abonnement Unibet Coolblue
pi_68280296
Afgelopen najaar heb ik een aantal russen leren kennen, en ze nodigden mij uit om binnenkort bij hun op bezoek te komen. Hierbij kan ik bij hun thuis logeren, en laten zij mij moskou zien.. Uiteraard lijkt dit mij echt super cool, want hoe kan je nou beter een land(iig deel van cultuur/gewoontes) leren kennen dan bij de mensen thuis.

Nu hebben we nog geen datum geprikt, maar willen we wel alvast de visum aanvragen ingang zetten. Hierbij hebben we 2 mogelijkheden: toeristenvusum of privé visum

Bij de eerste moet je vooraf je in/uitreis data opgeven, echter zijn die nog niet bekend. Voor het privévisum is het noodzakelijk dat mn vrienden een officiele uitnodiging sturen, echter kan dit behoorlijk lang duren. Dit laatste visum is 90 dagen geldig, en volgens mij meer flexibel met de in.uitreis data.
Helaas is de info over prive visum op internet erg beperkt, is er iemand die hier meer ervaring mee heeft??

Ik ga overigens alleen naar moskou. Zijn hierbij dingen die ik echt in de gaten moet houden? wat zijn echte do's / dont's in rusland/moskou? Hoe zit het met de veiligheid en corruptie (op vliegveld?)

Het lijkt me natuurlijk helemaal super om daar een paar dagen naartoe te gaan, maar vind het toch ook wel beetje eng om eerlijk te zijn

Alvast bedankt voor de tips!
  woensdag 22 april 2009 @ 23:54:21 #2
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68289845
2 tips : 1: rusland en oosteuropa zijn veiliger dan gelijk welke westeuropese stad; het is het klootjesvolk uit die streken die onze regio verneuken; tevens vind je er geen hoofddoekjes
2: drink geen koffie in moskou ====> duurste stad ooit zelf bezocht; japanse toestanden
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68292755
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:54 schreef misteriks het volgende:
2 tips : 1: rusland en oosteuropa zijn veiliger dan gelijk welke westeuropese stad; het is het klootjesvolk uit die streken die onze regio verneuken; tevens vind je er geen hoofddoekjes

Jij kent Rusland dus niet. Een grote islamitische minderheid, niet alleen in de Kaukasus. Ten oosten van Moskou zijn op het platteland de islamitische dorpen veiliger dan de orthodoxe, kwestie van veel minder drankgebruik.

Terug on topic, een privé visum is veel makkelijker. Het kost wat moeite de juiste uitnodiging te krigen maar daarna ben je in principe vrij te gaan en staan waar je wil. Binnen een paar dagen na aankomst wel ff met diegene die je uitgenodigd heeft naar de OVIR gaan om je registratiestempeltje te halen. Daarna is alles ok.
pi_68850715
tvp, verhuis er eind Augustus heen voor mn Masters Naar St. Petersburg, maar uiteraard van plan veel te reizen
pi_68863276
Ding Dang Daar maar Verder.

(Ik heb je OP er alvast naartoe verhuisd.
 FR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')