort, zeker aangezien daar ook het visum in zit. Ik gok op iets met het consulaat / de ambassade daar aan de overkant. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      maandag 4 mei 2009 @ 20:11:22 #17
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68667090
    Ik kijk vaak op hotwire.com - als je vrij flexibel bent kun je op die site een periode van 30 dagen uitkiezen, en dan zit er altijd wel ergens een goedkope dag bij.

    Als ik op 25 of 26 Mei zou vertrekken, kan ik voor $461 naar Dusseldorf vliegen (met 1 stop in Atlanta), wat voor mij net zo ver is naar mijn ouders als Schiphol, alleen kan ik dan dus niet met de trein naar mijn ouders, en moet ik een auto huren. Ook geen ramp verder.

    Naar Amsterdam op dezelfde dag zou ik $671 kwijt zijn, en dat is dan wel non-stop met Northwest/KLM.

    De rest van de zomer komt toch al gauw boven de $900 uit..... Juni, Juli, Augustus, etc
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 20:12:38 #18
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68667152
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 20:02 schreef OMG het volgende:
    Even een vraagje tussendoor, mijn paspoort verloopt in 2011. Aangezien ik dan niet meer in Nederland ben vroeg ik me af hoe het verloopt met het verlengen van je paspoort, zeker aangezien daar ook het visum in zit. Ik gok op iets met het consulaat / de ambassade daar aan de overkant. .
    Kun je gewoon doen op het dichtstbijzijnde consulaat, of honoraire consul.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68673559
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:51 schreef Euc- het volgende:
    tvp
    pi_68680209
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:51 schreef Euc- het volgende:
    tvp
    Nou zal ik dan ook maar even?...


    'k Heb een zwak voor de US gewoon....
     FR
    pi_68680255
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
    'k Heb een zwak voor de US gewoon....
    Ik ken dat gevoel.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_68680296
    Toch effe een vraagje:
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:47 schreef maartena het volgende:
    Van kust naar kust zou ik ook nog wel eens willen doen, maar je hebt er als je ook nog eens wat anders wil zien dan snelwegen toch al gauw 4 weken voor nodig.... Mensen die het echt doen met een camper ofzo, doen het ook meestal in 3 maanden, omdat ze - inderdaad - ook nog wat willen zien van de staten waar ze doorheen reden, ipv gaspedaal openen, binnen 6 uur er doorheen rijden, en dat tellen als "ik ben in staat xxx geweest".

    De afstand, hemelsbreed, tussen New York en Los Angeles is ongeveer 4000 kilometer. Ter vergelijking, dat is hetzelfde als rijden van Amsterdam naar Teheran, Iran. Alleen dan wel allemaal in hetzelfde land.

    Ook heb ik me laten vertellen dat ten westen van de Missisippi, ten Oosten van de Rockies, ongeveer een derde van de reis dus, je naar buiten kan kijken en je hetzelfde ziet als twee dagen geleden..... Graan, Maisvelden, etc. De mensen die echt de tijd nemen om van kust naar kust te rijden gaan meestal ook via Texas. Houston, dan door naar New Orleans, voordat door het "Deep South", etc, in plaats van dwars door Kansas, Oklahoma, of Noord-Texas wat allemaal hetzelfde is.

    Als ik het ooit zou doen, dan zou ik denk ik de I-10 van Los Angeles naar Jacksonville nemen, en pas bij Jacksonville naar het noorden richting New York. Dus langs Tuscon, El Paso, San Antonio, Houston, New Orleans, en dan vanaf Jacksonville door de Carolinas richting DC, Philly, en New York.
    Ja, is het door Texas enzo dan wel redelijk afwisselend?
    Wij zaten er ook over te piekeren (in 1e instantie slechts over de helft van de US), maar we kregen de indruk dat het Texas-gedeelte ook vrij saai is. Vergis ik me daarin?

    En hoe is het gedeelte door de Carolinas enzo?
     FR
      dinsdag 5 mei 2009 @ 03:44:19 #23
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68680582
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 02:50 schreef Bora-Bora het volgende:
    Toch effe een vraagje:
    Ja, is het door Texas enzo dan wel redelijk afwisselend?
    Wij zaten er ook over te piekeren (in 1e instantie slechts over de helft van de US), maar we kregen de indruk dat het Texas-gedeelte ook vrij saai is. Vergis ik me daarin?

    En hoe is het gedeelte door de Carolinas enzo?
    Ik denk dat er in Texas meer te zien is. Meer grotere steden, je kunt erg gemakkelijk naar de kust, en er zitten een paar geweldige historische steden op de route, zoals El Paso, San Antonio en New Orleans. Daar ga ik dan liever doorheen dan Wichita, Kansas.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68680589
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 03:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik denk dat er in Texas meer te zien is. Meer grotere steden, je kunt erg gemakkelijk naar de kust, en er zitten een paar geweldige historische steden op de route, zoals El Paso, San Antonio en New Orleans. Daar ga ik dan liever doorheen dan Wichita, Kansas.
    En hoe is de kust van Texas e.d.? Is het de moeite waard om daar tijd voor in te ruimen?
     FR
      dinsdag 5 mei 2009 @ 14:02:57 #25
    249713 Atlanticus
    quintessenz
    pi_68691255
    Ja!

    (Horrorfilmfragment: The Texas Chainsaw Massacre)





    Het gebied naast de Rio Grande, de prachtige steden Houston, Austin en Dallas en de weide velden en heuvels... En superlekker BBQ vlees en (gezonder) ander vlees. En natuurlijk de TexMex cuisine (burrito's en taco's tot je geen A meer kan zeggen). En aardige mensen met te grote hoeden.
    Heel veel boeren en heel veel high-tech academici (pluriformer kan het niet).

    Texas is op zich al een vakantie waard.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Bora-Bora op 06-05-2009 01:52:36 ]
    There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
    *** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
    pi_68716796
    Atlanticus, bedankt voor je documentatie!

    Was dat 1e filmpje een grapje, of had je het zelf ook niet gezien?
    (Ik heb er voor de gevoelige zielen maar even bij gezet dat het om een preview van een horrorfilm ging. )



    Wat zijn gave kust- of badplaatsen?
     FR
      woensdag 6 mei 2009 @ 14:14:14 #27
    249713 Atlanticus
    quintessenz
    pi_68729044
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 01:55 schreef Bora-Bora het volgende:
    Atlanticus, bedankt voor je documentatie!

    Was dat 1e filmpje een grapje, of had je het zelf ook niet gezien?
    (Ik heb er voor de gevoelige zielen maar even bij gezet dat het om een preview van een horrorfilm ging. )



    Wat zijn gave kust- of badplaatsen?
    Was een grapje he.

    Gave plaatsen: Houston...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Texas

    http://en.wikipedia.org/wiki/Houston

    http://en.wikipedia.org/wiki/Crawford,_texas (voor Bush z'n ranch moet je landinwaarts)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Harlingen,_Texas
    http://www.visitharlingentexas.com/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nederland,_Texas
    http://www.ci.nederland.tx.us/

    Routes vind je hier:

    http://tourtexas.com/

    http://home.netcom.com/~wandaron/cotxroads.html

    En neem een Spaans woordenboek mee (veel illegalen die geen Engels kunnen)

    Ik ken geen toffe badplaatsen, het is geen Turkije of Kreta hè.
    En vergeet El Paso, San Antonio en Austin niet...

    [ Bericht 4% gewijzigd door Atlanticus op 06-05-2009 14:21:30 ]
    There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
    *** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
    pi_68738486
    South Padre Island is een echte badplaats en een populaire spring break bestemming.
      donderdag 7 mei 2009 @ 09:49:41 #29
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_68762109
    Ik ben van oost naar west gereden een keer (Route 66, alleen in New York begonnen en toen naar Chicago gereden) Eigenlijk wordt het inderdaad pas interessant nadat je de Mississippi over bent gegaan. Vooral qua landschap. Als je het eerste stuk Route 66 volgt, vanaf Chicago, krijg je wel nog een stukje geschiedenis mee van die route en dat maakt het wel dragelijk. Maar qua landschap moet je daar niet zijn . Zodra je de rocky's nadert wordt't ERG mooi en afwisselend!

    In totaal ben ik 4 weken op vakantie geweest. 2 weken van oost naar west gereden en toen 2 weken behoorlijk wat national parks in Utah, Nevada, California, Arizona en New Mexico. Ik ben daarna geïndigd in San Francisco.
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
    pi_68765120
    Ik heb ook een zwak voor de USA, een grote zelfs, 'opgegroeid' ermee moet ik zeggen door zeer veel tv-series te kijken zoals 2 Guys and a Girl, Friends, Viva La Bam, Seinfeld, Las Vegas, South Park, Simpsons, Married With Children, That '70s Show, How I Met Your Mom and films natuurlijk.

    Wij wilden als vriendengroepje volgend jaar naar Amerika gaan, vooral naar Atlanta omdat we onze favoriete rapnegert T.I. willen zien als ie uit de bak is dan.

    En verder naar LA, San Diego, Rocky Mountains, Washington D.C, New York en de Hoods: Compton en Bronx

    Natuurlijk gokken in Vegas, zuipen in La in Club Hyde en winkelen op Times Square

    Edit: Maartena, ik had gehoord dat je in USA per week wordt uitbetaald ipv maand zoals in Europa, klopt dat en geldt dit ook voor jouw? Props voor jouw dat je US en A woont gast, lijkt me echt geweldig om daar een keer te studeren of stage lopen oid
    The dead ball specialist!
    pi_68769206
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:20 schreef MervinMinky het volgende:
    Edit: Maartena, ik had gehoord dat je in USA per week wordt uitbetaald ipv maand zoals in Europa, klopt dat en geldt dit ook voor jouw?
    Ik ben dan wel geen maartena, maar heb wel een antwoord op jouw vraag. Als je niet veel verdient, krijg je per week uitbetaald. Dus studenten, schoonmakers en bankwerkers krijgen gewoonlijk 'weekly' betaald. Als je een beetje redelijk verdient, word je of eens per twee weken of maandelijks betaald.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 07-05-2009 14:09:57 ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_68769685
    Vanochtend teruggekomen van een weekje Miami Beach (ja ik weet dat dat geen KAA waard is) en ben zeeer onder de indruk geraakt van Miami! Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad, eigenlijk was het gewoon perfect! En ben van plan om zeker nog eens terug te gaan. Een maandje, een paar maanden, maar eigenlijk wil ik er een bachelor halen.

    Ik wil toch eens wat informatie op gaan zoeken over de verschillende scholen daar (universities?), wat het kost en hoe zoiets gefinancieerd kan worden (soortgelijk iets als studiefinanciering?). Iemand die me daar wat info/sites over kan geven? Appreciate it!
      donderdag 7 mei 2009 @ 14:19:49 #33
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_68771369
    mcdonalds betaald ook eens per 2 weken.. en dat is nou niet echt een goede baan
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_68773319
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 14:19 schreef compier het volgende:
    mcdonalds betaald ook eens per 2 weken.. en dat is nou niet echt een goede baan
    Klopt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed op de hoogte ben van hoe mensen met een McJob er financieel voor staan. Ik ben wel bekend met wat graduate students verdienen, en hoe die betaald worden, maar met klassiek 'goedkope' arbeid ben ik minder bekend.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_68774762
    Het gerucht gaat dat die mensen die in tolhuisjes langs de snelweg staan al snel $60K krijgen, en dat ook een metro bestuurder al $50K doet. Dat steekt de meeste postdocs (die $40-45K krijgen) nogal.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:50:25 #36
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_68775071
    Ga maar kijken op monsterboard of de andere amerikaanse vacaturesites. Daar zie je dat dit toch niet waar is en goed letten op secundaire arbeidsvoorwaarden!
    Dental en health insurance, hoewel vrij standaard, is toch wel een belangrijke kostenpost als je baas die vergoed
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:56:21 #37
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68775323
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:20 schreef MervinMinky het volgende:
    Edit: Maartena, ik had gehoord dat je in USA per week wordt uitbetaald ipv maand zoals in Europa, klopt dat en geldt dit ook voor jouw?
    Ik word per twee weken betaald, en dat lijkt de norm te zijn hier.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:05:26 #38
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68775686
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 15:43 schreef Shivo het volgende:
    Het gerucht gaat dat die mensen die in tolhuisjes langs de snelweg staan al snel $60K krijgen, en dat ook een metro bestuurder al $50K doet. Dat steekt de meeste postdocs (die $40-45K krijgen) nogal.
    Unions.

    Het principe van een vakbond is goed, maar in de VS hebben de Unions echt veel te veel macht gekregen. Geen wonder dat de autoindustrie instort, voor elke auto die GM maakt, zitten $3.000 aan "legacy costs" vast, zoals pensioenen en ziektekosten van voormalig medewerkers etc.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 mei 2009 @ 17:34:35 #39
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_68779030
    Unions in Amerika te veel macht? Vakbonden zijn de laatste tientallen jaren compleet afgebrokkeld, in vergelijking met de meeste landen hebben vakbonden in Amerika nauwelijks macht!
    pi_68780986
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:34 schreef Levitas het volgende:
    Vanochtend teruggekomen van een weekje Miami Beach (ja ik weet dat dat geen KAA waard is) en ben zeeer onder de indruk geraakt van Miami! Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad, eigenlijk was het gewoon perfect! En ben van plan om zeker nog eens terug te gaan. Een maandje, een paar maanden, maar eigenlijk wil ik er een bachelor halen.

    Ik wil toch eens wat informatie op gaan zoeken over de verschillende scholen daar (universities?), wat het kost en hoe zoiets gefinancieerd kan worden (soortgelijk iets als studiefinanciering?). Iemand die me daar wat info/sites over kan geven? Appreciate it!

    heb vorig jaar een 10tal internationale studenten begeleid voor een Junior College, deed onder andere de betalingen ( die zij opstuurden ) voor de huizen, lessen inschrijven etc.

    het beste wat je kan doen is starten in een JC, hierdoor kun je de punten halen en zo doorstromen naar een unief. Of je kan de SAT testen doen en als je hier goed genoeg voor haalt kan je onmiddelijk naar een unief.

    College, het eerste wat je zeker moet behalen is een toefl test, bij de meeste colleges is dit een vereiste. voor afspraken en uren kan je dit beste doen op consulaat.

    Budget dat nodig is ligt in ( California ) tussen de 20.000 en 30.000 dollar per jaar alles inbegrepen, school, kot, eten, vervoer, ... maar ik denk dat het in de meeste staten wat hetzelfde is

    je kan maximaal 21 of 20 uur op een college werken maar dit dekt natuurlijk niet alle kosten. als je volgend jaar nog wilt gaan heb je nog tijd tot juni/juli want dan sluiten de applicaties.


    je kan als je zeer goed bent in sport eerst Junior College spelen en wie weet maak je wel kans op een volledige studiebeurs in o.a. voetbal, basketball, ...

    als buitenlandse student daar kun je natuurlijk geen lening aangaan maar ik denk dat het wel mogelijk is in Nederland
    pi_68785187
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 15:43 schreef Shivo het volgende:
    Het gerucht gaat dat die mensen die in tolhuisjes langs de snelweg staan al snel $60K krijgen, en dat ook een metro bestuurder al $50K doet. Dat steekt de meeste postdocs (die $40-45K krijgen) nogal.
    Die tolhuisjes zijn soms wel bizar, staan er 5 mensen 20 cent tol te vangen per auto. Alhoewel het meestal iets meer kost natuurlijk. Maar $5000 zal toch wel overdreven zijn...
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_68786661
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 17:34 schreef nickybol het volgende:
    Unions in Amerika te veel macht? Vakbonden zijn de laatste tientallen jaren compleet afgebrokkeld, in vergelijking met de meeste landen hebben vakbonden in Amerika nauwelijks macht!
    ( )
    There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
    *** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
    pi_68793290
    @ Peachess

    Kijk aan, daar heb ik wat aan! Van de TOEFL wist ik al ja. Mijn engels is niet slecht, en ik denk dat het geen probleem moet zijn om die testen te halen (afgelopen week redelijk vaak gehad dat men niet eens hoorde dat ik uit Nederland kwam of iets dergelijks, hoewel het soms zoeken is naar woorden).

    20.000 - 30.000 dollar per jaar. Damn, dat is een hoop. Ik denk dat dat het enige is wat me tegen zou houden om daar te studeren.

    En wat betreft het sporten: Goede reden om mezelf minimaal 3 uur per dag op te sluiten op een basketbalveldje Ben een gepassioneerd -passief- basketballer, maar hou er van om zo nu en dan ook zelf een balletje te gooien. Kan tegenwoordig al zelfs redelijk mee hier op het veldje die al een aantal jaar bij een vereniging spelen. Maarja, om college te spelen moet je wel echt gruwelijk goed zijn en ik betwijfel of ik dat niveau haal of ooit ga halen..
    pi_68796512
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 17:34 schreef nickybol het volgende:
    Unions in Amerika te veel macht? Vakbonden zijn de laatste tientallen jaren compleet afgebrokkeld, in vergelijking met de meeste landen hebben vakbonden in Amerika nauwelijks macht!
    Er zijn bepaalde bedrijfstakken waar vakbonden idd geen voet aan de grond krijgen. Maar in andere industrieen, zoals de luchtvaart en de autoindustrie, kun je niet aan werk komen, zonder lid te zijn van een vakbond. Je kun bijv. geen stewardess worden zonder lid te zijn van een vakbond voor cabinepersoneel. Dat verklaart ook meteen waarom die industrieen het zo moeilijk hebben, en waarom je zo veel lelijke oude stewardessen ziet op Amerikaanse vluchten.

    Daarnaast heeft Obama de macht van de vakbonden uitgebreid, wat maar weer eens aantoont dat de goede man totaal geen verstand van economie heeft.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_68796531
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 15:43 schreef Shivo het volgende:
    Het gerucht gaat dat die mensen die in tolhuisjes langs de snelweg staan al snel $60K krijgen, en dat ook een metro bestuurder al $50K doet. Dat steekt de meeste postdocs (die $40-45K krijgen) nogal.

    Een politieagent of een zuster (RN) verdient al snel tussen de 80k en 100k. Tel daar nog eens overwerk bij, en je snapt dat je in de VS lekker kunt verdienen.

    Maar eh, een Amerikaans postdoc salaris is echt zo verkeerd nog niet! Na belasting houd je waarschijnlijk meer over dan een Nederlandse lecturer of misschien zelfs beginnend hoogleraar.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:30:49 #46
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68796573
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:25 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]


    Een politieagent of een zuster (RN) verdient al snel tussen de 80k en 100k. Tel daar nog eens overwerk bij, en je snapt dat je in de VS lekker kunt verdienen.

    Maar eh, een Amerikaans postdoc salaris is echt zo verkeerd nog niet! Na belasting houd je waarschijnlijk meer over dan een Nederlandse lecturer of misschien zelfs beginnend hoogleraar.
    Je moet ook wel een stuk meer betalen van dat loon, volgens mij/...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 8 mei 2009 @ 02:49:55 #47
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68796677
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:25 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]


    Een politieagent of een zuster (RN) verdient al snel tussen de 80k en 100k. Tel daar nog eens overwerk bij, en je snapt dat je in de VS lekker kunt verdienen.
    Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan haalt maar dat is mij onbekend. En ik werk zelf met veel RN's en doktoren.

    En m'n zwager is politie en zou een gat in de lucht springen met 80k.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 03:16:51 #48
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_68796789
    Jullie maken er wel 1 grote vakantie van he als ik het zo lees. Kon ik dat maar

    Deed Amerika nog moeilijk om julle toetelaten?
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
      vrijdag 8 mei 2009 @ 03:23:41 #49
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68796810
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:49 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan haalt maar dat is mij onbekend. En ik werk zelf met veel RN's en doktoren.

    En m'n zwager is politie en zou een gat in de lucht springen met 80k.
    Misschien in dure gebieden...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_68797061
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:49 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan haalt maar dat is mij onbekend. En ik werk zelf met veel RN's en doktoren.

    En m'n zwager is politie en zou een gat in de lucht springen met 80k.
    Het median salaris voor een RN in Boston lag op $80k. Een politieagent daar zit een stuk lager (~$50k), maar met overtime is het eenvoudig om aan $100k te komen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 8 mei 2009 @ 04:56:28 #51
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68797066
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 04:53 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Het median salaris voor een RN in Boston lag op $80k. Een politieagent daar zit een stuk lager (~$50k), maar met overtime is het eenvoudig om aan $100k te komen.
    Tja Boston is dus wel ruim boven het gemiddelde. Gemiddelde starter salaris ligt rond de 35k/40k zag ik net op wat sites.

    Het huis en grond wat ik hier heb zou ik in Boston niet op kunnen hoesten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_68797285
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:49 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan haalt maar dat is mij onbekend. En ik werk zelf met veel RN's en doktoren.

    En m'n zwager is politie en zou een gat in de lucht springen met 80k.
    LB heeft wel gelijk hoor, ik werk in een ziekenhuis en zeker met een paar jaar ervaring zijn dat de bedragen die een verpleegkundige in omgeving Boston krijgt. Met een specialisatie loopt het op tot 120K per jaar. Politie agenten weet ik niet.

    LB, met 40K per jaar ging ik er behoorlijk op achteruit ten opzichte van mijn PhD tijd; misschien hou je netto wat meer over maar de hoge levensonderhoud kosten in Boston doen dat snel teniet. Gelukkig betaalt mijn Nederlandse fellowship een stuk meer.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 07:07:11 #53
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68797290
    Hij heeft gelijk gelijk voor de omgeving Boston, NY, LA etc.

    Dat is niet echt een graadmeter toch? De vaste lasten, huis etc. zijn daar ook veel duurder. Ik ga uit van het landelijk gemiddelde.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 07:19:25 #54
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68797340
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 02:25 schreef Lyrebird het volgende:
    Een politieagent of een zuster (RN) verdient al snel tussen de 80k en 100k. Tel daar nog eens overwerk bij, en je snapt dat je in de VS lekker kunt verdienen.
    Kun je me even vertellen in wel ziekenhuis, en welk politiedistrict je dergelijke bedragen verdiend?

    Een politieagent in de Los Angeles area komt echt niet aan de 80k, en ik ken een RN die hier voor een vrij goed ziekenhuis werkt en ook echt niet aan dergelijke salarissen komt....

    Een politieagent in Los Angeles verdiend tussen de 56.000 en de 75.000, afhankelijk van seniority, rank, ervaring, opleidingtype, etc. Gemiddeld komen de LAPD cops niet ver boven de 60k uit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68800448
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 07:04 schreef Shivo het volgende:
    LB, met 40K per jaar ging ik er behoorlijk op achteruit ten opzichte van mijn PhD tijd; misschien hou je netto wat meer over maar de hoge levensonderhoud kosten in Boston doen dat snel teniet. Gelukkig betaalt mijn Nederlandse fellowship een stuk meer.
    Ik had in Nederland een hele redelijke baan bij Philips en kreeg in de VS grofweg hetzelfde loon (maar dan zonder 13e maand, obligaties vakantiegeld, etc). Ik had er echter niet op gerekend dat het leven in Boston ZO veel duurder was.

    Daarna ben ik naar Indiana verhuisd, waar ik er $10k bij kreeg en 50% minder kwijt was aan huur. Kortom, voor het geld moet je niet aan de Oostkust blijven hangen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_68812305
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 07:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Kun je me even vertellen in wel ziekenhuis, en welk politiedistrict je dergelijke bedragen verdiend?

    Een politieagent in de Los Angeles area komt echt niet aan de 80k, en ik ken een RN die hier voor een vrij goed ziekenhuis werkt en ook echt niet aan dergelijke salarissen komt....

    Een politieagent in Los Angeles verdiend tussen de 56.000 en de 75.000, afhankelijk van seniority, rank, ervaring, opleidingtype, etc. Gemiddeld komen de LAPD cops niet ver boven de 60k uit.
    Dana-Farber Cancer Institute en Mass General Hospital zijn de ziekenhuizen waar ik zelf ervaring mee heb.

    Ik vind 60K voor een beetje met je dikke pens naast een bouwput hangen zo slecht nog niet.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 20:56:19 #57
    249713 Atlanticus
    quintessenz
    pi_68823114
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 10:09 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]
    Kortom, voor het geld moet je niet aan de Oostkust blijven hangen.
    Vraag dat maar eens aan Heleen Mees.

    http://www.heleenmees.com/

    Die betaald voor 3 maanden huur in NYC wat jij in een jaar verdient.
    There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
    *** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
    pi_68834188
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 15:47 schreef Shivo het volgende:
    Ik vind 60K voor een beetje met je dikke pens naast een bouwput hangen zo slecht nog niet.
    Daarnaast gaan politieagenten na 20 jaar dienstverband met (geindexeerd) pensioen. Dus die kunnen vanaf hun ~40-45e van een inflatievast pensioen genieten. Ik heb nog 30 jaar te gaan, en heb een alles behalve inflatievast pensioen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 9 mei 2009 @ 06:06:37 #59
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68834831
    Daar kun je wat aan doen, jij verdient meer, of gaat meer verdienen, dan de gemiddelde cop.

    Je bent slim genoeg Lyre.

    Ik heb nog een beetje pensioengeld in NL zitten ook. Dat is straks miljarden dollars waard. Niet gek voor iemand van de huishoudschool.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_68834892
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 06:06 schreef popolon het volgende:
    Daar kun je wat aan doen, jij verdient meer, of gaat meer verdienen, dan de gemiddelde cop.

    Je bent slim genoeg Lyre.
    Natuurlijk, uiteindelijk komt het wel goed. Maar afgelopen zomer heb ik er wel een tijdje enorm de pest in gehad, dat ik ondanks opleiding na opleiding en keihard werken er veel slechter voorstond dan een politieman.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 9 mei 2009 @ 07:15:45 #61
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68834912
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 06:58 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Natuurlijk, uiteindelijk komt het wel goed. Maar afgelopen zomer heb ik er wel een tijdje enorm de pest in gehad, dat ik ondanks opleiding na opleiding en keihard werken er veel slechter voorstond dan een politieman.
    Ik moet 't voornamelijk hebben van werkervaring. Althans, dat moest ik bij m'n sollicitatie.

    Een opleiding heb ik niet echt, ik liep altijd te klooien en feesten. Aan de andere kant laat dat zien dat je wel wat kunt bereiken met gewoon je gezonde verstand. M'n vrouw kan nu mooi part-time werken omdat we niks te klagen hebben. Toch wel fijn als je zo'n klein kereltje er bij hebt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_68834967
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 07:15 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik moet 't voornamelijk hebben van werkervaring. Althans, dat moest ik bij m'n sollicitatie.

    Een opleiding heb ik niet echt, ik liep altijd te klooien en feesten. Aan de andere kant laat dat zien dat je wel wat kunt bereiken met gewoon je gezonde verstand.
    Het rare is dat het voor mij eigenlijk niet anders is. Nou ja, ik heb dan wel niet zo lopen feesten, maar wel ongelofelijk veel lopen klooien. Ik heb me eigenlijk allleen met pijn en moeite door school heen gewurmd, maar kon me nooit op m'n studie concentreren. Het was een ware martelgang. In de praktijk lukte dat leren vreemd genoeg wel, en wat bleek, in de echte wereld zijn er andere zaken die veel belangrijker zijn dan sommetjes oplossen. Gezond verstand, inzet, met mensen om kunnen gaan en street smarts beat book smarts.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 9 mei 2009 @ 08:11:38 #63
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68835030
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 07:51 schreef Lyrebird het volgende:

    Gezond verstand, inzet, met mensen om kunnen gaan en street smarts beat book smarts.
    Bingo.

    Goedemorgen trouwens.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_68836146
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 08:11 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Bingo.

    Goedemorgen trouwens.
    Ik zit tegenwoordig op Japanse tijd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_68906944
    Good Morning America.
    GO LANCE !!!
      maandag 11 mei 2009 @ 15:50:36 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68907515
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 15:32 schreef .txt het volgende:
    Good Morning America.


    En nu eerst naar het werk....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68932686
    Gisteren heb ik het eerste contact opgenomen met een bureau die volledig ondersteunt bij het plaatsen van studenten in Amerika etc. en deze gaf mij al veel bruikbare informatie.. Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat het beter was om als transfer student op een Junior College(wist al van dit bestaan though) te studeren, en vervolgens een bachelor te volgen op een university. Dan behoud je het recht op studiefinanciering van de IB-groep, en Junior College is een stuk goedkoper.

    De eerste Junior College die aan mij werd getoond, was Santa Barbara Junior College in Santa Barbara, California. Hier zitten ca. 15000 studenten, waarvan 500+ internationaal. Het bureau waar ik contact mee heb stuurt in augustus 7 Nederlandse studenten daarheen. Erg international-vriendelijk dus!/
    Ook werd ik uitgenodigd voor een adviesgesprek met mijn ouders. Wellicht dat ik hier eens bezoekje aan ga brengen!
    pi_68937062
    @ Levitas, leuk man! Ik ga pas na m'n bachelor naar de VS (een paar jaartjes nog)...
    GO LANCE !!!
      dinsdag 12 mei 2009 @ 14:01:24 #69
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_68938471
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:20 schreef MervinMinky het volgende:
    Ik heb ook een zwak voor de USA, een grote zelfs, 'opgegroeid' ermee moet ik zeggen door zeer veel tv-series te kijken zoals 2 Guys and a Girl, Friends, Viva La Bam, Seinfeld, Las Vegas, South Park, Simpsons, Married With Children, That '70s Show, How I Met Your Mom and films natuurlijk.

    Wij wilden als vriendengroepje volgend jaar naar Amerika gaan, vooral naar Atlanta omdat we onze favoriete rapnegert T.I. willen zien als ie uit de bak is dan.

    En verder naar LA, San Diego, Rocky Mountains, Washington D.C, New York en de Hoods: Compton en Bronx

    Natuurlijk gokken in Vegas, zuipen in La in Club Hyde en winkelen op Times Square

    Edit: Maartena, ik had gehoord dat je in USA per week wordt uitbetaald ipv maand zoals in Europa, klopt dat en geldt dit ook voor jouw? Props voor jouw dat je US en A woont gast, lijkt me echt geweldig om daar een keer te studeren of stage lopen oid
    Ik kan alvast wat van je dromen in duigen slaan: Atlanta is zo'n beetje de kutste stad op deze planeet en Hyde in Hollywood ga je echt niet inkomen

    En nu ga ik maar eens slapen want het is 5 uur
      dinsdag 12 mei 2009 @ 14:20:05 #70
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68939243
    Die heeft duidelijk iets teveel flms gekeken. Wake up Mervin.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_68939465
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 13:16 schreef .txt het volgende:
    @ Levitas, leuk man! Ik ga pas na m'n bachelor naar de VS (een paar jaartjes nog)...
    Ja.. Ik hoop dat het allemaal een beetje goed verloopt. Het is echt een droom van me, en ik hoop dat mijn ouders volledig achter me zullen staan. Waar ik vooral bang voor ben, is de financien. Zo`n Junior College kost al gauw $17.000 per jaar, en dat kunnen mn ouders en ik samen niet ophoesten denk ik. Dus ik zal afhankelijk zijn van een lening. Een studiebeurs zit er denk ik niet in, aangezien ik geen topsporter ben en ook geen uitmuntende cijfers heb.. Dus ik juich nog niet! Dan erbij, ik ben van plan om eerst 1-1,5 jaar fulltime te werken om een leuk zakcentje op te bouwen (kan fulltime in de supermarkt werken -ja een pauperbaan, maar het verdient IETS- en dan verdien ik ca. 1000 per maand)

    Eerst eens dat adviesgesprek afwachten. Maar het lijkt me dat er wel EEN mogelijkheid is, aangezien de contactpersoon waar ik contact mee had mijn situatie ongeveer wel weet en mij toch uitnodigde voor een gesprek. Als er echt geen mogelijkheid was, had ze dat vast niet gedaan

    Ik ben benieuwd. En ik houd jullie op de hoogte!
    pi_68941230
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 14:01 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Atlanta is zo'n beetje de kutste stad op deze planeet




    Afgezien van... CNN Center.
    GO LANCE !!!
    pi_68941271
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 14:25 schreef Levitas het volgende:

    [..]
    Ik ben benieuwd. En ik houd jullie op de hoogte!
    "Waar een wil is, is een weg".
    (RIP oma)
    GO LANCE !!!
    pi_68941333
    En natuurlijk The world of Coca Cola!


    pi_68965917
    Ik weet niet waar jullie het vandaan halen, maar Atlanta is een hartstikke leuke stad. Heerlijk weer, mooi opgezet, erg vriendelijke mensen. Net zoals in iedere Amerikaanse stad zijn er buurten die je moet vermijden, maar de voorsteden zijn stuk voor stuk leuke plaatsen om te wonen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 13 mei 2009 @ 03:18:36 #76
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68966019
    Ik ben er nooit geweest. Wel weet ik dat er vanwege de spelen in 1996 enorm veel toegevoegd is aan de stad, niet zozeer in sportaccomedaties (wel een nieuw Braves stadion) omdat die spelen voornamelijk in al bestaande sportaccomedaties werd gehouden, maar vooral om de stad op te fleuren en de criminaliteit aan te pakken.

    Atlanta is wel een van de betere steden om te wonen volgens mij als je naar het "Deep South" kijkt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68966068
    Ik ken eerlijk gezegd geen andere steden in the Deep South... Wel een paar in Florida (Ft. Lauderdale, Miami, Homestead) en ik woon liever in Atlanta dan in die gribus.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 13 mei 2009 @ 22:20:43 #78
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_68996556
    Zo. Mijn zoon van 14 maanden heeft nu twee nationaliteiten, hij staat netjes bijgeschreven in mijn Nederlands paspoort. Ging weer erg snel moet ik zeggen, een dag of tien.

    Dat heeft 'ie nu al beter voor elkaar dan ik.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 13 mei 2009 @ 22:49:44 #79
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_68997625
    14 maanden alweer, tering...

    Heb je al spijt?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 14 mei 2009 @ 00:07:19 #80
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69001012
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:49 schreef wonderer het volgende:
    14 maanden alweer, tering...

    Heb je al spijt?
    Ik zal je al die ouder-bladiebla besparen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 14 mei 2009 @ 01:30:02 #81
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69002663
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:20 schreef popolon het volgende:
    Zo. Mijn zoon van 14 maanden heeft nu twee nationaliteiten, hij staat netjes bijgeschreven in mijn Nederlands paspoort. Ging weer erg snel moet ik zeggen, een dag of tien.

    Dat heeft 'ie nu al beter voor elkaar dan ik.
    Voor hem is het ook goedkoper.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 14 mei 2009 @ 01:35:24 #82
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69002732
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 01:30 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Voor hem is het ook goedkoper.
    Sure is. $21.

    Maar is ook voor het reizen handig. Heeft dus ook praktische voordelen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 14 mei 2009 @ 04:03:29 #83
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69003323
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 01:35 schreef popolon het volgende:
    Sure is. $21.

    Maar is ook voor het reizen handig. Heeft dus ook praktische voordelen.
    Nu jij nog.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:33:49 #84
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69020588
    En nu even wat anders.

    En dat zal met California te maken hebben wellicht, maar irriteren jullie je ook zo aan het woord LIKE?

    Like, oh my god! That is like totally stupid!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:38:23 #85
    44800 SilentChaos
    Rehab is for quitters...
    pi_69020808
    Ja dat is zooooooooooo irritant! Vooral jongeren doen het veel

    Like duuuuuuuuuuuuuuuuuuuh
    A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
    I won't go down in history, but I will go down on your sister...
    Freedom is just another word for missing someone...
    Satisfaction is the death of desire...
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:56:48 #86
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69021629
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 16:33 schreef maartena het volgende:
    En nu even wat anders.

    En dat zal met California te maken hebben wellicht, maar irriteren jullie je ook zo aan het woord LIKE?

    Like, oh my god! That is like totally stupid!
    Daar wil ik me ook nog wel eens schuldig aan maken Voornamelijk gebrek aan passende vocabulair, denk ik. "He was like" en dat soort dingen. Ik weet niet goed wat ik daar anders voor moet gebruiken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 14 mei 2009 @ 17:07:07 #87
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_69021975
    wonderer ik heb dat ook
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
    pi_69043106
    D'oh!

    I'm like totally out of beer! Which is good, because tea is like... more healthy and stuff.
    GO LANCE !!!
      vrijdag 15 mei 2009 @ 01:28:15 #89
    93828 nickybol
    onderduiknaam
      vrijdag 15 mei 2009 @ 02:22:17 #90
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69043668
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 01:28 schreef nickybol het volgende:
    http://www.dontsaylike.com


    Stond trouwens ook al in mijn post.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 15 mei 2009 @ 03:56:35 #91
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_69044037
    Van het weekend maar even richting Vegas gevlogen, leuke detour gedaan over de grand canyon en de hoover dam. Ook nog een of andere enorme meteoor krater gezien in Arizona, ben even de naam vergeten. Daarna lekker voor een appel en een ei in het Venetian gezeten (heerlijk, zo'n military rate, niets 10% korting... 60%!) en een beetje The Strip onveilig gemaakt. Haha, wat een oord. Echt een aanrader, het slaat gewoon allemaal helemaal nergens op
    Nee echt niet.
    pi_69044132
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 03:56 schreef Okeuj het volgende:
    Van het weekend maar even richting Vegas gevlogen, leuke detour gedaan over de grand canyon en de hoover dam. Ook nog een of andere enorme meteoor krater gezien in Arizona, ben even de naam vergeten. Daarna lekker voor een appel en een ei in het Venetian gezeten (heerlijk, zo'n military rate, niets 10% korting... 60%!) en een beetje The Strip onveilig gemaakt. Haha, wat een oord. Echt een aanrader, het slaat gewoon allemaal helemaal nergens op
    Hehe, Meteor Crater.

    Die heb ik indertijd ook gezien. Ligt wel in the middle of nowhere. Ik vond het wel wat hebben. Wij zijn toen ook nog naar Kitt Peak observatory geweest en naar die kas. Hoe heette dat ook al weer. Biosphere 2. Dat was ook best aardig.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 19 mei 2009 @ 15:54:30 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69191782
    Krijg ik een mail van de Rabobank..... wat ik allemaal met mijn vakantiegeld zou kunnen doen.

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69305638
    *meldt*

    Ik verhuis volgende maand naar California, een paar maanden eerder dan gepland
    pi_69306131
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:25 schreef Ainnir het volgende:
    *meldt*

    Ik verhuis volgende maand naar California, een paar maanden eerder dan gepland
    Waar en hoe lang?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 22 mei 2009 @ 22:34:18 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69308289
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:25 schreef Ainnir het volgende:
    *meldt*

    Ik verhuis volgende maand naar California, een paar maanden eerder dan gepland
    Waar in California kom je terecht?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69309162
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:39 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Waar en hoe lang?
    Rancho Cucamonga, als het goed is voor altijd
    pi_69309961
    Altijd is wel een behoorlijk lange tijd.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 22 mei 2009 @ 23:31:25 #99
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69311018
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 22:55 schreef Ainnir het volgende:
    Rancho Cucamonga, als het goed is voor altijd
    Niet heel erg ver van mij vandaan dus. Ik zit alweer 7+ jaar in Orange County.

    Met een Amerikaan getrouwd?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69312134
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 23:31 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Niet heel erg ver van mij vandaan dus. Ik zit alweer 7+ jaar in Orange County.

    Met een Amerikaan getrouwd?
    Bijna, we gaan in Juli trouwen

    Na 7 jaar moet je wel goed gewend zijn daar lijkt me. Zijn er dingen die je mist uit Nederland?

    Ik ben wel benieuwd hoe de zomers me gaan bevallen, ben er tot nu toe alleen in de wintermaanden geweest..
      zaterdag 23 mei 2009 @ 00:56:56 #101
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69314474
    Als je van zon en veel droogte houdt zit je goed. Wat mij betreft kan de zon me gestolen worden voor 't grootste gedeelte.

    't Was in Michigan drie dagen rond de 25, geen wolkje aan de lucht dus ik kijk alweer uit naar de volgende regenbui.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_69316033
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:20 schreef popolon het volgende:
    Zo. Mijn zoon van 14 maanden heeft nu twee nationaliteiten, hij staat netjes bijgeschreven in mijn Nederlands paspoort. Ging weer erg snel moet ik zeggen, een dag of tien.

    Dat heeft 'ie nu al beter voor elkaar dan ik.
    Jeutje, da' gaat snel!!

    Groeien ze daar in de US ook als kool? (of andere groente? )
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 00:07 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik zal je al die ouder-bladiebla besparen.
    Dat klinkt nou niet echt.... geruststellend, als antwoord!...
     FR
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:10:44 #103
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69316096
    Jawel. OUD gepraat kan ik OUD.

    Ik sta zelf ook niet te wachten op de geweldige verhalen en taferelen wat 'hun' kind nou weer heeft gedaan. Als ik dat wil weten vraag ik er wel om.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_69316345
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:10 schreef popolon het volgende:
    Jawel. OUD gepraat kan ik OUD.

    Ik sta zelf ook niet te wachten op de geweldige verhalen en taferelen wat 'hun' kind nou weer heeft gedaan. Als ik dat wil weten vraag ik er wel om.
    Nou, dan issut goed.
     FR
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:27:07 #105
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69316438
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 23:56 schreef Ainnir het volgende:
    Na 7 jaar moet je wel goed gewend zijn daar lijkt me. Zijn er dingen die je mist uit Nederland?
    Alleen mijn familie. Qua Nederlandse producten kan ik bij diverse winkels wel e.e.a. krijgen.
    quote:
    Ik ben wel benieuwd hoe de zomers me gaan bevallen, ben er tot nu toe alleen in de wintermaanden geweest..
    Het kan erg warm worden in de zomer, maar het is tevens een droge warmte..... in veel staten (zoals bijv. Michigan ) is de zomer veel vochtiger, en als het warm er is dan 25 graden is het klam, vervelend, muggen, etc..... Hier in California is dat toch een heel stuk prettiger, en is zelfs 30+ nog goed uit te houden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:32:38 #106
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69316528
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Alleen mijn familie. Qua Nederlandse producten kan ik bij diverse winkels wel e.e.a. krijgen.
    [..]

    Het kan erg warm worden in de zomer, maar het is tevens een droge warmte..... in veel staten (zoals bijv. Michigan ) is de zomer veel vochtiger, en als het warm er is dan 25 graden is het klam, vervelend, muggen, etc..... Hier in California is dat toch een heel stuk prettiger, en is zelfs 30+ nog goed uit te houden.
    Dat zijn maar een aantal dagen hoor maartje.

    Maar goed, CA is the place to be. Zelfs als je opgepropt zit in een wijk waar bijna iedereen Spaans spreekt en je de smog van LA kunt zien. So be it.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:34:24 #107
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69316561
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:32 schreef popolon het volgende:
    Maar goed, CA is the place to be. Zelfs als je opgepropt zit in een wijk waar bijna iedereen Spaans spreekt en je de smog van LA kunt zien. So be it.
    Het zit je wel hoog geloof ik....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:35:37 #108
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69316586
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:34 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Het zit je wel hoog geloof ik....
    Nee dat geleuter van jou in elk SPT topic met je HDTV, da's lekker.

    Kom op zeg.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:45:20 #109
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69316747
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:35 schreef popolon het volgende:
    Nee dat geleuter van jou in elk SPT topic met je HDTV, da's lekker.

    Kom op zeg.
    Nah goed, gelukkig raak ik niet zo snel geïrriteerd
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 23 mei 2009 @ 02:56:57 #110
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69316928
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:45 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nah goed, gelukkig raak ik niet zo snel geïrriteerd
    Heeft er niets mee te maken. Dat 'superieure' CA is een beetje vermoeiend. Als je dat zelf niet ziet, goed, da's dan jouw ding. Ik word er een beetje moe van.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_69317703
    The midwest, FTW!

    De afgelopen 8 jaar ben ik ieder jaar minstens 1 keer per jaar in Californie geweest voor een of meerdere conferenties. Ik vind het echt een schitterende staat, met heerlijk weer en een geweldige natuur. Het leven, vooral in het noordelijke deel, lijkt me erg aangenaam. Southern California trekt me overigens wat minder. Ik heb het niet zo op Spaanstalig volk en de drukte kan me ook gestolen worden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69317741
    Ik heb mijn jaarlijkse portie Californië (Zuiden van de Bay Area) net weer achter de rug, drie weekjes dit keer. Het regende zowaar een paar dagen toen ik er net aankwam! Men bleef beloven dat het toch echt de laatste dag was en na een dag of vier bleek dat ook eindelijk uit te komen.

    Laatste week wel erg warm weer gehad. En heerlijk gefietst, want de Bay Area is grotendeels enorm fietsvriendelijk! Ik heb geen andere staat gezien dus ik kan moeilijk vergelijken, maar Californië lijkt toch het betere gedeelte ja.

    Nu net weer terug en een jetlag. Fuck, ik kan de vogeltjes al weer horen fluiten en het is nog niet eens vijf uur.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 07:51:58 #113
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69317958
    Ik ga morgen met een Canadese vriendin en mijn vrouw ook de natuur weer in. Joshua Tree National Park deze keer. Ja, tis druk in Los Angeles..... maar je kunt ook vrij gemakkelijk de natuur in.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69318546
    hmmm regen in mei is echt wel zeer raar maar zoveelste beter


    ik zou ook wel willen fietsen maar met een echte fiets ( zoals we die in BE en NL hebben ) en niet van die rare mountainbike achtige fietsen
    pi_69323459
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 09:26 schreef peachess het volgende:
    ik zou ook wel willen fietsen maar met een echte fiets ( zoals we die in BE en NL hebben ) en niet van die rare mountainbike achtige fietsen
    Ohja!

    Mijn fiets daar is idd ook een "hybrid". Fietsen is daar echt vrijetijdsbesteding, het idee om ermee naar werk te gaan is nog niet in ze opgekomen (met wat uitzonderingen bij mij op werk, gelukkig). Wat me vooral stoort aan de hybrid is dat de ketting niet afgeschermd is en ik dus altijd mijn broek op moet stropen oid.

    Alhoewel ik tijdens een korte "fietstocht" door San Francisco wel heel blij was om meer dan vijf versnellingen te hebben, want die stad is niet bepaald vlak.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69324387
    Heb je wel een helm op gezet
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69325015
    is dat eigelijk verplicht?


    want ik heb zo een drama ervan gemaakt omdat ik zo een stom ding niet wou opzetten :p en mijn vriend beweerde dat dit moest want als je zou vallen bla bla bla.
    pi_69326448
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 14:58 schreef peachess het volgende:
    is dat eigelijk verplicht?


    want ik heb zo een drama ervan gemaakt omdat ik zo een stom ding niet wou opzetten :p en mijn vriend beweerde dat dit moest want als je zou vallen bla bla bla.
    Niet verplicht, maar als je ziet hoe veel mensen met een helm rijden, dan zou je denken van wel. Het ziet er overigens niet uit, we doen toch niet mee aan de Tour de France of zo?

    Van de andere kant is het wel zo dat Amerikaanse automobilisten niet weten wat ze met fietsers aan moeten. Ik had 3 (!) fietsende collega's die allemaal een keer zijn aangereden. Eentje heeft zwaar letsel voorkomen, omdat hij een helm op had.

    Fiets ik met een helm? Euh, nee...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:07:33 #119
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_69327658
    Over fietsen met helm gesproken, heeft er nog iemand een linkje naar die site van een Amerikaan die in Amsterdam was geweest en een heleboel foto's had gemaakt van dingen die wij maffe Hollanders doen op een fiets?

    edit; gevonden; http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:35:34 #120
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69328300
    Die helm went vanzelf. Het verkeer is gewoon niet gewend aan fietsers, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69335059
    Het verkeer is idd niet aan fietsers gewend, dus ik mijd wegen waar veel autoverkeer is. Op een fietsersstrook van een drie-baans (×2) weg fietsen voelt gewoon vreemd aan. Maar een helm? Meerdere mensen hebben het me al geadviseerd, maar joh, ik kan niet eens een helm vinden die op mijn formaat hoofd past.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69335491
    ja ik zou mij ook niet echt veilig voelen op zo een baan, met al die autotrucks die voorbij chasen.

    ik vind het wel spijtig dat ze niet mooiere - veiligere fietspaden aanleggen want het is best wel mooi om te fietsen in CA.

    andere optie miss om meer rijlessen te geven want soms
      zondag 24 mei 2009 @ 07:36:03 #123
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69343611
    Ik heb me vorige week nog voorgenomen om voor het eerst in 7 jaar een fiets te kopen toevallig.

    Moet nog even rondkijken etc, maar wil voor de kleine tripjes naar de supermarkt en weet ik wat gewoon liever een fiets hebben ipv altijd maar weer in de auto te stappen omdat lopen net te ver is.

    En ze hebben tegenwoordig in Orange County een flink aantal fietspaden aangelegd.... niet op de weg, maar voor recreatie etc. Ik kan bijv. 15 miles fietsen naar het strand, wat ik ook nog wel eens wil overwegen

    Over een helm had ik eerlijk gezegd nog niet eens nagedacht....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 24 mei 2009 @ 16:46:10 #124
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69354185
    Ik wil ook fietspaden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 24 mei 2009 @ 19:05:40 #125
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69358897
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 16:46 schreef wonderer het volgende:
    Ik wil ook fietspaden
    Zijn ze hier in GR ook volop aan het aanleggen. Bicycle lanes, dus niet van die duffe betonnen platen. De weg wordt wordt minder breed en er worden strepen getrokken. Waarom tweebaans als het toch niet hoeft?

    Beetje dit idee dus.

    Nu nog een bakfiets bouwen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 24 mei 2009 @ 19:28:25 #126
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69359532
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:05 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Zijn ze hier in GR ook volop aan het aanleggen. Bicycle lanes, dus niet van die duffe betonnen platen. De weg wordt wordt minder breed en er worden strepen getrokken. Waarom tweebaans als het toch niet hoeft?

    Beetje dit idee dus.

    Nu nog een bakfiets bouwen.
    Ze hebben wel recentelijk de wet aangepast hier. Auto's moeten nu meer afstand houden bij het inhalen en je mag als fietser langs een rij stilstaande auto's rijden aan de rechterkant.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 24 mei 2009 @ 19:32:21 #127
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69359630
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 19:28 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ze hebben wel recentelijk de wet aangepast hier. Auto's moeten nu meer afstand houden bij het inhalen en je mag als fietser langs een rij stilstaande auto's rijden aan de rechterkant.
    Is het bij jou druk in de buurt? Ik kan hier in de buurt wel gewoon over de straat fietsen, vooral in de woonwijken. Max. snelheid is 35 of 25 mph dus dat is te overzien.

    En die helm komt er niet hoor.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 24 mei 2009 @ 20:01:40 #128
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69360436
    Ach, wat is druk. Als je rond lunchtijd gaat, zijn er wel een hoop auto's op de weg, maar de vaste routes zijn redelijk te doen. Het kutte is eigenlijk de staat van het wegdek, vol gaten en diep verzonken putdeksels.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 24 mei 2009 @ 20:26:14 #129
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69361197
    Dat wil inderdaad hier en daar nog wel eens een probleem zijn, het wegdek.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_69366286
    In Cambridge/Boston is het prima fietsen. Natuurlijk moet je goed uitkijken maar ik vond Rotterdam eerlijk gezegd spannender, met name omdat Rotterdam veel drukker is. Ik fiets natuurlijk niet met een helm. Maar het is goed dat Amerikanen dat wel doen want als ik de halsbrekende toeren zie die die lui af en toe uithalen...Lijkt alsof ze niet in de gaten hebben waar het gevaar vandaan komt. Krijgen Nederlanders met de paplepel ingegoten denk ik.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 24 mei 2009 @ 22:50:39 #131
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69367000
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 22:34 schreef Shivo het volgende:
    In Cambridge/Boston is het prima fietsen. Natuurlijk moet je goed uitkijken maar ik vond Rotterdam eerlijk gezegd spannender, met name omdat Rotterdam veel drukker is. Ik fiets natuurlijk niet met een helm. Maar het is goed dat Amerikanen dat wel doen want als ik de halsbrekende toeren zie die die lui af en toe uithalen...Lijkt alsof ze niet in de gaten hebben waar het gevaar vandaan komt. Krijgen Nederlanders met de paplepel ingegoten denk ik.
    Ja, dat is wel zo. Ik heb wel het idee dat ik het verkeer beter in de gaten heb dan de rest. Maar ik draag toch mijn helm, ook al verneukt dat mijn haar
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 24 mei 2009 @ 22:55:49 #132
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69367224
    In Nederland zie je kinderen toch ook veel vaker met een helmpie op?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 24 mei 2009 @ 23:04:00 #133
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69367561
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 22:55 schreef popolon het volgende:
    In Nederland zie je kinderen toch ook veel vaker met een helmpie op?
    Moah ik denk dat dat wel meevalt. Hier in londen zie je weinig fietsers, maar als je fietsers ziet zijn het vaak goed bepakte mensen met helm op ( en soms mondkapje )

    Hoe zit het overigens met de abbo's voor mobiele telefoons in Amerika? Is dat beetje goed te doen qua prijs? Sinds ik geen zin heb om een pre paid / pay as you go gebeuren te nemen. En hoe zit dat met kosten van uit Amerika naar europa bellen?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 24 mei 2009 @ 23:08:02 #134
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69367723
    Mobiel bellen is keiduur hier.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 24 mei 2009 @ 23:09:53 #135
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69367788
    Geen idee. Ik heb een Blackberry Storm en m'n vrouw een Nokia nogwat, samen op een account voor $100 p/m. Wat ik dan weer terugkrijg van de werkgever, anders had ik geen Storm genomen met internet en al die andere faluwekul.

    Van de VS naar Europa gebruik ik Skype of OneSuite.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_69368336
    ik ben ook nog niet zo lang in amerika en vind mobiel bellen duur. Goedkope pre-paid of gewone abo's kennen ze niet. het begint eigenlijk allemaal bij de $50 (exclusief data (Edge)). Bellen naar nederland doe ik met telefoonkaarten van Sprint. Die koop je gewoon bij de supermarkt of CVS en met $20 kun je dan 120 minuten ofzo met nederland bellen.

    Weet iemand wat de gemiddelde IT'er hoort te verdienen in Boston ?
    *plop*
      zondag 24 mei 2009 @ 23:24:52 #137
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69368421
    Da's moeilijk te zeggen. De vraag is wat doe je en wat verdien je?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 24 mei 2009 @ 23:38:45 #138
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69368915
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 23:09 schreef popolon het volgende:
    Geen idee. Ik heb een Blackberry Storm en m'n vrouw een Nokia nogwat, samen op een account voor $100 p/m. Wat ik dan weer terugkrijg van de werkgever, anders had ik geen Storm genomen met internet en al die andere faluwekul.

    Van de VS naar Europa gebruik ik Skype of OneSuite.
    Hmm, samen op een account voor ruw weg 70 euro per maand. Dat vind ik persoonlijk nog wel meevallen, gezien ik zelf zo rond de 30 euro per maand zit. Als dat bellen via de VS naar NL echt zo duur is moet het maar via skype ofzo. 20 dollar voor 120 minuutjes bellen is ook wat overdone.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 24 mei 2009 @ 23:48:46 #139
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69369281
    Check die OneSuite site. Daar koop je voor $20 echt veel minuten en kun je gewoon met je mobiel bellen. Gebruik het al jaren.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 25 mei 2009 @ 00:15:51 #140
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69370142
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 23:48 schreef popolon het volgende:
    Check die OneSuite site. Daar koop je voor $20 echt veel minuten en kun je gewoon met je mobiel bellen. Gebruik het al jaren.
    Die heb ik ff opgeslagen in mn favorieten . Wel gruwelijk irritant dat ik steeds van nummer moet wisselen, ik heb op dit moment een engels nummer ( dat is immers voor uk naar uk goedkoper ) en een nederlands nummer (voor als ik in NL zit en daar zitten nog al m'n telefoon nummers van de familie en vrienden uit nederland ) en daar komt straks dus een amerikaans nummer bij.

    Maar ja, ik ben nog steeds niet zeker of ik naar de VS kan, afwachten op bepaalde processen is écht geen feest
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_69371447
    Pietjekanarie gaat voor het eerst van zijn leven naar The States, want het is toch om de hoek vanuit thuisbasis Canada! Eerst New York, dan is het plan om vanuit daar nog wat andere steden te bezoeken. Ik denk in elk geval Washington of Boston. Eigenlijk wil ik ook wel naar Chicago, maar dat is wellicht nogal ver.... Ik dacht ik kom even buurten tussen de Amerika gangers, welke stad moet ik echt zien? Ik heb helaas maar een kleine 3 weken...
      maandag 25 mei 2009 @ 02:57:31 #142
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69371603
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:
    En hoe zit dat met kosten van uit Amerika naar europa bellen?
    Dat moet je niet met een mobieltje doen, kost je veel te veel geld.

    Ik heb zelf vonage. Kost $24.95 per maand, en ik heb voor $6 het World Basic plan erbij gezet.... maandelijks ben ik zo'n $35 kwijt inclusief alle taxes en fees, en dat is dus goedkoper dan bellen met de kabelboer als ander alternatief voor de analoge lijn.

    Hiervoor kan ik de gehele VS, Canada, een stuk of 20 andere landen (waaronder dus Nederland) voor niets bellen. Kwaliteit is perfect verder.

    Voor het mobiel bellen ben ik $60 kwijt voor mijn vrouw en ik samen. We hebben een gedeeld plan, met 550 minuten per maand, en rollover minutes. Omdat zowel mijn vrouw als ik geen "phone hogs" zijn die altijd maar aan de telefoon zitten, hebben we nu iets van 4000+ minuten van de vorige maanden die nooit vergaan.

    Dus totaal communicatie, mobiel en bellen in de gehele VS, Canada, en de halve EU: minder dan $100 in totaal.

    [ Bericht 21% gewijzigd door maartena op 25-05-2009 03:04:22 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 25 mei 2009 @ 03:15:08 #143
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_69371656
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 02:57 schreef maartena het volgende:

    [..]

    rollover minutes.
    What did you do with the minutes i just gave you?
    -I threw them out the were old!
    They are just fine, they are rollover minutes!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 25 mei 2009 @ 03:19:42 #144
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69371667
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 03:15 schreef compier het volgende:
    What did you do with the minutes i just gave you?
    -I threw them out the were old!
    They are just fine, they are rollover minutes!
    Maffe reclame inderdaad

    Maar toch handig dat je je minuten eeuwig kunt blijven opsparen....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69371701
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 03:15 schreef compier het volgende:

    [..]

    What did you do with the minutes i just gave you?
    -I threw them out the were old!
    They are just fine, they are rollover minutes!
    Mooi is die ja Sowieso vind ik de reclames over het algemeen veel leuker hier dan in Nederland. Ok, het gezeik met die medicijnen en de kleine lettertjes elke keer begint wel eens vermoeiend te worden, maar iig een stuk minder irritant dan veel Nederlandse reclames. "That's the money you could be saving with Geico"

    Overigens zit mijn tijd hier alweer bijna erop, morgen over een week ga ik weer verder met een geheel ander leven...
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_69371877
    Bellen:

    Ik heb (nog steeds) een mobiel telefoon plan via Virgin. Die kun je wanneer je maar wilt opzeggen en voor $20 in de drie maanden kan ik voor $10/minuut bellen. Dat doe ik bijna nooit, dus ideaal. Ik heb een tijd een vriendin gehad die ver weg woonde en toen heb ik m'n plan gewijzigd naar $50/maand, met onbeperkt 's nachts bellen.

    Ik bel nu veel via Skype. Voor $9/maand kun je de hele wereld bellen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69371891
    Shivo: fietsen in Cambridge -> heb je wel eens het fietspad naar Lexington (? weet het niet meer zo goed) gefietst? Dus op de fiets van Porter Square naar hoe heet die laatse stop ook al weer... Alewife en daar begint achter het station het fietspad. Onderweg kom je nog een Trader Joe's tegen. Het is een oude spoorlijn die tot fietspad is omgetoverd, en wij fietste 'm eens per maand tot het einde. Kun je lekker ijs krijgen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69386387
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 06:56 schreef Lyrebird het volgende:
    Shivo: fietsen in Cambridge -> heb je wel eens het fietspad naar Lexington (? weet het niet meer zo goed) gefietst? Dus op de fiets van Porter Square naar hoe heet die laatse stop ook al weer... Alewife en daar begint achter het station het fietspad. Onderweg kom je nog een Trader Joe's tegen. Het is een oude spoorlijn die tot fietspad is omgetoverd, en wij fietste 'm eens per maand tot het einde. Kun je lekker ijs krijgen.
    Dat suggereert fietsen voor mijn plezier en dat doe ik niet. Het is een transportmiddel en thats it

    Ik bel over het algemeen naar Europa vanaf mijn werktelefoon en dat is helemaal gratis
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69389456
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 02:57 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat moet je niet met een mobieltje doen, kost je veel te veel geld.

    Ik heb zelf vonage. Kost $24.95 per maand, en ik heb voor $6 het World Basic plan erbij gezet.... maandelijks ben ik zo'n $35 kwijt inclusief alle taxes en fees, en dat is dus goedkoper dan bellen met de kabelboer als ander alternatief voor de analoge lijn.

    Hiervoor kan ik de gehele VS, Canada, een stuk of 20 andere landen (waaronder dus Nederland) voor niets bellen. Kwaliteit is perfect verder.

    Voor het mobiel bellen ben ik $60 kwijt voor mijn vrouw en ik samen. We hebben een gedeeld plan, met 550 minuten per maand, en rollover minutes. Omdat zowel mijn vrouw als ik geen "phone hogs" zijn die altijd maar aan de telefoon zitten, hebben we nu iets van 4000+ minuten van de vorige maanden die nooit vergaan.

    Dus totaal communicatie, mobiel en bellen in de gehele VS, Canada, en de halve EU: minder dan $100 in totaal.

    Handig, maar nu ben ik ook benieuwd wat het internet je kost.
    GO LANCE !!!
    pi_69391963
    Ik betaal $65 per maand voor basic cable met sportpakket (twee voetbalkanalen) en internet. Ik geloof dat daarvan $35 voor internet is.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69398487
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 02:56 schreef popolon het volgende:
    Heeft er niets mee te maken. Dat 'superieure' CA is een beetje vermoeiend. Als je dat zelf niet ziet, goed, da's dan jouw ding. Ik word er een beetje moe van.
    Vanmorgen stond er een 'op-ed' in mijn krant over CA; dat het helemaal niet meer zo'n superieure staat is. Ik vraag me alleen af of dit niet het zoveelste stuk is dat de republikeinse party als de 'anti-partij' probeert af te schilderen.
    quote:
    Who would have thought that America’s largest state, a state whose economy is larger than that of all but a few nations, could so easily become a banana republic?
    quote:
    For California, where the Republicans began their transformation from the party of Eisenhower to the party of Reagan, is also the place where they began their next transformation, into the party of Rush Limbaugh. As the political tide has turned against California Republicans, the party’s remaining members have become ever more extreme, ever less interested in the actual business of governing.
    State of Paralysis
      dinsdag 26 mei 2009 @ 05:06:37 #152
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69406851
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 18:11 schreef .txt het volgende:
    Handig, maar nu ben ik ook benieuwd wat het internet je kost.
    $49.95 - daar krijg ik dan een 15 Mbps down, 2 Mbps up verbinding voor. Sneller kan geloof ik ook nog, maar mijn budget voor internet is $50, dus daar moeten we het mee doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 26 mei 2009 @ 05:10:40 #153
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69406873
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 21:54 schreef devzero het volgende:
    Vanmorgen stond er een 'op-ed' in mijn krant over CA; dat het helemaal niet meer zo'n superieure staat is.
    Tja, Khalifoornia (Ahhnold accent) is natuurlijk behoorlijk blut, en raakt alleen maar blutter..... ze hebben bijna 9 maanden zitten bakkeleien over het budget, en 2 maanden lang kregen staats-werknemers niet betaald, en moest het uit een nood-fonds komen....

    Dus nee, het gaat niet goed momenteel.

    Wat betreft het artikel, ik heb het verder niet gelezen behalve de eerste paar alineas.... maar ik weet wel dat de NYT doorgaans redelijk conservatief is.

    En Schwarzenegger is nu niet echt het goede voorbeeld van een Republikein.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 26 mei 2009 @ 05:26:17 #154
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69406940
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 19:26 schreef Shivo het volgende:
    Ik betaal $65 per maand voor basic cable met sportpakket (twee voetbalkanalen) en internet. Ik geloof dat daarvan $35 voor internet is.
    Ik ben wat meer kwijt.... $50 voor internet, zoals hierboven gesteld, en $80 voor kabeltelevisie. Maar dan heb ik wel een DVR ($10 per maand) en HBO ($15 per maand) erbij, en wat extra pakketten met meer kanalen enzo.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69442936
    internet kun je hier voor $42,95 krijgen, via comcast(.com). dat is dan 15 Mbps up 3 down.
    Ze lijken het ook voor 19,95 te hebben maar dat is alleen de eerste 6 maanden.

    ik ben hopelijk ook snel een trotse eigenaar
    *plop*
    pi_69443043
    Comcast, yikes. Die hebben van die ongelooflijk trage DNS servers.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      woensdag 27 mei 2009 @ 05:59:02 #157
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69443095
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 05:12 schreef LintuxCx het volgende:
    Comcast, yikes. Die hebben van die ongelooflijk trage DNS servers.
    www.opendns.org

    Ik gebruik die van Time Warner ook al tijden niet meer
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69459613
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 04:14 schreef djmarshal het volgende:
    internet kun je hier voor $42,95 krijgen, via comcast(.com). dat is dan 15 Mbps up 3 down.
    Ze lijken het ook voor 19,95 te hebben maar dat is alleen de eerste 6 maanden.

    ik ben hopelijk ook snel een trotse eigenaar
    Ik betaal iets van $40 voor een 6Mbps verbinding bij comcast (ik zie dat ze het nu adverteren als "up to 12 Mbps downloads with Bowerboost". Lijkt me een proxy, dus werkelijke snelheid een stuk lager).

    Ik zal opendns eens gaan proberen. Bedankt voor de tip.
    pi_69463085
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 04:14 schreef djmarshal het volgende:
    internet kun je hier voor $42,95 krijgen, via comcast(.com). dat is dan 15 Mbps up 3 down.
    Ze lijken het ook voor 19,95 te hebben maar dat is alleen de eerste 6 maanden.

    ik ben hopelijk ook snel een trotse eigenaar
    Als ik iets download met uTorrent zitten Amerikanen ook vaak op een comcast IP. En dat brengt mij op het volgende punt, mag je in de VS net als in NL wél downloaden maar niet uploaden?
    Of zijn ze nog iets strenger?
    GO LANCE !!!
      woensdag 27 mei 2009 @ 20:12:06 #160
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69465992
    Ik download al tijden geen films meer. Sinds Hulu/Veoh/Fancast en al de grote televisiekanalen alles nu ook online hebben staan én met on-demand op tv is 't downloaden van films overbodig geworden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 27 mei 2009 @ 23:08:09 #161
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69474035
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:48 schreef .txt het volgende:
    Als ik iets download met uTorrent zitten Amerikanen ook vaak op een comcast IP. En dat brengt mij op het volgende punt, mag je in de VS net als in NL wél downloaden maar niet uploaden?
    Of zijn ze nog iets strenger?
    Je mag niet downloaden. Maar het is zo wijdversprijd, met name bij jongeren, dat de kans dat je gepakt wordt enorm klein is. Als je net zoals ik het gewoon houdt bij enkele prive sites, gebeurd er weinig.

    Echt veel download ik niet meer eigenlijk..... alles wat ik wil zien komt wel binnen op de DVR, dus ik hoef alleen maar op de bank te ploffen en op play te drukken. De reclame spoel ik dan wel doorheen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 27 mei 2009 @ 23:09:51 #162
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69474105
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 16:57 schreef devzero het volgende:
    Ik betaal iets van $40 voor een 6Mbps verbinding bij comcast (ik zie dat ze het nu adverteren als "up to 12 Mbps downloads with Bowerboost". Lijkt me een proxy, dus werkelijke snelheid een stuk lager).

    Ik zal opendns eens gaan proberen. Bedankt voor de tip.
    Powerboost is een leuke advertentietruuk, niet veel meer. Ik heb het ook met Time Warner, je krijgt dan 20 seconden ofzo dubbele snelheid voor elke nieuwe verbinding die je maakt. Erg handig bij het bufferen van video, maar verder eigenlijk waardeloos als je veel aan P2P doet enzo.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69483130
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 20:12 schreef popolon het volgende:
    Ik download al tijden geen films meer. Sinds Hulu/Veoh/Fancast en al de grote televisiekanalen alles nu ook online hebben staan én met on-demand op tv is 't downloaden van films overbodig geworden.
    Dat Hulu is idd geweldig. Kan het helaas in Japan niet krijgen (Japans IP adres - iets met rechten of zo). Iemand enig idee hoe ik dat kan omzeilen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69490955
    Ik wacht nog steeds op een site waar ik per maand zon 50 euro aanbetaal en dan alles op HD kijken via internet, beetje vergelijkbaar hoe dat met trailers gaat op apple.com. Maar kan daar geloof ik nog lang op wachten, en losse afleveringen loopt toch een stuk harder op dan een vast bedrag betalen.
    The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get up in the morning, and does not stop until you get into the office.
    holidaycheck | dutchcowboys | dumpert
      donderdag 28 mei 2009 @ 15:06:44 #165
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69492492
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 10:43 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Dat Hulu is idd geweldig. Kan het helaas in Japan niet krijgen (Japans IP adres - iets met rechten of zo). Iemand enig idee hoe ik dat kan omzeilen?
    Zie pm Hulu is vrij fanatiek in het bannen van 'anonieme' adressen dus er is kans dat je voreg of laat weer iets anders kunt proberen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 28 mei 2009 @ 18:22:59 #166
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69499109
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
    Dat Hulu is idd geweldig. Kan het helaas in Japan niet krijgen (Japans IP adres - iets met rechten of zo). Iemand enig idee hoe ik dat kan omzeilen?
    Met een proxy zou dat moeten kunnen.... alleen moet je wel een proxy kunnen vinden (zal vast in de PM van popolon staan)

    Als je nog een computer hebt met internet in de VS, of eentje van een kennis.... dan zou je daar ook een proxy op kunnen installeren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 28 mei 2009 @ 18:56:55 #167
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69500103
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 14:23 schreef Tonesworldwide het volgende:
    Ik wacht nog steeds op een site waar ik per maand zon 50 euro aanbetaal en dan alles op HD kijken via internet, beetje vergelijkbaar hoe dat met trailers gaat op apple.com. Maar kan daar geloof ik nog lang op wachten, en losse afleveringen loopt toch een stuk harder op dan een vast bedrag betalen.
    Echte HD in 1080i (1980x1080) is toch een stream van ong. 18 Mbit/s - en met zware compressietechnieken kun je een HD kanaal in 12 Mbit/s proppen.... de trailers op Apple zijn volgens mij 720p.

    Het probleem (en dat is in alle landen zo) is uitzendrechten en de geografische lokatie van IP adressen. Het makkelijkste voor een bedrijf die bijv. 30 HD kanalen wil aanbieden via internet, is om het middels een P2P protocol te doen, zodat het bedrijf niet zelf de ENORME hoeveelheid bandbreedte hoeft te streamen naar iedereen die het opvraagt, maar het probleem van P2P is weer dat je geen enkele controle hebt over de IP adressen waar het naar toe gestreamed wordt.

    Ik denk inderdaad dat je daar nog wel even op kunt wachten. Wat ik eerder zie gebeuren is een "internet tv boer" die gewoon de normale TV kanalen via internet gaat streamen voor een maandelijks bedrag.

    Voor hen die altijd achter de PC zitten is het wellicht nog wel wat. Voor hen die constant reizen is het ook handig.... voor de gemiddelde kijker echter is het veel handiger om een TV + Afstandsbediening te hebben, en een DVR om alles op te nemen..... en die kun je tegenwoordig op drie manieren krijgen, via satelliet, via kabel, en tegenwoordig ook via je telefoonbedrijf in veel plaatsen. Als je op een vaste locatie verblijft is dat een stuk handiger, betere kwaliteit, en makkelijker te bedienen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 29 mei 2009 @ 13:20:33 #168
    178340 shayolo
    gewèldig
    pi_69524141
    hey maartena, bedankt nog voor de tips van een paar topics terug (zal je vast niet meer weten )

    Over 3 weken (22 juni) ben ik eindelijk in California!
    LA - Santa Barbara - Monterey - San Francisco - Yosemite, Death Valley - Las Vegas - Williams - Grand Canyon - Joshua Tree - LA. Dan de laatste week in LA blijven met uitstapjes naar San Diego en wellicht nog meer!
    Natuurlijk ook Universal Studios, Beverly Hills, Hollywood en Santa Monica.

    Het wordt in ieder geval een hele drukte, ben weer aan vakantie toe als we terug zijn denk ik ( Nou ja 2 dagen nadat ik terug kom weer naar Mallorca ) Zal wel een jetlag hebben nog...

    [ Bericht 3% gewijzigd door shayolo op 29-05-2009 13:28:12 ]
    effe normaal he
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:31:09 #169
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69531672
    Heeft iemand tips hier wat je vooral niet moet doen tijdens het interview op de amerikaanse ambassade? Ik hoor vooral 'horror' stories van mensen die door knulligheden of niet omvoorziene omstandigheden toegang wordt geweigerd, mede door een niet al te slim interview.

    En maakt het nog uit of ik via de ambassade hier in Londen afspreek of in Amsterdam? Wat betreft wachttijden en dergelijke.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:57:07 #170
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69532398
    Mijn interview stelde echt niks voor Zijn er echt mensen geweigerd op basis van een paar simpele vragen??
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69532683
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 17:57 schreef wonderer het volgende:
    Mijn interview stelde echt niks voor Zijn er echt mensen geweigerd op basis van een paar simpele vragen??
    Bij mij stelde het ook niets voor, maar als je niet aan de eisen zou voldoen zou je er uit gemikt kunnen worden.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 29 mei 2009 @ 18:10:08 #172
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69532725
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 18:08 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Bij mij stelde het ook niets voor, maar als je niet aan de eisen zou voldoen zou je er uit gemikt kunnen worden.
    Maar dat weten ze dan toch al door al die formulieren?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 29 mei 2009 @ 18:14:23 #173
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69532830
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 18:10 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Maar dat weten ze dan toch al door al die formulieren?
    Ik moet inderdaad een aantal papieren meenemen. Ik denk dat ik dan toch maar via Amsterdam ga ipv. Londen. De verhalen die ik hier heb gehoord zijn dat er nog wel eens mensen toegang werd geweigerd ivm. de vrees dat ze in Amerika zouden blijven 'hangen'. Zo is de vriendin van een studiegenoot van mij al 2 keer een visa geweigerd, en heb zonet nog een gesprek gehad welke zaken ik nog moet regelen. En daar werd nogmaals verteld dat je het in je interview best gemakkelijk kunt verspelen.

    Maar dat valt volgens jullie dus wel mee Gelukkig maar
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 18:23:17 #174
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69533080
    Oh, gaat het niet om een permanente verblijfsvergunning... dan weet ik het niet. Ik ging gewoon voor goed, dus dat was geen issue, dat "blijven hangen".
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69533810
    dat was wel een issue bij mijn J-1, maar dat interview op de ambasade in Amsterdam stelde echt niets voor. Had wel ook goed al mijn documenten op orde.

    Nog een maandje (25 juni) en dan vlieg ik eindelijk weer even voor 3 weekjes naar SF Heb die stad gemist!
    hmmmm....WAT???
    pi_69533886
    Goeie grap wonderer.

    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    GO LANCE !!!
      vrijdag 29 mei 2009 @ 19:07:24 #177
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69534265
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef .txt het volgende:
    Goeie grap wonderer.

    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    Hij is niet van mij, maar hij is wel leuk ja IT-crowd.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69534569
    Wat is de makkelijkste manier om met cheque of money order vanuit Nederland te betalen?
      zaterdag 30 mei 2009 @ 02:24:48 #179
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69546318
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 19:17 schreef Janteh het volgende:
    Wat is de makkelijkste manier om met cheque of money order vanuit Nederland te betalen?
    Via GWK, daar kun je geloof ik wel wat met Western Union money orders.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69546568
    Yosemite

    Twee jaar geleden heen geweest, dat was echt een mooi stukje wereld zeg.

    Ik ga over een week of drie voor het eerst naar New York. Heb tot nu toe alleen nog maar Californië gezien, ben benieuwd naar het verschil...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69548699
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 02:24 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Via GWK, daar kun je geloof ik wel wat met Western Union money orders.
    Ik moet het meesturen met een brief, via de post dus. Ouderwetse systemen . Gaat om de aanmelding voor huisvesting op de campus waar ik straks ga studeren.
    pi_69550662
    mijn vriend heeft net beslist om pro basketbal te gaan spelen in belgie heeft al een ploeg. hij wilt het bekijken jaar per jaar maar wilt sowieso terug om coach en leerkracht te worden.

    had een scholarship voor cal poly gekregen maar heeft het afgewezen. wel een beetje dom want ik had evengoed daar ook kunnen gaan studeren.
    pi_69557611
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 02:56 schreef LintuxCx het volgende:
    Yosemite

    Twee jaar geleden heen geweest, dat was echt een mooi stukje wereld zeg.
    Het leukste wat ik in Yosemite heb gezien, was dat tentenkamp in het dal, met van die groen uitgeslagen witte tenten, waar iemand op een van de tenten "Eurotrash" had geveegd.

    Maareh, idd een schitterend stuk Amerika. Zeker de moeite waard.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69567840
    Wat is er eigenlijk met onze grootste USA-troll StefanP gebeurd?
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zondag 31 mei 2009 @ 03:32:19 #185
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_69567860
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
      zondag 31 mei 2009 @ 04:30:49 #186
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69568193
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 03:30 schreef LintuxCx het volgende:
    Wat is er eigenlijk met onze grootste USA-troll StefanP gebeurd?
    Die is na het verkiezen van Comrade Obama op 4 November niet meer terug geweest.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69568444
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 05:10 schreef maartena het volgende:
    Wat betreft het artikel, ik heb het verder niet gelezen behalve de eerste paar alineas.... maar ik weet wel dat de NYT doorgaans redelijk conservatief is.
    Dit is geen POL, maar de NYT is natuurlijk helemaal niet conservatief, maar een clubblad van de Democraten.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69574888
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 04:30 schreef maartena het volgende:
    Die is na het verkiezen van Comrade Obama op 4 November niet meer terug geweest.
    Ik ben even aan het zoeken gegaan na de post van Schenkstroop en zag inderdaad behoorlijk verbitterde posts. Dit verklaart in elk geval waarom ik geen NL-bashing meer terug kon vinden in de Amerika topics...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69584050
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 07:28 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Dit is geen POL, maar de NYT is natuurlijk helemaal niet conservatief, maar een clubblad van de Democraten.
    Voor een Nederlander is dat anders nog steeds redelijk conservatief
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69586106
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 03:32 schreef Schenkstroop het volgende:
    [ afbeelding ]
    Jezus, die is echt goed.
    pi_69593344
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 22:06 schreef uithangbord het volgende:

    [..]

    Jezus, die is echt goed.
    Ja absoluut!!
     FR
      maandag 1 juni 2009 @ 11:35:19 #192
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69597445
    Hallow,

    ik vroeg me af of er hier ook mensen in San Francisco vertoeven of er geregeld komen?

    Zo ja, welke plekjes (buiten de voor de hand liggende opties) moet je absoluut bezoeken als je erheen gaat???

    Thanks
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_69597778
    Hmm. Ik kom regelmatig in de omgeving van SF in elk geval, maar woon er niet.

    Ga er gewoon heen en loop rond. Ga niet naar bijvoorbeeld Fisherman's Wharf, dat is gewoon een mierennest vol toeristen met standaard souvenirships en dat soort meuk, daar zit niemand op te wachten.

    Als je een auto hebt (of heel veel geduld) kun je vanaf Twin Peaks een mooi uitzicht over de hele stad heen krijgen. Golden Gate Bridge natuurlijk.. (ook veel toeristen, maar meer ruimte dus geen mierennest )

    En als je van hikes houdt moet je ook de Bay Area in gaan, daar is dan ook genoeg te doen.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69599400
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 11:47 schreef LintuxCx het volgende:
    Als je een auto hebt (of heel veel geduld) kun je vanaf Twin Peaks een mooi uitzicht over de hele stad heen krijgen. Golden Gate Bridge natuurlijk.. (ook veel toeristen, maar meer ruimte dus geen mierennest )
    Of vanaf de overkant van de baai naar de zonsondergang kijken, in bijvoorbeeld de Berkeley Hills, dan zie je, als je een goede plek uitkiest, de zon achter de Golden Gate Bridge ondergaan. Met zowel San Francisco, Oakland, Alcatraz en Sausalito als decor.

    Wat voor dingen ben je eigenlijk naar op zoek?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 1 juni 2009 @ 12:57:04 #195
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69599574
    Dingen die je mss niet 1-2-3 in een promo foldertje over SF ziet staan

    Alcatraz, Fisherman's Wharf, GGBridge e.d. vind je in elke folder dus ik zoek wat leuke plekjes om ff rond te kijken, leuke winkeltjes om ff binnen te lopen, eventueel een paar leuke cafe/bars om te genieten van een drankje... dat soort dingen
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_69600588
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 12:57 schreef Tazmaniac het volgende:
    Dingen die je mss niet 1-2-3 in een promo foldertje over SF ziet staan

    Alcatraz, Fisherman's Wharf, GGBridge e.d. vind je in elke folder dus ik zoek wat leuke plekjes om ff rond te kijken, leuke winkeltjes om ff binnen te lopen, eventueel een paar leuke cafe/bars om te genieten van een drankje... dat soort dingen
    Ben je iemand voor een sportwedstrijd? Basketbal vind je in Oakland, klein stukje met de metro, en de college teams van Stanford en California. Honkbal zowel in SF als in Oakland, A's liggen naast het Warriors stadion. Football zowel in SF als in Oakland, de Raiders spelen in hetzelfde stadion als de A's. Voor de rest veel college sporten, waarbij de California Golden Bears in Berkeley makkelijk te bereiken zijn, het football stadion heeft 70.000 zitplaatsen ofzo.

    Met het OV kom je vrij makkelijk in een aantal andere delen van de Bay Area, die ook wel de moeite waarde zijn voor een dagje.

    Zelf heb ik een tijdje in Berkeley gewoond, de hoofdstraat, Shattuck, heeft een aantal merkwaardige winkeltjes, zoals een wat tweedehands boekwinkels en dergelijke. Verder zijn er ook wat kroegen en restaurant, dus je kan daar een keertje gaan, eventueel bus 65 helemaal naar boven pakken, daar is een museum, met een uitzicht over de hele baai. In Berkeley zijn vooral Shattuck, tussen Bancroft en Cedar, Telegraph, vanaf Bancroft, en rond Ashby en College de belangrijkste plekken.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Wackyduck op 01-06-2009 13:38:02 ]
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 1 juni 2009 @ 13:43:06 #197
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69600894
    Kijk, hier heb ik wat aan

    definitely a sports fan

    Bezoekje aan het AT&T park stond sowieso al op de to-do-list-while-im-in-SF
    Mocht het er ooit van komen
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_69601128
    Als je naar een honkbalwedstrijd gaat zou ik de promotions in de gaten houden, A's en Giants, dan krijgen de eerste 10.000 mensen een aandenken of zo. Als je naar een gewone honkbalwedstrijd gaat, dan is het vaak niet nodig van te voren kaartjes te kopen, zeker als het team het wat minder doet, ofwel aan de kassa, ofwel via zwarthandelaren is er voldoende te krijgen. Football wedstrijden zijn iets lastiger, maar als je tot na de kick-off kan wachten kan je best wel goedkope kaarten kopen op straat, dan mis je het eerste half uur van de 3 uur ofzo.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_69601710
    Als je de stad echt goed wil zien moet je er gewoon in een éénmotorig vliegtuigje overheen vliegen. Is mij dit jaar heel erg bevallen.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69601763
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 14:10 schreef LintuxCx het volgende:
    Als je de stad echt goed wil zien moet je er gewoon in een éénmotorig vliegtuigje overheen vliegen. Is mij dit jaar heel erg bevallen.
    En daarna onder de Golden Gate Bridge doorvliegen zeker. Vanaf de oprijlaan naar de Coit Tower heb je trouwens ook een aardig uitzicht over skyline.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_69604204
    wel veel toeristen, maar een wijn toer in Napa Valley is erg leuk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69604909
    Onder de brug door mocht niet van de instructeur.

    Coit Tower is op zich leuk om naar toe te gaan, maar er ook echt in gaan is dan weer zonde van het geld. Ik vond het uitzicht daar in elk geval niet zo bijzonder...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_69605681
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:03 schreef LintuxCx het volgende:

    Coit Tower is op zich leuk om naar toe te gaan, maar er ook echt in gaan is dan weer zonde van het geld. Ik vond het uitzicht daar in elk geval niet zo bijzonder...
    Ik ben er niet in geweest, maar vanaf de weg (bijna op de top) heb je een mooi uitzicht op de skyline.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 1 juni 2009 @ 16:37:05 #204
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69605884
    De wijk Castro
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69607209
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:37 schreef wonderer het volgende:
    De wijk Castro
    is wel echt een leuke buurt, zou er ook zeker even langs gaan.

    Voor winkelen:
    (lower) Haight. Dit is de oude hippy buurt en vind je erg veel leuke winkels.

    Voor kroegjes:
    - Haight
    - The Mission (is de mexicaanse buurt, daar woonde ik ) en dan met name rond 16th/17th en Valencia
    - Tendernob (gebied ten Noorden van Geary street en ten oosten van 'van ness'. Let op dat je niet ten zuiden van Geary street gaat rondhangen. Alhoewel de criminaliteit daar sterk is afgenomen en ik er vaak genoeg veilig door heen ben gelopen blijft het een van de onveiligere en criminelere stukken van de stad)
    - Castro, zolang je niet bang bent voor een enkele homo die je in de kont knijpt ( ) zijn daar wel ook leuke kroegjes. En op de hoek van Castro en 19th of Castro en 20th zit een zeer goed thais restaurant!)

    Andere bezienswaardigheden:
    - Ondanks dat het in alle folders staat en het er van de toeristen zal stikken raad ik je aan toch langs de Golden Gate bridge te gaan. Aanrader: Huur een fiets en fiets vanuit SF over de Golden Gate Bridge naar Sausalito en pak daar de pond terug naar SF)
    - Golden Gate Park, even chillen op hippy hill
    - Voor het uitzicht over de stad: Twin Peaks

    Vermijden:
    - Fishermans warf (tenzij je een burger wil halen bij de in 'n out )
    - Tenderloin
    - The Mission ten oosten van Mission street
    - (en Bayview/Hunterspoint, maar daar kom je toch niet zo snel terecht)

    in de 'omgeving' (weet niet of je alleen maar in San Francisco bent, hoe lang en of je over een auto gaat beschikken....?)
    - Berkely (bereikbaar via het OV)
    - Sonoma valley (winetasting, ongeveer een uur met de auto)
    - Santa Cruz (ongeveer 1,5 uur rijden)
    Nog 24 daagjes en dan ga ik weer voor 3 weekjes even terug

    [ Bericht 5% gewijzigd door Vitamine_C op 01-06-2009 17:30:57 ]
    hmmmm....WAT???
      maandag 1 juni 2009 @ 17:28:37 #206
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69607351
    Thank you all very much!!
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_69607470
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:28 schreef Tazmaniac het volgende:
    Thank you all very much!!
    you're welcome. Van wanneer tot wanneer ga je en ben je alleen maar in San Francisco of doe je ook nog andere steden aan?
    hmmmm....WAT???
      maandag 1 juni 2009 @ 17:39:20 #208
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69607665
    tja.. dat zal wel een lange termijn plan worden.. maar ALS ik ga dan is het echt wel voor 'a couple of months' waarin ik dan ook naar andere steden ga langs de westkust.

    Maar San Francisco staat met stip bovenaan
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      maandag 1 juni 2009 @ 18:16:12 #209
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69608663
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 12:57 schreef Tazmaniac het volgende:
    Dingen die je mss niet 1-2-3 in een promo foldertje over SF ziet staan

    Alcatraz, Fisherman's Wharf, GGBridge e.d. vind je in elke folder dus ik zoek wat leuke plekjes om ff rond te kijken, leuke winkeltjes om ff binnen te lopen, eventueel een paar leuke cafe/bars om te genieten van een drankje... dat soort dingen
    Naast dingen die hierboven al genoemd zijn is Chinatown ook wel heel aardig. Er zit veel toeristische troep bij, maar je kunt ook authentieke winkeltjes vinden waar de eigenaar nauwelijks Engels spreekt.

    Ook leuk is een tour over het water doen met een bootje..... en dan moet je eigenlijk een half uur voor zonsondergang vertrekken.... ze zetten dan het bootje een tijdje stil, motor af, en dan zie je de zon onder de Golden Gate bridge in zee zakken. Je kunt langs de werf, ook buiten Fisherman's Wharf vaak voor $10 of $15 al zo'n boottochtje maken, maar dat waren prijzen van 10 jaar terug.

    Ben sindsdien niet echt meer op bezoek geweest aan de stad, wel naar de omgeving (Napa valley,etc) en voor mijn werk (Oakland/Walnut Creek). Binnenkort hoop ik weer eens naar de stad zelf te kunnen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 1 juni 2009 @ 18:17:42 #210
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69608712
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:39 schreef Tazmaniac het volgende:
    tja.. dat zal wel een lange termijn plan worden.. maar ALS ik ga dan is het echt wel voor 'a couple of months' waarin ik dan ook naar andere steden ga langs de westkust.

    Maar San Francisco staat met stip bovenaan
    Je zal nu wel geen geld hebben, maar deze zomer is juist de zomer om te gaan.... veel aanbiedingen in het reizen, hotels en autohuur is goedkoper om klanten te lokken, etc.... de economie ligt nog steeds op z'n gat, en als toerist kun je daar van profiteren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69609940
    En de euro op $1.42
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 1 juni 2009 @ 19:06:59 #212
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69610180
    Tja, het geld voor een kort verblijf is er wel.. maar om voor < 3weken te gaan vind ik zonde
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_69611814
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 19:06 schreef Tazmaniac het volgende:
    Tja, het geld voor een kort verblijf is er wel.. maar om voor < 3weken te gaan vind ik zonde
    Drie weken is toch een goede periode.

    Of ben je van plan er ooit te werken/studeren?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_69613108
    op 2 dagen heb je SF ook wel gezien hoor


    in mijn fotoboek staan een paar fotos van SF
      maandag 1 juni 2009 @ 20:43:52 #215
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_69613844
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 19:53 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Drie weken is toch een goede periode.

    Of ben je van plan er ooit te werken/studeren?
    Wil er gewoon een tijdje blijven wonen (als het nodig is werken).

    Half jaartje blijven en paar prachtige plaatsen aan de westkust aandoen.

    My masterplan
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_69617260
    Uiteindelijk toch een hele andere kant gekozen. (ik wilde jaar fulltime werkne om zo een gedeelte van College in USA te betalen). Ik ben aangenomen op Internation Business and Languages hier in Den Bosch (Brabant). Begin 2e jaar moet ik een half jaar in het buitenland studeren, en uiteraard ga ik voor USA! (mits mogelijk)

    Kost me een stuk minder, en geeft me daarom eigenlijk al meer kans
      maandag 1 juni 2009 @ 22:33:07 #217
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69618545
    Even een tip voor hen die toch binnenkort een paspoort moeten vernieuwen:

    Zoals je wellicht weet moet vanaf 28 Juni (alhoewel nu wel uitgesteld tot 21 September) een vingerafdruk in het Nederlandse paspoort staan, op de biometrische chip. Vanaf die datum kun je dat dus ALLEEN nog doen op lokaties die de apparatuur hebben staan om je vingerafdruk te registreren, en dat betekend dat je dus niet meer bij de honoraire consul "om de hoek" terecht kunt voor een paspoort:
    quote:
    Vanaf medio 2009 zullen bij paspoortaanvragen vingerafdrukken
    van de aanvrager worden afgenomen. Dit heeft gevolgen voor de
    Nederlanders die wonen en werken in het buitenland (de niet-ingezeten Nederlander).

    Waar paspoorten aan tevragen?

    Als niet-ingezeten Nederlanders kunt u tot nu toe uw paspoort aanvragen bij elke ambassade, elk consulaat-generaal en elk honorair consulaat (HC). In de toekomst worden bij paspoortaanvragen vingerafdrukken afgenomen en zal het niet langer mogelijk zijn een paspoort aan te vragen bij alle HC’s. Om de dienstverlening aan u op een zo hoog mogelijk peil te houden heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken echter besloten een vijftigtal HC’s uit te rusten met apparatuur waarmee vingerafdrukken kunnen worden afgenomen. Hiermee zijn de nodige investeringen gemoeid in beveiliging en verbindingen.

    Vooruitlopend op de invoering van vingerafdrukken in paspoorten en vanwege de vernieuwing van de apparatuur, zal het in de Verenigde Staten van Amerika vanaf 28 juni 2009 alleen nog mogelijk zijn een paspoortaanvraag in te dienen bij de Ambassade te Washington, de Consulaten-generaal te New York, Miami, Chicago, Los Angeles en de HC’s die zullen worden uitgerust met apparatuur voor het afnemen van vingerafdrukken : San Francisco, Houston, Orlando, Atlanta en Boston
    Voor mij dus niet zo'n punt, ik ga toch naar al naar Los Angeles..... maar popolon zal dus voortaan naar Chicago moeten na 28 Juni of 21 September.

    Kan lastig zijn voor sommigen, voor anderen is het weer eens een goede reden om er een vakantie aan vast te plakken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 2 juni 2009 @ 00:52:46 #218
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69623212
    Phew, Boston ook

    Goeie tip, Maarten!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 2 juni 2009 @ 02:47:46 #219
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69624519
    Die van mij is net nieuw, opnieuw verlengen ergens in 2160. Dan maak ik me er wel weer druk over.

    Weekendje Chicago is trouwens ook wel leuk tegen die tijd.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 03:14:44 #220
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_69624685
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 22:33 schreef maartena het volgende:
    Even een tip voor hen die toch binnenkort een paspoort moeten vernieuwen:

    Zoals je wellicht weet moet vanaf 28 Juni (alhoewel nu wel uitgesteld tot 21 September) een vingerafdruk in het Nederlandse paspoort staan, op de biometrische chip. Vanaf die datum kun je dat dus ALLEEN nog doen op lokaties die de apparatuur hebben staan om je vingerafdruk te registreren, en dat betekend dat je dus niet meer bij de honoraire consul "om de hoek" terecht kunt voor een paspoort:
    [..]

    Voor mij dus niet zo'n punt, ik ga toch naar al naar Los Angeles..... maar popolon zal dus voortaan naar Chicago moeten na 28 Juni of 21 September.

    Kan lastig zijn voor sommigen, voor anderen is het weer eens een goede reden om er een vakantie aan vast te plakken.


    Die van mij verloopt in juli. Kan ik hem gewoon laten verlopen en wachten tot die vingerafdrukapparaten ergens dichter in de buurt aanwezig zijn, of is dat een probleem?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_69624794
    Hoe lang moet hij eigenlijk nog geldig zijn als je de VS weer in wil?

    Vrijdag werd het eerste geval van Mexicaanse griep op mijn werk aangekondigd. Nou ben ik niet zo vatbaar voor griep, dus boeit me dat niet zo, maar toch gek dat zoiets dan ineens dichtbij komt.

    [ Bericht 59% gewijzigd door Shivo op 02-06-2009 04:55:35 ]
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 06:14:49 #222
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69624867
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 03:14 schreef Plastic_Power het volgende:


    Die van mij verloopt in juli. Kan ik hem gewoon laten verlopen en wachten tot die vingerafdrukapparaten ergens dichter in de buurt aanwezig zijn, of is dat een probleem?
    Met een verlopen paspoort kun je niet reizen. (Lees: De VS verlaten)

    Wel kun je nu al je paspoort verlengen, voordat het September van kracht wordt.... sowieso verloopt je paspoort in Juli, dus gewoon in Juli verlengen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 2 juni 2009 @ 06:18:56 #223
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69624870
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 03:59 schreef Shivo het volgende:
    Hoe lang moet hij eigenlijk nog geldig zijn als je de VS weer in wil?
    Gewoon geldig. Als je een vaste verblijfs/werkvergunning hebt maakt het niet zoveel uit.... heb je een toeristen visum dan moet het paspoort geldig zijn tot aan de datum van je retour ticket.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69628546
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 22:33 schreef maartena het volgende:
    Kan lastig zijn voor sommigen, voor anderen is het weer eens een goede reden om er een vakantie aan vast te plakken.
    Bedankt voor de tip! Ik zit over twee weken in Nederland (voor de POL meeting ), en ga dan een nieuw paspoort aanvragen. Is waarschijnlijker gemakkelijk dan naar Tokyo gaan. Mijn rijbewijs is verlopen, dus dat vraag ik dan ook maar meteen aan. Weet iemand nog hoe dat gaat?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:32:54 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69640937
    Ik ontdek trouwens een andere vervelende bijkomstigheid. Voor mij niet enorm erg, behalve dat het me 2 vrije dagen kost.....

    Waar je voorheen het paspoort kon laten opsturen (Althans, in de VS), moet je het nu ook persoonlijk komen ophalen, een week of twee later.

    Dat betekend dus dat ik twee keer naar Los Angeles moet. En zoals ik al zei maakt dat voor mij niet enorm veel uit, met een goed uur, iets langer, ben ik er.... dus we maken er gewoon een leuk dagje van als ik er heen moet voor de aanvraag, en weer voor het ophalen.

    Ik wil nog steeds een keer naar het Getty Museum, dus dat organiseren we dan wel.

    Maar voor mensen als popolon, om maar even dezelfde te noemen..... die mag dus TWEE keer naar Chicago, of daar twee tot drie weken blijven. Dat wordt toch een veel vervelender zaak


    @Lyrebird: Kan ook in Den Haag, zelfde balie.


    Edit: Ik lees het achteraf toch iets anders:

    "Is het mogelijk om het reisdocument te laten opsturen?
    Dat is in beginsel niet mogelijk. U moet immers verplicht verschijnen bij het ophalen van uw paspoort om te verifiëren dat uw vingerafdrukken overeenstemmen met de opgenomen vingerafdrukken in uw reisdocument.

    De huidige paspoortregelgeving kent voor het buitenland de mogelijkheid om, bij wijze van uitzondering, af te zien van de verschijningsplicht bij de uitreiking van het paspoort. Deze uitzonderingsmogelijkheid blijft bestaan bij de invoering van het nieuwe paspoort. U kunt de ambassade of het consulaat nadere informatie opvragen."

    - Het zou dus nog kunnen, dat opsturen.

    [ Bericht 27% gewijzigd door maartena op 02-06-2009 18:39:49 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:49:45 #226
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69641571
    Noemt 'ie mij weer. Die van mij moet ik pas in 2411 verlengen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 19:23:18 #227
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69642795
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 18:49 schreef popolon het volgende:
    Noemt 'ie mij weer. Die van mij moet ik pas in 2411 verlengen.
    Tegen die tijd hebben we een holografisch paspoort.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69646303
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 06:18 schreef maartena het volgende:

    [..]

    heb je een toeristen visum dan moet het paspoort geldig zijn tot aan de datum van je retour ticket.
    Nee, geldig tot 6 maanden na vertrek naar de VS.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      dinsdag 2 juni 2009 @ 21:20:56 #229
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69647605
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 20:52 schreef Wackyduck het volgende:
    Nee, geldig tot 6 maanden na vertrek naar de VS.
    Nope.

    http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_waiver_program2.html

    Voor het Visa Waiver Progran dient je paspoort geldig te zijn voor de lengte van de reis. Gewoon "geldig" dus. Het mag niet verlopen tijdens de reis.

    Alleen als je een Visum hebt met een bepaalde einddatum, zoals een B2 voor 6 maanden, dan dient je paspoort voor de gehele 6 maanden geldig te zijn.

    Als je op vakantie gaat van 2 tot 28 Juli, en je paspoort is tot 23 Augustus geldig, dan kun je echt zonder problemen de VS in en weer uit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69647787
    Retourtje AMS-LAX (met 4 maanden er tussen), via London, geboekt voor 425 euro, kredietcrisis lage dollar mag ook wel zo blijven
    pi_69647862
    Is dat nieuw dan? Ik dacht dat het altijd 6 maanden was, of is dat veranderd met het online visum waiver invullen?
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      dinsdag 2 juni 2009 @ 21:49:00 #232
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69648858
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 21:26 schreef Wackyduck het volgende:
    Is dat nieuw dan? Ik dacht dat het altijd 6 maanden was, of is dat veranderd met het online visum waiver invullen?
    Nee, is al jaren zo. Volgens mij sinds de invoering van het Visa Waiver Program in 1986

    Ik ben zelf in 1998 iig ook zonder problemen met een paspoort dat nog maar 2 maanden geldig was heen en weer gevlogen naar de VS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69650484
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 21:49 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nee, is al jaren zo. Volgens mij sinds de invoering van het Visa Waiver Program in 1986

    Ik ben zelf in 1998 iig ook zonder problemen met een paspoort dat nog maar 2 maanden geldig was heen en weer gevlogen naar de VS.
    Waarom waarschuwen ze dan altijd dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn? En soms worden er ook mensen met een beperkte geldigheid van hun paspoort teruggestuurd door de Nederlandse douane.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      dinsdag 2 juni 2009 @ 22:57:25 #234
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69651421
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 22:32 schreef Wackyduck het volgende:
    Waarom waarschuwen ze dan altijd dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn? En soms worden er ook mensen met een beperkte geldigheid van hun paspoort teruggestuurd door de Nederlandse douane.
    Wellicht om te voorkomen dat mensen hun reis gaan verlengen, en dan opeens niet meer mogen reizen vanwege een ongeldig paspoort of zoiets? Voor de normale toeristenvisa naar de VS geldt het volgens mij ook nog dat het paspoort geldig moet zijn voor minimaal 3 of 6 maanden, afhankelijk van het type visum.

    Voor het visa waiver program, is een "geldig" paspoort voldoende, zolang deze maar geldig is op de dag dat je weer uit de VS vertrekt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69652005
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 22:33 schreef maartena het volgende:
    Kan lastig zijn voor sommigen, voor anderen is het weer eens een goede reden om er een vakantie aan vast te plakken.
    Ach een dagje miami is ook zo erg niet. Ik heb gelukkig nog 4 jaar, dus we zien dan wel weer wat voor nieuwe eisen ze hebben bedacht.
      woensdag 3 juni 2009 @ 15:01:16 #236
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_69666121
    Als alles goed gaat vertrek ik in September naar Michigan voor een jaartje!

    Ik ben nu nog bezig met J-1 aanvragen... Ik wil geld besparen door het zelf te doen ipv. door een organisatie alles te laten regelen, maar dat valt nog niet mee. Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_69667225
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
    Als alles goed gaat vertrek ik in September naar Michigan voor een jaartje!

    Ik ben nu nog bezig met J-1 aanvragen... Ik wil geld besparen door het zelf te doen ipv. door een organisatie alles te laten regelen, maar dat valt nog niet mee. Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
    Kan jouw universiteit dat niet voor je regelen? Of zijn zij degene die daar geld voor vragen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69667392
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
    Als alles goed gaat vertrek ik in September naar Michigan voor een jaartje!

    Ik ben nu nog bezig met J-1 aanvragen... Ik wil geld besparen door het zelf te doen ipv. door een organisatie alles te laten regelen, maar dat valt nog niet mee. Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
    Wat ga je in Michigan doen? Voor een J1 geldt dat je school of instituut in principe je sponsor is.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69669648
    Goed beschouwd vraagt de universiteit je ds-2019 aan en wordt daarmee je sponsor voor de J-1 die je zelf moet aanvragen bij een us consulaat in het buitenland (want je J-1 is je 'reisvisum' en de ds-2019 is je werkvergunning).

    Maar "geld besparen" door het zelf te doen, klinkt een beetje vaag in mijn oren. Ik ken geen instituten die de "exchange visitor" geld vraagt voor de ds-2019. Barcaconia, bedoel je niet dat je als student wil gaan op een F-1?
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
    Zijn er meer mensen die het helemaal zelf geregeld hebben om een sponsor te vinden etc? Dan zou ik graag tips horen.
    Ja, ik heb een sponsor gevonden door te soliciteren op een positie bij een universiteit in de us; iets wat 40% van de mensen in dit topic heeft gedaan.

    [ Bericht 18% gewijzigd door devzero op 03-06-2009 16:33:17 ]
      woensdag 3 juni 2009 @ 17:08:46 #240
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_69671231
    Ik zal het wat duidelijker uitleggen.
    Ik volg een HBO op een kleine school in Nederland, en ik moet stage gaan doen. Normaal gaan studenten dat in Nederland doen, maar ik wil dat dus in Amerika. Via via heb ik een bedrijf geregeld waar ik stage kan lopen. Nu moet ik dus een sponsor company vinden zonder dat ik contacten heb met een universiteit hier of daar. Organisaties als bijvoorbeeld Nuffic of CDS-international kunnen dat regelen, maar vragen ongeveer $1000 voor het hele begeleidingstraject.
    Een universiteit in Amerika kan dat dus ook regelen, maar die willen vaak niets doen voor iemand die geen opleiding gaat volgen bij de universiteit. Mijn eigen school kan geen J-1 sponsor zijn heb ik begrepen.

    Ik vind het allemaal redelijk vaag wat ik gevonden heb tot nu toe. Misschien zit ik er ook wel langs met mijn redenatie, maar daarom hoor ik graag jullie mening hier over.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_69672556
    Waarom kan het bedrijf waar je stage gaat lopen niet je sponsor zijn? Het lijkt me sterk dat Nuffic of CDS-International iets voor je kunnen betekenen zonder dat je een school hebt, volgens mij verzorgen die bedrijven de papieren rompslomp rond het aanschaffen van een visa en kunnen die niet een visa voor je regelen zonder sponsor.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 3 juni 2009 @ 18:07:44 #242
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_69672943
    Hmm, dat begrijp ik niet helemaal. Zover ik weet moet een "sponsor company" een derde partij zijn die toezicht houdt op het nut van je stage en je verblijf in de USA. Klopt dit?
    Mijn stagebedrijf kan dit dus blijkbaar niet zijn, en mijn school hier in Nederland ook niet. De sponsor company moet namelijk een door de USA goedgekeurde instantie zijn.
    CDS-international kan dat wel. Als je je stagebedrijf, opdrachtomschrijving, CV, school in NL etc. allemaal daar naartoe stuurt regelen ze alles voor je. Ze vragen voor een jaar begeleiding wel $1450 en dat was niet helemaal de bedoeling.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_69689648
    Heb je al bij je bedrijf geinformeerd? Veel grotere bedrijven hebben iemand in dienst met verstand van zaken omtrent visa. Verder kan het zijn dat ze eerder en/of vaker buitenlanders op stage krijgen, en dus misschien weten wat voor soort visum je nodig hebt. Het is in elk geval zeker dat je voor het studentenvisum J1 een lokaal onderwijs of research instituut nodig hebt, en voor het werkvisum H1 een bedrijf dat je inhuurt. In geen van beide gevallen heb je CDS-i nodig.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69689656
    De groep waar ik werkte (in een ziekenhuis), besteedde de visumaanvraag uit aan een afdeling binnen het ziekenhuis die speciaal voor dit soort zaken was opgericht. Een klein bedrijf zal die mogelijkheden niet hebben. Maar een beetje bedrijf neemt verantwoordelijkheid voor dat soort zaken.

    Je kunt je bijv afvragen of je stagebedrijf wel de moeite waard is, als ze je niet eens met een visum willen helpen. Kijk, het is normaal dat je voor je eigen onderkomen, transport etc. zorgt, maar zo'n visum vraagt specifieke kennis.

    Als ik bijvoorbeeld een Nederlandse stagiair had ingehuurd, dan had ik het niet in m'n hoofd gehaald om de visumaanvraag door de stagiair aan te laten vragen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69689662
    Oh, en Barcaconia, dit is meteen les nummer 1 van werken in de VS: klagen is belangrijk! Instanties zullen proberen om zelf zo weinig mogelijk te doen, want dat spaart geld uit. Als je stil in een hoekje blijft staan, dan komt het werk dus allemaal op jou neer. Het valt in het begin niet mee om zo assertief te zijn - vooral omdat het allemaal in het Engels moet - maar het is verstandig om altijd netjes maar resoluut bepaalde zaken af te dwingen. Begin dus niet gelijk te schelden, maar maak wel duidelijk hoe jij bepaalde dingen geregeld wil zien. Ik heb daar in het begin toch wel moeite mee gehad, omdat ik een verlegen Brabander was, maar daar ben ik uiteindelijk wel van genezen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 4 juni 2009 @ 11:06:23 #246
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_69694424
    Dankje voor de hulp.
    Dat assertieve daar ben ik gelukkig mee opgegroeid. Van nature heb ik een dwingende manier van werken omdat dat hier ook veel oplevert. In de USA nog meer heb ik inderdaad gemerkt. Mijn Engels is goed genoeg, dus geen probleem.
    Mijn stagebedrijf kan dit zelf niet regelen. Zij weten ook niet wie dit wel kan regelen aangezien ze dit nooit eerder gedaan hebben. Het bedrijf is wel het juiste om verschillende redenen, maar daar wil ik eigenlijk niet te diep op ingaan.

    Ik ga toch nog eens wat universiteiten mailen en nog eens achter mijn contactpersoon daar zitten.... Er moet toch onderhand iets gaan gebeuren wil ik in september kunnen vertrekken...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_69695682
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 11:06 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik ga toch nog eens wat universiteiten mailen en nog eens achter mijn contactpersoon daar zitten.... Er moet toch onderhand iets gaan gebeuren wil ik in september kunnen vertrekken...
    September is inderdaad aan de krappe kant. Reken voor visumzaken op minstens 3 maanden.

    Als je jouw contactpersoon niet persoonlijk kent, als in niet persoonlijk ontmoet hebt, dan is het overigens het beste om te bellen. Mijn ervaring is dat bellen als urgent wordt gezien, terwijl e-mail vrijblijvend is. Het hangt overigens een beetje af van welk deel van de VS je naar toe gaat en of de administrators van die stress types zijn. In Boston had altijd alles haast, en als je dan met een e-mail aan kwam zetten, zonder dat er urgent en rush op stond, dan gebeurde er niets. Oh, en laat je niet afschepen met een voicemail (Amerikanen beantwoorden hun voicemail eigenlijk bijna nooit - "your call is important to us" yeah right).
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69711780
    LB, hoe is de switch van de Amerikaanse 'How are you' cultuur naar de Japanse 'Arigato' cultuur?
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 4 juni 2009 @ 22:28:23 #249
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_69719673
    Ik ken mijn contactpersoon niet persoonlijk, maar de relatie die mijn huidige werk met zijn bedrijf heeft is van dusdanig belang dat ze mijn komst ook als urgent zien...

    Ik ga Nuffic eens mailen over de mogelijkheden. Ik heb maar een maand uitloop vanaf September anders moet ik een deel van mijn stage in Nederland uit gaan voeren en daar heb ik weinig zin in...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_69720772
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 22:28 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik ken mijn contactpersoon niet persoonlijk, maar de relatie die mijn huidige werk met zijn bedrijf heeft is van dusdanig belang dat ze mijn komst ook als urgent zien...

    Ik ga Nuffic eens mailen over de mogelijkheden. Ik heb maar een maand uitloop vanaf September anders moet ik een deel van mijn stage in Nederland uit gaan voeren en daar heb ik weinig zin in...
    Dan lijkt me dat ze er bij gebaat zijn dat je met het juiste visum komt opdagen en zou ik ze wat meer stimuleren daar achteraan te zitten.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69727905
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 19:25 schreef Shivo het volgende:
    LB, hoe is de switch van de Amerikaanse 'How are you' cultuur naar de Japanse 'Arigato' cultuur?
    Dat gaat met vallen en opstaan.

    Ik zal er binnenkort wat meer over schrijven in Japan, maar dan niet in Tokyo
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69851123
    Weer eens een vraag van mij tussendoor. Gisteren ben ik voor controle op bezoek geweest bij de tandarts. Dit zal mijn laatste bezoek zijn geweest in Nederland (voorlopig). Wat hebben jullie gedaan met tandartsgegevens? Bij de tandarts opgevraagd en vervolgens meegenomen of daar in de VS bij een tandarts langsgaan voor een controleafspraak en dan zelf alles uitleggen?
    Mijn vriendin plaatste de opmerking "Misschien is het handig dat je de gegevens opvraagt en meeneemt. Ja, ik weet dat je al thuis bent." nadat ik al lang en breed thuis zat.
    Ik heb een zwak gebit en zou dus wel de halfjaarlijkse controle traditie in stand willen houden. In de VS maar eens op zoek naar een amerikaanse tegenhanger van Proglasur van Sensodyne. Deze tandpasta lijkt mijn gebit redelijk in dezelfde staat te houden. .

    Ik zal van de week ook nog eens de belastingdienst bellen om te vragen wat ik precies allemaal nog moet invullen of doen voor ik vertrek.

    17 juli is het zover. We vliegen om 10:20. Belachelijk vroeg op Schiphol zijn dus.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_69852435
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 07:38 schreef OMG het volgende:
    Weer eens een vraag van mij tussendoor. Gisteren ben ik voor controle op bezoek geweest bij de tandarts. Dit zal mijn laatste bezoek zijn geweest in Nederland (voorlopig). Wat hebben jullie gedaan met tandartsgegevens?
    Mijn ervaring is dat Amerikaanse tandartsen meteen rontgenfoto's maken van al je tanden en kiezen. Dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Je Nederlandse gegevens helpen volgens mij niet veel. Amerikaanse mondhygienisten doen goed werk: die hakken echt alles weg, wat er weg te hakken valt; mijn Nederlandse tandarts ging er effe met een boortje langs en dat was het dan.

    Maar pas op met Amerikaanse tandartsen. Die zitten er om geld te verdienen. Als je er niet zeker van bent of iets wel of niet nodig is, schroom dan niet om een 2nd opinion te vragen. Mijn ervaring is dat oudere tandartsen over het algemeen beter te vertrouwen zijn dan jonge tandartsen. Laat je geen behandeling aanpraten die je niet nodig hebt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_69853088
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 09:27 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Mijn ervaring is dat Amerikaanse tandartsen meteen rontgenfoto's maken van al je tanden en kiezen. Dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Je Nederlandse gegevens helpen volgens mij niet veel. Amerikaanse mondhygienisten doen goed werk: die hakken echt alles weg, wat er weg te hakken valt; mijn Nederlandse tandarts ging er effe met een boortje langs en dat was het dan.

    Maar pas op met Amerikaanse tandartsen. Die zitten er om geld te verdienen. Als je er niet zeker van bent of iets wel of niet nodig is, schroom dan niet om een 2nd opinion te vragen. Mijn ervaring is dat oudere tandartsen over het algemeen beter te vertrouwen zijn dan jonge tandartsen. Laat je geen behandeling aanpraten die je niet nodig hebt.
    Ik heb al de nodige tandarts ervaring (4 kronen, een paar ontstoken kiezen gehad en ook wat wortelkanaalbehandelingen ondergaan), dus ik heb zelf intussen ook wel een idee wat wanneer nodig zou kunnen zijn.

    Dat van die 2nd opinion is een goede tip, vooral omdat mijn tandarts bij een beginnend gaatje nog niet direct iets doet zolang het niet groter wordt (en je er zelf uiteraard geen last van hebt).

    Het nemen van de röntgenfoto, dat dacht ik zelf ook al. Daarop zie je immers meteen alle kronen, vullingen, etc. zitten.

    Bedankt in ieder geval .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_69854408
    Nog iets; in de VS doet een kaakchirurg de wortelkanaalbehandelingen, en die stuurt vaak gepeperde rekeningen. Zorg dus voor een goede verzekering.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 9 juni 2009 @ 16:30:19 #256
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69866826
    Ik heb gewoon mijn tandartsgegevens meegenomen (zo'n kaartje was dat nog, geen idee of ze daar iets aan hadden). Als ze het niet kunnen gebruiken, jammer, maar als ze het wel kunnen gebruiken is het alleen maar makkelijker.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 9 juni 2009 @ 16:35:58 #257
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69867083
    De tandarts doet goed werk tot nu toe, zoals Lyre al zegt: Elk half jaar een totale reiniging van het hele gebit.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 16:37:14 #258
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69867152
    Ik moet trouwens vanmiddag naar de tandarts Dat wordt weer pijnlijden (de mondhygienist is niet al te zachtzinnig met dat haakje van d'r).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69871121
    Misschien een vreemde vraag, ik wil graag wat kleding van Abercrombie en Ruehl (t-shirts) gaan kopen. Voorheen deed ik dat via hun eigen site. Maar ik vind de verzendkosten nogal hoog en de kans op onderschepping is vrijwel 100%.

    Zijn er mensen in de states die misschien wat t-shirts voor mij willen halen in de winkel en die naar NL willen versturen op de goedkoopst mogelijke manier. Uiteraard tegen een vergoeding. Ik ken de alternatieven zoals Ellen maar die vraagt meteen wel erg veel extra.

    Reacties mogen via PM als je wilt.
    pi_69898422
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 18:36 schreef Skiet het volgende:

    Ik ken de alternatieven zoals Ellen maar die vraagt meteen wel erg veel extra.
    Die vraagt behoorlijk veel ja Ik had 2 leuke zonnebrillen gezien in een webshop, 20 dollar.. De prijs zou via haar uitkomen op 60 euro
    they say a dirty mind is a joy forever...
      woensdag 10 juni 2009 @ 16:30:33 #261
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69902249
    "Kans op onderschepping" betekend toch gewoon dat je er BTW op moet betalen zoals wettelijk verplicht? De prijzen op de site zijn namelijk sowieso belasting vrij, die komt er pas bij als je gaat uitchecken, en voor het buitenland is dat 0% omdat het land aan de andere kant van de plas zelf de belasting moet regelen.... en dat doen ze dus inderdaad tegenwoordig.

    Wat betreft verzenden, ik verzond laatst een doosje met wat spullen naar een vriendin in Nederland, en dat kwam uit op $46, traagste manier van verzenden middels USPS.

    Het lijkt wel alsof de laatste paar jaar de internationale verzendingskosten echt omhoog zijn geschoten......

    Overigens begin ik er niet meer aan, dat "even verschepen voor onbekenden die weten dat je in de VS woont", dat doe ik alleen nog maar voor echt goede vrienden en familie.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69903862
    46 Dollar is ook al behoorlijk duur moet ik zeggen goede vriend van me. Ik vind het gewoon zonde om 3 shirtjes van 32 dollar te kopen en dan 50 dollar extra verzendkosten te moeten betalen! Echt zonde geld is dat.
      woensdag 10 juni 2009 @ 17:48:25 #263
    136868 Dannie_Dorka
    Just call me Danny
    pi_69904895
    Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik ben in Augustus 3 maanden naar Chicago geweest en daarna in November weer 3 maanden. Nou wil ik volgende week 13 dagen naar Florida om m'n vriend te bezoeken. Word dit een probleem bij de douane? Ik bedoel....ben ik al te vaak in Amerika geweest in een bepaalde periode? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!
    Mijn DVD's | RetroJunk
    There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
      woensdag 10 juni 2009 @ 17:50:13 #264
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69904956
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 17:13 schreef Skiet het volgende:
    46 Dollar is ook al behoorlijk duur moet ik zeggen goede vriend van me. Ik vind het gewoon zonde om 3 shirtjes van 32 dollar te kopen en dan 50 dollar extra verzendkosten te moeten betalen! Echt zonde geld is dat.
    Tja, dat is het nadeel van Amerikaanse spullen willen hebben. Heb het andersom ook wel eens laten doen, paar boeken laten opsturen uit Nederland, kost ook klauwen met geld.....

    Nee, ik koop wel wat ik nodig heb als ik er toch heen moet.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 10 juni 2009 @ 17:51:55 #265
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69905017
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 17:48 schreef Dannie_Dorka het volgende:
    Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik ben in Augustus 3 maanden naar Chicago geweest en daarna in November weer 3 maanden. Nou wil ik volgende week 13 dagen naar Florida om m'n vriend te bezoeken. Word dit een probleem bij de douane? Ik bedoel....ben ik al te vaak in Amerika geweest in een bepaalde periode? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!
    De 13 dagen in Florida, gevolgd door de 3 maanden in Augustus is geen probleem..... Maar hoe doe je precies die 3 maanden in November? De "even een paar dagen naar Canada" truuk werkt niet echt meer tegenwoordig, je zou dus echt terug moeten naar Nederland.

    Wacht, ik lees het verkeerd.... je bent al in de VS geweest, en je wil nu 13 dagen op vakantie? Zou geen probleem mogen zijn.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 10 juni 2009 @ 17:56:17 #266
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69905157
    Over verzenden gesproken, een vriendin vroeg of ik even wat wilde bestellen en opsturen dat ze het geld daarna terugbetaalt. Was een order van $400 Ja hoor, wil ik best voorschieten. Not.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 10 juni 2009 @ 18:13:58 #267
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_69905713
    Wat kost dat ongeveer om te verzenden vanuit de USA naar Nederland? Gewone pakketjes met een paar shirtjes, truien etc. Niet te groot.

    Ik heb trouwens mijn visum aangevraagd via www.ds2019.com. Een Duitse organisatie die via CIEE California werkt. Het lijkt tot nu toe goed te gaan.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 10 juni 2009 @ 18:26:07 #268
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69906096
    www.usps.com

    Daar kun je het opzoeken. Paar truien enzo zal 1 lbs zijn ongeveer qua gewicht.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69909120
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:13 schreef Barcaconia het volgende:
    Wat kost dat ongeveer om te verzenden vanuit de USA naar Nederland? Gewone pakketjes met een paar shirtjes, truien etc. Niet te groot.
    Ik vroeg eens wat een doosje waar ongeveer twee t-shirts in zouden gaan zou kosten om te verzenden naar Nederland. $60 goedkoopste manier. Dat was toch wel een keer of zes meer dan wat ik verwacht had ja

    Inmiddels zit ik na bijna acht maanden Florida een week in het koude Nederland, en er zijn alweer plannen om weer terug te gaan, voor een langere periode dit keer
    Studeren in the States: My Destiny
      woensdag 10 juni 2009 @ 20:09:14 #270
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_69910075
    Was dat overnight UPS of zo? Ik heb net drie DSspellen verstuurd voor $9...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_69910975
    Netwerk op Nederland 2 (tv) gaat over de populariteit van Geert Wilders in de VS.

    Merken jullie daar ook iets van?
    GO LANCE !!!
      woensdag 10 juni 2009 @ 21:02:08 #272
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_69912555
    In mijn omgeving heeft niemand ooit van Geert Wilders gehoord, en ik zit toch in een behoorlijk goed opgeleide omgeving.
    pi_69914017
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 17:56 schreef wonderer het volgende:
    Over verzenden gesproken, een vriendin vroeg of ik even wat wilde bestellen en opsturen dat ze het geld daarna terugbetaalt. Was een order van $400 Ja hoor, wil ik best voorschieten. Not.
    De vader van de vriendin van mijn broertje dacht hetzelfde, want hij had geen credit card. Heb de beste man nog nooit ontmoet. Maar ja, proberen kan altijd natuurlijk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69914076
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 21:02 schreef nickybol het volgende:
    In mijn omgeving heeft niemand ooit van Geert Wilders gehoord, en ik zit toch in een behoorlijk goed opgeleide omgeving.
    Hier ook niet, net als dat niemand Balkenende kent. Pim Fortuyn kennen sommigen wel.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_69934085
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef wonderer het volgende:
    Was dat overnight UPS of zo? Ik heb net drie DSspellen verstuurd voor $9...
    Nee, het was wel vlak voor Kerst, misschien dat dat een verschil maakt. Maar ze boden met die optie geen garantie dat het er voor Kerst zou zijn.
    Studeren in the States: My Destiny
      donderdag 11 juni 2009 @ 14:21:59 #276
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_69935541
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 20:28 schreef .txt het volgende:
    Netwerk op Nederland 2 (tv) gaat over de populariteit van Geert Wilders in de VS.

    Merken jullie daar ook iets van?
    Wie?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 11 juni 2009 @ 16:11:34 #277
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69939757
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 20:28 schreef .txt het volgende:
    Netwerk op Nederland 2 (tv) gaat over de populariteit van Geert Wilders in de VS.

    Merken jullie daar ook iets van?
    Nee.... Althans, op het nieuws hoor je wat over "Europe leaning to right after EU elections", maar daar houdt het wel mee op.

    Ik ben allang blij dat we hier niet zo'n zot hebben rondlopen. Alhoewel we wel weer ander type zotten hebben zoals Rush Limbaugh
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 11 juni 2009 @ 16:13:58 #278
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69939859
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef wonderer het volgende:
    Was dat overnight UPS of zo? Ik heb net drie DSspellen verstuurd voor $9...
    Als ze in zo'n "padded envelope" passen van USPS zelf, dan is het inderdaad goedkoper.... 1 boek versturen gaat dus nog wel. Maar zodra het een doos(je) wordt is het een ander verhaal.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69954947
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 16:11 schreef maartena het volgende:
    Ik ben allang blij dat we hier niet zo'n zot hebben rondlopen. Alhoewel we wel weer ander type zotten hebben zoals Rush Limbaugh
    Rush Limbaugh is minder zot dan Geert Wilders.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 11 juni 2009 @ 22:37:34 #280
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69956023
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 22:14 schreef Lyrebird het volgende:
    Rush Limbaugh is minder zot dan Geert Wilders.
    Eensch, maar het ontloopt elkaar niet al te veel. Ze zijn alleen anders zot.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69959192
    Even een stiekem TVP'tje ivm mogelijke exchange met een universiteit in de VS!
    pi_69959312
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 23:57 schreef Melochan het volgende:
    Even een stiekem TVP'tje ivm mogelijke exchange met een universiteit in de VS!
    Geil!
    GO LANCE !!!
    pi_69959608
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 00:00 schreef .txt het volgende:

    [..]

    Geil!
    Dacht et ook Krijg 'et over ongeveer 3 weken te horen! Zou het wel leuk vinden om een maandje of 7 in de USA te gaan studeren
      vrijdag 12 juni 2009 @ 02:27:26 #284
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_69961537
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 00:11 schreef Melochan het volgende:

    [..]

    Dacht et ook Krijg 'et over ongeveer 3 weken te horen! Zou het wel leuk vinden om een maandje of 7 in de USA te gaan studeren
    Waar?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_69961556
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 00:11 schreef Melochan het volgende:

    [..]

    Dacht et ook Krijg 'et over ongeveer 3 weken te horen! Zou het wel leuk vinden om een maandje of 7 in de USA te gaan studeren
    Ik ben ook nog steeds in afwachting Heb al verscheidene papieren verstuurd naar m'n universiteit in Londen, en die stuurt het weer door naar NY. En zelf ook nog gegevens in voeren en versturen naar NY.

    Dan krijg ik vandaag een mail terug.
    quote:
    We are working to get you ready for your time here. However, in order to do so, we need to have accurate information about you.
    Jeuj

    Geduld is een schone zaak zullen we dan maar zeggen, want ik wil graag wel een lange poos naar de states en hopen dat NY londens ass kicked
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_70049131
    Ik ben nieuw hier op het forum en heb de vorige delen niet gelezen maar ik woon dus ook in de VS. Heb eerst in Tennessee gewoont voor een jaar. Daarna een paar jaar in Georgia en verhuist naar Washington State. Sinds kort wonen we in West Texas en het is wel hele andere koek!

    Zitten er nog meer Nederlanders in deze uithoek?
      dinsdag 16 juni 2009 @ 06:08:03 #287
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_70049426
    Welkom moeder van 2 aapkes

    Geen idee of er Nederlanders in West Texas zitten.... StefanP woont in Plano, TX in de buurt van Texas, maar die is al ruim een half jaar niet meer op FOK! geweest.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 16 juni 2009 @ 19:49:07 #288
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_70070707
    Ik zit in noord Texas.
    Nee echt niet.
    pi_70135463
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 02:44 schreef momof2monkeys2008 het volgende:
    Heb eerst in Tennessee gewoont voor een jaar.
    Hoe is Tennessee? Ik heb allerlei goede verhalen er over gehoord en omdat het maar een dagje rijden is van hier (noord florida) leek het me leuk om er een weekje naar toe te gaan ergens deze zomer.
      donderdag 18 juni 2009 @ 16:26:38 #290
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_70136325
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 16:07 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Hoe is Tennessee? Ik heb allerlei goede verhalen er over gehoord en omdat het maar een dagje rijden is van hier (noord florida) leek het me leuk om er een weekje naar toe te gaan ergens deze zomer.
    Nashville en Memphis zijn zeker een bezoek waard en in het oosten heb je de Smokey Mountains.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_70141179
    Even een tripje gedaan.

    Van het noorden van Michigan naar Detroit, via Cleveland naar Buffalo, en daarna via Pittsburgh naar Columbus, daarna Ann Arbor.

    Ik vond eigenlijk alleen Columbus en Ann Arbor leuk en Detroit is leuk als de Wings spelen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 18 juni 2009 @ 19:44:29 #292
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_70142903
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Even een tripje gedaan.

    Van het noorden van Michigan naar Detroit, via Cleveland naar Buffalo, en daarna via Pittsburgh naar Columbus, daarna Ann Arbor.

    Ik vond eigenlijk alleen Columbus en Ann Arbor leuk en Detroit is leuk als de Wings spelen
    Leuk, zo'n Tour de Rust Belt Ik vind Pittsburgh trouwens een leukere stad dan Columbus. Ann Arbor is idd mooi.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_70143073
    Plymouth vond ik ook top, maar das maar echt een klein plaatsje

    Pitt zelf vond ik niet zoveel al heb ik daar nog wel leuk een pilsje gedronken in de buurt van de Iglo na game 6

    Pitt ligt wel mooi zo aan het water
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70172805
    Vanavond eindelijk weer eens naar het moederland. Moet je met een visum eigenlijk ook aan die nieuwe registratie voorwaarden van de VS voldoen? Je moet je toch drie dagen van te voren registreren ofzo?
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 18:45:10 #295
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_70174599
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 17:41 schreef Shivo het volgende:
    Vanavond eindelijk weer eens naar het moederland. Moet je met een visum eigenlijk ook aan die nieuwe registratie voorwaarden van de VS voldoen? Je moet je toch drie dagen van te voren registreren ofzo?
    Nee, dat hoeft alleen als je middels het Visa Waiver Program reist.... heb je al een visum van een andere soort, dan hoef je alleen maar je paspoort met visum te hebben.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_70176126
    Dat meende ik me ook te herinneren... thanks for the info.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_70176200
    Gewoon via Canada reizen, dan hoeft het ook niet
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70190018
    Ik ga woensdag voor de tweede keer dit jaar naar de VS (dit keer New York, tot nu toe alleen maar in Californië geweest) en volgens mij hoef ik nu de ESTA meuk niet in te vullen toch?
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_70201921
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 19:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gewoon via Canada reizen, dan hoeft het ook niet
    Ik zal vragen of de piloot een ommetje wil maken, volgende week.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 19:25:48 #300
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_70202370
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 19:11 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik zal vragen of de piloot een ommetje wil maken, volgende week.
    Misschien kan 'ie via Vancouver.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_70210374
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 19:11 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik zal vragen of de piloot een ommetje wil maken, volgende week.
    Je moet ook niet via de VS vliegen.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')