abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_237324
quote:

Op 22 december om 12.33 schreef Phileine het volgende:
De titel van dit topic moet genoeg zeggen lijkt me. Niet om de politieagent uit te hangen, maar om de wildgroei van Willem-topics een beetje in te dammen.
Hier mag je ALLES kwijt over Willem is dat niet heerlijk?
O ja, om en nabij de 50 dus weer graag een deel twee/drie aanmaken van het topic.


Bij deze dus deel vier.

pi_237325
Om te beginnen : ik ben Bart-fan Bart rulez etc

Maar nu terug het topic van deze thread, Willem. Heel effe lekker schelden als Willem niet genomineerd blijkt te zijn terwijl jij 'm nou net het huis uit had willen stemmen lucht even lekker op. Je frustratie is weg en je gaat weer even over tot de orde van de dag. Heeft geen consequenties voor de echte mensenwereld.

Het wordt wat anders als er een complete haatcampagne tegen één van de bewoners wordt gestart. En dat is nu kennelijk het geval met Willem. Al gedurende een paar weken is Willem door VOO in een negatief daglicht gesteld en dat hebben we gemerkt op dit forum. Het feit dat er een 'groot willem topic' nodig was zegt volgens mij wel genoeg. Fokkertjes lopen braaf aan de leiband van VOO en blaffen nu tegen Willem.

Ik vind Willem niet leuk, hij is een schoolmeester en daar ben ik allergisch voor. Maar zelfs als ik de beelden van 'roddelaar' Willem zie denk ik niet meteen dat ie een gluiperd is. Wel denk ik, 'Man sodemieter toch op met je gezeik. Wat kan het mij nou schelen wat jij over Bart denkt'. Het deel van het Nederlandse volk (en een deel van de Fokkers) dat kennelijk nu reeds op de nominatie staat voor verheffing tot heilige heeft echter reeds geoordeeld; Willem roddelt, stenigt hem. En dan heb ik het nog niet eens over die gederangeerde idioot die rond het huis loopt te schreeuwen dat Willem een matennaaier is. Volgens mij zou het geen kwaad kunnen als de psycholoog eens een middagje buiten het hek van het BB-huis gaat zitten. Nee ik heb het over de mensen die kennelijk zo zonder zonde zijn dat zij bij de stenengooiers mogen staan en Willem onverbiddellijk en totaal mogen verachten en haten. Alleen de alleronbevlektste ziel zou dat recht toch voor zichzelf op durven eisen. Het is goed om te zien dat Nederland en ook dit Forum vergeven is van zulke onbevlekte zielen.

Nu ik toch op dreef ben ga ik m'n nek maar weer eens helemaal uitsteken. Ik geniet nagenoeg iedere dag van de stukjes van Doordevil over Big Brother, niettemin bekruipt me toch erg vaak het gevoel dat er nogal wat mensen zijn die de typeringen en tot in het absurde uitvergrote karikaturen van de bewoners gebruiken voor hun echte beeldvorming over de bewoners. Let wel, dit is geen rechtstreekse aanval op Nico, dat zou ik wel via email hebben gedaan. Het is een aanval op de mensen die zijn satyre misbruiken om mensen in het huis te demoniseren. Ik word daar eigenlijk een beetje niet goed van. Niet omdat ik denk dat het zulke onherstelbare schade zal aanrichten bij de bewoners, maar gewoon omdat het een heel onsmakelijk schouwspel is een meute om bloed te horen schreeuwen alsof Big Brother zich afspeelt in het Colloseum in plaats van in het hedendaagse Almere.

pi_237326
quote:
op 12-28-1999 om 03:45 AM schreef HiZ het volgende:
Het wordt wat anders als er een complete haatcampagne tegen één van de bewoners wordt gestart. En dat is nu kennelijk het geval met Willem. Al gedurende een paar weken is Willem door VOO in een negatief daglicht gesteld en dat hebben we gemerkt op dit forum. Het feit dat er een 'groot willem topic' nodig was zegt volgens mij wel genoeg. Fokkertjes lopen braaf aan de leiband van VOO en blaffen nu tegen Willem.

Weet je wat ook leuk is? VOO brengt nu opeens willem positief in beeld en opeens lopen 'Fokkertjes' aan de leiband van VOO en blaffen nu tegen mensen die iets tegen willem hebben.. Go figure...

Oftewel beetje cheap shot van je, had je eerder mee moeten komen.. Overigens heb ik helemaal geen haat-campagne tegen willem op dit forum gezien, alleen mensen die hem gewoon niet mogen..

pi_237327
Je zou wel iets nauwkeuriger kunnen lezen voor een God, Godhead
HiZ zegt nl. nergens dat de haat-campagne hier op dit Forum gestart is...

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 28 December 1999).]

  dinsdag 28 december 1999 @ 04:31:00 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_237328
quote:
op 12-28-1999 om 04:17 AM schreef godhead het volgende:
Weet je wat ook leuk is? VOO brengt nu opeens willem positief in beeld en opeens lopen 'Fokkertjes' aan de leiband van VOO en blaffen nu tegen mensen die iets tegen willem hebben.. Go figure...

Oftewel beetje cheap shot van je, had je eerder mee moeten komen.. Overigens heb ik helemaal geen haat-campagne tegen willem op dit forum gezien, alleen mensen die hem gewoon niet mogen..


Wat hierbij leuk is, dat dit op FOK! al eerder is voorspeld, Dat, nu er geen nominaties zijn, vanaf nu alleen nog Willem de slijmerd in beeld zou zijn. De voorspellingen blijken waar, of zit ik er nou naast?

Life is what you make it.
pi_237329
Nee Schanulleke...Je zit er helemaal niet naast!

Trouwens prachtig om te zien dat Willem nu ook weet dat hij door Nederland wordt uitgek tst

Kapot is leuker
  dinsdag 28 december 1999 @ 09:51:00 #7
1544 Tonto
King of the Piel
pi_237330
Ik wil hier alleen even stellen, en ik ben geen Willem-fan, dat het spreekt voor het karakter van de mensen in dit soort topics dat ze anoniem een beetje gaan lopen schelden op mensen die ze niet van repliek kunnen dienen. Ik had bijna willen zeggen, erg puberaal, maar in mijn pubertijd was ik ook niet zo.
In ieder geval nog werk genoeg voor de psycholoog, als ik jullie stukjes zo lees.
De balleuh... en houw ze wèrrem

pi_237331
quote:
op 12-28-1999 om 03:45 AM schreef HiZ het volgende:
Om te beginnen : ik ben Bart-fan Bart rulez etc

Maar nu terug het topic van deze thread, Willem. Heel effe lekker schelden als Willem niet genomineerd blijkt te zijn terwijl jij 'm nou net het huis uit had willen stemmen lucht even lekker op. Je frustratie is weg en je gaat weer even over tot de orde van de dag. Heeft geen consequenties voor de echte mensenwereld.

Het wordt wat anders als er een complete haatcampagne tegen één van de bewoners wordt gestart. En dat is nu kennelijk het geval met Willem. Al gedurende een paar weken is Willem door VOO in een negatief daglicht gesteld en dat hebben we gemerkt op dit forum. Het feit dat er een 'groot willem topic' nodig was zegt volgens mij wel genoeg. Fokkertjes lopen braaf aan de leiband van VOO en blaffen nu tegen Willem.

Ik vind Willem niet leuk, hij is een schoolmeester en daar ben ik allergisch voor. Maar zelfs als ik de beelden van 'roddelaar' Willem zie denk ik niet meteen dat ie een gluiperd is. Wel denk ik, 'Man sodemieter toch op met je gezeik. Wat kan het mij nou schelen wat jij over Bart denkt'. Het deel van het Nederlandse volk (en een deel van de Fokkers) dat kennelijk nu reeds op de nominatie staat voor verheffing tot heilige heeft echter reeds geoordeeld; Willem roddelt, stenigt hem. En dan heb ik het nog niet eens over die gederangeerde idioot die rond het huis loopt te schreeuwen dat Willem een matennaaier is. Volgens mij zou het geen kwaad kunnen als de psycholoog eens een middagje buiten het hek van het BB-huis gaat zitten. Nee ik heb het over de mensen die kennelijk zo zonder zonde zijn dat zij bij de stenengooiers mogen staan en Willem onverbiddellijk en totaal mogen verachten en haten. Alleen de alleronbevlektste ziel zou dat recht toch voor zichzelf op durven eisen. Het is goed om te zien dat Nederland en ook dit Forum vergeven is van zulke onbevlekte zielen.

Nu ik toch op dreef ben ga ik m'n nek maar weer eens helemaal uitsteken. Ik geniet nagenoeg iedere dag van de stukjes van Doordevil over Big Brother, niettemin bekruipt me toch erg vaak het gevoel dat er nogal wat mensen zijn die de typeringen en tot in het absurde uitvergrote karikaturen van de bewoners gebruiken voor hun echte beeldvorming over de bewoners. Let wel, dit is geen rechtstreekse aanval op Nico, dat zou ik wel via email hebben gedaan. Het is een aanval op de mensen die zijn satyre misbruiken om mensen in het huis te demoniseren. Ik word daar eigenlijk een beetje niet goed van. Niet omdat ik denk dat het zulke onherstelbare schade zal aanrichten bij de bewoners, maar gewoon omdat het een heel onsmakelijk schouwspel is een meute om bloed te horen schreeuwen alsof Big Brother zich afspeelt in het Colloseum in plaats van in het hedendaagse Almere.


Mee eens. Ik moet Willem totaal niet, maar "haatcampagnes" zoals jij ze noemt zijn ook niet mijn ding. Hij is een burgertrut maar verdient het niet om zo behandeld te worden. Beetje gefrustreerd van mensen die daar aan het hek gaan staan om zich even lekker te buiten te gaan en alles eruit te gooien wat ze in het normale leven niet kwijt kunnen. Bovendien is met een hele massa mensen iemand aanvallen die zich niet kan verdedigen net zo laf als het geroddel waaraan W zich schuldig maakte.

Aan de andere kant: we hebben er hier zelf aan meegedaan, vergetend dat er simpeler zielen kunnen zijn die de kritiek op W lezen en niet kunnen relativeren en dus meteen met bijlen en messen in Almere aan de poort gaan staan.

Kappen met die onzin idioten! Pak je broertje of zusje maar, of wees een vent en ga eindelijk es echt tegen je baas tekeer!

(zit er trouwens steeds meer aan te denken om toch op Ruud te stemmen ondanks dat Bart de afgelopen weken mijn favoriet was)

Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 28 december 1999 @ 10:53:00 #9
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_237332
Het grote bezwaar tegen Big Brother is juist de verguizing van sommige bewoners en de effecten die dat op iemands leven heeft. Welk bedrijf wil nog een Willem in dienst hebben? Of Ruud met z'n sextalks? Dat is het grote probleem met dit programma, het gaat over echte mensen; het zijn geen acteurs die na de opnames de deur achter zich dichttrekken. Waar ik niemand over hoor is dat Willem misschien wel meer dan de andere bewoners vond dat dit een spelletje was. Een spel waarbij je anderen eruit probeert te werken om zo alleen over te blijven. En ja, eigenlijk gaat het daar toch ook om? Dat is het hypocriete van Big Brother. Het lijkt alsof het gaat om het 'gewone leven' van bewoners, maar niets is minder waar. Het gaat gewoon om 250.000 piek. Ook Ruud nomineert er lustig op los, evenals Bart. Dat Veronica kut gedrag uitlokt, alleen al door de opzet van het programma, daar hoor je weinig mensen over. Punt is misschien dat Willem het minder goed heeft weten te verbergen als Bart en Ruud. Maar zoals Ruud zei: ik speel mezelf. Dus misschien is het wel zo dat Willem een van de eerlijksten was, in de zin dat hij het spel Big-Brother het meest open heeft gespeeld. Achterbaks.. ja.. maar wat verwacht je van een spel waar het om de knikkers gaat? Ruud is net zo achterbaks, Bart is ook net zo'n schooier. We laten ons lekker bedotten door de manier waarop VOO het zooitje brengt. Het is en het blijft een walgelijk stukje programma waar de kijkers net zo hard gemanipuleert worden als de bewoners zelf.
I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
  dinsdag 28 december 1999 @ 13:11:00 #10
1234 HiZ
Istanbullu
pi_237333
Godhead,

Dit is niet mijn eerste stukje over Willem in deze trant, dat deed ik ook al tijdens het hoogtepunt van de anti-Willem-campagne; wijzen op het feit dat het wel erg exclusief over Willem ging allemaal, precies volgens het draaiboek van VOO. Ik citeerde mijzelf in het 'leiband' stukje. Dat kon jij niet weten, maar het is wel zo. Het enige wat nieuw is aan het stuk dat ik vannacht heb geschreven is de felheid ervan.

quote:
op 12-28-1999 om 04:17 AM schreef godhead het volgende:
Weet je wat ook leuk is? VOO brengt nu opeens willem positief in beeld en opeens lopen 'Fokkertjes' aan de leiband van VOO en blaffen nu tegen mensen die iets tegen willem hebben.. Go figure...

Oftewel beetje cheap shot van je, had je eerder mee moeten komen.. Overigens heb ik helemaal geen haat-campagne tegen willem op dit forum gezien, alleen mensen die hem gewoon niet mogen..


  dinsdag 28 december 1999 @ 15:29:00 #11
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_237334
Oke, ik ben dan ook (al) geen Willem fan, maar krijgt die kerel het straks buiten al niet moeilijk genoeg? Vraag me af wat er straks met hem gebeurt als half Nederland hem nu al uit loopt te
With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
  dinsdag 28 december 1999 @ 20:41:00 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_237335
Het geeft me een goed gevoel dat het tij een beetje begint te keren, en dat steeds meer mede-Fokkers gaan inzien dat de haat-campagne tegen Willem volledig uit de hand is gelopen. De afgelopen dagen heb ik al getracht d.m.v. om deze absurde ontwikkelingen te remmen, en tot mijn opluchting merk ik dat er meer gelijk gestemden zijn.

Wat me vooral zorgen baarde was een toename in het aantal facistisch getinte post, en als ik ergens allergies voor ben is het wel daar voor. Het gaat mijns inziens alle fatsoensnormen te boven om iemand zo ongegeneerd de grond in te trappen. Helaas zijn er blijkbaar ook een hoop van die maloten die dit op audio-visuele manier ondersteunen bij de hekken van het BB-huis.

Ik heb niet op Willem gestemd, maar ik hoop van harte dat hij straks de juiste begeleiding krijgt om op een leuke manier weer een normaal leven te leiden. Ik hoop dat met dit deel 4 de ommekeer in werking is gezet !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 28 december 1999 @ 20:53:00 #13
1201 tina
Fok!Member
pi_237336
Ik ben nooit een Willemfan geweest maar het heeft geen zin om op hem te gaan schelden of hem zelfs te haten. Hij heeft het spelletje verloren... Van mij mag hij donderdag lekker feest gaan vieren!!!
Greetz Tina

  dinsdag 28 december 1999 @ 21:12:00 #14
1234 HiZ
Istanbullu
pi_237337
AMEN

quote:
op 12-28-1999 om 08:53 PM schreef tina het volgende:
Ik ben nooit een Willemfan geweest maar het heeft geen zin om op hem te gaan schelden of hem zelfs te haten. Hij heeft het spelletje verloren... Van mij mag hij donderdag lekker feest gaan vieren!!!


  dinsdag 28 december 1999 @ 23:14:00 #15
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_237338
Al die idiote spreekkoren (bij Maurices en Karins vertrek, en de speciale Willem-scheldploeg) geven mij een nare smaak over het fanatisme van sommige mensen. Ik zie het maar zo gebeuren dat Willem de komende weken tegen een creep aanloopt die hem volledig in elkaar trapt 'omdat 'ie een matennaaier is'. Ik ben zeer zeker geen Willem-fan, maar let maar op... dit soort nare dingen gaat zeker gebeuren. Brrrrrrr, wat een eng volk!!!!
jzbl
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
  woensdag 29 december 1999 @ 00:06:00 #16
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_237339
Het begint erop te lijken dat al die overvloed aan afschuwelijke dingen die over Willem gezegd, geschreven en geroepen zijn ertoe bijdragen dat hij nu ineens weer als mens gezien wordt. Hoewel de manier waarop verschrikkelijk is hoop ik dat de uitkomst zo zal zijn dat deze negatieve golf donderdagavond over de top heen is en hij “veilig” het huis kan verlaten. Misschien zijn twee dagen voldoende voor de schreeuwende menigte om tot inzicht te komen.
Terug uit het enge bos
  woensdag 29 december 1999 @ 00:27:00 #17
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_237340
quote:
op 12-29-1999 om 12:06 AM schreef Bor het volgende:
Het begint erop te lijken dat al die overvloed aan afschuwelijke dingen die over Willem gezegd, geschreven en geroepen zijn ertoe bijdragen dat hij nu ineens weer als mens gezien wordt. Hoewel de manier waarop verschrikkelijk is hoop ik dat de uitkomst zo zal zijn dat deze negatieve golf donderdagavond over de top heen is en hij “veilig” het huis kan verlaten. Misschien zijn twee dagen voldoende voor de schreeuwende menigte om tot inzicht te komen.

Ik hoop het van harte Bor, maar ben wat BB betreft tot de conclusie gekomen dat op dit vlak hopen weinig helpt. VOO heeft vanavond in haar uitzending toch een duidelijk signaal afgegeven door het geschreeuw, en de daaropvolgende reacties van de bewoners (afschuw) te laten zien, maar ik denk dat die paar schreeuwers het daarom alleen maar leuker gaan vinden.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  woensdag 29 december 1999 @ 00:31:00 #18
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_237341
Eigenlijk hoor ik ze liever daar schreeuwen als dat ik hier allemaal hate-posts moet lezen
With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
pi_237342
quote:
op 12-28-1999 om 04:29 AM schreef Moor het volgende:
Je zou wel iets nauwkeuriger kunnen lezen voor een God, Godhead
HiZ zegt nl. nergens dat de haat-campagne hier op dit Forum gestart is...

Heel goed Moor, netzoals ik niet zeg dat het hier op het forum gestart is.. Maar bedankt voor je wijze bijdrage hoor..

(Ik kan natuurlijk proberen uit te leggen dat ik dat juist zei om een duidelijke scheiding te maken tussen wat geschreeuwd wordt over de schutting en wat hier op dit forum gezegd wordt, maar dat lijkt meer verspilde moeite..)

pi_237343
quote:
op 12-28-1999 om 11:14 PM schreef Jezebel het volgende:
Al die idiote spreekkoren (bij Maurices en Karins vertrek, en de speciale Willem-scheldploeg) geven mij een nare smaak over het fanatisme van sommige mensen.


True, maar die wisselende sympatieen en atipathieen horen bij het programma. Het betrokken zijn bij, en het reageren op de bewoners maakt BB tot wat het is.

Je weet als je aan zo'n programma meedoet dat je hele priveleven op straat ligt en dat je zelf niet in de hand hebt hoe je geprofileerd wordt. Niet omdat er gemanipuleerd zou worden, maar eenvoudigweg omdat het een oneway street is. Je weet dat je niet de kans zult hebben om je acties te nuanceren bij elke kijker, en dat de kans bestaat dat er een aantal mongolen rondlopen die je 'TV karakter' niet meer in het juiste perspectief kunnen zetten.

Dat de 250K aan Willems neus voorbijgaat lijkt me de beste consequentie van zijn gedraai en gekonkel en daarmee moet de kous eigenlijk gewoon af zijn.

Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 29 december 1999 @ 11:13:00 #21
2004 sunshine
Still shining!
pi_237344
quote:
op 12-29-1999 om 11:01 AM schreef Manono het volgende:

Je weet als je aan zo'n programma meedoet dat je hele priveleven op straat ligt en dat je zelf niet in de hand hebt hoe je geprofileerd wordt. Niet omdat er gemanipuleerd zou worden, maar eenvoudigweg omdat het een oneway street is. Je weet dat je niet de kans zult hebben om je acties te nuanceren bij elke kijker, en dat de kans bestaat dat er een aantal mongolen rondlopen die je 'TV karakter' niet meer in het juiste perspectief kunnen zetten.


Ik denk dat niemand van tevoren geweten kan hebben hoeveel impact het programma zou hebben. De bewoners konden mi. niet weten wat hun allemaal te wachten stond, er was nog nooit zoiets in Nederland gedaan, dus hadden zij geen voorbeeld hoe alles zou kunnen verlopen.
Ik hoop voor Willem dat VOO voor een goede begeleiding zorgt en hem een poosje uit de publiciteit houdt, alle negatieve aandacht (bijv. het schreeuwen over de schutting) zal hem geen goed doen.

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  woensdag 29 december 1999 @ 11:18:00 #22
566 mobro
mostly reader
pi_237345
okee okee ook ik ben ook geen willem fan
maar we moeten wel reeel blijven ,mensen zoals willem lopen er natuurlijk zat rond en okee willem heeft af en toe een berekenend spelletje gespeeld ( en niet alleen een beetje gerodeld zoals ze zeggen) maar het blijft iemand die zich nu niet kan verdedigen
maar om nu uitgekost te worden door een hele volksstam dat lijkt me toch ook weer niet nodig , dat is iets wat je niemand gunt toch?
hij zal het nog moeilijk genoeg krijgen
ach het feit dat hij niet gaat winnen moet voor de niet willem fans toch genoeg zijn


pi_237346
quote:
op 12-29-1999 om 11:13 AM schreef sunshine het volgende:
Ik denk dat niemand van tevoren geweten kan hebben hoeveel impact het programma zou hebben

Het gaat ook niet louter om de grootte van de impact. Alhoewel de producers natuurlijk wel enig vermoeden hadden gezien het geinvesteerde geld en het effect van de voorgangers van BB zoals die in Zweden. Het is niet voor niets dat mensen getest zijn op geschiktheid voor deelname en dat het hele project door psychologen wordt begeleid.
De huidige bewoners zijn verantwoordelijk voor hun eigen keus tot deelname. Ze hebben zich ook na uitgebreide voorlichting niet teruggetrokken. TV is een groot medium en er zitten altijd consequenties aan als miljoenen kijkers je elke dag op elk moment KUNNEN bekijken als ze daar zin in hebben. Of er nou 500.000 mensen kijken of 2 miljoen,
alleen het feit al dat de kijker kan beslissen wanneer en wat hij wel en niet van
je wil zien, maakt de deelname aan zo'n programma dan ook iets om zeker twee keer over na te denken. De makers van het programma kunnen hoogstens zorgen voor een goede begeleiding en die krijgen ze dan ook.



Jusqu'ici tout va bien...
pi_237347
Ik weet natuurlijk niet wat Willem afgelopen dagen precies heeft gedaan om zijn toch enigszinds geschade imago op te vijzelen, maar wat ik nog mis is een blijk van inzicht van hem: "OK, ik ben fout geweest, verblind door de prijs heb ik m'n maatje laten vallen." Maatje is hier denk ik: Tijdelijke bondgenoot, laten vallen is hier geloof ik: genaaid.

Om zijn miraculeuze inzicht op overtuigende wijze te brengen kan hij het volgende recept volgen: Wakker schrikken uit visionaire slaap, zichzelf met pek en veren insmeren onder het uitroepen van onverstaanbare latijnse teksten (soort Maurice die Fries praat), de restanten van de kippen aan Ruud en Bart serveren en vervolgens door de modder heen (drie keer ronddraaien) het huis uitkruipen en zich proberen te verdrinken in de eerste de beste rioolput. Als hij het leuk brengt wordt hij net op tijd door Biance gered, die toevallig in diezelfde put op zoek was naar haar gereincarneerde zeehondenmuts (even stukje in Nicostijl, kon het niet laten). Pas dan is Willem klaar om met open armen te worden ontvangen in het after-BB-schnabbelcircus: "Martelaar Willem doceert het elfde gebod: Gij zult uw maatjes niet naaien". Wel even aan Helmut Kohl vragen hoe je dat met je eigen normen en waarden combineert, maar dat is weer een ander verhaal.

Doe maar gek, je doet toch niet normaal genoeg.
  woensdag 29 december 1999 @ 14:44:00 #25
2004 sunshine
Still shining!
pi_237348
hi Manono,

Wat ik bedoelde is, dat we hier wel zo makkelijk zeggen dat de bewoners het van te voren hadden kunnen weten, al die comotie enzo, maar dat je het je pas werkelijk kunt realiseren als je in die situatie zit. Ik bedoel, als we praten over gebroken gezinnen bijvoorbeeld, kun je, als je niet in die situatie zit, je wel een voorstelling maken van hoe het zou zijn, maar pas als je werkelijk uit een gebroken gezin komt, weet je hoe dat in het echt is.
Dus al ben je nog zo goed voorgelicht over de gevolgen van deelname aan het BBprogramma, pas nadat je werkelijk mee doet en alle consequentie daadwerkelijk meemaakt, weet je wat het voor jou betekend.
Hier op Fok! oordelen wij ook dagelijks over hoe Willem bijv. zich gedraagt in het huis, maar dat zien wij alleen van de buitenkant, echt over Willem oordelen kunnen we pas als we Willem persoonlijk hebben leren kennen.

Snap je nu wat ik bedoel? Ik ben niet zo goed in het onder woorden brengen van wat ik nou bedoel

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  woensdag 29 december 1999 @ 19:45:00 #26
568 Juul
Is gewoon lief
pi_237349
voor de duidelijkheid nog maar weer even naar boven.
The Bitch is Back!
  woensdag 29 december 1999 @ 19:57:00 #27
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_237350
Hoe kun je in vredesnaam een beeld van iemand "veranderen"???
De laatste anderhalve maand was Willem gewoon erg vaak op fluistertoon bezig met roddelgesprekken, en pogingen om in die gesprekken negatieve reacties van zijn gesprekpartner op DAT moment te krijgen.
Dat valt dus niet "te sturen", dat GEBEURDE.
Aangezien er over het algemeen erg weinig spectaculairs gebeurt, heeft VOO dat OOK utgezonden, achteraf, mede doordat het roddelen van Willem tot gevolg had dat eerst Maurice eruit ging en later Karin, is er een lichte geiriteerdheid ontstaan bij de "buitenwereld"
(ook omdat Willem zijn geroddel duidelijk zijn vruchten afwierp, en hij niet genomineerd werd door zijn medebewoners)

Ik snap nu werkelijk niet dat mensen nu gaan zeggen dat Willem niet zo is, en dat VOO een fout beeld van hem weergeeft.
Dit waren simpelweg de beelden VANUIT het BB huis, niets meer, en niets minder.

(ondertussen hoor ik nu Ruud (live op de streams )over zichzelf praten, hij ziet zichzelf als de gangmaker etc......

Voor de rest heb ik persoonlijk niets tegen Willem want ik ken hem niet

  woensdag 29 december 1999 @ 20:10:00 #28
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_237351
Quenda,
Een beeld van iemand “veranderen” is niet zo moeilijk, de ene kant meer benadrukken, de andere kant niet uitzenden en de persoon in kwestie is “veranderd” tegenover het eerdere beeld.
Inderdaad, Willem fluistert vaak, ook als hij niet roddelt. Altijd als hij over iets praat wat hij moeilijk vindt (o.a. zijn scheiding, de leuzen die nu geroepen worden, het nomineren van Ruud, etc.) begint hij zacht te praten.
VOO heeft een tijdje Willem alleen als roddelaar uitgezonden terwijl hij veel meer is dan dat. Dat zagen we in de eerste weken en nu weer. Ongetwijfeld zal hij zo ook zijn geweest in de tijd dat VOO hem alleen als een roddelend persoon neerzette. Ik vind dus dat VOO in die tijd een onvolledig beeld van hem heeft neergezet.
Terug uit het enge bos
  woensdag 29 december 1999 @ 20:14:00 #29
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_237352
JUUL,

niet lief om de topic 'Familie wilde Willem uit BB-huis halen' te sluiten. Dat was een 'genuine'topic, je moet niet zo fanatiek zijn in je taak als forumleider. Het grote willemtopic heeft niet zoveel te maken met de manipulaties van V. na bedreigingen van buitenaf, namelijk.

Dat wilde ik even kwijt.

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  woensdag 29 december 1999 @ 20:14:00 #30
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_237353
Verder vind ik het jammer dat er zo weinig genuanceerde posters zijn op dit forum. Probeer je eens in Willem's situatie te verplaatsen voordat je begint te schelden

[Dit bericht is gewijzigd door Alkyone (Datum 29 December 1999).]

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  woensdag 29 december 1999 @ 20:20:00 #31
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_237354
Kom Alkyone, ze bedoelde het vast erg goed. Namens alle 14k4'ers bedankt Juul.

Hier ging het dus over :

Van PeteRp - 29 December 1999 @ 18:45. (140)

quote:

De toenemende hetze rond Willem baart zijn Familie in Friesland zorgen. Dit berichte TV-Noord in het 6-uur journaal van vandaag. Willem's broer Douwe werd geinterviewd. Hij heeft afgelopen week serieus overwogen om Willem uit het huis te halen. Volgens hem schilderde Veronica Willem stelselmatig te negatief af. Hij vreest ernstige gevolgen voor Willem zelf en voor zijn kinderen.
Een gesprek met de BB-regie heeft hem op zijn actie doen terugkomen. Met de regie is volgens Douwe afgesproken dat Willem genuanceerder in beeld wordt gebracht. De afgelopen dagen is daar volgens hem ook gehoor aan gegeven.

Ook de fanclub van Willem krijgt veel hatemail, sommige berichten daarvan met verwijzingen naar Nazi-duitsland.



Van Alkyone - 29 December 1999 @ 19:23. (161)
quote:

't is te triest voor woorden. Mijn gedachten gaan steeds naar die arme dochters van Willem die dit natuurlijk van andere kinderen steeds te horen krijgen. Ik moet me als import-Friezin steeds verdedigen tegen mensen van buiten de provincie, niet alle Friezen zijn smoezers en roddelaars, en Willem is dat ook niet, dat laat Veronica alleen zo lijken. Maar heel weinig mensen snappen dit werkelijk.


Van Bor - 29 December 1999 @ 19:39. (186)
quote:

Triest op vele manieren. Al vaak genoemd: dat er mensen zijn die hatemail sturen, leuzen schreeuwen, etc. Maar wat ik ook erg triest vind is dat VOO de beelden over Willem pas nuanceert na de “dreiging” van Douwe om Willem uit het huis te halen.
------------------
Húúúú, ik zie door de vuurpijlen het enge bos niet meer!

Haalt gelijk bij rechter.
  woensdag 29 december 1999 @ 20:57:00 #32
995 PeteRp
What a decade!
pi_237355
quote:
op 12-29-1999 om 08:14 PM schreef Alkyone het volgende:
JUUL,

niet lief om de topic 'Familie wilde Willem uit BB-huis halen' te sluiten. Dat was een 'genuine'topic, je moet niet zo fanatiek zijn in je taak als forumleider. Het grote willemtopic heeft niet zoveel te maken met de manipulaties van V. na bedreigingen van buitenaf, namelijk.

Dat wilde ik even kwijt.



Ben het met je eens Alkyone! Ik plaatste het bericht in een apart topic omdat het mij niet zo zeer om Willem persoonlijk ging, maar meer om het nieuwtje dat er onderhandeld is met VOO over het aanbrengen van nuances in de TV-verslaglegging.

Overigens vind ik de hetze tegen Willem 'enge' vormen aannemen, om maar eens bij de bewoordingen van veel Willem-haters te blijven. Willem heeft ongetwijfeld veel voor zichzelf verknald met zijn opmerkingen (met als triest dieptepunt zijn relaas over zijn natuurlijk leiderschap). Ik wens hem en zijn kinderen echter niet toe dat er een landelijke hetze gevoerd wordt straks als hij naar buiten komt. Dit laatste is volgens mij een gevaarlijk niet te beheersen effect van het BB-project. Vandaar ook mijn topic.

Groeten

PeteRp

Tell the others!
pi_237356
Ik vondt Willem er slecht uitzien, ik zie hem de hele dag online op de streams maar hij ziet er zeer vermoeiend en zorgelijk uit vindt ik. Zijn ogen zijn doorgelopen en hij zit er vaak verslagen bij. Daarom snap ik het ook niet helemaal waarom VOO hun niet gewoon verteld wat er morgen gebeurd. Voor wie moeten ze het achterhouden?..Ik vindt het wat eng worden en of dat wat ze nu doen psychisch allemaal verantwoord is weet ik ook nog niet zozeer. Ik ben dan wel geen psychologe maar ik kan wel zien dat het aan ze is gaan vreten deze laatste dagen. Het gescheld buiten, de verwenzingen die ze krijgen, je zult er maar zitten. Ik heb zelf ook mijn ideen over Willem gehad maar die waren gewoon objectief en ieder heeft zijn voorkeuren maar ik vindt het nu wat eng worden en zeer begrijpelijk dat hij ermee zit. Ik weet dat ze ervoor gekozen hebben om in het huis te gaan maar ze hebben er beslist niet voor gekozen om afgevuurd te worden daarom heb ik met ze te doen, niet een klein beetje maar veel. Laat de tijd nu maar heel snel gaan.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_237357
Mijn bijdrage over Willem (los van winnaarschap):

Uit VvP XXII (lang geleden, nog steeds geldig voor mij):

"03 December 1999

Zelfs Nico 'kon er niet veel mee, vanavond' - met de heftige emoties van Willem nav. het
scheerapparaat-incident. Begrijpelijk - het is de boosheid van een kind (vuist die op
tafel slaat) en die is bij de meesten niet populair, tot zelfs gehaat.
En, als je Judith's topic leest, is die haat nog altijd zeer levend !
Mensen komen in W.'s methode van 'slinksheid' om 'aardig gevonden te worden' en-te-mogen-blijven, hun eigen 'schaduwkant' tegen, en hakken daar via projektie op los 'tot de vellen erbij hangen'.
Wel laat het, m.i., overduidelijk zien dat alle aan W. toegedachte volwassen,
berekenende, geslepen en verachtelijk genoemde gedrag 'om de nominatie naar zijn
hand te zetten' in wezen niets van volwassen berekendheid heeft. Zijn werkelijke angst
om het BB-huis te vroeg te moeten verlaten (en terug te keren naar de confrontatie met
'de puinhoop van zijn leven'), wordt nog eens versterkt door het 'institutionaliserings-effekt' dat de BB-setting inmiddels ook op diverse bewoners heeft:
ook op Karin (uitstel van haar levens-aftelling) en op Maurice (ff niet te hoeven kiezen tussen reizen en bij zijn moeder wonen) werkt dit versterkend op een al bestaande vlucht-motivatie.
Ik hoop dat de beelden van vanavond over Willem toch eens wat meer compassie gaan
oproepen t.o.v. deze kind-man, zoals er zovelen zijn. M.a.w. wie herkent W.'s slinksheid in zichzelf en kan dat óók nog accepteren ?"

Moor.

  vrijdag 31 december 1999 @ 01:37:00 #35
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_237358
Maar wat als Willem nu blijvende eomotionele schade overhoud aan BB. Ik bedoel hij zit er toch wel mee...Wat als hij vrijwillig uit dit leven stapt? Zoals die zweedse Big Brother?? Ik heb wel spijt dat ik die roddelbladen lees. Hiervoor mijn excuses voor Willem.

Maar hij heeft wel geroddeld over mensen...O.K. dat doet iedereen, daar heb je gelijk in. Hij is de camera's en microfoons vergeten. Maar zoals ze dat altijd zo mooi in die Americaanse series zeggen: Everything you say, will be used against you...

Sorry Willem, ik kan alleen maar zeggen eigen schuld dikke buld.....

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!


  vrijdag 31 december 1999 @ 01:58:00 #36
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_237359
Toen Willem dichter bij de mensenmassa kwam zag ik hem toch enigzins schichtig kijken, maar, gelukkig bleven de nare opmerkingen uit

De ontspanning die ik toen zag, voelde ik ook een beetje .....(zo van:"pppffff, gelukkig, het valt mee!)

gelukkig...............

pi_237360
Heb ook erg gelet op de geluiden uit het publiek op dat moment. Gelukkig maakte Willem zelf wel nuchtere indruk (uiterlijk).

En zijn broer Douwe lijkt me een prima opvang voor hem voor dit moment.

  vrijdag 31 december 1999 @ 02:22:00 #38
2004 sunshine
Still shining!
pi_237361
Petje af voor Willem, hoe hij het huis uit kwam. Ik weet niet of ik het hem op die manier had kunnen nadoen, na al die scheldpartijen de afgelopen week.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  vrijdag 31 december 1999 @ 02:32:00 #39
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_237362
Ik was ook onder de indruk van de manier waarop Willem zich hield tijdens het vertrek. Vond overigens wel dat hij zijn dochter niet zo enthousiast begroette dan ik verwacht zou hebben. Maar ja, het is ook niet niks wat er op dat moment op je afkomt. Moet erg onwerkelijk zijn geweest. Gelukkig heb ik ook geen scheldkoren gehoord. Ik hoop dat ze er ook echt niet waren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_237363
Willem had een mager bekkie de laatste dagen, ik heb echt met hem te doen.

Henk van Dorp had gelijk dat de omslag is begonnen op het moment dat Willem zich arrogant als de leider begon te gedragen (en Karin gelijk een emmertje moest halen).

Maar wie had Willem dat gedrag ingeggeven? Juist, Hans de psych! Nu snap ik waarom hij niet bij de Ned. Vereniging van psychologen staat ingeschreven. Hoe laat ik iemand zijn eigen kuil graven? This is TV, man, voor de kijkcijfers is alles geoorloofd.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_237364
V. schroefde de spanning wel hoog op. Willem zat er heel dubbel in: liefst zo snel mogelijk het hoge woord eruit (je bent de verliezer), maar toen Rolf vroeg of hij naar huis wilde antwoordde hij dat hij geheel volgens de spelregels zou handelen. Mooi hoe hij daar zat met die bal, als een verlengstuk van hem zelf. Toen over de drempel, mijn inlevingsvermogen was op dat moment te groot.
Ik was oprecht bang dat hij door de knieen zou gaan, maar zijn benen hielden het. Scherp zat ik te luisteren naar het publiek, maar het viel mee wat ik gehoord heb (geen vervelende spandoeken in beeld).

Zijn reactie naar bekenden was lauw volgens sommigen. Ik kan mij deze reactie wel heel goed begrijpen! (Je zag het bij Ruud ook terug). het is het bekende effect bij rouwverwerking. 1e fase van shok en grote verwarring. Je glijdt in een trance.
Willem wordt geconfronteerd met iets wat hij 3 maanden geleden even geparkeerd had.

Ik hoop dat het Willem goed vergaat. Het kan vriezen of dooien. Ik vrees nog wel voor hem, omdat ik denk dat de eigenlijke klap nog moet komen. Klap-op-klap. Bijv. in de studio: leuk om te zien dat je maar (weet ik hoeveel) 14% hebt gekregen? Ik bedoel maar.

Niemand is perfect. Wees niemand!

  vrijdag 31 december 1999 @ 12:54:00 #42
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_237365
Ik had het idee dat Willem zich al ruim een week voorbereid had op het moment dat hij het huis moest verlaten en er rekening mee had gehouden dat er ook dan weer negatieve dingen geschreeuwd zouden worden. Hij had zich afgesloten voor zijn emoties, kon daarom ook niet enthousiast reageren toen hij zijn dochter en familie zag. Het maakte hem ook weinig uit of hij voor of na de jaarwisseling uit het huis moest gaan. Vandaag zullen alle spanningen en emoties wel los beginnen te komen en ik hoop vor hem dat hij dan in goed gezelschap is.
Terug uit het enge bos
  vrijdag 31 december 1999 @ 14:11:00 #43
1234 HiZ
Istanbullu
pi_237366
Volgens mij zag Willem er buiten het huis stukken beter uit dan in het huis. Hij leek erg opgelucht te zijn dat het voorbij was. Wellicht had de begroeting van z'n dochter ook wat te maken met de leeftijd van die dochter. Ze leek me de 10 jaar al gepasseerd. De meeste kinderen zijn dan niet meer zo heel knuffelig met hun ouders.

Overigens, als Willem 8 % van de stemmen heeft gekregen is dat toch nog altijd ergens tussen de 250.000 en 300.000 stemmers. Er zijn mensen in dit land met minder fans.

Ik plug nog maar eens even mijn verslag van de marathonuitzending http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/003317.html

  vrijdag 31 december 1999 @ 14:52:00 #44
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_237367
Zou de manier waarop Willem zijn familie begroette er ook niet mee te maken hebben dat hij uit het Noorden van het land komt. Over het algemeen zijn deze mensen toch iets nuchterder dan mensen uit de rest van Nederland. Hoe zuidelijker hoe meer emoties men toont. Kijk maar Zuid Europese landen.
  zaterdag 1 januari 2000 @ 16:16:00 #45
1234 HiZ
Istanbullu
pi_237368
Willem heeft niet alleen de camera's en microfoons vergeten, maar ook de snijtafel. Ik kan me nog herinneren hoe er werd gereageerd op zijn aanbod aan Ruud om 10.000 gulden aan de verliezers te geven. Ik persoonlijk vond dat een goedkoop truukje, en dat was zo'n beetje de aardigste omschrijving van wat we Willem daar zagen doen. Ruud's gedrag dat leek te wijzen op het afwijzen van dit soort spelletjes daarentegen kon op zeer brede steun rekenen. En wat horen we op de valreep Bart zeggen nadat de hoofdprijs netto is verklaard ? ' dan maken we er ƒ 15.000 van. Met andere woorden, de mannen hebben de afspraak onderling gemaakt en niet alleen voor de gein. De 'slinksheid' van Willem was gewoon een breedgedragen gevoel.

quote:
op 12-31-1999 om 01:37 AM schreef jooltje het volgende:
Maar wat als Willem nu blijvende eomotionele schade overhoud aan BB. Ik bedoel hij zit er toch wel mee...Wat als hij vrijwillig uit dit leven stapt? Zoals die zweedse Big Brother?? Ik heb wel spijt dat ik die roddelbladen lees. Hiervoor mijn excuses voor Willem.

Maar hij heeft wel geroddeld over mensen...O.K. dat doet iedereen, daar heb je gelijk in. Hij is de camera's en microfoons vergeten. Maar zoals ze dat altijd zo mooi in die Americaanse series zeggen: Everything you say, will be used against you...

Sorry Willem, ik kan alleen maar zeggen eigen schuld dikke buld.....


  zaterdag 1 januari 2000 @ 17:53:00 #46
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_237369
De Leeuwarder Courant is vandaag als extra 1 januari editie verschenen, met een telefonisch interview met Douwe, de broer van Willem. Willem riep op de achtergrond soms iets, maar mag officieel niet praten. VOO heeft zoals jullie weten denk ik, de bewoners een mediastilte van vier dagen opgelegd.

Ik heb geen zin om het hele verhaal over te typen, ben ik te duf voor zullen we maar zeggen
Enkele punten:

Ze klonken beide erg opgetogen. Willem heeft naar eigen zeggen genoten van het feest na afloop donderdagavond. Toen hij in zijn hotel in het Gooi ging slapen, was het inmiddles zeven uur 's ochtends. Hij heeft gefeest, met de andere oud-bewoners gedanst. Erg naar zijn zin gehad.
Zoals het in het interview leek, was er nog niet zo veel aan de hand.
Wel wilde Douwe nog even benadrukken dat hij erg kwaad op VOO is. Hij zei iets in de strekking van: van 24 uur tv maakt VOO een half uurtje, waar de personages erg typerend neer gezet worden.
Hij gebruikte ook letterlijk het woord Manipulatie.

Bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  zaterdag 1 januari 2000 @ 20:19:00 #47
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_237370
Bogus

Big Brother Willem heeft geen zin in gesodemieter
Door Eva Vriend

LEEUWARDEN - Na 106 dagen Big Brother is Willem Boomsma (37) vrij. Verlost van de camera's en de zenders van de microfoons. Het is nog wel even wennen voor de geboren Lemster. Zijn eerste nacht zonder Bart en Ruud bracht Willem met zijn broer Douwe door in een hotel ergens in Het Gooi. ,,Der sil efter de spiegel in de hotelkeamer wol in kamera sitten'', grappen de twee Friezen.
Douwe doet het woord. Willem mag van Veronica niet aan de telefoon komen. Hij is uit het huis in Almere weg, maar de omroep controleert nog steeds alles. ,,Ik hald my oan dy ôfspraak'', zegt Douwe. ,,Groetjes'', roept Willem alleen even. Dinsdag is er een grote persconferentie met de drie laatste bewoners en pas daarna mag Willem vrijuit praten. Douwe werkt hier ook aan mee omdat zijn broer de rust wel kan gebruiken. ,,Wy wolle gjin gesoademiter.''
De laatste weken drong het al tot Willem door dat het programma een gigantische hype is. Toch overviel het hem toen hij donderdagavond de rode deur opende. ,,Hy wist net wat him oerkaam'', merkt Douwe op. In Almere stonden zo'n vijfduizend mensen te joelen. Op tv volgden ruim 3,5 miljoen kijkers de laatste avond Big Brother.
Veel geslapen heeft Willem niet, de eerste nacht buiten het huis. 's Nachts had hij ‘in gigantysk feest''. Een spuitende fles champagne had het laatste beeld moeten worden van het ruim vier uur durende tv-programma. Maar de kurk brak af en de kijkers zagen als slot Willem prutsend met een kurkentrekker. Hier moeten de broers de volgende dag hard om lachen.
Na middernacht werd Willem voor het eerst in drieënhalve maand niet gevolgd door een zoemende camera. Hij kletste vrijuit met zijn familie, danste met de andere oud-bewoners en genoot naa zijn zeggen volop.
Willem zag eindelijk ook zijn oudste dochter Lindi (12) weer. Rosanne (5) was er niet bij. Moeder Tessa vermoedde dat het te druk zou worden voor het meisje. ,,Die snapt het allemaal niet zo goed'', zei ze eerder deze week. Lindi ging om een uur of twee met pake en beppe terug naar Lemmer, Willem en Douwe feestten door. Pas om een uur of zeven gingen ze slapen. Nadat ze nog in ,,skoftke lekker kletst hienen''.
(a) Tijd om echt bij te praten, hebben ze nog niet gehad, vertelt Douwe als hij vrijdag rond het middaguur met Willem aan een lekkere fruitcocktail zit. ,,Mar it giet goed mei him'', heeft Douwe al vastgesteld. Hij is gerustgesteld.
De afgelopen weken maakte de Lemster zich zorgen. De eerste twee maanden Big Brother gingen Willem prima af. Hij werd een van de populairste bewoners. Nederland viel voor de rustige dertiger die iedere avond een smakelijk maal klaarmaakte voor zijn huisgenoten. Hij kreeg een eigen fanclub en er was zelfs een Willemdag in Groningen.
Ook bij de medebewoners was de Fries favoriet. Slechts een keer, bij de eerste ronde na een week, werd hij door hen genomineerd voor vertrek. Maar de laatste maand sloeg de stemming om, merkte Douwe. Veronica zette Willem neer als een roddelziek mannetje. Hij zou bij al zijn huisgenoten slijmen. En zodra een van hen de kamer uitliep, begon hij die zwart te maken. Meedogenloos, alles om die hoofdprijs van ƒ250.000 netto binnen te halen.
Nederland ging in dit verhaal mee. Iedereen viel helemaal over hem heen toen hij Ruud -zijn voetbalmaatje- nomineerde. Paul de Leeuw, verkleed als Ruud, schold de Fries uit voor matennaaier en velen volgden dit voorbeeld. Achter de schutting in Almere klonk het ,,Willem, matennaaier, kankerlijder''. Op internet waren de scheldkanonnades nog grover: van Friese collaborateur tot nsb'er.
Allemaal de schuld van Veronica, oordeelt Douwe. ,,Sy manipulearje de hiele boel. Se kinne mei 24 oeren byldmateriaal it ferhaal fertelle dat sy wolle. Willem waard te populêr foar Veronica. Veronica seach leaver de jonge, moaie Bart winnen as Willem. Dy is te âld en te normaal. Derom hawwe sy Willem negatyf delset.'' Douwe was zelfs zo kwaad dat hij dreigde zijn broer uit het huis te halen.
Hij zag Willem er bijna aan onderdoor gaan. Het ging al niet zo goed met hem omdat hij als enige deelnemer van Big Brother weinig zin had om naar zijn huis in Leek te gaan. Een paar maanden voordat hij eraan begon, scheidde hij van zijn vrouw Tessa. Daar heeft hij het nog steeds moeilijk mee. Thuis wordt hij weer met dit verdriet geconfronteerd.
Door de scheldpartijen echter verging hem het plezier in het BB-huis. Hij zocht afgelopen week zijn toevlucht in de dagboekkamer, waar de bewoners alleen hun hart konden luchten. Waarom heeft iedereen de pik op mij, vroeg hij de camera. ,,Het zal mijn lot wel wezen'', antwoordde hij zelf, met de tranen in zijn ogen.
Opgelucht liep Willem donderdagavond het huis uit. Dat hij de hoofdprijs niet had, kon hem niets schelen. Douwe stond met Rosanne en zijn ouders bij het hek te wachten. ,,Schiet nou maar op'', zei Douwe nog tegen Daphne Deckers. ,,It duorre my fiersten te lang. Wy stienen der mar. Doch dy doar no gewoan iepen, tocht ik.''
Om elf uur werden de broers gisteren wakker gebeld in het hotel. Willem is dan nog in een roes. ,,Hy moat wer mei syn beide fuotten op 'e grûn komme'', lacht Douwe. ,,Ik mei gjin dikke nekke krije'', reageert Willem op de achtergrond. Hij heeft zijn fruithapje op en is maar weer op het bed gaan liggen. Hij vertrekt dezelfde dag nog met zijn dochters, Douwe en de rest van de familie naar ,,it suden''. Om met z'n allen even een paar dagen bij te komen van al dat Big Brothergedoe. ,,Groetjes.''

Vertaling

Der sil efter de spiegel in de hotelkeamer wol in kamera sitten''>>Er zal achter de spiegel in de hotelkamer ook wel een camera zitten

Ik hald my oan dy ôfspraak'', >>Ik hou mij aan de afspraak

,,Wy wolle gjin gesoademiter.''>>wij willen geen gesodemieter

,,Hy wist net wat him oerkaam''>>Hij wist niet wat hem overkwam/gebeurde

skoftke lekker kletst hienen''.>>Een tijdje lekker gekletst hadden


,,Mar it giet goed mei him''>>Maar het gaat goed met hem


Sy manipulearje de hiele boel. Se kinne mei 24 oeren byldmateriaal it ferhaal fertelle dat sy wolle. Willem waard te populêr foar Veronica. Veronica seach leaver de jonge, moaie Bart winnen as Willem. Dy is te âld en te normaal. Derom hawwe sy Willem negatyf delset.''>>Ze manipuleren de hele boel.Ze kunnen met 24 uur beeldmateriaal het verhaal maken zoals zij willen.Willem was te populair voor Veronica.Veronica zag liever de jonge, mooie Bart winnen ,als Willem.Die is te oud en te normaal.Daarom hebben ze Willem negatief neergezet.

It duorre my fiersten te lang. Wy stienen der mar. Doch dy doar no gewoan iepen, tocht ik.>>Het duurde mij veelste lang.We stonden daar maar.Doe die deur nou gewoon open, dacht ik.

,,Hy moat wer mei syn beide fuotten op 'e grûn komme''>>Hij moet weer met zijn beide benen op de grond komen.

Ik mei gjin dikke nekke krije''>>Ik mag geen dikke nek krijgen

,,it suden''>>Het zuiden

  zaterdag 1 januari 2000 @ 20:56:00 #48
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_237371
Goh dat er nog zovelen met mij de leeuwardercourant lezen.

Ik vraag me nog steeds af hoe het kon dat de telefoonlijnen voor Willem de hele dag bezet waren terwijl er volgens voo zo weinig gebeld was voor Willem ik kon er niet doorheenkomen rararara???/

  zondag 2 januari 2000 @ 01:29:00 #49
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_237372
Ook ik vond het grote klasse hoe Willem het huis uitkwam en ben blij voor hem dat het afscheidsfeest zo leuk is geweest en dat hij en de overige bewoners zulke goeie maatjes zijn (zei Bianca toen zij hem begroette niet zoiets van "let maar niet op de mafkezen?")
Verder sta ik voor 100% achter de mening van Douwe uit de Leeuwarder Courant; Willem stond bovenaan de listjes en sindsdien werd hij enkel in negatieve zin in beeld gebracht.
Hij heeft denk ik wel een ontzettende steun aan zijn nuchtere familie, een wereld van verschil met de evennaasten van Ruud...

[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 02 Januari 2000).]

  zondag 2 januari 2000 @ 01:29:00 #50
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_237373
En over de weg nu te volgen:
lijkt me een moeilijke... Terug naar de klas is wellicht een anti-climax, maar van de publiciteit kun je niet leven. Voor interviews wordt niet betaald, behalve als je Harry Muhlisch heet en geld eist en van tv programma's krijg je een fles wijn, of in sommige gevallen een paar honderd piek. Natuurlijk vang je het meeste voor zaken als openingen of opluisteringen, waarvoor je honderden guldens in je zak kunt steken.
Het beste zou een rol in een tv programma kunnen zijn, maar dat doet men niet zomaar. En de royalties van een boek bedragen 10% van de verkoopprijs boven de 2000 exemplaren...
Maar het is ook zo dat over een tijdje het credo "Ik ben Willem van Big Brother" niet meer voldoende is. De vijver is groot, de ontwikkelingen op mediagebied staan niet stil en dan zul je moeten overleven op je eigen kwaliteiten...

[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 02 Januari 2000).]

  zondag 2 januari 2000 @ 01:53:00 #51
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_237374
quote:
op 01-01-2000 om 08:56 PM schreef ayla1 het volgende:
Goh dat er nog zovelen met mij de leeuwardercourant lezen.


Ik heb het artikel van het internet gehaald Ayla1

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')