abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:59:44 #201
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68777862
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)

Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68779578
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)

Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
pi_68779695
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:

[..]

Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
je kunt onschuldig beginnen met 2 aspirine voordat je gaat trainen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 18:29:43 #204
73911 ultra_ivo
pi_68780528
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:

[..]

Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Een controversieel artikel. Daar waren de meeste PBP rijders niet blij mee. Afgezien van sloten koffie, red bull en andere cafeïnehoudende dranken is dopinggebruik een zeldzaamheid bij randonneurs, zeker achterin het peloton.
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 18:31:47 #205
73911 ultra_ivo
pi_68780603
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht al, zo'n gemiddelde over die afstand, dat wordt nog hard werk om dat voor 2011 te halen
Dat gemiddelde tussen 15 en 30 geldt voor alle brevetten? Alle afstanden dus bedoel ik? Dan wordt het (betrekkelijk gezien en met alle vereiste respect gezegd natuurlijk) minder moeilijk dan ik dacht LICHAMELIJK om de eerste keer een 200 en 300 te rijden...als ik ze met een gemiddelde van 20 km bijv kan rijden, zie ik het zonniger in dan als ik minsten 25-30 km per uur moet halen! (Als ik ze dit jaar nog wil rijden, bedoel ik vooral)

Voor de 400 en 600 geldt dat nog meer natuurlijk, maar aangezien ik die pas eind 2010 kan gaan doen denk ik, denk ik daar nog niet zo over na
Het gemiddelde van 15 - 30km/u geldt voor alle brevetten t/m 600km. Vanaf 700km geldt een gemiddelde van 13,3 - 30km/u. Voor brevetten boven de 1400km gaat het gemiddelde nog meer omlaag, van 12 - 30km/u.
Voor een 200km heb je dan een maximaal toegestane tijd van 13u30. Voor een vlak brevet is dit idd erg ruim.
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:24:30 #206
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68784808
Boven welke afstand ga je eigenlijk onderweg een slaappauze houden? Een 400 kun je nog in 20 uur doen als je 20 gemiddeld rijdt, dus met eetpauzes laten we 24 uur rekenen....daarboven lijkt het me zelfs niet veilig om zonder slaap door te fietsen, je zit tenslotte op de openbare weg, en moet met het verkeer rekening houden tenslotte...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:43:31 #207
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68785627
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:55 schreef Koert het volgende:

[..]

Gewoon een kuurtje doen: zie dit artikel

Interessant artikel. Het is niet de bedoeling om een doping discussie te beginnen, moest eraan denken vanwege de parijs-brest-parijs gedoe.
Hum...ik denk dat ik liever een jaar train om dan toe te moeten geven dat ik PBP nooit zal doen omdat ik er niet het duurvermogen voor heb, dan die weg op te gaan. Als blijkt dat na 400 km bij mij de lichtjes helemaal uit gaan, zal ik proberen tevreden te zijn met 400 km.
Maar 17 wielrenners die gestorven zijn aan EPO, dat lijkt me nogal overdreven trouwens.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 21:30:34 #208
73911 ultra_ivo
pi_68787477
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Boven welke afstand ga je eigenlijk onderweg een slaappauze houden? Een 400 kun je nog in 20 uur doen als je 20 gemiddeld rijdt, dus met eetpauzes laten we 24 uur rekenen....daarboven lijkt het me zelfs niet veilig om zonder slaap door te fietsen, je zit tenslotte op de openbare weg, en moet met het verkeer rekening houden tenslotte...
Dat hangt bij mij heel erg van de starttijd af. Bij een starttijd om 4 of 5 uur 's ochtends heb ik altijd slaapproblemen. Vanaf 6 uur 's ochtends gaat het voor een 300. Een 400 start ik het liefst in de avonduren, dan kan ik zonder slaapproblemen doorrijden. Bij een 600 hangt het heel erg van de starttijd af. Bij een starttijd om 8 uur 's ochtends kan ik met hooguit een kwartiertje dutten op een bankje gewoon doorrijden. Start een 600 om 6 uur 's ochtends dan moet ik toch minimaal een uur gaan liggen ergens.
pi_68790167
Ik snap niet waarom men 400, 600 enz km gaat fietsen. Wat is de kick hiervan? Wat is het doel hiervan?
Kan iemand dat mij vertellen?
  FOK!fotograaf donderdag 7 mei 2009 @ 23:05:13 #210
73911 ultra_ivo
pi_68791884
Voor mij heeft het niet zozeer met de afstand te doen maar meer met het randonneurrijden an sich. Het teruggaan naar de beginprincipes van de wielersport. De rijder rijdt gewoon de afstand die opgegeven is. Zonder volgwagens, zelf bevoorraden en zelf repareren. En niet alleen rijden onder ideale omstandigheden maar onder alle omstandigheden. Nacht en dag, regen en zon. Dan merk je vanzelf wat de voor jou goede afstanden zijn. De een rijdt dan liver een snelle 200, bij mij is de ideale afstand een stuk langer. Zo rond de 400km/24 uur vindt ik een puike afstand. Dat ligt mij het beste. Het doel? Gewoon fietsen op een manier die je ligt en een manier die je leuk vindt.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:24:22 #211
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68799043
Ik kijk graag om me heen als ik op de fiets zit, en wat ivo beschrijft van het randoneuren pas daar goed in. Ik heb niet zoveel met gemiddeldes...bahalve dan het gemiddelde om op tijd binnen te zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68825266
Vanavond weer een ritje met de club gemaakt: Rondje Katwijk-Scheveningen-Katwijk met daarin vier keer (volle bak) het klimmetje bij Wassenaarderslag. Nou dat klimmetje, samen met de zeer straffe tegenwind, zorgde ervoor dat het echt een loeizware rit werd, voor mij in ieder geval. In de tweede groep ging ik even op kop rijden met de wind pal tegen, maar na 200 meter zakte ik er gelijk helemaal doorheen. Uiteindelijk in het laatste groepje geeindigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68827689
ik heb vanochtend voor het werk aan 2 uurtjes gedaan, maar inderdaad... Foei wat een woei ! Echt flink bikkelen met de wind tegen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68834191
Komende 3 dagen moeten we er flink van genieten als we het weerbericht mogen geloven
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:05:49 #215
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68835352
Ga vandaag maar meters proberen te maken...als het weerbericht zo blijft kan ik tenminste wel maandag naar m'n werk pedaleren
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68835369
Ik heb gisteren een tochtje naar de VU gemaakt op de fiets, heerlijk weer, harde wind maar soit. Op de terugweg sloeg het echter helemaal om en zat ik in de keiharde regen met windstoten tot 85 km/u en kostte het me al mjin moeite en kracht om mijn stuur op de weg te houden. Was best wel eng. met 19 km/u tot 20 km bij Utrecht vandaan gefietst, een paar bordjes later was dat ineens 28 km (:') richtingsgevoel), toen was ik inmiddels zo verkleumd dat ik op de trein ben gestapt
Toch was het, voordat het begon te regenen en ik verkeerd was gereden best wel lekker zo in die harde wind. Het voelt wel gaaf dat de natuur zo sterk is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:01:57 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68835865
gisteren de hele dag op de fiets gezeten, de storm en regen waren wel lekker, en ´t was niet koud ofzo. Ik houd er wel van als ´t zo spookt
pi_68836168
Vorig weekend fietste ik ook door een behoorlijke storm heen. In je eentje tegen de elementen, heerlijk!
pi_68837687
ik heb liever de brandend hete zon als element... maarja, ieder zijn ding
everyone's a critic...
even you ! !
pi_68839588
Vandaag ga ik naar mijn ouders toe. Fietsje mee de trein in en morgen even lekker door de heuveltjes fietsen
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:06:44 #221
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68841129
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:40 schreef the_critic het volgende:
ik heb liever de brandend hete zon als element... maarja, ieder zijn ding
Dat..
En de bergen..
pi_68843615
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe fietsje getest. Wat een heerlijk ding zeg In vergelijking met mijn budgetfietsje die ik hiervoor had is dit ding echt perfect

Lekker een rondje van Brienenoordbrug gedaan vandaag Geen centje pijn na 60 kilometer, alleen wat honger omdat ik geen eten mee had genomen. Beetje dom. Maar heerlijk de brug opgeknald. Noord kant constant 25 kunnen rijden, Zuid-kant met een vaart van 30 km/h kunnen doen. Ben hem nou geloof ik al meer dan vijftig keer opgeknald, kan hem wel dromen
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:02:14 #223
11102 knep
Mountainfreak
pi_68843781
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:06 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat..
En de bergen..
Inderdaad .
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:57:40 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68846657
Lekker weer vandaag. Stukje van 39 km gefietst met 300 hoogtemeters en 29.8 km/u op de teller. De heuvels gaan me steeds makkelijker af.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:07:55 #225
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68848659
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:06 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat..
En de bergen..
juist

45 graden, droge lucht, windstil, en tussen de berggeiten door naar boven
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_68849589
Vandaag de 8 van Zelem gefietst (omgeving van Sint Truiden). Lekker tochtje met enkele niet al te zware hellingen. Lekker fietsweertje was het trouwens. Begonnen met beenwarmers maar al snel uit kunnen doen. Maar waar ik me ieder weekend weer over verbaas is de kwaliteit van het asfalt in België als je dit vergelijkt met Nederland. Overal gaten in de weg en stukken die later zijn opgevuld. Niet echt plezant om over te fietsen
pi_68858980
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:06 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat..
En de bergen..
Ook!
Maar tegen de wind en regen in stoempen is ook heerlijk!

Afzien
pi_68858999
Littlecreep, wat voor fiets heb je gescoord?
  zondag 10 mei 2009 @ 02:04:34 #229
14505 OProg
A Life in Music
pi_68862569
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:34 schreef Tommeke het volgende:
Littlecreep, wat voor fiets heb je gescoord?
Ik gok nog steeds deze
Recreatief Wielrennen #15: You'll have to train, pussy!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68863099
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:34 schreef Tommeke het volgende:
Littlecreep, wat voor fiets heb je gescoord?
Wat OProg zei inderdaad De 2009 Stevens Aspin. Echt een heerlijk fietsje Kan niet wachten om haar over een maand de Veluwe op te brengen

Heb hiervoor altijd gereden op een Target Tiagra. Dat was vooral om te testen of ik het echt leuk vond. Dat bleek zo te zijn, dus heb ik deze aangeschaft. Was altijd een beetje cynisch tegenover mensen die begonnen te zeuren over kwaliteit van fietsen, maar ik merk nu toch ook wel verschil hoor. Alles zit een stuk beter, de fiets schudt niet alle kanten op. Anders schoot mijn frame alle kanten op als ik op de pedalen ging staan.

En deze fiets is volledig naar mijn lengte gemaakt. Mijn vorige frame was compleet verkeerd afgesteld, waardoor ik last kreeg van mijn zitvlak en uiteindelijk ook van mijn knieën, met operatie tot gevolg. Maar goed, eerst nu goed de overtollige kilo's eraf trainen, binnenkort weer hardloopschema oppikken en misschien, heel misschien aan het einde van dit jaar nog een triatlon meepikken
  zondag 10 mei 2009 @ 04:07:02 #231
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68863537
quote:
Op zondag 10 mei 2009 03:02 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

..........., heel misschien aan het einde van dit jaar nog een triatlon meepikken
Oeh triatlon. Daar wil ik eventueel ook weer naar toe werken.

Ik fiets zelf op een Concorde Mistral 340 met Campagnolo Mirage groep erop. Ben er erg tevreden over. Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal. Straks even slapen en dan lekker weer een rondje rijden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 10 mei 2009 @ 10:56:30 #232
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68865626
Maar eens even langs de winkel gaan denk ik als het zo blijft...ik krijg op m'n nieuwe fiets af en toe slapende, tintelende voeten. Ik zal wel verkeerd zitten ofzo, merk nu dat ik altijd m'n zadel veel te hoog had staan. Dus nu moet m'n rug en kont wennen aan de nieuwe stand (en fiets) denk ik, maar slapende voeten lijkt me niet de bedoeling.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68868251
Net even 38 kilometer weggetrapt. Wat een heerlijk weer was het zeg. En hier (omgeving Nijmegen) is toch wel een stuk toffer fietsen dan het platte Noorden.
Heb ook even de Oude Holleweg beklommen (ik kende hem eerlijk gezegd niet, terwijl ik toch 15 jaar hier gewoond heb ), maar da's toch erg pittig met maar 12 versnellingen.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_68869101
quote:
Op zondag 10 mei 2009 04:07 schreef No-P het volgende:

[..]

Oeh triatlon. Daar wil ik eventueel ook weer naar toe werken.
Ja daar is het bij mij eigenlijk allemaal begonnen. Deed een paar keer per jaar een triatlon. Gewoon georganiseerd door mijn middelbare school. Zwemmen ging nooit lekker, maar klom bij het wielrennen altijd weer op van plaats 30 naar plaats 5. Hardlopen was dan gewoon twee mensen oppikken die zich teveel gegeven hadden en dan alsnog derde worden Heb hem helaas nooit gewonnen door mijn zwemmen en het vele vals spel van sommige mensen.
pi_68870188
Vanochtend met de club rondje Katwijk-Buitenkaag-hele Ringvaart rond-Buitenkaag-Katwijk gedaan. Kilometer of 85. Nog nooit zo'n lange rit gereden. Moet zeggen dat het niet tegenviel. Kwam terecht in een groepje van vier en we reden het rondje Ringvaart constant zo'n 35-38 per uur. Uiteindelijk gezamenlijk in gestrekt tempo vanaf Buitenkaag terug gereden en zo'n 6km voor het einde schoot bij mij de kramp tot achter mijn oren: kon helemaal niets meer. Op het middenbladje gezet en terug gepeddeld.

Vanmiddag in het zonnetje maar even de ketting smeren: hij piepte en kraakte als een idioot...

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 10-05-2009 14:21:43 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68870678
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:16 schreef marcodej het volgende:
gestrekt tempo
wat bedoel je hiermee

Vandaag ook weer ff 100+ gereden, van Amsterdam naar Hoorn en via Ilpendam weer terug, echt superweer
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68870912
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:31 schreef superbient het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee
Een constant tempo dat iedereen moet kunnen volgen zonder echt maximaal te gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68872077
Heerlijk weer om te fietsen. Vooral hier op het Groningerland is het lekker dat er heel weinig wind was. Ik heb 80 km gefietst, zo rondje Groningen Warffum Uithuizen Groningen. Ik ontdek dan steeds weer mooie (voor mij nieuwe) weggetjes. Ook leuk was dat er veel wielrenners actief waren vanochtend, ik ben dan onbewust toch gemotiveerder aan het rijden.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:30:31 #239
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68872899
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:03 schreef Strooper het volgende:
Net even 38 kilometer weggetrapt. Wat een heerlijk weer was het zeg. En hier (omgeving Nijmegen) is toch wel een stuk toffer fietsen dan het platte Noorden.
Heb ook even de Oude Holleweg beklommen (ik kende hem eerlijk gezegd niet, terwijl ik toch 15 jaar hier gewoond heb ), maar da's toch erg pittig met maar 12 versnellingen.
Oude Holleweg is inderdaad erg pittig. Toen ik de eerste keer op de fiets zat deed ik een rondje waarbij ik ook daar omhoog moest. Ik wist niet wat me over kwam. Maar nu gaat het al wel wat simpeler. Stap zo op de fiets en dan ga ik er ook weer naar boven.

Triatlon heb ik wel eens gedaan, maar nooit de echt lange afstanden. Deed tijdens mijn middelbare school veel aan hardlopen en daar moest ik het ook van hebben. Zwemmen en fietsen waren niet erg sterke punten van mij. Heb van de combinatie altijd wel erg genoten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_68876152
Vandaag heb ik heerlijk rustig uitgereden. Gister ben ik volle bak gegaan en ik merkte het toch een beetje. Wat mooi was, was dat ik op een gegeven moment op een weggetje fietste wat letterlijk tussen de koeien doorging.
  FOK!fotograaf zondag 10 mei 2009 @ 16:52:22 #241
73911 ultra_ivo
pi_68876461
Net terug uit Orchies. De 400 ging super. Vooraf weggegaan met het idee dat alles onder de 24 uur prima zou zijn en de groep me wel snel zou lossen. Het lossen gebeurde pas vlak voor de 2e controle. Daarna alleen verder gegaan, onderweg nog een mannetje opgeraapt die kramp had gekregen. Uiteindelijk was ik in 21u15 terug. Een prima tijd als ik mijn rijden van de afgelopen paar jaar bekijk. Met alle verplaatsingen van en naar stations meegerekend toch weer 450km kunnen boeken vandaag.
  zondag 10 mei 2009 @ 21:13:08 #242
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68884210
Deed zaterdag een rondje Hilversum-Breukeleveen-Breukelen - Loenen ad Vecht -Vreeland-Nederhorst ten berg en dan via de N236 terug naar H'sum...ik denk 65 km, maar had m'n krachten slecht verdeeld dus de laatste 8 km was ik zo verzuurd als een rolmops, en moest uiteindelijk naar een kinderversnelling.
Maar toen dacht ik, als ik me inderdaad voor PBP weet te kwalificeren, zullen de laatste paar honderd kilometer waarschijnlijk net zo rot voelen...en toen deed het toch minder pijn. Het werd bijna leuk zelfs
Rond Nigtevecht hadden ze allemaal geiten en schapen in de berm grazen, bijna een schaap aangereden dat uit z'n hok ontsnapt was! En er stond opeens een reiger naast het pad, erg mooi als je daar een meter langs zoeft.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68897787
nog steeds dik respect voor alle "retards" die voor hun lol 400 km gaan fietsen... moet er niet aan denken. Vond vroeger wedstrijden van 180 km al ver haha
2 a 2,5uur fietsen is leuk. Soms doe je een keer 3 of 3,5 uur maar houd het toch echt wel op hoor haha

Kreeg gister de tip van een collega om eens een rondje, maarsen, maarsenbroek, loosdrechtseplassen, hilversum te gaan doen. Schijnt erg mooi te zijn. Ben er alleen nie bekend, dus hopen op mooi weer binnenkort dan kan ik een keer een rondje gaan doen. Als mensen in omgeving Utrecht nog mooie aanraders hebben... let me know (fobo, pm, dit topic... ik lees het wel.. haha )
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 11 mei 2009 @ 11:01:15 #244
130803 Gripper
Get a grip
pi_68897976
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En er stond opeens een reiger naast het pad, erg mooi als je daar een meter langs zoeft.
Heb daar een week geleden een heel leuk plaatje gezien: een visser die langs de kant van de weg zat, links en rechts van m 2 reigers die geduldig zaten te wachten tot ie wat zou vangen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 11 mei 2009 @ 11:56:31 #245
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68899860
@the_critic
Doe een route waar het stuk Breukelen- Loenen - Nederhorst den berg in zit...volg de Vecht zeg maar, dus niet de N-weg volgen maar de knooppunt weggetjes...zo mooi dat je haast vergeet te fietsen.
ik zal je wel wat google maps linkjes sturen op PM.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 11 mei 2009 @ 12:34:37 #246
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68900986
Gisteren (eindelijk) ook weer gefietst! Het weer en tijd zat niet echt mee vorige week. Wel hardgelopen en getennist.

Prachtig rondje gefietst, met een mooie klim van 9 km. Fietste alleen dit keer, en was 3km/u sneller dan wanneer ik met m'n fietsmaat fiets..
  maandag 11 mei 2009 @ 12:35:04 #247
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68901000
Als ik Bluetooth aan de gang krijg post ik nog wat foto's..
  maandag 11 mei 2009 @ 12:58:31 #248
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68901639
smoel verbrand en knie overbelast, niks geen laffe trainningen voor salvadort
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  maandag 11 mei 2009 @ 13:00:49 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68901711
Je regelmaat zal er wel onder lijden denk ik...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_68901789
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:34 schreef Oksel het volgende:
Gisteren (eindelijk) ook weer gefietst! Het weer en tijd zat niet echt mee vorige week. Wel hardgelopen en getennist.

Prachtig rondje gefietst, met een mooie klim van 9 km. Fietste alleen dit keer, en was 3km/u sneller dan wanneer ik met m'n fietsmaat fiets..
een klim van 9km? dan ben jij vast niet wezen trainen in nederland... Waar ben je wezen fietsen??
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 11 mei 2009 @ 13:03:02 #251
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68901792
ik had nog een kater van het concert van de sjonnies de avond ervoor ook trouwens ja
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  maandag 11 mei 2009 @ 14:26:27 #252
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68904777
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:59 schreef superbient het volgende:

[..]

je kunt onschuldig beginnen met 2 aspirine voordat je gaat trainen
Wat voor werking heeft dat?
pi_68905012
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@the_critic
Doe een route waar het stuk Breukelen- Loenen - Nederhorst den berg in zit...volg de Vecht zeg maar, dus niet de N-weg volgen maar de knooppunt weggetjes...zo mooi dat je haast vergeet te fietsen.
ik zal je wel wat google maps linkjes sturen op PM.
Die wil ik ook wel

Maarssenbroek zou ik ver bij uit de buurt blijven, ik heb daar in 23.5 jaar nog nooit iets moois ontdekt
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:35:11 #254
130803 Gripper
Get a grip
pi_68905130
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:26 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat voor werking heeft dat?
Aspirine verdunt je bloed, waardoor het makkelijker rondstroomt. (en er dus per slag grotere volumes bloed met lekkere verse zuurstof in je hijgende spieren terecht komen)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 11 mei 2009 @ 14:36:05 #255
130803 Gripper
Get a grip
pi_68905157
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:32 schreef cyclechick het volgende:

[..]
Die wil ik ook wel
Maarssenbroek zou ik ver bij uit de buurt blijven, ik heb daar in 23.5 jaar nog nooit iets moois ontdekt
Dat rondje ken jij ook wel, want we hebben het pas nog (grotendeels dezelfde route) gedaan
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 11 mei 2009 @ 14:48:45 #256
58560 Oksel
Gezellig.
pi_68905607
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Aspirine verdunt je bloed, waardoor het makkelijker rondstroomt. (en er dus per slag grotere volumes bloed met lekkere verse zuurstof in je hijgende spieren terecht komen)
Okay, grappig. En hoe snel werkt dat? Als ik nog eens een rondje in de bergen rij met m'n stiefpa (zo'n 50 jarige pezige beul die de Mont-Ventoux lachend opfietst.. ), kan ik zoiets wel gebruiken.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:56:59 #257
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68905875
Zal het dan wel in dit topic posten...ze zijn niet 100% accuraat maar geven wel een goed idee van wat je daar kan.
Deze heb ik nog niet zelf gedaan maar op de kaart ziet het uit alsof het veel langs het water is, dat vind ik zelf altijd fijn.[url] http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Loodijk%2FN236&daddr=Wiefferingdreef+to:Gein-Noord+to:Rijksstraatweg+to:Demmerik+to:Portengen+to:Zandpad+to:N201%2FVreelandseweg+to:Nieuw+Loosdrechtsedijk+to:Noordereinde+to:Stichts+End+to:52.273725,5.107956&geocode=FQSpHQMdYPJNAA%3BFY4PHgMdUNtMAA%3BFVK6HQMdxFhMAA%3BFVg3HQMdDihMAA%3BFROYHAMdLkRLAA%3BFUwSHAMdInlLAA%3BFfbgGwMdYJRMAA%3BFQzPHAMdOB9OAA%3BFRRUHAMdss1NAA%3BFb8_HQMdnyROAA%3BFR9gHQMdOrhNAA%3B&hl=nl&mra=mi&mrcr=9&mrsp=11&sz=13&via=7&dirflg=w&sll=52.252922,5.076542&sspn=0.078395,0.153809&ie=UTF8&ll=52.222331,4.947281&spn=0.313796,0.615234&z=11[/url]

en elke route waar je dit stukje in stopt is ook goed.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Vreelandseweg&daddr=Nigtevechtseweg+to:Mijndensedijk+to:Zandpad+to:Zandpad+to:52.173195,5.07843&geocode=FRKjHQMdDKBMAA%3BFT5DHQMdOPhMAA%3BFbt-HAMdKpVMAA%3BFX5OHAMd_GtMAA%3BFfbgGwMdYJRMAA%3B&hl=nl&mra=dme&mrcr=4&mrsp=5&sz=13&dirflg=w&sll=52.163719,5.056458&sspn=0.078553,0.153809&ie=UTF8&ll=52.253868,5.020065&spn=0.313574,0.615234&z=11
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 11 mei 2009 @ 14:59:21 #258
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68905936
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat rondje ken jij ook wel, want we hebben het pas nog (grotendeels dezelfde route) gedaan
Op sommige punten was dat inderdaad niet altijd even mooi nee...al was het weer ook niet aan het helpen natuurlijk
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 11 mei 2009 @ 15:03:14 #259
74453 koeii
Een P ja
pi_68906044
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Aspirine verdunt je bloed, waardoor het makkelijker rondstroomt. (en er dus per slag grotere volumes bloed met lekkere verse zuurstof in je hijgende spieren terecht komen)
Hier geloof ik echt helemaal niks van. Ik zou daarnaast ook niet in de hitte met koortsremmers een berg met hartslag 180 opfietsen, omdat het op je temperatuurcentrum (en dus warmteperceptie) werkt.

edit: heb nog even pubmed bekeken en kon daar ook niks vinden over verbeterde sportprestaties met NSAID's, behalve dan dat je wat dieper door pijn heen kan en dus wat beter blessures kan oplopen

[ Bericht 19% gewijzigd door koeii op 11-05-2009 15:12:15 ]
Dus toch .
  maandag 11 mei 2009 @ 15:09:52 #260
74453 koeii
Een P ja
pi_68906237
tripel zelfs
Dus toch .
  maandag 11 mei 2009 @ 15:10:13 #261
74453 koeii
Een P ja
pi_68906249
dubbel
Dus toch .
pi_68906720
quote:
Is inderdaad wel een mooi stuk, met name tussen Vreeland en Nigtevecht vind ik. Alleen ligt de weg er op bepaalde plekken slecht bij en is het met mooi weer meestal gevaarlijk druk.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:28:31 #263
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68906802
Op sommige plekken moet je inderdaad fllink gas terug nemen voor de veiligheid, en de weg is op sommige plekken zo smal dat je bijna de sloot in wordt geeduwd als er ook nog een auto langs moet...dus alleen nemen als je niet voor een hoog gemiddelde gaat. Dit is voor de mooi, zeg maar...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 11 mei 2009 @ 15:51:11 #264
130803 Gripper
Get a grip
pi_68907535
Ik zou in zn geheel aan de oostkant van de vecht blijven. Stukken rustiger, minder stoplichten, en de meeste dorpjes zijn de laatste jaren uitgebouwd aan de westelijke oever van de vecht.
je kan dus lekkerder doorknallen

maar: dat is inderdaad een heerlijk fietsrondje!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 11 mei 2009 @ 23:18:57 #265
11102 knep
Mountainfreak
pi_68923901
Gisteren Klimmen - Banneux -KLimmen gereden op de ATB met slicks.
Bergop gaat het nog altijd bagger alhoewel een concert van Rowwen Heze de avond ervoor niet meehelpt .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:54:43 #266
67205 Colplay
How you doin??
pi_68930547
Ik heb van de week een oude racefiets gekregen omdat ik wil kijken of het wat voor me is. Wil eigenlijk vooral gaan fietsen om mijn conditie in de zomer op peil te houden en hardlopen vind ik echt saai.

Wat ik mij afvroeg is wat jullie meenemen als jullie gaan fietsen? Hebben jullie altijd bandenplakspullen en pomp bij je? Want ergste lijkt mij als je flink stuk van huis bent en je band ineens lek is.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:01:01 #267
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_68930719
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Ik heb van de week een oude racefiets gekregen omdat ik wil kijken of het wat voor me is. Wil eigenlijk vooral gaan fietsen om mijn conditie in de zomer op peil te houden en hardlopen vind ik echt saai.

Wat ik mij afvroeg is wat jullie meenemen als jullie gaan fietsen? Hebben jullie altijd bandenplakspullen en pomp bij je? Want ergste lijkt mij als je flink stuk van huis bent en je band ineens lek is.
In ieder geval 1 reserve-binnenband en een pompje
.
pi_68930824
Ik neem ook altijd minimaal 1 reserve-binnenband mee. En natuurlijk een pomp en bandenlichters
pi_68932342
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:
Wat ik mij afvroeg is wat jullie meenemen als jullie gaan fietsen? Hebben jullie altijd bandenplakspullen en pomp bij je? Want ergste lijkt mij als je flink stuk van huis bent en je band ineens lek is.
Dat is zeker niet het ergste kan ik je vertellen Gewoon de noodzakelijke dingen meenemen: binnenbandje, bandenlichters, pompje. Als je een zenuwlijer bent kun je ook twee binnenbandjes meenemen. Ik heb er wel eens twee nodig gehad in een ritje van amper twee uur Bij het verwisselen van een binnenband is het raadzaam om het gaatje op te sporen en te kijken of er niet nodig iets in de buitenband steekt. Is ook zo lullig als je net je band verwisseld hebt en de aanvankelijke boosdoener opnieuw toeslaat Het is ook wel handig om nog wat noodplakkers mee te nemen (bijv. van Park Tool).
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:01:49 #270
67205 Colplay
How you doin??
pi_68932442
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:58 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dat is zeker niet het ergste kan ik je vertellen Gewoon de noodzakelijke dingen meenemen: binnenbandje, bandenlichters, pompje. Als je een zenuwlijer bent kun je ook twee binnenbandjes meenemen. Ik heb er wel eens twee nodig gehad in een ritje van amper twee uur Bij het verwisselen van een binnenband is het raadzaam om het gaatje op te sporen en te kijken of er niet nodig iets in de buitenband steekt. Is ook zo lullig als je net je band verwisseld hebt en de aanvankelijke boosdoener opnieuw toeslaat Het is ook wel handig om nog wat noodplakkers mee te nemen (bijv. van Park Tool).
Thnks voor de tips. Van de week maar eens een starterspakket halen dan
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:08:22 #271
545 dop
:copyright: dop
pi_68932655
ik heb altijd een bidon gevuld met plakspulletjes en klein gereedschap op de fiets klein pompje er bij en klaar

werkt beter als tasjes omdat hoe nat het ook is je spulen altijd droog en goed afgesloten op je fiets zitten

[ Bericht 34% gewijzigd door dop op 12-05-2009 11:14:42 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:10:04 #272
130803 Gripper
Get a grip
pi_68932702
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:01 schreef Colplay het volgende:

[..]

Thnks voor de tips. Van de week maar eens een starterspakket halen dan
Bedenk wel dat racebandjes vooral snel lekrijden als ze niet hard genoeg opgepompt zijn, en de 8 bar die je in een raceband doet kun je met de meeste handpompjes niet voor elkaar krijgen. Een pompje met een CO2 patroon erin is dan wel handig. Eerst met de hand oppompen tot de band goed gevuld is, een bar of 4-5. Laatste beetje met je CO2.
barbieri maakt redelijk goeie pompjes die niet al te duur zijn.

http://www.bikesandparts.nl/fietspomp.php
Ik heb zelf die 3-in-1 visionair, en da's een prima ding.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:10:50 #273
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68932719
Ik heb idd pompie, reserve band om snel weer verder te kunnen en plakset voor uiterste nood.
Vandaag weer fietsie ophalen..

Hopelijk kan ik dan meer dan 10 km rijden op een binnenband..
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:43:01 #274
67205 Colplay
How you doin??
pi_68933814
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bedenk wel dat racebandjes vooral snel lekrijden als ze niet hard genoeg opgepompt zijn, en de 8 bar die je in een raceband doet kun je met de meeste handpompjes niet voor elkaar krijgen. Een pompje met een CO2 patroon erin is dan wel handig. Eerst met de hand oppompen tot de band goed gevuld is, een bar of 4-5. Laatste beetje met je CO2.
barbieri maakt redelijk goeie pompjes die niet al te duur zijn.

http://www.bikesandparts.nl/fietspomp.php
Ik heb zelf die 3-in-1 visionair, en da's een prima ding.
Oke, zal hier ook naar kijken. Is dit allemaal bij Halfords te verkrijgen of niet? Zijn er anders goede suggesties voor Rotterdam en omgeving?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:45:06 #275
130803 Gripper
Get a grip
pi_68935797
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:43 schreef Colplay het volgende:

[..]

Oke, zal hier ook naar kijken. Is dit allemaal bij Halfords te verkrijgen of niet? Zijn er anders goede suggesties voor Rotterdam en omgeving?
halfords richt zich meer op de stadsfietser, dus ik denk niet dat die hogedruk pompjes hebben. Een goeie gespecialiseerde fietsenwinkel wel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_68935954
ik neem ALTIJD 2 binnenbandjes mee, omdat je gewoon soms aan het kloten bent met verwisselen en het kan gewoon misgaan of je kunt gewoon de pech hebben nog een keer lek te rijden. Verder kun je alles gewoon in een boterhamzakje doen dan blijft t allemaal droog, ook de meeste tasjes zijn waterdicht dacht ik.

Vandaag was echt slecht fietsweer, veel te veel wind voor mij
Bijna 2x de sloot ingewaaid en 1x bijna een dijkje afgewaaid, leek af en toe wel Valentino Rossi in een bocht zo schuin moest ik leunen om recht te blijven
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68936135
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

halfords richt zich meer op de stadsfietser, dus ik denk niet dat die hogedruk pompjes hebben. Een goeie gespecialiseerde fietsenwinkel wel.
Een tijd terug heb ik ze wel zien liggen dacht ik. Van SKS. Weet niet of ze racebinnenbandjes hebben.

Ik neem overigens altijd twee binnenbandjes in een zadeltasje, bandenlichters, geld, mobiel in een boterhamzakje en pompje op mijn fiets mee. Eén keer zonder spullen weggegaan en had prompt midden in de duinen een lekke band. Is overigens tot nu toe mijn enige lekke band geweest.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 12 mei 2009 @ 13:19:10 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68937133
Ik heb NOOIT een binnenband bij me Hoe groot is de kans dat zo'n ding echt scheurt? Het is mij nog nooit gebeurd. Ik neem natuurlijk wel bandenplakspul mee en een pompje.

Kwa pompje heb ik altijd deze aan m'n fiets hangen:



Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.

5 jaar oude picca, maar you get the point...



CO2 had ik vroeger mee maar dat was toch niet ideaal. Je moet dan meerdere patronen meenemen en als er iets niet goed gaat en je bent door je patronen heen dan sta je daar . Eén keer gebeurd en daarna maar gewoon een goed pompje gekocht (die hierboven dus).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68937411
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.
8 bar haal je makkelijk? Geloof ik niet hoor.. met die van mij kom ik niet verder dan een bar of 5.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 12 mei 2009 @ 13:30:34 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68937543
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:27 schreef eentwee het volgende:

[..]

8 bar haal je makkelijk? Geloof ik niet hoor.. met die van mij kom ik niet verder dan een bar of 5.
Heb je dezelfde? Ik heb het niet gemeten maar gewoon geschat door eerst met de grote pomp (met metertje) tot 8 bar op te pompen en daarna met het kleine pompje net zolang totdat de band even hard aanvoelde. De fabrikant claimt trouwens 11 bar....

Zie hier: http://www.topeak.com/products/Mini-Pumps/PocketRocketDX
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68937696
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef SeLang het volgende:
Ik heb NOOIT een binnenband bij me Hoe groot is de kans dat zo'n ding echt scheurt? Het is mij nog nooit gebeurd. Ik neem natuurlijk wel bandenplakspul mee en een pompje.

Kwa pompje heb ik altijd deze aan m'n fiets hangen:

[ afbeelding ]

Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.

Neem altijd binnenbandjes mee omdat plakken bij mij bizar lang duurt. Ik heb overigens een vergelijkbaar pompje van Topeak. Niet de PocketRocket DX, maar de 'gewone' PocketRocket. Ze claimen zelfs 11 bar te kunnen pompen, maar dat neem ik met een flinke korrel zout. Maar 7-8 bar moet zeker lukken ja.

Overigens is de zender van mijn teller er gister afgetrokken door de kat van de buren. Schijtbeest. Was mn fiets aan het schoonmaken en ketting aan het smeren, ging even naar binnen om een stukje Giro te kijken, kom ik terug zie ik dat teringbeest wegrennen en ligt de zender naast mn fiets. Rubberen ringetje waarmee ie vast zat gebroken...

Iemand een idee waar die rubberen ringetjes te krijgen zijn?

[ Bericht 18% gewijzigd door marcodej op 12-05-2009 13:41:47 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 12 mei 2009 @ 13:44:21 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68937936
Ik heb hiervoor ook nog een korter pompje gehad, maar dat was crap
Over het algemeen geldt: langer en dunner is beter. Je moet dan wel langer pompen (want weinig luchtverplaatsing) maar je kunt een hogere maximale druk opbouwen. Je moet dus een relatief lange slag hebben met weinig luchtverplaatsing.

Daarnaast hangt er natuurlijk ook veel af van de kwaliteit van de pomp.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68939332
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heb je dezelfde? Ik heb het niet gemeten maar gewoon geschat door eerst met de grote pomp (met metertje) tot 8 bar op te pompen en daarna met het kleine pompje net zolang totdat de band even hard aanvoelde. De fabrikant claimt trouwens 11 bar....

Zie hier: http://www.topeak.com/products/Mini-Pumps/PocketRocketDX
Ja heb dezelfde. Heb de druk gemeten met mijn Rennkompressor (en gecorrigeerd voor het drukverlies door vullen van de slang).

Voor hoge druk moet je een pompje hebben met een smalle binnendiameter. Een lange pomp is inderdaad handiger als je minder vaak wilt pompen, maar daar krijg je je band niet per definitie harder mee. Mountainbikepompjes hebben een grotere (binnen)diameter, ergo een groter volume per slag maar daarmee kom je niet tot racedruk. De kwaliteit van de pomp is inderdaad ook van belang, met name de afdichtingen en de gebruikte materialen (moeten wel de nodige krachten kunnen doorstaan).
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:30:53 #284
545 dop
:copyright: dop
pi_68939664
ik ga toch voor het kleinere pompje ipv de hoge druk, ik weet niet hoe vaak jullie lek rijden maar die ene keer dat ik lek rij kom ik ook wel thuis met 4 of 5 bar bandenspanning.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 12 mei 2009 @ 14:34:50 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68939819
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:22 schreef eentwee het volgende:
Een lange pomp is inderdaad handiger als je minder vaak wilt pompen, maar daar krijg je je band niet per definitie harder mee.
Langer geeft je theoretisch inderdaad geen hogere druk, maar (mijn) praktijkervaring is dat als het pompje erg kort is dat je dan zo'n beetje aan het einde van de slag zit op het moment dat je net genoeg druk hebt opgebouwd om daadwerkelijk lucht in de band te laten lopen. Pompen gaat dan dus nauwelijks.

Jouw ervaring met dat je maximaal 5 bar haalt verbaast me echt. Als ik mijn band even hard oppomp als met de grote pomp dan kan ik zelfs makkelijk nog iets hoger komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 17:17:04 #286
73911 ultra_ivo
pi_68946081
Ik ga toch gewoon voor de klassieke framepomp. Vooral met de Zéfal HPX haal je makkelijk een goede druk zonder je helemaal lens te pompen.
pi_68957287
Vanavond met opzet een relatief kort ritje rustig aan gedaan. De 90+ km van zondag zaten duidelijk nog in de benen. Heb vrij vroeg de groep laten gaan, de benen stilgehouden en me op laten vissen door de laatste groep. Daar rustig gereden, maar dit groepje ging me toch te langzaam. Dus heb toen maar het kopwerk tegen de wind in op me genomen. Maar zonder echt gekke dingen te doen loste ik ze al, dus dit bleek echt het 'kneuzen'groepje te zijn. Toen maar samen met nog iemand wat snelheid gemaakt en kop over kop het rondje afgemaakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:18:57 #288
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_68957638
als je in spanje trouwens lek rijdt stopt echt _IEDEREEN_ om te vragen of je wat nodig hebt, een pomp, binnenband, of om je gewoon te helpen met vervangen. stond ik in het begin enorm van te kijken, en het heeft me ook al eens thuisgebracht toen ik door m'n binnenbanden heen was. in nederland (althans hier in de randstad) gebeurt dat eigenlijk bijna nooit, waarom? in het zuiden is dat anders toch? ik vroeg laatst aan iemand die lek reed ook of ie hulp nodig had, en die keek me maar raar aan. beetje meer solidariteit onder fietsers mag wel, net als motorrijders onderling ofzo.

en ja salvadort heeft altijd minimaal 2 binnenbanden bij zich, in nederland overbodig, maar in spanje al een keertje gehad dat ik idd 2x lek reed op een rit. mijn pomp is van de lidl
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:21:36 #289
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_68957797
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:18 schreef el_salvador het volgende:
als je in spanje trouwens lek rijdt stopt echt _IEDEREEN_ om te vragen of je wat nodig hebt, een pomp, binnenband, of om je gewoon te helpen met vervangen. stond ik in het begin enorm van te kijken, en het heeft me ook al eens thuisgebracht toen ik door m'n binnenbanden heen was. in nederland (althans hier in de randstad) gebeurt dat eigenlijk bijna nooit, waarom? in het zuiden is dat anders toch? ik vroeg laatst aan iemand die lek reed ook of ie hulp nodig had, en die keek me maar raar aan. beetje meer solidariteit onder fietsers mag wel, net als motorrijders onderling ofzo.

en ja salvadort heeft altijd minimaal 2 binnenbanden bij zich, in nederland overbodig, maar in spanje al een keertje gehad dat ik idd 2x lek reed op een rit. mijn pomp is van de lidl
Mja, toen ik in de duinen laatst stond te plakken waren er toch ook 2 die stopten om even te vragen of alles ok was.
Was ter hoogte van scheveningen.
  FOK!fotograaf woensdag 13 mei 2009 @ 01:20:05 #290
145146 Andyy
pi_68964754
is er niemand met een account op Fiets.nl en een advertentie voor mij neer wilt zetten?
[TK]Oakley M-Frame (2 lenzen)
pi_68974545
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:18 schreef el_salvador het volgende:


en ja salvadort heeft altijd minimaal 2 binnenbanden bij zich, in nederland overbodig, maar in spanje al een keertje gehad dat ik idd 2x lek reed op een rit. mijn pomp is van de lidl
In Nederland heeft mijn vader dat ook gehad toen we samen anderhalf uur fietsten een paar weken terug. Ik had een binnenband mee, hij niet. Dus toen hij de tweede keer lek reed stonden we met zijn setje toch nog te plakken. Dat is alleen vaak veel meer gedoe dan even een nieuwe binnenband erin. Daarom heb ik nu toch twee banden mee voor de zekerheid.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:22:17 #292
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68984825
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:36 schreef marcodej het volgende:
Iemand een idee waar die rubberen ringetjes te krijgen zijn?
Je kunt ze makkelijk zelf maken van een oude binnenband
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68985384
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:22 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Je kunt ze makkelijk zelf maken van een oude binnenband
Goeie tip, maar ik ben niet zo'n knutselaar. Als ik eens lek rijdt moet ik dus niet vergeten het bandje te bewaren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68985954
Wat overigens ook veel gebeurd is het loopvlak van een oude band knippen en die in de nieuwe band leggen, heb je een extra anti leklaag
pi_68986560
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef SeLang het volgende:
Ik heb NOOIT een binnenband bij me Hoe groot is de kans dat zo'n ding echt scheurt? Het is mij nog nooit gebeurd. Ik neem natuurlijk wel bandenplakspul mee en een pompje.

Kwa pompje heb ik altijd deze aan m'n fiets hangen:

[ afbeelding ]

Klein en licht (ca 100 gram), en 8 bar haal ik makkelijk met dat ding. En omdat ie best mooi is (slank, 100% aluminium) misstaat hij ook niet op m'n fiets.

5 jaar oude picca, maar you get the point...

[ afbeelding ]

CO2 had ik vroeger mee maar dat was toch niet ideaal. Je moet dan meerdere patronen meenemen en als er iets niet goed gaat en je bent door je patronen heen dan sta je daar . Eén keer gebeurd en daarna maar gewoon een goed pompje gekocht (die hierboven dus).
Ik heb altijd 2 binnenbandjes bij me en lekke banden mik ik meteen weg.
Nou heb ik vorig jaar 7000 km gereden met dezelfde banden (Vittoria Open Corsa Evo CX) zonder 1 lekke band.
Audaces fortuna juvat
pi_68986636
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met opzet een relatief kort ritje rustig aan gedaan. De 90+ km van zondag zaten duidelijk nog in de benen. Heb vrij vroeg de groep laten gaan, de benen stilgehouden en me op laten vissen door de laatste groep. Daar rustig gereden, maar dit groepje ging me toch te langzaam. Dus heb toen maar het kopwerk tegen de wind in op me genomen. Maar zonder echt gekke dingen te doen loste ik ze al, dus dit bleek echt het 'kneuzen'groepje te zijn. Toen maar samen met nog iemand wat snelheid gemaakt en kop over kop het rondje afgemaakt.
Wat is een kneus?
Dat ben jij toch ook niet omdat jij moest lossen?
Laat iedereen in z'n waarde zou ik zeggen.
Audaces fortuna juvat
pi_68989470
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:19 schreef Colnago het volgende:

[..]

Wat is een kneus?
Dat ben jij toch ook niet omdat jij moest lossen?
Laat iedereen in z'n waarde zou ik zeggen.
Is inderdaad niet erg aardig van mij, het staat dan ook tussen aanhalingstekens... Het waren de 'zwakke broeders' om het dan maar wat netter te zeggen. Tevreden?

En ja, ik voelde me een kneus toen ik me liet lossen en in dat groepje terecht kwam. Heb niet lekker getraind gister.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68990652
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef marcodej het volgende:
Vanavond met opzet een relatief kort ritje rustig aan gedaan. De 90+ km van zondag zaten duidelijk nog in de benen. Heb vrij vroeg de groep laten gaan, de benen stilgehouden en me op laten vissen door de laatste groep. Daar rustig gereden, maar dit groepje ging me toch te langzaam. Dus heb toen maar het kopwerk tegen de wind in op me genomen. Maar zonder echt gekke dingen te doen loste ik ze al, dus dit bleek echt het 'kneuzen'groepje te zijn. Toen maar samen met nog iemand wat snelheid gemaakt en kop over kop het rondje afgemaakt.
Neem aan dat je de Wedrenners bedoeld? Welke groep?
pi_68993928
Ben een beetje de omgeving aan het verkennen waar het mooi is om te fietsen. Net een rondje Groningen-Bedum-Ten Boer-Groningen van 30 kilometer gemaakt. Heb me ook aan de tip gehouden om heenweg wind tegen en terugweg wind mee te fietsen en dat beviel goed. Tussen Ten Boer en Groningen had ik wind mee en vond ik een mooi smal fietspad met nauwelijks medeweggebruikers. Dus ik een lekker zwaar verzetje pakken en knallen maar! Heerlijk een kilometer of zes tegen de 40 km/h kunnen fietsen
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_68994050
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:43 schreef marcodej het volgende:


Is inderdaad niet erg aardig van mij, het staat dan ook tussen aanhalingstekens... Het waren de 'zwakke broeders' om het dan maar wat netter te zeggen. Tevreden?
Okee.
quote:
En ja, ik voelde me een kneus toen ik me liet lossen en in dat groepje terecht kwam. Heb niet lekker getraind gister.
Nou ja, je ging toch op kop rijden?
Dan heb je alles gegeven en daarom hoef je jezelf niks te verwijten.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')