abonnement Unibet Coolblue
pi_70192753
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:31 schreef ekster23 het volgende:
Ik zag net dat je op seatcounter.com kan kijken hoe vol je vliegtuig zit, maar ik snap er de ballen niet van of ben ik zo stupid? nah ik heb nog nooit gevlogen dus alles is ff wennen. Er staan bijvoorbeeld groene vakjes met 9 erop en alle letters van het alfabet, maar mijn vliegtuig is gewoon stoel a,b,of c en dan nr. Ik heb stoel 29-c. Weet iemand een beetje hoe dit werkt. En ik zie vaak staan dat je niet naast elkaar zit, nou moet niet gekker worden, want ik ga echt niet naast een wildvreemde zitten. Op mijn bevestiging staan al 2 stoelen voor me gereserveerd, dan moeten ze zich toch gewoon daaraan houden, want dan komt er ook nog eens bij dat ik ENORME vliegangst heb, en ik wil graag me vriend zn hand vasthouden en niet 1 of andere sjaak naast me hebben.
Je moet ook niet op Seatcounter kijken meissie, maar op Seatguru. dan kun je precies zien waar je zit in het vliegtuig. En 29C is dus een gangpad plaats redelijk ver acht in het vliegtuig. Dus het duurt ook nog even voor dat alle badgasten voor je het vliegtuig uit zijn en jij er eindelijk weer uit mag. Bij een noodlanding op zee zul je er wat eerder uit kunnen omdat de nooduitgang waarschijnlijk ergens tussen rij 12 en 14 zal zijn. Maar je had vliegangst zei je en je wilde de sjaak van je vriend vasthouden?

OK, kijk nu even op je ticket en daar staat een boekings klasse op. Op Seatcounter kun je zien hoeveel stoelen er in een bepaalde klasse nog beschikbaar zijn. Zo kun je ongeveer bepalen wat een reis zou kunnen gaan kosten in de range wat een maatschappij aanbiedt. De klasse indeling verschilt per maatschappij en als je het echt wilt wten moet je even googelen op maatschappij naam en bookingsclass of zo. Dan zie je wel welke letters er zijn voor First, Business en Economy class.

En die sjaak van je vriend niet loslaten tijdens het vliegen hé!
pi_70193601
Ha grappig Nee maar ik heb op seatguru gekeken en daar zag ik ook ongeveer welke plaats ik heb, maar achteraan is ook een nooduitgang waar ik zit. klm boeing 737. En op seatcounter kan je ook kijken hoeveel plaatsen er al vol zijn, althans staat op deze eerste pagina. En dat is het probleem waar ik niet uit kon. Maarya never mind, ik zie het dan wel. Als ik maar niet naast stinkende vreemde mensen zit.
pi_70202450
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:50 schreef ekster23 het volgende:
Ha grappig Nee maar ik heb op seatguru gekeken en daar zag ik ook ongeveer welke plaats ik heb, maar achteraan is ook een nooduitgang waar ik zit. klm boeing 737. En op seatcounter kan je ook kijken hoeveel plaatsen er al vol zijn, althans staat op deze eerste pagina. En dat is het probleem waar ik niet uit kon. Maarya never mind, ik zie het dan wel. Als ik maar niet naast stinkende vreemde mensen zit.
Neuh, Seatcounter geeft slechts aan hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn in een boekingsklasse, maar laten nooit meer dan 9 stoelen per klasse zien. Enne.... niet alle voor jou vreemde mensen stinken hoor! Niet iedereen heeft last van vliegangstzweet. Ik wilde ook nog iets zeggen over handdoek meenemen en sjaak afdrogen, maar laat maar.
  zondag 21 juni 2009 @ 19:35:01 #279
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70229279
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:14 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Thanks.
Maar waarom "moet je geen vliegangst hebben"? Retour voor 258 vindt ik niet, dat is een enkeltje volgensmij. 1.057 in totaal voor 2 personen t.o.v. circa 1.457 bij Arke-Fly. Wil gaan rond 9 september en rond 9 oktober terug.
[..]

Nogmaals bedankt!
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.
pi_70237613
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:35 schreef SnuggLe het volgende:
Even mezelf quoten: waarom moet je bij Jetairfly.com "geen vliegangst hebben"?? Wat is daar zo speicaal aan.
De toestellen waarmee ze naar de Cariben vliegen zijn nogal oud en in het verleden slecht onderhouden. Ze voldoen absoluut aan alle veiligheids eisen op dit moment, maar moeten nog wel eens een voorzorgslanding maken of aan de grond blijven met de nodige vertraging tot gevolg.
Van binnen zijn de vliegtuigen ook nogal versleten en kraakt en piept alles.
pi_70239281
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
pi_70239538
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Ja, ze zijn ongeveer net zo 'luxe' als de MD-11's of 744's van KLM, maar dan nog wat doorleefder. Ook het publiek (Waalse / Noordfranse hippies en Vlaamse / Hollandse budget toeristen) helpt niet echt mee aan de vluchtervaring.

Lees hier maar eens => http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=ervaring&eid=2040

Die ducktape heb ik dan zelf weer niet gezien, maar kan niet zeggen dat het nou het best onderhouden vliegtuig was, waar ik ooit in heb gezeten
pi_70240395
Eind oktober met Swissair naar New York. Lees er best positieve verhalen over. Iemand ervaring met deze maatschappij?
  maandag 22 juni 2009 @ 11:16:35 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_70246637
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:37 schreef F04 het volgende:
Zo gaar is die 767-300 van hun toch niet? Die MD-11 van de klm is anders ook niet zo bijster luxe meer.
Met de MD-11 naar vancouver is niks mis mee, in ieder geval persoonlijk entertainment
pi_70250317
Zo definitief is het denk ik ook nog niet hoor Ze krijgen bescherming van crediteuren zodat ze tijd hebben om te reorganiseren. Voorlopig blijven alle vluchten gewoon volgens plan uitgevoerd worden.

Ze zitten al een jaar of 2 in zwaar weer en hun 'goede' resultaten (-15mln in 2007 en -18mln in 2008) zullen ook niet echt geholpen hebben.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70254573
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:13 schreef JTB85 het volgende:
Eind oktober met Swissair naar New York. Lees er best positieve verhalen over. Iemand ervaring met deze maatschappij?
Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!


RAM-PZA-LIG

Niet ermee vliegen!, landing = slecht,t eten = beschimmelde kak etc etc!
Lehme met Kruiden
pi_70256030
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:21 schreef Lehme het volgende:

[..]

Nee, Swissair is een rampzalig vliegtuig. Geen aanrader dus, niet doen het vliegtuig heeft maar 1.5 ster!!


RAM-PZA-LIG

Niet ermee vliegen!, landing = slecht,t eten = beschimmelde kak etc etc!
pi_70256570
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:01 schreef MCH het volgende:

[..]


Laatste keer was prima, goeie strakke stewardesjes en verder ging alles soepel. Zou er geen probleem in zien om er weer mee te vliegen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70257659
En ze delen Zwitserse chocolaatjes uit bij de maaltijd of voor de landing
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70263023
Ik ga over 1,5 week naar Detroit vliegen vanaf Amsterdam. Omdat ik wat laat was met boeken heb ik een behoorlijk lange vlucht met overstappen. Op de heenweg stap ik over in Londen en Chicago; op de terugweg in Londen.

Maar hoe zit dat nou precies met overstappen? Moet ik dan weer door de douane, of kan ik gewoon naar de volgende gate lopen? Hoe werkt het als de voorgaande vlucht vertraagd is, wordt daar rekening mee gehouden of krijg ik dan een volgende vlucht aangeboden? Zijn hierbij nog verschillen tussen de VS en overige landen?

Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft!
pi_70263783
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ga over 1,5 week naar Detroit vliegen vanaf Amsterdam. Omdat ik wat laat was met boeken heb ik een behoorlijk lange vlucht met overstappen. Op de heenweg stap ik over in Londen en Chicago; op de terugweg in Londen.

Maar hoe zit dat nou precies met overstappen? Moet ik dan weer door de douane, of kan ik gewoon naar de volgende gate lopen? Hoe werkt het als de voorgaande vlucht vertraagd is, wordt daar rekening mee gehouden of krijg ik dan een volgende vlucht aangeboden? Zijn hierbij nog verschillen tussen de VS en overige landen?

Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft!
Die tijd hoe heb je die berekend? Want dan hangt het er natuurlijk ook wel van af of je zo kunt doorlopen en je bagage automatisch meegaat, of dat je eerst naar de arrivals moet, dan weer moet inchecken en dan nog langs de douane moet etc.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70264693
Die tijd is gewoon de periode tussen de aankomst van het vliegtuig en het vertrek van de volgende vlucht
  maandag 22 juni 2009 @ 20:59:15 #294
140412 Danaa
🍎
pi_70267866
Over 2 weken is het voor mij zover!

Al sinds dat de regel van 100ml is ongevoerd had ik zakjes waar ik een aantal spulletjes in deed.
Je kent ze wel, die hersluitbare. Die nu verplicht zijn.

Ik had mooie stevige zakjes, met een soort van plastic rits. Nu ben ik ze kwijt, nergens meer te vinden.

Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
pi_70271088
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:11 schreef PAA-053 het volgende:
Ter info: in Londen heb ik 2 uur 40 minuten, in Chicago 1 uur 50 minuten. Op de terugweg heb ik in Londen 1,5 uur de tijd. Op de heenweg verander ik in Chicago van airline: van British Airways naar American Airways.
In Londen hoef je niet door de douane, maar misschien wel door een veiligheidscheck als je van terminal of pier moet wisselen. Volg eerst gewoon de borden met 'transfer' totdat je ergens borden ziet met alle vertrekkende vluchten. Loop dan door naar de gate van je vertrekkende vlucht. Je ingecheckte bagage wordt automatisch doorgestuurd.

In Chicago moet je eerst door Immigration. Daar wordt je ondervraagd en krijg je je visum (waiver). Vervolgens pak je je ingecheckte bagage van de band en loop je door de douane. Achter de douane vind je een balie van jouw luchtvaartmaatschappij waar je direct je ruimbagage weer kwijt kunt. Loop dus niet de publieke Arrivals hal in. Bij deze balie kun je ook inchecken als je nog geen boardingkaart had gekregen voor het laatste deel. Mocht je door vertraging die laatste vlucht hebben gemist, dan kun je dat ook bij deze balie aangeven. Ze zetten je dan op de volgende vlucht.

Als je deze reis gewoon als 1 ticket hebt gekocht, dan zijn die overstaptijden ruimschoots voldoende voor wat je nodig hebt. Mocht het dan toch mislopen dan wordt je zonder extra kosten op de volgende vlucht gezet. Als dat de volgende dag pas mogelijk is, dan krijg je zelfs een hotelovernachting aangeboden.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:23:47 #296
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_70271725
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Toppits zakjes bij Blokker.
It's not a lie, if you believe
pi_70285439
Verstrekken ze op Schiphol bij de security geen zakjes dan?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70285910
Jawel, gratis zelfs dacht ik.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:55:59 #299
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70286398
Gratis verstrekken was alleen de eerste maanden. Bovendien is het wel handig voor de doorstroming om thuis je boel al in een zakje te stoppen en niet in die rij nog eens een beetje gaan staan k*tten

Ze hebben ze ook bij AH trouwens en ze kosten bijna niets.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 13:00:23 #300
45833 crew  Fogel
pi_70286535
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Danaa het volgende:
Over 2 weken is het voor mij zover!

Al sinds dat de regel van 100ml is ongevoerd had ik zakjes waar ik een aantal spulletjes in deed.
Je kent ze wel, die hersluitbare. Die nu verplicht zijn.

Ik had mooie stevige zakjes, met een soort van plastic rits. Nu ben ik ze kwijt, nergens meer te vinden.

Heeft iemand enig idee waar ze nu te koop zijn, of waar je andere hersluitbare zakjes kunt vinden. (max. 1 liter?)
Ziplock heten die dingen, in zo goed als iedere supermarkt te koop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')