abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_73433526
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ha, om de hoek!
Goedenavond, buur!
pi_73433571
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 02:44 schreef Billy_Talent het volgende:

[..]

Hoe vroeg is vroeg?

Bus? Metro?
Jubilee/District erg druk vanaf 6.30/7.00.
pi_73434109
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef jbm het volgende:

[..]

Jubilee/District erg druk vanaf 6.30/7.00.
Mwah, District vind ik rond die tijd wel meevallen. Ik hoef echter niet naar Canary Wharf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 06-10-2009 19:58:05 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73434730
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mwah, District vind ik rond die tijd wel meevallen. Ik hoef echter niet naar Canary Wharf.
Hehe..ik heb er afgelopen weken slechts een paar keer naar toe moeten gaan, vanaf januari toch wel iets vaker
pi_73570010
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier enig idee hoe makkelijk het is om tijdelijk werk (inclusief visum?) te krijgen in de UK? Vooral in het Noorden, richting Edinburgh of York.

Gisteren eens zitten ouwehoeren met mijn vriend en samen tot de conclusie gekomen dat een half jaar of een jaar in het buitenland studeren (wat pas over anderhalf jaar ofzo aan de orde komt) alleen een optie is als we daar samen dan gaan wonen, tijdelijk.

Nu is hij tegen die tijd afgestudeerd (Informatica, WO met een management-master) en wellicht is het een optie om samen een jaar daarheen te gaan: ik studeren, hij werken. Nu denken we daar zeker niet te makkelijk over aangezien huisvesting en dergelijken natuurlijk niet makkelijker zullen zijn als we samen gaan (aangezien er, als ik alleen zou gaan, huisvesting in gastgezin via Erasmusbeurs ed. zou worden geregeld).

Het is gewoon een nieuwsgierigheidsvraag, eigenlijk. Van hoe goed of hoe slecht dat te doen is. Het lijkt mij een erg leuke optie om eens te kijken of we het daar uberhaupt zien zitten om wellicht ooit te emigreren, en voor mij voor mijn opleiding een hele gave mogelijkheid.

Graag geen commentaar op 'dan ga je toch alleen, je laat je toch niet tegenhouden, blah'. Dit is onze keuze, ben alleen benieuwd naar of zoiets als onze 'constructie' een beetje te regelen valt.
ik quote mezelf nog even iemand een idee hoe moeilijk of hoe makkelijk dit is?

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 11-10-2009 15:19:53 ]
Ja doei.
pi_73575539
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik quote mezelf nog even iemand een idee hoe moeilijk of hoe makkelijk dit is?
Qua baan zoeken heb ik weinig idee, ken die regio niet. Maar waar zou je een visum voor nodig hebben?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73576010
dat vraag ik jullie nogmaals, ik heb géén idee hoe dat werkt en voordat ik het via allerlei officiele instanties ga navragen probeer ik het eerst hier.

heeft mijn vriend een werkvisum nodig?
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit)?

het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen. Dat je niet daar met je koffers staat, huis gaat huren, gaat leven, etc. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn lijkt me?

Voor mij zal het nog het minste problemen opleveren, als die er al zijn, aangezien ik dan daar ben om te studeren. Vriendlief echter zit daar zonder echte 'reden' en zal dus gewoon een baan moeten vinden.
Ja doei.
pi_73576169
UK is EU dus tenzij je vriendje een nigeriaan oid is zal hij geen visum nodig hebben.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_73576203
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
dat vraag ik jullie nogmaals, ik heb géén idee hoe dat werkt en voordat ik het via allerlei officiele instanties ga navragen probeer ik het eerst hier.

heeft mijn vriend een werkvisum nodig
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit).

het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen.

Voor mij zal het nog het minste problemen opleveren, als die er al zijn, aangezien ik dan daar ben om te studeren. Vriendlief echter zit daar zonder echte 'reden' en zal dus gewoon een baan moeten vinden.
Je kunt zo naar Engeland verhuizen en er wonen en werken, daar heb je geen visum voor nodig. Zelfs als je geen baan hebt of wat dan ook, dit is tenslotte Europa... Enfin, het enige wat je even moet doen is na binnenkomst een National Insurance nummer regelen (zoiets als een Sofi nummer in Nederland). Dat stelt weinig voor, maar heb je nodig met werken. Maar goed, ook dat is erg relaxed, ik werkte al 9 maanden voordat ik die aanvraag de deur uit deed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73576277
en ik maar moeilijk denken

okay.. dus dat zal het grootste probleem niet zijn...

Je kunt nog wel gewoon hier in Nederland verzekerd zijn (ziektekosten en dat soort ongein?) neem ik aan als het om een jaar gaat? Jullie hebben je daar permanent of tijdelijk gevestigd?
Ja doei.
pi_73576712
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
en ik maar moeilijk denken

okay.. dus dat zal het grootste probleem niet zijn...

Je kunt nog wel gewoon hier in Nederland verzekerd zijn (ziektekosten en dat soort ongein?) neem ik aan als het om een jaar gaat? Jullie hebben je daar permanent of tijdelijk gevestigd?
Ik leef per jaar, dus zit hier niet permanent en ook niet tijdelijk: ik heb gewoon geen idee. Inmiddels wel weer vier jaar, maar goed.

Ziektekosten kun je in Nederland houden en in Engeland kun je je inschrijven bij de NHS, dat is zeg maar de gratis basis voorziening. Niet geweldig goed, maar prima voor een jaar en dus niet duur
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73578292
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik quote mezelf nog even iemand een idee hoe moeilijk of hoe makkelijk dit is?
Reeds genoemd. Ook door anderen. Maar je kan zo de UK in en uit en daar werken. Zelf heb ik een half jaartje in Londen gewoond / gewerkt.

Zolang je afkomstig bent uit de EU kan je in elke deelstaat werken en wonen.

Overigens over het huren. Wat misschien wel handig is voor je is het feit dat het in de UK gebruikelijk is om een woning te huren inclusief meubilair. Dat scheelt weer een hoop heen en weer gesleep voor die paar maanden / jaar
Profiel opgeheven.
pi_73578629
ik had idd al rond zitten kijken en veel wordt idd gemeubileerd aangeboden, geweldig
Ja doei.
pi_73578671
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:

heeft mijn vriend een werkvisum nodig?
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit)?

het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen. Dat je niet daar met je koffers staat, huis gaat huren, gaat leven, etc. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn lijkt me?


Visum is dus niet nodig. Voor jou niet en voor je vriend niet.

Als je iets wilt gaan huren is dat reuze makkelijk. Je hebt gewoon pecunia nodig. En ze zullen om referenties vragen, en ze nemen ook genoegen met referenties uit Nederland is mijn ervaring. de landlords willen graag zekerheid dat jij de huur kunt opbrengen. Houd rekening met een 6 weken borg en 1 maand huur vooruit. Plus er komt nog wat bij voor de referentie check. Veel flats en woningen zijn idd al gemeubileerd, althans hier in London.

Op de sociale woonmarkt kun je het denk ik wel vergeten, net zoals in Nederland.
pi_73578715
echt, het verbaast me hoe makkelijk allemaal, geweldig..

tenminste, we moeten nog gáán natuurlijk,duurt nog minimaal anderhalf jaar, maargoed. Ik ga woensdag naar een bijeenkomst hierover
Ja doei.
pi_73596396
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:37 schreef pumpkinlondon het volgende:

[..]

Visum is dus niet nodig. Voor jou niet en voor je vriend niet.

Als je iets wilt gaan huren is dat reuze makkelijk. Je hebt gewoon pecunia nodig. En ze zullen om referenties vragen, en ze nemen ook genoegen met referenties uit Nederland is mijn ervaring. de landlords willen graag zekerheid dat jij de huur kunt opbrengen. Houd rekening met een 6 weken borg en 1 maand huur vooruit. Plus er komt nog wat bij voor de referentie check. Veel flats en woningen zijn idd al gemeubileerd, althans hier in London.

Op de sociale woonmarkt kun je het denk ik wel vergeten, net zoals in Nederland.
Ik vind dat persoonijk wel erg gaar dat sommige landlords een heel lijstje aan eisen vragen voor het huren van een appartement. Ik woon nu iets langer dan een jaar (af een aan) in Londen en ben nog steeds op zoek naar een goede kamer. Heb er verscheidene gezien, maar daar wordt ik gevraagd of ik eerst zo vriendelijk 1500 pond wil over maken via Western Union (de nigerianen scam) of ik moet een full time professional zijn, meerdere huur referenties hebben etc. Een simpele credit check is niet voldoende. Dat ik de beste man vertel en laat zien dat ik het wel kan betalen is domweg niet voldoende .. Het feit dat ik 'ook' student ben maakt het zoveel moeilijker om een fatsoenlijke kamer te krijgen hier.

Moet gezegd worden dat ik dat freeview tv wel tsjill vind :p
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73612421
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonijk wel erg gaar dat sommige landlords een heel lijstje aan eisen vragen voor het huren van een appartement. Ik woon nu iets langer dan een jaar (af een aan) in Londen en ben nog steeds op zoek naar een goede kamer. Heb er verscheidene gezien, maar daar wordt ik gevraagd of ik eerst zo vriendelijk 1500 pond wil over maken via Western Union (de nigerianen scam) of ik moet een full time professional zijn, meerdere huur referenties hebben etc. Een simpele credit check is niet voldoende. Dat ik de beste man vertel en laat zien dat ik het wel kan betalen is domweg niet voldoende .. Het feit dat ik 'ook' student ben maakt het zoveel moeilijker om een fatsoenlijke kamer te krijgen hier.

Moet gezegd worden dat ik dat freeview tv wel tsjill vind :p
Als je interesse hebt in mijn studio flat? Die is per 1 december beschikbaar in Acton. 725 per maand incl alle rekeningen. Bij een Nederlandse landlady! Heel relaxed..
pi_73634141
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik leef per jaar, dus zit hier niet permanent en ook niet tijdelijk: ik heb gewoon geen idee. Inmiddels wel weer vier jaar, maar goed.

Ziektekosten kun je in Nederland houden en in Engeland kun je je inschrijven bij de NHS, dat is zeg maar de gratis basis voorziening. Niet geweldig goed, maar prima voor een jaar en dus niet duur
Waarom heb je nog je verzekering in Nederland?
pi_73635095
Ziektekosten verzekering in Nederland is voor zover ik weet onbruikbaar omdat je in Nederland moet wonen. Dat is in elk geval wat VGZ mij vertelde en daarom kon ik ook zonder problemen bij hun vertrekken. (Daarnaast is het volgens mij teveel van het goede om in meerdere landen te verzekeren).
pi_73640423
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef jbm het volgende:

[..]

Waarom heb je nog je verzekering in Nederland?
Volgens mij zeg ik nergens dat ik dat nog heb?

Als je als student echter een jaartje hierheen gaat, zou ik het gewoon houden. Je gaat je verder ook niet uitschrijven uit Nederland en dus is het afzeggen van de bijdrage aan de ziektekosten door de overheid niet eens stop te zetten (zelfs na uitschrijven in Nederland en vele brieven bleef het geld 2 jaar lang binnenkomen bij mij en collega's).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73640460
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:37 schreef Niek. het volgende:
Ziektekosten verzekering in Nederland is voor zover ik weet onbruikbaar omdat je in Nederland moet wonen. Dat is in elk geval wat VGZ mij vertelde en daarom kon ik ook zonder problemen bij hun vertrekken. (Daarnaast is het volgens mij teveel van het goede om in meerdere landen te verzekeren).
Maar in de UK hoef je je niet te verzekeren, hier gebruik je gewoon NHS. En als het serieuzer wordt (wat niemand hoopt natuurlijk), kun je in ieder geval terug naar Nederland en je daar laten opnemen. Je wilt niet maanden in een NHS ziekenhuis liggen en privé bijverzekeren in Engeland is voor een student niet te betalen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73643792
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:32 schreef pumpkinlondon het volgende:

[..]

Als je interesse hebt in mijn studio flat? Die is per 1 december beschikbaar in Acton. 725 per maand incl alle rekeningen. Bij een Nederlandse landlady! Heel relaxed..
Sorry, maar toch bedankt. Ik zoek een plek iets dichter bij Hyde Park. Zone 1 - 2. Prijs stond me wel aan, en een nederlandse landlady is wel heeeeel erg relaxed. Tot nu toe kwam ik vooral namen tegen waarvan ik dacht, dat zal wel niet uit W-Europa komen. Maar ik zoek dus nog wel steeds een kamer.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar in de UK hoef je je niet te verzekeren, hier gebruik je gewoon NHS. En als het serieuzer wordt (wat niemand hoopt natuurlijk), kun je in ieder geval terug naar Nederland en je daar laten opnemen. Je wilt niet maanden in een NHS ziekenhuis liggen en privé bijverzekeren in Engeland is voor een student niet te betalen.
Jup, ik ben ook nog steeds verzekerd in Nederland, zo ga ik volgende week even een bezoekje aan de tandarts brengen, en blijf ik ook gewoon bij m'n huisarts. Moet eigenlijk, niks van NHS hebben. Besides binnen 1 scheet ben je al weer terug in Nederland, en ik revalideer liever in Nederland dan in Londen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:37:03 #273
271368 --Tweety--
Diep in de zee!
pi_73675922
Ik woon tijdelijk in engeland omdat ik hier stage loop, en ik moet zeggen dat het me hier best bevalt.
Tuurlijk zijn er dingen heel anders dan in Nederland, VB: Mensen die vragen of alles wel goed gaat komen als je met 2 volle boodschappen aan de fiets naar huis wil gaan fietsen. Wel een beetje jammer dat hier ook fietsen gejat worden! Mijn huisgenoot en ik mochten een fiets lenen van zijn stagebegeleider, maar die fiets is helaas gejat
Het enige wat ik op het moment wel mis zijn mn favoriete dropjes en mn senseo apparaat, maarjah ik ben hier maar 5 maanden dus dat overleef ik ook wel weer!
Op naar de sterren en daar voorbij!
pi_73676702
Waar zit je?
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:02:00 #275
271368 --Tweety--
Diep in de zee!
pi_73680382
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:59 schreef jakkop het volgende:
Waar zit je?
wednesbury, dat ligt vlakbij birmingham.
Op naar de sterren en daar voorbij!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')