Je moet ook niet op Seatcounter kijken meissie, maar op Seatguru. dan kun je precies zien waar je zit in het vliegtuig. En 29C is dus een gangpad plaats redelijk ver acht in het vliegtuig. Dus het duurt ook nog even voor dat alle badgasten voor je het vliegtuig uit zijn en jij er eindelijk weer uit mag. Bij een noodlanding op zee zul je er wat eerder uit kunnen omdat de nooduitgang waarschijnlijk ergens tussen rij 12 en 14 zal zijn. Maar je had vliegangst zei je en je wilde de sjaak van je vriend vasthouden?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:31 schreef ekster23 het volgende:
Ik zag net dat je op seatcounter.com kan kijken hoe vol je vliegtuig zit, maar ik snap er de ballen niet van of ben ik zo stupid? nah ik heb nog nooit gevlogen dus alles is ff wennen. Er staan bijvoorbeeld groene vakjes met 9 erop en alle letters van het alfabet, maar mijn vliegtuig is gewoon stoel a,b,of c en dan nr. Ik heb stoel 29-c. Weet iemand een beetje hoe dit werkt. En ik zie vaak staan dat je niet naast elkaar zit, nou moet niet gekker worden, want ik ga echt niet naast een wildvreemde zitten. Op mijn bevestiging staan al 2 stoelen voor me gereserveerd, dan moeten ze zich toch gewoon daaraan houden, want dan komt er ook nog eens bij dat ik ENORME vliegangst heb, en ik wil graag me vriend zn hand vasthouden en niet 1 of andere sjaak naast me hebben.
Neuh, Seatcounter geeft slechts aan hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn in een boekingsklasse, maar laten nooit meer dan 9 stoelen per klasse zien. Enne.... niet alle voor jou vreemde mensen stinken hoor! Niet iedereen heeft last van vliegangstzweet. Ik wilde ook nog iets zeggen over handdoek meenemen en sjaak afdrogen, maar laat maar.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:50 schreef ekster23 het volgende:
Ha grappig Nee maar ik heb op seatguru gekeken en daar zag ik ook ongeveer welke plaats ik heb, maar achteraan is ook een nooduitgang waar ik zit. klm boeing 737. En op seatcounter kan je ook kijken hoeveel plaatsen er al vol zijn, althans staat op deze eerste pagina. En dat is het probleem waar ik niet uit kon. Maarya never mind, ik zie het dan wel. Als ik maar niet naast stinkende vreemde mensen zit.
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:14 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Thanks.
Maar waarom "moet je geen vliegangst hebben"? Retour voor 258 vindt ik niet, dat is een enkeltje volgensmij. 1.057 in totaal voor 2 personen t.o.v. circa 1.457 bij Arke-Fly. Wil gaan rond 9 september en rond 9 oktober terug.
[..]
Nogmaals bedankt!
De toestellen waarmee ze naar de Cariben vliegen zijn nogal oud en in het verleden slecht onderhouden. Ze voldoen absoluut aan alle veiligheids eisen op dit moment, maar moeten nog wel eens een voorzorgslanding maken of aan de grond blijven met de nodige vertraging tot gevolg.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:35 schreef SnuggLe het volgende:
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.
Ja, ze zijn ongeveer net zo 'luxe' als de MD-11's of 744's van KLM, maar dan nog wat doorleefder. Ook het publiek (Waalse / Noordfranse hippies en Vlaamse / Hollandse budget toeristen) helpt niet echt mee aan de vluchtervaring.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Met de MD-11 naar vancouver is niks mis mee, in ieder geval persoonlijk entertainmentquote:Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!quote:Op maandag 22 juni 2009 00:13 schreef JTB85 het volgende:
Eind oktober met Swissair naar New York. Lees er best positieve verhalen over. Iemand ervaring met deze maatschappij?
quote:Op maandag 22 juni 2009 15:21 schreef Lehme het volgende:
[..]
Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!
RAM-PZA-LIG
Niet ermee vliegen!, landing = slecht,t eten = beschimmelde kak etc etc!
Laatste keer was prima, goeie strakke stewardesjes en verder ging alles soepel. Zou er geen probleem in zien om er weer mee te vliegen.quote:
Die tijd hoe heb je die berekend? Want dan hangt het er natuurlijk ook wel van af of je zo kunt doorlopen en je bagage automatisch meegaat, of dat je eerst naar de arrivals moet, dan weer moet inchecken en dan nog langs de douane moet etc.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ga over 1,5 week naar Detroit vliegen vanaf Amsterdam. Omdat ik wat laat was met boeken heb ik een behoorlijk lange vlucht met overstappen. Op de heenweg stap ik over in Londen en Chicago; op de terugweg in Londen.
Maar hoe zit dat nou precies met overstappen? Moet ik dan weer door de douane, of kan ik gewoon naar de volgende gate lopen? Hoe werkt het als de voorgaande vlucht vertraagd is, wordt daar rekening mee gehouden of krijg ik dan een volgende vlucht aangeboden? Zijn hierbij nog verschillen tussen de VS en overige landen?
Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.
Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft!
In Londen hoef je niet door de douane, maar misschien wel door een veiligheidscheck als je van terminal of pier moet wisselen. Volg eerst gewoon de borden met 'transfer' totdat je ergens borden ziet met alle vertrekkende vluchten. Loop dan door naar de gate van je vertrekkende vlucht. Je ingecheckte bagage wordt automatisch doorgestuurd.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.
Toppits zakjes bij Blokker.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Ziplock heten die dingen, in zo goed als iedere supermarkt te koop.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Over 2 weken is het voor mij zover!
Al sinds dat de regel van 100ml is ongevoerd had ik zakjes waar ik een aantal spulletjes in deed.
Je kent ze wel, die hersluitbare. Die nu verplicht zijn.
Ik had mooie stevige zakjes, met een soort van plastic rits. Nu ben ik ze kwijt, nergens meer te vinden.
Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |