abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_237902
verslag van de uitzending van 29 december

Willem, Ruud en Bart aan het ontbijt

Willem ziet er wat verfromfraaid uit, Ruud en Bart hebben een ontbloot bovenlijf.

Ze hebben het erover dat ze nog vier dagen moeten, en dat het zo langzaam gaat. Volgens Bart lijkt het nog langzamer als je er zoveel over praat. Ruud vindt het lijken op de laatste kilometers van een etappe en dat het peloton maar dichterbij komt.

Ze dollen wat terwijl Bart een ei bakt, Bart zegt dat Willem een broek moet aantrekken als z'n zender bijna van z'n onderbroek vliegt.

Willem, Ruud en Bart in de DBK

Ruud zegt dat ze de dagen uitzitten ze verlangen alledrie steeds meer naar het naar huis gaan.

Bart bij de wasbak

Bart hoort van buiten dat Sabine in de Playboy staat. Bart denkt dat ze mooie foto's van haar zullen kunnen maken. Hij heeft het respectievelijk over 'dat meisje' en 'dat wijf'. Buiten praten ze er met z'n drieën over door. Ruud vond ook Pleuni Touw er goed uitzien in Playboy, Bart komt met Myrna Goossens. Van Bettine Vriesekoop wordt gezegd dat ze niet de mooiste is, maar dat ze toch een mooie uitstraling heeft, ondanks haar vampier-achtige hoektanden.

De haan en de kippen hebben kennelijk de moestuin nu veroverd en eten lekker wat ze te pakken kunnen krijgen. Ze graven erop los. Volgens Willem zijn ganzen niet zo dom als kippen of eenden, ze vliegen enorme afstanden en ze kunnen feilloos de weg vinden. Ruud heeft niet zo'n goed richtingsgevoel, hij raakt de weg meestal kwijt. Volgens Bart komt dat meer door al die wegen met eenrichtingsverkeer.

Ruud hoopt dat ze elkaar niet teveel zullen irriteren, Willem en Ruud 'gangen' een beetje op tegen de 'puberale etterbak' Bart. Bart vindt dat juist zijn handelsmerk. Willem noemt Bartje Boos de grote nee-zegger. Bart zegt daarop dat dat niet zo is. Volgens Ruud klopt het, Bart zegt vaak nee om het nee zeggen.

Willem, Ruud en Bart in de DBK

Ze vinden het saai en ze hebben haast geen voorraad over, zo hebben ze alleen nog water om te drinken. Ze vinden het moeilijker en moeilijker worden, ze zitten echt aan te hikken tegen de laatste avond (vrijdag). Ze vragen of ze een video kunnen kijken met oude wedstrijden of zo. Het maakt ze nog niet eens uit wat ze krijgen als ze maar wat te doen krijgen. De halve finale Duitsland-Nederland in Hamburg 1988 heeft de voorkeur

reclame

Bart, Willem en Ruud aan tafel

Bart zegt dat hij de anderen gaat afmaken en dat hij dan rustig naar huis morgen gaat. Willem stelt voor Monopoly te spelen, Bart wil niet, hij vindt het een kolerespel. Er wordt gepraat over Bianca en Karin bij spelletjes, die konden goed zieken en niet echt tegen hun verlies.
Het postcodespel komt ook nog ter sprake, maar het was wel duidelijk dat Bianca haar best niet had gedaan.

Ruud doet alsof hij last heeft van z'n maag van het eten van Willem. Ruud vertelt nu over een stukje uit Turks Fruit, waarin Rutger Hauer doet alsof een gevonden fles Whisky op het strand giftig was. Monique van de Ven was echter niet onder de indruk. Vervolgens komt Blue Movie, de eerste Nederlandse sexfilm, met Hugo Metsers en Carry Tefsen aan de orde. Ruud vertelt het verhaal; een huisvrouw en een ex-bajesklant doen het overal. Ruud heeft de film als 16-jarige stiekem in de bioscoop gezien.

Bart, Ruud en Willem in de kamer

Ze krijgen een voetbalwedstijd op video om naar te kijken en zijn er erg enthousiast over. De kamer is gezellig gemaakt met de matrassen tussen de banken zodat ze lekker naast elkaar kunnen zitten. Bart begrijpt niet hoe Ruud en Willem zich zo kunnen opwinden over iets wat 12 jaar terug is gebeurd en dan ook nog gebeurde in een wedstrijd die Nederland heeft gewonnen. Willem en Ruud vinden het allemaal even prachtig. Naast de chips en video hebben ze kennelijk ook weer wat flesjes Grolsch gekregen.

Als de videoband plotseling stopt is vooral Ruud totaal verontwaardigd, de stem zegt dat er even tijd is voor een plaspauze, waar Ruud meteen gebruik van maakt.. Ook Willem loopt even weg naar de WC; hij zingt, Nederland oh Nederland.

De band wordt weer gestart terwijl Ruud en Willem weg zijn. Zelfs Bart's kreet 'wat een goal' (Van Basten) kan ze niet op tijd terughalen. De band wordt nog even teruggedraaid door de redactie. Vooral de maatjes Willem en Ruud vermaken zich optimaal Na afloop applaudisseren ze voor de band. Ruud voelt zich alsof hij anderhalf uur uit het huis is geweest. Bart zit ondertussen wat te klooien met de afstandsbediening.

belreclame

Bart begint weer over de wedstrijd die ze net hebben gezien, hij blijft het raar vinden dat de anderen zich er zo druk over kunnen maken. Ruud vindt het een zodanig positieve ervaring geweest dat ie er nog steeds helemaal in op kan gaan. Willem licht het toe aan de hand van het gevoel van toen, dat je toen ook het gevoel had dat een bal er 'net' in had kunnen gaan. Willem ergert zich een beetje aan het onbegrip van Bart.

Ruud, Willem en Bart in de DBK

Ruud, Willem en Bart vinden het winnen van de 250.000 eigenlijk niet meer zo relevant. Het leeft in het huis minder dan daar buiten. Vooral Willem heeft het van zich afgezet.

------------------
Te veel verjaardagen zijn onmiskenbaar slecht voor je gezondheid

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ (Datum 29 December 1999).]

pi_237903
Tja wat moet ik ervan zeggen, het was een tamme uitzending vondt ik maar ik denk dat er ook niet zoveel van te maken is. De kaarten zijn geteld en het einde is in zicht, dat kun je duidelijk ook aan de bewoners zien.

Als een voetbalwedstrijd die al zolang is geleden weer wordt afgespeeld en ze beleven er zoveel lol aan dan ben je wel erg ver , maar ik denk dat het het zelfde is als je een film 3 keer ziet. De mannen moeten nog 1 dag en dat zal ze ook nog wel lukken. Lekker plisje en zak chips erbij en ze zijn weer blij.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_237904
Die traan van Ruud....geweldig
  woensdag 29 december 1999 @ 19:40:00 #4
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_237905
Hm, allemaal heel erg funny voor Bart, nix te roken en nog een leuke voetbalwedstrijd ook
  woensdag 29 december 1999 @ 20:17:00 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_237906
Krijg het wel steeds meer te doen met Willem. (Als je cynisch bent zou je kunnen zegggen dat de producenten hun werk goed doen, maar ik ben niet in zo'n cynische bui vanavond) De manier waarop hij aan het einde zei dat hij helemaal niet meer met de overwinning bezig was. Het lijkt steeds meer of hij het huis het liefst in een soort tijdmachine zou willen verlaten. Beam me up, Scotty! Zit volgens mij nu alleen nog maar te hopen dat hij onverhoopt niet alsnog wint. Zo zie je maar wat de gevaren zijn van zo'n programma. Dit hebben de bewoners voordat ze eraan begonnen echt niet kunnen vermoeden.

Als iemand die zeer actief feest gevierd heeft (en erg dronken was) in '88 toen Nederland Europees kampioen werd, kon ik me het enthousiasme van Ruud en Willem bij de video wel voorstellen. Had zelf ook wel even mee willen kijken. Bart moet toen 11 of 12 zijn geweest. Toch wel oud genoeg om je er alles van te kunnen herinneren, al zal hij niet dronken zijn geworden (?).

Ze weten dus nog steeds niet dat ze er morgen al uitgaan. Verrassingselement, al snap ik het nog steeds niet helemaal. In ieder geval ben ik blij voor ze, want ze zitten er duidelijk echt helemaal doorheen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 29 december 1999 @ 20:32:00 #6
1829 Jewel
De enige echte!
pi_237907
Bij die voetbalwedstrijd zat Bart er echt als een klein jongetje bij. Volgens mij zag hij deze beelden voor het eerst. Ik vond het ergens iets zieligs hebben, net als toen met karin als ze met z'n 5en bier kregen en er niet was nagedacht om Karin zo'n 'half' flesje wijn te geven.
pi_237908
quote:
op 12-29-1999 om 08:17 PM schreef Jane het volgende:
Ze weten dus nog steeds niet dat ze er morgen al uitgaan. Verrassingselement, al snap ik het nog steeds niet helemaal. In ieder geval ben ik blij voor ze, want ze zitten er duidelijk echt helemaal doorheen.


Ik vondt Willem er ook slecht uitzien, ik zie hem de hele dag online op de streams maar hij ziet er zeer vermoeiend en zorgelijk uit vindt ik. Zijn ogen zijn doorlopen en hij zit er vaak verslagen bij. Daarom Jane snap ik het ook niet helemaal waarom VOO hun niet gewoon verteld wat er morgen gebeurd. Voor wie moeten ze het achterhouden?..Ik vindt het wat eng worden en of dat wat ze nu doen psychisch allemaal verantwoord is weet ik ook nog niet zozeer. Ik ben dan wel geen psychologe maar ik kan wel zien dat het aan ze is gaan vreten deze laatste dagen. Het gescheld buiten, de verwenzingen die ze krijgen, je zult er maar zitten. Ik weet dat ze ervoor gekozen hebben om in het huis te gaan maar ze hebben er beslist niet voor gekozen om afgevuurd te worden daarom heb ik met ze te doen, niet een klein beetje maar veel. Laat de tijd nu maar heel snel gaan.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_237909
Ach over zo'n 21 uur weten ze dat ze het huis uitgaan. Voorzover ik weet wordt dat bij aanvang van het reguliere programma medegedeeld. En ze zijn morgen toch wel druk bezig; ze wilden donderdag al gaan inpakken. Trek nog een uur of 9 slaap af en voor je het weet is het zo ver.
pi_237910
Willem is ook zeker mijn favoriet niet, maar ik hoop voor hem dat ie geen trauma's overhoudt van dit programma en helemaal para wordt als ie eenmaal het huis heeft verlaten. Dat gun je iemand nou ook weer niet.
Voor de rest was het inderdaad een vrij saaie aflevering. Ze kakken in en terecht. De koek is op...

Groetjes

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_237911
Ruby, heb ik al gezegd dat je een erg leuk plaatje hebt, mijn omplimenten. Vond het ook ditmaal weer saai, maar had ook niet anders verwacht. Ik heb er zelf geen problemen mee dat ze niet weten dat ze een dag eerder er uit gaan. Leuke verrassing, en het is altijd zo de laatste loodjes wegen het zwaarst. Natuurlijk is W. niet meer bezig met het geldbedrag, hij weet na alle scheld toestanden wel dat dat aan zijn neus voorbij zal gaan. Denken jullie ook niet dat wannneer hij er achterkomt wat zijn grootste fout was, zichzelf voor zijn kop zal slaan. Want bij het grote publiek was eerst Ruud de grote favoriet en daarna toch echt Willem. Bij ons *fok( werd W. al minder vanwege zijn geroddel, maar wat hem de das om heeft gedaan denk ik is het stemmen op zijn maatje.
  woensdag 29 december 1999 @ 23:19:00 #11
910 Barbie
Graduated Fool
pi_237912
HiZ, dank je wel, had de uitzending gemist, maar ben weer helemaal bij. Thankx. Barbara.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  † In Memoriam † donderdag 30 december 1999 @ 00:11:00 #12
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_237913
quote:
op 12-29-1999 om 09:48 PM schreef ruby het volgende:
Willem is ook zeker mijn favoriet niet, maar ik hoop voor hem dat ie geen trauma's overhoudt van dit programma en helemaal para wordt als ie eenmaal het huis heeft verlaten. Dat gun je iemand nou ook weer niet.
Voor de rest was het inderdaad een vrij saaie aflevering. Ze kakken in en terecht. De koek is op...

Groetjes



Ik denk dat wel meevalt, vooral nu V opgehouden is hem in een negetief daglicht te stellen. De anderen komen nu ook duidelijk voor hem op, Willem zelf had (in de DBK) een redelijk strijdbare instelling.
Op zijnFansite staat dat hij echt populair is bij zijn leerlingen.
Ik zelf verwachtte dat hij juist op school de meeste problemen zou ondervinden, maar ook dat kan meevallen.
De laatste avond is voor Willem geen feestavond maar hij houdt er niets naars van over.
hoop ik .

The future is after you
  donderdag 30 december 1999 @ 00:36:00 #13
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_237914
Ik hoop ook dat niemand van de bewoners er iets negatiefs aan overhoudt, maar achteraf gezien lijkt het me dat VOO beter voor een groter terrein had kunnen zorgen, waar er niet over de omheining gegild kon worden
With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')