abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:16:13 #1
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68150614


Dealextreme is een webshop waar je allerlei gadgets kunt kopen. De hoofdvestiging bevindt zich in Hong Kong. Hetgeen dat DealExtreme zo bijzonder maakt, zijn naast de lage dollarprijzen en het enorme assortiment, de gratis verzendkosten. Of je nou iets koopt van 1 dollar of van 100 dollar, het verzenden blijft gratis.


DealExtreme hoofdpagina
DealExtreme forums
Nieuwe artikelen op de site
PayPal
Link naar deze openingspost
Plugin voor FireFox (1.5 en hoger) om de prijzen op DealExtreme om te zetten in Euro's



http://www.focalprice.com


http://www.kaidomain.com


http://www.volumerate.com (zuster/dochtersite van DealExtreme, enkel voor grote aantallen!)


http://www.budgetgadgets.com


http://www.mymemory.co.uk


http://www.dealperfect.com (kan soms offline zijn, zie de vraag over Jack om dan de goede URL te krijgen)



V: Ze hebben alleen maar troep op die site, welke gek koopt daar nou iets?
A: Nou, de mensen die in dit topic posten. De een vindt het troep, de ander vindt het een toffe gadget.
Als je niks aan de site vindt hoef je dit niet hier te komen melden, het is namelijk niet verplicht iets te kopen.

V: Goed, ik wil wat bestellen, hoe doe ik dit?
A: Wat je allereerst gaat doen is een account maken op de site van DealExtreme. Dit kan je doen door hier te klikken.
Verder zul je een PayPal account nodig hebben. Dit is een soort virtuele bankrekening, zonder maandlasten. Aanmelden voor PayPal kan je doen door hier te klikken. Het is noodzakelijk om OF een creditcard OF een bankrekening aan te melden bij PayPal.
Wat het handigste is om te doen is een bankrekening. Zorg er dan wel voor dat je die op de PayPal site verifieert. Dat duurt een dag of twee tot vier. Het verifiëren doen ze door 2 kleine bedragen van een x aantal cent op je rekening storten, die bekijk jij met internetbankieren, en die voer jij in op de PayPal site, en daarmee bewijs je dat het echt jouw bankrekening is.
Als je dat gedaan hebt hoef je je niet meer bij sites aan te melden. Je hoeft ook niets over te maken naar PayPal zelf, dat kan vanzelf gaan. Die manier is simpel, mits je dus je bankrekening geverifieerd hebt. Als je bankrekening bevestigd is bij Paypal, en er staat ¤0,00 op je PayPal rekening, en je bestelt wat voor, zeg 10 dollar, dan gaat er automatisch na 2 dagen een omgerekend (met de huidige koersen) geldbedrag van je bankrekening af.

Als je dit allemaal dus eenmalig hebt gedaan, is het een kwestie van dingen in je winkelmandje doen en afrekenen. Dit kan het makkelijkste met PayPal Express checkout, zoals ook op de DealExtreme site staat.

V: Ik heb wat besteld, hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
A: Dit varieert veel. Bepalende factoren zijn of het product op voorraad is, en of de Hong Kong Air Mail een beetje opschiet. Over het algemeen duurt het een dag of 2-3 voordat alles is ingepakt en weg gaat bij DealExtreme, en dan 5 tot 14 dagen voor het verzenden. De ene keer ontvang je iets binnen 7 dagen na bestelling, de andere keer duurt het 2 tot 3 weken. Kijken of je order al verzonden is kan heel simpel door bovenaan de site op My Account te klikken, daar in te loggen. Daar staan de statussen van al je orders. Ook kan je op de desbetreffende order klikken, en dan Invoice te klikken, om te kijken of alle producten op voorraad zijn.

V: Ik kan mijn bestelling niet tracken hoor? Ik zie niet staan waar het pakje nu is?
A: Dit klopt. Dit komt omdat het postbedrijf uit Hong Kong en de TNT niet samen werken. Het enige wat je kan zien is of het uberhaupt al uit Hong Kong is. Dit is zo als de status ''Shipped to NL'' is.

V: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met DealExtreme mailen?
A: Nee hoor, dit kan heel simpel. Mits je order nog niet verzonden is dan. Adres wijzigen doe je door in te loggen door op My Account te klikken, op de order te klikken van welke je het adres wilt wijzigen, en dan Update Address te klikken. Dit gaat vrijwel probleemloos, als je order tenminste nog niet verzonden is.

V: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt ofzo?
A: De kans hierop is klein. Wettelijk gezien is tot de ¤22 sowieso vrijgesteld van invoer- en andere kosten, dus dat kan probleemloos. Maar er zijn verscheidene mensen in dit topic die voor honderden dollars in één keer bestellen en niet gepakt worden. Pas wel op met het kopen van dingen waarvan je denkt dat het illegaal is, zoals bepaalde messen. Het beste kan je dat in een losse order doen, zoals dat áls het gepakt wordt, maar één artikel wordt vastgehouden, en niet de rest ook.
Het is trouwens altijd wel aan te raden het volgende artikel bij te bestellen: Drop Shipment and Gift Service
Dit haalt het logo van de site van het pakje, zorgt ervoor dat het als een gift wordt verzonden, en daardoor is dus de kans dat het door de douane wordt tegengehouden nog kleiner. En dat voor maar één dollarcent.
Tevens is dit handig als je iets als cadeau wilt sturen, zodat men niet kan zien waar het vandaan komt.

V: DX Points? Wat is dat nou weer?
A: DX Points maken deel uit van een spaarsysteem. Bij elke 10 dollar die je besteedt krijg je 1 punt. Bij bijvoorbeeld 11 dollar krijg je dus 1 punt, maar ook bij 17 dollar krijg je 1 punt. Bij orders onder de 10 dollar krijg je niets dus.
Andere manieren om te sparen zijn het maken van reviews, foto's, filmpjes. Voor reviews krijg je 2 punten per stuk. Bij foto's krijg je 2 punten per product. Het uploaden van één foto voor een bepaald product levert dus evenveel punten op als het uploaden van 5 foto's voor een bepaald product. Filmpjes leveren 3 tot 10 punten op, afhankelijk van de duidelijkheid van het filmpje.
Met punten kun je gratis dingen krijgen, dit kun je hier vinden. Het verkrijgen (''redeemen'') van gratis producten doe je na het plaatsen van een bestelling, zodat het met een bestelling meeverzonden kan worden.

V: Wat is dit voor icoontje dat bij alle producten staat: ?
A: Dit is een Wishlist icoontje. Als je ingelogd bent, en je klikt erop, komt dat artikel op je Wish List te staan onder My Account. Dit is handig als je iets later snel wil terugvinden, of als je iets wilt bewaren dat je later wilt kopen, als je er het geld wel voor hebt Als je niet ingelogd bent en je klikt erop krijg je een inlogschermpje.

V: Welk flashkaartje voor mijn DS kan ik het beste kopen?
A: Voor vragen over DS flashkaartjes verwijs ik je naar het flashkaarttopic hier op FOK!:
[DS] Flashcards #3

V: Ik wil iets kopen voor <bedrag>, hoeveel invoeringskosten en belasting moet ik nu betalen?
A: Als je op DealExtreme koopt, en het via Airmail laat verzenden (dus niet EMS), is de kans dat je belasting of andere kosten moet betalen ontzettend laag. In deze tientallen topics is er nog nooit iemand geweest die belasting moest betalen, wanneer hij of zij via Air Mail bestelde.
Via EMS is de kans aanzienlijk groter, probeer EMS dus te vermijden.

En als je wilt weten hoe het wettelijk geregeld is:


Zoals je kunt zien is tot 22 euro sowieso kosten-vrij, en ¤22 tot ¤150 alleen belasting (19%).

V: Oh nee, ik heb de laatste post in dit topic gemaakt, wat nu!?
Allereerst, diep ademhalen en vooral rustig blijven. Het maken van de laatste post is totaal niet erg,
en wordt je ook niet kwalijk genomen. Mits jij het nieuwe topic maakt dan. Het maken van een nieuw topic is niet moeilijk. Het enige wat je hoeft te doen, is de code van de Openingspost te kopieren van de FOK! Wikipedia. Verzin een leuke titel, beginnend met ''DealExtreme ervaringentopic #..''.
Verder hoef je niets te doen, aangezien RacerDKB netjes het lijstje met vorige topics bij zal werken.

V: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Jack is een mede-eigenaar van DealPerfect, een soortgelijk bedrijf als DealExtreme, waar ex-medewerkers van DealExtreme werken. DealPerfect is een kleine winkel en heeft een klein assortiment, maar kan hierdoor meestal binnen 2 a 3 dagen je bestelling versturen, en het contact gaat heel simpel via MSN, Skype of e-mail. Met "iets bij Jack besteld" bedoelen we dus eigenlijk dat we iets bij DealPerfect hebben besteld. De reden dat mensen bij DealPerfect bestellen is ook dat je producten aan kunt vragen, en hij zeer veel producten ook daadwerkelijk voor je kan vinden. Je kunt hem via MSN bereiken op dealperfectcs01@live.cn. Om een schatting te maken van de prijs die DealPerfect voor een aangevraagd product vraagt, kun je deze calculator gebruiken.





Lange termijn:


PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.


Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!



[01] | [02] | [03] | [04] | [05] | [06] | [07] | [08] | [09] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] |
[16] | [17] | [18] | [19] | [20] | [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] |
[31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40] | [41] | [42] | [43] | [44] | [45] |
[46] | [47] | [48] | [49] | [50] | [51] | [52] | [53] | [54] | [55] | [56]



Link naar deze openingspost

Referrers plaatsen doen we hier niet aan. Mocht je dit wel doen, dan wordt er een moderator gewaarschuwd die het weg zal halen.

Met dank aan jusdOrange (banner), RacerDKB (tekst) en Mstr (plaatjes OP).

Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:16:38 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68150626
Het voelt als zomer
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68150652
nu nog me rayban zonnebrilletje in op de brievenbus en dan ben ik er echt klaar voor
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_68150726
Deze posting is net zo echt als de goederen van Jack
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:19:46 #5
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_68150727
Vandaag ook mijn soshine lader van Jack ontvangen! Lijkt het voorlopig prima te doen! Kwam overigens gewoon met de pakketpost in zo'n geel/oranje envelop.

Toch ook maar zo'n Rayban brilletje besteld. Ben benieuwd!
Ja. Dus..
pi_68150762
weet iemand op hoeveel volt deze aangesloten moeten worden?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22657
pi_68150849
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 20:31 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ik had geen zin om op Jack te wachten, en bij een soortgelijk iets heeft hij uiteindelijk het niet kunnen regelen. Als hij weer online is vraag ik het hem ook wel.
Kijk, het is een soort kredietkaart, waarmee je door prijsverschillen en valutakoersen redelijk wat verschil hebt .
Verklaar je nader.... een soort kredietkaart? Als we geld kunnen besparen dan hoor ik het graag natuurlijk...
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:24:01 #8
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68150883
Goed, de scheerkoppen van mijn Philips zijn zojuist ter ziele gegaan... dus ik ben benieuwd of Jack deze kan regelen:

Zou wel erg fijn zijn, aangezien ze bij de goedkoopste winkel ergens in de 40 à 50 euro liggen. Beetje prijzig.

Oh, en de links naar de vorige deeltjes staan niet in de OP. Ik zal hem op de wiki even aanpassen
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:24:32 #9
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68150908
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:20 schreef JoPiDo het volgende:
weet iemand op hoeveel volt deze aangesloten moeten worden?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22657
alle fans werken op 5v t/m 12v

Standaard votlages zijn : 5v , 7v en 12v
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:24:47 #10
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68150915
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:20 schreef JoPiDo het volgende:
weet iemand op hoeveel volt deze aangesloten moeten worden?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22657
Op een standaard aansluiting van een computervoeding?
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_68150991
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:24 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

alle fans werken op 5v t/m 12v

Standaard votlages zijn : 5v , 7v en 12v


dankje!
pi_68151033
Vanavond maar weer eens een bestelling plaatsen
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:28:31 #13
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68151054
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:27 schreef Greatmarked het volgende:
Vanavond maar weer eens een bestelling plaatsen
Wat word het?
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:31:59 #14
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68151148
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:23 schreef Skiet het volgende:

[..]

Verklaar je nader.... een soort kredietkaart? Als we geld kunnen besparen dan hoor ik het graag natuurlijk...
Mwah, op zich zou je zelf geld kunnen besparen zoals ik nu ook kan, maar het is ook perfect voor reselling, en daar heb ik liever geen extra concurrentie bij .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:36:16 #15
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68151281
http://dealperfect.com/detail.dp/sku.21381
Wat zou dat zijn? Voor zover ik weet kan de DS Lite geen data transferren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:38:11 #16
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68151336
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:36 schreef joepie91 het volgende:
http://dealperfect.com/detail.dp/sku.21381
Wat zou dat zijn? Voor zover ik weet kan de DS Lite geen data transferren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit gehoord van opladen via USB?
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:39:42 #17
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_68151379
http://dealperfect.com/detail.dp/sku.21715

Dat schokding Moet je dat filmpje kijken! Dat moet echt gevaarlijk zijn.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:41:25 #18
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68151428
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:39 schreef JanusAnus het volgende:
Dat moet echt gevaarlijk zijn.
zooooo!
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:46:36 #19
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_68151572
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:41 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

zooooo!
Het ziet er best dramatisch uit.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:47:34 #20
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68151601
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Nooit gehoord van opladen via USB?
Jawel hoor, maar volgens mij is opladen geen "data transfer"

Heb trouwens de OP in de wiki even gefixt (met links naar oude deeltjes)
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:48:39 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68151631
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:47 schreef joepie91 het volgende:

[..]


Heb trouwens de OP in de wiki even gefixt (met links naar oude deeltjes)
Bedankt
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68152122
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:39 schreef JanusAnus het volgende:
http://dealperfect.com/detail.dp/sku.21715

Dat schokding Moet je dat filmpje kijken! Dat moet echt gevaarlijk zijn.
Sicke shit
  FOK!fotograaf zaterdag 18 april 2009 @ 22:06:32 #23
145146 Andyy
pi_68152154
deel 60 al, gaat snel
pi_68152351
ga dit ook weer maar eens volgen
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:18:34 #25
128384 mcwops
gat in je glas
pi_68152546
(nog een keer)
@jack dp
Hey Jack: can you arrange for me a 'nice price' wireless wii guitar?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')