quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:[..]
Ten eerste: ik vind jou stom.
Ten tweede: wat gebeurt er met een ei dat niet uitkomt?
Ten derde: wat gebeurt er volgens jouw met de vier piepjes die het niet gaan overleven?
hoi
wilde je niet ongerust maken hoor! Ik wil liefst ook dat ze het allemaal blijven doen!
maare, hier vlakbij een eendenvijver waar al jaren meerdere koppeltjes verblijven en broeden.
Niet altijd komen alle eieren uit en ik gok gemiddeld 6-7 eieren per nestje dat er gelegd worden.
De piepjes die het niet overleven? Weet niet wat er mee gebeuren zal, iig niet de krokodil

maar onderschat kouwtjes, kraaien, eksters niet! Eduard zal flink zijn best moeten doen!
Tevens is er nog de verkrachter en de onbekende eend: als ze de kans krijgen verzuipen ze
die jonkies in het water, door ze onder water te drukken.
Katten. Gelukkig heb jij je waterkanon! Maar sommige van die K*T beesten laten zich niet door eduard afschrikken denk ik, of nemen een omweggetje en snatchen een pulletje en gaan er weer vandoor.
Verder...snif...als zo een eendje een afwijking heeft, in wat voor vorm dan ook, kan mamma eend zelf besluiten het kindje te verstoten, om de anderen meer overlevingskans te geven.
Ik meen te herinneren dat de totale overlevingskans van pulletjes, vanaf ei tot redelijk volwassen eend, maar ergens rond de 10%-15% ligt. Voor de natuur is dat niet zo erg, want eendjes krijgen meer dan 1 nestje in hun leven. Maarja, echt leuk is het niet.