abonnement Unibet Coolblue
pi_68242026
Dus het vorige topic was toch vol! Foutje van mijn browser die maar 7 pagina's liet zien.

Ben dus heel benieuwd hoe Canyon gaat bevallen, internetverkoop van dure fietsen lijkt me zo onaantrekkelijk.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:17:43 #3
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68245230
Kona maakt ook fietsen
pi_68251482
Mooie OP.
Misschien handig om in een wiki te zetten
pi_68262288
Welke mountainbike hebben jullie ? Zal hem op Koninginnedag eens poetsen en foto uploaden.
Heb zelf een TREK, is inmiddels jaar of 8 oud al, maar ziet er nog perfect uit. Toentertijd gekocht voor 1600 gulden.

Overigens nog een vraag:
Ik heb een hekel aan van die strakke wielrenshirts, dus mountainbike meestal in mijn t-shirtje. Nu ben ik op zoek maar gave teamshirts van wielren of mountainbikeploegen. Dus geen strak shirt, maar gewoon een t-shirt.
Weet iemand of daar merchandise van bestaat ?

Thanx
U MAD?
pi_68262841
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
Welke mountainbike hebben jullie ?
Ik heb een Turner Flux, het 2008 model. De reden om niet het 2009 model te kopen was gewoon de prijs. Turner ging van 08 naar 09 ineens zo sterk omhoog net de prijs dat ik dat er niet voor over had.
Verder is de Flux een Fully met achterin de Fox RP23 demper, voorin de Reba Team met XT shifters, RaceFace crank- en stuurset, Mavic XM317 velgen met shimano XT naven, Remmen zijn de Hope Mono Mini's die me wel bevallen.


pi_68262884
Plaatjes zijn wel erg klein he
U MAD?
pi_68263158
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
Overigens nog een vraag:
Ik heb een hekel aan van die strakke wielrenshirts, dus mountainbike meestal in mijn t-shirtje. Nu ben ik op zoek maar gave teamshirts van wielren of mountainbikeploegen. Dus geen strak shirt, maar gewoon een t-shirt.
Weet iemand of daar merchandise van bestaat ?

Thanx
Van Turner bestaan gewoon T-shirts in elk geval: http://turnerbikes.com/catalog/index.php?cPath=21_28

Verder is er weinig te krijgen als T-SHIRT, Bike2build heeft wel wat: http://www.bike2build.nl/shop/filter/category/D/subcategory/33

Maar zelf zou ik niet in een t-shirt willen biken, zo'n zweetlap om je heen, nou nee.
pi_68263187
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:17 schreef Osramp het volgende:
Maar zelf zou ik niet in een t-shirt willen biken, zo'n zweetlap om je heen, nou nee.
Ik zweet niet zo snel
U MAD?
pi_68263215
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:09 schreef de_boswachter het volgende:
Plaatjes zijn wel erg klein he






pi_68263232
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:18 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik zweet niet zo snel
Moet je harder fietsen
pi_68263299
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:19 schreef Osramp het volgende:

[..]

Moet je harder fietsen
Neuh.
Ik rij hier bij me achter het bos in en tour lekker in het rond. Gaat mij niet om het hard fietsen, gewoon dat ik even "sportief" bezig ben. Ik vind die strakke shirts gewoon niet fijn zitten, en bovendien wil ik nog wel eens een terras op als ik met de mountainbike ben. Dan vind ik een wielshirt ubergay .
Net als een wielrenbroek, daar moet ik ook niks van hebben. Doe mij maar een driekwart of korte broek

Vette bike trouwens.
Ben op Google aan het zoeken naar de mijne, maar weet het type nummer niet uit het hoofd . I.i.g. donkerblauwe blauwe TREK mountainbike met RODE "velgen" en BONTRAGER banden.
U MAD?
  woensdag 22 april 2009 @ 10:32:57 #13
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_68263599
terugvindmountainbike

5-7 juni EK Singlespeed in Dresden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_68264042
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:22 schreef de_boswachter het volgende:

Ik rij hier bij me achter het bos in en tour lekker in het rond. Gaat mij niet om het hard fietsen, gewoon dat ik even "sportief" bezig ben. Ik vind die strakke shirts gewoon niet fijn zitten, en bovendien wil ik nog wel eens een terras op als ik met de mountainbike ben. Dan vind ik een wielshirt ubergay .
Net als een wielrenbroek, daar moet ik ook niks van hebben. Doe mij maar een driekwart of korte broek
Veel mensen vinden fietsbroeken en truien niet fijn.
Op broekengebied is er zat te krijgen; kijk maar eens op www.cyclewear.eu


Echte T-shirts voor op de fiets ga je niet echt vinden, bike2build heeft wel wat (zie vorige link) en anders gewoon de lokale sportzaak/Decathlon overvallen. De outlet van Lafuma in Roermond, die had indertijd wel aardig wat wielerkleding. En anders Salden eens bellen (voor 12:00, 's middags helpen ze niet aan de foon).
pi_68279480
Dit is de mijne (alleen dan een andere kleurencombinatie , volgens mij was dat ook een special edition):



Maak volgende week als ie weer glimt eens een paar pica's.
U MAD?
pi_68279543
ik wil komende zomer gaan downhillen in het zuid-oosten van Oostenrijk. Heeft iemand ervaring?
pi_68280195
Hier trouwens iemand ervaring met reconstructie van ongelukken??
Ik heb 2 weken geleden een vrij fors ongeluk met de ATB gehad, resultaat zware hersenschudding ( 2 weken lang geen herinnering) en gebroken sleutelbeen.

Vandaag gesproken met degene die me gevonden had en die heeft me op een breed wandelpad gevonden (bergaf)waar ik al >200x geweest ben. Het is niet mogelijk dat ik geslipt en gevallen ben op die plek, dan zouden mijn verwondingen er anders uit zien.
De snelheidlog laat zien dat ik 100 mtr voor de crash van 32 km/h naar stilstand ben gegaan en daarna weer 100 mtr ofzo heb afgelegd met 3-5km/h.
Ik weet waar ik middagpauze heb genomen, 7km voor het ongeval. De pauzeplek ik op googlemaps te vinden, maar de wegen die ik vandaar neem staan wel op de foto's, maar niet op de kaart. Ik kan dus geen weg laten volgen om de afstand tot de ongevalsplek uit te rekenen. Ik weet dat ik 7km vanaf een bekend punt gecrasht ben, maar de gevolgde wegen staan niet allemaal op de kaart in google en live maps (navigatiesysteem ook niet). De weggetje zijn wel zichtbaar op de terreinfoto's. Ik wil nu dus alleen weten hoe ik op de foto's een lijn van 7 km kan trekken terwijl wegen niet bekend zijn. Eigenlijk zoals je vroeger met de curvimeter deed.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:34:31 #18
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_68284440
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:48 schreef ZoneKill het volgende:
Binnenkort kan ik met mijn Canyon de bossen in.
Er waren wat mensen in 't vorige topic die vroegen over Canyon. Ik heb vorig jaar een Canyon Torque ES 9.0 gekocht en die bevalt erg goed. Ik had al veel goede reviews erover gelezen, maar de 'zit' kan je natuurlijk niet beoordelen. Wat me echter wel wat vertrouwen gaf, was dat ik in hun 'Perfect Positioning System' echt midden in een medium terecht kwam, alle kanten zat veel speling. Als je meer op de grens van twee maten zit, lijkt het me wel lastiger.

De bestelling en verzending ging vlekkeloos, behalve dat de TNT prutser 'em door de buurman had laten tekenen en in de regen in de tuin had gezet, maar daar kan Canyon niks aan doen. De fiets was goed ingepakt en is ook erg goed afgewerkt. Leuke kleine details zoals rubbertjes om de kabels waar deze langs het frame komen (en daar doorzichtig plastic op het frame), een Lizardskin-ding om de achterbrug, etc. zaten er allemaal op. Het enige waar ik nog op gehoopt had, maar dat er niet bij zat, was een pompje voor de vering (aangezien ik over mijn eigen heen was gereden en die een beetje lastig pompte daardoor).
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:22 schreef de_boswachter het volgende:

Ik rij hier bij me achter het bos in en tour lekker in het rond. Gaat mij niet om het hard fietsen, gewoon dat ik even "sportief" bezig ben. Ik vind die strakke shirts gewoon niet fijn zitten, en bovendien wil ik nog wel eens een terras op als ik met de mountainbike ben. Dan vind ik een wielshirt ubergay .
Net als een wielrenbroek, daar moet ik ook niks van hebben. Doe mij maar een driekwart of korte broek
Voor leuke fietskleding kan je tegenwoordig ook goed bij Fox terecht. De prijzen zijn goed te doen (met name door de goedkope pond) en boven de 100 pond betaal je geen verzendkosten. En daar hebben ze tenminste normale fietskleding, ik heb ook een hekel aan strak. Pas nog (o.a.) een High Voltage Short gekocht, ¤70 voor een prima fietsbroek .
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 22 april 2009 @ 21:46:17 #19
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_68284844
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:06 schreef toma het volgende:
ik wil komende zomer gaan downhillen in het zuid-oosten van Oostenrijk. Heeft iemand ervaring?
Ik ben in Oostenrijk alleen een keer in Leogang geweest (in 2002 denk ik). Dat was toen erg matig, de baan was net aangelegd/onderhouden en niet echt in goede staat. Alles was nog erg los en glad. Vooral de freeride-baan was slecht, 15cm dikke grintlaag. Eén van m'n vrienden is toen nog afgevoerd naar 't ziekenhuis om 15 hechtingen in z'n kin te krijgen . Maar twee jaar geleden ofzo zijn twee vrienden weer daar heen gegaan en toen was 't prima vertelden ze.

Ik ga in de zomer meestal naar Portes du Soleil, daar is toch wat meer afwisseling, zie bijvoorbeeld ook dit stukje uit Kranked 7:


En voor de kortere vakanties is Metabief ook wel geinig maar klein, maar één lift. Wel veel leuke andere routes om ook te fietsen in de omgeving.

En Livigno (Italië, afgelopen zomer) vond ik helemaal niks, maar dat kwam misschien ook doordat 't flink had gesneeuwd en de DH/FR-banen daarna één grote modderpoel waren. En er waren verder geen echte gewone routes om te fietsen (zonder lift dus). Ik vond 't nogal over-hyped.

Maar er staan nog wel wat andere plaatsen op mijn wish-list zoals Les Arcs, Whistler (toch 's kijken of 't echt zo gaaf is, maar nog even sparen), Ax-les-Thermes, Alpe d'Huez (Megavalanche) etc. etc.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 27 april 2009 @ 09:42:03 #20
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_68414624
Heeft iemand tips voor leuke routes nabij Stoumont in België? Ligt iets onder Spa. Er gaan zowel beginners (zonder enige ervaring) als gevorderde bikers mee. Alvast bedankt.
Hallo!
  maandag 27 april 2009 @ 18:02:48 #21
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_68430414
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:42 schreef CruelMan het volgende:
Heeft iemand tips voor leuke routes nabij Stoumont in België? Ligt iets onder Spa. Er gaan zowel beginners (zonder enige ervaring) als gevorderde bikers mee. Alvast bedankt.
Een collega van mijn was vandaag aan 't vertellen over Malmedy. Dat klonk ook wel goed. Volgens mij zei hij wel iets dat er geen echte routes uitgezet zijn, maar met een kaart kan je leuke routes maken van de wandelpaden. Soms een beetje klauteren, maar wel mooie paden.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_68431773
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef FHR het volgende:

[..]

Een collega van mijn was vandaag aan 't vertellen over Malmedy. Dat klonk ook wel goed. Volgens mij zei hij wel iets dat er geen echte routes uitgezet zijn, maar met een kaart kan je leuke routes maken van de wandelpaden. Soms een beetje klauteren, maar wel mooie paden.
In Malmedy zijn zeker routes uitgezet. Geen idee waar je een overzicht kunt vinden maar ik ben er 2x met een vriend wezen rijden. Wel start de mooiste route vanuit Malmedy met een gruwelijke beklimming. Steilheid en lengte valt op zich wel mee, het is meer dat die net in het begin ligt en je dus met nagenoeg koude spieren naar boven moet krabbelen.
pi_68558071
heb laatst ketting gesmeerd en is er olie op de schijfremmen gekomen.
gevolg:

kan mn achterrem helemaal inknijpen en dan remt hij wel niet blokkerend, en met echt een tering herrie.
Iemand idee hoe af te stellen ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_68558709
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:26 schreef Crazy-M het volgende: hoe af te stellen ?
AFSTELLEN????????? Wat denk je van eerst eens schoonmaken!
Wiel eruit, brakepads (remblokken) eruit en beide (pads en remschijf) schoonmaken met een schoon doekje dat vochtig gemaakt is met remmenreiniger of wasbenzine. Regelmatig schoon doekje en nieuw reinigingsmiddel pakken.
Brakepads niet te nat maken, niet alle soorten kunnen daar even goed tegen.

De volgende keer beter opletten met het smeren van je ketting want dat moet je wel HEUL lomp doen om zoveel olie op je remmen te krijgen.
Op een fiets met schijfremmen is het het makkelijkste als je geen spuitbus gebruikt voor de ketting, maar een druppelflesje als Pedro's, Shimano of Finishline.

Na het schoonmaken eerst de brakepads weer monteren en dan het wiel weer op zijn plek.
Als je niet weet hoe wiel en brakepads los moeten, probeer het dan niet "even op goed geluk" maar breng de bike naar je LBS of kijk in de gebruiksaanwijzing. Niks losschroeven waarvan je niet ZEKER weet dat het los MOET.
pi_68559039
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:49 schreef Osramp het volgende:

[..]

AFSTELLEN????????? Wat denk je van eerst eens schoonmaken!
Wiel eruit, brakepads (remblokken) eruit en beide (pads en remschijf) schoonmaken met een schoon doekje dat vochtig gemaakt is met remmenreiniger of wasbenzine. Regelmatig schoon doekje en nieuw reinigingsmiddel pakken.
Brakepads niet te nat maken, niet alle soorten kunnen daar even goed tegen.

De volgende keer beter opletten met het smeren van je ketting want dat moet je wel HEUL lomp doen om zoveel olie op je remmen te krijgen.
Op een fiets met schijfremmen is het het makkelijkste als je geen spuitbus gebruikt voor de ketting, maar een druppelflesje als Pedro's, Shimano of Finishline.

Na het schoonmaken eerst de brakepads weer monteren en dan het wiel weer op zijn plek.
Als je niet weet hoe wiel en brakepads los moeten, probeer het dan niet "even op goed geluk" maar breng de bike naar je LBS of kijk in de gebruiksaanwijzing. Niks losschroeven waarvan je niet ZEKER weet dat het los MOET.

Dat dan eerst maar is doen en ff ergens remmenreiniger halen. Enige ervaring met goede rem vloeistof ?

Ik heb met spuitbus gedaan, dus vandaar dat het is mis gegaan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_68559392
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:59 schreef Crazy-M het volgende:

[..]


Dat dan eerst maar is doen en ff ergens remmenreiniger halen. Enige ervaring met goede rem vloeistof ?
Remvloeistof is het spul dat in het remsysteem zit, die hoef je nu niet te vervangen (eens in de 2 jaar volstaat, maar dat is iets heel anders). Remvloeistof is ook een soort olie, maar die is nogal agressief voor lak en huid, dus remvloeistof heb je hier en nu niet nodig.
Wat je wel nodig hebt is idd remmenreiniger. Ik heb goede ervaringen met Motip reiniger, op de site vind je ook een dealerzoeker. Automaterialenzaken of goeie fietswinkels hebben zoiets. Bij bike2build kon je zoiets wel bestellen, wordt dus thuis gebracht als je geen winkel in de buurt hebt. Als het heel snel moet en je hebt niks anders in de buurt, dan kan het ook wel met wasbenzine (2-3x schoonmaken dan) of de drogist en dan zuivere aceton pakken (geen nagellakverwijderaar, dat werkt niet).
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:59 schreef Crazy-M het volgende:

Ik heb met spuitbus gedaan, dus vandaar dat het is mis gegaan
En dan gelijk een "veilig" smeermiddel voor je ketting kopen, of de remmen beter beschermen in het vervolg.
In het algemeen gebruikt niemand met schijfremmen een spuitbus om de ketting (of iets anders) te smeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Osramp op 01-05-2009 16:33:21 ]
pi_68560177
Blerg, kan boekje van fiets niet meer vinden
Laat staan reserve sleutel

dus wordt eerst zoeken naar de handleiding
in elk geval thanks voor de tips Osramp
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:20:36 #28
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68561351
Remblokken kan je gewoon zelf vervangen, alleen het afstellen erna ben je even mee bezig. Let op, er zit nu olie op je pads, deze trek er zelfs helemaal, dus nieuwe pads zijn een vereist om straks goed te kunnen remmen!
Remvloeistof heb je helemaal niet nodig;
je verwijderd je achterwiel
je haalt de schijf los en spuit deze in met remmenreiniger (hierna even op laten drogen en weer erop)
dan haal je de remklauw los en wip je voorzichtig de remblokken eruit
nu ga je naar je lbs met je blokken en merk/model remmen en haal je een nieuw setje
dit setje zet je er weer in

uitgebreide uitleg met fotos vind je op internet
pi_68561985
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 15:39 schreef Crazy-M het volgende:
dus wordt eerst zoeken naar de handleiding
Als je merk en type weet van je schijfremmen, dan kun je meestal op de website van de fabrikant ook wel de handleiding downloaden.
En wielen eruit gaat op zich wel zonder handleiding. Schakel voor en achter op het kleinste tandwiel (dan heeft de ketting de meeste speling), snelspanner van het wiel openen en dan moet je het wiel er vrij makkelijk uit kunnen halen. Maar als je dit nooit eerder gedaan hebt: voorzichtig dan! Niks forceren en zeker niks losdraaien waarvan je niet weet hoe het vastzit, wat erachter zit en hoe je het weer in elkaar krijgt. Je LBS die maakt je remmen ook wel schoon, is niet zo duur (denk niet meer dan ¤15,-).
pi_68562128
tjah, heb wel rekening gevonden
en de reservesleutels van het slot
als morgen niet kan vinden maak ik gewoon afspraak
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:59:41 #31
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68562717
Ach echt een van de simpelste dingen die je zelf kunt doen, ik zou nieteens de tijd nemen om naar de LBS te gaan. Zelf doen scheelt geld en kun je je fiets beetje liefde geven
pi_68563634
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:59 schreef fs180 het volgende:
Ach echt een van de simpelste dingen die je zelf kunt doen, ik zou nieteens de tijd nemen om naar de LBS te gaan. Zelf doen scheelt geld en kun je je fiets beetje liefde geven
Het is best eenvoudig, als je weet hoe. Ik heb laatst iemand via MSN proberen te helpen, maar die begon meteen vanalles los te draaien wat ik helemaal niet had gezegd. Toen de remmen niks meer waard waren kreeg ik de schuld terwijl ik niks verkeerd had opgedragen(had de remleiding losgedraaid om de brakepads te verwijderen). Hij dacht het beter te weten, en vroeg ondanks dat advies. Toen hij eenmaal alles kapot had gemaakt kreeg ik de schuld.

Sinsdien ben ik best voorzichtig met instructies geven. Als je nooit het wiel uit je fiets hebt gehaald en geen idee hebt, ga dan maar naar de LBS. Het kost wat tijd en geld maar er gaat zeker niks kapot door je eigen onkunde.
Geen verwijt aan mensen hier hoor. Het is een "les" die ik geleerd heb.
pi_68680983
zag dat hij nog eerste servicebeurt moest hebben.
Die was eigenlijk in Februari

Dus ff afspraak gemaakt. Zaterdag moet ik hem wegbrengen
Weet alleen niet of eerste servicebeurt (gratis) nog geldt.
Verkoper zei wel dat als ze er niet veel werk aan hadden dan wel. maar jah, sowieso de schijfremmen helemaal schoonmaken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_68681216
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 07:27 schreef Crazy-M het volgende:
zag dat hij nog eerste servicebeurt moest hebben.
Die was eigenlijk in Februari

Dus ff afspraak gemaakt. Zaterdag moet ik hem wegbrengen
Weet alleen niet of eerste servicebeurt (gratis) nog geldt.
Verkoper zei wel dat als ze er niet veel werk aan hadden dan wel. maar jah, sowieso de schijfremmen helemaal schoonmaken
Och, die servicebeurt stelt niet zo gek veel voor. Normaal kijken ze of alles het nog doet, stellen remmen en derailleurs bij, smeren de ketting en kijken of alle bouten goed vastzitten. Dat is meestal een servicebeurt.
Denk toch niet dat ze er een groot probleem van maken dat je 1 dikke maand te laat er mee bent en een klein foutje hebt gemaakt met ketting smeren. Anders gewoon zeggen dat je dat niet wist met ketting smeren en dat zij je dat hadden moeten vertellen, dat ze het dan ook maar oplossen
pi_68681368
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:04 schreef Osramp het volgende:

[..]

Och, die servicebeurt stelt niet zo gek veel voor. Normaal kijken ze of alles het nog doet, stellen remmen en derailleurs bij, smeren de ketting en kijken of alle bouten goed vastzitten. Dat is meestal een servicebeurt.
Denk toch niet dat ze er een groot probleem van maken dat je 1 dikke maand te laat er mee bent en een klein foutje hebt gemaakt met ketting smeren. Anders gewoon zeggen dat je dat niet wist met ketting smeren en dat zij je dat hadden moeten vertellen, dat ze het dan ook maar oplossen
ja gaat meer om dat al 3 maanden te laat is
maar jah, als hun er geld voor willen hebben....
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:21:46 #36
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68683538
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 17:28 schreef Osramp het volgende:

[..]

Het is best eenvoudig, als je weet hoe. Ik heb laatst iemand via MSN proberen te helpen, maar die begon meteen vanalles los te draaien wat ik helemaal niet had gezegd. Toen de remmen niks meer waard waren kreeg ik de schuld terwijl ik niks verkeerd had opgedragen(had de remleiding losgedraaid om de brakepads te verwijderen). Hij dacht het beter te weten, en vroeg ondanks dat advies. Toen hij eenmaal alles kapot had gemaakt kreeg ik de schuld.

Sinsdien ben ik best voorzichtig met instructies geven. Als je nooit het wiel uit je fiets hebt gehaald en geen idee hebt, ga dan maar naar de LBS. Het kost wat tijd en geld maar er gaat zeker niks kapot door je eigen onkunde.
Geen verwijt aan mensen hier hoor. Het is een "les" die ik geleerd heb.
Dat is dan ook meer een uitzondering, met een beetje gezond verstand kom je gewoon heel ver, plus zonder te proberen leer je het nooit. Ik ben ooit op mijn 15e begonnen met het demonteren van een bromfiets, nooit fouten mee gemaakt. Gaat er om dat je eerst kijkt hoe iets werkt voordat je het uit elkaar haalt.
pi_68684034
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:21 schreef fs180 het volgende:Gaat er om dat je eerst kijkt hoe iets werkt voordat je het uit elkaar haalt.
Klopt! Die jongen kwam best deskundig over, maar ondertussen deed hij maar wat en schroefde alles los wat hij tegenkwam. Resultaat was dat hij toch naar de LBS moest en denk dat dat hem een leuk centje gekost heeft. Naja, als een kip zonder kop bezig geweest. Maar daarom ben ik dus wat voorzichtig met advies geven om zelf iets te doen dat iemand nog niet eerder gedaan heeft.
Ik heb me ook alles zelf geleerd. Ben elektrotechneut, dus maar weinig sleuteltechniek gehad en alles gewoon zelf uitgezocht in boeken en in de praktijk. Gewoon goed nadenken wat je doet en soms idd eens zweten hoe je een bepaald deel weer makkelijk in elkaar krijgt.
Als je bv. e eerste keer een kogellager uit elkaar haalt (was een trapper bij mij) en je weet niet dat je die losse kogeltjes vast moet "plakken" met vet, dan ben je best lang bezig om alles in elkaar te krijgen
pi_68684436
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:24 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ja gaat meer om dat al 3 maanden te laat is
maar jah, als hun er geld voor willen hebben....
Och, anders kun je nog zeggen dat je dacht dat het na 10x (ofzoiets) fietsen was en dat je in het begin weinig tijd gehad hebt om de fiets te gebruiken. Gewoon zeggen dat je dat gehoord hebt in de winkel als ze moeilijk doen.
Als die mensen waar je de fiets gekocht hebt, moeilijk doen dat je wat te laat bent voor die beurt, dan is het geen klantvriendelijkheid. Misschien zullen ze willen dat je een afspraak maakt en de fiets daar laat de hele dag. Dat doen ze wel eens omdat ze dan die servicebeurt effe tussendoor in 10-15 minuten er doorheen halen. Als ze dat doen waar je op wacht, dan is dat geen goede indruk als ze die beurt zo snel uitvoeren.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:58:49 #39
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_68868120
Zo nog maar eens de bossen onveilig maken
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:45:21 #40
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_68931959
Hebben jullie trouwens ook al zo'n last van baasjes die hun hond los laten lopen?
Ben al 2x gebeten Wel niet ernstig ofzo.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:49:15 #41
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68932084
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:45 schreef BarbaRob het volgende:
Hebben jullie trouwens ook al zo'n last van baasjes die hun hond los laten lopen?
Ben al 2x gebeten Wel niet ernstig ofzo.
Genoeg rennende achter me aan gehad maar gelukkig nooit gebeten, dan zou de eigenaar een groot probleem hebben zeg!
pi_68934797
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:54 schreef Osramp het volgende:

[..]

Och, anders kun je nog zeggen dat je dacht dat het na 10x (ofzoiets) fietsen was en dat je in het begin weinig tijd gehad hebt om de fiets te gebruiken. Gewoon zeggen dat je dat gehoord hebt in de winkel als ze moeilijk doen.
Als die mensen waar je de fiets gekocht hebt, moeilijk doen dat je wat te laat bent voor die beurt, dan is het geen klantvriendelijkheid. Misschien zullen ze willen dat je een afspraak maakt en de fiets daar laat de hele dag. Dat doen ze wel eens omdat ze dan die servicebeurt effe tussendoor in 10-15 minuten er doorheen halen. Als ze dat doen waar je op wacht, dan is dat geen goede indruk als ze die beurt zo snel uitvoeren.
fietsenmaker belde net .....
resultaat van spuitbus ketting smeer aktie:
- Ketting was er te vet door geworden. (schoongemaakt)
- Schijfremmen zaten onder (gereinigd met reiniger)
- Remblokken zaten onder (zetten ze nu nieuwe op)

Als nu is opgelost dan is het ok, anders moeten er ook nieuwe schijfremmen op
* Crazy-M naait gelijk spuitbusje maar weg haha
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:18:32 #43
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68950181
Schijven hoef je niet te vervangen hoor, als hij je dat wijsmaakt; naar een ander!
pi_68950213
Schijven zijn niet vervangen. Was toch goed schoongemaakt
* Crazy-M heeft gelijk reinigingsbusje gekocht
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:33:06 #45
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_68974699
Fiets weggebracht naar de fietsenmaker omdat ik een Deore shifter niet meer in elkaar kreeg, belt ie me net op dat de schroefdraad van mijn achterderailleur op het frame dol is .
Nooit iets van gemerkt.. hij schakelde wel eens dubbel maar altijd gedacht dat dat aan de afstelling/vuil lag (gebeurde meestal na een paar uurtjes rijden).
Wat nu?
De strekking van zijn verhaal was dat het frame rijp voor de sloop was, maar een schroefdraad moet op de een of andere manier nog wel te vervangen zijn toch?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:24:56 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_68976648
Helicoil erin
pi_69025195
Ik heb vandaag een mooie nieuwe gekocht Me oude al tijdje verkocht en miste het toch behoorlijk. Het is een Giant Terrano 2 geworden
pi_69028056
nu met die regen komt er weer mooi mountain bike weer aan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 25 mei 2009 @ 01:25:49 #49
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_69371164
Heb nog een aantal downhill onderdelen te koop, zie m'n post op mountainbike.nl:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=57178&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Moet er vanaf, 1 fiets is voldoende!
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_69371926
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:19 schreef Crazy-M het volgende:
Schijven zijn niet vervangen. Was toch goed schoongemaakt
* Crazy-M heeft gelijk reinigingsbusje gekocht
Het blijft toch best knap dat je de rem zo vet hebt gekregen met het smeren van de ketting. Een ketting laten druipen van het smeermiddel zorgt er alleen voor dat die ketting NOG sneller vuil wordt en meer troep vasthoudt. De smering werkt binnenin de ketting, niet buitenop. Alle vet/olie/smeermiddel dat aan de buitenkant zit is overbodig (goed, een oliefilmpje wil je er wel op hebben tegen roest).
Meeste bikers met schijfremmen nemen een smeermiddel in een druppelflesje om de ketting te smeren. Zuiniger in gebruik en knoeien op de remmen is bijna uitgesloten.
pi_69371932
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:33 schreef VASND het volgende:
Fiets weggebracht naar de fietsenmaker omdat ik een Deore shifter niet meer in elkaar kreeg, belt ie me net op dat de schroefdraad van mijn achterderailleur op het frame dol is .
Nooit iets van gemerkt.. hij schakelde wel eens dubbel maar altijd gedacht dat dat aan de afstelling/vuil lag (gebeurde meestal na een paar uurtjes rijden).
Wat nu?
De strekking van zijn verhaal was dat het frame rijp voor de sloop was, maar een schroefdraad moet op de een of andere manier nog wel te vervangen zijn toch?
Normaal gesproken is de echterderailleur op een vervangbare achterpat (extra stukje plaat dat aan het frame geschroefd wordt) aangebracht. De dealer moet een nieuw pat kunnen bestellen en monteren.
  maandag 8 juni 2009 @ 13:19:01 #52
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_69823805
quote:
Op maandag 25 mei 2009 07:15 schreef Osramp het volgende:

[..]

Normaal gesproken is de echterderailleur op een vervangbare achterpat (extra stukje plaat dat aan het frame geschroefd wordt) aangebracht. De dealer moet een nieuw pat kunnen bestellen en monteren.
Nope niet op dit frame.


Zal mn fietsenmaker maar eens opbellen over een helicoil dan..
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_69885372
Even over de OP, hoezo is het seizoen begonnen? Voor mij is de winter het seizoen

Schoorl is in de winter prachtig, in de zomer net iets te zanderig.

tevens tvp
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:01:59 #54
130803 Gripper
Get a grip
pi_69888924
Ook weer even een tvp. En wat thettes zegt. Deze maanden zit ik bijna alleen maar op de racefiets, hooguit af en toe in het weekend op de MTB. Na oktober weer alleen mountainbiken, en de racefiets oppoetsen voor de winterslaap
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_70244663
Begin juni gefietst in de Ardennen (Houffalize). Mooie afwisselende omgeving daar, echt veel klimwerk bij sommige routes (route 6 is de mooiste). Die zijn daar ook supergoed aangegeven.

In september maar weer die kant op en wat routes bij La Roche en Ardennen meepakken
pi_70248612
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:19 schreef VASND het volgende:

[..]

Nope niet op dit frame.
[ afbeelding ]

Zal mn fietsenmaker maar eens opbellen over een helicoil dan..
Het lijkt alsof dat wel kan, ik zie 2 inbus schroeven zitten.
pi_70250794
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:29 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Het lijkt alsof dat wel kan, ik zie 2 inbus schroeven zitten.
Lijkt mij ook, maar VASND is er zeker van dat het achterpat niet vervangbaar is. Tja, is jammer maar dan is een helicoil de laatste oplossing. Hooguit kan Loctite nog soelaas brengen als de schroefdraad niet helemaal aan gort is. Alleen als de derrie er dan eens af moet, dan heb je wel een beetje hitte nodig om die lijm weer los te krijgen.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:36:15 #58
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_70252933
Pad was idd te vervangen, alleen maken ze geen vervanging meer.
Helicoil in laten draaien en ben het hele frame opnieuw aan het spuiten.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_70259942
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:36 schreef VASND het volgende:
Pad was idd te vervangen, alleen maken ze geen vervanging meer.
Helicoil in laten draaien en ben het hele frame opnieuw aan het spuiten.
Suc6
  maandag 22 juni 2009 @ 18:07:33 #60
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70260456
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:36 schreef VASND het volgende:
Pad was idd te vervangen, alleen maken ze geen vervanging meer.
Helicoil in laten draaien en ben het hele frame opnieuw aan het spuiten.
Hoeveel was je kwijt, voor de helicoil?
  maandag 22 juni 2009 @ 21:30:33 #61
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_70269108
Nu heb je er niks meer aan, maar voor mensen in vergelijkbare situatie: http://www.mountainbikecomponents.co.uk/ Die hebben veel pats (en andere handige dingen zoals lagers voor achtervering).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:59:58 #62
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_70409506
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Hoeveel was je kwijt, voor de helicoil?
Kostte me 5 euro.
Waarvoor hulde aan de Profiel in Siebengewald! Helemaal omdat ze speciaal een set Helicoils voor me besteld hebben.
Rest van mijn componenten daar dus ook gehaald.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:05:09 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71926176
Rotschop!

Vruuuuugah een mountainbike gehad en veel mee door de bossen geragd, was tof . Ik wil 't eigenlijk wel weer eens oppakken. Gewoon voor de fun .

Fietsen overleven 't doorgaans niet zo lang bij mij (ligt aan de fietsen hoor !!! ). Maar wat is nou een goede fiets om mee te beginnen?

Ik zag deze voorbij komen op mountainbike.nl:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=59447

Is zoiets wat . Moet me er natuurlijk wel goed op uit kunnen leven zonder dat 'ie na 3 keer kracht zetten van ellende uit elkaar valt .

Ja, je ziet het al, 't moet niet teveel kosten . Ik ben een arme student met 2 eigenlijk al te dure hobby's . Wee mij .
Huilen dan.
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:26:38 #64
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71926663
Frame ken ik niet, maar de rest is van bekende merken 14.gif
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:28:20 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71930632
Aight. En de prijs, is die ook een beetje oké? En kan ik me op dat ding een beetje uitleven zonder dat ik onderweg allerlei onderdelen verlies oid ?
Huilen dan.
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:31:10 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71930703
Tjah, voor die prijs kan je ook een halfords fiets halen, lijkt me dat deze beter is Maar ik kan de fiets zelf niet dus kan er weinig over zeggen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:37:43 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71930869
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:31 schreef fs180 het volgende:
Tjah, voor die prijs kan je ook een halfords fiets halen,
Waar zie je me voor aan .
quote:
lijkt me dat deze beter is Maar ik kan de fiets zelf niet dus kan er weinig over zeggen.
Okeh .
Huilen dan.
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:46:46 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:58:46 #69
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_71968135
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 @ 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
Aight. En de prijs, is die ook een beetje oké? En kan ik me op dat ding een beetje uitleven zonder dat ik onderweg allerlei onderdelen verlies oid ?
Ik heb ook een 19" fiets te koop staan, onderdelen kun je veel lol mee hebben maar het frame is paars .
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:50:40 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71969192
.
Huilen dan.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:17:31 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71982837
Huilen dan.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:21:21 #72
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_71984550
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:50 schreef Isdatzo het volgende:
.
[TK] [Mountainbike] Giant ATX 840

Lach maar ja .
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:06:32 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71985542
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:21 schreef VASND het volgende:

[..]

[TK] [Mountainbike] Giant ATX 840

Lach maar ja .
Is dat je vriendin op foto 1 ? Zie trouwens een motor op de foto . Wat rijd je ?

En hij blijft me te paars, .
Huilen dan.
pi_72482616
ah, een topic vol mtb-ers, dat lijkt me zeer geschikt voor mijn vraag. Heb een paar weken geleden het mountainbiken weer opgepakt en m'n oude trek (10 jaar) op laten knappen, nieuwe ketting en nieuwe tandwielen achter. Maar nu zijn we een paar weken verder en begint de derailleur weer te vervelen :S
Ik wil deze niet meer oplappen, dus beperk me wel even tot de versnellingen die ik wel kan gebruiken, maar wil me in de tussentijd orienteren op een nieuwe. Maar ik heb geen idee welke merken ik vooral moet laten staan, en in welke ik wel interesse kan hebben.
ik weet wel dat ik nu graag een fiets zou willen proberen met vering, tot op heden ben ik pas 1 keer offroud geweest omdat het simpelweg niet te houden was zonder vering.

Maar goed, laat me jullie suggestie eens horen, wat vinden jullie een topmerk en waar zouden jullie voor gaan. Heb nog even geen idee hoeveel geld ik eraan uit wil geven, dus vooralsnog zijn alle suggesties welkom
pi_72483099
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:29 schreef Nirak het volgende:
ah, een topic vol mtb-ers, dat lijkt me zeer geschikt voor mijn vraag. Heb een paar weken geleden het mountainbiken weer opgepakt en m'n oude trek (10 jaar) op laten knappen, nieuwe ketting en nieuwe tandwielen achter. Maar nu zijn we een paar weken verder en begint de derailleur weer te vervelen :S
Ik wil deze niet meer oplappen, dus beperk me wel even tot de versnellingen die ik wel kan gebruiken, maar wil me in de tussentijd orienteren op een nieuwe. Maar ik heb geen idee welke merken ik vooral moet laten staan, en in welke ik wel interesse kan hebben.
ik weet wel dat ik nu graag een fiets zou willen proberen met vering, tot op heden ben ik pas 1 keer offroud geweest omdat het simpelweg niet te houden was zonder vering.

Maar goed, laat me jullie suggestie eens horen, wat vinden jullie een topmerk en waar zouden jullie voor gaan. Heb nog even geen idee hoeveel geld ik eraan uit wil geven, dus vooralsnog zijn alle suggesties welkom
Waar zou je voor gaan? Ik in elk geval voor een Turner Flux Pro-build kit. $6500,-
Maar betaalbare en goede/pretige fietsen zijn er te over. Cannondale heeft heel wat leuks, maar Giant is ook goed. Tegenwoordig koop je bijna geen slechte fiets meer. Gewoon een goede dealer opzoeken en eens wat proberen met een langere proefrit. Mijn Turner ben ik een dag mee in de Ardennen gaan spelen voordat ik hem kocht (dealer heeft testfietsen).
Maar heel erg belangrijk om te weten WAT je voor rijstijl wilt nastreven. XC, DH, 4X, FR of all-mountain (al is dat geen echte stijl). We kunnen je hier wel een DH fiets aanpraten, maar als je alleen maar een rondje Schoorl of Amerongen gat doen is dat niet de beste keus.
Ook je budget kennen is nummer 2 op je lijstje. Wil je vanaf het begin een goede fiets, of maakt het je niet uit om wat meer geld te besteden aan het frame, en te starten met goedkopere onderdelen die je later kunt vervangen voor wat beters? Ga aub eerst eens goed nadenken over wat je wil rijden en besteden.

Overigens: Als je een route hebt gereden met een ongeveerde fiets, en de route ligt niet in Z-Limburg, vrag je dan OOK eens af of ATB wel je sport gaat zijn. Als je als beginner ongeveerd al niet te doen vindt, dan is het ook geveerd niks voor jou. Vering is een hulpmiddel en niet zaligmakend.
pi_72498752
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:48 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waar zou je voor gaan? Ik in elk geval voor een Turner Flux Pro-build kit. $6500,-
Maar betaalbare en goede/pretige fietsen zijn er te over.
lol, ok, ik weet in ieder geval wel dat ik dat niet uit kan geven aan een fiets.. dat heeft m'n auto gekost

max 1500 euro kun je denk ik wel wat fatsoenlijks voor kopen, als dat voor minder kan is dat natuurlijk ook prima

Mijn vader had gehoord van een grote winkel in Roermond, die schijnt scherpe prijzen te hebben, maar heeft iemand er ervaring mee? http://www.itek.be/nl/

Cannondale had ik iig nog nooit van gehoord, dus daar ga ik ook eens naar kijken, thnx
pi_72510498
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:01 schreef Nirak het volgende:

[..]

lol, ok, ik weet in ieder geval wel dat ik dat niet uit kan geven aan een fiets.. dat heeft m'n auto gekost

max 1500 euro kun je denk ik wel wat fatsoenlijks voor kopen, als dat voor minder kan is dat natuurlijk ook prima

Mijn vader had gehoord van een grote winkel in Roermond, die schijnt scherpe prijzen te hebben, maar heeft iemand er ervaring mee? http://www.itek.be/nl/

Cannondale had ik iig nog nooit van gehoord, dus daar ga ik ook eens naar kijken, thnx
Natuurlijk, iedereen koopt naar zijn eigen budget. Waarschijnlijk ben ik ook al ietsje ouder als jij. Maar mijn eerste fietsen waren ook niet zo heel duur, en je vertelde niet wat je er voor wilde/kon uitgeven.
Maar Cannondale gaat het niet worden met jouw budget. Je zult beter bediend worden met Giant of Cube. Achtervering met een budget van 1500 euro is wat krap. Je vindt wel volgeveerde fietsen voor dat geld, maar het zal niks geweldigs worden en ws ben je achteraf wel wat geld kwijt aan onderhoud.
Kijk ook eens naar Canyon, handelen via het net maar in Heerlen zit een testcenter. Itek vooral wegblijven!!!!!!!!! Supergrote discounter waar toch echt wel ondermaatse fietsen worden verkocht. De nadruk ligt daar op een lage prijs. Leuk voor stadsfietsen, niet voor ATB of race. Wel aardig voor kleding en accessoires.
pi_72513369
quote:
Op maandag 7 september 2009 06:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Natuurlijk, iedereen koopt naar zijn eigen budget. Waarschijnlijk ben ik ook al ietsje ouder als jij. Maar mijn eerste fietsen waren ook niet zo heel duur, en je vertelde niet wat je er voor wilde/kon uitgeven.
Maar Cannondale gaat het niet worden met jouw budget. Je zult beter bediend worden met Giant of Cube. Achtervering met een budget van 1500 euro is wat krap. Je vindt wel volgeveerde fietsen voor dat geld, maar het zal niks geweldigs worden en ws ben je achteraf wel wat geld kwijt aan onderhoud.
Kijk ook eens naar Canyon, handelen via het net maar in Heerlen zit een testcenter. Itek vooral wegblijven!!!!!!!!! Supergrote discounter waar toch echt wel ondermaatse fietsen worden verkocht. De nadruk ligt daar op een lage prijs. Leuk voor stadsfietsen, niet voor ATB of race. Wel aardig voor kleding en accessoires.
Helemaal mee eens.

Bij Itek ben ik eens geweest, niet voor een fiets was met iemand anders maar ik zou daar geen MTB gaan bekijken laat staan kopen.
Ik heb een Canyon omdat de prijs laag is maar ook omdat ik vlakbij het Testcenter/servicecenter woon, was dit laatste niet het geval had ik vrijwel zeker geen Canyon gekocht.

Misschien kunnen we een beknopte 'handleiding' in de sp zetten wat mensen zich eerst moeten afvragen voordat ze naar MTB gaan kijken of voordat ze een nieuwe kopen. Want je ziet door de fietsen het bos niet meer als je je echt gaat oriënteren. Er zijn zoveel merken en binnen die merken weer zoveel types.

[ Bericht 4% gewijzigd door ZoneKill op 07-09-2009 11:12:39 ]
  maandag 7 september 2009 @ 11:47:09 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72514535
Kona heeft ook leuke fietsen.
pi_72523092
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:01 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Ik heb een Canyon omdat de prijs laag is maar ook omdat ik vlakbij het Testcenter/servicecenter woon, was dit laatste niet het geval had ik vrijwel zeker geen Canyon gekocht.

Misschien kunnen we een beknopte 'handleiding' in de sp zetten wat mensen zich eerst moeten afvragen voordat ze naar MTB gaan kijken of voordat ze een nieuwe kopen. Want je ziet door de fietsen het bos niet meer als je je echt gaat oriënteren. Er zijn zoveel merken en binnen die merken weer zoveel types.
Ben je wel tevreden over de kwaliteit van Canyon?

en idd.. ik zie door de bomen het bos niet meer, er is in 10 jaar tijd zoveel in gebeurd dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
pi_72525549
quote:
Een goed voorbeeld van een merk dat via internet een grote opmars heeft gemaakt is Canyon.
Dit is een merk dat zijn fietsen uitsluitend via internet verkoopt, maar je wel de gelegenheid geeft om de fietsen te komen proberen... in Duitsland.
Tevens hebben ze voor de Nederlandse markt een servicepunt in Heerlen.
vandaar dat je geen Canyon had gekocht als je niet in de buurt zou wonen
  maandag 7 september 2009 @ 18:29:04 #82
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72525766
mtb-forum of dirty-pages
pi_72526096
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:29 schreef fs180 het volgende:
mtb-forum of dirty-pages
of forum.mountainbike.nl
pi_72526284
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:09 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ben je wel tevreden over de kwaliteit van Canyon?
De invloed van een merk frame op de kwaliteit van de totale fiets, is natuurlijk maar klein......Een fietsenfabrikant koopt zijn onderdelen bij SRAm/Shimano/RaceFace etc etc. Het frame is natuurlijk maar een onderdeel van het geheel.
Wel krijg je bij Canyon de een goede afmontage voor je geld, net als bij Xtrail (fietssportief.nl).
Vraag je af wat belangrijk voor je is, hoogwaardig frame en later nog onderdelen upgraden, of moet alles in 1x af zijn?
Verder is mijn mening dat volgeveerd niet echt nodig is als je niet 100% in Zuid-Limburg of Ardennen rijdt. Ook met dit budget lever je met FS teveel in op de kwaliteit van de rest. Mijn mening hoor....

Maar naast kwaliteit zijn de rij-eigenschappen nog veel belangrijker. Een topkwaliteit fiets, die niet past bij jouw rijstijl is nog veel erger. Denk daarom eens goed na over wat voor rijstijl je hebt cq wilt gaan hebben en waar je wilt gaan rijden. De Xtrail die ik noemde is wel een goede fiets, maar blinkt verder nergens op uit in rij-eigenschappen en Canyon vraagt weer een ervaren berijder om er alles uit te halen (MB+ #121), geldt natuurlijk niet voor alle typen.

Cube is verder een echte allemansvriend. Iedereen kan er mee overweg voor een redelijke prijs.

[ Bericht 21% gewijzigd door Osramp op 07-09-2009 19:26:31 ]
  maandag 7 september 2009 @ 19:25:23 #85
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_72527839
Ik ben het niet helemaal met Osramp eens: het frame is wel degelijk belangrijk voor een mountainbike. En dan bedoel ik niet per se de laskwaliteit (alhoewel het handig is als 'ie niet uit elkaar valt) of het gewicht (licht is natuurlijk fijn) maar vooral de geometrie. Je kan nog zulke goede Fox/SRAM/Shimano/Avid etc. spullen op het frame hangen, maar als de geometrie niet klopt, fietst het nog steeds beroerd. Maat en geometrie zijn ontzettend bepalen voor hoe de fiets rijdt, meer dan het verschil tussen Shimano Deore en XTR o.i.d.

Ik heb zelf een Canyon gekocht nadat ik er veel goede reviews van had gelezen en ik zat midden in de maat M in hun systeem om de maat te bepalen, dus dat was makkelijk. Als ik op de rand van 2 maten had gezeten, weet ik ook niet of ik 'em gekocht zou hebben. De kwaliteit is overigens echt dik in orde: ding rijdt prima, zowel in NL op singletrack of op klimmen of op een DH-baan in de Alpen (OK, mag dan nog iets meer veerweg, maar wat wil je voor 14kg). Ook erg goed afgewerkt en goede details (bescherming op het frame waar kabels er langs komen, derailleurkabels hebben helemaal buitenkabel van voor tot achter etc.).

Maar Specialized heeft ook leuke hardtails voor niet al te veel geld. Heb je in ieder geval een goed frame met een goede geometrie. Kona is vaak in de aanbieding bij Bike2build.nl. Trek zijn ook wel goede fietsen volgens mij, maar daarvan weet ik niet precies hoe de prijsstelling is. Cannondale zal waarschiinlijk buiten het budget vallen, maar wel goede frames.

Ik denk dat ¤1500,- net op het kantel-punt is van wel of niet een full suspension. Het hangt er dus vanaf wat je met de fiets wilt gaan doen. Als je ook 's naar de Alpen of Jura gaat, dan is een fully wel fijn. In de Ardennen kan je met beide goed uit de voeten. Op een hard tail leer je overigens wel netter fietsen, je moet wat meer op je techniek letten. Bij de full suspension zou ik wel wat budget reserveren in de komende jaren om wat meer te upgraden dan wanneer je een hardtail koopt (daar zitten voor een bepaalde prijs betere onderdelen op). Betere onderdelen betekent trouwens niet altijd dat ze langer mee gaan of minder onderhoud nodig hebben, maar wel dat de prestaties beter zijn of dat ze lichter zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door FHR op 07-09-2009 21:25:39 (typo eruit) ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 7 september 2009 @ 19:37:56 #86
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72528301
Wat ook meetelt voor je eerste fiets is dat het je eerste fiets is, je meot dan vaak je eigen smaak ontwikkelen, ik heb bijvoorbeeld een specialized gekocht waar ik dik tevreden mee ben maar nu weet ik wel wat ik anders wil hebben (maar heb dus zeker geen spijt van deze hoor ).
pi_72529286
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:25 schreef FHR het volgende:
Ik ben het niet helemaal met Osramp eens: het frame is wel degelijk belangrijk voor een mountainbike. En dan bedoel ik niet per se de laskwaliteit (alhoewel het handig is als 'ie niet uit elkaar valt) of het gewicht (licht is natuurlijk fijn) maar voor de geometrie. Je kan nog zulke goede Fox/SRAM/Shimano/Avid etc. spullen op het frame hangen, maar als de geometrie niet klopt, fietst het nog steeds beroerd. Maat en geometrie zijn ontzettend bepalen voor hoe de fiets rijdt, meer dan het verschil tussen Shimano Deore en XTR o.i.d.
Stiekem bedoelen we allebei hetzelfde TS vraagt naar kwaliteit, bij mij is dat synoniem voor duurzaamheid/betrouwbaarheid. Daarom haal ik wel de rij-eigenschappen aan in het tweede deel van die posting. Uiteindelijk zeggen we min of meer hetzelfde
pi_72535307
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:25 schreef FHR het volgende:
Ik denk dat ¤1500,- net op het kantel-punt is van wel of niet een full suspension. Het hangt er dus vanaf wat je met de fiets wilt gaan doen. Als je ook 's naar de Alpen of Jura gaat, dan is een fully wel fijn.
Ik heb geen FS nodig. Heb sinds enkele weken weer het fietsen opgepakt en ben vooral nog een harde weg fietser (eerst conditie goed op orde voordat is off road ga ), maar wil wel "buiten" gaan fietsen en daarom met de aanschaf van een nieuwe daar al rekening mee houden. Hard tail is dus prima voor mijn gebruik.

Bij mijn huidige trek (destijds niet goed op gelet) is de afstand van de bovenstang wat lang, met als gevolg dat die niet helemaal lekker zit, om een ontspannen houding aan te nemen moet ik bijna gaan liggen op die fiets

Dus ik doe er verstandig aan om een proefritje te vragen. Ben er inmiddels achter dat er een uitstekende zaak vlakbij zit: monique's bikes in Eindhoven. Dus daar ga ik van de week eens binnenwippen om me voor te laten lichten. Door alle merken en keuzes zie ik het bos niet meer.. Maar ik denk vast dat ik daar een fiets met een goed frame kan krijgen en een beetje degelijke afmontage. Upgraden kan idd altijd nog.

wat heb ik trouwens al veel opgestoken van veel lezen, vind het forum van mountainbike.nl erg waardevol, staat een goede FAQ op voor een beginner die een stalen ros zoekt!
  woensdag 9 september 2009 @ 00:24:43 #89
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_72570897
TVPtje

Nog (urban)freeriders omg Limburg hier?

Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:34:53 #90
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_72573047
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:24 schreef x3ro het volgende:
TVPtje

Nog (urban)freeriders omg Limburg hier?

[ afbeelding ]
Haha dat was gaaf. Dave Watson die over het peloton heen sprong bij de beklimming van de Galibier in 2004. Wel jammer dat 'ie bij de landing op z'n plaat ging. Maar hij is er niet eens voor aangehouden (dat zou in Nederland wel anders zijn geweest met zo'n actie denk ik).

Maar nee, ik woon niet in Limburg.....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 9 september 2009 @ 07:36:05 #91
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_72573056
Oeps, verkeerde knop....

[ Bericht 96% gewijzigd door FHR op 09-09-2009 17:44:14 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_72967065
zo, spullen uit de kast en ook weer eens beginnen.
  maandag 21 september 2009 @ 15:06:01 #93
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_72967967
Bij mn Nicolai is bij het scharnierpunt aan de bovenkant van de shock aan de linker kant een bus verbrijzeld. Gisteren de meneer die over de service gaat daar een mailtje gestuurd om te zien hoe of wat.

Zo hoort het er uit te zien:

Dit is de kant waar hij weg is(heeft al 1 keer een scheur in de bout veroorzaakt):
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_73131303
Net een mailtje terug gekregen van de persoon die over de garantie e.d. gaat bij Nicolai. Zonder dat er ook maar ooit gevraagd is naar een bonnetje, het jaar van aankoop of whatever, kreeg ik een mail terug waarin het volgende stond.

hi Martijn,
nice to hear how satisfied you are, i´ll do my best to help you back on your bike.
i can send you a variety of washers and a spacer to remount your lever/linkage properly if you send me 20¤ cash in an envelope, otherwise it would get really costly and complicated shipping and charging.
is that o.k. for you ?
cheers,
Volker

Dat vind ik nog eens service
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 27 september 2009 @ 16:34:34 #95
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_73151319
Ikzelf mountainbike de laatste tijd steeds meer. Ik doe dat op mn oude B1 uit 2000 en die is nu wel aan vervanging toe. Vandaag weer samen met een maat van me gaan biken en die heeft een nieuwe bike. De Bulls Copperhead 3. Ik heb er eventjes op gefietst en damn wat een wereld van verschil het leek net of ik niet hoefde te trappen tegenover die van mezelf.

Nu de hamvraag:
Bulls, is dat een goed merk en hebben jullie er goede ervaring mee of niet?

Het is bedoeld voor in de bossen en op de weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door tomegel op 27-09-2009 16:55:13 ]
Look who's back in the wrong place at the right time
  zondag 27 september 2009 @ 16:53:51 #96
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73151877
Ik zou zon fiets in de stad laten.
  maandag 28 september 2009 @ 15:37:56 #97
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_73181550
iemand die in de omgeving van groningen stad aan mountainbiken doet?

ik ben daar momenteel aan het studeren en zoek nog een mooie plek om te trainen.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_73244039
Ik ben er weer een tijdje uit maar ga het snel weer oppakken.

Ik begin maar eens met een nieuwe fiets.

Weet iemand waar ik info kan vinden over het kiezen van de juiste maat fiets?
pi_73247271
Gaat iemand nog het rondje Texel doen ergens halverwege oktober op een zaterdag? Wordt mijn eerste MTB toertochtje
pi_73253900
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:34 schreef tomegel het volgende:
De Bulls Copperhead 3. Ik heb er eventjes op gefietst en damn wat een wereld van verschil het leek net of ik niet hoefde te trappen tegenover die van mezelf.

Nu de hamvraag:
Bulls, is dat een goed merk en hebben jullie er goede ervaring mee of niet?

Het is bedoeld voor in de bossen en op de weg.
Zelf geen ervaring met Bulls, maar kijk eens op mtbr.com voor een goede indruk. Op het forum van mountainbike.nl lees ik nooit slechte ervatingen met Bulls.
pi_73354642
Zijn er bikers hier die de bart brentjens challenge gaan rijden volgende week?
Ik ga voor de 100 km. Dit word mijn eerste marathon en gelijk ook de langste ooit.

In totaal doen er iets van 4000 man mee.
pi_73355880
Beeeuuuuuhhhhh, van die overvolle tochten met belachelijk veel deelnemers. Het leuke is dan ver te zoeken
pi_73356284
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:37 schreef Osramp het volgende:
Beeeuuuuuhhhhh, van die overvolle tochten met belachelijk veel deelnemers. Het leuke is dan ver te zoeken
Zal idd wel druk zijn. Gelukkig worden de 55/75 km deelnemers wel gescheiden van de 100 km deelnemers. Daarnaast zijn er ook een paar honderd wedstrijdrijders die ver vooruit rijden.

Wel gehoord dat er in de voorgaande jaren vaak veel file vorming was bij de klimmetjes daar.
pi_73357716
Dat is inderdaad mijn grote hekel, wachten voor klimmetjes en afdalingen. Ik wacht de gps track wel af en rij hem dan na.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:37:51 #105
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_73586759
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:54 schreef Skwish het volgende:
Zijn er bikers hier die de bart brentjens challenge gaan rijden volgende week?
Ik ga voor de 100 km. Dit word mijn eerste marathon en gelijk ook de langste ooit.

In totaal doen er iets van 4000 man mee.
En, hoe is het gegaan? Net zoals vorig jaar (ik tenminste) 20 min. bij de eerste klim stilgestaan en 25 min. bij de eerste afdaling stilgestaan? Omdat het een bottelnek was waar iedereen door heen moest

Ik hoop voor je dat het dit jaar beter was. (wat ze al een paar jaar beloven)
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_73607211
Leuke marathon gereden. Was zwaar met al die modder in een gebied waar ik nooit heb gereden.
Wat een waterballet op sommige stukken .

Ik startte rond 10.35. Tussen de 20 en 50 km was het gedeelte het zwaarst. Na de voerstreek weer wat op kracht kunnen komen. Veel pech ook onderweg gezien. Om de anderhalve km zat er wel weer iemand een band te verwisselen. Soms ook op de raarste plekken (asfalt wegen).

Zelf ook wat euvel gehad met de voorderri die door al de modder niet meer op het kleinste blad schakelde en de derri wieltjes die spontaan blokkeerden als ik naar een hoger verzet schakelde. Een aanslag op mijn fiets. Pop loc werkt opeens ook niet meer. Kan ik dat ook weer een keer uit elkaar schroeven.

Na 75 km en dikke plensbui nog over me heen en even later 2 keer in een afdaling op mijn plaat gegaan (derri verbogen, bike chip afgeknapt). Leuke marathon maar volgende keer wel wat beter getraind zijn en hopelijk drogere omstandigheden. Ik heb geen toptijd gereden. Mijn doel was ook om deze marathon gewoon uit te rijden.
quote:
En, hoe is het gegaan? Net zoals vorig jaar (ik tenminste) 20 min. bij de eerste klim stilgestaan en 25 min. bij de eerste afdaling stilgestaan? Omdat het een bottelnek was waar iedereen door heen moest
20 min wachten? Is dan niet een beetje extreem? Bij een afdeling vrij vroeg moest ik wel 4 minuten wachten, daarna nog een paar keer bij wat klimmetjes (incl de klim vlak over de grens)
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:18:53 #107
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_73607963
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:55 schreef Skwish het volgende:


20 min wachten? Is dan niet een beetje extreem? Bij een afdeling vrij vroeg moest ik wel 4 minuten wachten, daarna nog een paar keer bij wat klimmetjes (incl de klim vlak over de grens)
Is echt geen geintje. Daarom vermijd ik de BBC. Gelukkig was het dit jaar beter als ik het zo hoor van jou.

Maar eh, gevallen en toch uitgereden ik zeg goede prestatie
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:21:04 #108
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73608049
Reclame onderaan:
Matra mountainbikes !
pi_74418881
V&A
Ik heb hier nog een paar hele nette Formula Oro K18 schijfremmen liggen, helemaal compleet met schijven (180 mm voor, 160 mm achter), benodigd schroefmateriaal, en de adapters om deze postmount remmen te kunnen monteren op een vork/frame met IS-2000 nokken. Alles lekvrij, ontlucht, en voorzien van nagenoeg nieuwe remblokjes.

Iemand interesse?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_74419983
Wat kost het??
pi_74420411
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:44 schreef thettes het volgende:
Wat kost het??
Oh ja, ook wel handig om te vermelden.
110 voor de hele set, vaste prijs.

(Laagste prijs voor nieuwe die ik heb gevonden is via chainreaction, http://www.chainreactioncycles.com/Brands.aspx?BrandID=6&PartnerID=2098&gclid=CPjD7u2A9J0CFdQq3godFUQfJw)

daar betaal je ongeveer 200 ¤ voor voor+achter.

edit: verkleind plaatje nog even bijgevoegd. 1 schijf staat niet op deze foto.


[ Bericht 17% gewijzigd door Gripper op 05-11-2009 16:18:02 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 5 november 2009 @ 15:35:46 #112
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74421948
Net prijsje
pi_74728350
Volgende week Beachchallenge. Zijn er nog mensen die meedoen?
Ik misschien wel (beetje afhankelijk van weer).
in a crowd you lose humanity
pi_74785721
Waar kan ik zo'n boekje krijgen van de Rabobank waar alle toertochten in staan? Die hadden wij de voorgaande jaren altijd en dat s erg handig.
pi_74814273
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kan ik zo'n boekje krijgen van de Rabobank waar alle toertochten in staan? Die hadden wij de voorgaande jaren altijd en dat s erg handig.
Waar je zo'n boekje kan krijgen weet ik niet. Toertochten staan op:
http://www.mtb-kalender.nl/
http://www.ntfu.nl/Kalend(...)bid/352/Default.aspx

Inmiddels heb ik mijn oude MTB enigszins opgeknapt zodat ik die zaterdag volledig kan afraggen op de Beachchallenge. Dat ding is er echt slecht aan toe Opknapppen is een groot woord, maar hij schakelt iig weer min of meer. Als het niet goed gaat, kan ik iig het materiaal de schuld geven
in a crowd you lose humanity
pi_74908112
Vandaag dus 2 uur op het strand geploeterd Lekker weertje. Noppenbanden op het strand zijn verre van ideaal, maar om nu voor de ene keer in de drie jaar dat ik op het strand fiets aparte banden te kopen vind ik ook weer overkill (vooral ook omdat ik het vooral voor de leuk doe en niet primair voor een goede klassering).
Achteraan gestart en wat leuke groepjes opgezocht. Op het einde toch veel alleen gereden en (zoals het hoort) wel total-loss bij de finish.
in a crowd you lose humanity
pi_74911049
Ik vandaag toch in het bos gedaan, 30km zwaar, blubber, modder zeer nat.
pi_74973759
Heb mijn mountainbike ook weer onder het stof vandaan gehaald, man dat had ik eerder moeten doen! Heerlijk crossen, kwam zondag nog per ongeluk in een toertocht terecht, ging niet slecht ! (ook al is het een toertocht)

Morgen weer! Heb net nieuwe achterband, fast fred van Schwalbe, hij is heel snel maar heeft minder grip bij veel modder...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_75113972
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:54 schreef DaDude1987 het volgende:
Heb mijn mountainbike ook weer onder het stof vandaan gehaald, man dat had ik eerder moeten doen!
Ik ben ook bijna zover
  woensdag 9 december 2009 @ 15:59:41 #120
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75449295
Heb een zo goed als nieuwe dubbelkroons upside down vork weten te vinden voor mijn freeride tank

Past wel bij het oldskool frame
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75588258
Hoi

Vanuit Recreatief Wielrennen #29: met een gesmeerde ketting werd ik (terecht) hierheen doorgestuurd.
Ik heb een vraagje.

Ik overweeg om te proberen om wat te gaan crossfietsen. En ik ben geen wielrenner dus ik weet er niks van. Nou was ik een beetje aan het rondkijken op marktplaats en daar loop ik tegen een nieuwe fiets aan die er in mijn ogen best aardig uitziet (dat betekent: er staat bij dat ie geweldig is en hij glimt. Ofzo. Oftewel: ik heb geen meetcriteria.).

Kan iemand iets zinnigs zeggen over zoiets? Kost een schamele ¤199,-
quote:


Merk: Cross Europe
Framemateriaal: Hi-tensile
Framematen: 51 cm
Remsysteem: Mechanische schijfremmen of V-brake achter
Vering: Voor- en achtervering
Wielen: 26 inch, extra sterke aluminium dubbelwandige X-Pose velgen met 9x4 spaken.
Schakelsysteem: Shimano 21-speed TX-30 schakelsystem met Shimano duimverstellers.
Is dat voor die prijs bagger? En zo ja: is dat voor een absolute beginner erg? Zou ik beter een tweedehandsje kunnen zoeken?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75589256
Tja, elke waar heeft zijn prijs. De fiets van €199,- is niet echt terrein bestendig. Je kunt er best wel een of twee seizoenen mee rijden, maar de slijtageslag zal je snel inhalen en het spel kostbaar maken. Als je wil proberen of biken iets voor je is, dan is die niet gek. Je gaat alleen nooit het echte plezier ervaren. Ook gaat de achtervering wippen als een schommel en veel energie kosten.
  zondag 13 december 2009 @ 20:22:29 #123
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75589291
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:01 schreef sigme het volgende:
Hoi

Vanuit Recreatief Wielrennen #29: met een gesmeerde ketting werd ik (terecht) hierheen doorgestuurd.
Ik heb een vraagje.

Ik overweeg om te proberen om wat te gaan crossfietsen. En ik ben geen wielrenner dus ik weet er niks van. Nou was ik een beetje aan het rondkijken op marktplaats en daar loop ik tegen een nieuwe fiets aan die er in mijn ogen best aardig uitziet (dat betekent: er staat bij dat ie geweldig is en hij glimt. Ofzo. Oftewel: ik heb geen meetcriteria.).

Kan iemand iets zinnigs zeggen over zoiets? Kost een schamele ¤199,-
[..]

Is dat voor die prijs bagger? En zo ja: is dat voor een absolute beginner erg? Zou ik beter een tweedehandsje kunnen zoeken?
Naar mijn mening kun je veel en veel beter een 2e hands uitzoeken
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75589546
Dat van die achtervering, zoiets zei Wombcat ook al.
Achtervering is dus niet aan te raden? Daar was ik nooit opgekomen (wanneer is dat dan wél handig/fijn/nodig?)

Tweedehands lijkt me op zich meer kans bieden op kwalitatief betere fiets tegen lage prijs, maar ook dan heb ik geen idee waarop te letten. Is 21 versnellingen nuttig, of kan je (ik) ook wel met een stuk of drie toe?

Het is niet erg als ik over twee jaar het fietsen geweldig vind en een betere fiets wil, het is wel erg als ik een dure fiets koop en er niks aan vind. Ik verwacht over kleine bospaadjes en mulle heidezandpaden te gaan rijden, want die routes kies ik hardlopend ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 december 2009 @ 20:36:17 #125
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75589934
Leuk voor het buitenland, kansloos in nederland. Versnellingen hebben ze altijd wel genoeg, het is meer wat je ermee wilt doen, als je gewoon rustig door het bos wilt crossen kun je prima ene fiets van 200 euro nemen. Kijk dan wel naar een ander soort fiets als bovenstaande:
http://www.blogcdn.com/ww(...)ng-mountain-bike.jpg

Zo'n vorm frame is beter, gewoon simpel; geen veringen nemen, v brakes (goedkoopste remmen) zijn prima. Kijk anders bij decatlon, die willen wel eens dat soort fietsen hebben staan, kost niet en kun je best mee kijken of het wat voro je is.
pi_75590098
Ok, dank! Ik ga kijken .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75593336
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:27 schreef sigme het volgende:
Dat van die achtervering, zoiets zei Wombcat ook al.
Achtervering is dus niet aan te raden? Daar was ik nooit opgekomen (wanneer is dat dan wl handig/fijn/nodig?)
Achtervering is erg fijn en handig, maar het systeem moet wel goed ontworpen zijn. De vering van de fiets die je laat zien, die zal een wipkip gedrag laten zien. Bij elke trap van de pedalen werkt de ve ing en neemt energie op die niet in de beweging gaat zitten. Energieverlies dus. De betere systemen zijn ontworpen om dit te voorkomen, maar dan ben je niet goedkoop klaar, of je moetb2dehands gaan. Maar volgeveerd is in NL niet perse nodig, tenzij je in het diepste punt van Z-Limburg woont.
pi_75747777
Beginnend mountainbiker hier

Ga als het weer wat warmer word de fiets weer op ..
Zoek alleen nog een paar fijne en goed betaalbare schoenen die niet SPD zijn . Wat voor kledij gebruiken jullie voor het fietsen? Wil mezelf niet in die strakke meuk hijsen dus ik gebruik een wijde short met een t-shirt
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75761332
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Beginnend mountainbiker hier

Ga als het weer wat warmer word de fiets weer op ..
Zoek alleen nog een paar fijne en goed betaalbare schoenen die niet SPD zijn . Wat voor kledij gebruiken jullie voor het fietsen? Wil mezelf niet in die strakke meuk hijsen dus ik gebruik een wijde short met een t-shirt
Wat dan wel? Toeclips zijn levensgevaarlijk, en losse pedalen zijn ook niet alles. Niet voor niks zijn klikpedalen zo efficiënt.
Ik rij alleen maar in strakke meuk, dus ik kan je niet adviseren over wijde kleding. Daarmee blijf je alleen maar hangen in dichte struikjes
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_75761668
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat dan wel? Toeclips zijn levensgevaarlijk, en losse pedalen zijn ook niet alles. Niet voor niks zijn klikpedalen zo efficiënt.
Ik rij alleen maar in strakke meuk, dus ik kan je niet adviseren over wijde kleding. Daarmee blijf je alleen maar hangen in dichte struikjes
Ik prefereer losse pedalen zodat ik gemakkelijk een voetje aan de grond kan zetten .
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75761817
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:21 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik prefereer losse pedalen zodat ik gemakkelijk een voetje aan de grond kan zetten .
Dan begin je toch gewoon met een goed geprofileerd platformpedaal ? (een beetje zoals BMX-pedalen, lekker ruw voor goede grip)
Later nog eens omschakelen naar klikpedalen kan altijd nog. Daarmee oefenen doe je op een lekker zacht grasveldje, en heb je echt zo onder de knie.

Vooral bergop schiet je effectiviteit omhoog, omdat je nu ook aan je pedalen kan trekken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_75762121
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dan begin je toch gewoon met een goed geprofileerd platformpedaal ? (een beetje zoals BMX-pedalen, lekker ruw voor goede grip)
Later nog eens omschakelen naar klikpedalen kan altijd nog. Daarmee oefenen doe je op een lekker zacht grasveldje, en heb je echt zo onder de knie.

Vooral bergop schiet je effectiviteit omhoog, omdat je nu ook aan je pedalen kan trekken.
Het punt is, ik fiets nu met lompe skateschoenen .. En dat staat zo oncharmant
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:59:30 #133
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75763158
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:32 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Het punt is, ik fiets nu met lompe skateschoenen .. En dat staat zo oncharmant
Is maar net wat je doet. Ik rijd freeride en zweer bij mn nike SB's
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75763276
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:59 schreef x3ro het volgende:

[..]

Is maar net wat je doet. Ik rijd freeride en zweer bij mn nike SB's
Tja hier valt alleen cross country te fietsen .. Ga van de zomer in Limburg rond Valkenburg/Schin op Geul fietsen denk ik.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:16:32 #135
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75763792
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:02 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Tja hier valt alleen cross country te fietsen .. Ga van de zomer in Limburg rond Valkenburg/Schin op Geul fietsen denk ik.
Kun je beter als je dan toch daar bent, richting Vaals gaan. Daar heb je die "berg" waar ook t 3landenpunt is met leuke afdalingen
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75763868
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:16 schreef x3ro het volgende:

[..]

Kun je beter als je dan toch daar bent, richting Vaals gaan. Daar heb je die "berg" waar ook t 3landenpunt is met leuke afdalingen
Waarschijnlijk staan we bij Schin op Geul op de camping .. En ik ben geen pro downhiller dus moet makkelijk beginnen .. Heb hier in de regio al wel kleine heuveltjes gehad, maar kan ze telkens niet meer terugvinden .. Ga denk ik straks maar even het dorp in naar de fietsenkledingzaak. Beetje rondneuzen
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:25:01 #137
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75764072
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Waarschijnlijk staan we bij Schin op Geul op de camping .. En ik ben geen pro downhiller dus moet makkelijk beginnen .. Heb hier in de regio al wel kleine heuveltjes gehad, maar kan ze telkens niet meer terugvinden .. Ga denk ik straks maar even het dorp in naar de fietsenkledingzaak. Beetje rondneuzen
Daar hoef je niet pro voor te zijn. Je proheid ligt meer aan het tempo waar je het mee doet daar Zou het toch eens proberen dan Waar ergens in Schin op Geul. Ben best bekend daar
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75764800
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:25 schreef x3ro het volgende:

[..]

Daar hoef je niet pro voor te zijn. Je proheid ligt meer aan het tempo waar je het mee doet daar Zou het toch eens proberen dan Waar ergens in Schin op Geul. Ben best bekend daar
Schin op Geul is niet zo groot .. Ben er al vaak genoeg geweest daar in de regio toen ik klein was. Grote kans dat we op de Vinkenhof staan
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:55:29 #139
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75765163
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Schin op Geul is niet zo groot .. Ben er al vaak genoeg geweest daar in de regio toen ik klein was. Grote kans dat we op de Vinkenhof staan
Dat t niet groot is weet ik. Mn pa komt daar vandaan
Maar laat anders wat weten tegen die tijd, kom ik anders wel af met mn DH ragbak
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75765270
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:55 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat t niet groot is weet ik. Mn pa komt daar vandaan
Maar laat anders wat weten tegen die tijd, kom ik anders wel af met mn DH ragbak
Is daar trouwens te amateur downhillen met een niet geveerd achterwiel? .. Wil mijn Specialized wel heelhouden namelijk
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75765459
Kak! Heb geen slot voor de mountainbike, wilde ik m net lekker meenemen t dorp in
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75766781
Okay, hangslot met een soort van kabel gevonden.. Ik ga richting dorp
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:11:30 #143
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75768328
Dh met een hardtail is niet echt lekker, maar het kan.. Heb je wel meer techniek nodig. Qua schoenen; Vans met honingraad profiel!
pi_75769107
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:11 schreef fs180 het volgende:
Dh met een hardtail is niet echt lekker, maar het kan.. Heb je wel meer techniek nodig. Qua schoenen; Vans met honingraad profiel!
Dus in principe kan het met mijn DC's prima
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:35:18 #145
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75769273
Zelfs slippers kunnen. Maakt alleen voor jezelf een verschil, sommige schoenen hebben een zachte zool met een passend profiel (voorbeeldje zijn dus oude model vans) andere weer niet. Op Dritypages was er een topic over, nike en vans werden meeste gebruikt, maar daar zitten merendeel street dirt en dh rijders, meestal hebben die geen klikkers. Plus dat je geen strakke kleding aantrekt om daarna skateschoenen eronder aan te trekken
pi_75769644
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:35 schreef fs180 het volgende:
Zelfs slippers kunnen. Maakt alleen voor jezelf een verschil, sommige schoenen hebben een zachte zool met een passend profiel (voorbeeldje zijn dus oude model vans) andere weer niet. Op Dritypages was er een topic over, nike en vans werden meeste gebruikt, maar daar zitten merendeel street dirt en dh rijders, meestal hebben die geen klikkers. Plus dat je geen strakke kleding aantrekt om daarna skateschoenen eronder aan te trekken
Strakke kleding vertik ik .. Ik heb gefietst met een afgeknipte baggy broek , ga denk ik een 3/4 model kopen voor de zomer ofzo. Tshirt en skateschoenen aan en gaan met die hap ... T is dat ik hier niet kan downhillen anders deed ik dat wel telkens denk ik .. Maarja gewoon fietsen is ook lekker
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:45:23 #147
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75769669
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:11 schreef fs180 het volgende:
Dh met een hardtail is niet echt lekker, maar het kan.. Heb je wel meer techniek nodig. Qua schoenen; Vans met honingraad profiel!
Ik heb hele tijd FR en DH gereden op een hardtail liefje

Enige rede ook voor mijn overstap naar een fully was mijn knieën
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:58 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Is daar trouwens te amateur downhillen met een niet geveerd achterwiel? .. Wil mijn Specialized wel heelhouden namelijk
Wat voor Speci heb je? Rockhopper achtig iets? Of zo'n P series dirt fietsje?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:46:39 #148
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75769718
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:44 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Strakke kleding vertik ik .. Ik heb gefietst met een afgeknipte baggy broek , ga denk ik een 3/4 model kopen voor de zomer ofzo. Tshirt en skateschoenen aan en gaan met die hap ... T is dat ik hier niet kan downhillen anders deed ik dat wel telkens denk ik .. Maarja gewoon fietsen is ook lekker
Ik rijd altijd met Nike SB Gibson(jah die roze!), 3 kwart winter camo broek, scheenbeschermers en een TLD jersey

Strakke fietsoutfits
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75769939
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:45 schreef x3ro het volgende:

[..]

Wat voor Speci heb je? Rockhopper achtig iets? Of zo'n P series dirt fietsje?
Hardrock Comp
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:46 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik rijd altijd met Nike SB Gibson(jah die roze!), 3 kwart winter camo broek, scheenbeschermers en een TLD jersey

Strakke fietsoutfits
3 kwart camo is wel een idee ja ... Beschermers doe ik niet aan
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:26:38 #150
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75771431
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hardrock Comp
[..]

3 kwart camo is wel een idee ja ... Beschermers doe ik niet aan
Na 1 keer van van die flats met pinnetjes te zijn afgegleden denk ja daar wel anders over

Die dingen eten je schenen zowat
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:11:23 #151
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75777347
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:26 schreef x3ro het volgende:

[..]

Na 1 keer van van die flats met pinnetjes te zijn afgegleden denk ja daar wel anders over

Die dingen eten je schenen zowat
Mietje, ik kan de litteken op mijn beide benen nieteens meer tellen
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:23:47 #152
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75777741
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:11 schreef fs180 het volgende:

[..]

Mietje, ik kan de litteken op mijn beide benen nieteens meer tellen
Hoef gewoon niet weer overal bloed overheen Die van mij hebben echt pinnen van paar mm. Doet echt *hap* en *auw*
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:36:14 #153
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75778107
Jep.. Ben soms wel blij dat het niet midden in de stad gebeurd, laatste keer deed het echt goed pijn, stond ik beetje in de bushbush te schreeuwen Misschien precies op een zenuw ofzo.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:28:15 #154
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75779895
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:36 schreef fs180 het volgende:
Jep.. Ben soms wel blij dat het niet midden in de stad gebeurd, laatste keer deed het echt goed pijn, stond ik beetje in de bushbush te schreeuwen Misschien precies op een zenuw ofzo.
Nog nooit aan gedacht Ik fiets normaal altijd in de stad dus is wel fijn dat ik ze dan heb

Anders krijg je ook van die vage reacties
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:21:17 #155
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75781943
Ach die keer dat het gebeurd.. Ga ik geen vrijheid voor opofferen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:23:52 #156
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75782038
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:21 schreef fs180 het volgende:
Ach die keer dat het gebeurd.. Ga ik geen vrijheid voor opofferen.
Heb nergens last van. Moet gewoon geen pauperzooi voor 2 tientjes halen
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:40:13 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75782604
Handschoenen, thats it.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:57:09 #158
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75783285
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:40 schreef fs180 het volgende:
Handschoenen, thats it.
Ik fiets met een setje Dainese Carbon Core handschoentjes Ideaal die dingen
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:59:45 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75783385
Niet te warm? Ik heb semi gaas spul en alleen met dit soort weer is dat fris. Ik rij vooral met mooi weer/zomer, en de meeste handschoenen worden dan een zwembad.

Zulke dus:
pi_75784806
Trouwens. Met gewone niet-fiets handschoenen op de mountainbike proberen te schakelen is best crap
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:47:15 #161
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75785254
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens. Met gewone niet-fiets handschoenen op de mountainbike proberen te schakelen is best crap
Sowieso 9 versnellingen is zat
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:59 schreef fs180 het volgende:
Niet te warm? Ik heb semi gaas spul en alleen met dit soort weer is dat fris. Ik rij vooral met mooi weer/zomer, en de meeste handschoenen worden dan een zwembad.

Zulke dus:
[ afbeelding ]
Nooit echt problemen mee. En die carbon stukken hebben mijn knokkels toch al meermaals beschermd onderhand
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75785516
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:47 schreef x3ro het volgende:

[..]

Sowieso 9 versnellingen is zat
[..]

Nooit echt problemen mee. En die carbon stukken hebben mijn knokkels toch al meermaals beschermd onderhand
24 stuks is hier wel lekker in de bossen anders
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:03:34 #163
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75785978
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:53 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

24 stuks is hier wel lekker in de bossen anders
9

Gaat überhaupt geeneens met de chainguide wat ik heb. Kan moar met 1 blad voor
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:38:51 #164
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75787732
Ik gebruik ook maar één blad. Alleen als je veel wilt klimmen is het handig.
pi_75787798
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:38 schreef fs180 het volgende:
Ik gebruik ook maar één blad. Alleen als je veel wilt klimmen is het handig.
De grootste is nog wel eens handig met lange rechte stukken over de hei of van die ellenlange bospaden. Of natuurlijk stukken verhard
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:32:28 #166
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75800911
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:40 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

De grootste is nog wel eens handig met lange rechte stukken over de hei of van die ellenlange bospaden. Of natuurlijk stukken verhard
Gewoon "normaal" ermee mountainbiken is ook niet bepaald een pretje met die van mij door zn gewicht van 25 kilo (komt nog een kilo bij met de nieuwe dualcrown vork deze maand )
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75807251
Net drie uur in de sneeuw gebiked. De route Amerongen drie keer gereden. Lag er goed bij. Echt mooi zo in de sneeuw te fietsen. Wel wat koud.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 19 december 2009 @ 17:03:18 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75807691
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Gewoon "normaal" ermee mountainbiken is ook niet bepaald een pretje met die van mij door zn gewicht van 25 kilo (komt nog een kilo bij met de nieuwe dualcrown vork deze maand )
Hok! Ik zit rond de 17
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:22:04 #169
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75810067
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:03 schreef fs180 het volgende:

[..]

Hok! Ik zit rond de 17
Dat is dan wel met een zwaar frame, een set doubletrack velgen en nog ander zwaar en hufterproof spul

Het is immers toch maar om berg af te gaan
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:23:49 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75810129
Maar dat moet wel bij dh, bij 4x heb je niet zoveel onzin nodig
pi_75810148
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:22 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat is dan wel met een zwaar frame, een set doubletrack velgen en nog ander zwaar en hufterproof spul

Het is immers toch maar om berg af te gaan
Heuvelaf, dus hoe meer gewicht des te sneller op snelheid
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:34:08 #172
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75810517
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:24 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heuvelaf, dus hoe meer gewicht des te sneller op snelheid
Jij snapt t
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:11:13 #173
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75940848
Net eindelijk mail terug van Nicolai
quote:
hi Martijn,
the letter has arrived ! i will send away your small parts tomorrow to your adress in holland !
if you have any questions regarding the assembly please call, one hint : if you do not have trouble getting the lever between the washers/in the frame you don´t use enough washers. it should not be possible to move the lever sideways on the screws/in the frame before the nuts are fastend!
the nylon washers used on the joint of the compression struts should be moveable with screws fastend !
i guess you´ll manage !
cheers, nice holidays,
volker
Heeft meer dan een week geduurd vanwege kerstdrukte bij de post

Maar alsnog dikke plus voor hun service

Nu nog wachten op de dualcrown vork
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:16:29 #174
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75941113
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:24 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heuvelaf, dus hoe meer gewicht des te sneller op snelheid
Maar paar keer trappen werkt beter, en dus is lichter beter, alleen bij springen is meer gewicht een stuk stabieler. Was ook de reden dat ik met bmx ben gestopt
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:26:55 #175
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75941601
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:16 schreef fs180 het volgende:

[..]

Maar paar keer trappen werkt beter, en dus is lichter beter, alleen bij springen is meer gewicht een stuk stabieler. Was ook de reden dat ik met bmx ben gestopt
Aangezien ik t niet voor geld doe, is de keuze van dat hufter proof materiaal gewoon om de kosten te drukken. Wel leuk dat lightweight gebeuren, maar ik gok dat van dat soort velgen bijv. het echt niet lang uithouden bij mij
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:31:53 #176
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75941837
Wel even pics posten na de opbouw hé!
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:37:06 #177
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75942149
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef fs180 het volgende:
Wel even pics posten na de opbouw hé!
Komt goed. Maar mij kennende duurt dat vervangen van die spacers en lagers wel een tijd

Zal anders wel eerst die dualcrown erin steken, plaatje schieten en dan pas de rest vervangen en uit elkaar halen
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76045365
Binnenkort maar eens een leuke nieuwe fiets aanschaffen... !
  vrijdag 25 december 2009 @ 12:45:06 #179
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76046698
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef TheMercenary9 het volgende:
Binnenkort maar eens een leuke nieuwe fiets aanschaffen... !
Wat voor iets?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76046806
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:45 schreef x3ro het volgende:

[..]

Wat voor iets?
Ik ben er een beetje uit geweest, ik heb mijn oude Koga nog staan maar die is rijp voor de sloop.
Ik ben altijd wel liefhebber geweest van Scott en Specialized maar moet me nog even verdiepen in de huidige toppers. Budget rond de 1500, tips welkom.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:12:16 #181
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76047514
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:48 schreef TheMercenary9 het volgende:

[..]

Ik ben er een beetje uit geweest, ik heb mijn oude Koga nog staan maar die is rijp voor de sloop.
Ik ben altijd wel liefhebber geweest van Scott en Specialized maar moet me nog even verdiepen in de huidige toppers. Budget rond de 1500, tips welkom.
Wat ben je er mee van plan? XC rijden?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76047594
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Wat ben je er mee van plan? XC rijden?
Yep XC
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:11:09 #183
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76051071
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:14 schreef TheMercenary9 het volgende:

[..]

Yep XC
Misschien een 2010 Stumpjumper Comp? De msrp zit tussen de 17 en 1800 dollar
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76051722
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:11 schreef x3ro het volgende:

[..]

Misschien een 2010 Stumpjumper Comp? De msrp zit tussen de 17 en 1800 dollar
Mmm zojuist even de 2010 modellen bekeken maar ik vind ze niet zo heel gaaf (met name door het frame).

Mijn oog viel eerder op deze

http://scottusa.com/us_en/product/8280/44723/scale_20
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:48:32 #185
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76051776
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:45 schreef TheMercenary9 het volgende:

[..]

Mmm zojuist even de 2010 modellen bekeken maar ik vind ze niet zo heel gaaf (met name door het frame).

Mijn oog viel eerder op deze

http://scottusa.com/us_en/product/8280/44723/scale_20
Stuk mooier dan die Specialized, maar dan ook een msrp van 3800 dollar. Misschien is een goede 2ehands een optie?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76052011
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Stuk mooier dan die Specialized, maar dan ook een msrp van 3800 dollar. Misschien is een goede 2ehands een optie?
Ben inderdaad even wat 2e hands types uit die scale serie aan het bekijken, ook wat gave 2009 modellen al gevonden voor een iets normalere prijs.
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:10:41 #187
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76052168
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef fs180 het volgende:
Wel even pics posten na de opbouw hé!
Hij is nog niet af maar het geeft je iig al een id Met voorwiel en schijf etc zit ie ergens tussen de 24 en 26 kilo

Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:31:33 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76055384
Nice! Lekker lomp
pi_76083919
Hey,

Ik wil graag een nieuwe mountainbike kopen en zit te twijfelen tussen 2 fietsen de Ghost amr 5900 http://www.bemibikes.nl/m(...)t-2010-art-13593.htm

of de Kona 2010 dawg deluxe http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=dawgdeluxe

Wat vinden jullie de betere fiets qua merk en specificaties? Ik wil hem gebruiken of hier in de duinen te mtb' en en in voornamelijk in belgie en Oostenrijk
  zondag 27 december 2009 @ 13:05:08 #190
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76099494
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 19:44 schreef Tranqie het volgende:
Hey,

Ik wil graag een nieuwe mountainbike kopen en zit te twijfelen tussen 2 fietsen de Ghost amr 5900 http://www.bemibikes.nl/m(...)t-2010-art-13593.htm

of de Kona 2010 dawg deluxe http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=dawgdeluxe

Wat vinden jullie de betere fiets qua merk en specificaties? Ik wil hem gebruiken of hier in de duinen te mtb' en en in voornamelijk in belgie en Oostenrijk
Het probleem is volgens mij meer dat het 2 verschillende "soorten" fiets zijn. De Ghost is een echte XC bike en die Dawg is toch echt een AM bike. Maar gezien je er voornamelijk mee in België en Oostenrijk komt zou ik voor de Dawg gaan, tenzij je toch een echte XCer bent.

Tevens is de mijne op de 203mm schijf voor en de klauw na, klaar
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76284935
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:31 schreef fs180 het volgende:
Nice! Lekker lomp
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:19:18 #192
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76335939
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 03:46 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Mijn droomfiets is toch wel eentje van BMW(Brooklyn machine works)

Zoiets dus



Enige wat me tegen houd is een prijs van +/- 3100 GBP voor t frame(dat is wel incl. Avalanche demper en Profile cranks )
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76628359
Kan iemand me adviseren over welke maat te kiezen?

Ik ben ongeveer 1.82

Ik verwacht een L frame / 21 inch?

[ Bericht 22% gewijzigd door BountyHunter340 op 10-01-2010 12:51:41 ]
pi_76630488
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:44 schreef BountyHunter340 het volgende:
Kan iemand me adviseren over welke maat te kiezen?

Ik ben ongeveer 1.82

Ik verwacht een L frame / 21 inch?
Een L lijkt me zelfs aan de grote kant, maar dat is moeilijk tot onmogelijk te beoordelen op een forum, welke framemaat bij jouw lichaamsbouw past. Ik ben 1M98 en rij altijd met een L frame.
Maar het hangt maar net af van het frame dat je kiest en welk tyoe fiets het over gaat, bij FR/DH en XC/AM liggen de maten tot wel "iets" anders.
Gezien je vraag zou ik het je afraden om "zomaar" even een bike online aan te schaffen zonder proefrit of wat dan ook. Zoek een dealer in je omgeving en maak een proefrit en koop je via Marktplaats, kijk dan goed naar de proefrit om. Laat een ander beoordelen hoe jij op de bike zit.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:24:15 #195
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76635666
Denk ook dat een L beetje ruim gaat worden. Maar dat moet je inderdaad zelf bepalen, als je lange benen hebt zit je sneller op een maatje groter ook.
pi_76671173
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:44 schreef BountyHunter340 het volgende:
Kan iemand me adviseren over welke maat te kiezen?

Ik ben ongeveer 1.82

Ik verwacht een L frame / 21 inch?
De binnenbeenlengte is ook belangrijk voor het bepalen van de maat.
Rekenhulp

Ik ben ongeveer 1.80 en binnenbeenlengte 84cm komt uit op 18.5 inch.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:29:28 #197
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_76707320
Ik heb eindelijk mn spacers en washers binnen om mn linkage in elkaar te zetten, via de post ontvangen

Nu wachten tot na een resem toetsen volgende week en dan het ding maar eens uit elkaar gaan halen
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_76959745
Ik heb dit tochtje zaterdag gedaan: http://www.hrtcdok.nl/Archief.aspx?nID=256

Was een stuk zwaarder dan de 50 op texel, puur en alleen door de sneeuw. Gelukkig "maar" 1 keer gevallen
pi_76964047
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:10 schreef thettes het volgende:
Ik heb dit tochtje zaterdag gedaan: http://www.hrtcdok.nl/Archief.aspx?nID=256

Was een stuk zwaarder dan de 50 op texel, puur en alleen door de sneeuw. Gelukkig "maar" 1 keer gevallen
Deed ik het nog slechter. Zaterdag met een maatje de vaste mountainbikeroute van Nijmegen, zo'n 40 km. Allebei 4x op onze plaat gegaan

Waarvan1 keer wel heel stom, ik wilde even mn windjack uitdoen, en knijp zonder nadenken ineens in mn voorrem om te stoppen. Baf. Ik vind het mooi om te zien dat je op sneeuw voortdurend moet concentreren, en dat lukt natuurlijk niet 2 uur achter elkaar, dus na een tijdje ga je foutjes maken. grappig om te zien dat je fietsmaat ineens begint met wiebelen en wegglijden als de boog niet meer gespannen kan blijven. (Tijd voor warme chocomel en vingers opwarmen dus)

Wel lekker gefietst!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 1 februari 2010 @ 21:45:40 #200
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_77530859
Ik wilde jullie mijn grote wielen fiets laten zien. (29er) Heel iets anders als de bikes hierboven maar ik wilde jullie het niet onthouden. En voor de liefhebbers, het frame is van staal







Kwa tochten rijden is het op dit moment minder. Bijna alles waar ik aan mee wilde doen is afgelast door de slechte weersomstandigheden. Hopelijk gaat dat snel veranderen.
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_77531580
Tijd voor wat warmer weer, kan ik weer mountainbiken .. Afgesproken om een keer met een vriend een eind te gaan trappen
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_77646583
De sneeuw is alleen funest voor je kettingen
heb laatste tijd al 2 keer moeten smeren.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_77653237
Ja, ik wacht ook even. De kou maakt me niet zoveel uit maar de grond is bevroren en dat vind ik echt niet relaxed op die kleine bospaadjes. Je wordt dan steeds het spoor in getrokken en gaat heel snel op je gezicht
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_77659810
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:01 schreef DaDude1987 het volgende:
Ja, ik wacht ook even. De kou maakt me niet zoveel uit maar de grond is bevroren en dat vind ik echt niet relaxed op die kleine bospaadjes. Je wordt dan steeds het spoor in getrokken en gaat heel snel op je gezicht
Goed voor je techniek, fietsen op sneeuw,
Lovin it!

(het om de haverklap vallen wat minder uiteraard, maar zelfs dat kan leerzaam zijn, leren hoe je goed moet vallen)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:06:59 #205
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_77666194
Het Nicolai frame is de deur uit voor nieuwe spacers en lagers en de wielset ligt bij de LBS om opnieuw te laten richten en spannen
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:51:19 #206
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77667758
Iemand een goed ketting smeermiddel?
Ik gebruikte een spuitbus, wat eigenlijk erg slecht is
pi_77709334
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:51 schreef fs180 het volgende:
Iemand een goed ketting smeermiddel?
Ik gebruikte een spuitbus, wat eigenlijk erg slecht is
Ik heb ook een spuitbus, als je maar niet de remmen enzo raakt is er geen probleem
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:57:03 #208
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77882191
Rotsneeuw! Straat wordt te glad, straks moet ik nog de (nu bevroren) dirt in
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:43:45 #209
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_77899444
Jaaij

Done:
-Spaken gespannen
-Paar lagers vervangen
-Bus van shock vervangen
-Frame spacers vervangen
-Vork en shock laten servicen

Nu nog wachten op de lente
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:54:35 #210
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77900060
Hiernaast ligt trouwens al dik een jaar een braak terein.. Stond een schoolgebouw dus veel ruimte, denk erover om een pumptrack te maken
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:24:36 #211
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78154935
Heb intussen weer een mooi frame op het oog (Gezien ik alweer 2 jaar mijn Nicolai heb)

Gezien het handgemaakt word door een liefhebber is het voor een zeer mooie prijs zo goed als custom gemaakt te krijgen(qua geo, afmetingen en kleuren)

Dit is het frame. Zat te denken aan het frame matzwart gepoedercoat en dan de linkage rood anodiseren



[img[http://is.pinkbike.com/photo/3789/pbpic3789551.jpg[/img]



Ow, en de prijs voor de alles?

Excl shock met frame gepoedercoat en linkages geanodiseerd, 830Euro
Incl Elka Stage5 Shock, gepoedercoat frame en geanodiseerde linkages.1200Euro
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:30:06 #212
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78155224
Boh dat paars/zwart is wel porno
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:42 #213
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78155348
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:30 schreef fs180 het volgende:
Boh dat paars/zwart is wel porno
Het kan naar kleuren in keuze Hoe geyl

Ik dacht meteen, matzwart+rood
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:35:18 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78155415
Btw: dirt/street meeting in den haag, 21e van maart dacht ik, op een zondag
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:40:09 #215
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78155618
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:35 schreef fs180 het volgende:
Btw: dirt/street meeting in den haag, 21e van maart dacht ik, op een zondag
Als het in de buurt was geweest was ik gegaan onder het mom van Urban freeride op mn Freeride fully

Fiets sowieso liever urban dan bos om t een of ander
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:41:26 #216
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78155668
Vind ik ook leuker..
pi_78264040
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:24 schreef x3ro het volgende:
Heb intussen weer een mooi frame op het oog (Gezien ik alweer 2 jaar mijn Nicolai heb)

Gezien het handgemaakt word door een liefhebber is het voor een zeer mooie prijs zo goed als custom gemaakt te krijgen(qua geo, afmetingen en kleuren)

Dit is het frame. Zat te denken aan het frame matzwart gepoedercoat en dan de linkage rood anodiseren

[ afbeelding ]

[img[http://is.pinkbike.com/photo/3789/pbpic3789551.jpg[/img]

[ afbeelding ]

Ow, en de prijs voor de alles?

Excl shock met frame gepoedercoat en linkages geanodiseerd, 830Euro
Incl Elka Stage5 Shock, gepoedercoat frame en geanodiseerde linkages.1200Euro
Wat een mooie tweewieler
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_78264760
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:51 schreef fs180 het volgende:
Iemand een goed ketting smeermiddel?
Ik gebruikte een spuitbus, wat eigenlijk erg slecht is
Never ending story in bikersland.
Een deel gebruikt Supreme Black en is daar heel tevreden over. Een hoop voorbereiding, maar daarna weinig omkijken naar.
Een ander deel gebruikt dan weer Holmenkol lube extreme en dan heb je nog het gamma van Pedro's, Shimano en Pro Gold.

Zelf ben ik erg tevreden met Finish Line smeermiddel.
De dry lube voor matig vochtige ritten en wet lube voor modderige ritten. Gewoon op de ketting druppelen en schoonmaken na het rijden met afwasmiddel en een harde borstel.
  zondag 21 februari 2010 @ 19:27:34 #219
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78273191
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:49 schreef 1517 het volgende:

[..]

Wat een mooie tweewieler
En al helemaal als je ziet dat ie met shock "maar" 1200 Euro kost. Een Solid mission 9 of Morewood zit al snel tussen de 18 en 2100 Euro.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 21 februari 2010 @ 23:47:42 #220
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78286504
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:08 schreef Osramp het volgende:

[..]

Never ending story in bikersland.
Een deel gebruikt Supreme Black en is daar heel tevreden over. Een hoop voorbereiding, maar daarna weinig omkijken naar.
Een ander deel gebruikt dan weer Holmenkol lube extreme en dan heb je nog het gamma van Pedro's, Shimano en Pro Gold.

Zelf ben ik erg tevreden met Finish Line smeermiddel.
De dry lube voor matig vochtige ritten en wet lube voor modderige ritten. Gewoon op de ketting druppelen en schoonmaken na het rijden met afwasmiddel en een harde borstel.
Finish line en pedro heb ik geprobeerd. Waarbij de eerste wel langer bleef zitten. Zal binnenkort weer de LBS binnenlopen
pi_78292785
Wat noem je 'langer blijven zitten'? Met dit weer zul je na elke rit moeten schoonmaken en smeren, dat is niet anders. Probeer anders eens Supreme Black, dat neemt geen/weinig vuil op en is makkelijk na te smeren. SB is bijna niet te koop in winkels, dus dat wordt bestellen.
pi_78297818
Gisteren in dit topic gepost en net helemaal door gelezen.
Ik krijg heimwee naar fietsen en hardlopen, zit er nu beide niet in omdat ik noodgedwongen tijdelijk bij mijn ouders woon omdat mijn anti-kraak woning is gesloopt. Mijn ouders wonen hartje centrum en ik ben gewend buitenaf te sporten. Op een band lopen of naar zo'n franse bergwand op een beamer te kijken met die kerel er bij (eeeen kom op! nog eventjes! recht opstaaan en weer zitten! adem in adem uit) vind ik ook niks.
Ik wil weer lekker buiten op de fiets verdukkeme
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_78302487
Bestaan er sites waar je mooie mountainbike routes kunt zien. Bij voorkeur in het midden van het land. Provincie Utrecht/ westerlijk gelderland.
pi_78314639
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef Stansfield het volgende:
Bestaan er sites waar je mooie mountainbike routes kunt zien. Bij voorkeur in het midden van het land. Provincie Utrecht/ westerlijk gelderland.
Wereldwijd: http://www.gpsies.com/home.do#10_50.8498466_5.6872594_p
Nederland: http://www.gpstracks.nl/
Als je geen GPS hebt, dan gewoon in Google Earth openen en een kaartje printen.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:06:17 #225
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_78316677
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:00 schreef Stansfield het volgende:
Bestaan er sites waar je mooie mountainbike routes kunt zien. Bij voorkeur in het midden van het land. Provincie Utrecht/ westerlijk gelderland.
De meeste uitgezette routes zijn ook te vinden op: http://www.mtbroutes.nl/. Alleen de reviews slaan soms nergens op....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 22 februari 2010 @ 20:08:48 #226
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_78316796
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

Finish line en pedro heb ik geprobeerd. Waarbij de eerste wel langer bleef zitten. Zal binnenkort weer de LBS binnenlopen
Ik gebruik vaak Pedros Ice Wax als het wat droger is en Pedros ChainJ voor als het vochtig is. En daarna schoonmaken met Oranj Peelz (de ketting) en Green Fizz (rest van de fiets). Ik heb ook wel goede ervaringen met Wet Lube van Motorex.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_78316922
Degene die eens Icewax van Pedro's wil testen: Ik heb nog een nieuw flesje over. Zal eens kijken of het door de brievenbus past.
pi_78324201
Woei bericht van politie: Waarschijnlijk mijn Cube Acid mountainbike teruggevonden

Woensdag avond controle
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_78331952
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:33 schreef Crazy-M het volgende:
Woei bericht van politie: Waarschijnlijk mijn Cube Acid mountainbike teruggevonden

Woensdag avond controle
GOEEEEDDD
Nou maar hopen dat hij in een redelijke staat is. Pluim voor de Hermandad.
pi_78338345
Hallo,

Ik heb in de zomer van 2008 een Trek 6300 Black nieuw gekocht. En heb er door omstandigheden hoogstens 15 echte ritten meegemaakt. Hij verkeerd dus in perfecte staat, zonder krasjes, roestplekken of andere gebreken. Nu weet ik niet meer wat de framemaat is (hoe kan ik dit achterhalen ?) en wat schatten jullie wat de mountainbike nog waard is ? Aangezien ik hem waarschijnlijk ga verkopen. Jullie zouden me erg helpen.

Alvast Bedankt.

(zal vanmiddag wat foto's plaatsen.)

pi_78339944
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:19 schreef Osramp het volgende:

[..]

GOEEEEDDD
Nou maar hopen dat hij in een redelijke staat is. Pluim voor de Hermandad.
Jah inderdaad, ben benieuwd
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_78358042
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef Paul-89 het volgende:
Hallo,

Ik heb in de zomer van 2008 een Trek 6300 Black nieuw gekocht. En heb er door omstandigheden hoogstens 15 echte ritten meegemaakt. Hij verkeerd dus in perfecte staat, zonder krasjes, roestplekken of andere gebreken. Nu weet ik niet meer wat de framemaat is (hoe kan ik dit achterhalen ?) en wat schatten jullie wat de mountainbike nog waard is ? Aangezien ik hem waarschijnlijk ga verkopen. Jullie zouden me erg helpen.

Alvast Bedankt.

(zal vanmiddag wat foto's plaatsen.)

[ afbeelding ]
De framemaat staat vaak op de zadelbuis, vlak boven de trapas. Anders meten vanaf hart trapas tot bovenkant zadelbuis, die centimeters delen door 2,54 en dan heb je de inchmaat.
Ik schat je bike op 600euro.
pi_78358988
Door deze 'witte' winter helaas weinig gebiked. Strenge vorst vind ik niet erg maar niks is erger dan onderuit gaan door ijsplaten en diepe sneeuwsporen.

Gelukkig wordt het weer wat zachter.
pi_78363529
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:10 schreef Osramp het volgende:

[..]

De framemaat staat vaak op de zadelbuis, vlak boven de trapas. Anders meten vanaf hart trapas tot bovenkant zadelbuis, die centimeters delen door 2,54 en dan heb je de inchmaat.
Ik schat je bike op 600euro.
600 Had ik niet verwacht,
Heb hem nu voor 400 op marktplaats en het hoogste 'serieuze' bod is ¤350,-
Bedankt voor je info.
pi_78364752
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:38 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

600 Had ik niet verwacht,
Heb hem nu voor 400 op marktplaats en het hoogste 'serieuze' bod is ¤350,-
Bedankt voor je info.
Zet hem eens met eigen foto's op mountainbike.nl. Daar zitten meer mensen die kwaliteit kunnen waarderen.
pi_78365019
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:55 schreef Osramp het volgende:

[..]

Zet hem eens met eigen foto's op mountainbike.nl. Daar zitten meer mensen die kwaliteit kunnen waarderen.
Oké ga ik zo snel mogelijk doen, bedankt voor de tips,,
pi_78405009
Politie net geweest.
Was niet mn fiets. Leek er echt heel veel op. Alleen toch 3 dingen dat ik zeker kon zeggen niet mijn fiets was:
- Buitenband had een normale fietsband profiel, ik had echt grof profiel.
- Handvaten aan stuur waren anders
- Geen beschadiging daar waar standaard heeft gezeten
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:12:34 #238
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78409417
Ik zou hem nemen!

Jammer zeg, heb je nog steeds niet je fiets terug, misschien vindt deze wel zijn eigenaar terug..
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:31:07 #239
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78410321
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:38 schreef Crazy-M het volgende:
Politie net geweest.
Was niet mn fiets. Leek er echt heel veel op. Alleen toch 3 dingen dat ik zeker kon zeggen niet mijn fiets was:
- Buitenband had een normale fietsband profiel, ik had echt grof profiel.
- Handvaten aan stuur waren anders
- Geen beschadiging daar waar standaard heeft gezeten
Die van mij ligt niet voor niets vast verankerd aan de muur met een scooterslot

De 3 afgetrapte stadsfietsen van me die de afgelopen maand verdwenen zijn laten me koud, zolang mn DH bak maar blijft
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:36:06 #240
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78410578
Mijnes staat warm in huis
pi_78411491
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:12 schreef fs180 het volgende:
Ik zou hem nemen!

Jammer zeg, heb je nog steeds niet je fiets terug, misschien vindt deze wel zijn eigenaar terug..
heb vanuit de verzekering al ee nnieuwe gehad
precies dezelfde. Was leuk geweest als het deze was. had ik er 2 haha
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:53:42 #242
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78411584
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:36 schreef fs180 het volgende:
Mijnes staat warm in huis
Daar waren de andere bewoners van het huis niet blij mee

Een frame wat compleet uit elkaar in de ene kamer ligt en de rest van alle onderdelen wat op een andere kamer staan

Garage is ook enigszins warm, droog en veilig

Anders mensen die eens interesse hebben in een meet in de buurt van Malmedy of Huy o.i.d.? Bikes mee en gaan
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:20:13 #243
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78413272
Onderdelen en gereedschap is hier in huis ook gewoon te vinden.. Maar je moet niet meteen je baggerfiets naar binnen rollen, het moet in stapjes gaan, dan vinden ze het wel goed
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:26:04 #244
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78441298
Na het onderhoud van de linkages, balhoofd en de gefixte voorrem

Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_78486318
Zo mijn fiets dan ook maar.

  zaterdag 27 februari 2010 @ 15:19:23 #246
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_78520980
zojuist lekker gefietst, wel in de korte broek, wat met 6 graden achteraf toch net wat te dol was.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:16:46 #247
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_78587485
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:26 schreef x3ro het volgende:
Na het onderhoud van de linkages, balhoofd en de gefixte voorrem

[ afbeelding ]
Net de moeite genomen 't beestje toch maar even te wegen

Ik kwam uit op 23.5 kilo
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_78588540
Binnenkort maar weer is lekker stuk fietsen zo net na de winter
Wordt denk ik merendeel verharde weg en hier en daar bospaadjes. Maar weer ff inkomen na een lange stop
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_78730967
Mijn fietsje:



Frame: Be One frame
Vork: Manitou
Remmen: Shimano XTR V-Brakes
Schakelspul: Shimano LX
Tandwielen: Shimano XT

Fiets nu sinds een paar weken ook met klikpendalen, echt een aanrader .

Btw iemand hier in de omgeving van Oldenzaal/Enschede nog mooie routes?
pi_78741618
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:41 schreef Phreak. het volgende:
Mijn fietsje:

[ afbeelding ]

Frame: Be One frame
Vork: Manitou
Remmen: Shimano XTR V-Brakes
Schakelspul: Shimano LX
Tandwielen: Shimano XT

Fiets nu sinds een paar weken ook met klikpendalen, echt een aanrader .

Btw iemand hier in de omgeving van Oldenzaal/Enschede nog mooie routes?
Rutbeek, hulsbeek, universiteit. Verder beetje knallen in het gebied rond het vliegveld, misschien aamsveen ook?
Ben zelf ook op zoek naar mooie routes in die omgeving!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_78761962
Hehe, mjah Hulsbeek route doe ik al te vaak eigenlijk. Dan heb je nog enschede noord, en nog een andere hele lange route door enschede en gedeelte duitsland, maar dat is meer een veldrij-route.
pi_78930514
Hoe zit het eigenlijk met onofficiele routes ?
want in mijn omgeving zijn veel bossen maar de eerste mountainbike route is pas 15 km verder.
nu rijd ik regelmatig door een bos heen en volg de paadjes van een looproute.
gaat van smalle paadjes, naar slecht begaanbare paden vol met wortels enzo ...


maar mag je daar wel gewoon fietsen of eigenlijk niet ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:56:59 #253
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78933162
Vrijwel nooit. Maar meestal zijn dat wel ideale routes en veroorzaak je toch geen overlast.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:58:07 #254
130803 Gripper
Get a grip
pi_78933219
Zoalng er niet staat, "niet toegangkelijk met fiets" of iets in die trant, is het gewoon toegestaan om op paden te fietsen.
Het kan sowieso handig zijn om te weten of je wel of niet in je recht staat om daar te fietsen, ik heb wel eens een verhitte discussie gehad met een schuimbekkende hondenbezitter, die zeker wist dat ik daar niet mocht fietsen, terwijl ik zeker wist dat het daar wel mocht. Dan voelt het toch wat zekerder
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:04:46 #255
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78933511
Voor een normale autoweg of stoep staat dat ook niet he
pi_78933703
jah ik blijf wel altijd op paden en houd rekening met de voetgangers, afremmen, even aan de kant, die dingen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:11:52 #257
52636 M2theC
You designed yourself
pi_78933838
Lekker fietsen weer! Zijn er nog mensen die de 24h Marathon gaan rijden dit jaar?
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_79446863
Hoi Vraagje

Ik ben al tijdje geinstresseerd in mountainbiken en ben van plan om dit serieus te gaan doen
mede omdat ik fietsen erg gaaf vind en graag in de natuur ben
(en stiekem een keer wat aan mijn conditie moet doen)
Echter zoek ik iemand die mij het een en ander qua starterkit e.d. uit kan leggen
Ik ben zelf bijna 2 meter lang en vraag me dus ook af hoe ik hier rekening mee moet houden tijdens de aanschaf van een bike

zijn er verder mensen die mountainbiken in flevoland (almere) ?
  maandag 22 maart 2010 @ 14:57:43 #259
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_79448477
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef wortaal het volgende:
Hoi Vraagje

Ik ben al tijdje geinstresseerd in mountainbiken en ben van plan om dit serieus te gaan doen
mede omdat ik fietsen erg gaaf vind en graag in de natuur ben
(en stiekem een keer wat aan mijn conditie moet doen)
Echter zoek ik iemand die mij het een en ander qua starterkit e.d. uit kan leggen
Ik ben zelf bijna 2 meter lang en vraag me dus ook af hoe ik hier rekening mee moet houden tijdens de aanschaf van een bike

zijn er verder mensen die mountainbiken in flevoland (almere) ?
ik ben zelf ook 2 meter lang, maar ondervond bij het uitzoeken van een mountainbike geen problemen, bij een fietszaak weten ze je goed te informeren, destijds kocht ik de mijn door op een vergelijkbaar model de maat te testen. Echter was mijn fiets in mijn maat niet in voorraad aanwezig, wat wel een probleem kan zijn waar je tegen aanloopt bij het aanschaffen van een fiets. Tevens heb ik destijds het stuur laten verhogen, en de afstand van het stuur naar het zadel laten verkleinen.

Daarnaast moet je gaan kijken hoe vaak je wilt gaan fietsen, straks in de zomer eens in de 2 weken voor de fun. Of echt intensief meerdere keren per week, Hier moet je dan ook je fiets naar aanpassen. Voor 700 euro heb je echt wel een goede leuke fiets. koop gewoon niet het nieuwste model want die zijn altijd duurder, maar een wat oudere edoch degelijke mountainbike.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_79449199
Bedankt voor het advies ik ga denk ik eerst kijken voor een leuk 2e handsje
Iemand ervaring met regio almere? zijn er hier goede plekken om te beginnen?
pi_79449244
Zo eerste ritje van t jaar er weer opzitten
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_79450340
Iemand tips waar naar te kijken bij het aanschaf van een mountainbike?
pi_79450614
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:48 schreef wortaal het volgende:
Iemand tips waar naar te kijken bij het aanschaf van een mountainbike?
Edit:

Heb het een en ander opgezocht ik ga beginnen met cross country lijkt mij de makkelijkste variant zeker om het te leren

Qua materiaal weet ik nog niet precies wat ik wil halen vind dit erg moeilijk hopelijk heeft iemand wat advies voor mij
pi_79450799
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:48 schreef wortaal het volgende:
Iemand tips waar naar te kijken bij het aanschaf van een mountainbike?
1. Kijk eens op het forum van mountainbike.nl, beginnershoek
2. Zoek een betrouwbare dealer uit die weet waar hij het over heeft, liefst zelf ook biket
3. Maak een proefrit op het model van je wensen
4. Vermijd online aanschaf van een bike, tenzij je een proefrit maakt bij Canyon in Heerlen of bij Fietssportief in Venray. Online fietsen zijn stukken goedkoper, maar als je het verkeerde model/maat koopt, dan is het prijsvoordeel snel weg. Verder is service aan online gekochte fietsen iets lastiger natuurlijk.
5. Bedenk goed WAT voor stijl je wil rijden! XC vraagt een andere bike dan DH of Urban.
6. Denk ook goed na wat je nu wil uitgeven en of je over 1-2jaar nog wil investeren. Je kunt een wat goedkopere/oudere bike kopen en die na een jaar wat gaan upgraden. Lage startkosten, maar snel vervangingskosten.
7. Wil je 2dehands of nieuw? Leg de grens imho ongeveer bij 700euro budget.
8. Wel/geen achtervering? Is nu mode om vooral een fully te kopen, maar is niet echt nodig in NL. En ga je 1-2x per jaar naar de Ardennen/Z-Limburg, dan gaat dat ook prima met een hardtail.

[ Bericht 2% gewijzigd door Osramp op 22-03-2010 16:05:16 ]
pi_79455561
Na wat onderzoek ga ik voor een goed 56-59 cross country frame met 22"> 23" inch wielen en met 24 versnellingen

iemand nog advies voor een bepaald merk?
pi_79459870
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:52 schreef wortaal het volgende:
Na wat onderzoek ga ik voor een goed 56-59 cross country frame met 22"> 23" inch wielen en met 24 versnellingen

iemand nog advies voor een bepaald merk?
Budget?? Indien niet bekend => Turner, geen twijfel mogelijk.
24 versnellingen is ook wat uit de tijd aan het worden. Momenteel zie je in hoofdzaak 9 speed achter, dus 27 versnellingen. 8 vits is al wat lastiger te krijgen (tenzij Deore/LX voldoet).

Wel mooi om te zien dat je mijn tips al ter harte genomen hebt Als het teveel werk is om over een beslissing na te denken, begin er dan maar niet aan. Hoop dat ik me vergis.

[ Bericht 33% gewijzigd door Osramp op 22-03-2010 19:45:29 ]
  maandag 22 maart 2010 @ 19:57:55 #267
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_79460922
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:52 schreef wortaal het volgende:
Na wat onderzoek ga ik voor een goed 56-59 cross country frame met 22"> 23" inch wielen en met 24 versnellingen

iemand nog advies voor een bepaald merk?
Een mountainbike heeft zo goed als altijd 26" wielen. Er zijn wel bijvoorbeeld DH fietsen die een 24" achterwiel hebben en voor cross-country bestaan er ook fietsen met 29" wielen, maar die zijn volgens mij nog niet echt populair. Ik zou voor een 'trail' achtige fiets gaan. Die hebben wat relaxtere geometrie dan een echte XC-race/marathon fiets. Met een relaxtere geometrie houd je het langer uit, maar de fiets is ook stabieler en dat is wel fijn voor een beginner.

Merk is vooral afhankelijk van je budget. Grotere merken zijn soms ook wat handiger in verband met support/garantie alhoewel het meestal de onderdelen zijn die kapot gaan en die zijn overal wel te krijgen. Geef eerst maar een budget, dat scheelt al een hoop in het gericht zoeken.

On a side note: vorig weekend m'n eerste ritje in lange tijd erop zitten. Paar rondjes Burgh-Haamstede gedaan tijdens familie-weekendje Zeeland. Is een leuk parcourtje, maar hadden wel wat meer leuke hobbels in gemogen om air time te krijgen. En nu is bij mij ook de achternaaf van m'n Crossmax SX wiel naar z'n grootje aan het gaan. De palletjes zijn vast aan het rotten. Bekend euvel van de 2008 SX set, maar ik hoopte dat ik er aan zou ontkomen.... Helaas! ¤75 - ¤150 voor revisie
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_79463741
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:39 schreef Osramp het volgende:

[..]

Budget?? Indien niet bekend => Turner, geen twijfel mogelijk.
24 versnellingen is ook wat uit de tijd aan het worden. Momenteel zie je in hoofdzaak 9 speed achter, dus 27 versnellingen. 8 vits is al wat lastiger te krijgen (tenzij Deore/LX voldoet).

Wel mooi om te zien dat je mijn tips al ter harte genomen hebt Als het teveel werk is om over een beslissing na te denken, begin er dan maar niet aan. Hoop dat ik me vergis.
Ik neem zeker je advies mee erg bedankt hiervoor ik ga ook zeker niet online kopen en bij een dealer langs die er verstand van heeft!
pi_79465481
Ah, ok. Het leek erop dat je een vraag stelde, maar eigenlijk het antwoord al had liggen. Is me de laatste tijd vaker gebeurd en dacht dat het weer zover was.
Er is eigenlijk weinig op online kopen tegen. Alleen als beginner is het wat moeilijker omdat je de techniek niet goed kent, en voor MTB is een goede dealer van groot belang.
pi_79466214
Hehe ik snap het wel

-onderzoek doet-
  maandag 22 maart 2010 @ 22:46:17 #271
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_79470987
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:49 schreef wortaal het volgende:

[..]

Ik neem zeker je advies mee erg bedankt hiervoor ik ga ook zeker niet online kopen en bij een dealer langs die er verstand van heeft!
idd slimme keuze om je fiets bij een dealer te kopen. Het onderhoud van je fiets zul je vaak moeten uitbesteden, Ik had een kaart waarmee ik 4 maal langs kon komen waarbij mijn hele fiets werd herzien tegen een zeer kleine vergoeding. Service is zeer belangrijk bij een slijtgevoelige materiaal sport als mountainbiken.

by the way, ik fiets op een focus(black hills), heb hem nu zo'n 2 jaar en ben er zeer tevreden mee. Onlangs wel de ketting en alle tandwielen laten vervangen(slijtgevoelig dus).

Nog een gratis tip:

ga niet fietsen zonder klikschoenen! Ik heb eerst een paar maanden zonder gefietst, maar achteraf is het zoveel fijner en leuker fietsen met klikschoenen! Kleine investering waarmee je veel meer plezier beleefd!
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 00:50:14 #272
52636 M2theC
You designed yourself
pi_79476070
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef wortaal het volgende:
Hoi Vraagje

Ik ben al tijdje geinstresseerd in mountainbiken en ben van plan om dit serieus te gaan doen
mede omdat ik fietsen erg gaaf vind en graag in de natuur ben
(en stiekem een keer wat aan mijn conditie moet doen)
Echter zoek ik iemand die mij het een en ander qua starterkit e.d. uit kan leggen
Ik ben zelf bijna 2 meter lang en vraag me dus ook af hoe ik hier rekening mee moet houden tijdens de aanschaf van een bike

zijn er verder mensen die mountainbiken in flevoland (almere) ?
Die lange!... Ja, je moet rekening houden met de geometrie. En wat je lekker vind fietsen (stuur hoger, lager e.d.) gewoon proefritjes maken. Als je in Almere woont dan kan Profile je zeker helpen maar schroom niet om verder te kijken.

Flevoland is zeker ok biken. Almere (American Eagle route) is een simpel parcour en kort. Lelystad vind ik altijd erg cool. Zeewolde is ook erg ok maar daar ben ik nog maar een keer geweest. Als je begint moet je zeker niet te lang rijden, Almere is dan ideaal om een beetje te oefenen.

Mijn tip: Koop een goed frame en kijk niet teveel naar niet relevante zaken. Je gaat zeker een keer alles vervangen Geef ook niet teveel uit, het is je eerste fiets Zorg verder (zoals hieronder staat) voor goede schoentjes (klikpedalen) en een helm.

MAAR ZIJN ER HIER NOG MENSEN DIE DE 24 UURS GAAN RIJDEN?? http://www.mtbrace.nl/
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_79476709
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:00 schreef Phreak. het volgende:
Hehe, mjah Hulsbeek route doe ik al te vaak eigenlijk. Dan heb je nog enschede noord, en nog een andere hele lange route door enschede en gedeelte duitsland, maar dat is meer een veldrij-route.
Waar kan ik die veldrij route vinden?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:34:34 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79495884
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:50 schreef M2theC het volgende:

[..]

Die lange!... Ja, je moet rekening houden met de geometrie. En wat je lekker vind fietsen (stuur hoger, lager e.d.) gewoon proefritjes maken. Als je in Almere woont dan kan Profile je zeker helpen maar schroom niet om verder te kijken.

Flevoland is zeker ok biken. Almere (American Eagle route) is een simpel parcour en kort. Lelystad vind ik altijd erg cool. Zeewolde is ook erg ok maar daar ben ik nog maar een keer geweest. Als je begint moet je zeker niet te lang rijden, Almere is dan ideaal om een beetje te oefenen.

Mijn tip: Koop een goed frame en kijk niet teveel naar niet relevante zaken. Je gaat zeker een keer alles vervangen Geef ook niet teveel uit, het is je eerste fiets Zorg verder (zoals hieronder staat) voor goede schoentjes (klikpedalen) en een helm.

MAAR ZIJN ER HIER NOG MENSEN DIE DE 24 UURS GAAN RIJDEN?? http://www.mtbrace.nl/
De WK 24h van 2008 is vannacht overleden in zijn slaap, bah. James Williamson. Oorzaak nog onbekend.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_79499518
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:34 schreef No-P het volgende:

[..]

De WK 24h van 2008 is vannacht overleden in zijn slaap, bah. James Williamson. Oorzaak nog onbekend.
Bron?

Zijn site maakt er geen melding van, net als nu.nl, telegraaf.nl, mountainbike.nl en metronieuws.nl
pi_79500245
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:03 schreef Osramp het volgende:

[..]

Bron?

Zijn site maakt er geen melding van, net als nu.nl, telegraaf.nl, mountainbike.nl en metronieuws.nl
Al gevonden. Tjee, 26 en in zijn slaap gestorven. Da's wel erg hard.
pi_79501894
Dank voor al het advies zover

Ik ga voor een goed frame naar een dealer hier in almere

de rest vervang ik op den duur wel en klikschoentjes komen er zeker bij
pi_79502688
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:03 schreef wortaal het volgende:
klikschoentjes komen er zeker bij
Heb nog een paar 2dehands hier staan, zijn wel stevig gebruikt maar niet kapot. Maatje 45 (vallen vrij klein).
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:31:32 #279
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_79503114
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:03 schreef wortaal het volgende:
... en klikschoentjes komen er zeker bij
Oefen er wel eerst even mee om je voeten los te krijgen bij een hekje of paal. Gewoon snel je hak naar buiten draaien. Ook kan je eerst het veertje van het mechanisme in het pedaal flink los draaien, dan ga je er ook makkelijker uit. In de loop van de tijd wordt het mechanisme wel soepeler en gaan de plaatjes ook slijten, dan weer strakker zetten.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_79516971
Zoek ook nog klikpedaaltjes heeft iemand nog een paar liggen toevallig?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_79580706
Update

Ik zoek een degelijk Cube frame (lijken me degelijke fietsen tegen een goede prijs)

Ga binnenkort bij de dealer langs (hopelijk dit weekend)
pi_79581932
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:13 schreef wortaal het volgende:
Update

Ik zoek een degelijk Cube frame (lijken me degelijke fietsen tegen een goede prijs)

Ga binnenkort bij de dealer langs (hopelijk dit weekend)
Voor zover ik weet (maar ik weet heus niet alles), wordt Cube alleen als complete fiets verkocht.
Bike2build.nl verkoopt al heel lang Cube fietsen.
Maar na al die tijd weten we nog steeds geen budget zodat we advies kunnen geven.
pi_79585662
500-700 ongeveer
pi_79588003
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:01 schreef wortaal het volgende:
500-700 ongeveer
Okee, dan kun je voor een nieuwe Xtrail gaan bij Fietssportief , dit: http://www.fietssportief.(...)os-grounder-2010/668 is wel OK voor het geld.
Cube is ietwat out-of-your-league als je nieuw wil kopen bij een dealer.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:00:33 #285
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79593072
Moet het nieuw zijn? En wat voor stijl fiets zoek je? Gewoon all mountain?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:24:36 #286
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_79596346
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:00 schreef fs180 het volgende:
Moet het nieuw zijn? En wat voor stijl fiets zoek je? Gewoon all mountain?
Voor die prijs (¤500 - 700) kan je denk ik beter een 2e hands proberen te vinden. Of misschien een model van vorig jaar. Maar let er wel op dat het de goede maat is en koop geen fiets met net de verkeerde maat omdat 'ie zo goedkoop is.

Het lijkt me meer een dat 'ie xc/trail zoekt. Alhoewel de definitie van 'all mountain' een beetje vaag is, heb je 't dan over 't algemeen over fietsen met 140 mm - 160 mm veerweg voor/achter.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:22:08 #287
52636 M2theC
You designed yourself
pi_79599961
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:24 schreef FHR het volgende:

[..]

Voor die prijs (¤500 - 700) kan je denk ik beter een 2e hands proberen te vinden. Of misschien een model van vorig jaar. Maar let er wel op dat het de goede maat is en koop geen fiets met net de verkeerde maat omdat 'ie zo goedkoop is.

Het lijkt me meer een dat 'ie xc/trail zoekt. Alhoewel de definitie van 'all mountain' een beetje vaag is, heb je 't dan over 't algemeen over fietsen met 140 mm - 160 mm veerweg voor/achter.
Das misschien niet gek! en een overjarig model moet je altijd kopen. Check ook eens Fietssportief, misschien vind je daar nog een goede eerste bike (over het algemeen iets betere afmontage)
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_79603893
Dank voor reacties

Ik heb inderdaad gekeken maar Cube begint bij 1000 euro
Zit te kijken naar 2e handsje (hoeft niet nieuw)

Het gaat dus om een cross country

marktplaats linkje

Ik zit naar deze te kijken en heb de meneer een mailtje gestuurd

Ik hanteer dit overzicht


Dus 22" moet met mijn 1,95 goed zijn?

wat denken jullie ervan?
pi_79615403
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:01 schreef wortaal het volgende:
Dank voor reacties

Dus 22" moet met mijn 1,95 goed zijn?

wat denken jullie ervan?
Ik ben FEL TEGEN! generaliserende "overzichtjes". Daarin gaan ze uit van ideale lichaamsverhoudingen, en heb je wat langere benen/kortere armen dan kom je al snel bedrogen uit.
Probeer eerst een testrit te maken en goed op je houding te letten. Neem iemand mee die kan kijken of je een beetje netjes zit.
Ik zou zeker even bij fietssportief.nl gaan kijken, of salden.nl
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:21:55 #290
52636 M2theC
You designed yourself
pi_79657684
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:03 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik ben FEL TEGEN! generaliserende "overzichtjes". Daarin gaan ze uit van ideale lichaamsverhoudingen, en heb je wat langere benen/kortere armen dan kom je al snel bedrogen uit.
Probeer eerst een testrit te maken en goed op je houding te letten. Neem iemand mee die kan kijken of je een beetje netjes zit.
Ik zou zeker even bij fietssportief.nl gaan kijken, of salden.nl
Lol, als je net begint kun je beter gewoon kijken of de fiets lekker zit. Je kunt altijd nog het stuur hoger zetten, de zadelhoogte aanpassen en eventueel een andere trapas nemen. Pas na een X aantal echte MTB tochten kom je er achter waar je last van hebt en wat lekkerder zit. Ik denk dat je pas bij je tweede of derde fiets (afhankelijk van je niveau) heel goed op geometrie e.d. gaat letten. Dus voor nu; check de tabel, ga voor je juiste framemaat en vergelijk deze eventueel met eentje daarboven en eentje daaronder. Check of je de fiets je aanstaat (zit je er voor je gevoel goed op?) en ga gewoon fietsen. Als je na een tijdje (geloof me, dat merk je echt niet als een proefrondje van 10 min gaat fietsen) last hebt van je onderrug, polsen e.d. check dan waar dit door komt. Osramp heeft op zich wel gelijk, maar ik zal me er nu nog niet te druk over maken.

Salden.nl ken ik niet maar zoals ik al eerder zei, wellicht dat Fietssportief (en Salden?) nog iets leuks hebben? Misschien zelfs 2e hands..
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_79663120
Salden.nl is een LBS in Zuid-Limburg en deze staat bekend om de lage prijzen. Hebben nu een Giant Terrago 0 disc van 2010 afgeprijsd staan naar 699,- http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8202&catid=2965
Als je je op de tabel durf te verlaten, dan neem je een 21 of 22inch en voor dat geld doe je absoluut geen miskoop. Wel gek dat de tabel voor bijna elke lichaamslengte 2 verschillende framematen adviseert.
pi_79939236
tvp
pi_80112787
Zo de fiets is binnen, een Trek 7100.
Zondag uitproberen.
pi_80479027
Ook even een verkapte TVP.

Gisteren een KTM Ultra Sport 2009 (17") besteld samen met een (korte) broek en een shirt.



Ze moesten wel nog even een dameszadel en een kortere stuurpen monteren, dus kan ik hem dinsdag ophalen.

Ben benieuwd!
  maandag 19 april 2010 @ 21:46:37 #295
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_80499245
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:05 schreef -moppie- het volgende:
Zo de fiets is binnen, een Trek 7100.
Zondag uitproberen.
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:27 schreef Anne het volgende:
Ook even een verkapte TVP.

Gisteren een KTM Ultra Sport 2009 (17") besteld samen met een (korte) broek en een shirt.

[ afbeelding ]

Ze moesten wel nog even een dameszadel en een kortere stuurpen monteren, dus kan ik hem dinsdag ophalen.

Ben benieuwd!
en waar gaan jullie hem proberen?
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_80523383
tvp
pi_80525972
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:46 schreef poqpoq het volgende:

[..]


[..]

en waar gaan jullie hem proberen?
Veldhoven en omgeving.
pi_80612301
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:46 schreef poqpoq het volgende:

[..]


[..]

en waar gaan jullie hem proberen?
Rondom Weeze (Duitsland). Eerst op de weg, later hier in de bossen.

Ik geloof dat je hier zelfs een specifiek park hebt, speciaal voor Mountainbikers .
Die moet ik ook een keer proberen!
  donderdag 22 april 2010 @ 21:55:25 #299
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_80613507
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:30 schreef Anne het volgende:

[..]

Rondom Weeze (Duitsland). Eerst op de weg, later hier in de bossen.

Ik geloof dat je hier zelfs een specifiek park hebt, speciaal voor Mountainbikers .
Die moet ik ook een keer proberen!
Een bikepark bij Weeze? Het is daar toch hartstikke vlak? Anders moet ik daar 's een keer langs... Veel fietsplezier toegewenst in ieder geval.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_80613901
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:55 schreef FHR het volgende:

[..]

Een bikepark bij Weeze? Het is daar toch hartstikke vlak? Anders moet ik daar 's een keer langs... Veel fietsplezier toegewenst in ieder geval.
Heel vaag, maar ik heb vandaag iets gelezen over een Mountainbikepark hier in de buurt. Maar ik kan het nergens terugvinden. Misschien dat ik gedroomd heb .

Als ik het later nog terug vind, laat ik het je weten.
pi_80744399
Zeg, ben ik nou gek of zijn dit eik racevelgen:


http://www.bike2build.nl/(...)bon/16-inch-teamline

Easton EA90 dus. Volgens de Easton site is de EA90 altijd een wegvelg. Hoe zit dat dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')