abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:59:44 #201
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68777862
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)

Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68779578
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)

Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
pi_68779695
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:

[..]

Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
je kunt onschuldig beginnen met 2 aspirine voordat je gaat trainen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 18:29:43 #204
73911 ultra_ivo
pi_68780528
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:

[..]

Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Een controversieel artikel. Daar waren de meeste PBP rijders niet blij mee. Afgezien van sloten koffie, red bull en andere cafeïnehoudende dranken is dopinggebruik een zeldzaamheid bij randonneurs, zeker achterin het peloton.
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 18:31:47 #205
73911 ultra_ivo
pi_68780603
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)

Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Het gemiddelde van 15 - 30km/u geldt voor alle brevetten t/m 600km. Vanaf 700km geldt een gemiddelde van 13,3 - 30km/u. Voor brevetten boven de 1400km gaat het gemiddelde nog meer omlaag, van 12 - 30km/u.
Voor een 200km heb je dan een maximaal toegestane tijd van 13u30. Voor een vlak brevet is dit idd erg ruim.
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:24:30 #206
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68784808
Boven welke afstand ga je eigenlijk onderweg een slaappauze houden? Een 400 kun je nog in 20 uur doen als je 20 gemiddeld rijdt, dus met eetpauzes laten we 24 uur rekenen....daarboven lijkt het me zelfs niet veilig om zonder slaap door te fietsen, je zit tenslotte op de openbare weg, en moet met het verkeer rekening houden tenslotte...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:43:31 #207
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68785627
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:

[..]

Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Hum...ik denk dat ik liever een jaar train om dan toe te moeten geven dat ik PBP nooit zal doen omdat ik er niet het duurvermogen voor heb, dan die weg op te gaan. Als blijkt dat na 400 km bij mij de lichtjes helemaal uit gaan, zal ik proberen tevreden te zijn met 400 km.
Maar 17 wielrenners die gestorven zijn aan EPO, dat lijkt me nogal overdreven trouwens.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 21:30:34 #208
73911 ultra_ivo
pi_68787477
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Boven welke afstand ga je eigenlijk onderweg een slaappauze houden? Een 400 kun je nog in 20 uur doen als je 20 gemiddeld rijdt, dus met eetpauzes laten we 24 uur rekenen....daarboven lijkt het me zelfs niet veilig om zonder slaap door te fietsen, je zit tenslotte op de openbare weg, en moet met het verkeer rekening houden tenslotte...
Dat hangt bij mij heel erg van de starttijd af. Bij een starttijd om 4 of 5 uur 's ochtends heb ik altijd slaapproblemen. Vanaf 6 uur 's ochtends gaat het voor een 300. Een 400 start ik het liefst in de avonduren, dan kan ik zonder slaapproblemen doorrijden. Bij een 600 hangt het heel erg van de starttijd af. Bij een starttijd om 8 uur 's ochtends kan ik met hooguit een kwartiertje dutten op een bankje gewoon doorrijden. Start een 600 om 6 uur 's ochtends dan moet ik toch minimaal een uur gaan liggen ergens.
pi_68790167
Ik snap niet waarom men 400, 600 enz km gaat fietsen. Wat is de kick hiervan? Wat is het doel hiervan?
Kan iemand dat mij vertellen?
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 23:05:13 #210
73911 ultra_ivo
pi_68791884
Voor mij heeft het niet zozeer met de afstand te doen maar meer met het randonneurrijden an sich. Het teruggaan naar de beginprincipes van de wielersport. De rijder rijdt gewoon de afstand die opgegeven is. Zonder volgwagens, zelf bevoorraden en zelf repareren. En niet alleen rijden onder ideale omstandigheden maar onder alle omstandigheden. Nacht en dag, regen en zon. Dan merk je vanzelf wat de voor jou goede afstanden zijn. De een rijdt dan liver een snelle 200, bij mij is de ideale afstand een stuk langer. Zo rond de 400km/24 uur vindt ik een puike afstand. Dat ligt mij het beste. Het doel? Gewoon fietsen op een manier die je ligt en een manier die je leuk vindt.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:24:22 #211
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68799043
Ik kijk graag om me heen als ik op de fiets zit, en wat ivo beschrijft van het randoneuren pas daar goed in. Ik heb niet zoveel met gemiddeldes...bahalve dan het gemiddelde om op tijd binnen te zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68825266
Vanavond weer een ritje met de club gemaakt: Rondje Katwijk-Scheveningen-Katwijk met daarin vier keer (volle bak) het klimmetje bij Wassenaarderslag. Nou dat klimmetje, samen met de zeer straffe tegenwind, zorgde ervoor dat het echt een loeizware rit werd, voor mij in ieder geval. In de tweede groep ging ik even op kop rijden met de wind pal tegen, maar na 200 meter zakte ik er gelijk helemaal doorheen. Uiteindelijk in het laatste groepje geeindigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68827689
ik heb vanochtend voor het werk aan 2 uurtjes gedaan, maar inderdaad... Foei wat een woei ! Echt flink bikkelen met de wind tegen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68834191
Komende 3 dagen moeten we er flink van genieten als we het weerbericht mogen geloven
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:05:49 #215
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68835352
Ga vandaag maar meters proberen te maken...als het weerbericht zo blijft kan ik tenminste wel maandag naar m'n werk pedaleren
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68835369
Ik heb gisteren een tochtje naar de VU gemaakt op de fiets, heerlijk weer, harde wind maar soit. Op de terugweg sloeg het echter helemaal om en zat ik in de keiharde regen met windstoten tot 85 km/u en kostte het me al mjin moeite en kracht om mijn stuur op de weg te houden. Was best wel eng. met 19 km/u tot 20 km bij Utrecht vandaan gefietst, een paar bordjes later was dat ineens 28 km (:') richtingsgevoel), toen was ik inmiddels zo verkleumd dat ik op de trein ben gestapt
Toch was het, voordat het begon te regenen en ik verkeerd was gereden best wel lekker zo in die harde wind. Het voelt wel gaaf dat de natuur zo sterk is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:01:57 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68835865
gisteren de hele dag op de fiets gezeten, de storm en regen waren wel lekker, en ´t was niet koud ofzo. Ik houd er wel van als ´t zo spookt
pi_68836168
Vorig weekend fietste ik ook door een behoorlijke storm heen. In je eentje tegen de elementen, heerlijk!
pi_68837687
ik heb liever de brandend hete zon als element... maarja, ieder zijn ding
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68839588
Vandaag ga ik naar mijn ouders toe. Fietsje mee de trein in en morgen even lekker door de heuveltjes fietsen
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:06:44 #221
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68841129
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:40 schreef the_critic het volgende:
ik heb liever de brandend hete zon als element... maarja, ieder zijn ding
Dat..
En de bergen..
pi_68843615
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe fietsje getest. Wat een heerlijk ding zeg In vergelijking met mijn budgetfietsje die ik hiervoor had is dit ding echt perfect

Lekker een rondje van Brienenoordbrug gedaan vandaag Geen centje pijn na 60 kilometer, alleen wat honger omdat ik geen eten mee had genomen. Beetje dom. Maar heerlijk de brug opgeknald. Noord kant constant 25 kunnen rijden, Zuid-kant met een vaart van 30 km/h kunnen doen. Ben hem nou geloof ik al meer dan vijftig keer opgeknald, kan hem wel dromen
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:02:14 #223
11102 knep
Mountainfreak
pi_68843781
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:06 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat..
En de bergen..
Inderdaad .
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:57:40 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68846657
Lekker weer vandaag. Stukje van 39 km gefietst met 300 hoogtemeters en 29.8 km/u op de teller. De heuvels gaan me steeds makkelijker af.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:07:55 #225
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68848659
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:06 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat..
En de bergen..
juist

45 graden, droge lucht, windstil, en tussen de berggeiten door naar boven
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')