abonnement Unibet Coolblue
pi_68115586
Vorige deel: [centraal] cavia's met foto's deel 21

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor wie hier niet genoeg heeft:
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.caviaonline.nl
- http://www.caviapopcorner.nl

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkend van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.

Uit het vorige deel:

Skinnybaby's....


En behaarde baby's bij zoeperzazke!
I had a signature once. It was awful.
pi_68115836
Ik ga zondag newborn skinnies en newborn behaarde babies bij zoeper aaien
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:45:41 #3
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_68119819
ik weet niet waar mijn caaf net last van had, maar volgens mij schrok hij enorm (om niks want gebeurde niks). Hij sprong namelijk keisnel door het hok en belande in zijn hooiruif! Hij keek eens raar om zich heen en wist niet hoe snel hij uit zijn hooiruif moest springen. En nu loopt hij weer vrolijk rond!

Dit is 2e x dat hij in zijn hooiruif is beland. 1e x was hij nog een mini en kon hij niet bij een sprietje hooi (zijn die van jullie ook zo kieskeurig dat ze altijd de onderste spriet moeten hebben?) die onderin lag. Toen ging hij dus enorm leunen en toen kantelde hij zo in zijn hooiruif


Ik kan trouwens zo hele plukken haar bij mijn cavia uittrekken die helemaal los zitten Eigenlijk alleen maar vanaf halverwege zijn rug tot zijn kont.
pi_68126604
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:05 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Nou dan kan je het savonds laat voeren helemaal wel vergeten, nu schaam ik me afentoe al dood met dat geschreeuw van ze, laat staan als je een kudde capibara's hebt lopen

Nouja Zoeper, dan kan je er voortaan rekening mee houden, als ik de ene dag naar de DA moet, komen de babycaafjes of dezelfde avondlaat of de volgende dag ! vorige keer scheelde het ook maar een paar uur of hooguit een dag

Gelijk even een vraagje, het viel me op dat Pucca (inmiddels 5 of 6) niet meer kan fluiten Ze maakt wel aanstalten maar dan komt er een soort hees "kuchfluitje" (niet dat ze echt kucht, maar daar doet het me het meest aan denken) moet ik me gelijk zorgen maken, of heeft ze zich afgelopen week gewoon hees geschreeuwd de buren plaatsen een nieuwe schutting, en aangezien de cavias bij elke beweging (de deurklink bewegen is vaak al genoeg) denken dat ze eten krijgen, wordt er nogal wat afgefloten de laatste tijd Verder oogt ze niet ziek, eet en drinkt goed, en zitten zeker niet op de tocht
*Ziet een kudde fluitende capibara's met megafoons voor zich.

Maar goed, ik heb ook een caaf gehad die wel aanstalte maakte om te fluiten maar dat er maar een zielig geluidje uit kwam. Helaas is dat niet meer goed gekomen.
Ik denk persoonlijk dat het bij mij kwam omdat mijn moeder nogal veel rookte en dat dit funest was voor haar tere luchtwegstelsel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_68126668
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:05 schreef miss-piggy het volgende:
ik weet niet waar mijn caaf net last van had, maar volgens mij schrok hij enorm (om niks want gebeurde niks). Hij sprong namelijk keisnel door het hok en belande in zijn hooiruif! Hij keek eens raar om zich heen en wist niet hoe snel hij uit zijn hooiruif moest springen. En nu loopt hij weer vrolijk rond!

Dit is 2e x dat hij in zijn hooiruif is beland. 1e x was hij nog een mini en kon hij niet bij een sprietje hooi (zijn die van jullie ook zo kieskeurig dat ze altijd de onderste spriet moeten hebben?) die onderin lag. Toen ging hij dus enorm leunen en toen kantelde hij zo in zijn hooiruif


Ik kan trouwens zo hele plukken haar bij mijn cavia uittrekken die helemaal los zitten Eigenlijk alleen maar vanaf halverwege zijn rug tot zijn kont.
Toen mijn "kleintjes" nog echt klein waren, zaten ze regelmatig te "chillen" in de hooiruif.
Ze vonden het wel spannend zo'n extra verdieping.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_68128743
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:05 schreef miss-piggy het volgende:
Ik kan trouwens zo hele plukken haar bij mijn cavia uittrekken die helemaal los zitten Eigenlijk alleen maar vanaf halverwege zijn rug tot zijn kont.
heb ik bij Qwerty ook altijd. Kan geen kwaad, zolang er gewoon regelmatig haar onder blijft zitten en er geen kale plekken ontstaan.
I had a signature once. It was awful.
pi_68136495
Whoei, lang leve het schitterende weer! Heb de laatste tijd bijna elke dag mijn 10-koppige caviacollectie heerlijk in de tuin kunnen droppen, tussen hekken uiteraard zodat ze niet wegrennen
Zal zodirect eens wat foto's maken en ze vanavond posten, ze zien er zooo happy uit als ze buiten rondscharrelen
Verder gaan er op 1 mei aanstaande 2 caviabeertjes (Diego en Sjoerd) en onze kater gecastreerd worden, een spannende onderneming! Ik hoop maar zo dat alles goed gaat..
  zondag 19 april 2009 @ 20:25:59 #9
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_68181745
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:05 schreef miss-piggy het volgende:
(zijn die van jullie ook zo kieskeurig dat ze altijd de onderste spriet moeten hebben?)
Ja! Fozzy wil het bovenste sprietje hooi, het onderste stukje sla in een bakje gemengde sla en het onderste korreltje voer uit zn bakje
  zondag 19 april 2009 @ 22:52:55 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_68187164
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

*Ziet een kudde fluitende capibara's met megafoons voor zich.

Maar goed, ik heb ook een caaf gehad die wel aanstalte maakte om te fluiten maar dat er maar een zielig geluidje uit kwam. Helaas is dat niet meer goed gekomen.
Ik denk persoonlijk dat het bij mij kwam omdat mijn moeder nogal veel rookte en dat dit funest was voor haar tere luchtwegstelsel.

Ja het klinkt erg sneu ook ! Maar verder lijkt ze me inorde, ja ze is op leeftijd dus afentoe duurt het wat langer, maar verder eigenlijk nog prima.
Door het roken kan het hier niet komen, ze zitten immers buiten Wel sneu voor jouw oude caafje !

Thanks voor je post Zoeper ! Kan ik ze misschien gewoon een fles koude kamillethee geven ? (ik heb voor de zekerheid maar even op de markt bij het natuurkraampje caffeine en looizuurvrije kamille thee (Jacob Hooy) meegenomen)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_68189067
Eh, ik denk dat ze best kamillethee mogen, maar waar is dat goed voor? (Het enige wat betreft thee mij bekend is, is hooithee of venkelthee voor onrustige darmen of kamillethee om de oogjes mee te spoelen als ze geïrriteerd zijn, maar ik weet op dat gebied ook niet alles )
I had a signature once. It was awful.
  maandag 20 april 2009 @ 12:35:17 #12
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_68199008
Ik kan jullie de pics van onze geknipte Sjlebby niet onthouden. Ben gisteren weer eens met em bezig geweest en hij is zo lief geworden met z'n haartjes nu Let wel, het is een Texel he...dit is hoe hij er normaal uit hoort te zien :



En dit is het geworden







Heb het echt zo kort mogelijk geknipt en hij voelt zo lekker zacht aan nu!! Onder die toch wat ruze texel-krulharen zit blijkbaar een heel lief zacht vachtje. Jammer dat het weer gaat groeien, maar ik vind dat ik er wel op vooruit ben gegaan wat betreft de knipkunsten Overigens voel ik nu wel een velkwabje net achter z'n voorpootjes. Hij wordt dik
To infinity…and beyond!
pi_68202980
Nou, hij ziet er anders niet echt dik uit hoor.... Denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken Achja, gekortwiekte caafs zijn niet mijn ding, maar hij vindt het vast wel best zo!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 20 april 2009 @ 14:40:42 #14
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_68203147
Nee, hij is ook niet te ik volgens mij. Maar ik had dat kwabje nooit opgemerkt door al z'n haar En volgens mij vind ie het altijd wel lekker als ie z'n bos haar weer kwijt is. Hij ging alleen gister met knippen wel ineens z'n afgeknipte haar opeten Heb het maar snel van em afgepakt. Binnenkort komen er nog haarballen uit em
To infinity…and beyond!
  maandag 20 april 2009 @ 15:49:06 #15
202348 Susi
Temple of Love
pi_68205478
Ik lees mee, wil er nog steeds twee
pi_68205998
Kan een cavia zo ergens van schrikken dat hij paar dagen echt uit zijn normaal is?
Mijn cavia is volgens mij bang geworden van zijn hooiruif en van hooi... sinds de enorme jump van vrijdag
Verder eet hij wel normaal... eigenlijk alles behalve zijn hooi. Ook als ik bij de hooiruif ga staan dan blijft hij liggen waar hij ligt terwijl hij dus altijd als een gek naar mij toe komt rennen.

Al naar zijn pootjes gekeken of ik iets vreemds kon ontdekken, maar hij beweegt alles normaal, geeft geen pijn aan en ook geen wondjes. Denk echt dat hij mega is geschrokken!
pi_68206575
Geef hem even de tijd, als je geen lichamelijke symptomen merkt dan moet het toch snel weer goed komen. Maar als hij geen hooi eet is dta wel zorgwekkend: hoe gaan zijn brokjes erin? Het kan zijnd at hij van de smak bv zijn tanden door zijn lip of zijn kiezen in zijn wang heeft gehad en dat kan heel pijnlijkzijn..... Geef ook eens wat gras in zijn hok, en kijk of hij dat wel eet ipv hooi? zoja, kun je gras door het hooi mengen zodat hij weer hooi gaat eten want dat is erg belangrijk....
I had a signature once. It was awful.
pi_68208647
hij eet alles, behalve hooi. volgens mij heeft hij een hooifobie ontwikkeld

kga zo wel even controleren bij zijn slagtanden. kiezen kun je niet zien helaas. hij is verder niet met zijn bekkie ergens terecht gekomen. hij lag alleen languit in zijn hooiruif die ik net gevuld had met hooi (dus zachte landing) en nu ziet hij zijn hooi en hooiruif als het kwaad.

zo kan hij dus ook mij enorm negeren (en dat weken lang) omdat ik zijn nagels heb geknipt.

Hopelijk draait hij bij
  maandag 20 april 2009 @ 20:26:50 #19
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_68214792
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Eh, ik denk dat ze best kamillethee mogen, maar waar is dat goed voor? (Het enige wat betreft thee mij bekend is, is hooithee of venkelthee voor onrustige darmen of kamillethee om de oogjes mee te spoelen als ze geïrriteerd zijn, maar ik weet op dat gebied ook niet alles )
kamille verzacht de keel
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_68215821
Noa eet nu ook geen hooi , maar volgens de dierenarts prikt er nu niets meer in haar tong/ mondholte.

Ze eet wel brokjes, appel/ komkommer en keihard brood.

Tevens moet ik nu om de 2 weken naar de dierenarts om te kijken of haar kiezen niet zijn door gegroeit. Gelukkig heb ik een tandenknip abo en een ov studentenkaart...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_68216311
probeer haar zoveel mogelijk gras te laten eten, in gras zit ook een stofje dat de kiezen doet slijten.... Hoewel het voor de spijsvertering hooi niet volledig vervangt is het wel een oplossing.
I had a signature once. It was awful.
pi_68216522
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:00 schreef zoeperzazke het volgende:
probeer haar zoveel mogelijk gras te laten eten, in gras zit ook een stofje dat de kiezen doet slijten.... Hoewel het voor de spijsvertering hooi niet volledig vervangt is het wel een oplossing.
Goed idee,

maar dan voer ik haar wel even apart, omdat anders de andere 2 dames (hollands welvaren, 1,1 en 1,4 kg) het helemaal inpikken.

Is er een kans dat ze helemaal nooit meer hooi zal eten?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_68216899
ik heb geen idee, hooi is van essentieel belang dus ik hoop van niet. Als het gras goe dgaat zou je het gras goed door het hooi heen moeten mengen, misschien dat ze dan pe rongeluk steeds wat meer hooi gaat eten.... en experimenteer met kruidenhooi, weidehooi, timothy hay enzovoorts....
I had a signature once. It was awful.
pi_68217003
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:14 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb geen idee, hooi is van essentieel belang dus ik hoop van niet. Als het gras goe dgaat zou je het gras goed door het hooi heen moeten mengen, misschien dat ze dan pe rongeluk steeds wat meer hooi gaat eten.... en experimenteer met kruidenhooi, weidehooi, timothy hay enzovoorts....
Ik ben eigenlijk wel bang dat ze dan helemaal verwend gaat raken
(uiteraard is het wel belangrijk dat ze hooi gaat eten!)
Want het is al een verwend caviaatje, zelfs als het gaat om vitaminepillen van een ander merk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 20 april 2009 @ 21:19:52 #25
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_68217171
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel bang dat ze dan helemaal verwend gaat raken
(uiteraard is het wel belangrijk dat ze hooi gaat eten!)
Want het is al een verwend caviaatje, zelfs als het gaat om vitaminepillen van een ander merk.
Jij hebt toch ook voorkeuren ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_68217318
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:19 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook voorkeuren ?
Uiteraard !

Maar zij is de enige die voorkeuren heeft, de rest zou nog vuilnis eten, mits eetbaar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_68217909
tsja... dan maar een caaf met voorkeuren, liever een caaf die duurder hooi eet dan ene caaf die geen hooi eet..... maar uiteindelijk zou je haar er toch weer vanaf moeten krijgen, door te mengen en steeds minder lekke rhooi door gewoon hooi te mengen bv....
I had a signature once. It was awful.
pi_68218183
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:35 schreef zoeperzazke het volgende:
tsja... dan maar een caaf met voorkeuren, liever een caaf die duurder hooi eet dan ene caaf die geen hooi eet..... maar uiteindelijk zou je haar er toch weer vanaf moeten krijgen, door te mengen en steeds minder lekke rhooi door gewoon hooi te mengen bv....
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

(uiteraard is het wel belangrijk dat ze hooi gaat eten!)
Ja idd, ik ga het gewoon uitproberen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:33:56 #29
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_68245772
Fozzy blieft geen hooi
Althans, liever niet. Hij geeft de voorkeur aan groene haver.
Verwend? Neuh
  donderdag 23 april 2009 @ 22:14:17 #30
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_68319855
Zoeperzake: die dame die bij knoevel tijdelijk geplaatst is, heeft deze al een huisje gevonden?
Heb natuurlijk nu een lege kooi hier, en zou haar eventueel een huisje kunnen bezorgen (en misschien wel andere dame, weet niet hoe ze erop reageert) .

Laat 't maar weten, ben wel het weekend (vr.middag-zondagavond) weg dus zal 't dan maandag wel lezen
pi_68320087
Noa gaat nu echt onder verdoving, de dierenarts gaat kijken of haar kaak recht gezet kan worden Die staat namelijk helemaal scheef

Ook zullen er rontgenfoto's gemaakt worden, ik ben heel benieuwd.

Ze eet overigens wel brokjes, keihard brood en andijvie. Hooi eet ze nog steeds niet.
Helaas heb ik nog geen kruidenhooi kunnen kopen, omdat ik nu dagen van 9 - 5 maak op school
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_68320521
Sjowhan, op dit moment zoeken deze zeugen nog een nieuw huisje, maar omdat ik er een mailing uit heb gedaan gaat het best snel dus mail me even op mail [at] zoeperzazke.nl als je interesse hebt...

1 choco/rood zeug



2 creme/buff-zeugjes, zusjes




Eind mei kunnen ze mee naar Zeewolde, heel misschien 3 mei al (dan is er een caviadag in Tiel waar ik heen ga) maar dat wet ik nog niet zeker
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 23 april 2009 @ 23:04:00 #33
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_68321879
't ging om die perruvian van de gehandicapte vrouw die 't toch wat veel werk vond.. Als ze al een nieuw huisje gevonden heeft is het alleen maar goed
pi_68324320
Jup, die is vanavond al geplaatst....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:23:53 #35
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_68326761
Jammer! Vond dat echt wel een snoezetje . Wel mooi dat ze geplaatst is!

Dan ga ik denk ik binnenkort langs caviaopvang hillegom . Daar hebben ze ook gecastreerde beertjes, misschien vind mijn dame dat leuker
pi_68342105
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Jup, die is vanavond al geplaatst....
Jouw avatar

*memories
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:11:56 #37
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_68347318
ohwwwwwwww wat een leuke huiszoekende-dames !
oh ik hoor al heel hard "NEE" achter me
ik mag ook niks
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_68348247
Barbavatar
pi_68349048
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:11 schreef Nonneke het volgende:
ohwwwwwwww wat een leuke huiszoekende-dames !
oh ik hoor al heel hard "NEE" achter me
ik mag ook niks
I had a signature once. It was awful.
  zondag 26 april 2009 @ 19:23:28 #40
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_68401025
Mijn kleine Hummer heeft vanaf vanmiddag een nieuw nachthok; nl een kartonnen megadoos van de H&M. (mijn twee hobbies verenigd: winkelen en cavia's!) Kan het kwaad dat hij eraan knabbelt? We gaan trouwens morgen een broertje voor hem ophalen in Groningen !
pi_68406833
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:23 schreef Spunks het volgende:
Mijn kleine Hummer heeft vanaf vanmiddag een nieuw nachthok; nl een kartonnen megadoos van de H&M. (mijn twee hobbies verenigd: winkelen en cavia's!) Kan het kwaad dat hij eraan knabbelt? We gaan trouwens morgen een broertje voor hem ophalen in Groningen !
In principe kan karton eten geen kwaad.
Wel als ze hele grote hoeveelheden van het karton gaan eten. Goed op zijn ontlasting letten.

Ook is het belangrijk dat de doos niet bedrukt is en dat de caaf geen plakband binnen kan krijgen.

Fijn dat je een tweede cavia in huis haalt
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 27 april 2009 @ 17:55:01 #42
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_68430209
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:52 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Zelfs niet toen ik opperde dat ik toch een nieuw (groter) nachthok voor ze wil (voor de winter) en ze had net een nieuwe heggenschaar van me gehad !
Ohw ze zijn echt leuk

[ Bericht 13% gewijzigd door Nonneke op 27-04-2009 18:00:12 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_68464171
mijn niet-hooi-etende cavia eet nu weer vanouds hooi! Was echt de schrik dat hij met 1 sprong zo in zijn hooiruif belandde

hier een foto van hem, afgelopen weekend toen hij buiten was in zijn ren
pi_68464750
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef miss-piggy het volgende:
mijn niet-hooi-etende cavia eet nu weer vanouds hooi! Was echt de schrik dat hij met 1 sprong zo in zijn hooiruif belandde

hier een foto van hem, afgelopen weekend toen hij buiten was in zijn ren
[ afbeelding ]
Ahw, wat een schatje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:16:26 #45
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_68470667
Nog een paar dagen en dan kunnen de caafs hopelijk ook op zo'n mooie grasmat rondrennen hier!! Vrijdag krijgen we de sleutel en er komt asap gras in de tuin
To infinity…and beyond!
  vrijdag 1 mei 2009 @ 19:13:55 #46
52016 Lyssa
music <3
pi_68566412
Nadat ik er woensdag achter kwam dat mijn Barbabobje nog maar 800 gram woog.. (van de 1000-1100 en vroeger zelfs 1300) ben ik vandaag naar de dierenarts geweest, omdat hij wat ontlastingsproblemen had en niet meer liep (wel at, als je het hem maar voor zn neus neerzette). Grondige check up leek de da wat in het buikje te voelen van BB, mogelijk blaasgruis, dus foto's gemaakt:



een kleine steen dus en niet hetgene wat de da in het buikje voelde, na wat overleg (hij was een vervanger, de officiele, in knaagdieren gespecialiseerde dierenarts was met zwangerschapsverlof) besloot die zwangere da toch even langs te komen en zij heeft barbabob nog even bekeken. Conclusie, blaassteen heeft geleid tot een nierbekkenontsteking. Antibiotica kuur mee, rustgevende medicatie voor de darmen mee en pijnstillers mee. Operatie om steen weg te halen in de planning op 12 mei.

Arm mannetje Dat ie maar snel beter mag worden.
pi_68570661
Beterschap BB'tje, ik denk aan je Lyssa, voor jou natuurlijk ook een heeel dikke knuf
I had a signature once. It was awful.
  zondag 3 mei 2009 @ 13:31:44 #48
52016 Lyssa
music <3
pi_68616463
Barbabob komt gestaag weer wat aan. Hij woog eerst 820 gram ondertussen is het alweer 874 gram Hij knabbelt erop los en loopt ook alweer rond. Oh ja, waar hij eerst opeens wel z'n vitamine pil wilde, werkt ie m nu weer op elk mogelijke manier naar buiten
pi_68616965
Het ziet er naar uit dat ik elke week naar de dierenarts moet om Noa's gebit te checken en bij te werken.

Ze vertikt het nog steeds om hooi te eten, dus dat is erg jammer.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:55:07 #50
52016 Lyssa
music <3
pi_68953157
Na een dag met een operatie, wat goed gegaan leek te zijn, was er eerst grappig nieuws rondom Barbabob, hij bleek half vrouw te zijn, had namelijk 2 baarmoeders. Echter het noodlot sloeg toch toe en hij kon niet volledig uit zijn narcose komen en heeft mogelijk het gewoon opgegeven. Barbabobje is vanavond vertrokken naar de regenboogbrug slaap zacht mooi, lief, pluizig, beestje


pi_68953648
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:55 schreef Lyssa het volgende:
Na een dag met een operatie, wat goed gegaan leek te zijn, was er eerst grappig nieuws rondom Barbabob, hij bleek half vrouw te zijn, had namelijk 2 baarmoeders. Echter het noodlot sloeg toch toe en hij kon niet volledig uit zijn narcose komen en heeft mogelijk het gewoon opgegeven. Barbabobje is vanavond vertrokken naar de regenboogbrug slaap zacht mooi, lief, pluizig, beestje

[ afbeelding ]
Dat is apart, 2 baarmoeders...

Sterkte met het verlies
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:56:42 #52
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_68956413
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:55 schreef Lyssa het volgende:
Na een dag met een operatie, wat goed gegaan leek te zijn, was er eerst grappig nieuws rondom Barbabob, hij bleek half vrouw te zijn, had namelijk 2 baarmoeders. Echter het noodlot sloeg toch toe en hij kon niet volledig uit zijn narcose komen en heeft mogelijk het gewoon opgegeven. Barbabobje is vanavond vertrokken naar de regenboogbrug slaap zacht mooi, lief, pluizig, beestje

[ afbeelding ]
Da's inderdaad een apart verhaal. Heb zoiets nog niet eerder gelezen..

Sterkte met het verlies van het mooie beestje
pi_68957383
Zullen wel twee baarmoederhoornen geweest zijn, dat is heel normaal bij caviazeugjes. Het komt heel zelden voor dat een cavia links en rechts zwanger is van 2 verschillende nestjes, dus dat een dame bevalt en twee weken later nog eens bevalt. Heel bizar, maar het kan dus....

Hoe dan ook, barbabob Ik kan nauwelijks geloven dat die schitterende barbabeer er niet meer is, wat een intens gemis.... Lieve Lyssa, heel veel sterkte met het verlies En Barbabobje, maak jij maar hééél veel plezier met al onze dierbare caafjes op de regenboogbrug
I had a signature once. It was awful.
pi_68994276
Sterkte Lyssa

Het ga je goed in zomerland, Barbabob... je was een lieverd....
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:36:26 #55
52016 Lyssa
music <3
pi_68994637
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Sterkte Lyssa

Het ga je goed in zomerland, Barbabob... je was een lieverd....
Thanx Alexxxxx
pi_69014105


uitbuiken in het zonnetje nadat hij het gras had gemaaid
pi_69014841
Lief
I had a signature once. It was awful.
pi_69135305
Nou alles gaat hier zo z'n gangetje, behalve dat Noa up's en down's heeft.

Verder ben ik nog op zoek naar een caviaflat, dus als iemand er eentje te koop heeft of weet staan. Ik houd me aanbevolen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_69507240
Na het verlies van mijn Barbabob is er een nieuw huisgenootje gevonden voor Loki.. niemand minder dan Cuppycake:


Ja, je kent haar misschien, ze is niemand minder dan de beeb vastgehouden door Martin Gaus in zijn wereldshow op omroep flevoland!!

Loki moet eerst onder het mes, hetgeen morgen gebeurd en dan dinsdag worden ze beide opgehaald en hier op een eigen verdieping in de flat geplaatst, waar ze eerst nog 6 weken apart moeten zitten
pi_69507535
Wat een prachtzeugje

Sterkte morgen Loki en Lyssa!
pi_69507796
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat een prachtzeugje

Sterkte morgen Loki en Lyssa!
Loki gaat met Zoeperzazke (en 4 andere caafs) naar de beste dierenarts voor caafjes (in Limburg ) Dus ik heb er alle vertrouwen in

en ze hebben vanavond kennis gemaakt, dat wordt nog gezellig

Cuppy Loki
pi_69508418
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:20 schreef Lyssa het volgende:
Na het verlies van mijn Barbabob is er een nieuw huisgenootje gevonden voor Loki.. niemand minder dan Cuppycake:
[ afbeelding ]

Ja, je kent haar misschien, ze is niemand minder dan de beeb vastgehouden door Martin Gaus in zijn wereldshow op omroep flevoland!!

Loki moet eerst onder het mes, hetgeen morgen gebeurd en dan dinsdag worden ze beide opgehaald en hier op een eigen verdieping in de flat geplaatst, waar ze eerst nog 6 weken apart moeten zitten
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_69509180
Plaats je die andere twee lieve foto's dan ook even?





morgen een lange dag in Limburg, maar gaat vast helemaal goedkomen! Cuppy en Loki zijn nu al een leuk stel
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:22:34 #64
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:54:53 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69560922
Ohhhhh

TVP ivm misschien toch weer cavia-baasje worden!

Wat is Cuppycake ontzettend MOOI Ze heeft ook zo'n lief kopje! Zo karaktervol

En ik wil Lyssa nog sterkte wensen met het verlies van haar andere mooie caaf.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:06:26 #66
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69563691
Gisteravond nog in het zonnetje gezeten met mijn meiske, en aangezien ik een schaartje gekocht had voor de nagels, gelijk maar geprobeerd om dit ook te doen.
Ze gaf geen kick . Eerst voorzichtig de achterpootjes, en daarna de voorpootjes, maar dat liet ze allemaal toe.

Klinkt gek, maar ik vind 't een enorme schat . Bij mijn vorige beestjes kon ik écht niet aan een van de pootjes komen, dan vlogen ze al in de stress...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:29:03 #67
52016 Lyssa
music <3
pi_69645193
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohhhhh

TVP ivm misschien toch weer cavia-baasje worden!

Wat is Cuppycake ontzettend MOOI Ze heeft ook zo'n lief kopje! Zo karaktervol

En ik wil Lyssa nog sterkte wensen met het verlies van haar andere mooie caaf.
Dankje

Cuppy is ondertussen hier thuis aangekomen, nog erg angstig, maar dat komt wel goed.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:33:42 #68
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69645384
Ligt het aan mij, maar is het heel vreemd als mijn dame geen paprika lust? Ik kan me herinneren van me mannetje dat hij het bijna (en af en toe mét vinger) verslond..
pi_69646509
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:33 schreef Sjowhan het volgende:
Ligt het aan mij, maar is het heel vreemd als mijn dame geen paprika lust? Ik kan me herinneren van me mannetje dat hij het bijna (en af en toe mét vinger) verslond..
Tja, of ze moeten er nog aan wennen, of ze lusten het echt niet.
Van de drie caafs die ik had, bestonden echt individuele verschillen met wat ze lekker vonden.
Zo lustte Noa geen tomaat, waar de anderen het verslonden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_69646734
Ook cavia's hebben smaak hier lusten ze ook niet allemaal hetzelfde....
I had a signature once. It was awful.
pi_69646991
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Ook cavia's hebben smaak hier lusten ze ook niet allemaal hetzelfde....
En dat maakt cavia's juist zo leuk, die verschillen in smaak, karakter etc.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:52:24 #72
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_69702313
Even iets heel anders. Ik zag gisteren in de Veronica-gids een heel leuk stukje. Op 29 Juli komt er nl. een film uit, genaamd G-force en deze gaat over....caafs die de wereld gaan redden!!!
Het is een animatie-film van Disney en het ziet er op de plaatjes allemaal erg goed uit. Ik ben benieuwd!







Overigens nog steeds geen gras hier. Hopelijk krijgen we komende zondag met de housewarming genoeg bonnen van Intratuin, zodat we een mooi stukje kunnen aanleggen met een ren ofzo erop.
To infinity…and beyond!
pi_69709887
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:52 schreef ivetje het volgende:
Even iets heel anders. Ik zag gisteren in de Veronica-gids een heel leuk stukje. Op 29 Juli komt er nl. een film uit, genaamd G-force en deze gaat over....caafs die de wereld gaan redden!!!
Het is een animatie-film van Disney en het ziet er op de plaatjes allemaal erg goed uit. Ik ben benieuwd!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overigens nog steeds geen gras hier. Hopelijk krijgen we komende zondag met de housewarming genoeg bonnen van Intratuin, zodat we een mooi stukje kunnen aanleggen met een ren ofzo erop.
Lol !
Waarschijnlijk ga ik daar wel heen, alleen is het net wanneer ik op vakantie ga.
Ach ja hij zal ook wel op dvd uitkomen.

Ik zat stiekem al te wachten op de eerste speelfilm met cavia's.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:48:26 #74
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69712601
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:52 schreef ivetje het volgende:
Even iets heel anders. Ik zag gisteren in de Veronica-gids een heel leuk stukje. Op 29 Juli komt er nl. een film uit, genaamd G-force en deze gaat over....caafs die de wereld gaan redden!!!
Het is een animatie-film van Disney en het ziet er op de plaatjes allemaal erg goed uit. Ik ben benieuwd!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overigens nog steeds geen gras hier. Hopelijk krijgen we komende zondag met de housewarming genoeg bonnen van Intratuin, zodat we een mooi stukje kunnen aanleggen met een ren ofzo erop.
Het doet me denken aan "het wonder team" maar dan alleen cavia's

wat maakt ons sterk ? team werk !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:07:24 #75
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_69728419
Haha, gelukkig ziet het er wel een stuk beter uit dan het wonderteam
To infinity…and beyond!
pi_69749422
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:48 schreef Nonneke het volgende:
wat maakt ons sterk ? team werk !
Pure propaganda voor projectwerken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:33:00 #77
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69751813
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Ook cavia's hebben smaak hier lusten ze ook niet allemaal hetzelfde....
Dat blijkt inderdaad wel. Ze laat ook standaard wat voer in het bakje liggen, wat ze absoluut niet lust (van Gerty, de zwarte stokjes en gele blaadjes) .
  maandag 8 juni 2009 @ 19:58:26 #78
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69836877
Toen we je gingen halen, hadden ze eigenlijk nog hun bedenkingen of je wel weg kon, je was zo'n moederskindje
Gelukkig mocht je mee, en konden we je een nieuw pleegmoedertje geven !

Een naam konden we niet verzinnen voor je, en zo bedacht inkie van fok dat je maar Asterix moest heten, zij had ook net een cavia en die heette Obelix. Dus vanaf dat moment heette je Asterix, en die naam paste ook eigenlijk best bij je !

Je werd ouder, maar eigenlijk niet veel groter, ja in de breedte Foutje dachten we, en tsja hij had natuurlijk ook niet echt zn naam mee Je ging verhuizen met je pleegmoedertje naar een nieuw groter hok in de tuin. En toen opeens vlak voor de winter ging het konijn dood.... Diep bedroeft hebben we je toen maar naar binnen gehaald, zo vlak voor de vrieskou en oud en nieuw is het geen strak plan om nog een nieuw vriendje te zoeken !

Tsja daar zit je dan in je tralie kooi...binnen, terwijl je buiten je ren hebt van 3 meter ! En zo'n winter duurt lang ! En 1 cavia alleen is zo zielig dat we je teveel verwend hadden, en opeens bleek dat je wel alle kanten op kon groeienzwellen en was je opeens een echte rex beer van bijna 2 kilo

Het voorjaar kwam eraan Tijd voor nieuwe vriendjes ! Dus we lazen ons goed in, en maakte een afspraak

Na 8 weken was het dan eindelijk zover, je kreeg je eigen harem ! Gelukkig klikte het meteen met jullie 4tjes, en konden jullie naar buiten in de gepimpte villa !
2 jaar hebben jullie gezellig met zn 4en buiten gezeten, een paar maanden terug besloot Reggie al dat het genoeg was. En blijkbaar was voor jou de koek ook op afgelopen weekend

Je hebt een mooi plekje in de voortuin, ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt gehad hier, doe je iedereeen de groetjes op de regenboogbrug ?


Dag Asterix


never mind me, ik moest het gewoon even kwijt
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 8 juni 2009 @ 20:08:50 #79
52016 Lyssa
music <3
pi_69837374
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef Nonneke het volgende:
Toen we je gingen halen, hadden ze eigenlijk nog hun bedenkingen of je wel weg kon, je was zo'n moederskindje
Gelukkig mocht je mee, en konden we je een nieuw pleegmoedertje geven !

Een naam konden we niet verzinnen voor je, en zo bedacht inkie van fok dat je maar Asterix moest heten, zij had ook net een cavia en die heette Obelix. Dus vanaf dat moment heette je Asterix, en die naam paste ook eigenlijk best bij je !

Je werd ouder, maar eigenlijk niet veel groter, ja in de breedte Foutje dachten we, en tsja hij had natuurlijk ook niet echt zn naam mee Je ging verhuizen met je pleegmoedertje naar een nieuw groter hok in de tuin. En toen opeens vlak voor de winter ging het konijn dood.... Diep bedroeft hebben we je toen maar naar binnen gehaald, zo vlak voor de vrieskou en oud en nieuw is het geen strak plan om nog een nieuw vriendje te zoeken !

Tsja daar zit je dan in je tralie kooi...binnen, terwijl je buiten je ren hebt van 3 meter ! En zo'n winter duurt lang ! En 1 cavia alleen is zo zielig dat we je teveel verwend hadden, en opeens bleek dat je wel alle kanten op kon groeienzwellen en was je opeens een echte rex beer van bijna 2 kilo

Het voorjaar kwam eraan Tijd voor nieuwe vriendjes ! Dus we lazen ons goed in, en maakte een afspraak

Na 8 weken was het dan eindelijk zover, je kreeg je eigen harem ! Gelukkig klikte het meteen met jullie 4tjes, en konden jullie naar buiten in de gepimpte villa !
2 jaar hebben jullie gezellig met zn 4en buiten gezeten, een paar maanden terug besloot Reggie al dat het genoeg was. En blijkbaar was voor jou de koek ook op afgelopen weekend

Je hebt een mooi plekje in de voortuin, ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt gehad hier, doe je iedereeen de groetjes op de regenboogbrug ?


Dag Asterix
[ afbeelding ]

never mind me, ik moest het gewoon even kwijt
Dikke knuf Moge Asterix het naar zijn zin hebben met Reggie, Barbabob, Wake up en alle andere mooie caafjes
  maandag 8 juni 2009 @ 20:39:23 #80
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69838802
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef Nonneke het volgende:
Toen we je gingen halen, hadden ze eigenlijk nog hun bedenkingen of je wel weg kon, je was zo'n moederskindje
Gelukkig mocht je mee, en konden we je een nieuw pleegmoedertje geven !

Een naam konden we niet verzinnen voor je, en zo bedacht inkie van fok dat je maar Asterix moest heten, zij had ook net een cavia en die heette Obelix. Dus vanaf dat moment heette je Asterix, en die naam paste ook eigenlijk best bij je !

Je werd ouder, maar eigenlijk niet veel groter, ja in de breedte Foutje dachten we, en tsja hij had natuurlijk ook niet echt zn naam mee Je ging verhuizen met je pleegmoedertje naar een nieuw groter hok in de tuin. En toen opeens vlak voor de winter ging het konijn dood.... Diep bedroeft hebben we je toen maar naar binnen gehaald, zo vlak voor de vrieskou en oud en nieuw is het geen strak plan om nog een nieuw vriendje te zoeken !

Tsja daar zit je dan in je tralie kooi...binnen, terwijl je buiten je ren hebt van 3 meter ! En zo'n winter duurt lang ! En 1 cavia alleen is zo zielig dat we je teveel verwend hadden, en opeens bleek dat je wel alle kanten op kon groeienzwellen en was je opeens een echte rex beer van bijna 2 kilo

Het voorjaar kwam eraan Tijd voor nieuwe vriendjes ! Dus we lazen ons goed in, en maakte een afspraak

Na 8 weken was het dan eindelijk zover, je kreeg je eigen harem ! Gelukkig klikte het meteen met jullie 4tjes, en konden jullie naar buiten in de gepimpte villa !
2 jaar hebben jullie gezellig met zn 4en buiten gezeten, een paar maanden terug besloot Reggie al dat het genoeg was. En blijkbaar was voor jou de koek ook op afgelopen weekend

Je hebt een mooi plekje in de voortuin, ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt gehad hier, doe je iedereeen de groetjes op de regenboogbrug ?


Dag Asterix
[ afbeelding ]

never mind me, ik moest het gewoon even kwijt
Dikke knuf! Wat een mooi leventje heeft Astrix gehad .

Moest zelf schaterlachen om de foto met de weegschaal .
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:49:40 #81
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69864987
Thanks

Stomme beesten ook altijd, dit is echt dé reden om er gewoon nooit aan te beginnen
Maargoed...

Zoeper is gelukkig zo lief om mee te kijken voor me of ze een geschikte meneer ziet die hier wel zou willen wonen, er is er een in de race maar die moet alleen nog geholpen worden. Nou vind ik dat opzich niet erg, alleen vind ik het zo sneu dat het dan nog 8 weken duurt voor ik ze (iig 1) nieuw vriendje kan geven. Maargoed we denken erover na. Hij is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk

en voor Sjowhan "mag het ietsje meer zijn ?"
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_69868574
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:49 schreef Nonneke het volgende:

en voor Sjowhan "mag het ietsje meer zijn ?"
[ afbeelding ]
!

Hoeveel caafs heb je nu ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:33:09 #83
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69869244
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

!

Hoeveel caafs heb je nu ?
2


Stacey


Pucca

[ Bericht 19% gewijzigd door Nonneke op 09-06-2009 17:40:46 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_69870246
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:33 schreef Nonneke het volgende:
2
[ afbeelding ]
Stacey
[ afbeelding ]
Pucca
Wat een schatjes

Ik heb er nu ook maar 2, maar ik wil graag uitbreiden naar 4, al weet mijn vriend dat nog niet
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:07:28 #85
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69870275
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:49 schreef Nonneke het volgende:
Thanks

en voor Sjowhan "mag het ietsje meer zijn ?"
[ afbeelding ]

Sweet
  zondag 14 juni 2009 @ 23:57:25 #86
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70012022
Mijn lieve kleine Bassie voegt zich ook bij de caviavriendjes op de regenboogbrug.
Zaterdag avond werd hij ziek. Wilde niet meer eten en liet zelfs zn geliefde komkommer voor wat het was.
Hij kroop onder het hooi en is in de nacht overleden. Hij heeft zelfs nooit tekenen van de satijnziekte gehad, en dan flikt ie me dit. Hij is 5 jaar geworden en voor zover ik caviaans spreek heeft ie volgens mij niet geleden.

Dag vriendje.

pi_70012919
Deze maand heb ik Noa in laten slapen, omdat ze een punt had bereikt waarop ze niet meer normaal kon lopen en geen plezier meer had in het leven.
Ze had al geruime tijd gebitsproblemen en was onder behandeling daarvoor, maar dit pakte niet goed uit.

Erg jammer, want ze werd de laatste tijd steeds tammer en ze is uiteindelijk maar 2,5 geworden...


Hier moest ik haar al dwangvoeren, ze was vel over been.


Noa kerngezond.


Noa als kleine 'pup.'
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:10:38 #88
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70017884

voor beiden

Bassie en Noa zullen dikke maatjes worden bij de regenboogbrug . Daar ben ik zeker van.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:40:18 #89
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70018652
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:10 schreef Sjowhan het volgende:

voor beiden

Bassie en Noa zullen dikke maatjes worden bij de regenboogbrug . Daar ben ik zeker van.
Ik heb zo het idee dat Bas dikke vriendjes gaat(wilt) worden met elk zeugje dat daar rondwandelt.
Hij was nogal een flirt.

Wel vreemd hoor het hok verschonen met maar 1 cavia.
*Gaat aan de zeur voor een nieuw vriendje voor Simply* Alleen is ook maar alleen.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:32:43 #90
52016 Lyssa
music <3
pi_70021654
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:40 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat Bas dikke vriendjes gaat(wilt) worden met elk zeugje dat daar rondwandelt.
Hij was nogal een flirt.

Wel vreemd hoor het hok verschonen met maar 1 cavia.
*Gaat aan de zeur voor een nieuw vriendje voor Simply* Alleen is ook maar alleen.
Dikke knuffel voor jou en BlackEyed.

Ik had Cuppy hier alleen zitten omdat zij en Loki nog niet bij elkaar mochten, Loki zat dus ook alleen, maar die kan dat wel eventjes hebben. Cuppy, die uit een hok met 6 anderen kwam, kon het niet. Ze viel steeds meer af enzo, dus heb ik Onyx (van Zoeperzazke, broertje van Loki) als logeerbeer voor een maandje, om Cuppy te vergezellen en ze is meteen een andere caaf. Niet meer trillen, minder schuilen

Alleen is echt niet tof, zeker als je altijd gewend bent om samen te zijn. Vertel dat maar aan degene die je moet overtuigen
  maandag 15 juni 2009 @ 12:33:26 #91
52016 Lyssa
music <3
pi_70021669
Wat gingen er een boel caafjes naar de regenboogbrug de afgelopen tijd
  maandag 15 juni 2009 @ 12:50:01 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70022055
Logeerbeer Leuk woord

Sterkte met alle verliezen!

Ik ben nu verhuisd en zit al af en toe op sites van knaagdierenopvangcentra en caviastalletjes te kijken
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70036346
www.fokkerskaart.nl

Gut wat moeten we van veel caafjes afscheid nemen Bij mij is er vorige week ook een zeugje ingeslapen, Wake-Up Call, ze was maar 6 maandjes oud maar had zwangerschapsvergiftiging...... Er was geen redden meer aan



Dikke knuffel voor iedereen!
I had a signature once. It was awful.
pi_70046295
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:10 schreef Sjowhan het volgende:

voor beiden

Bassie en Noa zullen dikke maatjes worden bij de regenboogbrug . Daar ben ik zeker van.
Tzou wel een leuk stel zijn geweest
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70046439
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:57 schreef zoeperzazke het volgende:
www.fokkerskaart.nl

Gut wat moeten we van veel caafjes afscheid nemen Bij mij is er vorige week ook een zeugje ingeslapen, Wake-Up Call, ze was maar 6 maandjes oud maar had zwangerschapsvergiftiging...... Er was geen redden meer aan

[ afbeelding ]

Dikke knuffel voor iedereen!
Ach wat een mooi caafje

Sterkte... !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:57:30 #96
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70048203
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Tzou wel een leuk stel zijn geweest
Ja eigenlijk wel... als we daar eerder aan hadden gedacht hadden we mini Noa en Bassies kunnen maken.

Bah wat zijn er veel caafjes weg. Dikke knuffel voor iedereen.
pi_70265415
Alweer anderhalve week terug is dit meisje bij ons komen wonen! Ze lluistert (naja, luisteren....) naar de officiele naam Elenoire, maar wordt meestal Zwartje of Toefje Slagroom genoemd. Officiele roepnaam is dus ook gewoon Zwartje.

Overigens ook de eerste cavia die niet supermooi matcht bij mijn standaard gouden achtergrond, er volgen vast nog wel een keer foto's met een meer geschikte achtergrond!

Is ze niet super?????







I had a signature once. It was awful.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:35:20 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70266916
AAAH !!

Ook al zo'n geniaal beestje! Veel geluk met haar, Zoeperzazke!

Ik heb trouwens nog op de fokkerskaart gekeken maar ik ben nog niet op slag verliefd geworden
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70266918
Dat bekje!

Na mijn zomervakantie wil ik er ook weer een nieuw caafje erbij hebben.

Misschien zelfs twee
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 07:58:07 #100
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70279145
Dat koppie!
Hebbe hebbe hebbe
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:20:27 #101
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70287160
lief !

Nou hier nog, het lijkt me zo leuk dat hok weer voller ! Het lijkt wel alsof alle gecastreerde beren een huis hebben gevonden, of ze hebben allemaal lang haar ik zeg eerlijk, ik ben daar te lui voor, een binnencaaf heb je ook beter zicht op
Het liefst heb ik eigenlijk weer een rex beer, omdat die zo fors zijn. maarja vind er dus maar eens een, ik heb al bijna spijt dat ik nee heb gezegt tegen Panda
En alle koppeltjes dames zijn opeens gladharig, en daar had ik er al 2 van

misschien moest ik maar eens wat minder kieskeurig worden
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:18:04 #102
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70361050
er is me een castraatje aangeboden
een zwarte rex van net 3 en afgelopen nov geholpen


ik denk dat dit hem is, dat is iig de enigste zwarte rex castraat die er tussen staat
vind em best cute ! alleen die naam

nou maar hopen dat mn wederhelft em net zo leuk vind
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70361366
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een zwarte Rex gezien heb, maar ik vind hem er wel leuk uitzien !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:38:04 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70361721
Ik las eerst Mr. Paolo Klinkt idd een beetje als een soort gel-Italiaan op slangenleren schoenen.

Maar hij is wél ubercute!

Ik zag laatst ook een paar heeeel mooie caafjes maar ik mocht nog niet van de mister Misschien maar goed ook, want binnenkort komt eerst het Terreurkonijn van mn zus logeren.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70370006
Terreurkonijn?
Dat klinkt herkenbaar...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:40:55 #106
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70370827
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik las eerst Mr. Paolo Klinkt idd een beetje als een soort gel-Italiaan op slangenleren schoenen.

Maar hij is wél ubercute!

Ik zag laatst ook een paar heeeel mooie caafjes maar ik mocht nog niet van de mister Misschien maar goed ook, want binnenkort komt eerst het Terreurkonijn van mn zus logeren.
Ja echt he, nouja kan hij Stacey dr nieuwe loverboy worden waarom geven mensen beesten van die rare namen ?
Heb gereageerd, ben benieuwd ! Met een beetje mazzel zou ik hem dan volgende week al in het hok kunnen hebben
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70370885
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:40 schreef Nonneke het volgende:
waarom geven mensen beesten van die rare namen ?
Kookai heette eerst Conny
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:51:27 #108
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70371150
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kookai heette eerst Conny
pure dierenmishandeling is het !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70371173
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kookai heette eerst Conny
OMG das wel heel erg plat xD
pi_70371484
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:51 schreef Nonneke het volgende:

[..]

pure dierenmishandeling is het !
Ik denk dat ze geestelijke schade van ondervonden heeft
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70371526
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:52 schreef Lyssa het volgende:

[..]

OMG das wel heel erg plat xD
Ja, ze komt dan ook uit Groningen

Maar haar broertjes heten: Capice en Corneille.
Veel leukere namen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:06:33 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70371634
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kookai heette eerst Conny
Hihi Conny, hauw jaaj mn tassie effe vast?

Soms vind ik het wel lollig. Dan heb je zo'n doopy uitziende cavia die dan Lodewijk de 14e heet ofzo Maar ergens is dat ook wel zielig.

Ik hoop voor je dat je hem snel van zijn oude naam mag redden, Nonneke!

Namen zijn wel lastig! Ik dacht laatst: ik wil een beertje en een zeugje, en die noem ik dan Logan en Kayla! (Wolverine enzo) Maar ik denk dat ik gewoon afwacht welke cavia's uiteindelijk bij me mogen wonen en dan pas ga ik kijken welke namen bij ze passen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:06:37 #113
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70371639
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik denk dat ze geestelijke schade van ondervonden heeft
Ongetwijfeld !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70371744
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, ze komt dan ook uit Groningen

Maar haar broertjes heten: Capice en Corneille.
Veel leukere namen
Niks mis met Groningen he de stad dan Heb er 5 jaar met plezier gewoond
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:11:43 #115
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70371805
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hihi Conny, hauw jaaj mn tassie effe vast?

Soms vind ik het wel lollig. Dan heb je zo'n doopy uitziende cavia die dan Lodewijk de 14e heet ofzo Maar ergens is dat ook wel zielig.

Ik hoop voor je dat je hem snel van zijn oude naam mag redden, Nonneke!

Namen zijn wel lastig! Ik dacht laatst: ik wil een beertje en een zeugje, en die noem ik dan Logan en Kayla! (Wolverine enzo) Maar ik denk dat ik gewoon afwacht welke cavia's uiteindelijk bij me mogen wonen en dan pas ga ik kijken welke namen bij ze passen
Voor beertjes vind ik mindersnel een naam gek dan voor zeugjes, een Lodewijk kan heel goed een mooie schimmel/magpie peruv ofzo
PaBlo was alweer iets leuker geweest, daar kan je nog zo'n klein straatschoffie bij bedenken, Paolo is gewoon zo'n gladjanus
Eerst maar eens zien of het doorgaat, en dan heel hard over een nieuwe naam denken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70372032
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:10 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Niks mis met Groningen he de stad dan Heb er 5 jaar met plezier gewoond


Nee hoor, dr is niets mis met de stad Groningen, ik mag er graag komen.
Het is alleen zo ontzettend ver weg (lees 4 uur met de trein).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70372064
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:11 schreef Nonneke het volgende:

Paolo is gewoon zo'n gladjanus


Laat je toekomstige caaf het maar niet horen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70445258
Na lang denken, puzzelen en berekenen staat hij er dan eindelijk: mijn nieuwe caviaflat! Het frame is gebouwd door een goede kennis van ons, de afwerking hebben we zelf gedaan. We zijn gisteren van 9 's ochtends tot 11 's avonds in de weer geweest maar toen konden de dieren er eindelijk in. Ik ben er reuzeblij mee, en de plexiglas tussenschotjes zijn zo heerlijk licht!!!

Eerst drie overzichtsfoto's:



Bovenin links, 120x60: Iwi en Oger
Bovenin rechts, 120x60; Maggie & Maude (en straks komt Onyx daarbij, die is nu even uit logeren)
Middelste groep, 240x60: Owen, Jewel, Qwerty, NooNoo, Celebration, Zwartje, One Day & Merci
Éénnaonderste rij links: 80x60: Gone en Todd
Éénnaonderste rij midden, 80x60: Temptation & Zen
Éénnaonderste rij rechts, 80x60: leeg klushok momenteel
Onderste rij links, 80x60: Spook en een logeerzeugje.



Alle hokken zijn groter en kleiner te maken door middel van plexiglas tussenschotjes die ik gemakkelijk erin en eruit kan schuiven.



Alle hokken zijn voorzien van nieuwe hooruifjes. Iwi en Oger met hooiruif:



Het grote hok:





Een slimme manier voor het ophangen van de flesjes: spijkerband, flexibel maar stevig!



Temptation ligt voor pampus, op de achtergrond kun je door het plexiglas zo bij Gone en Todd binnenkijken!



Spook en een logeerzeugje:



het hok van Maggie en Maude



En vanaf Maggie en Maude kijk je zo naar Oger en Iwi!



Merci, NooNoo en jewel aan het hooi



Zwartje heeft haar plekje gevonden!



en Owen? Die doet hetzelfde als wat hij gisteren deed toen hij in zijn nieuwe hok gezet werd: een huisje zoeken en maffen. Al die drukte, pffffft.......

I had a signature once. It was awful.
  zondag 28 juni 2009 @ 13:23:46 #119
202348 Susi
Temple of Love
pi_70445290
Mooie foto's, en wat een schitterende ruimtes heb je voor je beestjes
  zondag 28 juni 2009 @ 23:53:50 #120
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70463799
In mn volgende leven wil ik een cavia bij zoep worden!
Wat gezellig daar.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:35:45 #121
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:18:27 #122
52016 Lyssa
music <3
pi_70504241
Fantastisch resultaat zoep Prachtige flat!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:51:07 #123
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70521938
Leuk hok !

Nou ik heb gemailt dat ik Paolo wel wil komen ophalen
Wel onder voorwaarde dat als het niet klikt ik hem terug mag brengen.
Met een beetje mazzel haal ik hem dit weekend op, anders volgend weekend

ik denk dat ik hem maar Ben noem past wel bij de tijd

"Ben, the two of us need look no more
We both found what we were looking for "

Nouja wat zn nieuwe naam ook wordt, slechter dan Paolo kan haast niet
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70522013
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:51 schreef Nonneke het volgende:

Nouja wat zn nieuwe naam ook wordt, slechter dan Paolo kan haast niet
Agree

Succes met het nieuwe caafje en hopelijk vinden ze elkaar ook leuk..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:47:22 #125
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70527430
Ik mag hem zaterdag tussen 1 en 2 ophalen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:15:10 #126
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70538851
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:47 schreef Nonneke het volgende:
Ik mag hem zaterdag tussen 1 en 2 ophalen
yay .
We willen wel foto's he.

Ik probeer uit te breiden naar 3 cavia's. Ik heb Bassies oude hok nog dat zo zielig leeg staat...
Je kan dat arme hok toch niet cavialoos laten?
En Simply zal het best leuk vinden om met 2 meiden op de vloer te wandelen, en lekker te zonnen met mooi weer.

Nu nog het gevecht hier winnen.
Op het moment gaat het ongeveer zo.

Ik: *opent cavia pagina's op internet* Kijk liefje caafjes.
Liefje: NEE!
Ik: Kijk nou, die zoeken een huisje.
Liiefje: NEE!
Ik: We hebben nog een hok staan moppie.
Liefje: Waag het niet!
Ik: *even later* Wijst naar zoeps caafjes* Vind je die caafjes ook niet ontzettend leuk?
Liefje: NEEHEE!

Ik win wel. Alleen hij weet het nog niet.
pi_70543583
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:15 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

yay .
We willen wel foto's he.

Ik probeer uit te breiden naar 3 cavia's. Ik heb Bassies oude hok nog dat zo zielig leeg staat...
Je kan dat arme hok toch niet cavialoos laten?
En Simply zal het best leuk vinden om met 2 meiden op de vloer te wandelen, en lekker te zonnen met mooi weer.

Nu nog het gevecht hier winnen.
Op het moment gaat het ongeveer zo.

Ik: *opent cavia pagina's op internet* Kijk liefje caafjes.
Liefje: NEE!
Ik: Kijk nou, die zoeken een huisje.
Liiefje: NEE!
Ik: We hebben nog een hok staan moppie.
Liefje: Waag het niet!
Ik: *even later* Wijst naar zoeps caafjes* Vind je die caafjes ook niet ontzettend leuk?
Liefje: NEEHEE!

Ik win wel. Alleen hij weet het nog niet.


Wil je de mijne even lenen?
Van hem mag ik wel 5 cavia's ...

Zolang hij er geen last van heeft of wekelijks hoeft schoon te maken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:12:22 #128
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70544360
@ Queen_Minny

Gelukkig hoef ik geen discussie te voeren, aangezien ik de heer des huizes ben . Nu ik een eigen auto heb, ga ik wel weer mailen met de caviaopvang, om een echte afspraak te maken . Denk dat mijn caaf het ontzettend gezellig zal hebben met een gecastreerd beertje
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:01:22 #129
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70555781
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:15 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

yay .
We willen wel foto's he.

Ik probeer uit te breiden naar 3 cavia's. Ik heb Bassies oude hok nog dat zo zielig leeg staat...
Je kan dat arme hok toch niet cavialoos laten?
En Simply zal het best leuk vinden om met 2 meiden op de vloer te wandelen, en lekker te zonnen met mooi weer.

Nu nog het gevecht hier winnen.
Op het moment gaat het ongeveer zo.

Ik: *opent cavia pagina's op internet* Kijk liefje caafjes.
Liefje: NEE!
Ik: Kijk nou, die zoeken een huisje.
Liiefje: NEE!
Ik: We hebben nog een hok staan moppie.
Liefje: Waag het niet!
Ik: *even later* Wijst naar zoeps caafjes* Vind je die caafjes ook niet ontzettend leuk?
Liefje: NEEHEE!

Ik win wel. Alleen hij weet het nog niet.
Uiteraard

Ach joh hoevaak ik hier al niet gehoord heb; ER KOMT NIETS MEER BIJ inmiddels staat de score op 3 honden, 4 katten, 2 chinchilla's, 2 parkieten, 1 konijn, 2,5 cavia, een hele kudde grote roodwang schildpadden, guppen, nou dat was het geloof ik
En ik ben meestal niet eens de gene die het eerst volgende stumpertje ziet dat moet worden opgevangen de laatste tijd ben ik het eigenlijk meestal degene die NEE zegt

Gewoon zorgen dat hij er een tegenkomt
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_70606965
khoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn caaf heb ik nu in zijn buitenhok. Binnen is het warmer dan buiten, heb een laken over het hok gedaan zodat er geen zon in komt (die overigens ook niet schijnt hier), en mijn beestje heeft het warm! Ik heb al een fles koud water erin (een andere fles ligt in de vriezer), die hij compleet negeert (flessen zijn ook heel eng natuurlijk). Ik wil niet dat hij het te warm heeft, zijn ademhaling is namelijk al redelijk hoog.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:41:53 #131
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70608716
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]



Wil je de mijne even lenen?
Van hem mag ik wel 5 cavia's ...

Zolang hij er geen last van heeft of wekelijks hoeft schoon te maken
Stuur maar deze kant op ja! Dan breid ik nl uit naar 5 cavia's.
Ik verzorg ze zelf wel.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:01 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Uiteraard

Ach joh hoevaak ik hier al niet gehoord heb; ER KOMT NIETS MEER BIJ inmiddels staat de score op 3 honden, 4 katten, 2 chinchilla's, 2 parkieten, 1 konijn, 2,5 cavia, een hele kudde grote roodwang schildpadden, guppen, nou dat was het geloof ik
En ik ben meestal niet eens de gene die het eerst volgende stumpertje ziet dat moet worden opgevangen de laatste tijd ben ik het eigenlijk meestal degene die NEE zegt

Gewoon zorgen dat hij er een tegenkomt

De score hier staat op 3 honden een kat en een cavia.
Ook allemaal kneusjes die een nieuw baasje wilde. De laatste was mn rotweiler die ik zonder overleg in huis nam. Dat werd niet op prijs gesteld (lees een week ruzie).
En nu kunnen ze nog niet kakken buiten elkaar.

Dus... hij zal wel moeten toegeven want ik drijf toch mn zin door.
Vroeg of laat komt ie thuis en wachten er 2 caviadames op hem... Of ie t nou leuk vind of niet.
pi_70608820
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:45 schreef miss-piggy het volgende:
khoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn caaf heb ik nu in zijn buitenhok. Binnen is het warmer dan buiten, heb een laken over het hok gedaan zodat er geen zon in komt (die overigens ook niet schijnt hier), en mijn beestje heeft het warm! Ik heb al een fles koud water erin (een andere fles ligt in de vriezer), die hij compleet negeert (flessen zijn ook heel eng natuurlijk). Ik wil niet dat hij het te warm heeft, zijn ademhaling is namelijk al redelijk hoog.
Mijn cavia's lagen gisteren ook op half 7 ...
Ik heb ze wat natgesproeit met de plantenspuit... (niet doornat overigens).
Maar ik weet niet of dat aan te raden is

Ze waren wel in een keer levendiger.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70651114
Het enige wat nog miste in onze nieuwe flat was licht.... Omdat ik de lichtslang in de oude flat gewend was, was het de afgelopen week erg donker in de kamer. Dat is nu weer opgelost met een nieuwe lichtslang, die deels door transparante rails loopt zodat hij mooi recht hangt. Ben er erg blij mee, weer een stuk gezelliger in de kamer! ('s avonds is het meestal het enige licht dat we aandoen namelijk).

Foto's:





Een paar caviabipsen


Gone


En Maggie, met daarachter Iwi en Oger!
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:01:31 #134
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70653734
Wat prachtig

Ik zie trouwens dat je ook huisjes hebt voor de cavia's.. Nu heb ik zelf geen huisje in de kooi staan aangezien dit ook (wat ik dan gelezen heb) de cavia minder tam maakt.. Is het wel goed om een huisje te hebben zodat de cavia hierin ook een plaats heeft om zich 'terug te trekken'?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:10:54 #135
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70653951
Wat gezellig; lijkt wel apres-ski
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_70660241
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:01 schreef Sjowhan het volgende:
Wat prachtig

Ik zie trouwens dat je ook huisjes hebt voor de cavia's.. Nu heb ik zelf geen huisje in de kooi staan aangezien dit ook (wat ik dan gelezen heb) de cavia minder tam maakt.. Is het wel goed om een huisje te hebben zodat de cavia hierin ook een plaats heeft om zich 'terug te trekken'?
Ik ben een absolute voorstander van huisjes. Cavia's zijn van nature prooidieren en zeker nog schuwe cavia's hebben de behoefte aan een veilige plek, waar roofdieren niet zo makkelijk bij kunnen. Ik vind het niet eerlijk om een cavia zijn veilige plek te ontnemen, waardoor het dier weliswaar gedwongen wordt om tam te worden, maar in werkelijkheid zich wel wekenlang zeer oncomfortabel voelt en angstig is omdat hij zich nergens kan verstoppen.

Ik heb echt nooit problemen gehad met het tam krijgen van cavia's met huisjes. Het scheelt sowieso al dat ze bij andere cavia's zitten die niet bang zijn, maar Zwartje bv lag na een paar dagen al buiten de huisjes te slapen.Ik vind het gewoon fijn om mijn beestjes een veilig plekje te bieden, maar ik hou wel meer van de 'open huisjes', zoals de blokhut zonder voorkant en de bruggetjes, omdat er daar nooit iemand in kan worden 'gepest'. Er kan altijd snel weer worden weggerend als een andere cavia lelijk doet zodat je nooit echt gemene ruzies krijgt.
I had a signature once. It was awful.
pi_70660244
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:10 schreef ElisaB het volgende:
Wat gezellig; lijkt wel apres-ski
Het lijkt op de foto's (expres zonder flits gemaakt) natuurlijk wel heel heftig licht, maar in werkelijkheid valt dat reuze mee hoor
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:37:45 #138
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70766356
hij is er
en hij is heeeeeeeeeeeeeeeeel bang, ik dacht even dat hij erin zou blijven toen onze hond dolenthousiast even kwam kennismaken even wennen nog als ik hem op schoot neem durft hij niet te bewegen, gister heeft hij een kwartier(!) op 1 plek gezeten, afentoe even gehecked of hij niet stiekem dood was
Moet hem ook nog even beetje verwennen denk ik, want hij is echt klein voor zn 3 jaar Asterix woog toen bijna 2 kilo, ik denk dat hij net 1 kilo weegt De ruimte zal hem ook wel goed doen denk ik, spierballen kweken

fotos volgen !
naam zijn we nog niet overuit, omdat hij een kale plek lees, moeilijk huidje heeft (heeft Asterix ook wel eens gehad, met een knoevel shampootje was het zo verholpen) hebben we zelfs MJ even uitgeprobeerd, maar dat was gelukkig niks
ik vrees een beetje dat het Paolo gaat blijven
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:03:16 #139
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70768869
quote:
Op zondag 5 juli 2009 08:28 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik ben een absolute voorstander van huisjes. Cavia's zijn van nature prooidieren en zeker nog schuwe cavia's hebben de behoefte aan een veilige plek, waar roofdieren niet zo makkelijk bij kunnen. Ik vind het niet eerlijk om een cavia zijn veilige plek te ontnemen, waardoor het dier weliswaar gedwongen wordt om tam te worden, maar in werkelijkheid zich wel wekenlang zeer oncomfortabel voelt en angstig is omdat hij zich nergens kan verstoppen.

Ik heb echt nooit problemen gehad met het tam krijgen van cavia's met huisjes. Het scheelt sowieso al dat ze bij andere cavia's zitten die niet bang zijn, maar Zwartje bv lag na een paar dagen al buiten de huisjes te slapen.Ik vind het gewoon fijn om mijn beestjes een veilig plekje te bieden, maar ik hou wel meer van de 'open huisjes', zoals de blokhut zonder voorkant en de bruggetjes, omdat er daar nooit iemand in kan worden 'gepest'. Er kan altijd snel weer worden weggerend als een andere cavia lelijk doet zodat je nooit echt gemene ruzies krijgt.
Mja, ze zit natuurlijk bij mij alleen in het hok (binnenkort met een castraat, maargoed), waardoor ze niet ook 'ruzie' kan krijgen; ik zal kijken of ik donderdagavond bij de dierenspeciaalzaak (waar ik ook de gerty-15kg zakken koop) ook een huisje kan regelen . Misschien vind ze 't helemaal niets, maar dat zullen we later dan wel weer merken...
pi_70774988
Ik heb een vast huisje, mijn dames hebben alleen meningsverschillen...
Ze kunnen prima delen en zitten dan ook regelmatig samen in het huisje
Ik heb het huisje gewoon 24/7 in zitten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:36:44 #141
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70787636
Simply vind huisjes eng. Ik heb alle soorten huisjes al geprobeerd maar hij vertikt het er maar 1 poot in te zetten. Hij gaat liever in een hoekje zitten mopperen over dat rare ding in zn hok dan dat ie gaat kijken wat er nou zo lekker ruikt daarbinnen. Zelfs lof krijgt hem niet het huisje in.
Maf beest.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:37 schreef Nonneke het volgende:
hij is er
en hij is heeeeeeeeeeeeeeeeel bang, ik dacht even dat hij erin zou blijven toen onze hond dolenthousiast even kwam kennismaken even wennen nog als ik hem op schoot neem durft hij niet te bewegen, gister heeft hij een kwartier(!) op 1 plek gezeten, afentoe even gehecked of hij niet stiekem dood was
Moet hem ook nog even beetje verwennen denk ik, want hij is echt klein voor zn 3 jaar Asterix woog toen bijna 2 kilo, ik denk dat hij net 1 kilo weegt De ruimte zal hem ook wel goed doen denk ik, spierballen kweken

fotos volgen !
naam zijn we nog niet overuit, omdat hij een kale plek lees, moeilijk huidje heeft (heeft Asterix ook wel eens gehad, met een knoevel shampootje was het zo verholpen) hebben we zelfs MJ even uitgeprobeerd, maar dat was gelukkig niks
ik vrees een beetje dat het Paolo gaat blijven
Is Idefix niks? Zo blijf je in de asterix en obelix termen.
pi_70789091
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Queen_Minny het volgende:
Simply vind huisjes eng. Ik heb alle soorten huisjes al geprobeerd maar hij vertikt het er maar 1 poot in te zetten. Hij gaat liever in een hoekje zitten mopperen over dat rare ding in zn hok dan dat ie gaat kijken wat er nou zo lekker ruikt daarbinnen. Zelfs lof krijgt hem niet het huisje in.
Maf beest.
[..]
Maffe beestjes zijn cavia's soms

Uiteraard heb ik zelf ook twee cavia's die niet goed snik zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:39:52 #143
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70791802
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]

Is Idefix niks? Zo blijf je in de asterix en obelix termen.
Idefix is haske dapper, dit meneertje is maar een bange poepert

doordat ik wat later thuis was dan geplanned gister heeft hij vannacht alleen gezeten, en hij durft al door het hok te lopen, inmiddels heb ik het hele hok buiten uitgesopt en opnieuw gevuld ( klus), alle bakjes en huisjes afgesopt.
Dus even wachten op mn hooi en mn verse groenten, en dan kan hij er zo bij hij heeft de andere dagen vanaf zaterdag vast kennis gemaakt met de caafjes van mn vriendin, die komen over een aantal weken ook hier wonen dan 2 gladhaar dames, 2 borsteldames en 1 rex beer
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:25:29 #144
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70830394
Vanavond een huisje gekocht en na het schoonmaken van de kooi erin gezet.. Ik ben heel benieuwd of ze het huisje gaat gebruiken, of dat ze 't compleet negeert.. We zullen het binnenkort merken .

Heb trouwens ook bloesemhooi gekocht, was in de aanbieding bij de dierenzaak . Als extraatje voor het beestje . Ben benieuwd of ze dat lust
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:02:03 #145
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_70841604
Ik had er altijd een blokhut in staan, maar ze werden bij ons heel schrikachtig erdoor. Ze schoten bij het minste of geringste met z'n 3en het huisje in. Heb het daarna omgedraait zodat er geen ingang meer in zat (google zat er atlijd graag bovenop, dus dat kon nog wel). Daarna zijn ze een stuk tammer geworden en waren het naar mijn mening veel leukere beesten om in huis te hebben Nu met Sjlebby en Jack hebben we er een hangmat in en geen huisje meer. Ze hebben een mandje en Sjlebby trekt die nog weleens over z'n kop en gaat dan eten zo En Sjlebby zit eigenlijk altijd onder de hangmat. Die is dus weer een beetje terug bij af haha! Maar goed, we laten het maar zo.
To infinity…and beyond!
pi_70844858
Khad bij Bruno eerst een dikke buis, wat functioneerde als huisje, toen hij nog klein was. Maar hij werd er enoooorm bang door en kwam er niet meer uit (hij kon zich er wel in keren dus klem zat hij niet ), alleen om wat eten te snaaien en dan rennend er weer in. Sinds ik m eruit heb, gaat het super! Hij durft zelfs te slapen als we voorbij lopen. Soms slaapt hij zo diep dat hij niet eens hoort/ziet/ruikt dat je voor zijn neus staat met een witlofje
pi_70845198
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:02 schreef ivetje het volgende:
Ik had er altijd een blokhut in staan, maar ze werden bij ons heel schrikachtig erdoor. Ze schoten bij het minste of geringste met z'n 3en het huisje in. Heb het daarna omgedraait zodat er geen ingang meer in zat (google zat er atlijd graag bovenop, dus dat kon nog wel). Daarna zijn ze een stuk tammer geworden en waren het naar mijn mening veel leukere beesten om in huis te hebben Nu met Sjlebby en Jack hebben we er een hangmat in en geen huisje meer. Ze hebben een mandje en Sjlebby trekt die nog weleens over z'n kop en gaat dan eten zo En Sjlebby zit eigenlijk altijd onder de hangmat. Die is dus weer een beetje terug bij af haha! Maar goed, we laten het maar zo.


Dat doen ze hier ook.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:28:53 #148
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70860313
Nou, volgens mij is het huisje geen succes . Ze negeert 't compleet (ze is er volgens mij zelfs bang voor ), en na het verwijderen van het huisje, gaat ze direct weer naar haar 'eigen' plekje .
Ik probeer het morgen gewoon weer, misschien is het gewenning.. Of het is (wat ik eigenlijk vermoed) toch een te kleine doorgang...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:01:38 #149
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70870499
Over een half uurtje richting de caviaopvang tuffen om te kijken naar een castraat voor mijn dame . Ben héél benieuwd of er een beertje is die matcht bij mijn dame (aangezien ze nooit echt met een mannetje gezeten heeft)..
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:04:16 #150
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70877977
Vanochtend dus geweest, wat een lol had ik daar . Bleek tóch (het blijkt wel weer dat ik geen persoon ben om een geslacht te herkennen ) dat mijn cavia een mannetje was.
Dit nadat een jonge castraat zich niet helemaal jofel voelde, omdat mijn caaf er behoorlijk dominant tegen was.. Zelfs een oudere castraat had ook "problemen" met mijn cavia, zodat het wel steeds duidelijker werd dat het geen vrouwtje kón zijn..

Nu een jong lunkarya-beertje gekozen om te "verzorgen", die wel met mijn mannetje overweg kan.. Foto's komen later wel, eerst maar wennen hier
  zondag 12 juli 2009 @ 10:58:58 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70895369
RIP Snoetje
2002-2009



Dat beestje wist niet van ophouden maar toch is de dag gekomen.....
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70899543
Sterkte met het verlies
Het is wel een respectabele leeftijd.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70901296
Da's een mooie leeftijd... sterkte met het verlies!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:34:14 #154
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70949367
Meet Timmie, de lunkarya-beer uit de caviaopvang






pi_70950229
Dat haar voelt zeker wel apart aan, of niet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:03:20 #156
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70950546
Ik bedenkt me nu pas dat de andere cavia inmiddels ook alweer 4 jaar is

Volgens mij mist ze de ander niet eens
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70956579
Je gaat haar toch niet alleen laten zitten he? het kan wel zijn dat je er niets aan merkt, maar een cavia die altijd gezelschap gewend is, is toch minder gelukkig in zijn uppie.

De lunk is trouwens errug lief met dat zilveragoutisnoetje!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:28:47 #158
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70956853
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat haar voelt zeker wel apart aan, of niet?
Ik vind het zo grappig . 't Is ontzettend zacht, maar ook zo apart dat ik 't stiekem een klein beetje een stekelvarkentje vind
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:03 schreef zoeperzazke het volgende:
Je gaat haar toch niet alleen laten zitten he? het kan wel zijn dat je er niets aan merkt, maar een cavia die altijd gezelschap gewend is, is toch minder gelukkig in zijn uppie.
Die zal dan ook wel vereenzamen als er geen ander komt.. Ik had hetzelfde met mijn borstel, die had ook zijn broertje, en toen die overleden was, was hij echt een maand niet te genieten om 't zo maar te zeggen. Heel erg schuw..
quote:
De lunk is trouwens errug lief met dat zilveragoutisnoetje!
Mja he .

Gisteravond ook zoiets, ik had beide mannen uit de kooi gezet zodat ze wat konden rondhuppelen in de kamer.. Gaan beide mannen op een halve meter afstand met elkaar communiceren .
Wat een grappige situatie . Erg leuk om te horen
pi_70957252
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:03 schreef Prowl het volgende:
Ik bedenkt me nu pas dat de andere cavia inmiddels ook alweer 4 jaar is

Volgens mij mist ze de ander niet eens
Toen ik mijn wijlen Spikey ( ) alleen had zitten, omdat de zoektocht naar een ander caafje niet wilde vlotten. Zag ik haar met de dag verpieteren...
Was vrij zielig.

Eventueel kun je kijken voor een oudere caaf in een opvang
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70957296
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:28 schreef Sjowhan het volgende:


Ik vind het zo grappig . 't Is ontzettend zacht, maar ook zo apart dat ik 't stiekem een klein beetje een stekelvarkentje vind

Gisteravond ook zoiets, ik had beide mannen uit de kooi gezet zodat ze wat konden rondhuppelen in de kamer.. Gaan beide mannen op een halve meter afstand met elkaar communiceren .
Wat een grappige situatie . Erg leuk om te horen
Ik vind het een schattig caafje


Mijn zeugjes negeren elkaar, lekker saai
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:30:31 #161
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_70957889
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind het een schattig caafje

Mijn zeugjes negeren elkaar, lekker saai
Misschien komt dat nog . Ik ga trouwens vanuit dat ze met elkaar 'communiceren', aangezien de een op de door de ander gegenereerde ge'whiep' reageerde .

Ga trouwens wel nog op zoek naar een nieuwe kooi, de kooi waar ze nu in zitten is eigenlijk te klein voor 2 cavia's (85cmx47cm).
Bijvoorbeeld:
http://www.zooplus.nl/sho(...)derttwintig_cm/23245

Is deze kooi iets? . Of moet ik aan wat anders denken?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:17:10 #162
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_70968557
Hallo iedereen!

De cavia van mijn moeder heeft nierproblemen (vastgesteld door de dierenarts), en mag nu alleen nog maar hooi, water en paprika hebben. Geen hardvoer of andere groentes dus!
Heeft er iemand ervaring met cavia's en nierproblemen?
Kunnen ze er oud mee worden?
Kreeg de cavia ook nog ander voer/medicijnen?

Alvast bedankt!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:31:40 #163
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_70971495
beter laat dan nooit


ah ! eindelijk mn eten ! Pucca kom snel, het staat er eindelijk !


nomnomnom



het ruikt hier wel een beetje vreemd zus, anders dan normaal een schoon hok check jij het hooi eens !


Jep hier ruikt het ook vreemd !


Krijg nou wat !


wie ben jij ?!




Maar gelukkig mag hij uiteindelijk toch mee-eten

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:48:28 #164
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70972111
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Toen ik mijn wijlen Spikey ( ) alleen had zitten, omdat de zoektocht naar een ander caafje niet wilde vlotten. Zag ik haar met de dag verpieteren...
Was vrij zielig.

Eventueel kun je kijken voor een oudere caaf in een opvang
Ze is vandaag naar kennissen verhuisd die een buiten ren hebben met 2 andere caafjes dus die gaat zich wel vermaken

Geen gepiep om groente meer hier in huis
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70973320
Nonneke: leuke foto's!!!
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:17 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen!

De cavia van mijn moeder heeft nierproblemen (vastgesteld door de dierenarts), en mag nu alleen nog maar hooi, water en paprika hebben. Geen hardvoer of andere groentes dus!
Heeft er iemand ervaring met cavia's en nierproblemen?
Kunnen ze er oud mee worden?
Kreeg de cavia ook nog ander voer/medicijnen?

Alvast bedankt!
Als je nierproblemen niet effectief aanpakt, kunnen ze er niet oud mee worden. Je cavia echter van hardvoer onthouden is hoe dan ook een garantie voor ene kort leven: dit mag NOOIT aan het dieet ontbreken! Kies wel voor een goede brok met de juiste verhoudingen, zoals science selective. Blijf ook lekker variëren met groentes, maar vermijd koolsoorten en spinazie wel een beetje (nitraat enzo).

Ik heb hier ook een nierpatiënt waarvan ik dacht dat zijn einde naderde. toen de nierproblemen vast werden gesteld ben ik direct begonnem met Knoevels nierformule (zie www.knoevelshop en dan kruidenformules) en het helpt enorm, hij is in twee weken 150 gram aangekomen en nu doet hij het weer normaal. Als ik hem nu zie gaat hij gerust nog een paar jaar mee, terwijl ik daar een paar maanden teurg heel anders over dacht....
I had a signature once. It was awful.
pi_70983958
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:30 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Misschien komt dat nog . Ik ga trouwens vanuit dat ze met elkaar 'communiceren', aangezien de een op de door de ander gegenereerde ge'whiep' reageerde .
Ik reken er maar niet om, de dames zitten nu al ruim 2 drie kwart jaar bij elkaar.
Ze zijn niet echt op elkaar gesteld en verdragen elkaar...

Maar leuk dat je beestjes zo met elkaar bezig zijn
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_70983976
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:48 schreef Prowl het volgende:

[..]

Ze is vandaag naar kennissen verhuisd die een buiten ren hebben met 2 andere caafjes dus die gaat zich wel vermaken

Geen gepiep om groente meer hier in huis
Gelukkig voor de caaf, wat minder voor jou.. Die geluidjes zijn altijd zo:
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:42:08 #168
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_70995630
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Nonneke: leuke foto's!!!
[..]

Als je nierproblemen niet effectief aanpakt, kunnen ze er niet oud mee worden. Je cavia echter van hardvoer onthouden is hoe dan ook een garantie voor ene kort leven: dit mag NOOIT aan het dieet ontbreken! Kies wel voor een goede brok met de juiste verhoudingen, zoals science selective. Blijf ook lekker variëren met groentes, maar vermijd koolsoorten en spinazie wel een beetje (nitraat enzo).

Ik heb hier ook een nierpatiënt waarvan ik dacht dat zijn einde naderde. toen de nierproblemen vast werden gesteld ben ik direct begonnem met Knoevels nierformule (zie www.knoevelshop en dan kruidenformules) en het helpt enorm, hij is in twee weken 150 gram aangekomen en nu doet hij het weer normaal. Als ik hem nu zie gaat hij gerust nog een paar jaar mee, terwijl ik daar een paar maanden teurg heel anders over dacht....
Bedankt voor de snelle reactie weer
Ik heb allebei de producten besteld (science selective & nier kruidenformule). Nu maar hopen dat het snel weer beter gaat, ben best dol op dat wijffie
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_70995680
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:31 schreef Nonneke het volgende:
beter laat dan nooit

[ afbeelding ]
ah ! eindelijk mn eten ! Pucca kom snel, het staat er eindelijk !

[ afbeelding ]
nomnomnom

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het ruikt hier wel een beetje vreemd zus, anders dan normaal een schoon hok check jij het hooi eens !

[ afbeelding ]
Jep hier ruikt het ook vreemd !

[ afbeelding ]
Krijg nou wat !

[ afbeelding ]
wie ben jij ?!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar gelukkig mag hij uiteindelijk toch mee-eten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke foto's !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:47:10 #170
52016 Lyssa
music <3
pi_71007801
Eigenlijk moeten ze in het voor en na de kapper topic.

Cuppy voor:


en Cuppy na:


Ze wou graag gedeeltelijk koperrood haar passend bij haar goudagouti snoetje
pi_71010264
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:47 schreef Lyssa het volgende:
Eigenlijk moeten ze in het voor en na de kapper topic.

Cuppy voor:
[ afbeelding ]

en Cuppy na:
[ afbeelding ]

Ze wou graag gedeeltelijk koperrood haar passend bij haar goudagouti snoetje
Is ze net zo lief als ze er uit ziet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:28:40 #172
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71010772
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind het een schattig caafje


Mijn zeugjes negeren elkaar, lekker saai
Bas en Simp waren alleen lief voor elkaar als niemand keek.
Als je ze betrapte op gezellig saampjes zitten schoten ze meteen een andere kant uit.

*zucht*
Het word toch tijd om mn cavia stapel weer aan te vullen. Simply wilt ook best 2 vriendinnetjes.
*begint liefje weer aan zn mouw te trekken*
Oooh liefje!! kijk! Caafjes!
pi_71011004
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:28 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Bas en Simp waren alleen lief voor elkaar als niemand keek.
Als je ze betrapte op gezellig saampjes zitten schoten ze meteen een andere kant uit.

*zucht*
Het word toch tijd om mn cavia stapel weer aan te vullen. Simply wilt ook best 2 vriendinnetjes.
*begint liefje weer aan zn mouw te trekken*
Oooh liefje!! kijk! Caafjes!
En ze fluiten eigenlijk ook nooit, ik heb een stel saaipieten in huis.
Behalve als ze denken dat ze groenvoer krijgen (en ze denken niet zo vaak) dan gaat er een soort luchtalarm af.


* Hoort keihard nee op de achtergrond bij Q_M
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:12:59 #174
52016 Lyssa
music <3
pi_71012051
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Is ze net zo lief als ze er uit ziet?
Ja en nee, ze is heel lief, maar nog wat voorzichig en daarnaast stond ze bij God vooraan bij looks en niet bij stembanden, want haar gewhiep klinkt als gesqueel van een biggetje. Terug naar haar roots volgens mij
pi_71012211
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:12 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja en nee, ze is heel lief, maar nog wat voorzichig en daarnaast stond ze bij God vooraan bij looks en niet bij stembanden, want haar gewhiep klinkt als gesqueel van een biggetje. Terug naar haar roots volgens mij
Je kan niet alles hebben
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:37:03 #176
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71028430
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:30 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Misschien komt dat nog . Ik ga trouwens vanuit dat ze met elkaar 'communiceren', aangezien de een op de door de ander gegenereerde ge'whiep' reageerde .

Ga trouwens wel nog op zoek naar een nieuwe kooi, de kooi waar ze nu in zitten is eigenlijk te klein voor 2 cavia's (85cmx47cm).
Bijvoorbeeld: [ afbeelding ]
http://www.zooplus.nl/sho(...)derttwintig_cm/23245

Is deze kooi iets? . Of moet ik aan wat anders denken?
Die kooi heb ik ook gehad toen ik 3 caafs had. Hij is erg handig vond ik en was er zeer tevreden over. Inmiddels ben ik weer terug naar mijn oude kooi, omdat 1 van de caafs overleden is en de kooi erg groot was. Konijn van de vriendin van mijn broer huppelt er nu in, want hij was een beetje groot voor mijn oude kooi. Weer ongeswitcht dus Moet trouwens wel zeggen dat ik mijn oude kooi nog net wat handiger vind, maar ik denk dat die alleen in 100cm bij 53cm ofzo te krijgen is. Vind dat zelf overigens wel kunnen voor 2 caafs, maar goed. Ik heb nu deze weer :



[ Bericht 0% gewijzigd door ivetje op 16-07-2009 11:44:53 ]
To infinity…and beyond!
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:58:55 #177
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71029016
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:37 schreef ivetje het volgende:

[..]

Die kooi heb ik ook gehad toen ik 3 caafs had. Hij is erg handig vond ik en was er zeer tevreden over. Inmiddels ben ik weer terug naar mijn oude kooi, omdat 1 van de caafs overleden is en de kooi erg groot was. Konijn van de vriendin van mijn broer huppelt er nu in, want hij was een beetje groot voor mijn oude kooi. Weer ongeswitcht dus Moet trouwens wel zeggen dat ik mijn oude kooi nog net wat handiger vind, maar ik denk dat die alleen in 100cm bij 53cm ofzo te krijgen is. Vind dat zelf overigens wel kunnen voor 2 caafs, maar goed. Ik heb nu deze weer :

[ afbeelding ]
Voor 2 cavia's heb je inderdaad een kooi nodig die > 99x50cm zijn, dus de ruimte is perfect .

Eerlijk gezegd is de kooi waar jij naar linkt volgens mij beter; bij mij ligt er af en toe zaagsel/hooi rondom de kooi (omdat ik tralies heb ipv gaatjes), waardoor ik eigenlijk liever een kooi heb zonder tralies.

Is trouwens ook te koop bij Zooplus (alleen heet het anders )

link

Is én goedkoper (10,-) en geen verzendkosten
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:17:53 #178
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71029592
Ik ben zelf ook tevredener over de kooi die ik nu heb. Zeker ook omdat er minder stof van het zaagsel door het huis ligt enzo. Alleen tralies laat natuurlijk alles door en het hele huis was stoffig. De kast naast de kooi was bedekt met een laagje stof na een week hoor Dat is met die kooi die ik nu heb een stuk minder. En ik vind hem hadig omdat je makkelijk bij de beesten kan als ie open staat. Zowiezo staat ie altijd open hier
To infinity…and beyond!
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:16:27 #179
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71037519
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:17 schreef ivetje het volgende:
Ik ben zelf ook tevredener over de kooi die ik nu heb. Zeker ook omdat er minder stof van het zaagsel door het huis ligt enzo. Alleen tralies laat natuurlijk alles door en het hele huis was stoffig. De kast naast de kooi was bedekt met een laagje stof na een week hoor Dat is met die kooi die ik nu heb een stuk minder. En ik vind hem hadig omdat je makkelijk bij de beesten kan als ie open staat. Zowiezo staat ie altijd open hier
Mja, vooral dat stof is bij mij nu ook wel een punt .

Ik heb trouwens de kooi besteld . Daarnaast ook nog wat extra snoepjes voor de beesten.
Ben heel benieuwd of Zooplus oké is. De meningen zijn daarover verdeeld
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:43:30 #180
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71043564
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:16 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Mja, vooral dat stof is bij mij nu ook wel een punt .

Ik heb trouwens de kooi besteld . Daarnaast ook nog wat extra snoepjes voor de beesten.
Ben heel benieuwd of Zooplus oké is. De meningen zijn daarover verdeeld
succes met zooplus
We hebben daar een paar maanden terug geprobeerd een papegaaienkooi tekopen voor de chinchilla's, nadat we erachter kwamen dat het hele ding niet eens meer verkocht werd (maar wel nog op de site tekoop stond), zijn we nog 2 maanden bezig geweest om ons geld terug te krijgen


Lieve Cuppy foto's !

Hier gaat alles naar wens, meneer is nogsteeds vreselijk bang, maar das een kwestie van tijd hopen we maar
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:59:24 #181
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71044038
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:43 schreef Nonneke het volgende:

[..]

succes met zooplus
We hebben daar een paar maanden terug geprobeerd een papegaaienkooi tekopen voor de chinchilla's, nadat we erachter kwamen dat het hele ding niet eens meer verkocht werd (maar wel nog op de site tekoop stond), zijn we nog 2 maanden bezig geweest om ons geld terug te krijgen
Ik heb dan ook gekozen om via acceptgiro te betalen, dus achteraf als de levering uitgevoerd is. Als dit niet lukt, blaas ik het af, en zal het dan bij een andere nederlandse shop kopen
quote:
Lieve Cuppy foto's !

Hier gaat alles naar wens, meneer is nogsteeds vreselijk bang, maar das een kwestie van tijd hopen we maar
Ik heb ook nog een best bang meneertje.. Hij laat zich al wel aaien in zijn hokje (over z'n snoetje zeg maar ), dus zou 't voor mij ook wel een 'kwestie van tijd' zijn
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:47:45 #182
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71045376
Nou, volgens zooplus is de verzending onderweg. Ik ben héél benieuwd, laat 't afleveren bij mijn werk.
pi_71046151
Cuppy Hoe vond Loki haar?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:01:12 #184
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71056171
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:59 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ik heb dan ook gekozen om via acceptgiro te betalen, dus achteraf als de levering uitgevoerd is. Als dit niet lukt, blaas ik het af, en zal het dan bij een andere nederlandse shop kopen
[..]

Ik heb ook nog een best bang meneertje.. Hij laat zich al wel aaien in zijn hokje (over z'n snoetje zeg maar ), dus zou 't voor mij ook wel een 'kwestie van tijd' zijn
Ik heb wel veel goede ervaringen met zooplus, alleen heb ik (nog geen) kooi besteld daar. Als het goed is gaan we binnenkort verhuizen, en dan is het een mooi moment om gelijk een nieuw caviahok erin te zetten

Over zooplus:
Ze zijn betaalbaar, en op zich reageren ze snel op e-mails. Het enige probleem is dat ze vaak niet goed verpakken, iets wat met voer en kattenbakkorrels niet handig is

Ook wel eens een pakket kwijtgeraakt tijdens verzenden, en ik moest toch wel een week wachten voordat ze een nieuwe stuurden! Maar het is toch goedgekomen

Gisteren nog spullen van de Zooplus binnen gehad, dus ik heb er nog vertrouwen in!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:07:02 #185
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71056309
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:01 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik heb wel veel goede ervaringen met zooplus, alleen heb ik (nog geen) kooi besteld daar. Als het goed is gaan we binnenkort verhuizen, en dan is het een mooi moment om gelijk een nieuw caviahok erin te zetten

Over zooplus:
Ze zijn betaalbaar, en op zich reageren ze snel op e-mails. Het enige probleem is dat ze vaak niet goed verpakken, iets wat met voer en kattenbakkorrels niet handig is

Ook wel eens een pakket kwijtgeraakt tijdens verzenden, en ik moest toch wel een week wachten voordat ze een nieuwe stuurden! Maar het is toch goedgekomen

Gisteren nog spullen van de Zooplus binnen gehad, dus ik heb er nog vertrouwen in!
Ik las inderdaad ook zoiets op andere sites, dat de kooien beschadigd waren.. Als 't beschadigd bezorgd wordt, zal ik het zeker niet betalen, en wachten op een échte goede levering..
Denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat ze vanuit Duitsland opereren, en de pakketten ook vanuit daar verzonden worden.
Als ze een magazijn hier in Nederland hadden, was het denk ik beter geweest, en zou het dan ook minder kans hebben om te breken of in ieder geval te beschadigen.

Levertijd kan dus ook wel kloppen aangezien ze alles verzenden vanuit duitsland, dat duurt nu eenmaal wat langer.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:36:08 #186
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71057000
Ja dat weet ik, van de verzendtijd, hoewel ik normaal gesproken alles binnen 4 werkdagen binnen heb, duurde het toen het pakket weg was, nog een week langer voordat het opgelost was.

Wel iets om rekening mee te houden als je voer, of kattenbakkorrels gaat bestellen. Dat doe dan nu ook
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:57 #187
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71058112
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:36 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ja dat weet ik, van de verzendtijd, hoewel ik normaal gesproken alles binnen 4 werkdagen binnen heb, duurde het toen het pakket weg was, nog een week langer voordat het opgelost was.

Wel iets om rekening mee te houden als je voer, of kattenbakkorrels gaat bestellen. Dat doe dan nu ook
Ik weet niet of ik daar ook de korrels zou bestellen om eerlijk te zijn . Eerst maar even bekijken of de spullen die ik nu besteld heb, goed aankomen .
Kan namelijk ook in het dorp bij de dierenzaak het voer kopen (de 15kg zakken gerty) en koop bij de supermarkt de houtkorrels en zaagsel voor in de kooi .
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:39:15 #188
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71060654
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

En ze fluiten eigenlijk ook nooit, ik heb een stel saaipieten in huis.
Behalve als ze denken dat ze groenvoer krijgen (en ze denken niet zo vaak) dan gaat er een soort luchtalarm af.


* Hoort keihard nee op de achtergrond bij Q_M
Simp is ook niet zo van het lawaai maken. Bas was de schreeuwlelijk van het stel.
In plaats van te gillen trekt Simply aan de tralies van zn kooi als er wat lekkers aan komt. En Simply denkt wel.
Ik denk dat het een beetje in deze richting komt.

Wortel, voer, water, kroelen, lof, nomnomnom.

Ow en slag 1 gewonnen.
Liefje zegt: als Simply er niet meer is mag je 2 cavia's.. als je dan je bek maar houd.
Nog heel even narren.

(edit)

Yeah slag 2 is ook voor mij.
Ik mag 2 caafjes gaan uitzoeken. Nu snel zijn voordat we weer opnieuw kunnen beginnen.
Weet iemand een cavia opvang in Amsterdam? Eerst eens kijken of er een koppeltje 2e handsjes is wat graag bij mij wilt komen wonen voordat ik babies ga kijken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Queen_Minny op 17-07-2009 13:36:59 ]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:37:49 #189
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71065094
Over zooplus gesproken; zojuist het tweede gedeelte van mijn bestelling binnen gehad. Hij was overgepakt want de verpakking was stuk gegaan
Ach ja, alles zat erin
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:33:27 #190
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71067133
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:39 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Simp is ook niet zo van het lawaai maken. Bas was de schreeuwlelijk van het stel.
In plaats van te gillen trekt Simply aan de tralies van zn kooi als er wat lekkers aan komt. En Simply denkt wel.
Ik denk dat het een beetje in deze richting komt.

Wortel, voer, water, kroelen, lof, nomnomnom.

Ow en slag 1 gewonnen.
Liefje zegt: als Simply er niet meer is mag je 2 cavia's.. als je dan je bek maar houd.
Nog heel even narren.

(edit)

Yeah slag 2 is ook voor mij.
Ik mag 2 caafjes gaan uitzoeken. Nu snel zijn voordat we weer opnieuw kunnen beginnen.
Weet iemand een cavia opvang in Amsterdam? Eerst eens kijken of er een koppeltje 2e handsjes is wat graag bij mij wilt komen wonen voordat ik babies ga kijken.
Ik heb gegoogled, maar kon geen opvang vinden zo in de buurt . Je zou eventueel een Asiel kunnen proberen, die vangen volgens mij ook knaagdieren op..
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:37 schreef The_Tankgirl het volgende:
Over zooplus gesproken; zojuist het tweede gedeelte van mijn bestelling binnen gehad. Hij was overgepakt want de verpakking was stuk gegaan
Ach ja, alles zat erin
Goh, precies zoals je voorspelde. Had je met Ideal/vooruitbetaling betaald? Of per acceptgiro?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:02:24 #191
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71068071
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:33 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ik heb gegoogled, maar kon geen opvang vinden zo in de buurt . Je zou eventueel een Asiel kunnen proberen, die vangen volgens mij ook knaagdieren op..
[..]

Goh, precies zoals je voorspelde. Had je met Ideal/vooruitbetaling betaald? Of per acceptgiro?
Ik kon ook niks vinden, ook niet in asiels. En zonder auto reis je niet even 1 2 3 naar Zimbabwe om een cavia op te halen.
Dan maar de vervelende taak om fokkers te zoeken en babies te kijken. Ergens moeten er 2 hummels rondwandelen die verwend moeten worden.
pi_71068453
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:39 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Simp is ook niet zo van het lawaai maken. Bas was de schreeuwlelijk van het stel.
In plaats van te gillen trekt Simply aan de tralies van zn kooi als er wat lekkers aan komt. En Simply denkt wel.
Ik denk dat het een beetje in deze richting komt.

Wortel, voer, water, kroelen, lof, nomnomnom.

Ow en slag 1 gewonnen.
Liefje zegt: als Simply er niet meer is mag je 2 cavia's.. als je dan je bek maar houd.
Nog heel even narren.

(edit)

Yeah slag 2 is ook voor mij.
Ik mag 2 caafjes gaan uitzoeken. Nu snel zijn voordat we weer opnieuw kunnen beginnen.
Weet iemand een cavia opvang in Amsterdam? Eerst eens kijken of er een koppeltje 2e handsjes is wat graag bij mij wilt komen wonen voordat ik babies ga kijken.
Jeej !

De enige opvang in de buurt, die ik kon vinden is Stichting Cavia locatie Haarlem..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:29:36 #193
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71069065
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:02 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik kon ook niks vinden, ook niet in asiels. En zonder auto reis je niet even 1 2 3 naar Zimbabwe om een cavia op te halen.
Dan maar de vervelende taak om fokkers te zoeken en babies te kijken. Ergens moeten er 2 hummels rondwandelen die verwend moeten worden.
is http://link.marktplaats.nl/263682464 bv niet iets? Ik heb de postcode van de herengracht genomen om een beetje in het gebied te zoeken..
pi_71070418
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:02 schreef Queen_Minny het volgende:
Dan maar de vervelende taak om fokkers te zoeken en babies te kijken. Ergens moeten er 2 hummels rondwandelen die verwend moeten worden.
Waarom zo neerbuigend naar fokkers toe? Als je via de reguliere kanalen zoekt vindt je vrijwel alleen leuke mensen hoor.... Kijk eens op www.fokkerskaart.nl!
I had a signature once. It was awful.
pi_71071190
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Waarom zo neerbuigend naar fokkers toe? Als je via de reguliere kanalen zoekt vindt je vrijwel alleen leuke mensen hoor.... Kijk eens op www.fokkerskaart.nl!
Wat een handige site!
Thx voor het plaatsen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:51:16 #196
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71072053
quote:
is http://link.marktplaats.nl/263682464 bv niet iets? Ik heb de postcode van de herengracht genomen om een beetje in het gebied te zoeken..
Die zijn ook leuk!
Ze zijn allemaal leuk... dat is het probleem
Ik heb het alleen niet zo op dieren kopen via marktplaats. Ik weet liever wat ik in huis haal. Al zien die caafjes er goed uit.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Waarom zo neerbuigend naar fokkers toe? Als je via de reguliere kanalen zoekt vindt je vrijwel alleen leuke mensen hoor.... Kijk eens op www.fokkerskaart.nl!
Dat bedoelde ik met een knipoog.
Als in: Ik ga 2 baby caafjes uitzoeken! erg he?!

Handige site! thx!

[ Bericht 30% gewijzigd door Queen_Minny op 17-07-2009 17:18:59 ]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:35:02 #197
52016 Lyssa
music <3
pi_71073238
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Cuppy Hoe vond Loki haar?
Als een beest ging ie tekeer En soms nog steeds.. 1e nacht was wel te doen. 2e nacht was echt te ernstig, Cuppy helemaal overstuur. Bleef gillen, zelfs toen Loki gewoon ging drinken Nu nog regelmatig gebrom en achter elkaar geren, maar verder wel ontspannen
pi_71073532
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:51 schreef Queen_Minny het volgende:
Die zijn ook leuk!
Ze zijn allemaal leuk... dat is het probleem
Ik heb het alleen niet zo op dieren kopen via marktplaats. Ik weet liever wat ik in huis haal. Al zien die caafjes er goed uit.
Kookai kwam ook van marktplaats, zolang je zelf een beetje verstand hebt van cavia's kan het zeker goed komen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:06:36 #199
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71080014
Yay! Een paar hobbyfokkers gevonden in mijn buurt. Mn vriendin wilt me rondrijden om caafjes te kijken.
pi_71080113
Net een weekje 5 jaar oud geworden en helaas heengegaan:



Vaarwel maatje...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:29:39 #201
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71080614
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:33 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ik heb gegoogled, maar kon geen opvang vinden zo in de buurt . Je zou eventueel een Asiel kunnen proberen, die vangen volgens mij ook knaagdieren op..
[..]

Goh, precies zoals je voorspelde. Had je met Ideal/vooruitbetaling betaald? Of per acceptgiro?
Vooruitbetaald. Ik ben benieuwd hoe het verzenden van je hok gaat (serieus). Want ze zijn daar erg betaalbaar!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:38:53 #202
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_71082807
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:34 schreef Sjowhan het volgende:
Meet Timmie, de lunkarya-beer uit de caviaopvang
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha leuk ruig beest !
phluphy for president!
pi_71083193
Een topic over cavias!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:01:34 #204
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71089497
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:50 schreef Thisbe het volgende:
Een topic over cavias!
En wij hebben toevallig hele leuke cavias.

Nog een uurtje en dan babies kijken.
Wat duurt wachten toch lang als je ergens heel veel zin in hebt. Ik lijk wel een klein kind dat wacht op zn tripje disneyland.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:26:41 #205
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71089882
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:01 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

En wij hebben toevallig hele leuke cavias.

Nog een uurtje en dan babies kijken.
Wat duurt wachten toch lang als je ergens heel veel zin in hebt. Ik lijk wel een klein kind dat wacht op zn tripje disneyland.
Ik hoop dat er een (of twee) leuke babies bij zitten .

Zat net te loeren op de caviaopvang Haarlem, blijkt daar een jonge familie te zitten . 't Is dat ik in augustus/september wegga, anders zou ik kijken of ik ze kon opvangen
  zaterdag 18 juli 2009 @ 16:53:23 #206
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71096731
Een hok met borstels, en een hok met gladhaartjes. Allemaal even leuk. Wie o wie zou er bij mij komen wonen?

Dit kleine meisje viel op door haar mooie kuif. Even oppakken en troetelen en mevrouw begon gelijk vrolijk te piepen en maakte het zich gemakkelijk in mn armen. Ze is dol op knuffelen. En liet in tevredenheid een paar keuteltjes vallen. Ik denk dat ze besloot best met mij mee te willen.

Dus bij deze stel ik jullie voor aan Elvis.


In het 2e hok zaten de gladharigen. Het was een gepiep van jewelste daar.
Deze kleine meid besloot eens te kijken wie die mensen nou waren die zo te stonden oooohen en aaaahen. Even proberen haar op te tillen en ze stoof het veilige schuilhokje in. Om er heel snel weer uit te komen om weer te kijken wie we nou waren. Na 2 pogingen kreeg ik haar eindelijk te pakken. Wat bleek, deze dame had pit. Alles is leuk en interessant. Ook Elvis vond ze wel leuk, en Elvis met haar lieve aard kroop meteen lekker tegen haar aan. We hadden een match!

Dus ik stel jullie ook voor aan Prestly.


Deze meiden wonen vanaf vandaag gezellig bij mij. Simply moet nog even wennen aan zn lawaaierige nieuwe buren. Tot nu toe vind ie eten belangrijker dan even beleefd kennis maken. Terwijl de meiden hem heel enthousiast begroetten met een hoop gepiep. Meneer keerde stug zn kont naar hun toe en at verder.


Kennis maken met Liefje ging beter.
Na al zn NEE! Vind ie ze toch best wel leuk. En zij hem ook!

Elvis besloot gelijk lekker warm weg te kruipen tegen Prestly en vriendjes arm.

Ook zonder Prestly vind Elvis Liefje best knuffelbaar. Zou ze op schoot mogen?

Na al die drukte was het tijd voor een tukkie in het nieuwe hok.

Even bij komen saampjes in het huisje hoor.

En een cavia zou geen cavia zijn als de 2e gedachte niet zou zijn... eten!!!
pi_71100178
Lieve foto's !

Ik vind vooral Elvis erg leuk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:38:52 #208
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71100878
Leuke foto's en leuk verhaal.
Elvis is inderdaad een snoettige cavia . Maar Prestly mag er ook best wel wezen dacht ik zo
pi_71101493
Ik heb nu aardbeien in het ruifje gedaan en dan eten de dames ze wel op.

Bijna alles wat in het ruifje zit is dan interessanter en smaakt beter...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:02:23 #210
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71105517
Ik ben ook heel blij met deze 2 meiden.
Elvis is de verlegen van t stel. Als je haar ziet eten lig je dubbel. Stiekem t huisje uit kruipen. hapje uit de bak nemen, en weer t huisje in om het weer te herhalen zodra ze dr mondje leeg heeft.

Prestly moet alles checken. Die hobbelt maar het hok door, knaagt aan tralies en probeert erin te klimmen.
Ze is er nu achter dat ze al het hooi uit de ruif kan trekken n vind dat blijkbaar superleuk aangezien de ruif nokkie vol zat en nu leeg is, en t hooi ligt keurig over de bodem (en de vloer) verspreid.

Ook zijn het 2 kletskousen. Ze blijven piepen. Ik wacht met spanning op de eerste wiep.

En Heel-hard-NEE!-gillend-vriendje... gilt nu heel hard dat Prestly van hem is.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu aardbeien in het ruifje gedaan en dan eten de dames ze wel op.

Bijna alles wat in het ruifje zit is dan interessanter en smaakt beter...

Maffe beesten.
pi_71110420
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:02 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben ook heel blij met deze 2 meiden.
Elvis is de verlegen van t stel. Als je haar ziet eten lig je dubbel. Stiekem t huisje uit kruipen. hapje uit de bak nemen, en weer t huisje in om het weer te herhalen zodra ze dr mondje leeg heeft.

Prestly moet alles checken. Die hobbelt maar het hok door, knaagt aan tralies en probeert erin te klimmen.
Ze is er nu achter dat ze al het hooi uit de ruif kan trekken n vind dat blijkbaar superleuk aangezien de ruif nokkie vol zat en nu leeg is, en t hooi ligt keurig over de bodem (en de vloer) verspreid.

Ook zijn het 2 kletskousen. Ze blijven piepen. Ik wacht met spanning op de eerste wiep.

En Heel-hard-NEE!-gillend-vriendje... gilt nu heel hard dat Prestly van hem is.
[..]


Maffe beesten.
En Simply vindt het maar zo- zo ?

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:21:03 #212
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71117846
Simply heeft besloten dat de buren te veel herrie maken. Je kan hem vergelijken met je vervelende oude buurman.

Tja... en omdat ik maar met mn camera achter mn beesten aan blijf hollen... volgt hier nog wat cavia spam.


*mopper mopper* kan ik niet eens rustig eten?


grmbl. Nieuwe herriemakers en dat stomme flitsding.Laat me eten mens!


Elvis en Prestly meet Kimmy.
Wie zijn jullie en wat moeten jullie op mijn schoot?


Wat een rare dingen zijn jullie. Ziet eruit als muis... maar jullie zijn geen muis.


Hooi omnomnomnom


Mag ik ook hooi?


Binnen!


Je ziet me niet je ziet me... wel!


Elvis! Kom checken wat die meneer doet terwijl hij naar die lichtbak kijkt! Grappig he?
pi_71125499
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:21 schreef Queen_Minny het volgende:
Simply heeft besloten dat de buren te veel herrie maken. Je kan hem vergelijken met je vervelende oude buurman.

Tja... en omdat ik maar met mn camera achter mn beesten aan blijf hollen... volgt hier nog wat cavia spam.

[ afbeelding ]
*mopper mopper* kan ik niet eens rustig eten?

[ afbeelding ]
grmbl. Nieuwe herriemakers en dat stomme flitsding.Laat me eten mens!
Die foto's
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 19 juli 2009 @ 20:25:29 #214
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71130035
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Die foto's
Ik hoorde m gewoon vloeken toen ik heel enthousiast de camera in zn hok stopte.
Ouwe knorrepot.
  maandag 20 juli 2009 @ 09:53:21 #215
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71141549
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:29 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Vooruitbetaald. Ik ben benieuwd hoe het verzenden van je hok gaat (serieus). Want ze zijn daar erg betaalbaar!
Volgens het T&T nummer wat ik gekregen heb, is de zending de 18e al aangeboden. Vreemd genoeg was er niemand (kantoor is gesloten in het weekend), dus hoop 't vandaag alsnog binnen te krijgen.
Ik laat het wel weten
  maandag 20 juli 2009 @ 15:28:15 #216
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71151291
Binnen gekregen. 2 flinke dozen, 1 voor de hooitunnel, 1 voor de kooi. Aangezien ik 't niet mee kan nemen in de trein ( ) zal ik pas morgen weten hoe en of de kooi de zending heeft overleefd
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:53:58 #217
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71174702
Helaas is de cavia van mijn moeder vrijdag overleden
En nu zit de ander helemaal alleen
Dat wordt dus een nieuwe vriendin voor de caaf uitzoeken!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:34:57 #218
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71176106
Vanmorgen boodschappen gedaan, bij de groente afdeling witlof gepakt en boontjes.

Helaas geen caafjes meer om het aan te geven

Bah wat is het hier stil in de woonkamer
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:01:51 #219
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71176948
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:34 schreef Prowl het volgende:
Vanmorgen boodschappen gedaan, bij de groente afdeling witlof gepakt en boontjes.

Helaas geen caafjes meer om het aan te geven

Bah wat is het hier stil in de woonkamer
Tijd voor nieuwe caafjes dan.
Je moet toch een cavia of 2 hebben om je groenten mee te delen?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:20:37 #220
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71177618
Nee helaas geen caafjes meer hier, misschien als mn dochters wat ouder zijn maar nu niet.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:56:41 #221
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71178803
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:20 schreef Prowl het volgende:
Nee helaas geen caafjes meer hier, misschien als mn dochters wat ouder zijn maar nu niet.
Verstandig . Zo voorkom je dat de beestjes nu wel interessant zijn, maar na bijvoorbeeld een maand niet meer naar omgekeken wordt (veel gehoord/gelezen, ouders en kinderen beseffen gewoon niet dat een beestje geen 2 jaar leeft zoals een hamster, maar dat het beestje toch 7/8 jaar kan worden).
pi_71182869
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:56 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Verstandig . Zo voorkom je dat de beestjes nu wel interessant zijn, maar na bijvoorbeeld een maand niet meer naar omgekeken wordt (veel gehoord/gelezen, ouders en kinderen beseffen gewoon niet dat een beestje geen 2 jaar leeft zoals een hamster, maar dat het beestje toch 7/8 jaar kan worden).
Ja, als kind had ik toen ik 4 was voor het eerst cavia's.
Gelukkig bleef ik ze interessant vinden, maar toch komt voor het grootste gedeelte de zorg op mijn moeder neer. En gelukkig vond ze dat niet erg
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:25:37 #223
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71192451
Ik zag gisteren (of was 't in het weekend, geen idee meer) ook zoiets grappigs.. Jonge griet (denk rond 11jaar oid) pakte op een gegeven moment iets uit de zandbak ( ) op, en ik moest het toch even wat beter bekijken. Bleek het gewoon een cavia te zijn .
Die "speelde" dus met die kinderen mee in de zandbak .
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:41:40 #224
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71193110
Even over 2 posts verdelen hoor

Voor The_Tankgirl:
Zooplus heeft het prima verpakt . Ben op dit moment nog best tevreden hoe ze 't allemaal hebben verpakt.
Zie de foto's voor info:

pi_71193122
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:56 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Verstandig . Zo voorkom je dat de beestjes nu wel interessant zijn, maar na bijvoorbeeld een maand niet meer naar omgekeken wordt (veel gehoord/gelezen, ouders en kinderen beseffen gewoon niet dat een beestje geen 2 jaar leeft zoals een hamster, maar dat het beestje toch 7/8 jaar kan worden).
Nonsense, met een goed baasje (en daar ga ik toch vanuit hier ) hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Caafjes neem je als (verantwoorde) ouder toch echt eerst voor jezelf, want je moet wel iedere week dat hok verschonen en de beestjes aandacht geeft. Als je dat kunt, is het juist heel goed om cavia's te nemen als je kinderen hebt, dan kun je ze precies die verantwoordelijkheid leren hoe je voor een dier zorgt, e tegelijkertijd geef je ze iets onmisbaars: onvoorwaardelijke dierenliefde. Essentieel in iedere opvoeding, vind ik

Als je die gruwelverhalen wel eens leest van jonge kinderen die een kinderboerderij in de fik steken ofzo, dan weet je precies wat ze gemist hebben.... anders hadden ze zoiets NOOIT kunnen doen...Maarja, helaas geven de ouders vaak net zo weinig om dieren als zijzelf.....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:44:22 #226
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71193213
En nu nog voor de fotoupdate van de cavia's . Zie trouwens wel dat Jasper (mijn oudere mannetje) weer de nagels bijgeknipt moeten worden, dat moet ik deze week ook maar doen







pi_71193344
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:44 schreef Sjowhan het volgende:
En nu nog voor de fotoupdate van de cavia's . Zie trouwens wel dat Jasper (mijn oudere mannetje) weer de nagels bijgeknipt moeten worden, dat moet ik deze week ook maar doen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een schatjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:52:44 #228
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71193499
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat een schatjes
Mja, ik moet af en toe ook zo lachen om Timmie, Jasper of beiden .

Ik heb het gevoel dat beide 'partijen' tot elkaar gekomen zijn, ze 'mopperen' af en toe wel een beetje naar elkaar nog (dat brommen en schudden met de billen, "macho gedrag" wat ik ergens anders las) maar volgens mij heeft Jasper Timmie geaccepteerd en zijn ze maatjes .
Timmie schiet nog steeds wel in zijn hok als ik op sta, of de kamer kom binnen gewandeld, maar zie ook dat hij steeds nieuwsgieriger wordt wat er nou weer in de kooi gelegd is
pi_71193571
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:52 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Mja, ik moet af en toe ook zo lachen om Timmie, Jasper of beiden .

Ik heb het gevoel dat beide 'partijen' tot elkaar gekomen zijn, ze 'mopperen' af en toe wel een beetje naar elkaar nog (dat brommen en schudden met de billen, "macho gedrag" wat ik ergens anders las) maar volgens mij heeft Jasper Timmie geaccepteerd en zijn ze maatjes .
Timmie schiet nog steeds wel in zijn hok als ik op sta, of de kamer kom binnen gewandeld, maar zie ook dat hij steeds nieuwsgieriger wordt wat er nou weer in de kooi gelegd is
Dat 'macho-gedrag' doen mijn zeugjes ook als ze in de mood zijn...

Het ziet er potsierlijk uit
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:01:04 #230
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71193805
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat 'macho-gedrag' doen mijn zeugjes ook als ze in de mood zijn...

Het ziet er potsierlijk uit
't Zou best ook wel voor mijn mannetje kunnen gelden (Jasper doet 't meer dan Timmie, maar misschien komt dat ook omdat Timmie nog niet zo 'oud' is), dat hij in de mood is .
pi_71193957
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:01 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

't Zou best ook wel voor mijn mannetje kunnen gelden (Jasper doet 't meer dan Timmie, maar misschien komt dat ook omdat Timmie nog niet zo 'oud' is), dat hij in de mood is .
Ze doen het ook deels om de rangorde te bevestigen.

Dat wegschieten doet mijn Oryx van 2,5 jaar ook... Soms als ik een onverwachte beweging maak, denk niet dat het gedrag helemaal verdwijnt.
Ze is echt een zenuwpeesje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:18:34 #232
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_71194465
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:44 schreef Sjowhan het volgende:
En nu nog voor de fotoupdate van de cavia's . Zie trouwens wel dat Jasper (mijn oudere mannetje) weer de nagels bijgeknipt moeten worden, dat moet ik deze week ook maar doen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij gaat niet eens op je tobo zitten? dat doen er een paar bij ons veel leuker dan een tafel om 1 of andere reden
phluphy for president!
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:20:04 #233
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71208264
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:41 schreef Sjowhan het volgende:
Even over 2 posts verdelen hoor

Voor The_Tankgirl:
Zooplus heeft het prima verpakt . Ben op dit moment nog best tevreden hoe ze 't allemaal hebben verpakt.
Zie de foto's voor info:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey das mooi! Je hebt me overtuigd, ga toch daar ook eens een hok bestellen
Bedankt voor de update
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:39:26 #234
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71210899
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:44 schreef Sjowhan het volgende:
En nu nog voor de fotoupdate van de cavia's . Zie trouwens wel dat Jasper (mijn oudere mannetje) weer de nagels bijgeknipt moeten worden, dat moet ik deze week ook maar doen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een liefjes.
Timmie vreet je toch bijna op met dat zoenbare snoetje van m?
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:01:54 #235
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_71240416
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:52 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Mja, ik moet af en toe ook zo lachen om Timmie, Jasper of beiden .

Ik heb het gevoel dat beide 'partijen' tot elkaar gekomen zijn, ze 'mopperen' af en toe wel een beetje naar elkaar nog (dat brommen en schudden met de billen, "macho gedrag" wat ik ergens anders las) maar volgens mij heeft Jasper Timmie geaccepteerd en zijn ze maatjes .
Timmie schiet nog steeds wel in zijn hok als ik op sta, of de kamer kom binnen gewandeld, maar zie ook dat hij steeds nieuwsgieriger wordt wat er nou weer in de kooi gelegd is
En? Heb je de kooi al neergezet?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:35:41 #236
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71242511
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:01 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

En? Heb je de kooi al neergezet?
Nog geen tijd voor gehad.. Vanavond staat toch wel weer de "verschoning" op de planning, dan zal ik gelijk de nieuwe kooi ervoor gaan gebruiken.
pi_71245338
tvp nav deze bejaarde cavia verwennen
ik ga nu t bottenzakje even halen voor betere foto's

* muisje-eliza is helemaal om en wil later ook 2 caafjes
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:00:59 #238
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71245378
Ik kwam er afgelopen week achter dat Sjlebby dol is op peren-ijsjes Hij begon eraan te likken en nam een erg grote hap uit mijn ijsje haha!! Ik probeer eigenlijk alle eetbare dingen bij de cavia's. Als ze het lusten, mogen ze een paar hapjes Zo at Google graag pepermuntjes en snoephartjes. En een frietje vinden ze ook lekker. Evenals rauwe spaghetti btw. En nu dus peren-ijsjes!
To infinity…and beyond!
pi_71245780
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:00 schreef muisje-eliza het volgende:
tvp nav deze bejaarde cavia verwennen
ik ga nu t bottenzakje even halen voor betere foto's

* muisje-eliza is helemaal om en wil later ook 2 caafjes
Je kan het caafje ook even op een keukenweegschaal zetten, kan je het gewicht in de gaten houden (kijken of hij afvalt of juist aankomt). Hooi is essentieel, net zoals groenvoer en daarnaast hardvoer. Het zag eruit als een prachtbeest en qua knippen.. tja, er zijn ook mensen die een langhaar altijd kort knippen, maar ik hou het altijd bij, zodat het net niet sleept over de grond. De kont daarentegen is compleet afhankelijk van de smerigheid van een caafje. Loki kan er bij mij een ontzettende klittenboel van maken en die is dus laatst aan 1 kant helemaal kort geknipt op het kontje. Groeit wel weer aan
pi_71246031
we weten niet eens hoe ie heet
maar hier de bejaarde




we hebben dus rondom geknipt zodat het net niet op zn pootjes valt

[ Bericht 5% gewijzigd door muisje-eliza op 23-07-2009 13:19:16 ]
pi_71246106
Wat een schatje De lengte van het haar is prima zo. Kuifje wat kort Punky

Heeft ie een waasje voor zn ogen? Lijkt wel staar oid. Heb je t idee dat ie goed kan zien?
pi_71246170
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Lyssa het volgende:
Wat een schatje De lengte van het haar is prima zo. Kuifje wat kort Punky

Heeft ie een waasje voor zn ogen? Lijkt wel staar oid. Heb je t idee dat ie goed kan zien?
ze hebben m al heel lang...ik denk wel 5-6 jaar, zn botten steken op zn heupen uit, en zn ogen hebben staar. Ik heb gister na wat tips zn tanden bekeken maar die zien er goed uit
pi_71246206
als ie gewoon wat zit te iepen, is dat ie het aangenaam heeft?

hij zat net zn snuitje te poetsen
pi_71246266
als ze zichzelf wassen zijn ze op hun gemak beetje pruttelen is ook goed. Hard whiepen is vaak in combinatie met geluid van het krijgen van groenvoer (plastic zakje, deur van koelkast e.d.) daarnaast heb je nog het mopperen op harde geluiden bijv. sleutels rammelen. Dat zijn de geluiden die ik hier hoor (en dan nog geil gebrom van loki, maar das alleen als je meerdere cavia's hebt).
pi_71246391


korte kontje van Loki, rechterkant is kortgewiekt een paar weken terug.
pi_71246406
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Lyssa het volgende:
als ze zichzelf wassen zijn ze op hun gemak beetje pruttelen is ook goed. Hard whiepen is vaak in combinatie met geluid van het krijgen van groenvoer (plastic zakje, deur van koelkast e.d.) daarnaast heb je nog het mopperen op harde geluiden bijv. sleutels rammelen. Dat zijn de geluiden die ik hier hoor (en dan nog geil gebrom van loki, maar das alleen als je meerdere cavia's hebt).
oh gelukkig...hij zit nu op de bank, en het regent n beetje hard, dus ik wil m nog even niet terug brengen. Maar als dat iepen betekend dat ie het wel leuk vind hier laat ik m nog even zitten
pi_71246461
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

oh gelukkig...hij zit nu op de bank, en het regent n beetje hard, dus ik wil m nog even niet terug brengen. Maar als dat iepen betekend dat ie het wel leuk vind hier laat ik m nog even zitten
Dat hok in het andere topic is zn gewone onderkomen? Of was dat buiten bij je in een ren?
pi_71246478
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

korte kontje van Loki, rechterkant is kortgewiekt een paar weken terug.
deze hebben we eerst gewassen met baby-shampoo en antiklit er bleef maar bruine derrie van zn bibs afkomen en het trok aan de haartjes *auw* we hebben zn bibs heul erg kort geknipt. Na heul voorzichtig knippen kwamen we er achter dat een caaf geen staartje heeft
pi_71246539
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:31 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

deze hebben we eerst gewassen met baby-shampoo en antiklit er bleef maar bruine derrie van zn bibs afkomen en het trok aan de haartjes *auw* we hebben zn bibs heul erg kort geknipt. Na heul voorzichtig knippen kwamen we er achter dat een caaf geen staartje heeft
Ik was ook vaak met zwitsal of met speciale caviashampoo van Knoevel. Loki is momenteel alweer smerig, want hij wil Cuppy bespringen, die daar niet van gediend is en dan een portie spul over m heen sproeit

En nee, cavia;s hebben geen staart
pi_71246561
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Dat hok in het andere topic is zn gewone onderkomen? Of was dat buiten bij je in een ren?
neeh hij heeft een buitenhok op de stenen met een boven verdieping met nachthok. De buren hebben geen ren voor hem, en ik dacht dat caafjes het wel leuk vinden om in het gras rond te lopen, dus heb ik een reserve-rattenkooi van ons gepakt en hem daar een paar uurtjes ingezet
pi_71246603
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:33 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

neeh hij heeft een buitenhok op de stenen met een boven verdieping met nachthok. De buren hebben geen ren voor hem, en ik dacht dat caafjes het wel leuk vinden om in het gras rond te lopen, dus heb ik een reserve-rattenkooi van ons gepakt en hem daar een paar uurtjes ingezet
Ah heel goed! (Al ben ik geen fan van buitenhokken, maar das persoonlijk). Klinkt iig wel dat ie lekker de ruimte heeft. Dat is goed.

Vertroetel 'm maar flink! Eenzame caafjes zijn zielig
pi_71246752
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:34 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ah heel goed! (Al ben ik geen fan van buitenhokken, maar das persoonlijk). Klinkt iig wel dat ie lekker de ruimte heeft. Dat is goed.

Vertroetel 'm maar flink! Eenzame caafjes zijn zielig
jah ik wil m heel erg graag verwennen. Over n paar weekjes zijn de buren weer terug en ze herkennen m dan vast niet meer
Ben blij dat ik in de tussentijd mn onbenullige cavia vragen hier kan stellen
pi_71247156
Iedereen is ooit cavia-noob geweest. Ik heb al 3,5 jaar cavia's en kan gellukig nog steeds met m'n vragen hier en bij zoeperzazke terecht
pi_71247635
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:00 schreef ivetje het volgende:
Ik kwam er afgelopen week achter dat Sjlebby dol is op peren-ijsjes Hij begon eraan te likken en nam een erg grote hap uit mijn ijsje haha!! Ik probeer eigenlijk alle eetbare dingen bij de cavia's. Als ze het lusten, mogen ze een paar hapjes Zo at Google graag pepermuntjes en snoephartjes. En een frietje vinden ze ook lekker. Evenals rauwe spaghetti btw. En nu dus peren-ijsjes!
Wat cavia's allemaal niet eten..
Ik had er zelf een die dol was op chocolade.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_71247962
nou deze vind gedroogd broog iig erg lekker. Hij zat aan de andere kant van de bank, ik leg dat broodje neer, en meneer steekt zn neus de lucht in en ruikt zichzelf zo naar t broodje (nu moeten de ratjes wachten op de volgende lading)

cavia in de aanval:
pi_71248101
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

ze hebben m al heel lang...ik denk wel 5-6 jaar, zn botten steken op zn heupen uit, en zn ogen hebben staar. Ik heb gister na wat tips zn tanden bekeken maar die zien er goed uit
Dat is een respectabele leeftijd
Wat betreft het tanden checken, je kan alleen maar de snijtanden zien.
De kiezen zijn voor ons onzichtbaar, doordat de wangen naar binnen vallen.
De dierenarts kan het gebit controleren op haken en onregelmatigheden, maar aangezien het niet jullie caaf is en de caaf normaal eet?
Mocht hij plots niets meer eten dan is het heel belangrijk dat je z.s.m. naar de dierenarts gaat, want een caaf mag niet vasten.

Ik vind je 'bejaarde' een leukerd
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:15:18 #257
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71248102
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef muisje-eliza het volgende:
nou deze vind gedroogd broog iig erg lekker. Hij zat aan de andere kant van de bank, ik leg dat broodje neer, en meneer steekt zn neus de lucht in en ruikt zichzelf zo naar t broodje (nu moeten de ratjes wachten op de volgende lading)

cavia in de aanval:
[ afbeelding ]
Moet goed kijken, maar ik zie 'm zitten . Mijn caafjes houden ook wel van brood (goed uitgedroogd wel trouwens, dat is het beste
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:16:16 #258
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71248138
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat cavia's allemaal niet eten..
Ik had er zelf een die dol was op chocolade.
Chocola
Dat kan ik inderdaad ook nog wel proberen . Jasper is wel een kieskeur, die lust zelfs paprika niet.. Timmie wel, die eet 't met hand bijna op
pi_71248840
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:16 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Chocola
Dat kan ik inderdaad ook nog wel proberen . Jasper is wel een kieskeur, die lust zelfs paprika niet.. Timmie wel, die eet 't met hand bijna op
En eigenlijk mag ik er niet om lachen, maar doe ik het stiekem toch...
Diezelfde cavia at ook vliegen (mepte een keer een vlieg, deze viel in het hok, cavia sprint er op af en begint met smaak te eten).
Dat is echt wel het meest rare wat ik ooit heb meegemaakt.
Oh ze at ook als je er niet snel genoeg bij was, plastic zakken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_71249394
Hier ging ik ooit loki kammen en omdat het toch verschoobn tijd was legde ik de haren in het hok. Barbabob kruipt naar de haren toe en begint ervan te smikkelen! Snel maar uit het hok gehaald
pi_71253685
O ja... haren eten doen cavia's ook...
Vooral mensenhaar... echt een ware delicatesse.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:35:06 #262
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71254734
Sjlebby vreet ook z'n net afgeknipte haren lekker op Heb ze toen maar snel bij em uit de buurt gelegd, geen zin in haarballen hier.
Ben trouwens wel blij om te horen dat meer mensen hun caaf gewoon alles voeren wat ie lust Met mate natuurlijk, maar ik was al bang voor reacties dat ie geen ijs mag etc.
To infinity…and beyond!
pi_71255166
Het is dat die van mij geen chocolade lusten, maar anders...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:49:57 #264
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_71258971
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Lyssa het volgende:
(en dan nog geil gebrom van loki, maar das alleen als je meerdere cavia's hebt).
Toch gaat dat hier niet op. Fozzy doet het ook als ik m aai
En ik maar voorzichtig zijn met wat ik m geef trouwens.. lees ik hier over perenijsjes
Al moet ik zeggen dat ie vorige keer n chipje uit de zak heeft gestolen (honing mosterd smaak, voor de geïnteresseerden) . Verder houdt meneer alleen van vers eigenlijk. En het aller, allerliefste aardbeien of ananas.. Verwend? Nee hoor
pi_71259746
Brommen doen ze hier ook met het aaien
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:19:15 #266
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71268266
Simply bromt om alles.
Zelfs als je je grote teen beweegt hoor je een brom. Op schoot doet ie t nooit. Dan zit ie lekker op zn gemak te piepen.
En hij doet een moord voor tijgernootjes.

Ik heb vandaag de dames voor het eerst groenvoer gegeven. Andijvie en een stukje tomaat. Het duurde maar een half uur tot ze erachter kwamen dat t eetbaar is. Ze raakten helemaal van slag door de groenten.

Snuffelen, wegrennen, weer snuffelen, weer weg rennen, hapje nemen, weer wegrennen... toen besloten was dat de kust veilig was kwamen ze erachter dat het best lekker is. Prestly viel zo aan op de tomaat dat dr hele kop rood was.

Weer 2 cavia's die niet sporen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:43:51 #267
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71278200
Gisteravond een tijd bezig geweest om de nieuwe kooi in gebruik te nemen. 't Was een klein bouwpakket (tralies waren bijv nog niet gemonteerd op de kooi) zodat ik een tijdje bezig geweest ben om die netjes vast te klikken .
Toen dat gelukt was, de kooi voorzien van de houtkorrels, zaagsel, hooi in de huisjes en in de ruif hooi en daarna naar de woonkamer om de jongens over te zetten. 't Was een hele gewenning voor de 2 mannen, maar na een half uurtje liepen ze naar elkaar te communiceren dat 't een lieve lust was (zacht gepiep, dat ze 't naar hun zin hebben zeg maar). De fles (model kende ik zelf niet , dus moest zelf even onderzoeken hoe het aan de kooi bevestigd moest worden) was ook snel gevonden door Timmie, zodat ik daar ook gerust over was.

Het blijkt ook dat beide heren in het meegeleverde (plasticen) huisje kunnen bivakkeren, want beide heren zaten er later op de avond in (terwijl 't houten huisje echt voor Timmie was, aangezien hij daar in past) . En dat de hooiruif toch niet heel erg gewaardeerd wordt (er was niets van gegeten), dus denk dat ik de ruif er maar uit haal en dan los het hooi in de hoek leg .

Helaas heb ik nog geen foto's, maar deze komen zeker vanavond nog .
pi_71279011
wanneer slapen cavia's het liefste? zijn het dag/nacht/schemer-dieren?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:20:07 #269
52016 Lyssa
music <3
pi_71279293
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:11 schreef muisje-eliza het volgende:
wanneer slapen cavia's het liefste? zijn het dag/nacht/schemer-dieren?
het zijn dagdieren, maar hier zijn ze gewoon lui ze slapen ook overdag. Eten, slapen, eten, elkaar achterna zitten, eten, slapen met tussendoor veel gepoep en wat gedrink
pi_71279354
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:11 schreef muisje-eliza het volgende:
wanneer slapen cavia's het liefste? zijn het dag/nacht/schemer-dieren?
Ze slapen als ze zin hebben. De klok boeit ze niet
I had a signature once. It was awful.
pi_71280449
oh oke... gisterochtend was ie op de bank, en was ie een stuk actiever dan gisteravond hij zal wel n avond-humeur hebben
pi_71280974
Ja, mijn cavia's zijn vrij luie dieren
Met af en toe een dolle 10 minuten...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:38:16 #273
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71284260
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:43 schreef Sjowhan het volgende:
Gisteravond een tijd bezig geweest om de nieuwe kooi in gebruik te nemen. 't Was een klein bouwpakket (tralies waren bijv nog niet gemonteerd op de kooi) zodat ik een tijdje bezig geweest ben om die netjes vast te klikken .
Ow haha, dat had ik er wel ff bij mogen zeggen. Volgens mij heb je dezelfde kooi als ik en je moet de trailies rechtop zetten om hem erin te haken. Daarna kan je hem pas plat op de bovenkant leggen Wij zijn ook zo lang bezig geweest toen! En mijn moeder laatst weer toen ze op de caafs moest passen haha.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:35:10 #274
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71288709
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:38 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ow haha, dat had ik er wel ff bij mogen zeggen. Volgens mij heb je dezelfde kooi als ik en je moet de trailies rechtop zetten om hem erin te haken. Daarna kan je hem pas plat op de bovenkant leggen Wij zijn ook zo lang bezig geweest toen! En mijn moeder laatst weer toen ze op de caafs moest passen haha.
Mja.. Ik dus eerst horizontaal proberen die tralies vast te klikken (dus al deels vastgemaakt aan de rest van de kooi). No way dat het lukte hoeveel kracht ik ook zette . Was zelfs in de weer geweest met de schroevendraaier (wel voorzichtig genoeg )
Op een gegeven moment maar als ingeving gekregen dat ik het verticaal moest gaan proberen, wat daarna wel lukte .
pi_71291194
we hebben net in de dierenwinkel van die knaagstokken gekocht....vind ie dus heul eng
wat vinden die van jullie van knaagstokken/ (die je ergens aan vast maakt met allemaal lekkere knaagdingetjes eraan)
pi_71291834
Ik geef die knaagstokken weleens (lees: 1 x in het half jaar), maar het maakt ze heel dik.
Het is niet heel goed voor ze.

Een gezondere versie hier op is met naald en draad wat stukken groenten aan elkaar rijgen en ophangen in het hok.
Al moet ik toegeven dat ik zelf niet zo creatief ben...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:13:50 #277
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71291846
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:54 schreef muisje-eliza het volgende:
we hebben net in de dierenwinkel van die knaagstokken gekocht....vind ie dus heul eng
wat vinden die van jullie van knaagstokken/ (die je ergens aan vast maakt met allemaal lekkere knaagdingetjes eraan)
Mijn Simply Red is er dol op. Die trekt ze al uit je handen voor je ze op kan hangen.
Mn 2 meiden moeten er nog achter komen dat het eetbaar is, maar die 2 heb ik net een week dus dat komt denk ik nog wel.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:25:09 #278
52016 Lyssa
music <3
pi_71292150
Hier moeten ze niet echt iets van knaagstokken, behalve als de korrels op zijn Dan wordt het nog wel eens opgegeten.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:06:23 #279
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71294827
Die van ons zijn ook gek op knaagstokken. Ze krijgen er regelmatig 1 hier in de kooi
To infinity…and beyond!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:10:36 #280
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71294952
Knaagstokken worden hier erg snel opgegeten als ze d'r hangen, dus 't is echt een feestje als ik er 1 of 2 in de kooi heb hangen.
pi_71321063
vandaag was ik in het door mij o-zo-niet-geliefde tuincentrum van Zeewolde om twee nieuwe caviabakjes te kopen en jahoor, er zat weer een cavia in de dierenafdeling. Met ingehouden adem ging ik kijken (ik heb daar zo vaak erbarmelijke cavia's zien zitten) en daar zat een klein driekleur gladhaartje. Nouja, voor een dierenwinkelcaaf nog van redelijk formaat (als in: boven de 300 gram), maar vel over been. Ik schoof het rooster weg en wilde hem aaien: hij liep niet weg maar bleef zitten. Over het algemeen geen gunstig teken. Toen probeerde hij te lopen en jahoor: een heel vreemd hopje, à la OD. Kreun.
Even gekeken: een beer. Tuurlijk.

Wat moest ik doen? M'n verstand zegt natuurlijk dat je zo'n diertje laat zitten. Er zullen weer nieuwe zielige caafjes voor in de plek komen.... Maar die oogjes, die zielige oogjes..... die blik van 'ik wil zo graag maar ik kán niet'..... Nog een keer diep adem halen en een medewerker ebij gehaald, ik wil graag die cavia kopen. Uiteraard zelf uit het hok gepakt (no way dat zij dat beestje nog aan mochten raken van me, dadelijk laten ze hem zo weer vallen) en voor 5 euro mocht hij mee.

En nu zit Felix hier. 370 gram, graatmager, maar een verrassend mooie vacht. En tsja, een superlief kopje. Een blijvertje? geen idee. Eerst maar eens beter worden. Misshcien is het Vitamine C gebrek (ik hoop het, daar komt ie wel weer overheen), misschien is het iets met zijn ruggetje of beentjes. Ik heb een klein filmpje kunnen maken van zijn loopje (stom toeval, want hij zit eigenlijk alleen maar stil en hij EET, EET, EET alsof ie nooit te eten heeft gehad, hoewel hij zowaar hooi en voer had in het tuincentrum).

See for yourself:



Plaatjes;





I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:53:25 #282
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71323081
Ach jeetje . Zielig zeg

En vind je 't gek dat-ie nu als een beest eet . Als hij niet meer dan 300 gram weegt, heeft 't gewoon niet goed eten gehad tijdens zijn verblijf in het tuincentrum . Vel over ben zegt al genoeg .
Dat hobbeltje is inderdaad wel vreemd, of hij een konijn nadoet (want die hobbelen ook zo).
Ik weet het niet zeker, maar kan een cavia het gedrag (lopen) overnemen van andere beesten? Als deze bij een konijn of konijnen gezeten hebben, kan het natuurlijk kopieergedrag zijn..
pi_71323910
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:53 schreef Sjowhan het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar kan een cavia het gedrag (lopen) overnemen van andere beesten? Als deze bij een konijn of konijnen gezeten hebben, kan het natuurlijk kopieergedrag zijn..
Nee, dit is absoluut geen kopieergedrag. Zo'n hopje is altijd een symptoom van een probleem, of dit nu vrij eenvoudig is (vitaminegebrek, trekt vanzelf bij als hij een paar weken goed voer krijgt) of heel complex (gebroken heupen, pootjes of satijnziekte): zoiets is altijd aanleiding voor een dierenartsbezoekje.

Nog twee voorbeelden. Cavia met OD:


Cavia met vergroeide poten:

Deze cavia heeft overigens geen pijn (meer) en gebruikt zijn vergroeide achterpoten nu gewoon zo goed mogelijk zonder er veel hinder van te hebben
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:17:32 #284
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71325030
Ik hoop dat 't 't eerste is (vitaminegebrek) . Scheelt jou ook weer wat in de kosten..

Goed, ik zou nog een paar fotootjes uploaden van de nieuwe kooi, en de de hooi-buis. Maakt het uit dat 't er meer zijn dan een paar? (wel saai, geen nieuwe caafjes, maargoed). Ik heb omdat de buis ook behoorlijk groot is, het houten kooitje even uit de kooi gehaald. Anders past 't maar net

Hey.. Wat is dat voor nieuw grijs iets met een gat erin.. En verdorie, nog stukjes komkommer ook nog! Dat moet ik van dichterbij bekijken



En heej.. Een grote vreemd object.. 't Ruikt (en smaakt) zelfs naar hooi!



Waar zit ik dan . Je ziet me lekker toch niet . Na nanananana!


De andere woning heb ik ook maar ingenomen hoor! Het is wel zo saai, dat houten huisje! Ik kan er zelfs met z'n tweetjes in, dat heb ik al aan Jasper doorgeven!


Ik heb dat vreemde ding ook overwonnen. 't Smaakt me zeker best!





Zie je wel, we kunnen best saampjes eten. Wel gezellig zo


Hee Timmie! Ik zie je wél zitten! Hahahah!

pi_71411048
wat n leuke foto's en die rol van hooi is tof zeg waar heb je dat vandaan? misschien vinden mn ratten dat leuk
Caaf vind de knaagstok niet meer eng, en hij heeft alles eraf gehaald
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:41:33 #286
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71437605
Wat een leukerd Zoeper ! en ik kan (mag ) ook nooit naar die dieren in de dierenwinkel kijken, vreselijk. Had hem ook niet kunnen laten zitten !
Waar ga je hem laten ?

Paolo is nogsteeds een schijterd, nep gel-italiaan
Gister vergiste hij zich even, hij dacht dat ik al weg was maar moest nog even hooi pakken, hij stikte bijna in zn lofje
Ik snap er echt niks van, zij is de hele dag bij die cavias bezig, ze hadden daar ook (drukke) honden, maar hij blijft maar zo bang
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:18:46 #287
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71438718
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:24 schreef muisje-eliza het volgende:
wat n leuke foto's en die rol van hooi is tof zeg waar heb je dat vandaan? misschien vinden mn ratten dat leuk
Caaf vind de knaagstok niet meer eng, en hij heeft alles eraf gehaald
Nja, het is geen rol, 't Is een houtkoker waar hooi op geplakt is.. Ik dacht in eerste instantie ook dat 't een hooirol was, dus 't was eigenlijk een beetje een domper :").
Heb het zelf gekocht bij Zooplus, maar ik denk dat 't ook wel te koop is in een dierenzaak
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:32:22 #288
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_71455268
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie ook caafs die niet graag geaaid worden aan de achterkant. Jack is echt heel erg. Als je hem richting 'n bips aanraakt trekt ie met z'n pootje en hupst ie weg. Hij draait ook echt met z'n kont dan zeg maar. Hij maakt er ook een vreemd peipgeluidje bij. Niet alsof ie pijn heeft, maar een soort gepiep van "hee, hou op" zeg maar. Verder loopt ie gewoon prima en doet ie verder alles normaal, maar geaaid worden daar vind ie niet leuk. Wat zou dat kunnen zijn? Gewoon kont-aai-vrees?
To infinity…and beyond!
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:00:15 #289
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71457775
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:32 schreef ivetje het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie ook caafs die niet graag geaaid worden aan de achterkant. Jack is echt heel erg. Als je hem richting 'n bips aanraakt trekt ie met z'n pootje en hupst ie weg. Hij draait ook echt met z'n kont dan zeg maar. Hij maakt er ook een vreemd peipgeluidje bij. Niet alsof ie pijn heeft, maar een soort gepiep van "hee, hou op" zeg maar. Verder loopt ie gewoon prima en doet ie verder alles normaal, maar geaaid worden daar vind ie niet leuk. Wat zou dat kunnen zijn? Gewoon kont-aai-vrees?
Dat had mijn vorige caafje behoorlijk . Alles mocht geaaid worden (kop, lijf) maar owee als je aan zijn kontje zat, dan rende-ie hard weg.
Sommige caafjes vinden 't nou eenmaal niet zo prettig als iedereen maar aan zijn/haar kont zit (en dat is bij mensen ook zo ), dus is 't niet ook niet erg.

Kont-aai vrees, zeker weten
pi_71576705
ouwe caaf is weer terug bij zn eigen mensen. We kregen een pak belgische wafels (ze waren dus naar...) van ze
Ik hoop voor t arme ding dat ie maar snel doodgaat. Zijn ze daar ook weer vanaf en kunnen de kinders lekker op paardrijden dromen over een pony die ze zo graag willen.
Ze vonden hem wel lekker zacht en opgeknapt. Misschien hebben ze er wat van opgestoken
pi_71576805
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:19:07 #292
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71615578
Hallo,

Ik ben aardig nieuw op dit forum, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen. De dierenarts geeft het al geen hoop meer maar misschien weten jullie iets.

Wij hebben thuis 6 cavia's, 2 bij elkaar in de kooi. Toen wij vanochtend opstonden zag mijn moeder een van de cavia's stokstijf liggen, ze dacht dat hij dood was. Dat was gelukkig niet zo, maar het lijkt dat het niet lang meer kan duren. Ze kan niet meer goed staan, ze valt steeds om, haar achterwerk is plakkerig en een van haar pootjes reageert gewoon niet meer met als resultaat, vallen.

Ook , is ze in een/2 dagen een heel stuk afgevallen. We letten altijd goed op de cavia's, ze zijn ook altijd gezond , nooit ziek. De desbetreffende cavia hebben we net 3 maanden of iets dergelijks maar is in die tijd ook niet gegroeid. We kunnen zijn ribben gewoon voelen. Hij krijgt genoeg vitamine C in vorm van fruit ( appel, komkommer ( niet te veel ivm diarree ) en Paprika. Ook goed brokvoer. Maar hij eet nu gewoon niet meer. Oud is hij niet, toen wij hem kochten was hij net 8 weken, dus hij is wel erg jong om al te sterven.

Wij houden zielsveel van deze beestjes, en weten niet meer wat we moeten doen. Ik hoop dat jullie iets weten.
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
pi_71615683
Heb je van de dierenarts helemaal niets meegehad? heeft hij hem/haar niets gegeven?

Als een caaf echt door de poten heenzakt dan is het meestal geen erg goed teken. Er kan sprake zijn van zware gasvorming, een hersenbloeding, een heftige middenoorontsteking of een bacteriële infectie. Ik kan helemaal niets aanraden omdat het gewoon te vaag is.... Dit is echt aan de DA om een diagnose te trekken en actie te ondernemen.

In ieder geval MOET de cavia blijven eten om nog enige kans te maken. Eerst moeten de darmen blijven werken, hiervoor heb je bv primperan of cisaral drops nodig, en vervolgens zul je elke 2 uur moeten dwangvoeren met bv ciritical care of science recovery.

Maar als deze cavia al zo ver weg is, dan is het wel zo humaan om het diertje gewoon in te laten slapen in plaats van het nog dagen te laten lijden terwijl zijn lot eigenlijk al vast ligt.....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:31:24 #294
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71615766
De dierenarts wist niet wat het was en deed er verder niks aan, ik stap ook echt over op een andere. Ik zal je ideeen proberen uit te voeren, kijken of dat helpt. Maar ik denk dat het inslapen word, maar ik was/ben zo aan hem gehecht, ik wil dat het goed komt, vooral gezien zijn jonge leeftijd. Ik weet het even niet meer.
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
pi_71615961
In welke regio woon je? Misschien dat ik nog ergens een goede dierenarts ken....

Als het diertje zo zwak is, wacht dan niet te lang met inslapen. Het rekken van de lijdensweg is nog zieliger. Maar ik snap dat het onwijs moeilijk is, niets zo oneerlijk als zulke jonge dieren die het niet gegund is terwijl je zó hard je best doet
Volgende keer toch een sterk dier bij een goede fokker kopen.....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:45:57 #296
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71616015
Ik woon in omgeving Veenendaal.
Ja, ik heb al mijn dieren bij de dierenwinkel gekocht hier in Veenendaal, Discus, en met hen is nooit iets mis. We hebben 2 kittens, 1 konijn en 6 cavia's en een hond ( hele dierentuin ) maar we zijn dol op dieren hier, en we hebben de middelen en de vereiste aandacht. Maar net deze cavia heb ik ergens anders gekocht, doe ik dus ook nooit meer. Baal zo , wat je wel snapt. Maar je hebt wel gelijk qua inslapen, maar zal hem onwijs missen
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
pi_71616137
In Veenendaal zelf weet ik zo ook niets..... Maar voor moeilijke gevallen kun je altijd naar afd diergeneeskunde van de UU, daar zijn ze heel professioneel en heel gespecialiseerd (alleen wel wat prijzig).

Dieren in een dierenwinkel kopen is nooit verstandig, deze worden 9 van de 10 keer door een broodfokker aangeleverd. Je weet nooit of er bij de fok goed gekeken is naar sterke eigenschappen en of afwijkingen eruit gefokt worden.... Als je een mengelmoesje wilt, ga dan naar een opvang, maar anders kun je beter voor een goede fokker kiezen.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:58:39 #298
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71616302
Ja, daar ben ik nu ook achter, maar is een harde les. Maar wel een goede les. Ik bel de dierenarts wel voor inslaping. Is naar mijn inschatting de beste oplossing aangezien hij niet eens meer de moeite doet om op te staan oid, hij blijft stokstijf liggen, soms schokken met zijn voetjes en lichaampje en als ik hem eten voorzet, hij hoeft alleen maar zijn mondje open te doen maar dat weigert hij ook al. Bedankt in ieder geval voor het intensief meedenken (y)
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:05:05 #299
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71617892
Helaas is het al te laat. Toen ik net de kamer binnenkwam was hij al dood, hij lag er vredig bij. Heb hem net in een bos in de buurt begraven. RIP Pikachu
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
pi_71618207
Aw, wat sneu.... veel sterkte
I had a signature once. It was awful.
pi_71618264
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')