abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 27 december 1999 @ 23:03:00 #1
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_237221

Ruud heeft het willem dus vergeven, ze hadden "gepraat"
Maar wat ik nu niet begrijp is: wat heeft Willem dan gezegd? Want om nu eerlijk te zijn, ik heb gekeken en ik weet nog steeds niet het hoe en waarom van Willems nomineren.

Ruud, is een echte sportman! Dat heeft al vaker gezegd. Waarom is die vent dan toch zo dom??
Waarom ziet hij dan niet wat willem doet? Ik hoorde dat Ruud Gymnasium heeft gedaan, ik zie er maar weinig van terug. Ik doe Havo en zou precies doorhebben wie mij wat zou aannaaien.

Willem valt in ongenade, Ruud is te irritant om naar te kijken.
Bart: Na de zondag-avond uitzending verliest hij veel stemmen.
Ik vond het best zielig hoor, de grote-boze-meneer in de dagboekkamer heeft gekregen wat hij wilde hebben. Door doortevragen en die laastste vraag "omdat je bang bent dat je dan die......niet wint"

Veronica wil overduidelijk dat Ruud wint, helaas. Ruud zal het wel winnen, dat wil Willem zo graag want Ruud is en blijft z'n voetbalmaatje ook al heeft hij hem genomineerd.

MAW
Bart mag van mij winnen, ik gun het hem.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_237222
Hoi Caron,

Je schreef:"Ruud, is een echte sportman! Dat heeft al vaker gezegd. Waarom is die vent dan toch zo dom??"

Nou wat Ruud meestal zegt is dat hij een sporthart heeft. Daar is hij zelf erg trots op, maar medisch gezien is dat een ramp. Je krijgt een sporthart als je na veel jaren van intensieve sport niet goed aftraint. Hart is dan te groot en dat geeft veel problemen.
Vind het altijd lollig als hij weer vol trots over zijn sporthart begint. Vooral voor een beroepssoigneur Dus ja, hij is niet zo pienter.

Here we are now, entertain us.
pi_237223
Waarom had Ruud Bart genomineerd, was hij echt loyaal aan zijn "maatje" Willem of ziet hij Bart als zijn grootste concurent.
Ik denk dat Ruud meer zei dan de bedoeling was toen hij zei "ik doe me best om mezelf te spelen".
Hij speelt niet zichzelf voor BB, maar doet dat waarschijnlijk al veel langer.
Hij is IMHO een stuk slimmer dan mensen denken, geen Einstein maar niet dom.
Door het Ruud typetje te spelen is hij er al lang achter dat hij een heleboel kan flikken en er mee weg te komen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 december 1999 @ 00:16:00 #4
862 Arcee
Look closer
pi_237224
quote:
"Veronica wil overduidelijk dat Ruud wint"

En terecht.

  dinsdag 28 december 1999 @ 00:17:00 #5
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_237225
quote:
op 12-27-1999 om 11:03 PM schreef Cairon het volgende:

Ruud heeft het willem dus vergeven, ze hadden "gepraat"
Maar wat ik nu niet begrijp is: wat heeft Willem dan gezegd? Want om nu eerlijk te zijn, ik heb gekeken en ik weet nog steeds niet het hoe en waarom van Willems nomineren.


But what you did NOT see, is the most important.
Ze praten meer dan op tv en de streams komt natuurlijk. Ik denk dat veel van die kleine dingetjes hele grote verschillen kunnen uitmaken, in the long run.

bogus.


Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_237226
Cairon,
hier hopelijk wat antwoorden op je vragen:

quote:
op 12-27-1999 om 11:03 PM schreef Cairon het volgende:

Ruud heeft het willem dus vergeven, ze hadden "gepraat"
Maar wat ik nu niet begrijp is: wat heeft Willem dan gezegd? Want om nu eerlijk te zijn, ik heb gekeken en ik weet nog steeds niet het hoe en waarom van Willems nomineren.


Dat 'hoe en waarom' zul je denk ik van geen één BB-bewoner ooit weten, om de doodeenvoudige reden dat het een 'spelregel' is, die onnatuurlijk is. Je kunt van een wildvreemde geen motief hebben, om hem of haar te nomineren, TENZIJ het - volledig gemanipuleerde - verblijf van jou met hem of haar, ettelijke weken in een sardineblik gepropt, je die reden langzamerhand vanzelf gaat geven, door de setting van jullie geforceerde ontmoeting. Aangezien jij, Cairon, die setting niet 'aan den lijve' dagelijks meemaakt, kun je die ook niet in motieven omzetten. Wel hoor je de bewoners stuk voor stuk protesteren bij hun nominaties, dat ze die niet 'op de persoon' van hun mede-bewoner kunnen of willen motiveren, alleen maar op hun 'wens om te winnen' of 'met die en die over te blijven'.

quote:

Ruud, is een echte sportman! Dat heeft al vaker gezegd. Waarom is die vent dan toch zo dom??
Waarom ziet hij dan niet wat willem doet? Ik hoorde dat Ruud Gymnasium heeft gedaan, ik zie er maar weinig van terug.

Als je de diverse analyses van Ruuds persoon in VvPsychologen-topics leest, krijg je misschien iets meer een beeld van Ruud, en vooral, dat dit weinig met 'intelligentie' te maken heeft. Ik zou zeggen, probeer het eens, als je door diverse 'jargon-uitdrukkingen' een beetje heen leest

quote:

Ik doe Havo en zou precies doorhebben wie mij wat zou aannaaien.

Willem valt in ongenade, Ruud is te irritant om naar te kijken.
Bart: Na de zondag-avond uitzending verliest hij veel stemmen.
Ik vond het best zielig hoor, de grote-boze-meneer in de dagboekkamer heeft gekregen wat hij wilde hebben. Door doortevragen en die laastste vraag "omdat je bang bent dat je dan die......niet wint"

Veronica wil overduidelijk dat Ruud wint, helaas. Ruud zal het wel winnen, dat wil Willem zo graag want Ruud is en blijft z'n voetbalmaatje ook al heeft hij hem genomineerd.
<snip>


Ironisch genoeg komt veel van wat jij als jouw menings-vorming hier beschrijft,
rechtstreeks tot stand via de "beeld-vorming" over de diverse personen door de belichting die VOO van hen geeft: het is hun soap-scenario, waarvan de rollen per dag worden 'geconstrueerd".

Voor sommigen hier (met name ondergetekende) is dat juist een mening,
die VOO ons en alle kijkers wil 'aannaaien':

"Willem valt in ongenade, Ruud is te irritant om naar te kijken.
Bart: Na de zondag-avond uitzending verliest hij veel stemmen."

Dat laatste kan VOO zich best veroorloven, het maakt hun Bart-winnaar-concept alleen maar geloofwaardiger.
Nogmaals, ook dit is een mening, gedeeld door sommigen op dit Forum, maar misschien het overwegen door jou ook waard.

  dinsdag 28 december 1999 @ 00:27:00 #7
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_237227
Die wielrentrainer van de ploeg waarbij Ruud soigneur is zei inderdaad dat Ruud Gymnasium heeft gedaan. Daarvoor is intelligentie toch wel een voorwaarde. Jammer dat diezelfde man er bij zei dat Ruud het door de WK's voetbal zowel in 1974 als in 1978 (dat klinkt sowieso al raar, maar daarboven: in '78 moet Ruud 24 geweest zijn) niet gehaald heeft. Dus als er van dat gymnasium al iets waar is, dan is hij in ieder geval een uitermate langzame leerling geweest!
pi_237228
Ruud heeft op het gymnasium gezeten...,
om de bal van het dak te halen.
Of het is verkeerd verstaan, moest natuurlijk gymnastiek zijn

PC eend

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_237229
Een paar dagen geleden in een van de badkuip-gesprekken vertelde Ruud dat hij in 1975 eindexamen atheneum heeft gedaan (en gehaald). Hij heeft 8 jaar over de middelbare school gedaan. Gymnasium heeft hij het niet over gehad, misschien na de brugklas begonnen op het gym, daarna overgestapt naar atheneum.
  dinsdag 28 december 1999 @ 02:41:00 #10
1234 HiZ
Istanbullu
pi_237230
Acht jaar doen over je middelbare schoolopleiding wijst volgens mij meer in de richting van stug en hardnekkig doorwerken dan een passende schoolkeuze. Dat past verder wel bij het beeld dat ik van Ruud heb. Hij komt niet over als een intellectueel licht, maar wel een volhouder die als ie eenmaal een doel heeft gesteld het ook uit volle macht blijft nastreven. (het deelnemen, het fietsen etc.).
Hij heeft volgens mij trouwens wel degelijk nagedacht over het leven, maar is daarbij helaas kennelijk niet tot originele gedachten gekomen.
pi_237231
En verder is Ruud 'n mens, die er zelf nooit ook maar over zou dénken om ons - die hij ook niet kent - in zo vergaande mate te analyseren, laat staan te kritiseren of op onze aantoonbare intelligentie te beoordelen. Dat doet hij zelfs met zijn favoriete voetballers of andere sporters niet.

Dus misschien kunnen we ook wat afwachtend zijn en ruimte laten voor een Ruud "zonder-de-ballast-van-een-Veronica-karikatuur" , àls we die ooit nog mochten ontmoeten.
Paul de Leeuw kon er in ieder geval NIET op wachten. Maar hebben wij dezelfde motieven als PdL ?

Of raken we er alléén mee besmet, en worden zo allemaal in 3 maanden wannabe-TV-regisseurtjes ?

  dinsdag 28 december 1999 @ 04:23:00 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_237232
quote:
op 12-28-1999 om 04:00 AM schreef Moor het volgende:
En verder is Ruud 'n mens, die er zelf nooit ook maar over zou dénken om ons - die hij ook niet kent - in zo vergaande mate te analyseren, laat staan te kritiseren of op onze aantoonbare intelligentie te beoordelen. Dat doet hij zelfs met zijn favoriete voetballers of andere sporters niet.

Dus misschien kunnen we ook wat afwachtend zijn en ruimte laten voor een Ruud "zonder-de-ballast-van-een-Veronica-karikatuur" , àls we die ooit nog mochten ontmoeten.
Paul de Leeuw kon er in ieder geval NIET op wachten. Maar hebben wij dezelfde motieven als PdL ?

Of raken we er alléén mee besmet, en worden zo allemaal in 3 maanden wannabe-TV-regisseurtjes ?


haal je nu intelligentie en sympathie niet ietwat door elkaar? tuurlijk, Ruud is de slechtste nog niet, maar om het nou aan regisseurs te wijten dat de man in ruim 100 dagen op geen enkele originele uitspraak te betrappen is geweest? Nee, dat gaat mij net iets te ver.

Life is what you make it.
pi_237233
Schanulleke,
ik respecteer je zienswijze. Ik heb daarnaast ook van streams-verslaggevers gelezen dat ze lange en genuanceerde gesprekken hebben gehoord tussen bv. Bart en Ruud, die nooit uitgezonden zijn. (En wat hebben we van Martin ooit gezien, anders dan wat VOO wilde dat we zagen ? Dit bevestigt Martin zelf achteraf.)

En wie was de eerste BN-er die Ruud "dom" noemde ? Juist, Paul de Leeuw. Dezelfde die nu een singletje over Ruud uitbrengt...

Ik blijf erbij: wie praat nu wie na, en wie vormt zichzelf een mening ? En zoja, wie relativeert dan NOG die mening, totdat hij/zij zelf ooit Ruud persoonlijk ontmoet ?

pi_237234
Ik denk, dat Ruud en gelet op zijn verleden als ( wilde jongen ) geleerd heeft, zich als gymnasiast te handhaven in een no-nonsens mileau, waar het bezigen van moeilijke woorden als bekakt en betweterig wordt beschoud.

Het feit, dat Ruud ervoor kiest om allerhande zaken met normale woorden te omschrijven, moet dan ook niet als maatgevend worden beschouwd voor de diepgang van zijn gedachten.
Zowel emotioneel als intellectueel.

groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  dinsdag 28 december 1999 @ 05:05:00 #15
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_237235
quote:
op 12-28-1999 om 04:40 AM schreef Moor het volgende:
Schanulleke,
ik respecteer je zienswijze. Ik heb daarnaast ook van streams-verslaggevers gelezen dat ze lange en genuanceerde gesprekken hebben gehoord tussen bv. Bart en Ruud, die nooit uitgezonden zijn. (En wat hebben we van Martin ooit gezien, anders dan wat VOO wilde dat we zagen ? Dit bevestigt Martin zelf achteraf.)

En wie was de eerste BN-er die Ruud "dom" noemde ? Juist, Paul de Leeuw. Dezelfde die nu een singletje over Ruud uitbrengt...

Ik blijf erbij: wie praat nu wie na, en wie vormt zichzelf een mening ? En zoja, wie relativeert dan NOG die mening, totdat hij/zij zelf ooit Ruud persoonlijk ontmoet ?



Dank voor het respect Moor,
Die mening relativeer (ik vond 'm eigenlijk al gerelativeerd) ik pas als ik Ruud ooit wel ontmoet.

[wijziging] overigens, het respect is ook mijnerzijds [/wijziging]


[Dit bericht is gewijzigd door Schanulleke (Datum 28 December 1999).]

Life is what you make it.
  dinsdag 28 december 1999 @ 09:42:00 #16
1544 Tonto
King of the Piel
pi_237236
quote:
op 12-28-1999 om 02:41 AM schreef HiZ het volgende:
Acht jaar doen over je middelbare schoolopleiding wijst volgens mij meer in de richting van stug en hardnekkig doorwerken dan een passende schoolkeuze.


Au! Dat is een foute stelling. Harde werkers die eenmaal toegelaten worden gaan extra hard werken als ze het niet denken te halen en hobbelen er in zes jaar wel doorheen. Acht jaar kan wel wijzen (ik zeg niet in geval van Ruud) op te hoge intelligentie; school te gemakkelijk, daardoor wordt op een gegeven moment dat kleine beetje dat gedaan moet worden ook niet meer gedaan door gebrek aan interesse. Ook een teveel aan affiniteit met sport c.q. de andere sexe kan gebrek aan interesse voor de opleiding veroorzaken. Dit zou Ruud zijn groep kunnen zijn.
Overigens heeft het plaatsen van originele opmerkingen (elders gelezen) weinig te maken met intelligentie. Het spreekt voor iemand als hij niet met zijn intelligentie te koop loopt, mits hij hem verder wel gebruikt.
Het enige wat tegen Ruud spreekt is dat-ie Willem niet eerder doorgrond heeft, iets wat hem bij anderen in het huis wel gelukt is.

De balleuh... en houw ze wèrrem

  dinsdag 28 december 1999 @ 10:01:00 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_237237
Ik heb ook 8 jaar over het Atheneum gedaan en ik ben daar blij om want ik heb wat gezien van de wereld en ben ook wel op mijn pootjes terecht gekomen

Ruud is een lekkere Bredajenaar, en hij speelt zichzelf, zelfs zijn vriendin zei in de uitzending.. ik heb nog niets gezien wat mij verbaasde over hem...

Hij zal niet winnen maar wel het meeste aan BB overhouden met merchandising en optreden.. en dat is hem zeer gegund

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 28 december 1999 @ 10:15:00 #18
1701 Bozzie
Up the Villa
pi_237238
quote:
op 12-28-1999 om 12:27 AM schreef Dodo het volgende:
Die wielrentrainer van de ploeg waarbij Ruud soigneur is zei inderdaad dat Ruud Gymnasium heeft gedaan. Daarvoor is intelligentie toch wel een voorwaarde.

Mensen zijn nu al zo vaak daar over bezig geweest. Voor alle duidelijkheid. Je hoeft absoluut niet slim c.q. streetwise te zijn om gymnasium gedaan te hebben. Ik heb met gemak in 6 jaar mijn Gym gehaald en het viel mij op dat er een aantal ontieglijk domme lui bij mij in de klas zaten. Die deden Gym en haalden goede punten door keihardte werken maar als je iets werelds met ze wou bespreken dan wisten ze absoluut niet waar je het over had. Bij maatschappijler op 5 Gym bespraken we een keer de persoon Lech Walesa en een aantal dames in mijn klas wisten niet wie die man was. Nu is dat op zich geen schande, maar van een Gymnasiast verwacht je toch wel dat hij/zij enigszins weet wat er in de wereld afspeelt. Helaas dus, blijkt lang niet altijd zo te zijn.

Once every few seconds somewhere in this world a woman gives birth to a child. Our job is to find that woman and stop her.


pi_237239
quote:
op 12-28-1999 om 10:15 AM schreef Bozzie het volgende:
Mensen zijn nu al zo vaak daar over bezig geweest. Voor alle duidelijkheid. Je hoeft absoluut niet slim c.q. streetwise te zijn om gymnasium gedaan te hebben. Ik heb met gemak in 6 jaar mijn Gym gehaald en het viel mij op dat er een aantal ontieglijk domme lui bij mij in de klas zaten.

Het is ook altijd frappant om te zien dat mensen anderen erg dom vinden en zichzelf heel slim (je hebt immers met gemak in 6 jaar Gym gedaan).

Wat is nu dommer gedrag?

Ohja: als je een goed gym hebt gedaan met goede leraren, dan hebben die wel gezorgd voor enige interesse bij hun leerlingen over wat er in de wereld gebeurt.

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
  dinsdag 28 december 1999 @ 12:35:00 #20
1701 Bozzie
Up the Villa
pi_237240
quote:
op 12-28-1999 om 12:23 PM schreef CaptTripps het volgende:
Het is ook altijd frappant om te zien dat mensen anderen erg dom vinden en zichzelf heel slim (je hebt immers met gemak in 6 jaar Gym gedaan).

Wat is nu dommer gedrag?

Ohja: als je een goed gym hebt gedaan met goede leraren, dan hebben die wel gezorgd voor enige interesse bij hun leerlingen over wat er in de wereld gebeurt.


Ik kan me vergissen maar waar in mijn oorspronkelijke mail schreef ik dat ik slim ben? Het feit dat ik zeg dat er mindere lichten waren die ook het gym hebben gehaald betekent toch ook niet dat ik mezelf verheven voel boven deze lui. Ik constateer gewoon het feit.

Wat is dus nu dommer gedrag?

Once every few seconds somewhere in this world a woman gives birth to a child. Our job is to find that woman and stop her.


pi_237241
*) In je blote reet de kippen voeren.....dan moet je toch wel winnen?
**) De kots van de publiekslieveling opruimen.....dan moet je toch wel winnen?
***) Gedurende de gehele BB-tijd jezelf blijven.....dan moet je toch wel winnen?

****) Aanvullen please en stem nu: klik hier

Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
pi_237242
Even een voorbeeld van een aantal jaren geleden.

Juventus speelde toen de finale tegen Real Madrid.

De twee leden van de kabel stonden tegenover elkaar.

Davids en Seedorf. Vrienden voor het leven. Schoffies uit dezelfde straat. Sportmannen!!!

Wat gebeurde er??? Davids en Seedorf deden 90 minuten lang een verwoede poging bij de ander het licht uit de ogen te schoppen.

Waarom??? Ze wilden winnen!!!

Een echte sportman weet dat in het spel alles mag en dat er daarna handen worden geschut en dat een ieder zijn weg weer gaat.

Vriendschappen vallen daarop niet stuk.

Ruud is dus de matennaaier!!!

Willem wordt bestraft voor zijn nichterige handigheid die hem tot de laatste drie heeft gebracht.

Alleen waar niemand rekening mee gehouden heeft is dat Ruud wel degelijk de slimste van het hele stel is.

Hij heeft zijn route slim uitgestippelt en is vanaf dag één doelbewust bezig om de 2,5 ton binnen te slepen.

Het petje de opmerkingen over NAC oranjeboom en noem maar op. Het is allemaal geen toeval dames en heren van de jury.

Nu trapt hij voor de zekerheid Willem van achteren op de enkels en schakelt hem daarmee uit.

En weten jullie wat.

Ik gun het hem nog ook.

Ik denk namelijk dat hij het voor zijn Bibby doet. En dat is nobel.

Beter als een Willem die zijn gezin veraden heeft door zijn leuter in een andere kleuter te steken. Hij HAD een lekker wijf op de bank zitten. Willem is niet meer dan een domme ober!!!

Beter als Bart die gewoon het verwende kereltje is met het imago wat je uit de allerhande van onze landelijke grozier kan halen.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.


pi_237243
hij had tog het gym gedaan....?
dan is ie behoorlijk slim...denk ik
  dinsdag 28 december 1999 @ 13:21:00 #24
1234 HiZ
Istanbullu
pi_237244
Tonto,

Dat kan natuurlijk ook, maar zo dacht ik er op het moment van het schrijven van m'n stukje niet over. Je hebt me ook nog niet helemaal overtuigd, maar ik ben nou eenmaal een koppig mannetje.

quote:
op 12-28-1999 om 09:42 AM schreef Tonto het volgende:
Au! Dat is een foute stelling. Harde werkers die eenmaal toegelaten worden gaan extra hard werken als ze het niet denken te halen en hobbelen er in zes jaar wel doorheen. Acht jaar kan wel wijzen (ik zeg niet in geval van Ruud) op te hoge intelligentie; school te gemakkelijk, daardoor wordt op een gegeven moment dat kleine beetje dat gedaan moet worden ook niet meer gedaan door gebrek aan interesse. Ook een teveel aan affiniteit met sport c.q. de andere sexe kan gebrek aan interesse voor de opleiding veroorzaken. Dit zou Ruud zijn groep kunnen zijn.
Overigens heeft het plaatsen van originele opmerkingen (elders gelezen) weinig te maken met intelligentie. Het spreekt voor iemand als hij niet met zijn intelligentie te koop loopt, mits hij hem verder wel gebruikt.
Het enige wat tegen Ruud spreekt is dat-ie Willem niet eerder doorgrond heeft, iets wat hem bij anderen in het huis wel gelukt is.


pi_237245
quote:
op 12-28-1999 om 12:35 PM schreef Bozzie het volgende:
Ik kan me vergissen maar waar in mijn oorspronkelijke mail schreef ik dat ik slim ben? Het feit dat ik zeg dat er mindere lichten waren die ook het gym hebben gehaald betekent toch ook niet dat ik mezelf verheven voel boven deze lui. Ik constateer gewoon het feit.

Misschien iets te veel tegen jouzelf gericht mijn post, waarvoor mijn excuus.

Maar toch...
1) Ik kan het verkeerd hebben maar je spreekt impliciet toch een oordeel uit in je post: 'je zou toch verwachten dat gymn. zouden weten wat er in de wereld gebeurt.'
Wist jij dan alles wat er gebeurde?

2) Je maakt (impliciet weer) een scheiding tussen:
- mensen die hard werkten om het te halen.
- mensen die het met gemak haalden.

3) Ik neem aan dat je je conclusie om die mensen ontieglijk dom te noemen baseert op meer dan alleen het feit dat ze niet wisten wie Lech Walesa was. Of in ieder geval op meer dan het feit dat hun 'feitjeskennis' niet altijd even ok was? Toch?
Definieer ook eens de term 'ontieglijk dom' in jouw ogen.

4) De naam Lech Walesa alleen zou mij ook geen ruk interesseren. Wat mij interesseerde was wat die persoon voorstelde, waar hij voor vocht, wat de politieke en sociale achtergronden van Polen waren dat heeft geleid tot zijn beweging. Dat kun je je veel beter voor ogen stellen dan een drie-regelige definitie uit je maatschappijleer-boekje.
Feitjeskennis kan iedereen uit een boek halen.

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')