abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 28 december 1999 @ 22:29:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_237701
O, wat hebben Ruud en Willem een wapen in handen. Kunnen in 1 dag Bart nog op een kansloze laatste plaats laten eindigen als ze het slim aanpakken. Voortdurend over voetbal blijven lullen is het geheim. Vooral met veel overmacht en licht sentimenteel. Ausputzers, naar binnen knijpen, zonedekking en de polyvalente speler op het middenveld. Laat het hem maar voelen. Dat is eens andere koek dan uitrekenen hoeveel kuub zand er in een rij vrachtwagens van 200 meter gaat. Antwoord in de KijK van de volgende maand. Bart beging een klassieke fout. Met iets te weinig know-how een gesprek aangaan met twee voetballiefhebbers. Harde actie, morgen, ik smeek het! Bij Bart aan tafel gaan zitten en vragen: “Wie vond je beter, Cor van der Gijp of Beertje Krijermaat”? En dan geen genade. Stilte laten vallen. Laat hem maar zweten. Hij gaat nog liever dood dan dat hij toegeeft dat hij iets niet weet. “Krijermaat, Krijermaat, dat was toch die met dat shirt, toch, dat altijd zeg maar, zo’n beetje, nou ja, dat shirt dat was zijn handelsmerk zeg maar, van Peertje.” Niet helpen. Laat hem zweten. Laat hem voor het eerst uit eigen beweging naar die deo-stick verlangen. Alleen herhalen. “Peertje”. Zeg het nog maar een keer. “Peertje” en dan elkaar aankijken. In een lachbui van 20 minuten uitbarsten. Steeds als er bijna niet meer gelachen wordt weer zeggen “Peertje” en hop, weer dubbelklappen van het lachen. Zal hem leren! Langzaam dringt het besef door. Hij wordt, voor heel Nederland neergezet als de Intellectueel Die Meepraat Over Voetbal. Erger kan bijna niet. Je ziet het ook steeds tijdens het voetballen in de tuin. Het is meer het geploeg en net iets te onbehouden gerommel van een hautaine jongere die voelt dat hij aan moet klampen en mee moet doen. Hopen dat Willem en Ruud deze kans grijpen. Helemaal dodelijk in combinatie met Barts tegenzet op quizgebied.

Waarschijnlijk vreest hij een zekere populariteit van dit door Willem en Ruud verzonnen spelletje en waar komt hij, na een nacht nadenken mee aankakken? De grote “In De Ban Van De Ring Quiz”. Martin had waarschijnlijk verontwaardigd van Bart verstaan dat hij in de ban van de cockring is. Martin, ik mis zijn warme
persoonlijkheid nog steeds. Een ongelofelijke humorist, vooral. Ik herinner me steeds de mimiek van een bandparodist, zonder dat er een band op staat. Lekker gekke vogel met volkomen uniek gevoel voor humor. Hoofd door speling van natuur in voordurende staat van volkomen verbaasdheid. Waarschijnlijk iets met hormonen en hypofyse maar toch vooral uitgelegd als karakteristieke kop. Nogmaals, jammer dat hij er al zo lang uit is.
Maar, ze bestaan dus nog, mensen die dromerig gaan kijken als de naam Frodo valt.
In de ban van de ring! Veel erger kan het niet, jongens en meisjes. Rechtstreeks uit de jaren 60 komend verschijnsel. Een epos over kaboutertjes en de strijd tussen Goed en Kwaad, indertijd geschreven door de oude Engelse Woudneuker Tolkien. Frans kaasje, plaatje op van Steeley Dan, vooral bekend om de glashelder, briljant opgenomen volkomen kutnummers, je katten, met de ludieke, geheel in de geest van de jaren 60 verzonnen geinige namen Vaag en Ina naast je op de bank en dan met een authentieke voetgeschilderde kaart van het fictieve trollen- en dwergenlandschap heerlijk die typische Tolkien sfeer opsnuiven.

En daar kwam Bart mee aanzetten! The Young One. Moeten de anderen sterk aanmoedigen, deze quiz. “Bart, goed idee, potverdikkie, was ik daar maar opgekomen. Jou kan de overwinning niet meer ontgaan, jongen. Verdomd, een in de ban van de ring quiz. Geniaal.” En twee uur later unieke televisie. Bart gooit 1 dag voor het einde zijn al tot de rand toe gevulde glazen in één keer aan duigen.
Een verbijsterde doelgroep, die Bart vooral kent als de verlegen jongen die semi-live vooral in de ban was van een heel andere, roze gevoerde ring en als de Angry Young Man die zijn ultieme daad stelde door Bianca een kat te weigeren hoort Bart op dicteersnelheid de volgende vragen stellen: “Wie geeft Gollem het voordeel van de twijfel als hij van Gandalf de Ring ontvangt in Uruk-Hai” en “wie komt er tot zijn grote schrik achter dat Aragorn en Boromis eigenlijk Zwarte handlangers zijn van de Hobbits uit het westen. Ik help een klein beetje. Het heeft alles te maken met Rohan en het bondgenootschap” De regie help ook een beetje en snijdt naar Ruud en Willem die over free style snowboarden zitten te praten, of over een willekeurige andere Euro-Sport die niemand begrijpt. En zo zullen alle Veronica kijkers leren dat je nooit, lieve kinderen, onthoud dat, op uiterlijk af moet gaan, uitzonderingen daargelaten. In ieder mens schuilt iets goeds en het is aan ons, nieuwe ouders en opvoeders van het millennium om dat prachtige, unieke, wat Ruud God in je eigenste binne noemt te ontdekken. Ook in Bianca schuilt bijvoorbeeld iets goeds, om maar eens een heel raar voorbeeld te noemen. Het zelfbeeld dat ze in de diverse tijdschriften schetst, namelijk de bevlogen, alsmaar op de rand levende bewust de confrontatie zoekende denkende vrouw, die niets liever doet dan haar gekwelde onbegrepen genie in geinige woonmotiefjes van zich af te schilderen op keukendeuren en buffetkastjes, ook haar moeten we durven te zien als een kwetsbaar wezen. Hunkerend naar de liefde van met name Karin. Haar blik zoekend en midden in de chaos van het vertrek al gratis consult Bekende Nederlander En Hoe Er Mee Om Te Gaan willen geven. Het was hartverscheurend om te zien. Let op, aanstaande donderdag. Zij zal zich weer als een weekdier aan de bewoners, die haar nog maar zo weinig te bieden hadden, vastzuigen. Zij zal de kraag van haar leren jasje nog beredeneerder omhoog klappen in de nek en de mannen moederlijk toespreken. En net als wij dat allemaal willen vertalen naar een schreeuw om liefde de daverende, in een keer de neus brekende vuistslag van Bart.

Tot morgen. Volgens mij wordt het nog spannend.

Nico Dijkshoorn

  dinsdag 28 december 1999 @ 22:37:00 #2
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_237702
Deze was erg sterk Nico ! Het moet Ruud lukken om zo ver Kut Pils en Ajax te praten dat Bart de kluts kwijt raakt hahaha.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_237703
quote:
op 12-28-1999 om 10:29 PM schreef doordevil het volgende:
In de ban van de ring! Veel erger kan het niet, jongens en meisjes. , indertijd geschreven door de oude Engelse Woudneuker Tolkien.

Hmmmmm , Tolkien RULEZ ..... en jij schrijft stukskes met af en toe leuke dingen erin .....

* Guus Muisarm is pissed omdat ze aan Tolkien komen !.

  dinsdag 28 december 1999 @ 22:39:00 #4
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_237704
quote:
op 12-28-1999 om 10:29 PM schreef doordevil het volgende:
In een lachbui van 20 minuten uitbarsten.

Daar zit ik nu ook in.

Terug uit het enge bos
pi_237705
Oei..een anti-Bart uitzending....een anti-Bart collumn....nog vlug een keer stemmen op Bart dan maar!!!
Dát is toch de hele opzet van Veronica? Zeg Nico heb je aandelen??
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  dinsdag 28 december 1999 @ 22:47:00 #6
215 misterDre
Paint it black!
pi_237706
Nog twee te gaan Nico
pi_237707
Net thuis, uitzending dus niet gezien, maar dit maakt een hoop goed.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_237708
Ik begreep dit stukje niet helemaal, maar ja ik heb dan ook nooit meer dan het eerste hoofdstuk van 'In de Ban van de ring' kunnen verteren
  woensdag 29 december 1999 @ 00:04:00 #9
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_237709
Auw dat doet pijn!
Tegen Bartje aanschoppen oke, maar tegen Bilbo????
With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
  woensdag 29 december 1999 @ 00:04:00 #10
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_237710
Bianca als weekdier ...

(Die gedachte komt bij mij ook telkens naar boven als Bianca of Mona zich vastzuigen aan de mensen die het huis verlaten
>grin<

  woensdag 29 december 1999 @ 00:20:00 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_237711
Hahaha..... Peertje hahahaha!!!

O Nico je bent een bijzonder mens!

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_237712
Nico, behalve me aan 't lachen maken doe je vanavond nóg iets:
je geeft me hoop ! Geweldig bedankt !

Zorg dat je voorspellende vermogens op topkracht werken

  woensdag 29 december 1999 @ 01:48:00 #13
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_237713
Zo te zien heb je Tolkien ook ooit uitputtend bestudeerd! Enne....ik heb de eerste uitzendingen gemist, maar heeft Andre van Duin incognito meegedaan?
pi_237714
Ik lees ze meestal in de ochtend maar Nico deze was weer om te smullen
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_237715
Hmm... eerste gedeelte was leuk maar daarna zakt ie wel heel erg snel af. Voor iemand die het beste boek van de eeuw verafschuwt kent ie net iets te veel namen. Ook Nico snakt naar het einde volgens mij.
Maar niet al te veel kritiek want het merendeel van deze stukjes waren geweldig. En dan mag een iets mindere wel eens.

Sluit

  woensdag 29 december 1999 @ 10:19:00 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_237716
grappig hoe mensen die DD/BB een hype vinden ineens op hun achterste poten gaan staan als er een boekje satirisch wordt neergezet....

ik ben benieuwd how je de laaste uitzending gaat verslaan DD.. moet het meesterwerkje worden van het MM

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_237717
quote:
op 12-29-1999 om 10:19 AM schreef Re het volgende:
grappig hoe mensen die DD/BB een hype vinden

nee , ik vind het leuk om te zien hoe veronica alles verneukt en te zien hoe je beinvloed word door de media.ht is indeddaad een hype , maar ik vind het programma format zelf geen ruk aan en volg het eigenlijk nog het meest voor fok!zine , dat ik alle BB post begrijp
quote:

ineens op hun achterste poten gaan staan als er een boekje satirisch wordt neergezet....

BOEKJE ????????
* Guus Muisarm is nu nog meer pissed.

quote:

ik ben benieuwd how je de laaste uitzending gaat verslaan DD.. moet het meesterwerkje worden van het MM


Ja ik eigenlijk ook wel , maar meesterwerk t.o.v. Tolkien ? ........ nah

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')