abonnement Unibet Coolblue
pi_68287305
Eerdere delen
Deeltje 1: Barcelona? Iemand tips?
Deeltje 2: Barcelona deel 2!!
Deeltje 3: Barcelona #3
Deeltje 4: Barcelona # 4
Deeltje 5: Barcelona #5

Wat linkjes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barcelona_(Spanje)
http://barcelona.nl/
http://www.fcbarcelona.com/web/english/

Hotels
http://www.lodginginbarcelona.com/
http://www.feelbarcelona.com/
http://www.oh-barcelona.com/
http://www.visit-bcn.com/(...)district_gotico.html
http://www.tripadvisor.co(...)elona_Catalonia.html

Restautanttips
http://www.torredealtamar.com/main_en.html (Bluezz)
http://www.loscaracoles.es/ (Rory78)
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:49 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

- Goedkoop en goed, dan moet je warm lunchen. Restaurants bieden vaak een lunchmenu aan met 3 gangen inclusief eten voor rond de ¤ 10. Daarnaast weg blijven uit het centrum, rond de ramblas en de cathedraal is het duur en niet kwalitatief hoogstaand .In Gracia kun je veel leuke tapasrestaurants vinden
(metro Fontana).

- Thai Sabai Sabai, thais restaurant. Gran Via de les Corts Catalanes 674, metro Girona. Lunchmenu voor 14 ¤ meen ik. Goed eten!

- Las Mañanitas Tex - Mex, Gran Vía Corts Catalanes 715, metro Tetuan. Lunchmenu voor ¤ 8,50 . 's Avonds ook niet al te duur en lekkere nachos!

- Suchi bar met band waar je bordjes vanaf kunt pakken, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Lunchmenu voor 9 ¤ inclusief drankje, diner is 13 ¤ meen ik. Het zit op de hoek C/ Pau Claris en C/Casp, in de straat Pau Claris (ongeveer nummer 70 meen ik) metro Urquinaona.

- Little Italy, Italiaans, Rec 30, metro Barceloneta. Vaak live muziek en heerlijke tiramisu.

- Niet echt goedkoop maar laatst ontdekt en écht erg lekker is Somorrostro, een restaurant in Barceloneta de visserswijk (Sant Carles 11, metro Barceloneta). Voor 25 ¤ pp kun je goed eten, fles wijn van het huis is 18 ¤ en lekker! De kaart is elke dag anders, de menu's hangen af van het aanbod op de markt. Open keuken en leuke decoratie.

- Op de hoek van Gran via en C/ Villaroel (metro Urgell) zit een bruine bar met heerlijke pizzabroodjes, ze kosten tussen de 3 en 5 euro. Lekker voor de lunch maar laat je niet afschrikken door de decoratie, dat zegt niet altijd wat in Barcelona. Neem uit de Metro Urgell uitgang Villaroel en loop bergopwaarts, het zit dan aan je linkerhand.

- Echt goedkope cava en tapas in de Champagneria, C/ Reina Cristina 7, Metro Barceloneta

Genoeg tips?
Zonekaart van de metro


Foto's
http://www.intrepidity.nl/index.php?x=browse&category=6
http://www.intrepidity.nl/fok/pano_overview2.jpg
http://www.intrepidity.nl/fok/pano_overview4.jpg
http://www.intrepidity.nl/fok/pano_haven.jpg
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_68287352
Ik heb even snel wat informatie uit het vorige topic gehaald en in de OP gezet.
Zo is het wat minder kaal
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_68322694
TVRamblas Nog maar een maandje of zo

pi_68572759
Ik ben net terug van mijn 1e keer spanje cq. weekje barca

Zaterdag vertrokken met 5u (!!!!!!!!) vertraging (transavia) waardoor we ipv om 23u aan de tapas pas om 3u bij t hostel aankwamen. Dat hostel was echt top, BCN backpackers casanova. 19 euro incl. ontbijt en super rustig

Dag 1: metrokaartje kopen, blijft m'n CC steken in dat apparaat (lees: PANIEK!) en van alles geprobeerd en uiteindelijk na 20 min. dmv een ander pasje m'n CC eruit gekregen die toen helemaal krom was

Toen naar oude stad, kathedraal (bovenop geweest), picasso en historisch museum (beide gratis entree op zondagmiddag) en ik lag nog ff te chillen op een trapje, was aardig gaar, wordt er ineens door een gast aan me gevraagd waar we zijn, ik wijs op z'n kaart aan, hij loopt weg, ik denk dit klopt niet, en ja hoor is m'n backpack weg Naja uberklassiek natuurlijk, heb toch aardig wat gereisd en je weet het gewoon van tevoren en toch gebeurde het ineens Het fijne was dat m'n backpack dus door een andere gast was meegenomen die een zonnebril op z'n kop had en die op dat moment eraf viel terwijl hij gewoon doorliep. Een meisje zag dat en rende achter hem aan omdat ze die zonnebril terug wilde geven Toen liet ie ineens m'n tas vallen en rende keihard weg. Maar het enige wat ik daarvan heb meegekregen was dat ik ineens een meisje met m'n tas zag staan bij een politieagent

Eind goed al goed dus

dag 2: ff naar nou camp en toen naar tibidabo en vervolgens naar garcia en toen gelopen van garcia -> parc guell -> barceloneta.

dag 3: rondom sagrada familia geweest, nog dat oude ziekenhuis verkend en naar casa milo geweest. Toen heb ik m'n vriendin bij starbucks achter gelaten en ben ik naar barca - chelsea geweest Echt te gaaf

dag 4: sagrada familia binnen geweest, maar wat was dat een afknapper zeg 9 euro weggegooid. Ik dacht dat ze wel iets afhadden maar van binnen is er letterlijk NIETS te zien, het is echt gewoon een grote bouwput Daarna naar montjuic, miro museum en richting plaza espanyol gelopen. Toen weer naar gracia en daar allebei een fles cava met wat tapa's weggetikt op de lege maag

dag 5: arc de triomph, parc citadel en naar de champageria tapa's eten (goeie tip!!) en wederom aan de cava, daarna richting strand, ff gechilled, toen naar poblenou en gelopen naar forum waar nu een spaans festival bezig is. Daar wederom aan de alcohol en later op de avond naar de oude stad cocktails gedronken en vervolgens na 2,5u slaap op het vliegtuig teruggestapt

Al met al vind ik ze niet overal even vriendelijk, moet je op je tas letten maar kan je wel prima eten Overal espresso voor een euro en 2x per dag uit eten geweest en buiten een bui op zondag alleen maar zon gehad. We hebben echt alles gezien wat we wilden zien dus 100% geslaagd

Op naar de volgende keer, foto's komen nog wel een keer
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:54:21 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68575225
Vandaag maar eens een mailtje gestuurd naar het restaurant waar we op 1 juni willen gaan eten, met de vraag of we alvast kunnen reserveren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:11:01 #6
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68595254
Zo WooZ je hebt een hoop gezien in die paar dagen . Het museum bij de Sagrada Familia vind ik trouwens wel erg boeiend (zit ook bij de prijs in), neemt niet weg dat het vrij duur is. Ben dr 1 keer geweest en toen was die lift ook nog eens stuk... Ach, je moet het zeker een keer gezien hebben.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_68596410
"Leuk" verslag, Wooz, en je hebt wel geluk gehad met je backpack zeg
pi_68606646
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:02 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net terug van mijn 1e keer spanje cq. weekje barca

Zaterdag vertrokken met 5u (!!!!!!!!) vertraging (transavia) waardoor we ipv om 23u aan de tapas pas om 3u bij t hostel aankwamen. Dat hostel was echt top, BCN backpackers casanova. 19 euro incl. ontbijt en super rustig
K*t Transavia! Ik moest ook een keer voor een begrafenis overkomen en kwam met ùren vertraging midden in de nacht in NL aan...
Met 5 uur vertraging kan je volgens mij je geld terugvragen!! (moet meer dan 3 uur zijn)
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:02 schreef WooZ het volgende:
Dag 1: metrokaartje kopen, blijft m'n CC steken in dat apparaat (lees: PANIEK!) en van alles geprobeerd en uiteindelijk na 20 min. dmv een ander pasje m'n CC eruit gekregen die toen helemaal krom was
Vooral even voor de zekerheid je bankafschriften checken op je credit card afschrijvingen.
Het is niet normaal dat je kaart in een machine blijft steken; er was misschien aan gesjoemeld...
 FR
pi_68654445
Transavia heeft inderdaad vaak vertraging naar Barcelona.
Ik woon voor een half jaar in Barcelona en op mijn heen vlucht had ik een paar uur vertraging, maar ook al mijn bezoek kwam later aan dan gepland. Ik denk dat dit komt doordat het allemaal charter vluchten zijn en die vliegtuigen dus meerdere malen gebruikt worden per dag. Als er dan bij de vorige vlucht iets op doet is jou vlucht meteen vertraagd.
pi_68667757
Nou dan ben ik w.s. blij met de KLM lijnvlucht die we hebben, al is het ontzettend vroeg vliegen
pi_68719355
Ik ga van vrijdag tot maandag, met mn vriendin

En zondagavond naar Barca - Villareal
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:03:05 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68726655
Het restaurant voor de vooravond van B. haar verjaardag is geboekt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_68726932
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef golfer het volgende:
Het restaurant voor de vooravond van B. haar verjaardag is geboekt.
Jammer genoeg niet op mijn 50e verjaardag zelf, maar wel de avond ervoor.
Dus als we lang genoeg blijven zitten word ik vanzelf jarig
KLIK
  Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 16:56:53 #14
45833 crew  Fogel
pi_68736165
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef golfer het volgende:
Het restaurant voor de vooravond van B. haar verjaardag is geboekt.


En als jullie naar het andere restaurant gaan daar in de buurt (naam is me even ontschoten), reserveer dan 24u vantevoren anders willen ze je er echt niet hebben zoals ik heb mogen ervaren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68736380
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef golfer het volgende:
Het restaurant voor de vooravond van B. haar verjaardag is geboekt.
ik ben nog langs die ingang gelopen, maar waar eet je ergens in die toren zelf? of op monjuic?
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:35:30 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68737762
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:01 schreef WooZ het volgende:


ik ben nog langs die ingang gelopen, maar waar eet je ergens in die toren zelf? of op monjuic?
In de toren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_68772315
Vorige zomer heb ik Rome bezocht. Voorafgaand heb ik het boek Bernini mysterie gelezen dat zich afspeelt in Rome. Dit heeft mijn stedentrip een heel stuk leuker gemaakt. Deze zomer ben ik voornemens oa madrid en barca te bezoeken. Iemand aanraders op het gebied van leesvoer in die richting, vergelijkbaar met het bernini mysterie van dan brown?
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:39:32 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68774573
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:44 schreef StijnH het volgende:
Vorige zomer heb ik Rome bezocht. Voorafgaand heb ik het boek Bernini mysterie gelezen dat zich afspeelt in Rome. Dit heeft mijn stedentrip een heel stuk leuker gemaakt. Deze zomer ben ik voornemens oa madrid en barca te bezoeken. Iemand aanraders op het gebied van leesvoer in die richting, vergelijkbaar met het bernini mysterie van dan brown?
Hm, lastig. Don Quichotte de La Mancha is misschien voor Spanje sowieso wel aardig. Nooit gelezen, staat nog op m'n to-do list. Liefst in het Spaans dan.

Qua films is het makkelijker: zowat alles van Almodóvar speelt zich (gedeeltelijk) in Madrid af. En Vicky Cristina Barcelona van Woody Allen in o.a. Barcelona natuurlijk.
pi_68787945
Yes ik heb geboekt! 27 juli voor 5 dagen naar Barcelona. Lekker simpel hotelletje geboekt..

Iemand nog tips ? Barretjes, restaurantjes?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:47:18 #20
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68843406
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:44 schreef StijnH het volgende:
Vorige zomer heb ik Rome bezocht. Voorafgaand heb ik het boek Bernini mysterie gelezen dat zich afspeelt in Rome. Dit heeft mijn stedentrip een heel stuk leuker gemaakt. Deze zomer ben ik voornemens oa madrid en barca te bezoeken. Iemand aanraders op het gebied van leesvoer in die richting, vergelijkbaar met het bernini mysterie van dan brown?
Schaduw van de Wind natuurlijk. En het nieuwe boek van Carlos Ruiz Zafón "El juego del Angel" (is volgens mij nog niet vertaald). Verder heb je nog de Stad der wonderen, speelt zich ook af in Barcelona ong een eeuw geleden.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_68865388
Ow wat hebben wij een goed weekend uitgezocht om in barcelona te zijn! Vanavond naar barça-villareal en waarschijnlijk daarna het kampioensfeest. Denk dat de stad ontploft
pi_68866351
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:43 schreef kikoooooo het volgende:
Ow wat hebben wij een goed weekend uitgezocht om in barcelona te zijn! Vanavond naar barça-villareal en waarschijnlijk daarna het kampioensfeest. Denk dat de stad ontploft
Je wilt niet weten hoe het vorige week was toen Barça won van Real Madrid met 6-2... tot s'avonds laat was het kabaal in de stad.


Inmiddels ben ik trouwens verhuisd van Universitat naar een kamer nabij de Sagrada Família en ik heb nu een dakterras :-)



Ik wil dit toch even kwijt, omdat dit een veelgemaakte fout is bij veel Nederlanders: De stadsnaam Barcelona wordt enkel afgekort tot Barna en/of BCN, Barça wordt ENKEL en ALLEEN gebruikt voor F.C. Barcelona. Dat je het even weet
pi_69317149
Goed te weten van die afkortingen!
We tellen af..... nog minder dan een week
  zaterdag 23 mei 2009 @ 03:15:08 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_69317166
Hoop overigens wel dat Barca de CL wint en wij niet al te veel restanten van het feestje na afloop nog tegen komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 25 mei 2009 @ 17:55:40 #25
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_69388808
Even een tvp hier! Op 15 juli ga ik een weekje heen.

Iemand ervaring met Hotel Principal?
pi_69433533
Over 2 weken even een paar dagen naar Barcelona. Eens kijken of ik hier wat inspiratie op kan doen.
full stops and exclamation marks
pi_69438600
Nog een foto van die kerk van vandaag...

pi_69439999
Lekker om in de stemming te komen
Wat super dat je dat vanaf je werk kan zien zeg! Nog 3 nachtjes slapen dan komen we naar je toeoeoeoeoeo
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:12:25 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_69443704
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:11 schreef Leinonlein het volgende:
Zo WooZ je hebt een hoop gezien in die paar dagen . Het museum bij de Sagrada Familia vind ik trouwens wel erg boeiend (zit ook bij de prijs in), neemt niet weg dat het vrij duur is. Ben dr 1 keer geweest en toen was die lift ook nog eens stuk... Ach, je moet het zeker een keer gezien hebben.
Tja, toen ik er was, was er geen eens een lift. Gewoon de trappetjes moeten gebruiken om helemaal omhoog te komen
pi_69444201
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:20 schreef Bluezz het volgende:
Lekker om in de stemming te komen
Wat super dat je dat vanaf je werk kan zien zeg! Nog 3 nachtjes slapen dan komen we naar je toeoeoeoeoeo
Ik woon er nu praktisch naast (wel lastig soms al die toeristen)
pi_69484368
naar binnen gaan kost 11euro en je kijkt tegen steigers aan.
Dat vind ik minder.........
pi_69485199
Iemand nog leuke en goedkope tips om ergens van 30/09 t/m 07/10 te overnachten. Voor 2 personen. Heb wel een paar mooie appartementen van 30 euro p.p.p.n. gevonden.
pi_69489464
30 eur pppn vind ik niet echt overdreven duur moet ik zeggen.Kijk anders even op www.hostelworld.com

Als je echt goedkoop wil slapen, dan moet je in de blauwe containers kijken voor een stuk karton en dan een La Caixa opzoeken. Gegarandeerd dat je goedkoop slaapt, maar of het comfortabel is....
pi_69489581
Wat is dat trouwens met spaanse vrouwen zonder BH's ? Is dat in daar ofzo?

Want het ziet er niet uit.
  donderdag 28 mei 2009 @ 17:46:17 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_69498003
Morgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_69507936
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is dat trouwens met spaanse vrouwen zonder BH's ? Is dat in daar ofzo?

Want het ziet er niet uit.
Ik ben eigenljk benieuwd wat de Nederlandse chicks doen als het elke dag warm is.....
pi_69508535
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is dat trouwens met spaanse vrouwen zonder BH's ? Is dat in daar ofzo?

Want het ziet er niet uit.
vond het niet bijster erg op een warm strand
pi_69523740
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:38 schreef JTB85 het volgende:
Iemand nog leuke en goedkope tips om ergens van 30/09 t/m 07/10 te overnachten. Voor 2 personen. Heb wel een paar mooie appartementen van 30 euro p.p.p.n. gevonden.
er is ene pension in de buurt van placa cataluna. 55- 65 euro per nacht voor 2 personen..... weet alleen geen naam...misschien kun je wat op google vinden
pi_69545890
Barcelona in de zomer, aanrader?
We willen in de zomer nog een strandvakantie in Europa doen, maar niet naar jongerenplaatsen als Salou gaan. Is Barcelona dan iets voor ons?
If yes, dan slapen we in het Hilton Diagonal Mar hotel. Veel goede dingen over gehoord. Fijne kamers, zwembad op het dakterras en 200 meter lopen van het strand!
pi_69545946
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:43 schreef kikoooooo het volgende:
Ow wat hebben wij een goed weekend uitgezocht om in barcelona te zijn! Vanavond naar barça-villareal en waarschijnlijk daarna het kampioensfeest. Denk dat de stad ontploft
Heb jij een heerlijk weekend gehad!
pi_69629569
Iemand een goeie tip voor een hotel?
Moet niet al te duur zijn maar wel een beetje relaxed.
Metname de ligging is belangrijk.
pi_69650434
Ik woon in Barcelona, en van hotels heb ik echt geen weet (ik kan je enkel helpen met de ligging)

Probeer eens www.hostelworld.com
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:54:38 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_69651299
Wij zijn net vanmiddag weer teruggekomen. Wat een heerlijke stad is het.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_70228207
Van 17 t/m 25 augustus zit ik in Barcelona. We overnachten in Ayre Hotel Gran Via, op steenworp afstand van Placa d'Espanya
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_70233079
Ik ben nu "Schaduw van de wind" aan het lezen... herkenbare plekjes spotten
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 21:44:44 #46
45833 crew  Fogel
pi_70234403
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:54 schreef golfer het volgende:
Wij zijn net vanmiddag weer teruggekomen. Wat een heerlijke stad is het.
Is het jullie -in tegenstelling tot mij- wel gelukt om in de beoogde restaurants terecht te komen? Zo ja, wat is het oordeel (of vind ik dat in CUL)?
Als het een beetje tegenzit -niet dat ik er niet heen wil, leuke stad, maar het is voor het werk en heb dan eigenlijk vrij- moet ik eind juli weer erheen, maar daarna voor de afwisseling naar Athene.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70234514
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben nu "Schaduw van de wind" aan het lezen... herkenbare plekjes spotten
Leuk is dat inderdaad!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:55:21 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_70234895
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:44 schreef Fogel het volgende:


Is het jullie -in tegenstelling tot mij- wel gelukt om in de beoogde restaurants terecht te komen? Zo ja, wat is het oordeel (of vind ik dat in CUL)?

1 beoogd restaurant bezocht, zie voor recensie mijn sig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 22:06:41 #49
45833 crew  Fogel
pi_70235387
Ziet er goed uit, zowel de locatie als het eten (zelfs al ben ik meer van het vlees van van de vis --als ik de keuze heb, ga ik voor het vlees, indien geen keuze vind ik het best om vis te krijgen--).

Die heek zie je echt op "ieder" menu in Barcelona, maar in Noorwegen (waar de vis ook volop voorkomt) wordt het eigenlijk nooit gebruikt. Is de smaak "vreemd"?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 21 juni 2009 @ 22:27:43 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_70236333
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:06 schreef Fogel het volgende:


Die heek zie je echt op "ieder" menu in Barcelona, maar in Noorwegen (waar de vis ook volop voorkomt) wordt het eigenlijk nooit gebruikt. Is de smaak "vreemd"?
Nee hoor. Stevig visje, vergelijkbaar met zeebaars.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_70240453
Ga dit jaar weer naar Barna en ben dan ook van plan om naar Andorra te gaan. Evt. met een overnachting. Wat is de meest praktische manier om daar te komen en wat betaalden jullie voor een retourtje met de bus?
  maandag 22 juni 2009 @ 12:51:22 #52
122997 zquing
Drama Junk
pi_70249267
ik ga ook binnenkort
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70258668
Het zal aankomende zomer vast weer vol zitten met zuipende jongeren.
pi_70364480
per 1 Juli wonen&werken in Barcelona... :-)

Tot dan !
Amon.
pi_70406087
Zijn hier ook Fokkers die in Barcelona wonen? Ik ga dinsdag naar Barcelona met de hoop om daar nog kaarten voor U2 te scoren (dinsdagavond in Camp Nou)

Ik wil nog even wat tips
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_70415286
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:54 schreef amonl het volgende:
per 1 Juli wonen&werken in Barcelona... :-)

Tot dan !
Wat ga je doen, en waar ergens ga je, of kom je te wonen?
pi_70447189
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:51 schreef zquing het volgende:
ik ga ook binnenkort
Ik ook over anderhalve maand, binnenkort eens een programma opstellen .
pi_70691624
Ik wil terug! 24 uur was zéker te kort!
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_70696275
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:05 schreef Gorgelmuil het volgende:
Ik wil terug! 24 uur was zéker te kort!
Dat is niks!
pi_70824187
Vandaag is de Tour de Fance voorbij gekomen op de hoek van de straat (Concell de Cent met Meridinana) waar ik werk. Vandaag regende het voor het eerst sinds 4 weken, dus die gasten hebben een lekker glibber ritje gehad gezien al het rubber dat er nu op de straten ligt wegens de hitte

Eenmaal buiten was er dus geen enkele mogelijkheid om naar huis te komen totdat alle renners, wagens en motoren voorbij zijn gekomen over Concell de Cent.




http://vimeo.com/5524844
pi_70824315
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:43 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag is de Tour de Fance voorbij gekomen op de hoek van de straat (Concell de Cent met Meridinana) waar ik werk. Vandaag regende het voor het eerst sinds 4 weken, dus die gasten hebben een lekker glibber ritje gehad gezien al het rubber dat er nu op de straten ligt wegens de hitte [ afbeelding ]

Eenmaal buiten was er dus geen enkele mogelijkheid om naar huis te komen totdat alle renners, wagens en motoren voorbij zijn gekomen over Concell de Cent.

[ link | afbeelding ]


http://vimeo.com/5524844
Aah, polaroid, relax!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:17:31 #62
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_70957624
Ik vlieg morgenavond weer naar Barcelona .
pi_70963252
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Aah, polaroid, relax!
Polaroid me reet... Check de Exiff en het is toch duidelijk gewoon digitaal gepolaroid...
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:46:01 #64
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_70967379
Iemand goeie tips mbt de leukste discotheken etc. om te gaan stappen in Barcelona?
pi_70996170
Misschien ook handig om te vertellen wat voor een muziek je leuk vind.........
pi_71017917
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:46 schreef Riro het volgende:
Iemand goeie tips mbt de leukste discotheken etc. om te gaan stappen in Barcelona?
Zelf vind ik Club Apolo heel tof. Maar dat hangt natuurlijk van je smaak af ja.
full stops and exclamation marks
pi_71045087
Barcelona is heerlijk, wel jammer dat mijn portemonnee vanmiddag in de trein is gestolen(en ik ben echt van het oplettende type)
pi_71132018
Hoe kom ik van vliegveld Barcelona Reus op de meest handige wijze in het centrum van Barcelona? Ik lees net iets over bussen die richting centrum van Reus rijden. Daar zou ik dan over moeten stappen op de trein richting bcn centrum. Rijden er ook bussen direct van Reus naar BCN? Zoja, welke kosten zijn hieraan verbonden en welke tijd is daarmee gemoeid?
pi_71132141
In september ook weer een lang weekendje geboekt. Beetje uitgaan met vrienden en relaxen. Even TVP voor de voorgaan post. Ik neem normaal altijd een taxi, maar is er ook een andere makkelijke manier om het centrum in te komen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71132253
Hier vind je wat je nodig hebt. Denk ik.
http://www.barcelona-tour(...)-transfer.html#bc2ra
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_71133851
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:37 schreef Drive-r het volgende:
In september ook weer een lang weekendje geboekt. Beetje uitgaan met vrienden en relaxen. Even TVP voor de voorgaan post. Ik neem normaal altijd een taxi, maar is er ook een andere makkelijke manier om het centrum in te komen?
Treinen naar Barcelona Sants, Passeig de gracia, pas op je spullen!! (Spotgoedkoop, 2,30)
pi_71142431
Treinen lijkt in ieder geval wel de meest voordelige optie. Maar dan moet ik dus wel eerst met de bus naar het centrum van reus. Gaat me dit niet veel meer tijd kosten dan dat ik direct vanaf reus airport met de bus naar centrum bcn ga voor 12 eurie?
pi_71153392
Reactie aub, ik vertrek morgen:D
pi_71153513
Als die bus 12 euro kost, hoef je het voor de centen niet te laten...
Gewoon de bus nemen dus!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_71157451
heb je ook gelijk in;)
pi_71248602
De trein kost, als je meteen een T10 koop, 70 cent naar Sants, Passeig the Gracia of Clot.
Bus lijn 65 kost, zoals bij de trein met een T10, 70 cent naar Placa Espanya.
Taxi kost je rond de 20-50 euro naar het centrum
Aerobus kost je 4,10 euro per persoon naar Sants, Unversitat, Catalunya of Passeig de Gracia



Wat betreft de trein/bus valt het wel mee met jatten (althans, ik ga regelmatig met de trein/bus en ik heb nog niks gemerkt). Wel is het zo dat wanneer je je als 'domme toerist' manifesteerd (lees: met een rugzak vol waardevollespullen in de kleine achter zakken, camera om je nek en kaart in de hand) de kans groter is dat je gerold kunt worden. Dat risico loop je ook in de Nederlandse steden......
pi_71248991
quote:
Wat betreft de trein/bus valt het wel mee met jatten (althans, ik ga regelmatig met de trein/bus en ik heb nog niks gemerkt).
Ik ben in de trein gerold en heb het juist daarbuiten niet gemerkt(misschien omdat ik daarna panisch al mijn spullen in de gaten hield )
pi_71300997
Voetballiefhebbers in dit topic? Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:24:40 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71301146
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voetballiefhebbers in dit topic?
quote:
Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Nee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71301171
Hey zit je niet in de ArenA?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71348736
k ben over 3 weken weer in barcelona, vanuit daar wilde ik naar madrid, hoe/wat is de goedkoopste manier? ik had al ff op renfe.es gekeken, maar das toch wel vrij duur.. wat is de beste optie?
  zondag 26 juli 2009 @ 21:59:34 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71350211
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef snappik het volgende:
k ben over 3 weken weer in barcelona, vanuit daar wilde ik naar madrid, hoe/wat is de goedkoopste manier? ik had al ff op renfe.es gekeken, maar das toch wel vrij duur.. wat is de beste optie?
Lopen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2009 @ 22:11:22 #83
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_71350600
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voetballiefhebbers in dit topic? Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Alle keren dat ik kaartjes voor FCB heb gekocht heb ik dat gewoon bij de stadionkassa's gedaan. Paar dagen voor de wedstrijd, maar volgens mij kan dat op de wedstrijddag ook nog wel als het niet uitverkocht is. Hoe laat die precies open zijn enzo weet ik niet.
pi_71351002
Riro, bedankt voor je reactie!
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zondag 26 juli 2009 @ 22:44:46 #85
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_71351687
Graag gedaan.

Vergeet trouwens niet om contant geld mee te nemen. Bij de stadionkassa's kun je alleen contant betalen en de dichtsbijzijnde pinautomaat is flink zoeken. Zo was het een jaar geleden in ieder geval.
pi_71353511
Mja.. het wordt pas in het voorjaar ergens denk ik hoor. Als dat allemaal lukt, gaan we de boel wel even uitgebreid doornemen.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71354314
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef snappik het volgende:
k ben over 3 weken weer in barcelona, vanuit daar wilde ik naar madrid, hoe/wat is de goedkoopste manier? ik had al ff op renfe.es gekeken, maar das toch wel vrij duur.. wat is de beste optie?
Er rijden ook bussen tussen BCN en MAD, en dat kost je ongeveer 5,5 uur en plus minus 30 euro voor een enkeltje.

http://www.barcelonanord.com/eng/horarios/pantalla2_se.asp?origen_ida=Barcelona&destino_ida=Madrid&SL=S&poblacion=Madrid&cuentaLink=1
pi_71370520
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:29 schreef firewirecable het volgende:
De trein kost, als je meteen een T10 koop, 70 cent naar Sants, Passeig the Gracia of Clot.
Bus lijn 65 kost, zoals bij de trein met een T10, 70 cent naar Placa Espanya.
Taxi kost je rond de 20-50 euro naar het centrum
Aerobus kost je 4,10 euro per persoon naar Sants, Unversitat, Catalunya of Passeig de Gracia

[ afbeelding ]

Wat betreft de trein/bus valt het wel mee met jatten (althans, ik ga regelmatig met de trein/bus en ik heb nog niks gemerkt). Wel is het zo dat wanneer je je als 'domme toerist' manifesteerd (lees: met een rugzak vol waardevollespullen in de kleine achter zakken, camera om je nek en kaart in de hand) de kans groter is dat je gerold kunt worden. Dat risico loop je ook in de Nederlandse steden......
Lijn 46 bedoel je Als je in de buurt van Pl. Espanya moet zijn is dat een goed en goedkoop alternatief. Moet je bij Sants, Universitat, Pl. Catalunya of Passeig de Gracia zijn, dan kun je beter de Aeroport bus nemen. Moet je helemaal naar Est. França (Barceloneta, strand e.o. ) dan ben je het beste af met de trein.

Overigens vind ik het toch best wel erg gesteld met zakkenrollers in de trein/metro tegenwoordig. Ik maak er zelfs al een sport van om de zakkenroller(s) te spotten. Kenmerken zijn o.a. Marrokaans/Roemeens uiterlijk en altijd in groepjes van 3. (als je er eentje ziet met een kromme neus, doe 'm de groeten van me )
pi_71374646
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:23 schreef Friebo het volgende:

[..]

Moet je helemaal naar Est. França (Barceloneta, strand e.o. ) dan ben je het beste af met de trein.
Sinds het nieuwe spoorschema rijdt de trein niet meer naar Est. França. Hij gaat nu door naar Clot en zo verder naar San Celoni.
pi_71375499
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voetballiefhebbers in dit topic? Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Een normale wedstrijd (geen topwedstrijd dus) van Barca is geloof ik zelden uitverkocht, dus gewoon (een paar dagen) voor de wedstrijd een kaartje kopen moet lukken. Toen ik een jaar of 5 terug voor het laatst bij een wedstrijd van Barca was sprak ik een stel Nederlanders en die vertelden mij dat ze altijd plekken via socio's regelden. Die zouden voor de wedstrijd rond het stadion hun abbonement 'verhuren' voor een vrij lage prijs ofzoiets.

Als ik in augustus in Barcelona zit spelen ze twee wedstrijden thuis: een oefenwedstrijd tegen Man. City en voor de Spaanse Supercup tegen Athletic de Bilbao

Over zakkenrollers: anderhalf jaar geleden ben ik ook bijna gezakrold in Barcelona in de metro. Ging zo'n Roemeens figuur heel dicht tegen me aan staan. Had me portemonnee in de buitenzak van me jas, maar hield hem voor de zekerheid vast met een paar vingers. Voel ik op een gegeven moment met mijn vingers een stel vingers van die Roemeen
Ik keek hem aan en hij begon wat te zweten. Paar seconde later gaan de deuren open en rent die snel de metro uit, een andere wagon in
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_71378566
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:23 schreef Strooper het volgende:

[..]

....en die vertelden mij dat ze altijd plekken via socio's regelden. Die zouden voor de wedstrijd rond het stadion hun abbonement 'verhuren' voor een vrij lage prijs ofzoiets.
Die socio's krijgen een x aantal tickets met leden korting en die tickets verkopen ze door voor de normale deur prijs aan de mensen die de kaartjes willen.De socio's zijn enkel geïnteresseerd in de 'echte' wedstrijden, en die zullen ze ook niet zo snel verkopen.

Ik ben maart vorig jaar met twee vrienden naar Osasuna / FCB geweest, en hebben op de dag zelf kaarten gekocht. Het stadion zat goed vol, maar het was niet uitverkocht.
pi_71378902
Dat is mooi om te horen!

Mocht het eens zo ver komen, dan moet het bezoeken van een wedstrijd onderdeel zijn van het feest natuurlijk.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71401469
Hoe warm is het in oktober nog in Barcelona?
Echt maar rond de 20 graden??
pi_71415618
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoe warm is het in oktober nog in Barcelona?
Echt maar rond de 20 graden??
Geen idee...maar houdt de volgende sites in de gaten zou ik zeggen..

www.meteo.cat
http://www.bcn.es/temps/english/
pi_71415821
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Geen idee...maar houdt de volgende sites in de gaten zou ik zeggen..

www.meteo.cat
http://www.bcn.es/temps/english/
Ik volg het weer elke dag nog , om daarna te zuchten 'was ik maar weer terug'. Mijn ouders wilden een vakantie in oktober plannen, maar wilden nog wel kunnen zwemmen etc zonder het koud te hebben
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:01:46 #96
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_71415875
Vertrek volgende week voor 3 weken naar Barcelona. Toen ik er de vorige keer was deed ik boodschappen in een kleine supermarkt in de buurt. Prima, maar het assortiment was niet erg groot. Waar in Barcelona zitten flinke supermarkten (liefst in de buurt van Gracia)?
En waar is het strand het leukst?
pi_71416010
je gaat op vakantie en dan maak je je druk over een supermarkt? Er zit op elke hoek een Paki, Consum, Bon Preu, Condis, Dia, Caprabo, Suma, Open Cor, Carrefour en weet ik wat, dus je favo product zal heus wel ergens te krijgen zijn

Verder is Gracia een "kleine" wijk, dus voor en grote supermarkt moet je naar L'Illa (Caprabo), Diagonal Mar (Al Campo) of Glories (Carrefour).

En het strand is enkel leuk bij Mar Bella (herkenbaar aan de regenboog vlaggen, nabij de skate halfpipe) Perfecto para tomar sol desnudo con los gays
Que guay!

Het strand is van Barceloneta tot aan het Forum is praktisch hetzelfde, het is alleen maar net waar je je he fijnste voelt. Of tussen hordes toeristen op het strand Barceloneta en Vila Olimpica of steeds rustiger tot aan het Forum.
Loop er eens langs (20-30 minuten denk ik zo) en dan zie je vanzelf waar je het leuk lijkt

[ Bericht 15% gewijzigd door firewirecable op 29-07-2009 01:17:58 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:34:05 #98
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_71416385
Thanks. Maak me niet druk hoor, vorige keer ging het prima. Er zaten toen 2 kleintjes in de buurt. Aangezien we met z'n vijven gaan vind ik het wel lekker om in het begin even de koelkast vol te gooien zodat ik me daar verder zo weinig mogelijk mee bezig hoef te houden.

Homostrand is wel avontuurlijk in ieder geval.

Strand Barceloneta had ik gezien en was erg druk en toeristisch ja. Maar eens verderop kijken dus.
pi_71510712
Nog mensen die zaken herkenden op de beelden van het busongeluk?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71510714
Homo-strand sla ik even over trouwens
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71522385
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:17 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Nog mensen die zaken herkenden op de beelden van het busongeluk?
Het is "ver" van Barcelona gebeurd trouwens dus zo veel is er niet te zien op die beelden hoor.....
pi_71523492
Uh nee.. maar was het niet op een route van Barcelona terug naar de kust..?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71524162
50 km van Barcelona vind ik niet in Barcelona. IN Barcelona is op Av. Diagonal, Arago of Gran Via.....
pi_71901039
tvp... ik ga meelezen, plan om weer eens te gaan is er weer...
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:53:51 #105
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71928527
Heerlijke stad, al een paar keer geweest dit jaar. Lekker met een gehuurd scootertje rondscheuren,hapje eten in het centrum, beetje pokeren in het casino en standaard een wedstrijdje van Barca meepakken.
Standaard lekker weer

Denk eigenlijk dat er geen betere stad is in Europa.
pi_72006581
Niet echt bijzonder, maar vanmiddag heb ik een stukje door de stad gefietst met mijn G10 op een Gorillapod voorop de fiets.

pi_72008426
Het filmpje stopt bij de jachthaven toch, als ik het goed heb?
Tof filmpje, vooral dat manoeuvreren!
pi_72017956
Ik ben gestopt bij het beeld van Columbus inderdaad.

Maar zo fiets ik bijna altijd door de stad eigenlijk. MIsschien komt het omdat ik Nederlander ben en echt gewend ben aan het fietsen. Maar vele "anderen" gaan op het trotoir fietsen met de kans dat je elke meter tegen een voetganger of gevelstarende toerist aan botst. Dat is niet echt mijn ding....
pi_72018049
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:24 schreef firewirecable het volgende:
Niet echt bijzonder, maar vanmiddag heb ik een stukje door de stad gefietst met mijn G10 op een Gorillapod voorop de fiets.

Tof . Ik vind dat altijd zo leuk, fietsen op plaatsen waar dat niet de gewoonte is.
full stops and exclamation marks
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:53:09 #110
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_72018678
Idd leuk filmpje! Zou zo veer naar BCN gaan!! Maar jah, volgend jaar maar weer denk ik zo...

Is het niet ontzettend leip om daar te fietsen, of letten de automobilisten nog wel een beetje op daar? Of moet je zelf gewoon ontzettend goed uitkijken?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:02:16 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72018904
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:53 schreef Relin het volgende:
.

Is het niet ontzettend leip om daar te fietsen, of letten de automobilisten nog wel een beetje op daar? Of moet je zelf gewoon ontzettend goed uitkijken?
Wij hebben ook 2 dagen fietsen gehuurd en merkten dat de automobilisten niet erg opletten op fietsers. Soms kan je inderdaad beter over de stoep rijden.
De fietser/filmer van dit filmpje rijdt wel een beetje aso, vind ik. Voertganger op zebra's trekt hij zich weinig van aan en dat ie nog niet door een bus geraakt is verbaasd mij..
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72024882
@Krioro: Er zijn hier niet echt eenduidige regels m.b.t. het fietsen op "plekken waar het niet zou mogen". Je mag hier overal fietsen behalve door het rode licht. Overal zie je dus fietsers, skaters voetgangers etc etc., en een beetje chaotisch is het wel.

@Relin: Ik let zelf vrij goed op, maar het is wel zo dat Barcelona nog niet echt een fiets stad is in vergelijking tot de meeste steden en dorpen in Nederland. Het is in opkomst hoor, maar het gaat langzaam.

@ Golfer: wat is aso? Ik fiets gewoon door, en ik rijdt niemand van de sokken. Houdt er rekening mee dat het gezichtsveld op het filmpje een camera is met minimale zoom waardoor afstanden anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
pi_72027300
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:56 schreef firewirecable het volgende:
@Krioro: Er zijn hier niet echt eenduidige regels m.b.t. het fietsen op "plekken waar het niet zou mogen". Je mag hier overal fietsen behalve door het rode licht. Overal zie je dus fietsers, skaters voetgangers etc etc., en een beetje chaotisch is het wel.
Nah weet ik, ik bedoelde ook niet zozeer plaatsen waar het niet mag, meer als in steden waar het niet zo vanzelfsprekend is als hier met fietspaden en zo (vrijwel overal buiten Nederland dus ). Dat chaotische .
full stops and exclamation marks
pi_72027333
Iemand had het over scooters huren, dat heb ik eigenlijk nooit bekeken in de keren dat ik in Barca was. Maar goed, ik ga binnenkort weer een weekendje clubben en vroeg me af waar je dat huurt, lijkt me wel eens leuk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72027672
Herkenbaar dat fietsen!! Leuk filmpje, lekker muziekje ook!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:21:06 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72027736
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:56 schreef firewirecable het volgende:


@ Golfer: wat is aso? Ik fiets gewoon door, en ik rijdt niemand van de sokken. Houdt er rekening mee dat het gezichtsveld op het filmpje een camera is met minimale zoom waardoor afstanden anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Dat vertekende beeld zal het inderdaad wel zijn.
Overigens wel een tof filmpje en we herkenden veel plekken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72028912
Ik zal binnenkort nog wel eentje maken. MIsschien door Gotico of zo... met die lekkere smalle straatjes
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:01:37 #118
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_72154920
hallo, mijn vriendin en ik gaan in September naar Barcelona, hebben jullie nog bezienswaardigheden die het noemen waard zijn? Waar t mij trouwens meer om gaat zijn de dingen die niet "zo bekend" zijn, mooie gebouwen, sfeervolle steegjes, leuke restaurantjes waar je ook met een wat lager budget lekker kan eten, etc
olen ihanin tyttö koko maailmassa
pi_72269444
Ik zelf ben nogal weg van de "bunker" in parc Carmel, maar als "toerist" is het nogal moeilijk te bereiken als je niet weet waar het precies is omdat het totaal niet toeristisch is namelijk.





pi_72270894
Ik ga vrijdag 4/9 en kom 8/9 terug. Logeer in het B Hotel wat vlak aan de Plaça d'Espanya ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet wat het verstandigste is. Een 5-dagenkaart kopen voor alleen de metro of zo'n 10-beurtenkaart voor én metro én tram en FGC én bus?
En weet iemand nog goede bars? We zijn niet zo'n danspubliek dus gewoon een chille bar is al meer dan goed genoeg.
pi_72275837
Het is allemaal relatief hé.
Ga je echt heel erg veel met de metro, dan is een dag of multi dagkaart natuurlijk voordelig, maar ga je gewoon af en toe om wat afstanden te overbruggen neem dan 1 of 2 T10 kaarten met z'n tweeën (die zijn niet persoons gebonden namelijk).
En loop gewoon eens door Gracia of El Borne heen en dan kom je 10.000.000 barretjes tegen, en je eigen smaak zegt meer dan de smaak van anderen ;-)
pi_72339381
Iemand tips voor een goedkoop hostel/hotel waar je een kamer voor 2 personen hebt (eventueel badkamer delen is geen probleem), en een enigzins centrale ligging?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72339420
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand tips voor een goedkoop hostel/hotel waar je een kamer voor 2 personen hebt (eventueel badkamer delen is geen probleem), en een enigzins centrale ligging?
Hier verblijf ik: [url=http://www.easytobook.com/hoteldetails.php?lang=nl&arrival=30-09-2009&departure=07-10-2009¤cy=EUR&rooms=1&prs_arr[]=2&amu=2022513&hotel_id=24045]http://www.easytobook.com/hoteldetails.php?lang=nl&arrival=30-09-2009&departure=07-10-2009¤cy=EUR&rooms=1&prs_arr[]=2&amu=2022513&hotel_id=24045[/url]
pi_72347866
Ik woon daar op 10 minuten lopen vandaan :-) Ik heb onlangs in dat stukje van Balmes nog een filmpje gemaakt....

pi_72413124
Morgen is het zover.
pi_72439221
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:53 schreef PLAE@ het volgende:

Denk eigenlijk dat er geen betere stad is in Europa.
Kan het me ook niet voorstellen. Prachtige stad
pi_72440707
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:31 schreef pagadder het volgende:
Morgen is het zover.
Helaas is het nu wel "graf weer" (bewolking, wind, en op het randje van onweer). Het is echter niet koud omdat hier de ramen open staan en ik nog steeds in tshirt en bermuda zit.
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:12:14 #128
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72455304
Dat stukje van de week over de Ramblas (weet even niet meer waar) klopt wel. Wat een drama is het daar 's avonds met al die vieze wijfen die aan je zitten.
pi_72458756
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:12 schreef PLAE@ het volgende:
Dat stukje van de week over de Ramblas (weet even niet meer waar) klopt wel. Wat een drama is het daar 's avonds met al die vieze wijfen die aan je zitten.
Stukje
Wij hebben ze ook gezien in juni. Als je als stelletje loopt bekijken ze je niet, maar stel als golfer een paar passen van me vandaan liep werd ie doordringend aangekeken
Ik dacht dat het eerder afrikaanse vrouwen waren dan roemenen trouwens.
Die foto's op die site je zal er maar opstaan!
pi_72468407
Hm, ik was er wel voor gewaarschuwd, maar heb er zelf niks van gemerkt, ook niet als ik alleen liep, 's nachts, in die matige buurt. Ik zie er gewoon te eng uit om lastig gevallen te worden.
full stops and exclamation marks
pi_72468435
This post is worthless without pics etc
pi_72540568
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:38 schreef Bluezz het volgende:
This post is worthless without pics etc
Die (weliswaar iets bewerkte) foto in m'n fobo geeft wel een goed beeld.
full stops and exclamation marks
pi_72565418
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:19 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Helaas is het nu wel "graf weer" (bewolking, wind, en op het randje van onweer). Het is echter niet koud omdat hier de ramen open staan en ik nog steeds in tshirt en bermuda zit.
Toen was het wel brak weer idd. We zijn de vrijdag rond een uur of twee aangekomen. In de nieuwe terminal, echt prachtig. Met de taxi naar het hotel, maar wat was het drukkend warm. We zaten vlakbij metrohalte Espanya en we hebben even die grote laan afgegaan, maar elke stap die je zette was moordend. Ik heb nog nooit zo snel liggen zweten als toen.

Voor de rest hebben we een heel leuke trip gehad. Veel gestapt, en gezien, maar niet overal binnengegaan. De Sagrada Familia hebben we overgeslaan omdat daar zo'n extreem lange rij stond. Gelukkig maakte het bezoek aan Nou Camp veel goed.
Ik vond het wel raar dat het in de metro zo extreem warm was. Een sauna was er niets bij.

Al bij al was het toch geslaagd, en ik zou zeker nog eens willen terugkeren, alleen als het minder warm is en minder druk, want nu hebben we lang niet alles kunnen zien.
pi_72568680
Het is nog steeds warm hoor, misschien niet zo zonnig, maar gewoon nog steeds lekker.
Metro lijn 1 (de rode lijn die onder andere Espanya aan doet) is een oude lijn, en de stations zijn echt super warm en benauwd. Neem je lijn 2 dan is het al veel prettiger omdat daar wel ontluchtings kanalen zijn aangebracht.
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 16:41:30 #135
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_72615896
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand tips voor een goedkoop hostel/hotel waar je een kamer voor 2 personen hebt (eventueel badkamer delen is geen probleem), en een enigzins centrale ligging?
Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar ik heb hier gezeten in mei dit jaar.
http://rentals.loquo.com/spanish/post/74878
Midden op de Ramblas, huiskamer, volledig ingericht open keuken en twee slaapkamers en klein balkonnetje.
Wij betaalden in mei 60 euro p/n voor 2 tot 4 personen. Het is geen scam en de eigenaar Joan is een hele aardige vent. Hij heeft trouwens nog meer appartementen maar ik weet niet hoe die zijn. Deze was prima! Alleen wel 6 trappen omhoog lopen maar goed dat had ik er wel voor over.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_72790535
Weekendje Barcelona geboekt van 11 tot 14 december voor m'n vriendin en mij

Schade: ¤175,72 per persoon inclusief hotel (3 overnachtingen + ontbijt), vlucht (Ryan Air) en transfer (Girona-Barcelona).

Twee tickets Barça-Espanyol zijn ook al in de pocket, 2e ring goal north, ¤69 per stuk.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 20 september 2009 @ 11:14:18 #137
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_72926732
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:16 schreef firewirecable het volgende:
Het is nog steeds warm hoor, misschien niet zo zonnig, maar gewoon nog steeds lekker.
Metro lijn 1 (de rode lijn die onder andere Espanya aan doet) is een oude lijn, en de stations zijn echt super warm en benauwd. Neem je lijn 2 dan is het al veel prettiger omdat daar wel ontluchtings kanalen zijn aangebracht.
Damn ja wat een hekel heb ik aan de L1, vooral in de spits, geen doorkomen aan. Maar normaal vind ik het eigenlijk altijd koud in de metro, blazende airco's in de zomer, jakkie.

Wat betreft fietsen, dat gaat echt prima! Wel goed opletten waar je fietst maar dat heb je in iedere stad. Als je Amsterdam op de fiets gewend bent is Barcelona er niets bij, de wegen zijn breed en er worden ook steeds meer fietspaden aangelegd. Als er geen ruimte is voor fietsers dan kun je beter even een parallelstraat nemen. En op de Ramblas niet de fiets nemen, dan kun je beter even omrijden (vergelijk het met de Leidse Straat in Amsterdam).

En bellen, dat mag daar niet op de fiets. Ben daar een keer voor aangehouden .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zondag 20 september 2009 @ 11:15:06 #138
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_72926748
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:52 schreef MoneyTalks het volgende:

Twee tickets Barça-Espanyol zijn ook al in de pocket, 2e ring goal north, ¤69 per stuk.
Ik ben niet bepaald een voetballiefhebber maar dit lijkt me wel gaaf .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_72987884
Nog 3 weekjes en dan ga ik Barcelona ook eindelijk eens zien Kan niet wachten
I once was king of Spain, now I eat humble pie.
pi_73033905
La Mercé! Vanaf vandaag (vanavond eigenlijk) begint het weer.

Zie http://www.bcn.cat/merce/ca/index.shtml voor het programma.

Het leukste onderdeel is natuurlijk BAM! Met allerlei concerten verspreid over de hele stad. Maxima FM & MTV heeft een podium bij Forum, bij Plaça Catalunya zijn vele optredens, en zoals vanouds zal het ook wel weer leuk worden bij Portal la Pau en in de omgeving bij Plaça Sant Jaume.

Zie voor het complete programma http://www.bcn.cat/bam/2009/index.htm . Van donderdag tot en met zaterdag is er een internationaal vuurwerk festival op het strand van Barceloneta. Op Zondag is er een groot vuurwerk op Plaça Espanya.
pi_73066522
TVP..

Ik ga 18 - 22 oktober naar Barcelona
pi_73379702
Zo, ik ben ook weer terug in BCN na 10 dagen NL. Lekker om weer terug te zijn :-)
pi_73390601
Kan iemand mij vertellen of je in je dagelijkse kleding het casino in mag, of moet je om binnen te komen een pak dragen?
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:20:54 #144
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_73398372
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:15 schreef wes55 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of je in je dagelijkse kleding het casino in mag, of moet je om binnen te komen een pak dragen?
Casino, of de welgeliefde Bingo? In beide gevallen wordt een beetje nette kleding wel gewaardeerd.

Ik snap nog steeds niet waarom Bingo zo'n populaire uitgaansgelegenheid is daar (zit zo'n toko naast mijn appartement en druk...)
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_73411437
en de 24 uurs Bingo heb je ook nog eens....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:01:16 #146
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_73430947
Die Bingo's zijn bizar hoor, ik ben er ook wel eens geweest. Gewoon om eens te kijken wat er nou allemaal gebeurt onder je appartement. Mensen komen in en uit tot 's avonds laat, zeker in het weekend. Ik was daar dus, maar ik had totaal geen tijdsbesef zonder al die ramen en de Bingo gaat maar door. Echt bizar...

En al dat nepgoud binnen en vrouwen in kortje rokjes die je aan de tafel komen bedienen terwijl je als een malle die cijfertjes moet bijhouden, serieuze sport! Vind het maar een rare bedoening, een soort nep Vegas (denk ik dan, nooit in Vegas geweest).
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_73440815
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:01 schreef Leinonlein het volgende:
Die Bingo's zijn bizar hoor, ik ben er ook wel eens geweest. Gewoon om eens te kijken wat er nou allemaal gebeurt onder je appartement. Mensen komen in en uit tot 's avonds laat, zeker in het weekend. Ik was daar dus, maar ik had totaal geen tijdsbesef zonder al die ramen en de Bingo gaat maar door. Echt bizar...

En al dat nepgoud binnen en vrouwen in kortje rokjes die je aan de tafel komen bedienen terwijl je als een malle die cijfertjes moet bijhouden, serieuze sport! Vind het maar een rare bedoening, een soort nep Vegas (denk ik dan, nooit in Vegas geweest).
Haha geen aanrader dus als ik daar 4 daagjes heen ga met moeders?? (Nee, moeders is niet bejaard en geen bingo fan )
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:27:34 #148
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_73656877
Rond december vijf dagen Barcelona. (tvp)
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_73665482
Ik vlieg morgen voor 4 dagen naar Barcelona!
Koel en donker bewaren
pi_73692700
Nog iemand die ergens een appartement te huur weet? Max 900 en 2 het liefst met 2 dubbele kamers...

En het begint alweer vroeg donker te worden ! God dat is balen... niet het gevoel dat ik de zomer volledig heb benut.... maar sowieso was het een mooie tijd !

Oja.. in de ts zie ik de link: http://restalo.com/ niet terug komen... tijd om even erbij te zetten ;-).
Amon.
pi_73720447
Check eens op idealista.com of loquo.com

(het is nu trouwens aan het gieten als een achterlijke.....)
pi_73738738
Is het er nog slecht weer?? Zondag is het voor mij zo ver, dan ga ik voor het eerst naar Barcelona!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:26:48 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73741258
www.weather.com

21 graden, zon. Volgende week lichte regen.
pi_73744023
Het is fris, maar zonnig op dit moment. Ook waait het een beetje :-)

www.meteo.cat
www.bcn.es/temps/castella/
pi_74008197
Nou, weer terug uit Barcelona. Wat een mooie stad Alleen beetje jammer dat we twee keer helemaal natgeregend zijn. Verder was het wel lekker 'warm' (warm genoeg voor tshirt met zomerjas). Niet zo fijn alleen om met natte sokken en schoenen in het vliegtuig te zitten.

Veel gezien en gedaan! Heel mooi
pi_74092094
TVP, ik moet alles nog lezen, maar m'n ticket is al geboekt voor 3 maanden Barcelona
I will take the sun in my mouth
pi_75397213
TVP

Aankomend weekend naar Barcelona. Zijn er nog speciale bezienswaardigheden dit weekend?

En heeft iemand goede tips (behalve uit de OP) waar je goedkoop een biertje of een kop koffie kan drinken? Of een goedkope lunch

[ Bericht 53% gewijzigd door MoneyTalks op 08-12-2009 02:40:57 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_75420795
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:34 schreef MoneyTalks het volgende:
TVP

Aankomend weekend naar Barcelona. Zijn er nog speciale bezienswaardigheden dit weekend?

En heeft iemand goede tips (behalve uit de OP) waar je goedkoop een biertje of een kop koffie kan drinken? Of een goedkope lunch
Je kunt goed eten bij Taller de Tapas:

http://www.tallerdetapas.com/

Verder nog een tip: ga naar de Ramblas maar vermijd deze straat verder. Neem een een kijkje in de zijstraten van deze straat waar alle leuke winkels en pleinen zijn.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:06:31 #159
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_75496445
Kom er net vandaan, wat een een vreemde mentaliteit hebben ze daar.
Ze snijden je de pas af, lopen ook met regelmaat tegen je op.

In eerste instantie dacht ik dat ik met een ruzie zoeker te maken had en zei er iets van...
Ik had echt zoiets van, kom maar op, ja ben in het bezit van een kort lontje. Maar al gauw werd me duidelijk dat het best een onbeschoft volkje is wat daar rondloopt.

Ook ouderen zijn er niet vies van...
In het begin liet ik mensen voor en kreeg een verbaasde/waarderende blik....

Maar na een paar dagen was de knop om en deed ik exact hetzelfde.

Het eten smaakte prima!
Ben voor de verandering voor een black Paella gegaan, dat was nieuw voor me.
Dit was bij www.monchos.com, een aanrader.

Ga als vrouw niet je cash op de Ramblas of in het metro station tellen.

Al met al voelde ik me er niet thuis een volgende bezoekje zit er wat mij betreft niet in.
Mijn god, was mis ik NY!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  donderdag 10 december 2009 @ 21:19:18 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75496898
Je bent wel erg negatief, hoor! Ik moet echter wel toegeven dat het mij ook opviel dat de mensen in Barcelona soms een tikje 'minder sociaal' zijn dan in bijvoorbeeld Madrid. Maar in Nederland is het 10x erger!
  donderdag 10 december 2009 @ 21:44:15 #161
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_75497890
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:19 schreef Lemans24 het volgende:
Je bent wel erg negatief, hoor! Ik moet echter wel toegeven dat het mij ook opviel dat de mensen in Barcelona soms een tikje 'minder sociaal' zijn dan in bijvoorbeeld Madrid. Maar in Nederland is het 10x erger!

In Nederland loopt men niet structureel tegen elkaar op, tenminste dat ervaar ik hier niet.

Loop ik over het trottoir, lopen er een rij aan mensen voor me, wil er een spaanse al fietsend mij de pas af snijden.
Ik had de keuze, of me te laten snijden of haar de pas af te snijden, ik koos voor dat laatste.
Waarop ze me vroeg waarom ik dat deed....
Ik keek haar aan en uiteindelijk kwam er een glimlach van haar gezicht af, waaruit was op te merken dat ze wel besefte dat ze fout was.

Dat is precies hoe ik Barcelona ervaarde, mensen proberen je te snijden, want als zij het niet bij je doen, dan weten ze dat jij het bij hun gaat doen.
Maar een stukje fastoen lijken ze daar niet te kennen, nou misschien wanneer je ergens voor moet betalen.

Bedankt voor de tip, ga ik in elk geval eens kijken hoe het in Madrid is.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_75497975
Dat soort dingen liggen ook een beetje bij hoe je het zelf ervaart. Ik heb nooit ook maar iets in die trant gemerkt, en ik ben er vaker geweest. Maar goed, wellicht omdat ik me elke dag door London heen worstel?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 10 december 2009 @ 22:08:52 #163
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_75498921
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:46 schreef Drive-r het volgende:
Dat soort dingen liggen ook een beetje bij hoe je het zelf ervaart. Ik heb nooit ook maar iets in die trant gemerkt, en ik ben er vaker geweest. Maar goed, wellicht omdat ik me elke dag door London heen worstel?
Dat zal het vast zijn!

Ik ben het niet gewend dat mensen me een schouderduw geven, me de pas af snijden.
Na de eerste duw draaide ik me om en had ik zin om die gozer neer te slaan, maar die gast liep gewoon door alsof er niets gebeurd was.

Vanaf dat moment viel me dan ook op, dat ze elkaar daar maar weinig tot geen ruimte gaven.
Dat is niet mijn stijl, ik wil rustig kunnen slenteren, zonder dergelijke irritaties.

Dat je es een keer een duw krijgt, prima kan ik wel hebben, ben tenslotte de kleinste niet, maar het moet niet de overhand hebben.

Hoe zit het eigenlijk met het gemiddeld inkomen van die mensen daar?
Ik werd dan ook regematig van top tot teen bekeken...
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:42:29 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75509736
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:44 schreef Noax het volgende:

[..]
...
In Nederland loopt men niet structureel tegen elkaar op, tenminste dat ervaar ik hier niet.
...
Dat is precies hoe ik Barcelona ervaarde, mensen proberen je te snijden, want als zij het niet bij je doen, dan weten ze dat jij het bij hun gaat doen.
...
Op de fiets door Utrecht, gaat wel ongeveer zo.

Madrid is relaxt, daar kennen ze het regionaal nationalisme ook niet. Iedereen is er eigenlijk immigrant.
pi_75517842
Die 'problemen' herken ik helemaal niet. Ben er vrij vaak geweest en ben eigenlijk zeer positief over de mensen aldaar. Maar ja je kunt door een paar negatieve ervaringen natuurlijk wel snel een oordeel vellen. Zoals sommige mensen het fantastisch vinden over de Ramblas te lopen vind ik t vreselijk, vooral snachts.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:09:29 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75524927
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:40 schreef Fukjoeman het volgende:
Die 'problemen' herken ik helemaal niet. Ben er vrij vaak geweest en ben eigenlijk zeer positief over de mensen aldaar. Maar ja je kunt door een paar negatieve ervaringen natuurlijk wel snel een oordeel vellen. Zoals sommige mensen het fantastisch vinden over de Ramblas te lopen vind ik t vreselijk, vooral snachts.
En daar op de Ramblas ervaar je toch juist het asociale wat hier bedoelt wordt? Net alsof de Barcelonezen het daar juist op toeristen gemunt hebben. Daarbuiten is het allemaal meteen een stuk relaxter.
Of hou je niet van de Ramblas om andere redenen?

Toch blijft het opvallend dat in Madrid zelfs de meest drukke plekken (Sol, Gran Via, Fuencaral) een stuk minder hectisch zijn dan de Ramblas van Barcelona. 's nachts (nadat de drukte voorbij is) voelen de Ramblas idd echt vreemd, had bijna het gevoel of ik in een verpauperde buitenwijk liep.

Oh, ik vind Barcelona als geheel wel gewoon een prima stad!
  zondag 13 december 2009 @ 02:54:15 #167
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_75569359
Passeig de Gracia vond ik dan weer prima te doen!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zondag 13 december 2009 @ 13:18:29 #168
281719 Uncle_Runkle
Here's the Runkle-ator
pi_75574888
Ramblas . Dat is gewoon iets waar je een keer over heen loopt om te kijken wat het is. Voor de rest heb ik geen idee wat je daar verder moet. Of je moet het leuk vinden om bestolen te worden.

Voor de leuke dingen ga je naar Eixample of Barceloneta. Of op de rambla: c/ ferran en dan richting El Born lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Uncle_Runkle op 13-12-2009 13:37:23 ]
pi_75588330
@ Noax: ik herken me niet in het beeld wat je hier schetst, en ik loop hier al 2 jaar rond. Tenzij je over Las Ramblas loopt, waar eigenlijk alleen toeristen lopen die aan het gevelstaren zijn.
pi_75616094
Vandaag terug uit Barcelona. Leuke dagen gehad, op La Rambla word je inderdaad redelijk omver gelopen als je niet uitkijkt. Wat me ook erg opviel deze keer waren al die Pakistanen/Indiërs die op La Rambla en Plaça Catalunya je de hele tijd aanspreken "hash, weed, coke, speed, marihuana?"

Verder wel genoten, lekker veel de metro gebruikt, naar wedstrijd van Barça geweest, dingen bekeken, etc.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 14 december 2009 @ 17:39:20 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75619484
even off-topic:

Drugsdealers in toeristensteden
Die mogen ze van mij direct uitzetten.
Ze gaan vaak ook irritant achter je aan lopen, aan je hangen en soms drukken ze de coke zelfs in je handen. Tief toch op!
pi_75730251
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:04 schreef MoneyTalks het volgende:
...Wat me ook erg opviel deze keer waren al die Pakistanen/Indiërs die op La Rambla en Plaça Catalunya je de hele tijd aanspreken "hash, weed, coke, speed, marihuana?" .
Die heb je ook in A'dam etc. maar de meeste Paki's zijn "lateros" trouwens (bier verkopers) "Cerveza fria amigo, sexy beer!"
  donderdag 17 december 2009 @ 17:00:12 #173
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_75735119
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:02 schreef firewirecable het volgende:
@ Noax: ik herken me niet in het beeld wat je hier schetst, en ik loop hier al 2 jaar rond. Tenzij je over Las Ramblas loopt, waar eigenlijk alleen toeristen lopen die aan het gevelstaren zijn.
Ik doel op het hele centrum, over de Las Ramblas ontkom je er niet aan....
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:55:32 #174
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_75772516
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:06 schreef Noax het volgende:

Ga als vrouw niet je cash op de Ramblas of in het metro station tellen.

Als man kun je dat ook beter niet doen hoor .

Gebeurde dat duwen voornamelijk op de Ramblas? Kan namelijk ook zijn dat het dieven waren die je wilde bestelen. Gaan ze zo lekker dicht tegen je aan lopen en voor je het weet is je geld weg.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_76094830
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:55 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Als man kun je dat ook beter niet doen hoor .

Gebeurde dat duwen voornamelijk op de Ramblas? Kan namelijk ook zijn dat het dieven waren die je wilde bestelen. Gaan ze zo lekker dicht tegen je aan lopen en voor je het weet is je geld weg.
Nou, ik vind dat zwaar overdreven.Voelde mij behoorlijk veilig daar in Barcelona en ook op die ramblas. Had een dik gevulde portomonee in mijn achterzak waar de dollars en eurobiljetten uitpuilden en er is niets gebeurd.
pi_76104004
quote:
Op zondag 27 december 2009 07:10 schreef 78rt21 het volgende:


Nou, ik vind dat zwaar overdreven.Voelde mij behoorlijk veilig daar in Barcelona en ook op die ramblas. Had een dik gevulde portomonee in mijn achterzak waar de dollars en eurobiljetten uitpuilden en er is niets gebeurd.
Helemaal met je eens. Wij hebben ons in juni ook totaal niet onveilig gevoeld.
pi_76474497
Ik wil ook weer gaan boeken om een weekend in Mei te gaan.
pi_76657037
Vriend van me zit er nu.... jaloers..
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76658629
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Vriend van me zit er nu.... jaloers..
Ik vind het in de winter altijd maar een depressieve boel, veel te koud.
pi_76658849
Maar als je luxe onderkomen hebt en overdag lekker voetbalt..

Ik ben niet zo'n zonaanbidder sowieso.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76659011
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:42 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Maar als je luxe onderkomen hebt en overdag lekker voetbalt..

Ik ben niet zo'n zonaanbidder sowieso.
True.

Tip voor in de volgende OP trouwens. Het hotel waar ik deze zomer zat was echt een aanrader! Goede locatie, lekkere roomservice en een heerlijk zonnedek! Zwembad is meer een verfrissend badje dan een echt recreatiebad (Het is misschien 5 bij 3)

http://www.hoteleuropark.com/
pi_76659109
Ok, we nemen het mee.

(hoe is het met je jas trouwens?)
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76659212
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ok, we nemen het mee.

(hoe is het met je jas trouwens?)
Offtopic : Shiitakee, compleet vergeten

Morgen!
pi_76659285
Haha.

Ik wil 'm man. Reageer even in dat topic anders?

Ontopic: Barca ole ole. Keita twee keer gescoord.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76692241
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Vriend van me zit er nu.... jaloers..
Jaloers? het is gewoon graf weer hier. Veel regen, en waterkou
pi_76694836
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:03 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Jaloers? het is gewoon graf weer hier. Veel regen, en waterkou
Nog altijd beter dan Nederland.
pi_76699602
Hallo allemaal ik had een paar vragen
van 19 tot 23 april ga ik met school naar barcelona met mijn beste vriendin!!!
yeeh voor het eerst maar nou is de vraag wij willen ook graag een avond/nacht naar salou naar de ski hut wie kan ons helpen hoe wij dat het beste doen of iemand die barca kent en mee wil mag ook natuurlijk hihi
pi_76704745
Ik wil niet flauw doen hoor, maar je bent 4 daagjes in Barcelona en je wilt naar de skihut in fuckin' Salou ? Waar in April volgens mij geen zak te doen is.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:54:02 #189
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_76704862
Trein naar het station van Salou en dan de taxi nemen.
The more debt, the better
pi_76719187
nou dan blijf ik wel lekker in barca hahaha
pi_76736994
Ik wilde net zeggen: in Barcelona kun je ook dronken worden en je tieten laten zien al dansend op de bar van een skihut. Daarvoor hoef je echt niet naar Salou
pi_76742229
Maar ik ken barcalona nog niet haha dus weet niet waar alles zit daarom vraag ik ook of er iemand is die het allemaal kan vertellen hihi
pi_76746457
De nadruk in je post lag op Salou .
pi_76756316
Waarom naar Salou als je lekker kunt stappen/tapas eten/borrelen in Barcelona?
pi_76771051
Ja dat heb ik nu begrepen daarom vraag ik dan nu waar je dat goedkoop ook kan doen en wat je het beste voor de middag en avond nog leuk is om te doen!!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:52:53 #196
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76796197
scootertje huren en rondtoeren (vind ik altijd leuk).
pi_76796350
Bus Turistic Een aantrekkelijke Hop on-Hop off tour door de stad.

De Barcelona Bus Turistic is één van de beste en voordeligste manieren om de stad op eigen tempo te ontdekken. De open dubbeldekkers rijden 5 verschillende routes (Montserrat, Winery & Sitges route, Figueres, Dali & Girona route, Wina & Cava route, Market & Culture in Vic Route en Art & Shopping in Manresa route) door het historische centrum en stoppen bij alle belangrijke bezienswaardigheden. In de bus is een meertalige gids aanwezig voor uitleg en alle antwoorden op uw vragen.
pi_76796503
Februari Naar Barca met mijn vriendin (2de keer). Hoofdzakelijk om mijn broertje te bezoeken die daar stage in het W hotel loopt.
Zelf Het Wilson Boutique Hotel geboekt. Met als inpuls de suite . Ben benieuwd wat het is, scoort goed op tripadvisor.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:48:47 #199
281719 Uncle_Runkle
Here's the Runkle-ator
pi_76800820
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:40 schreef firewirecable het volgende:
Ik wilde net zeggen: in Barcelona kun je ook dronken worden en je tieten laten zien al dansend op de bar van een skihut. Daarvoor hoef je echt niet naar Salou
Locatie, pics en details por favor
pi_76804930
Jaah die wil ik dan ook wel weten waar die ski-hut dan zit haha en mijn tieten laten hahaha die zie jij toch niet hahaha
pi_76819149
Ik ga niet naar dat soort tenten, maar die kun je vast wel vinden op de de diverse "toeristen guides" online

Nogmaals voor de Nederlanders: Het is niet Barça, maar Barna of BCN!. Barça is voor FCBarcelona. Ik noem Amsterdam toch ook geen Ajax, of Arnhem Vitesse
pi_76822764
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:37 schreef firewirecable het volgende:
Ik ga niet naar dat soort tenten, maar die kun je vast wel vinden op de de diverse "toeristen guides" online

Nogmaals voor de Nederlanders: Het is niet Barça, maar Barna of BCN!. Barça is voor FCBarcelona. Ik noem Amsterdam toch ook geen Ajax, of Arnhem Vitesse
Al Barna klinkt helemaal corny, noem het gewoon Barcelona. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet toch?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76823896
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:56 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Al Barna klinkt helemaal corny, noem het gewoon Barcelona. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet toch?
In het Spaans klinkt het helemaal niet corny hoor
I will take the sun in my mouth
pi_76854033
Nou de reden waarom ik het vraag van die ski-hut is het omdat ik online veel kan vinden maar niet van dat soort tenten dus als iemand dan een link er van heeft zeg het maar
pi_76858347
Volgens mij moet je ook niet letterlijk naar de ski hut in Barcelona zoeken...
pi_76888052
Er zijn echt wel leukere uitgaans gelegenheden te vinden dan een 'gare' Ski-hut. Slecht gemixte kut muziek draaien ze overal
pi_76895084
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:21 schreef warrel het volgende:

[..]

In het Spaans klinkt het helemaal niet corny hoor
Helaas zijn we hier toch voor het grootste deel Nederlands in Nederland
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76896906
M'n pa wil met het gezin een weekje weg naar Barcelona. Herfstvakantie gaat het worden. Hoe goedkoop kun je een retourvlucht regelen gokken jullie? Hij zei net dat ie op zo'n 130 EUR pp zat. Kan dat goedkoper, het is wel een vakantieperiode he.
Of kun je dit het beste regelen dmv een vlucht/hotel combi?
pi_76916518
Weet iemand hoe het weer is in Barcelona eind Februari? Want dan ga ik lekker 6 dagen naar Barca!
pi_76917386
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:26 schreef EddyAlbena het volgende:
M'n pa wil met het gezin een weekje weg naar Barcelona. Herfstvakantie gaat het worden. Hoe goedkoop kun je een retourvlucht regelen gokken jullie? Hij zei net dat ie op zo'n 130 EUR pp zat. Kan dat goedkoper, het is wel een vakantieperiode he.
Of kun je dit het beste regelen dmv een vlucht/hotel combi?
Ryanair is het goedkoopste. Alleen vlieg je dus op Girona en moet je nog een goed uur met de bus (werkt vrij simpel, maar kost je 21 euro voor een retourtje). Ryanair heeft ook heel vaak acties dat ze tickets voor 15 euro, 10 euro, of zelfs gratis aanbieden, maar dat kan je niet echt van te voren voorspellen. Ik ben in december met Ryanair gevlogen en heb gewoon de normale prijs betaald (ca. 90e p.p.), maar als ik 2 weken later had geboekt had ik gratis tickets kunnen hebben...
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76946310
Dus maar weet iemand een goede tent in april van 19 tot 23 die wel betaal baar is voor studenten

groetjes paula:)
pi_76952037
Draait iemand nog wel eens dat nummer van Freddie Mercury en Montserrat Caballé?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76953611
quote:
Op maandag 18 januari 2010 02:34 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Draait iemand nog wel eens dat nummer van Freddie Mercury en Montserrat Caballé?
Ik vind dat liedje van Vicky Cristina Barcelona zo leuk
I will take the sun in my mouth
pi_76994926
Is er dan iemand die weet waar je leuk uitkan wat ook goedkoop/betaalbaar is

groetjes mij
pi_76995491
Is de metro van Barcelona 's nachts een beetje veilig/te doen ?
pi_76995768
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:45 schreef Notyouraverage het volgende:
Is de metro van Barcelona 's nachts een beetje veilig/te doen ?
Metro rijd maar tot 24u behalve op vrijdag (2u) en zaterdags (hele nacht). Om 5u rijden de eerste metro's weer.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76996523
Het gaat me dan ook vooral om die late dagen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:03:10 #218
281719 Uncle_Runkle
Here's the Runkle-ator
pi_77005002
Meestal is het wel gezellig 's nachts. Ligt er een beetje aan welke lijn je neemt. Over het algemeen is er wel redelijk wat bewaking actief 's nachts.
pi_77012901
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:45 schreef Notyouraverage het volgende:
Is de metro van Barcelona 's nachts een beetje veilig/te doen ?
Prima.
full stops and exclamation marks
pi_77025209
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:53 schreef krioro het volgende:

[..]

Prima.
Ik heb nog nooit problemen gehad in de metro en ik heb ook vaak s'nachts de metro genomen na het stappen (denk ook eens aan de bus, die rijden ook s'nachts en gaan ook vaak sneller naar de plekken waar je moet zijn).
De Renfe Cercanies naar de steden om Barcelona heen zijn s'-avonds "gevaarlijker" in de zin van: 'als je de verkeerde mensen treft in de trein', maar dat heb je in Nederland ook op bepaalde routes in de Randstad..
pi_77025548
Ja ik ga van de zomer weer een tijdje naar Barcelona, en zit waarschijnlijk in Gracia, maar zal 's avonds ook geregeld af zakken richting oud centrum. Het stuk is best te lopen, maar ik vroeg me gewoon af hoe de metro op een laat tijdstip is.
pi_77065438
Zo (heel) ver is het niet hoor. Een minuutje of 20-30 lopen.
pi_77065539
Ja, weet ik, het is ook best te lopen, maar ik vroeg het me gewoon af. Weet toch nooit waar ik beland .
pi_77094843
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:54 schreef warrel het volgende:

[..]

Ik vind dat liedje van Vicky Cristina Barcelona zo leuk
Welke is dat? Film gezien, maar geen liedje aan overgehouden..
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_77100935
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:37 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Welke is dat? Film gezien, maar geen liedje aan overgehouden..
I will take the sun in my mouth
pi_77204969
Dank je!
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zondag 24 januari 2010 @ 16:10:40 #227
277034 Enthusiast
Live, Laugh, Love!
pi_77212970
Heb ook een tijdje in Barcelona gewoond.. geweldige stad!! Parc de la Ciutadella
It's always a matter of perspective
pi_77321085
Iemand die dan kan vertellen waar er een soort ski hut zit in barcalona????
pi_77362359
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 03:32 schreef welle18 het volgende:
Iemand die dan kan vertellen waar er een soort ski hut zit in barcalona????
Nee srry
pi_77377341
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 03:32 schreef welle18 het volgende:
Iemand die dan kan vertellen waar er een soort ski hut zit in barcalona????
pi_77378003
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 03:32 schreef welle18 het volgende:
Iemand die dan kan vertellen waar er een soort ski hut zit in barcalona????
Alles is kut aan deze post
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:43:08 #232
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_77379313
Laatst nog effe geweest, eind november geloof ik dat het was. Hotelletje op Passeig de Gracia


Even naar het parkje geweest uiteraard:


Het was lekker weer, 23 graden geklokt in de haven!


Nog lekker een sapje gedronken bij die grote markt bij de Ramblas:


Geen zin om nog meer foto's te uploaden
pi_77379819
Barcelona Snel weer tickets boeken om te gaan eind mei/begin juni!
pi_77447327
Ik ga 30 juni een weekje naar Barcelona met 4 andere volwassenen, maar we zijn op zoek naar een huis of appartement met 2 of 3 kamers beetje aan het strand van barcelona en niet te ver van het centrum. Kan iemand mij helpen met goede sites?
  zondag 31 januari 2010 @ 04:05:28 #235
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_77469970
Nou wij zaten 3 jaar terug in een net appartement, woonkamer met keuken, 2 slaapkamers en een nette douche in de buurt van Pla de palau. Het was dan ongeveer 5minuten lopen naar het strand en via allerlei bedrijvigheid loop je ook zo meer naar de Playa da Catalunya (zo heet dat toch, mijn geheugen is niet al te best) Ik heb de exacte naam van het plein proberen te zoeken maar die wordt niet aangegeven op google maps. Weet zeker dat het de juiste is want ik kan de pizzeria en de pub terug vinden die bij ons om de hoek zaten.. Ga nog even een poging wagen en anders kan ik het eventueel ook via mijn vader proberen... Die had geboekt
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_77471677
quote:
Op zondag 31 januari 2010 04:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou wij zaten 3 jaar terug in een net appartement, woonkamer met keuken, 2 slaapkamers en een nette douche in de buurt van Pla de palau. Het was dan ongeveer 5minuten lopen naar het strand en via allerlei bedrijvigheid loop je ook zo meer naar de Playa da Catalunya (zo heet dat toch, mijn geheugen is niet al te best) Ik heb de exacte naam van het plein proberen te zoeken maar die wordt niet aangegeven op google maps. Weet zeker dat het de juiste is want ik kan de pizzeria en de pub terug vinden die bij ons om de hoek zaten.. Ga nog even een poging wagen en anders kan ik het eventueel ook via mijn vader proberen... Die had geboekt
Thnxx
  zondag 31 januari 2010 @ 22:01:46 #237
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_77492807
tvp, ga met krokusvakantie weer naar Barcelona. Heerlijk, supermooie stad.

Um, weet er nog iemand een goede salsacafe of tangocafe in de stad?

[ Bericht 54% gewijzigd door Stereotomy op 31-01-2010 22:10:00 ]
Confidence through competence
pi_77908138
Ik vraag het even, laat je nog weten.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_78050340
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Stereotomy het volgende:
tvp, ga met krokusvakantie weer naar Barcelona. Heerlijk, supermooie stad.

Um, weet er nog iemand een goede salsacafe of tangocafe in de stad?
Krokusvakantie is nu toch? Zo ja dan heb je het niet best met de regen.......

pi_78050495
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Krokusvakantie is nu toch? Zo ja dan heb je het niet best met de regen.......

[ afbeelding ]
Zuid-Nederland nu inderdaad.

Wil ook weer naar Barcelona
pi_78102985
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het een beetje werkt met het bussysteem daar. Stoppen ze bijvoorbeeld bij elke halte, hoe zit het met betalen en word er omgeroepen welke halte next is? Ben hier in NL ook al geen bus gebruiker.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:05:31 #242
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_78103120
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Krokusvakantie is nu toch? Zo ja dan heb je het niet best met de regen.......

[ afbeelding ]
Jep, was vrij nat en heb een paar drupjes opgevangen.

Desalniettemin vond ik Barcelona weer

Wel lekker druk met die mobile technology beurs daar.
Confidence through competence
pi_78111358
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het een beetje werkt met het bussysteem daar.
Wat zou je precies met de bus willen doen? Je hebt namelijk het "normale" systeem en de Bus Turistic (de toeristen dubbeldekker)
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
...Stoppen ze bijvoorbeeld bij elke halte...
Nee, enkel als er mensen bij een halte staan te wachten en de hand opsteken of als er iemand op de knop drukt in de bus.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
...hoe zit het met betalen...
Je kunt in de bus een (duurder) kaartje (enkeltje) kopen, of je koopt een ATM kaart op een van de volgende punten:

Sales outlets
  • TMB customer service centres
  • Metro ticket offices
  • Lottery shops
  • Servicaixa
  • The Metro's automatic vending machines
  • FCG railway stations
  • Newsagent's kiosks

  • 10 ritten kaart
  • 50 ritten in 30 dagen kaart
  • 2, 3, 4, 5 dag kaart
  • 90 dagen kaart
  • etc.

    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 16:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
    ...en word er omgeroepen welke halte next is?...
    In sommige bussen wordt er via een LED bord voor in de bus aangegeven welke halte de volgende is en met een geautomatiseerde stem in het Catalaans, en sommige bussen niet, verder is het een beetje gokken denk ik als je de stad niet kent, of vragen, al spreken de "normale" bus chauffeurs bijna geen Engels.


    Wat veel toeristen niet weten is dat je met 1 validatie meerdere stukken kunt doen binnen 1 uur en 15 minuten.
    Dat heet "transbordo". Je kunt bijvoorbeeld bij het Fòrum metro L4 nemen naar metro station Selva de Mar, daar tram L4 nemen naar Marina, en bij Marina Metro L1 nemen naar Catalunya en daar bijvoorbeeld de FGC of bus pakken naar waar dan ook. Zolang je niet een zelfde soort lijn pakt en binnen de 1 uur en 15 minuten blijft is dit prima te doen en kun je hele afstanden afleggen.

    Op Sants Estació kun je een bus kaart vragen waar alle buslijnen op staan. Persoonlijk gebruik ik deze heel erg veel omdat de bus vaak op andere plekken komt dan de metro zonder dat je echt veel hoeft te lopen.


    http://www.tmb.cat/en_US/home.jsp
    http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/index_horarios.html
    http://www.barcelonaturisme.com/
    http://www.trambcn.com/
    http://www.fgc.cat/cat/index.asp
  • pi_78119104
    Ik vertrek zaterdag lekker naar Barcelona! Ik zit er tot donderdag.
    pi_78120492
    Heb je al plannen gemaakt wat je allemaal gaat doen?
    pi_78248726
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef firewirecable het volgende:

    [..]

    Wat zou je precies met de bus willen doen? Je hebt namelijk het "normale" systeem en de Bus Turistic (de toeristen dubbeldekker)
    [..]
    KNIP
    Ok bedankt .

    Wilde daar idd de normale bus pakken.
    pi_78327253
    Ik had een vraag over de baja weet iemand waneer die in april open is de tijden

    groet mij
    pi_78334017
    Barcelona Ik ben eergisteren teruggekomen, heerlijk weekend gehad! Was er al eerder dus kende de stad al redelijk, maar nieuw was parque de la Ciutadella, lekker rondgeslenterd en van het zonnetje genoten.
    pi_78334352
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 23:39 schreef welle18 het volgende:
    Ik had een vraag over de baja weet iemand waneer die in april open is de tijden

    groet mij
    Er zijn toch veel leukere kroegjes enzo waar je naar toe kan?!

    Baja...
    pi_78342152
    nou ik wil graag naar baja in april hihi en goed uitgaan dus de vroege uurtjes dus weet iemand dan iets anders??
    pi_78348674
    Mail ze even ? Of raadpleeg de website gewoon ?
      woensdag 24 februari 2010 @ 16:02:15 #252
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_78396421
    Succes, want de Baja bestaat al lang niet meer. Het is nu de Opium Mar. Goed maar wel duur.
    pi_78414537
    uncle vertel mij is wat niet duur is in barcelona haha
    pi_78418885
    Pfff pak de bus/trein naar Lloret of zo... Je zoekt duidelijk iets in die richting.
      donderdag 25 februari 2010 @ 01:26:42 #255
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_78421498
    Underground bar in Born, barretje op de PG. Sant Joan, geheel Raval, super om naar toe te gaan en uitstekend betaalbaar.

    Maarja, geen hossende mensen en camping muziek. Dus ja, dan blijft er nog maar 1 plaats over in BCN, het treinstation (en met de trein naar Lloret of Salou)
    pi_78430968
    Iemand ervaring met de Waytostay-appartementen in Barcelona? Zien er zeer goed uit maar lees maar weinig ervaringen.
    pi_78437104
    Nou ik zoek geen campingmuziek allen hoor mag ook gewoon iets leuks zijn als het maar gezellig is hihik
    pi_78444941
    Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd naar de dingen zoeken die ze thuis ook hebben? Op vakantie willen ze enkel het zelfde eten eten, en naar de zelfde soort kroegen/disco's gaan, nou, lekkere vakantie dan
    pi_78450023
    nou fire bij mij is het zo het is verplicht met mijn school dat ik een week ergens heen ga voor examen dus snapje
    pi_78463260
    Poeh ja echt vervelend, verplicht naar Barcelona gaan zeg..
    pi_78479078
    Morgen weer eens voor 3 dagen heen....Ga maar eens naar Barcelona-Malaga kijken.
    pi_78479955
    De afgelopen 5 dagen waren geweldig! Mooie stad en lekker weer zo rond de 18 graden!
    pi_78491252
    Heb je nog foto's gemaakt?
    pi_78523666
    Ik plaats alvast een paar foto's van mijn mobiel. Ze zijn deze week gemaakt.






    Uitzicht vanuit ons appartement





    La Boqueria







    Vanuit de skilift
    pi_78536476
    Skilift
      zondag 28 februari 2010 @ 20:22:18 #266
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_78564358
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 17:01 schreef Mestras het volgende:

    [ link | afbeelding ]

    Uitzicht vanuit ons appartement
    Upper Born, C/ Carders of C/ Jaume Giralt ?
      zondag 28 februari 2010 @ 20:58:22 #267
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_78566346
    Hoe mooi zou het zijn om in Barcelona te wonen
    Confidence through competence
    pi_78598038
    Eerder heb ik al eens een topic geplaatst op de diverse NL foto fora met foto locatie tips voor mensen een citytrip plannen naar Barcelona. Dit omdat de meeste reisgidsen de "standaard" plekken laten zien en niet de andere, met name architectonisch, interessante dingen.

    Mijn blog is geschreven in het Engels omdat ik een grote doelgroep wil aanschrijven, en omdat de meeste Nederlanders die een citytrip organiseren toch wel een mondje Engels spreken

    Met dit blog probeer ik met behulp van mijn foto's en aanvullende info zoals: architect, website, transport die plekken te laten zien die ook interessant kunnen zijn in Barcelona.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

    http://photobcn.wordpress.com/

    pi_78608185
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 20:22 schreef Uncle_Runkle het volgende:

    [..]

    Upper Born, C/ Carders of C/ Jaume Giralt ?
    Juistem!!
    pi_78622547
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 17:23 schreef firewirecable het volgende:
    Eerder heb ik al eens een topic geplaatst op de diverse NL foto fora met foto locatie tips voor mensen een citytrip plannen naar Barcelona. Dit omdat de meeste reisgidsen de "standaard" plekken laten zien en niet de andere, met name architectonisch, interessante dingen.

    Mijn blog is geschreven in het Engels omdat ik een grote doelgroep wil aanschrijven, en omdat de meeste Nederlanders die een citytrip organiseren toch wel een mondje Engels spreken

    Met dit blog probeer ik met behulp van mijn foto's en aanvullende info zoals: architect, website, transport die plekken te laten zien die ook interessant kunnen zijn in Barcelona.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

    http://photobcn.wordpress.com/

    [ link | afbeelding ]
    Ziet er mooi uit! Mooie foto's! Zou zo maar een inspiratiebron voor mij kunnen zijn
    Ben druk bezig met mijn 'verhuizing' naar Barcelona, maar ik ontwijk het wel een beetje omdat ik het zo spannend vind
    I will take the sun in my mouth
    pi_78634891
    Net terug, en ben er nu 3x geweest...en ik vind er eerlijk gezegd niet veel aan, zeker als je 't vergelijkt met London/Parijs/NY/Milaan etc.
    Het weer is wel lekker nu in vergelijking met hier.

    [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 14:03:44 ]
    pi_78636395
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 03:15 schreef warrel het volgende:

    [..]

    Ziet er mooi uit! Mooie foto's! Zou zo maar een inspiratiebron voor mij kunnen zijn
    Ben druk bezig met mijn 'verhuizing' naar Barcelona, maar ik ontwijk het wel een beetje omdat ik het zo spannend vind
    Moet je nog veel regelen?
    pi_78636775
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 14:39 schreef firewirecable het volgende:

    [..]

    Moet je nog veel regelen?
    Ik heb m'n ticket al
    Maar verder ben ik eigenlijk nog op zoek naar de meest geschikte verzekering (ik denk aan Globetrotter, maar het zilveren kruis heeft ook een zakenreis/stage/werken optie zodat je tot 180 dagen verzekert bent..).
    En ik heb nog geen woning, en ik weet nog niet waar ik mijn talencursus wil doen..

    Ik vind het zo lastig om het al vanuit NL te regelen.. Mensen willen je ook zien voordat je een kamer krijgt in een leuk studentenhuis. En het is zo lastig te beoordelen. En m'n cursus wil ik dan niet 15 km de andere kant op in Barcelona.

    Tips en trucs zijn dus meeeeer dan welkom
    I will take the sun in my mouth
    pi_78648031
    Wat betreft woonruimte is het niet erg makkelijk vanuit NL inderdaad. Veel gaat via Loquo.com en Idealista.com, maar ik adviseer je om echt eerst een kamer te bekijken voor je iets accepteert (er worden namelijk veel mensen opgelicht met de kamer verhuur). Beter ga je 1-2 dagen in een hotel en zoek je naar een kamer (dat gaat meestal heel snel).
    pi_78724973
    Kort samengevat:

    Ik heb het gehad in Nederland en ben van plan om volgende week of de week die daar op volgt naar Barcelona te vliegen om daar en leven te gaan leiden. Gewoon zonder poespas kijken wat de mogelijkheden zijn tot leven.

    Ik heb een buffer van enkele weken, maar wil binnen deze weken ook echt de mogelijkheden bekijken om te genieten van een nieuwe omgeving, mensen en alles wat er speelt.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Wellicht tips hoe het aan te pakken (denk aan baan, woonruimte, wellicht mogelijkheden om tijdelijk ben mensen in te trekken die hier voor openstaan etc.)?

    Alvast bedankt.

    [ Bericht 12% gewijzigd door Vogelvlucht op 04-03-2010 12:13:34 ]
    pi_78753080
    Werk: Spanje heeft het hoogste werkeloosheid percentage in de gehele EU, maar er zijn wel wat banen te vinden maar reken niet op een super salaris.
    Woonruimte - Zie mijn antwoord hierboven.

    Zelf heb ik heel rustig aan alles geregeld m.b.t. mijn emigratie. Ik heb bijvoorbeeld alle documenten m.b.t. contract afzegging e.d. digitaal gearchiveerd omdat ik er van uit ging dat er wel weer administrastieve "blunder" zouden worden gemaakt, en als je dan de boel niet bij je hebt om in te zien ga je flippen.
    Dit heeft mijn tenminste 1 keer geholpen omdat een instantie mijn aanvraag niet goed gearchiveerd had. Een emailtje met een scan van de brief doet dan wonderen.

    Verder zul je in Barcelona naar het Seguridad Social moeten om je in te schrijven als je eenmaal wilt werken, en vervolgens met een S.S. nummer moet je je inschrijven bij het Cat Salut om voor de ziektekosten verzekerd te zijn.
      maandag 8 maart 2010 @ 16:42:43 #277
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_78895091
    Sneeuw @ BCN.. straten worden wit nu. Daar heb ik niet voor getekend toen ik hier kwam...
    pi_78901174
    Idd, het sneeuwt in Barcelona!!!!

    pi_79034266
    Niet nog steeds toch?
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_79118562
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 21:13 schreef NelsonWandelaar het volgende:
    Niet nog steeds toch?
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_79124246
    Tik dit in je browser en je kan het toch ook zelf opzoeken ipv die kicks
    pi_79148361
    Maar ik hoor het zo graag van jou, duifje..

    Bedankt voor de tip toch.
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_79174595
    Weet iemand waar je kan balonvaren in Barcelona en wat en goed adres daarvoor is?
      maandag 15 maart 2010 @ 18:44:14 #284
    177242 Irien
    Innit though
    pi_79179002
    TVP Ga in mei een lang weekend (7, 8,9 , 10, 11 mei) naar Barcelona... Voor 't eerst , zin in
    Kun je er btw redelijk met Spaans terecht of vinden die Catalanen dat vervelend en hebben ze nog liever Engels?
    Between the click of the light and the start of the dream
      maandag 15 maart 2010 @ 18:46:24 #285
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_79179080
    Hun Engels is doorgaans matig en mijn steenkolenspaans werd prima getolereerd
    Confidence through competence
    pi_79260447
    Ik wil in de zomer met een maat 10 dagen in Barcelona doorbrengen. Ben al ooit eerder een weekje in Barcelona geweest. Maar nu wordt het niet alleen cultuur snuiven, maar tegelijkertijd losgaan . Hoe is het stapleven in Barcelona zelf? En zijn de kosten en verbindingen kwa taxi's naar Lloret te doen?
    pi_79264978
    Lloret
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:11:58 #288
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_79265299
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:04 schreef Notyouraverage het volgende:
    Lloret
    Ach, laat hem losgaan. Des te minder zuipschuiten op de mooie plekken
    pi_79266875
    In plaats van dat gemekker op de plaatsen waar ik me eigen 's avonds coma ga zuipen, kun je ook gewoon antwoord geven op m'n vragen .
    pi_79269240
    Waarom ga je dan niet gewoon een paar dagen naar Lloret i.p,v. Barcelona ?
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:02:23 #291
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_79270825
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Nashje het volgende:
    In plaats van dat gemekker op de plaatsen waar ik me eigen 's avonds coma ga zuipen, kun je ook gewoon antwoord geven op m'n vragen .
    ik mekker niet hoor, ik nuanceer.

    En ik heb even op de site van RENFE gekeken.
    Je moet een cercanía (R1) naar Blanes nemen, die kost ¤ 4,65 en doet er ongeveer anderhalf uur over.
    Vanuit Blanes gaan er bussen en binnen een half uur ben je in Lloret. Veel plezier!
    pi_79277520
    Bij Plaza Catalunya is een redelijk groot busstation, weet de naam niet, daar gaan ook rechtstreekse bussen naar Lloret.
    pi_79291385
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:33 schreef Notyouraverage het volgende:
    Waarom ga je dan niet gewoon een paar dagen naar Lloret i.p,v. Barcelona ?
    Omdat we Barcelona willen verkennen? In Lloret zelf is geen reet te doen hoor, en we gaan ook echt niet elke avond daar zuipen, maar we waren gewoon benieuwd of de verbinding Barcelona-Lloret is te doen.

    Maar hoe is het uitgaansleven in Barcelona zelf?
    pi_79292115
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:48 schreef Nashje het volgende:

    [..]
    Maar hoe is het uitgaansleven in Barcelona zelf?
    Het is maar net wát je wilt? Overal in Barcelona is wel een overvloed aan alcohol te vinden om je in coma te zuipen hoor
    pi_79292497
    Lauwe blikjes bier kopen bij die hosselaars in El Raval, beetje naar de hoeren/trannie's, lachen om andere hoerenlopers, tuig, immigranten.
    pi_79305303
    Weet iemand hoe je 's ochtends vroeg vanuit Barcelona op Reus airport kunt komen met uitzondering van een taxi?

    Ryanair vliegt namelijk om 6:40 en heeft op de site wel een linkje van de Reus airport bus maar die site lijkt niet echt te werken. Iemand hier ervaring mee?
    pi_79306782
    Bus naar Tarragona of Salou en dan de trein ?
    pi_79306879
    Tarragona is mooi met de overblijfselen uit de oudheid!
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
      donderdag 18 maart 2010 @ 22:38:50 #299
    177242 Irien
    Innit though
    pi_79316731
    Is dat pretpark bij Tibidabo leuk?
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_79316776
    Ja super!
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_79327913
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 19:21 schreef NelsonWandelaar het volgende:
    Tarragona is mooi met de overblijfselen uit de oudheid!
    Eens Als je de kans hebt is het erg leuk om een dag Tarragona mee te pakken. Ik heb er jaren geleden een paar dagen gezeten en vond het een erg fijne, mooie stad.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')