abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:18:47 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_73707471
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik snap niet helemaal wat er nu zoveel beter is aan een ziekenhuisbevalling. Je zit daar in een klinische, onbekende omgeving wat alleen maar meer spanning kan opleveren. En je kan er normaal pas heen als je al ver in je ontsluiting zit, dus zo'n autoritje (met ongetwijfeld veel verkeersdrempels) lijkt me ook geen pretje.
Ziekenhuisbevalling is echt niet klinisch hoor. Ik had in het ziekenhuis een betere homecinemaset dan thuis

En wat betreft die ontsluiting, dat is maar wat er afgesproken is hoor! Ik moet zeggen dat de 9 verkeersdrempels die we moesten nemen me eigenlijk niet zoveel deden. Dat was na de bevalling een stuk erger
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73707494
droom in duigen... geen fatsoenlijke pijnstilling?
pi_73707502
En ik kreeg een lekker broodje kroket na het hele gebeuren . . Anna is om 5 uur geboren dus toen alles gedweild en gehecht was ( ) was het precies etenstijd! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73707525
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef mijsje het volgende:
droom in duigen... geen fatsoenlijke pijnstilling?
Vraag maar aan YPPY . Die verloskundige bleef gewoon elke keer zo lang weg dat pijnstilling geeneens meer kon/mocht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73707563
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Die je toch lekker niet krijgt in Nederland .
Geen kinderen in Nederland gekregen, maar wel gehoord dat pijnstilling niet standaard is. Hier hangt naast elk bed lachgas.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:21:40 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_73707570
Tja, Yppy is ook gewoon in het verkeerde ziekenhuis bevallen

In Nieuwegein doen ze daar niet zo moeilijk over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73707621
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:21 schreef Troel het volgende:

Tja, Yppy is ook gewoon in het verkeerde ziekenhuis bevallen
Tell me about it . Een ziekenhuis met borstvoedingscertificaat dat 's nachts je kersverse baby bij je weghaalt. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:23:39 #208
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73707645
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef Jarno het volgende:
En ik kreeg een lekker broodje kroket na het hele gebeuren . .
Okee, ik ben om.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_73707651
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Vraag maar aan YPPY . Die verloskundige bleef gewoon elke keer zo lang weg dat pijnstilling geeneens meer kon/mocht.
al zou ik aan dr haren moeten trekken, die spuit gaan ze geven... (hoop ik... )

Knut, waar is je vrouw bevallen dan? Scandinavië?
pi_73707681
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tell me about it . Een ziekenhuis met borstvoedingscertificaat dat 's nachts je kersverse baby bij je weghaalt. .
hebben ze Anna bij jullie weggehaald? waarom?
pi_73707732
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:24 schreef mijsje het volgende:

[..]

hebben ze Anna bij jullie weggehaald? waarom?
Iets met huilen ofzo. Ja, dat schijnen baby's te doen soms. Als ze honger hebben ofzo. . (En niet bij jullie, ik was al thuis (ziekenhuis stond in onze achtertuin zo'n beetje toen dus ik ben 's nachts naar huis gegaan - laatste rustige nachtje in jaren beleefd ).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73707887
das ook knullig, dat ze dan niet Yppy mee hebben genomen ofzo... Ik zou in paniek raken als ze m'n kindje weg zouden halen... Had ze wel al een armbandje om ofzo?
zo'n laatste rustige nacht is dan zeker wel ontzettend genieten?
pi_73707952
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij moet ik even rechtzetten dat ik niet behoor tot die sommige mensen die een bevalling romantisch vinden.
Maar een normale bevalling hoeft helemaal niet zo medisch te zijn, vind ik. Het lijkt me wel prettig om in je eigen huis in slaap te kunnen vallen na gedane arbeid, in plaats van dat je binnen een x periode maar weer naar huis wordt gebonjourd.
Of heeft echt iedereen dat boekje van Kluun gelezen?
ik geloof dat iets van 70% van de thuisbevallingen van de eerste baby alsnog eindigt in het ziekenhuis. en terwijl je al aan het persen bent nog naar het ziekenhuis moeten, lijkt me nog naarder.

schaap heeft in het ziekenhuis een lunch en avondeten geserveerd gekregen. na de bevalling kreeg ik ook nog brood en hadden ze beschuit met muisjes voor ons. mijn ouders die een paar uur in de wachtkamer zaten, kregen regelmatig een kopje thee.
OLVG
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73708123
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:23 schreef mijsje het volgende:

[..]

al zou ik aan dr haren moeten trekken, die spuit gaan ze geven... (hoop ik... )

Knut, waar is je vrouw bevallen dan? Scandinavië?
Zweden, uitstekend geregeld allemaal. Pijnstilling, "knusse" kamer. Uitgebreide zorg naderhand. We zijn heel tevreden. Ik mocht zelfs 4 nachten op dezelfde kamer blijven met vrouw en kind.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_73708430
wow, ik wil ook in Zweden...
pi_73708479
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:38 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Zweden, uitstekend geregeld allemaal. Pijnstilling, "knusse" kamer. Uitgebreide zorg naderhand. We zijn heel tevreden. Ik mocht zelfs 4 nachten op dezelfde kamer blijven met vrouw en kind.
En hoe zit het nu met dat befaamde jaar verlof in Zweden? Is dat nog zo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73709222
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

En hoe zit het nu met dat befaamde jaar verlof in Zweden? Is dat nog zo?
Een jaar maar?

Beide ouders mogen 480 dagen met elkaar verdelen over een periode van 8 jaar. Per kind.

Voor ons betekende dat mijn vrouw 10 maanden opgenomen heeft (een jaar als je zwangerschapsverlof erbij rekent) en vervolgens ben ik 7 maanden thuis geweest. Nu gaat onze dochter een aantal dagen naar een förskola, een soort KDV. Wij hebben nu nog steeds dagen over en mogen die opnemen wanneer we willen (lees: tijdens het wk voetbal, olympische spelen, extra week vakantie etc etc

Dat staat buiten de zorgdagen die je vrij opneemt als je kind ziek is en niet naar de opvang kan en jij dus thuis moet blijven.

Alles betaald natuurlijk (ongeveer 80 procent van je normale loon)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:16:52 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73709312
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Een jaar maar?

Beide ouders mogen 480 dagen met elkaar verdelen over een periode van 8 jaar. Per kind.

Voor ons betekende dat mijn vrouw 10 maanden opgenomen heeft (een jaar als je zwangerschapsverlof erbij rekent) en vervolgens ben ik 7 maanden thuis geweest. Nu gaat onze dochter een aantal dagen naar een förskola, een soort KDV. Wij hebben nu nog steeds dagen over en mogen die opnemen wanneer we willen (lees: tijdens het wk voetbal, olympische spelen, extra week vakantie etc etc

Dat staat buiten de zorgdagen die je vrij opneemt als je kind ziek is en niet naar de opvang kan en jij dus thuis moet blijven.

Alles betaald natuurlijk (ongeveer 80 procent van je normale loon)


Ik heb vakantiedagen bewaard om twee weekjes thuis te kunnen zijn na de bevalling.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_73709367
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]



Ik heb vakantiedagen bewaard om twee weekjes thuis te kunnen zijn na de bevalling.
Ooh! Dat was ik nog vergeten...bij de geboorte krijgt ieder partner 10 dagen verplicht vrij. Betaald natuurlijk. Maar kraamzorg kennen ze dan weer niet, daarom is de partner dus vrij.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:45:33 #220
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73710132
De bevalling van mijn vriendin valt in mijn cao onder het calamiteitenverlof. Da's dus 1 dag. En daarnaast nog een dagdeel verlof om aangifte te kunnen doen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_73710216
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:13 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Een jaar maar?

Beide ouders mogen 480 dagen met elkaar verdelen over een periode van 8 jaar. Per kind.

Voor ons betekende dat mijn vrouw 10 maanden opgenomen heeft (een jaar als je zwangerschapsverlof erbij rekent) en vervolgens ben ik 7 maanden thuis geweest. Nu gaat onze dochter een aantal dagen naar een förskola, een soort KDV. Wij hebben nu nog steeds dagen over en mogen die opnemen wanneer we willen (lees: tijdens het wk voetbal, olympische spelen, extra week vakantie etc etc

Dat staat buiten de zorgdagen die je vrij opneemt als je kind ziek is en niet naar de opvang kan en jij dus thuis moet blijven.

Alles betaald natuurlijk (ongeveer 80 procent van je normale loon)
[verzuurde rechtse fokkertjes mode aan]

EN WAT KOST DAT ALLEMAAL WEL NIET DAN VOOR DE KINDERLOZE BELASTINGBETALERT?!?!?!

[/]
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73716178
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

[verzuurde rechtse fokkertjes mode aan]

EN WAT KOST DAT ALLEMAAL WEL NIET DAN VOOR DE KINDERLOZE BELASTINGBETALERT?!?!?!

[/]
Niet zo veel. Denk maar eens hoeveel werkgelegenheid en het creeert. Al dat verlof moet natuurlijk wel opgevangen worden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_73723904
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:19 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ooh! Dat was ik nog vergeten...bij de geboorte krijgt ieder partner 10 dagen verplicht vrij. Betaald natuurlijk. Maar kraamzorg kennen ze dan weer niet, daarom is de partner dus vrij.
Nou ja, wij kennen dan wel kraamzorg, maar ivm drukte enzo kregen wij drie uur per dag. In die tijd deed ze de controles van Senna en mij en werd er eea besproken, een eerste badje gedaan en dat was het. Dus schaap kon alsnog alle overige dingen doen als wassen, boodschappen, koken, bezoek ontvangen, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73733044
Jawel hoor, sinds begin dit jaar is ieder ziekenhuis verplicht om dat aan te bieden
Ook midden in de nacht als de anaesthesist slaapt, dan wordt ie gewoon zijn bed uitgetrommeld. Of er is er eentje in het ziekenhuis. Maar het is in ieder geval zo dat iedere vrouw die dat wil, tegenwoordig ruggeprik kan krijgen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:23:21 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73733974
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik snap niet helemaal wat er nu zoveel beter is aan een ziekenhuisbevalling. Je zit daar in een klinische, onbekende omgeving wat alleen maar meer spanning kan opleveren. En je kan er normaal pas heen als je al ver in je ontsluiting zit, dus zo'n autoritje (met ongetwijfeld veel verkeersdrempels) lijkt me ook geen pretje.
Ik wilde absoluut in het ziekenhuis bevallen omdat je daar alles bij de hand hebt, mocht dat nodig zijn (achteraf gezien was het nog nodig ook ) en ik vond het super daar hoor! Ik had er ook niet aan moeten denken daar met persweeen naartoe gebracht te zijn zoals het geval was geweest als ik voor een thuisbevalling had gekozen. Nu was het een ritje van 15 minuten met weeen die nog om de 10 minuten kwamen en goed weg te puffen waren. En de verpleegsters waren superlief en de kraamkamer was heel fijn en cozy . Ik koester nog steeds heel warme herinneringen aan de nacht dat ik was bevallen en iedereen was weg, incluis de papa, en ik lag heerlijk in mijn bedje met mini ernaast. Zo speciaal was dat!

En dan de volgende dag trots thuis komen met mini, ik had het niet anders willen doen. Behalve dan bevallen in 20 minuten ipv 20 uur .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')