abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_238314
De laatste dag is aangebroken. Na vandaag zal er voor vele Nederlanders een hoop veranderen. Voor de mensen die gisteren Nova hebben gezien: we zullen afscheid moeten nemen van een soort familie waar we ongestraft over konden roddelen!

Herinnert iedereen zich nog de dag dat alle bewoners voorgesteld werden en dat zij het huis voor het eerst betraden? Op dat moment zaten er wat mij betreft een paar uitschieters bij:

- Bianca -> de alto
- Ruud -> de bierdrinker
- Karin -> de oersaaie huismuts

De rest viel mij in eerste instantie niet zo op. Vooral van Bart had ik nooit gedacht dat hij zo ver zou komen. Tijdens zijn introductiefimpje, waarin hij een treinritje maakt met een cowboyhoed op en met een strootje in zijn mondhoek, kreeg ik direct plaatsvervangende schaamte.

Sabine's intro schetste direct een beeld over hoe zij in het dagelijks leven stond: veel in de kroeg zitten en lekker theemutsen over GTST.

Maurice, die perse zijn haltertjes mee wilde nemen om zo zijn lichaam in vorm te houden, wekte de indruk te hopen op de status van een soapacteur. Dit bleek al snel iets te hooggegrepen.

Martin was vooral saai.

Tara, een echte Amsterdamse, maakte direct een wat simpele en ordinaire indruk. Dit beeld werd bij haar vertrek bevestigd: 'Het zijn niet mijn soort mensen!'

De drie bewoonsters die later het bb-huis betraden (en voortijdig verlieten) - Mona, Anouk en Cerille - heb ik nooit als volwaardige bewoonsters kunnen beschouwen. Behalve het feit dat ze wat betreft persoonlijkheid geen enkele concurrentie voor de andere bewoners betekend hebben, was er in mijn geval in zekere mate ook sprake van een soort misplaatst (on)rechtvaardigheidsgevoel; zij hebben immers niet vanaf het begin in het huis gezeten.

De bewo(o)n(st)ers die tijdens het prille begin in mijn allergiegebied zaten, waren:
Karin, Maurice en Mona. Na verloop van tijd veranderde dit beeld voor mij. Bianca werd steeds gekker en gefrustreerder, wat behoorlijk op mijn zenuwen begon te werken. Karin heeft daarentegen veel meer mijn respect verworven door te laten zien dat zij een sterke vrouw was die stevig in haar schoenen staat. In tegenstelling tot drie kwart van de Nederlandse bevolking ben ik mij na het vertrek van Sabine steeds meer aan Bart gaan ergeren. Eigen mening vind ik prima, maar 'nee' zeggen puur om het 'nee' zeggen (zoals ook Ruud gister scherp formuleerde) vind ik strontvervelend. Daarbij heb ik ook steeds het gevoel gehad dat Bart na het vertrek van Sabine op het punt stond om het huis te verlaten, maar door BB zo op zich heeft laten inpraten om alsnog te besluiten om te blijven (waar was zijn eigen mening toen ineens gebleven???). Over het stiekeme gedrag van Willem wil ik het hier verder niet hebben, daar is al genoeg over geschreven. Al met al maakten op den duur de volgende bewoners deel uit van mijn allergiegebied: Bianca, Mona, Maurice (te stil) en later Bart.

Ook Ruud heeft zich een tijdje in mindere mate weten te profileren, maar ik heb altijd een zwak voor deze blonde goedzak blijven houden. Later is dit niet voor niets gebleken, want hij heeft zich goed weten te herstellen!

En nu, voordat het programma is afgelopen, hebben we al kunnen genieten van tv-optredens van alle ex-bewoners die we massaal weggestemd hadden. Zelf heb ik deze uitzendingen in mindere mate gevolgd - behalve die van Paul de Leeuw en BVD)- omdat ik toch van mening was dat wij deze bewoners niet voor niets weggestemd hebben. Het kan mij eerlijk gezegd ook weinig boeien wie wat zometeen gaat doen, wie wel en wie niet in de playboy of in de penthouse komt en wie wel of geen eigen programma(onderdeel) krijgt. Natuurlijk hoop ik dat mijn persoonlijke favoriet Ruud iets leuks gaat doen, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook intensief ga volgen. Het is zo langzamerhand wel mooi geweest.

Maar de dag is nog jong en er staat nog een hele hoop te gebeuren. Wie zal er straks met de buit gaan? In ieder geval niet Willem dat lijkt me duidelijk.

Bart? Misschien wel. Jammer, want behalve het feit dat hij erg jong is voor zoveel geld, vind ik niet dat hij het verdient. Ik heb niet de indruk dat hij veel mensen erg heeft gemist en ik vind ook niet dat hij een erg positieve inbreng in het huis heeft gehad (soms best leuk dat opstandige, maar het is vaak veel moeilijker om er samen op een positieve manier iets van te maken).

Ik ga volledig mee in de mening van Karin tijdens de uitzending van Barend en Van Dorp; namelijk dat Ruud de winst het meest verdient. Ten eerste omdat hij de meeste moeite heeft gehad met het missen van zijn dochter en vriendin. Vervolgens omdat hij een echt 'buitenmens' is en het nodig heeft zich af toe lekker terug te trekken in de natuur en daardoor extra moeite had om met andere opgesloten te zitten op zo'n klein oppervlak.
Een andere reden is dat hij in positieve zin veel heeft bijgedragen aan het groepsproces; zijn medebewoners hebben vaak met hem en om hem kunnen lachen. Ditzelfde geldt voor de kijkers: om Ruud is er in Nederland het meest gelachen. Luister alleen maar naar hoe vaak hij geimmiteerd wordt (op teevee, op het werk, op scholen en in de kroeg).

Ik kan nog wel uren doorgaan, maar helaas ontbreekt het mij aan tijd daarvoor. Andere slotoverwegingen zijn van harte welkom!!


Rest mij nog eenmaal te herhalen:

Er is maar 1 koning, en dat is KONING RUUD!


------------------
Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!

[Dit bericht is gewijzigd door NERO (Datum 30 December 1999).]

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  donderdag 30 december 1999 @ 11:54:00 #2
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_238315
Mee eens,
Ik zal mijn slotoverweging niet zo lang maken;

Ruud is toch de smoel van BB geworden. Veel meer dan Bart wordt hij in artikelen, op radio en op tv genoemd , geroemd , bediscussieerd en gepersifleerd. Van mij mag Ruud winnen, iemand die zo uit zichzelf kan zijn is geniaal.

Overigens ben ik volledig "meegegaan " in de Voo- manipulatie. Ik heb in eerste instantie Bart gesteund toen hij in de verdrukking kwam, daarna ( vorige week nog ) Willem verdedigt, maar nu op de allerlaatste dag heeft Ruud support nodig. In en ander topic schreef ik het al; Ik ben bang dat Bart als de zelfverzekerde winnaar voor de dag komt, geef mij maar de echte emoties die Ruud ten toon zal spreiden. en dan alles aan Willem zijn maatje schenkt! (Potverdikkie man, Want die heeft het harder nodig!). Lijkt me een mooi gebaar van Ruudje!

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  donderdag 30 december 1999 @ 12:26:00 #3
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_238316
Hm, iedereen plots vergeten dat Bart behalve het "nee zeggen" ook vaak direct JA doet als iemand hem iets vraagt?
(brood bakken, hout hakken, vissen op eigen initiatief verschonen, de was doen, bezig in het moestuintje ,brood bakken , afwassen, opruimen, etc???)

Sorry hoor, maar Maurice kwam er 1 dag voor zijn vertrek achter dat hij nog nooit brood had gebakken, Ruud zie ik slechts af en toe in de keuken en houd de meeste huishoudelijke taken na 5 minuten voor gezien,
Willem kookt al vanaf dag 1.

Als Ruud uiteindelijk zou winnen, is dat volgens mij niet om zijn bijdrages en hulp binnen het BB huis (het maseren van voornamelijk de jongere dames in de beginperiode daargelaten)

Ook vind ik de opmerking van de eerste poster over het feit dat Bart "te jong" (???) zou zijn voor het geldbedrag nergens op slaan, ik denk zelfs dat Bart vertstandiger met het geld om zal gaan als Ruud (en met verstandiger bedoel ik juist dat hij het NIET over de balk zou gooien aan kroegtochten naar "de Bommel" etc)

  donderdag 30 december 1999 @ 15:33:00 #4
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_238317
Hopla naar boven!
pi_238318
Mijn slot overweging :

Als veronica niet zo had gemanipuleerd was dit hele programma na 3 weken gestopt want er is gewoon geen hol aan om naar mensen te kijken die de hele dag niets doen.

Met Mona begon het manipuleren en iedereen volgde meer wat VOO deed dan de bewoners zelf.

(Ik moet zeggen dat ik Mona wel tot de echte bewoners begon te rekenen itt Anouk hoewel die er bijna net zolang in heeft gezeten)

Zo ook op Fok! 90% gaat over de manipulaties , de gedragingen van de bewoners blijven beperkt tot 10% waarvan 5% valt onder de noemer "Willem is een eikel"
Wat overigens ook weer gedeeltelijk door VOO werdt gestuurd.

  vrijdag 31 december 1999 @ 02:03:00 #6
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_238319
Nero?

hihihi


sorry

  vrijdag 31 december 1999 @ 02:13:00 #7
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_238320
Allereerst wil ik Bart feliciteren met de overwinning, waar hij zelf nog het minst van zal begrijpen; hij deed ook maar wat. Maar zijn mooie imago heeft vooral de volksstammen jeugdige en vrouwelijke kijkers aan hem gebonden, die alles gouteerden, wat hij ook deed -- hij kon gewoon niet verliezen. VOO heeft zijn droomwinnaar gekregen. Vijf keer genomineerd, wat een scenario...
Als ik eerlijk ben IS Ruud Big Brother, in alle facetten, hij was de meest aansprekende persoonlijkheid die ook nog lang zo herineerd en nagedaan zal worden. Hoewel Bart hulpvaardig was en altijd goedgehumeurd, bestond zijn belangrijkste bijdrage vooral uit zijn tegendraadse rebellie. Magoed, hij kon gewoon niet verliezen.
't Is geen geheim dat ik vanaf het begin een zwak voor Willem had en dat heb ik tot het eind behouden. Hij hield zich goed en mag reuze gecomplimenteerd worden met 106 dagen bereidwillige kookkunst en een jolige inbreng, tot het bittere einde. Dat hij vooral roddelend in beeld is gezet in de laatste maand is zijn ondergang gebleken, maar ik reken hem dit niet zwaar aan. Ook mijn directe familie bezondigt zich er redelijk vaak aan, en ik zelf ook overigens. Wil ook niet meteen zeggen dat het kwaadaardig bedoeld is... Mag je dan nooit over wie dan ook meer een zegje doen?
Al met al veel stormen in een glas water. Je kon 2,5 ton winnen, maar alleen jezelf zijn was niet voldoende (zie Ruud). Je moest uiteindelijk de harten stelen van jonge meisjes en dames. En op dat cruciale terrein had Bart geen concurrentie te duchten...
  vrijdag 31 december 1999 @ 02:38:00 #8
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_238321
Laten wij niet vergeten dat Bart de drijvende kracht was achter de weekopdrachten. Er zijn er veel door hem niet mislukt.
En nee, niet alleen puber-meisjes, ook een hetero man van 37 vindt dat hij de overwinning het meest verdiend heeft.
Als Bart eerder vertrokken was, was het programma al veel eerder ingekakt.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_238322
Zelf vind ik de keuze tussen Bart en Ruud lastig, moet eerlijk zeggen dat ik meedelijden had meT Ruud, maa rik gun het Bart van harte en zoals de moeder van Ruud zei..er zijn mooie aanbiedingen voor je Jongen
rather die like a man then live like a coward


  vrijdag 31 december 1999 @ 02:53:00 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_238323
quote:
op 12-31-1999 om 02:45 AM schreef outlaw187 het volgende:
Zelf vind ik de keuze tussen Bart en Ruud lastig, moet eerlijk zeggen dat ik meedelijden had meT Ruud, maa rik gun het Bart van harte en zoals de moeder van Ruud zei..er zijn mooie aanbiedingen voor je Jongen



Ik wil me even aansluiten bij Outlaw.
Mijn ouders waren vanavond op visite (moesten dus verplicht kijken ) en mijn moeder en ik zeiden bijna gelijktijdig dat we het toch wel te doen hadden met Ruud. De wetenschap dat hij het met een 'banddikte' verschil verloren heeft zal aan de ene kant zijn ego strelen, maar aan de andere kant is het idee dat je er net naast gegrepen hebt toch ook niet makkelijk zijn. What if??
Nou ja, ik heb het gevoel dat het nog wel goed gaat komen met Ruud.


------------------
Groetjes,
Jane

"Instant Karma's gonna get you"

[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 31 December 1999).]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_238324
quote:
op 12-31-1999 om 02:13 AM schreef Perico het volgende:
VOO heeft zijn droomwinnaar gekregen. Vijf keer genomineerd, wat een scenario...
Als ik eerlijk ben IS Ruud Big Brother, in alle facetten, hij was de meest aansprekende persoonlijkheid die ook nog lang zo herineerd en nagedaan zal worden.

Het is jammer..............

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')