wow respect, mooie tocht en mooie prestatie. Ja die kasseien hakken er wel in idd, je moet ckr niet je reflex volgen dat je je stuur krampachtig probeert vast te houden, want dan krijg je echt last van je handen en polsen idd.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Afgelopen vrijdag de Superklassieker gereden (combinatie van RVV en P-R). De Koppenberg voor de zekerheid maar gelopen ivm de drukte en de angst om te vallen. De Paterberg lekker in het gootje kunnen rijden totdat ik na 3/4 van de klim pardoes de bosjes in ben gevallen bij gebrek aan snelheid. Gelukkig wel de Oude Kwaremont tot boven kunnen fietsen. Laatste 20 km zaten aantal kasseistroken uit P-R in het parcours. Krijg nu toch wel respect voor de profrenners. Op tv lijkt het nog wel mee te vallen maar als je er zelf over rijdt Vooral Carrefour de L'arbe was echt stuiteren over de kasseien. Niet normaal Gelukkig wel overeind gebleven in de Thor Hushovd bocht . Na afloop nog langs de schelde teruggereden van Roubaix naar Oudenaarde. Heb wel nog steeds ontzettende last van mijn handen
[ afbeelding ]
Dat hangt heel erg van je fiets af. Ik ken mensen die dik 10x P-R en RVV met dezelfde fiets hebben gereden. Maar dan met een goed klassiek stalen exemplaar. Wat erg veel lijdt is het balhoofd. Een naaldlager balhoofd kan dit nog aan, een klassiek kogellagerbalhoofd kun je na 1x P-R weggooien.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:41 schreef SeLang het volgende:
Met die kasseien vraag ik me altijd af hoelang een frame/ voorvork dat kunnen verdragen.
Hoeveel keer zou je op een gemiddelde fiets Parijs-Roubaix kunnen rijden voordat je vork/ frame breekt?
Ik heb nog nooit m'n kont kapot gereden op een lange afstand. Kwestie van het juiste zadel gebruiken (Brooks in mijn geval). Wel heb ik m'n kont kapot gereden op m'n werkfiets.quote:Op zondag 3 mei 2009 08:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
pff 't trekt mij niet, die lange afstanden. Respect hoor maar ik vind 150/250 km echt genoeg op een dag. Rijd jij je kont wel eens kapot?
je hebt nog zo een platsic velglintje? (uberhaupt kunnen die niet verschuiven, je ventiel zit in het gat..) maar het beste kun je gewoon een plaklintje gebruiken. En inderdaad even na laten kijken, misschien ergens een heel klein puntje dat je band die je zelf over het hoofd ziet.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:44 schreef ursel het volgende:
Dinsdag maar ff langs de fietsenmaker gaan met beide banden..
Na 4 lekke banden was er gisteren wel de lol er vanaf...
En gezien ik de laatste paar keren ook al vaak lek gereden heb mag de fietsenmaker maar ff kijken wat ut is..
Heb zelf niets in de buitenband kunnen vinden. Wat ik zelf denk is dat het lint in de velg snel verschuift, zodat die gaten voor je spaken snel open liggen en zo de binnenband telkens aan gort helpen.
Zit het standaard plastic lint nog op, idd zo'n plastic ding, Dat is met de hand nog redelijk te verschuiven en met de band erom leggen verschuift die dus vaak naar de zijkanten nog..quote:Op zondag 3 mei 2009 12:10 schreef the_critic het volgende:
[..]
je hebt nog zo een platsic velglintje? (uberhaupt kunnen die niet verschuiven, je ventiel zit in het gat..) maar het beste kun je gewoon een plaklintje gebruiken. En inderdaad even na laten kijken, misschien ergens een heel klein puntje dat je band die je zelf over het hoofd ziet.
Als je je binnenbandje weer opblaast.. kun je mogelijk ff kijken of het gaatje aan de binnen of buitenkant zit (velg of bandje dus..) en misschien even je bandje langs je velg leggen, en dan waar het gaatje zit, mogelijk, als de band niet teveel verschoven is, kun je iets gerichter zoeken naar iets in je band..
Mijn balhoofd van mijn oude fiets kon ik al wegdoen na de Paddestraat en Lippenhovestraat dit jaar na de RvV. Ben wel fan van kasseien. Als ik erop zit denk ik dat ik elk moment weg stuiter, maar als ik ervan af ben wil ik eigenlijk nog wel een keerquote:Op zondag 3 mei 2009 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat hangt heel erg van je fiets af. Ik ken mensen die dik 10x P-R en RVV met dezelfde fiets hebben gereden. Maar dan met een goed klassiek stalen exemplaar. Wat erg veel lijdt is het balhoofd. Een naaldlager balhoofd kan dit nog aan, een klassiek kogellagerbalhoofd kun je na 1x P-R weggooien.
ik weet dat Tacx hiervoor zelfs een speciaal programma heeft. De nieuwste rollers kun je aansluiten op je pc en zo meefietsen in een wedstrijd ofzo. Verder... zet een leuke film op, of de herhaling van een mooie touretappe.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:16 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr mag zich eindelijk ook in dit topic melden
Ik zie hier al wat bekende namen uit het hardloopcircuit, meer dan verwacht zelfs
Ik heb hier nu binnen op mn kamer een racefiets staan op een tacx cycletrainer. Foto's volgen nog, heb op dit moment niet echt iets om een foto mee te maken.
Ik had direct een vraagje. Ik ga mijn racefiets voorlopig alleen binnen gebruiken ( ), maar dat is vrij saai. Zijn er meer mensen die dat probleem herkennen en wat doen jullie om het toch op te leuken? Ik kan in principe wel bij mijn pc, dus zou een soort fietsroute film af kunnen spelen
En hebben jullie ook speciale trainingsschema's voor het binnen fietsen?
De bekende val die volgens mij elke renner heeft gehad Ook geen goed idee, proberen een scherpe 180 graden bocht te maken met beide clips vast. Gegarandeerd een valpartij.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Met Gripper de 70 km van Rijn-Linge tocht gereden...1ste keer dat ik op m'n nieuwe fiets zat, en 1ste keer dat ik met clips reed...en dus op m'n zijkant gegaan toen ik de verkeerde voet losgooide voor een openstaande brug
Maar even goed een mooie tocht, en ik heb nu een fraai kitsch medaille geval, voor zo'n eerste keer wilde ik een aandenken behalve m'n geschramde been na die val
Wel pokkeweer, gelukkig konden we na de controle aanpikken bij een groepje dat niet al te hard ging...maar moest aan het einde wel mijn best doen om niet te moeten lossen, aangezien er 14-15 jarigen bij zaten was dat wel minder geweest
Om met Mart te spreken, Parijs is nog ver ...
Bij mij is het 291 km. De Ronde van Vlaanderen toertocht. Jaar weet ik niet meer uit mijn hoofd. Het zou 257 km zijn, maar was 284. En ik was onderweg nog een stukje verkeerd gereden, waardoor ik een paar extra km had.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:46 schreef SeLang het volgende:
Ongeacht of ik goed of slecht getraind ben, boven de 100km is bij mij de lol er echt wel af. Dan zit ik alleen nog maar te denken "ik wou dat ik er was" . Al begrijp ik wel dat het een kick zal geven om een persoonlijk afstandsrecord te vestigen. Maar zelf zou ik niet meer genieten van het fietsen. Het langste dat ik ooit heb gedaan is trouwens 150km (Amstel Gold Race, de korte route).
Tofquote:Op zondag 3 mei 2009 10:34 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Afgelopen vrijdag de Superklassieker gereden (combinatie van RVV en P-R). De Koppenberg voor de zekerheid maar gelopen ivm de drukte en de angst om te vallen. De Paterberg lekker in het gootje kunnen rijden totdat ik na 3/4 van de klim pardoes de bosjes in ben gevallen bij gebrek aan snelheid. Gelukkig wel de Oude Kwaremont tot boven kunnen fietsen. Laatste 20 km zaten aantal kasseistroken uit P-R in het parcours. Krijg nu toch wel respect voor de profrenners. Op tv lijkt het nog wel mee te vallen maar als je er zelf over rijdt Vooral Carrefour de L'arbe was echt stuiteren over de kasseien. Niet normaal Gelukkig wel overeind gebleven in de Thor Hushovd bocht . Na afloop nog langs de schelde teruggereden van Roubaix naar Oudenaarde. Heb wel nog steeds ontzettende last van mijn handen
[ afbeelding ]
Dat heb ik vandaag gezien...in de groep waar we op het einde mee reden deed iemand zoiets denk ik, we gingen een verkeerde weg in, dus iedereen keren, en hij valt opzij, en maakte een soort roller over zijn rug...maar hij fietste daarna zonder problemen weer verder gelukkig.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:27 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ook geen goed idee, proberen een scherpe 180 graden bocht te maken met beide clips vast. Gegarandeerd een valpartij.
Toen ik nog in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk in de bergen fietsen in het pikkedonker . Ik vertrok dan rond 20:30 en was pas rond 00:30 weer thuis. Alleen ging ik meestal op m'n trekkingfiets omdat ik de weg niet goed kon zien en zo'n fiets met mountainbike wielen natuurlijk een stuk robuuster is als je in een kuil rijdt ofzo. Het gevaarlijkste was eigenlijk dat er vaak zwerfhonden midden op de weg lagen te slapen. Beetje oppassen met afdalen dus.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik gebruik em alleen binnen omdat ik het eigenlijk als aanvulling gebruik (voorlopig). Ik heb in eerste instantie een mountainbike waar ik buiten op rij als het mooi weer is. Buiten dat ben ik ook aan het hardlopen en zwemmen, wat eigenlijk resulteert in weinig tijd. Daarnaast bevind mijn kamer zich op de 2e verdieping en wil ik ook niet elke keer de trap op en af met mn fiets
Het voordeel ervan om in ieder geval binnen te fietsen is dat ik nu in de avonden rustig nog eens hard kan gaan fietsen. Ik ben niet iemand die graag in de avond fietst, dan voelt het toch allemaal wat gehaaster aan, omdat je toch weer vroeg naar bed moet vanwege de werkweek. Uiteindelijk doe je het ook om te ontspannen en dan voel ik me hier beter bij. Maar over een aantal jaar heb ik 100% zeker een goede racefiets voor buiten. Wat ik nu heb is een dingetje van ¤ 40,- wat prima werkt, maar toch wel merkbaar verouderd is.
Overigens kan mijn Tacx helaas niet aangesloten worden op de pc, ook dit model is al wat ouder. Ik ga dan maar eens opzoek naar wat touretappes (geprefereerd met commentaar van held Evert ten Napel )
En thnx voor de tip over de banden, zal het onthouden
Ik ben helemaal vooraan gestart. Helaas net niet bij de eerste 100 gefinished.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij mij is het 291 km. De Ronde van Vlaanderen toertocht. Jaar weet ik niet meer uit mijn hoofd. Het zou 257 km zijn, maar was 284. En ik was onderweg nog een stukje verkeerd gereden, waardoor ik een paar extra km had.
[..]
Tof
Ik heb vandaag de Fietschallenge gefietst. Ging nog wel ok. Achteraan gestart, maar ik kwam in een goede groep terecht. Alleen op het einde een hongerklopje (had wat te weinig eten mee), maar toch als 196e gefinished. Van te voren had ik al gedacht dat ergens tussen de 150 en 200 wel het maximale zou zijn met achteraan starten. Zonder hongerklopje had ik denk ik een plek of 30 meer naar voren gezeten, dus ik ben niet ontevreden .
Wat een prachtig uitzicht. Heel wat anders dan overdag fietsen.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toen ik nog in Taiwan woonde ging ik vaak s'avonds na het werk in de bergen fietsen in het pikkedonker . Ik vertrok dan rond 20:30 en was pas rond 00:30 weer thuis. Alleen ging ik meestal op m'n trekkingfiets omdat ik de weg niet goed kon zien en zo'n fiets met mountainbike wielen natuurlijk een stuk robuuster is als je in een kuil rijdt ofzo. Het gevaarlijkste was eigenlijk dat er vaak zwerfhonden midden op de weg lagen te slapen. Beetje oppassen met afdalen dus.
Picca van de terugweg, als je Taipei ziet liggen
(btw: die toren was toen nog de hoogste ter wereld: ruim 500m)
[ afbeelding ]
gewoon TV aan met filmpje of natuurlijk fietsen, als je dan beetje gaat mee-demareren of de sprint voorbereiden heb je gelijk een goede trainingquote:Op zondag 3 mei 2009 21:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik gebruik em alleen binnen omdat ik het eigenlijk als aanvulling gebruik (voorlopig). Ik heb in eerste instantie een mountainbike waar ik buiten op rij als het mooi weer is. Buiten dat ben ik ook aan het hardlopen en zwemmen, wat eigenlijk resulteert in weinig tijd. Daarnaast bevind mijn kamer zich op de 2e verdieping en wil ik ook niet elke keer de trap op en af met mn fiets
Het voordeel ervan om in ieder geval binnen te fietsen is dat ik nu in de avonden rustig nog eens hard kan gaan fietsen. Ik ben niet iemand die graag in de avond fietst, dan voelt het toch allemaal wat gehaaster aan, omdat je toch weer vroeg naar bed moet vanwege de werkweek. Uiteindelijk doe je het ook om te ontspannen en dan voel ik me hier beter bij. Maar over een aantal jaar heb ik 100% zeker een goede racefiets voor buiten. Wat ik nu heb is een dingetje van ¤ 40,- wat prima werkt, maar toch wel merkbaar verouderd is.
Overigens kan mijn Tacx helaas niet aangesloten worden op de pc, ook dit model is al wat ouder. Ik ga dan maar eens opzoek naar wat touretappes (geprefereerd met commentaar van held Evert ten Napel )
En thnx voor de tip over de banden, zal het onthouden
Een nieuw soort triatlon? Eerst fietsen, daarna zeilen en ten slot thee drinken?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:28 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag tijdens het fietsen het zusje van m'n ex tegengekomen. Met haar naar hun huis gegaan en heerlijk gegeten. Daarna een stukje gezeild met haar broertje (wetsuit over de koersoutfit )en nog even blijven plakken voor een bakje thee. 5 voor 9 weggegaan. kwart over negen en een tijdrit van tien kilometer later was ik thuis
En nu zit ik te hoesten als een hond!
Lijkt me top! Het zijn alledrie dingen waar ik goed in benquote:Op maandag 4 mei 2009 22:14 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Een nieuw soort triatlon? Eerst fietsen, daarna zeilen en ten slot thee drinken?
Ben blij als ik eindelijk eens dingen als rijles kwijt ben, verpest elke vrije middag die ik heb om te fietsen.
Ik heb maar 1 toertocht gedaan, maar dat was de JJC 150 KM. Het is wel veel op en af, maar dat zal de AGR ook wel zijn. Ik kon het iig goed aan, terwijl ik nog nooit zover had gefietst.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef FredWielergek het volgende:
Hee, een vraagje. Wie heeft eens Jan Janssen Classic gereden, 150 km / 200 km. 20 juni is het weer zover, en dan wil ik voor de 1e keer meedoen. Ik twijfel een beetje welke afstand. Ik heb bv AGR 150 km gedaan en ik had nog genoeg over. Is 150 km AGR net zo zwaar als 150 km JJC?
Ik kan best nu 150 km en volgend jaar 200 km, maar ik heb geen geduld
Hier kun je een GPS track downloaden en de route ook bekijken in google maps/earth:quote:Op maandag 4 mei 2009 10:33 schreef Gripper het volgende:
Ik zat te denken om een van de twee weekenddagen de mergelland route in Limburg te gaan rijden (120 km) 't Is een ANWB route, en dus voorzien van bordjes. Is ie leuk, en duidelijk genoeg bepijld om zonder kaart te hoeven fietsen?
JJC is een prachtige toertocht naar mijn mening. Vind het jammer dat ik hem dit jaar niet kan fietsen, maar anders zeker weer gedaan. Het is eigenlijk heel typisch Nederlands. Ontzettend veel draaien en keren, heuveltjes zijn net wat minder zwaar dan in de AGR, alleen je wordt het op een gegeven moment wel zat omdat geen enkele meter vlak is. Ook snijd je vrijwel alle klimmetjes vanaf een 90 graden bocht aan, dus vrijwel uit stilstand beginnen aan de klim.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:20 schreef FredWielergek het volgende:
Hee, een vraagje. Wie heeft eens Jan Janssen Classic gereden, 150 km / 200 km. 20 juni is het weer zover, en dan wil ik voor de 1e keer meedoen. Ik twijfel een beetje welke afstand. Ik heb bv AGR 150 km gedaan en ik had nog genoeg over. Is 150 km AGR net zo zwaar als 150 km JJC?
Ik kan best nu 150 km en volgend jaar 200 km, maar ik heb geen geduld
Nee, ik kreeg bij de Fietschallenge er een foldertje van. Ziet er wel aardig uit.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:42 schreef thettes het volgende:
Ga trouwens naast hopelijk de JJC150 ook de classico boretti fietsen. Start is lekker dicht bij huis namelijk (Olympisch stadion).
Heeft iemand die wel eens gedaan?
Mjin lijstje van dingen die ik nog wil doen op fietsgebied is al behoorlijk lang. Voor 6x de Mont Ventoux klim ik te langzaam om dit bij daglicht te doen. Binnen de 24 uur zou ik wel een kans maken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:41 schreef thettes het volgende:
Ivo, zijn van die gekke diploma's van bijvoorbeeld de mont ventoux ook niets voor jou? Zes keer op een dag omhoog en omlaag bijvoorbeeld?
Brevetten mag je rijden met een alles inclusief gemiddelde tussen de 15 en 30km/u. Dit bektent dat je voor een 400km tussen de 13u30 en 27 uur mag rijden. 23u30 is dus de formele openingstijd van de eindcontrole. Sluitingstijd is 12u30 of 13u00 (afhankelijk van welke starttijd ze tellen, 9u30 of 10u).quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is jouw gemiddelde snelheid eigenlijk tijdens zo'n 400 km ivo?
Als ik op de site kijk van de CCO, is het start zaterdag om 9:30 en sluiting om 23:30...dan moet je gemiddeld bijna 29 km/uur rijden om het net te halen. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |