quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:06 schreef toma het volgende:ik wil komende zomer gaan downhillen in het zuid-oosten van Oostenrijk. Heeft iemand ervaring?
Ik ben in Oostenrijk alleen een keer in Leogang geweest (in 2002 denk ik). Dat was toen erg matig, de baan was net aangelegd/onderhouden en niet echt in goede staat. Alles was nog erg los en glad. Vooral de freeride-baan was slecht, 15cm dikke grintlaag. Eén van m'n vrienden is toen nog afgevoerd naar 't ziekenhuis om 15 hechtingen in z'n kin te krijgen

. Maar twee jaar geleden ofzo zijn twee vrienden weer daar heen gegaan en toen was 't prima vertelden ze.
Ik ga in de zomer meestal naar
Portes du Soleil, daar is toch wat meer afwisseling, zie bijvoorbeeld ook dit stukje uit Kranked 7:
En voor de kortere vakanties is
Metabief ook wel geinig maar klein, maar één lift. Wel veel leuke andere routes om ook te fietsen in de omgeving.
En Livigno (Italië, afgelopen zomer) vond ik helemaal niks, maar dat kwam misschien ook doordat 't flink had gesneeuwd en de DH/FR-banen daarna één grote modderpoel waren. En er waren verder geen echte gewone routes om te fietsen (zonder lift dus). Ik vond 't nogal over-hyped.
Maar er staan nog wel wat andere plaatsen op mijn wish-list zoals Les Arcs, Whistler (toch 's kijken of 't echt zo gaaf is, maar nog even sparen), Ax-les-Thermes, Alpe d'Huez (Megavalanche) etc. etc.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
--
www.bergfietsen.nl--