Goedemorgen.
Gisteren maar eens mijn internet aangesloten in mijn appartement...
Tenminste dat was de bedoeling...
Online levert een mooie poster met een pijl-schema hoe de boel aangesloten moeten worden. Dat volgde ik en toen kwam ik bij het het ISRA-punt. En dat is een probleem, want ik kan daar niet bij (zit ergens verscholen in het pand). Dus ik het nummer bellen wat er bij stond:
(C=Cothen, O=Medewerker Online)
C: Ja hallo, ik ben mijn internet aan het aansluiten en op de poster staat dat ik moet bellen.
O: Ok. U heeft alleen een dubbele wandcontactdoos?
C: Ja
O: Weet u zeker dat er geen kabel in meterkast binnenkomt?
C: Nee, ik heb alleen dit.
O: Weet u wat voor kabel er aangesloten is in de muur?
C: Zo'n standaardkabel met blauw, rood, oranje en wit
O: Ok, welke kleuren zijn er op de bovenste twee aangesloten
C: Blauw en rood uiteraard
O: Kunt dat u dat omdraaien met oranje en wit?
C: Maar dat is toch voor de aarding e.d.
O: Ja, maar soms wordt het verkeerd aangesloten
(Ik verwisselde met tegenzin de kabels, het zat 22 jaar zo, dus waarom zou het dan nú opeens niet meer werken...)
C: werkt niet.
O: Dan is de lijn blijkbaar nog niet actief. Daar ga ik een melding van maken.
C: Maar in de brief staat....
O: Dat klopt, maar dat is dan blijkbaar niet gebeurd.
O: Binnen 5 dagen moet het werken
C: Fijn...
O: Maar die dagen hoeft u niet te betalen.
C: Ok, toch bedankt
O: tot ziens
Kan dus duimen gaan draaien...