abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:14:33 #251
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69981930
Ik lees dan iets over een SV voor 2 jaar.. De titel heeft het over celstraffen, dat blijkt echter niet uit het stukje. Wat een journalistiek hoogstandje dit weer
Neerkomen wel!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:01:39 #252
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69987306
Inmiddels heb ik wat over de celstraffen mogen vernemen.

Het zal de komende dagen wel duidelijk worden hoe of wat, laat ik het zo zeggen, ik schrok behoorlijk toen ik het hoorde.
Neerkomen wel!
pi_69988157
Pff, celstraffen.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:41:33 #254
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69988571
quote:
Politie verrast door hevigheid rellen Cambuur;
ME-commandant: grote groep hooligans volgt aanwijzingen op van kleine groep
‘De rellen leken goed georganiseerd’

Leeuwarden - De rellen na afloop van de wedstrijd SC Cambuur-Roda JC zijn voorbereid en georganiseerd door een klein groepje hooligans die zelf stadionverboden hebben. Dat stelt Kees Smeltekop, plaatsvervangend districtschef in Leeuwarden en ME-commandant, onder meer op basis van het verloop van de rellen.

Door Patrick van ’t Haar.
,, Ik ben ervan overtuigd dat een klein groepje hooligans aan de touwtjes trekt en de rellen organiseert, de relschoppers aanstuurt en de tactiek bepaalt. Het probleem alleen is dat zij elke keer buiten schot blijven. Hen zul je niet zien met een steen in de hand, zij blijven op de achtergrond. Voor ons is het heel moeilijk om aan te tonen dat zij de rellen organiseren. Daarvoor hebben wij de nieuwe voetbalwet nodig die de politie ruimere opsporingsmogelijkheden geeft. Maar die wet ligt nu nog bij de Eerste Kamer en dus blijven deze jongens buiten schot.”
Smeltekop zit aan tafel in zijn werkkamer op bureau Gardeniersweg in Leeuwarden. Aan de wand een T-shirt van Cambuur met handtekeningen van de spelers en een sjaal van de club. ,,Die kon ik de afgelopen dagen echt even niet meer zien.”
Ruim een week na de rellen en een dag voor de rechtszaak tegen elf aangehouden relschoppers - die vandaag diende - is Smeltekop nog dagelijks bezig met de rellen. ,,Je weet als politieman hoe het werkt bij Cambuur. Er is dat groepje hooligans dat aan de touwtjes trekt. Het gaat om een aantal jongens met stadionverboden die zich tijdens de wedstrijden in de omgeving ophoudt. Hun gedrag en manier van werken lijken ze overgenomen te hebben van de hooligans uit Engeland. Ook daar is sprake van een klein groepje dat de lijnen uitzet en een grote groep relschoppers die de aanwijzingen en tactiek opvolgt.”
Scenario’s

Vooraf had de politie rekening gehouden met rellen, alleen niet op deze schaal. In de voorbereiding maakte de politie twee scenario’s: een voor winst van Cambuur, een voor verlies. In het geval van winst zou het volgens het scenario relatief eenvoudig zijn de Roda-supporters uit het stadion te krijgen en naar de gereedstaande bussen in de Coopmansstraat te loodsen - de Cambuuraanhang zou feestvieren in het stadion en hooguit bij de rotonde op de Archipelweg zou een groep hooligans proberen de vertrekkende bussen op te wachten.
Bij het verliesscenario concentreerde de politie-inzet - een peloton ME bestaande uit vijftig man, een aanhoudingseenheid en twee busjes met gewone politie - zich op het veilig laten vertrekken van de Roda-supporters, maar zou ze ook nadrukkelijker aanwezig zijn in de omgeving van het stadion.
,,De eerste wedstrijd tegen Roda JC was volstrekt rustig verlopen en we hadden ook geen signalen van buiten gekregen dat het uit de hand zou lopen. Dus concentreerde de inzet van de ME zich vooral op de rotonde bij de Archipelweg. Het idee was de daar verzamelde supporters met een paar charges richting Heechterp te jagen waardoor de bussen veilig konden vertrekken.”
Maar het liep anders. Niet alleen gingen honderden relschoppers meteen na het laatste fluitsignaal om kwart over elf richting de Archipelweg, ook vielen de hooligans vanuit het stadion de politie aan op de hoek van de Coopmansstraat en het Cambuurplein. Enkele honderden anderen deden hetzelfde bij de rotonde en ook in het stadion zelf was de mobiele eenheid nodig omdat suppoosten in het nauw gedreven werden.
,,Daardoor werden wij volledig verrast. Want ook vanuit de stegen van de Albert Schweitzerweg vielen relschoppers de politie aan. En vanuit de Insulindestraat viel een groep hooligans de ME in de rug aan. Op vier plaatsen werden we aangevallen met stenen en alles waarmee gegooid kon worden, en we waren ook in het stadion nodig. Daardoor moest ik schipperen met de inzet van de ME en kwam de eenheid op de hoek met het Cambuurplein in het nauw. Een half uur na het uitbreken van de rellen kreeg ik van daaruit de noodkreet dat ze het niet lang meer zouden houden. Toen heb ik de burgemeester en de officier van justitie toestemming gevraagd om traangas in te zetten.”
Omdat er geen rekening was gehouden met zulke hevige rellen, had de ME geen traangas bij zich want die behoort niet tot de standaarduitrusting. Het duurde daarom nog ruim een half uur voordat het gas kon worden ingezet. In die periode - tussen pak ’m beet twaalf uur en half een - wist de ME de Roda-aanhang in de bussen te krijgen en met een aantal charges de rotonde bij de Archipelweg schoon te vegen. Om half een kondigde de ME aan dat ze traangas in zou zetten tegen de honderden die op de hoek met het Cambuurplein stonden, wat vijf minuten later ook gebeurde.
,,Toen zwakten de rellen snel af, een kwartier later loste de groep op en konden ook de Roda-spelers veilig vertrekken. Om kwart over een, twee uur na het begin van de rellen, was de rust in de buurt teruggekeerd.”
Nog nooit zo heftig

Meteen na het beëindigen van de actie kwamen alle ingezette agenten en ME’ers bij elkaar op het bureau aan de Holstmeerweg. In eerste instantie was de stemming nog goed, de ingezette agenten hadden het gevoel de klus toch maar geklaard te hebben.
Maar in de dagen daarna sloeg de stemming om. ,,Er ontstond kwaadheid. Waarom waren ze zo aangevallen? Ik zelf heb jarenlang bij de ME gezeten in Amsterdam en het nodige meegemaakt. Maar zo heftig als dit, zo langdurig, dat is me niet eerder overkomen. Een van de ME’ers zei tegen mij dat hij het gevoel had gehad dat de relschoppers stenen gooiden om te doden, zo had hij het ervaren.”
Volgens Smeltekop heeft de politie de situatie van tevoren niet verkeerd ingeschat. Er was rekening gehouden met rellen, er was ingeschat dat de groep relschoppers groter zou zijn dan in het verleden maar daar was de politie-inzet ook op berekend. Eigenlijk was het ‘de tactiek’ van de hooligans de politie verraste. ,,Dat is voor mij een bevesting van het vermoeden dat de rellen voorbereid en georganiseerd waren. Zoiets ontstaat niet spontaan.”
Smeltekop is benieuwd naar de rechtszaak tegen elf verdachten, die vandaag de hele dag duurde. Vooral naar de straffen die de verdachten eventueel opgelegd krijgen. ,,In ieder geval is het een goede zaak dat er door de recherche meteen stevig op in is gezet, er meteen een Team Grootschalige Opsporing is samengesteld dat onderzoek doet naar de rellen. Want deze elf staan vandaag voor het hekje maar er gaan er nog heel wat gaan volgen.”frieschdagblad.nl
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:23:27 #255
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69989831
Ach, we verklaren wat raak.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:27:07 #256
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_69989946
Hele politiesysteem in rep en roer daar

Geen Bratra eenheid mee hebben naar zo'n wedstrijd Wat een amateurs.
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:28:27 #257
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69989979
Die gasten hebben ook de dag van hun leven
Intelligent, but fucked up.
pi_69992882
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:27 schreef Bullebak het volgende:
Hele politiesysteem in rep en roer daar

Geen Bratra eenheid mee hebben naar zo'n wedstrijd Wat een amateurs.
Er is voldoende traangas gebruikt, wat wil je nog meer?

Maar het klinkt wel erg kneuterig inderdaad...
  zaterdag 13 juni 2009 @ 07:26:05 #259
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69993918
Och gut, komen ze weer met dat gezeur dat het een vooropgezet tactisch plan was.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:48:55 #260
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_69995773
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 02:25 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Er is voldoende traangas gebruikt, wat wil je nog meer?

Maar het klinkt wel erg kneuterig inderdaad...
Toen ze het nodig hadden moesten ze nog een half uur wachten, omdat die gasten die dat mogen doen niet opgeroepen waren
Geef mij maar Amsterdam
pi_69997732
Pfff... wat jankstuk in het Friesche dagblad. Komt bij mij gewoon over dat de politie grove inschattingsfouten heeft gemaakt en daardoor te makkelijk te pakken was.
Dat ze dan beginnen over tactieken e.d. maakt het nog belachelijker, dan man probeert overduidelijk zijn eigen straatje schoon te vegen..
"..and in my brain it's going wrong.."
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:53:54 #262
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69998915
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 07:26 schreef Happel het volgende:
Och gut, komen ze weer met dat gezeur dat het een vooropgezet tactisch plan was.
idd, daar blijf ik mij ook weer over verbazen.. vooropgezet my ass

blijkt maar weer dat ze wat verzinnen daar aangezien er totaal geen structuur is bij onze harde kern en dat is iets wat de politie (en justitie) maar al te goed weet
Neerkomen wel!
pi_70023894
quote:
Geldboete voor Fortuna Sittard

SITTARD - Fortuna Sittard heeft maandag van de KNVB een boete van 7500 euro gekregen.


Supporters van de Limburgse voetbalclub gooiden in de thuiswedstrijd tegen MVV vuurwerk in het doelgebied van de doelman van de tegenstander.

Fortuna is momenteel in afwachting van de uitspraak van het hoger beroep dat de club tegen de KNVB heeft aangespannen voor behoud van de proflicentie.

De uitspraak is woensdag.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_70024022
Kijken of Twente die boete dan ook krijg n.a.v. de bekerfinale..
pi_70025248
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:01 schreef Freeflyer het volgende:
Inmiddels heb ik wat over de celstraffen mogen vernemen.

Het zal de komende dagen wel duidelijk worden hoe of wat, laat ik het zo zeggen, ik schrok behoorlijk toen ik het hoorde.
Komop zeg, als je complete straten sloopt en die naar mensen gooit?

Daar mag je best voor gestraft worden ja
  maandag 15 juni 2009 @ 15:09:14 #266
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_70026384
Hebben jullie die filmpjes van Danny Dire al gezien? Deze gevaarlijke gek (let op het loopje ) gaat langs bij firms van oa. Sunderland, Feltham, Essex, Norwich, en natuurlijk Wussia.

Sunderland

Wussia

Gourmetten of steengrillen?
  maandag 15 juni 2009 @ 15:52:14 #268
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_70027883
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:09 schreef Silenus het volgende:
Hebben jullie die filmpjes van Danny Dire al gezien? Deze gevaarlijke gek (let op het loopje ) gaat langs bij firms van oa. Sunderland, Feltham, Essex, Norwich, en natuurlijk Wussia.
Hehe kende het nog niet heerlijk gedaan
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_70029155
Wie is Danny Dire?
  maandag 15 juni 2009 @ 17:56:35 #270
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_70032290
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:37 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Komop zeg, als je complete straten sloopt en die naar mensen gooit?

Daar mag je best voor gestraft worden ja
Straffen hoor je mij ook niet over. Ging over celstraffen. Omdat het om voetbal gerelateerd geweld gaat zijn celstraffen inenen normaal?

En dan dat geblaat over de evenementenwet, die keert dit soort problemen niet helaas.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef MaxPower het volgende:
Kijken of Twente die boete dan ook krijg n.a.v. de bekerfinale..
Ben dan benieuwd of Cambuur ook zo'n boete krijgt. In de laatste wedstrijd tegen Roda werden ook daar fakkels afgestoken..
Neerkomen wel!
  maandag 15 juni 2009 @ 17:58:52 #271
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70032368
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:24 schreef Ruud het volgende:
Wie is Danny Dire?
Was hij niet degene die denkt dat de F-Side bij Ingang F van de ArenA zit?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 15 juni 2009 @ 18:03:33 #272
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_70032517
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:58 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Was hij niet degene die denkt dat de F-Side bij Ingang F van de ArenA zit?
Dat was Danny Dyer, die in deze filmpjes dus wordt geparodieerd.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 15 juni 2009 @ 18:04:53 #273
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70032582
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:03 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dat was Danny Dyer, die in deze filmpjes dus wordt geparodieerd.
Aha. Dan zal ik die filmpjes ff checken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_70075531
quote:
FIFA is irritante toeters spuugzat
De wereldvoetbalbond FIFA overweegt een stadionverbod in te stellen voor de vuvuzela's, de zogenoemde toeters die tijdens de Confederations Cup massaal worden gebruikt.


Vooral de Zuid-Afrikaanse voetbalfans laten zich niet onbetuigd tijdens de wedstrijden om het prestigieuze evenement. Het olifantengeluid dat de toeters voortbrengen overstemt de stadionspeaker en leidt tot veel irritatie bij de televisiekijkers.

De vuvuzela's kunnen ook als slagwapen worden gehanteerd. Mede daarom zal het instrument mogelijk niet meer in de stadions worden toegelaten, meldt Sportweek.
Werd ook tijd, verschrikkelijke dingen. Verpestten echt het kijkplezier door 90 min. lang aan een stuk door te gaan...
  woensdag 17 juni 2009 @ 06:35:50 #275
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70083733
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:09 schreef Silenus het volgende:
Hebben jullie die filmpjes van Danny Dire al gezien? Deze gevaarlijke gek (let op het loopje ) gaat langs bij firms van oa. Sunderland, Feltham, Essex, Norwich, en natuurlijk Wussia.

Sunderland
Op 1:29 .. Is dat nou iemand met een Feijenoordjas?
Verdacht grote en bekende "F"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')