abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator donderdag 23 april 2009 @ 07:05:47 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68292804
Creatieve uitspattingen, deel 15

Met als laatste creaties:
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:25 schreef knorretje het volgende:
ok ik ga voor 1 keer ook enorm crossposten/spammen. Maar ik heb de zomerjas van Alicia af en omdat het waarschijnlijk de allerlaatste uitbundige jas is die ik voor haar mag maken (gezien de leeftijd, de volgende zullen waarschijnlijk heel wat 'saaier' worden ) wil ik hem graag showen


De jas:









foto's dat ze hem aan heeft vind je hier
en mijn verhaal:
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:20 schreef knorretje het volgende:
zow ik heb ook weer het een en ander af, een tuinbroek, een patchwork rok
Ik ga ze spammen, ik heb de kinderen gemaakt, Knor de broek en de rok.

De voorpret was al heel erg leuk, alle vorderingen waren te volgen op Knors site maar het uiteindelijke resultaat is helemaal geweldig


Eva's lievelingsdingen:
Tuinbroeken
Blauw
haar naam
het cijfer 8
en alles van Diego
Eva is autistisch en houdt van verschillende dingen voelen. Ze blijft maar voelen aan de verschillende soorten stoffen die er gebruikt zijn op de broek.
Eva is helemaal gek van haar broek
De voorkant



de achterkant


en wat ze het allermooiste vind:



Midden in het bespreekproces van de broek van Eva poste ET een plaatje van een prachtige roezelrok die ze gemaakt had voor Saskia, die Iris acuut ook wilde hebben. Knor stuurde me een berichtje dat zo'n rok zo gemaakt was en dat aanbod kon ik niet weigeren natuurlijk.
Lievelingsdingen van Iris:
Roze
Paarden
Roze
Prinsessen
en roze

Iris kreeg een prachtige rok:





De details van de broek en rok staan op Knors site , ik heb alleen gelukkige kinderen op de foto, de rest is nog niet gelukt om dat goed te fotograferen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 april 2009 @ 09:12:44 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_68294219
Sorry, ik had niet door dat ik het topic sloot. Ik zei nog dat Jolie de jurk van Knorretje ook nog met veel plezier draagt. Super werk joh!
  donderdag 23 april 2009 @ 09:23:04 #3
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68294496
Wat mooi... pffff.... Ik kan dat dus écht niet, met een naaimachine. Ben meer van het naald en draad met de hand, maar ja, daar maak je geen kleding mee in deze tijd
pi_68295387
tnx voor al jullie complimenten.

Luchtbel: leuk dat ze hem nog steeds draagt!
pi_68301439
Eva en Iris stralen in hun mooie creaties, ik zou ook dolblij zijn met zo'n crea moeder
Mama van Isa en Ties
pi_68302512
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:05 schreef Lois het volgende:
Creatieve uitspattingen, deel 15

Met als laatste creaties:
[..]

en mijn verhaal:
[..]

Ik ga ze spammen, ik heb de kinderen gemaakt, Knor de broek en de rok.

De voorpret was al heel erg leuk, alle vorderingen waren te volgen op Knors site maar het uiteindelijke resultaat is helemaal geweldig


Eva's lievelingsdingen:
Tuinbroeken
Blauw
haar naam
het cijfer 8
en alles van Diego
Eva is autistisch en houdt van verschillende dingen voelen. Ze blijft maar voelen aan de verschillende soorten stoffen die er gebruikt zijn op de broek.
Eva is helemaal gek van haar broek
De voorkant

[ afbeelding ]

de achterkant
[ afbeelding ]

en wat ze het allermooiste vind:
[ afbeelding ]


Midden in het bespreekproces van de broek van Eva poste ET een plaatje van een prachtige roezelrok die ze gemaakt had voor Saskia, die Iris acuut ook wilde hebben. Knor stuurde me een berichtje dat zo'n rok zo gemaakt was en dat aanbod kon ik niet weigeren natuurlijk.
Lievelingsdingen van Iris:
Roze
Paarden
Roze
Prinsessen
en roze

Iris kreeg een prachtige rok:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De details van de broek en rok staan op Knors site , ik heb alleen gelukkige kinderen op de foto, de rest is nog niet gelukt om dat goed te fotograferen.
Mischien spreek ik voor mijn beurt maar weleens gedacht je creativiteit in financiele voorspoed om te zetten,want dit ziet er gewoon goed en leuk uit.
75 topics = FIN
pi_68303001
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef FP128 het volgende:

[..]

Mischien spreek ik voor mijn beurt maar weleens gedacht je creativiteit in financiele voorspoed om te zetten,want dit ziet er gewoon goed en leuk uit.
Ik heb nu de jongste ook naar school is meer tijd gekregen en probeer dan ook nu steeds meer in opdracht te naaien, geen super grote producties, of eenheidsworst, maar gewoon steeds persoonlijke exemplaren zoals hierboven. Helaas is zelfmaak enorm ondergewaardeerd en liggen kosten gewoon beslist niet zo laag als mensen altijd verwachten van zelfmaak kleding waardoor het in een grotere opzet, dus gewoon 'lukraak' kleding maken en te koop zetten, verkopen uit voorraad, gewoon helaas niet makkelijk van de grond komt.

tenzij heel 'oud' belooft (en daadwerkelijk )afnemer te worden blijft dat dus gewoon een minidroompje en houd ik het bij kledingwensen en dromen van kleine ridders en prinsesjes waar te maken.
pi_68303515
Over hoeveel geld voor een kleedje spreek je dan ongeveer, knorretje?
pi_68303771
Waaw Knorretje.. wat ontzettend gaaf! Ik ben er gewoon stil van! Had je site al eens bekeken, nog voordat de kleding van Lois en die jas erop stonden, maar waaw.. waaw..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 23 april 2009 @ 14:40:16 #10
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_68304267
Jeeeee Knor!
Maar als ik dat zo zie ben je gewoon het niveau van het ruiltopic zwaar ontstegen hoor! Je log ga ik volgen, wat leuk! (En je logo! mooi!!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 23 april 2009 @ 14:47:34 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68304494
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Over hoeveel geld voor een kleedje spreek je dan ongeveer, knorretje?
de rok voor Saskia kwam alleen aan stof op zo'n 12 euro.. nog wat kralen en lintjes, garen, elastiek, patroonpapier..

en dan natuurlijk nog afschrijving van machines, je uren (zeker als je commercieel bezig bent, moet je er zelf ook nog wat aan over houden natuurlijk).. Je bent er gauw een uur of 10 mee bezig.

Knor kan ook nog mooie borduur-dingen maken op haar machine, ik heb geen idee hoe daar de kostprijzen van liggen trouwens (ooit, ooit.. komt er hier ook wel een borduurmachine.. voorlopig doe ik het met applicaties )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 14:55:05 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68304746
je kan heel veel borduurpatroontjes van internet afhalen en het borduren is de tijd niet echt.
zelf digitaliseren vind ik nog steeds een hele klus. als iemand weet waar je dr een goede cursus voor kan volgen, hou ik me aanbevolen (ik ben en blijf een nono op computergebied vrees ik)
  donderdag 23 april 2009 @ 15:03:12 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68305023
maar borduren is wel veel (duur) garen en versteviging toch?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 15:08:21 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68305206
op de markt kan je veel dingen goedkoper halen, al is het echte borduurgaren idd een rib uit je lijf.
en dr zit best veel op zo'n klosje.
(ik heb wat zooi mee laten brengen uit china, een vriend van me zit daar in de textiel )
pi_68306024
alles is afhankelijk van wat je precies wilt natuurlijk, je hebt de kosten aan stof (ik houd van stoffen die hun kleur behouden, mooi vallen, goed verwerkbaar zijn, dus gemiddeld zit je al snel tussen de 4 en 7,50 euro de meter, met uitschieters van 10.00 euro of nog meer als er om iets heel specifieks gevraagd wordt), garen, elastiek, ritsen, knopen, lint, borduringen (ik gebruik inmiddels brildor garen dat is mooi, glanzend garen en niet zo super duur dan het brother garen wat ik eerder kocht, waardoor de kosten van borduren steeds goedkoper worden). Ik koop alleen borduurpatronen waarvan ik weet dat ze goed borduren en hun geld waard zijn (dus meerdere keren kan gebruiken, binnen verschillende doelgroepen. gelukkig zijn er ook nog veel freebies Zelf digitaliseren probeer ik nog steeds, maar echt goed gaat dat niet tot nu toe Dan heb je natuurlijk het patroon (+papier)zelf, de afschijvingskosten van de machines, ik was de kleren 2 maal (1 keer voor het verwerken van de stof, vanwege krimp, en 1 keer als het kledingstuk af is gewoon om het lekker fris, schoon en gestreken af te kunnen leveren) en dan nog mijn spaarpotje voor een betere machine.

edit: ik heb begrepen dat het niet slim is om hier bedragen te noemen omdat mensen daar verwachtingen aan binden wat nadelig voor me eigen kan zijn. En me eventueel kunnen binden daaraan. En ik moet vooruit denken en rekening houden met het feit dat prijzen kunnen veranderen. Dus naar aanleiding van lieve meedenkers het weer even weggehaald. Geinteresseerden in kleding van mij kunnen altijd mailen (he bah wat klinkt dat commercieel )


Laten we het er op houden dat ik er nauwelijks aan verdien, heb een uurloon van nog geen euro in elk geval. En in het tempo wat ik nu naai aan betaalde opdrachten duurt het nog minstens 10+ aan jaren voor ik een nieuwe machine heb

[ Bericht 11% gewijzigd door knorretje op 23-04-2009 17:51:37 ]
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 15:35:48 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68306257
ik heb ook wel spullen gehaald bij de groothandel. dan zie je pas goed hoeveel winst die lui op de markt maken
pi_68307039
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:40 schreef Lishe het volgende:
Maar als ik dat zo zie ben je gewoon het niveau van het ruiltopic zwaar ontstegen hoor!
Vind ik niet. Je doet mee aan een ruiltopic omdat je het leuk vind om op die manier voor elkaar wat te kunnen doen, niet om perse op hetzelfde nivo goederen te ruilen. Ik ga er vanuit dat een ieder die meedoet aan het topic dat met net zoveel liefde, zorg en aandacht doet en naar beste kunnen dan ik zelf zou doen.
pi_68308619
oh knor wat GEWELDIG..
Ik ga je mailen ik wil heel graag een poncho voor X
pi_68309956
Ow, ik snap best dat je er iets aan wil verdienen dat de moeite waard hoor, daarom vroeg ik het.
En logisch dat de prijzen nog kunnen veranderen. Ik heb er gewoon geen idee van.
pi_68349192
Wow Knorretje wat een prachtige jas heb je gemaakt voor Alicia, ik vind 'm helemaal geweldig zeg!
Ik ga zo meteen even op je site kijken, ben nu heel erg benieuwd naar je ander creaties

En ET jij bent ook erg creatief zeg! Jeetje wat een handige dames!

Ik heb dan wél een naaimachine, maar die is in 5 jaar tijd misschien 2 keer gebruikt Ik ben gewoon niet zo handig. Maar mijn moeder is coupeuse van beroep en wil het mij graag leren. Nu ik jullie creaties zie wordt dat toch wel een stukje aantrekkelijker
#geen
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:17:01 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_68406297
knorretje wat gaaf!! ik ben echt onder de indruk

ik heb een vraagje aan de creatieve dames/heren, die graag met verf in de weer zijn. en dan vooral bij t opknappen van meubeltjes bijvoorbeeld.
ooit heb ik gezien dat je de printjes van papieren servetten kunt 'overnemen' op het meubel. maar weet iemand hoe dat in zn werk gaat? op google kan ik dat zo niet echt vinden helaas.
volgens mij was het iets van, de toplaag van het servet op het meubel bevestigen, en een lak erover? of zit ik dan heel fout?
  † In Memoriam † zondag 26 april 2009 @ 22:28:02 #23
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 26 april 2009 @ 22:31:59 #24
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68407448
wat ga je maken rotje?
Saartje
pi_68407501
super
dank je wel!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')