abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 april 2009 @ 11:22:28 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68523663
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:55 schreef anne1983 het volgende:
ik meteen uit me slof natuurlijk ...
Slim hoor
pi_68523820
Je kan toch gewoon bezwaar aantekenen? Ik heb wel eens gehoord dat als je dat doet de administratiekosten voor hun meer zijn dan dat jouw boete oplevert en ze het dus maar laten gaan.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 10:55:25 #28
13368 NiGeLaToR
pi_68552116
Njah, mijn recentste bezwaar eindigde in een mooie brief van de dienstdoende agent, die zich compleet bedacht heeft en me nu een andere bekeuring voor hetzelfde feit op een andere plek heeft gegeven. Zelfs als ze er naast zitten maken ze er gewoon een andere bekeuring van en begint het feest van voor af aan in het kader 'herstel van vormfout'. Onterechte bekeuringen vullen de schatkist immers ook.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 10:58:02 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68552182
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, mijn recentste bezwaar eindigde in een mooie brief van de dienstdoende agent, die zich compleet bedacht heeft en me nu een andere bekeuring voor hetzelfde feit op een andere plek heeft gegeven. Zelfs als ze er naast zitten maken ze er gewoon een andere bekeuring van en begint het feest van voor af aan in het kader 'herstel van vormfout'. Onterechte bekeuringen vullen de schatkist immers ook.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_68553785
Die agent zal toch iets gezien hebben....wat zou dat kunnen zijn geweest?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  FOK!fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 12:55:28 #31
13368 NiGeLaToR
pi_68555637
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]


Njah, was ook wel verbaasd. Heb wel mooie brief gekregen, met dat ie de dorpstraat had vergist met de nijverheidsweg ofzo Was een typefout, aldus de agent
pi_68555772
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wie weet, maar als dat ooit gebeurt, zal ik het hier als eerste melden.
En met een post die wat veel meer niveau in zich heeft dat die van de TS, want die is om te janken.
pi_68555821
heel simpel, gespecificeerde rekening opvragen met gebelde en ontvangen oproepen. Ik neem aan dat je zo slim bent geweest om goed te controleren of ze het correcte tijdstip op de boete hebben gezet?
boete betalen, bezwaar aantekenen met gespecificeerde rekening.

overigens, vanwege die opmerking over een kut turk, hoop ik dat je bovenstaande verhaal niet snapt en dat je gewoonweg 150 euro moet betalen
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:05:27 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68555903
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bezwaar maken wachten tot je de giro thuis krijgt en dan betalen en daarna kan je schrijven dat je het er niet mee eens bent
Eerst bezwaarschrift sturen en je geld blijft ondertussen gewoon waar het is. Tenzij men je de wettelijke rente vergoedt natuurlijk wanneer je klacht gegrond wordt verklaard.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:07:08 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68555944
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Eerst bezwaarschrift sturen en je geld blijft ondertussen gewoon waar het is. Tenzij men je de wettelijke rente vergoedt natuurlijk wanneer je klacht gegrond wordt verklaard.
Bij de meeste bekeuringen is het eerst betalen en dan pas bezwaar maken. Zonder nemen ze je bezwaar niet eens in behandeling.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:08:21 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68555976
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij de meeste bekeuringen is het eerst betalen en dan pas bezwaar maken. Zonder nemen ze je bezwaar niet eens in behandeling.
Dan word ik vanzelf wel een keer gedagvaard.

Ook best
Intelligent, but fucked up.
pi_68556904
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij de meeste bekeuringen is het eerst betalen en dan pas bezwaar maken. Zonder nemen ze je bezwaar niet eens in behandeling.
Dat klopt niet. Bij een bekeuring geldt de wet mulder.

Je gaat eerst in bezwaar bij de Officier van Justitie en hoeft dan nog niet te betalen. Als deze je bezwaar ongegrond vindt kun je in beroep gaan bij de kantonrechter. Je moet dan wel het bedrag als borg betalen waarna je dit keurig terug krijgt als je bezwaar gegrond blijkt.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:49:38 #38
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_68557092
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:07 schreef JumpingJacky het volgende:
Het maakt niet uit je wel of niet gebeld hebt / bent. Je mag de telefoon ook niet in je hand houden.
En als dat is wat de agenten hebben waargenomen, is dat de waarheid. C'est la Vie.
Sterker nog, zoals afgelopen week op webmisbruikers te zien was.
Je mag niet eens je oortje goed in je oren houden !!! Zelfs dat wordt gerekend als bellen...
zo goed..?
pi_68560751
het in je hand hebben van een telefoon is verboden, dus telefoon records van gesprekken heb je niks aan helaas
I'm not the man you think I am!
pi_68562610
Ik heb dat eigenlijk nooit goed begrepen al dat mobiel bellen tijdens het (auto)rijden, ik weet het staat stoer om de buitenstaanders te laten zien dat het je goed gaat. Dus die regeling met boetes hierop geven vind ik terecht. Ik vind het op de fiets nog lastig om met een hand te moeten sturen, laat staan hoe lastig dat wel niet gaat in een auto.
Ook het nut van harde muziek in auto tijdens het rijden ontgaat mij, tijdens het rijden wil ik de aandacht op de weg houden, niet bij het bellen of muziel luisteren. (tijdens mijn rijlessen wilde ik nooit muziek in de lesauto aan hebben)
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:11:00 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68563091
Muziek in de auto kan ik nog wel hebben, maar het hoeft niet op discovolume. Zeker als ik alleen in de auto zit heb ik graag de radio of een cd aanstaan, lekker meebleren enzo.

Telefoneren doe ik niet in de auto, ik heb geen car kit en ik neem gewoon niet op als ik in de auto zit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:28:09 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68563613
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:56 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik vind het op de fiets nog lastig om met een hand te moeten sturen, laat staan hoe lastig dat wel niet gaat in een auto.
Buiten het feit dat je wel bijzonder onbeholpen moet zijn om niet met 1 hand te kunnen sturen op de fiets is het probleem van mobiel bellen vooral een concentratieprobleem en geen OMG IK HEB MAAR 1 HAND OP HET STUUR probleem
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:31:41 #43
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68563738
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:00 schreef l3laster het volgende:
het in je hand hebben van een telefoon is verboden, dus telefoon records van gesprekken heb je niks aan helaas
Is dit zo?

En wanneer gaat een dergelijke zaak naar het hoogste gerecht? Want de wetgeving gaan doortrekken in het belachelijke om agenten het werk boetes uitschrijven makkelijker te maken lijkt me per definitie een onmogelijkheid.

Morgen heb je een bruine boterham in je hand, krijg je ook een boete. Overmorgen hou je je hand recht in de lucht en heb je een boete
Intelligent, but fucked up.
pi_68563809
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 17:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Buiten het feit dat je wel bijzonder onbeholpen moet zijn om niet met 1 hand te kunnen sturen op de fiets is het probleem van mobiel bellen vooral een concentratieprobleem en geen OMG IK HEB MAAR 1 HAND OP HET STUUR probleem
Gewoon fietsen met 1 hand aan het stuur gaat prima, maar als je ineens moet uitwijken of remmen dan wordt het een stuk lastiger.
pi_68571022
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:56 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik heb dat eigenlijk nooit goed begrepen al dat mobiel bellen tijdens het (auto)rijden, ik weet het staat stoer om de buitenstaanders te laten zien dat het je goed gaat. Dus die regeling met boetes hierop geven vind ik terecht. Ik vind het op de fiets nog lastig om met een hand te moeten sturen, laat staan hoe lastig dat wel niet gaat in een auto.
Ook het nut van harde muziek in auto tijdens het rijden ontgaat mij, tijdens het rijden wil ik de aandacht op de weg houden, niet bij het bellen of muziel luisteren. (tijdens mijn rijlessen wilde ik nooit muziek in de lesauto aan hebben)
Jij bent toch diegene die zijn rijbewijs niet mag halen van het CBR?
Ik bedoel met 1 hand fietsen is makkelijk te doen, autorijden ook... dat het niet veilig is ben ik het mee eens, maar dat het onmogelijk is... nee! Dat het verboden is, prima... daar moet iedereen zich dan ook aan houden. Maar ze kunnen ook te ver gaan in de betutteling in Nederland, wat er net al langskomt, bruine boterham eten mag niet meer... laat vrouwen de make up dan ook niet meer doen
All management is Strategic Management.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:08:00 #46
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_68573007
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:49 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Sterker nog, zoals afgelopen week op webmisbruikers te zien was.
Je mag niet eens je oortje goed in je oren houden !!! Zelfs dat wordt gerekend als bellen...
Ik heb de aflevering gezien, maar ik wil het nog wel eens stand zien houden als het voorkomt.
Vampire Romance O+
pi_68573437
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Telefoon was gewoonweg niet uit m'n broekzak geweest sinds ik in mijn auto instapte. Vervolgens aangehouden, was net op weg. Agent beweerde dat ik zat te bellen, heb dit bij hoog en laag ontkend. Er volgde een hele discussie, uiteindelijk smijt de agent mijn deur dicht en roept: je krijgt geen boete! .

Moraal vh verhaal, agenten zijn mensen en kunnen zich dus ook vergissen. Overigens denk ik dat de agent in kwestie ook zelf begon te twijfelen en daarom maar wegliep.

Tijdens het rijden had ik even een grijze handschoen in mijn linkerhand, misschien dat hij dit aanzag voor telefoon. Anyway, nog even in de penarie gezeten of ik de boete niet gewoon thuis zo krijgen, maar zijn nu een half jaar verder en nog niks in de bus.
pi_68577115
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik heb de aflevering gezien, maar ik wil het nog wel eens stand zien houden als het voorkomt.
Inderdaad, want als het een gewoon oortje van je mp3 speler was mocht het weer wel..komop zeg waar zijn we mee bezig
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:11:42 #49
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_68583728
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:45 schreef Rewimo het volgende:
't Is trouwens voor het eerst dat ik hoor dat iemand een bekeuring krijgt voor handsfree bellen
Dat vroeg ik me zelf ook al af toen ik de titel zag.
Hallon!
pi_68584524
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:15 schreef J_CDA het volgende:
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Telefoon was gewoonweg niet uit m'n broekzak geweest sinds ik in mijn auto instapte. Vervolgens aangehouden, was net op weg. Agent beweerde dat ik zat te bellen, heb dit bij hoog en laag ontkend. Er volgde een hele discussie, uiteindelijk smijt de agent mijn deur dicht en roept: je krijgt geen boete! .

Moraal vh verhaal, agenten zijn mensen en kunnen zich dus ook vergissen. Overigens denk ik dat de agent in kwestie ook zelf begon te twijfelen en daarom maar wegliep.

Tijdens het rijden had ik even een grijze handschoen in mijn linkerhand, misschien dat hij dit aanzag voor telefoon. Anyway, nog even in de penarie gezeten of ik de boete niet gewoon thuis zo krijgen, maar zijn nu een half jaar verder en nog niks in de bus.
Lekker professioneel van die agent
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')