abonnement Unibet Coolblue
pi_68062573
Vorige deel: [Centraal] Borstverkleining deel 3

Veel goede informatie over borstverkleiningen (en borstcorrecties, -lifts en -vergrotingen) is te vinden op het borstenforum.


Al geweest:
Beebie
Vicky
Liejannuh
Jessie (?)
debbeltje27 (?)
hopseflops
mushi27
escape1974 (?)
AndreaW
kleinmeiske
purplerose
Sanne
ChillyM
liefkleinmeisjuh
Ewelina
scrub_nurse
Duizendpootje

Ermee bezig:
DuchessX
tass
Muck
VixenFromHell

Overweegt nog:
Bolletje

Interessante links
http://www.borstenforum.nl
http://www.privekliniek.com/esth_voor_na_borstverkleining.shtml
http://www.beautiful.nl/pages/borstverkleining.foto1.html

de laatste 2 berichten:
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:37 schreef pinquit het volgende:
Nou ik had gisteren de verwijsbrief binnen eindelijk ik was al bang dat ie me vergeten was ofzo
en ik heb zojuist gebeld naar nieuwegein 7 mei is er een plekje voor me, bij dr. Zonnevylle die naam
ben benieuwd
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:39 schreef Vicky het volgende:
wat goed Pinq!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68062692
ja, nu nog kijken hoe ik daar ga komen
maar ben zo blij dat er echt wat staat te gebeuren nu ohh ik hoop zo dat de verzekering meewerkt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_68064373
Goed voor jou Pinquit!

En de arts kan je misschien wel meteen geruststellen wat betreft de goedkeuring. Mijn arts hoefde maar een blik te werpen op mijn borsten en aan zijn reactie te merken wist ik eigenlijk meteen al dat het vergoed zou gaan worden
pi_68064451

wat was je maat?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_68064697
Een G cup En de zwaartekracht had flink huisgehouden zeg maar

De arts had het ook nog over een patient met een K cup Wat ik me daar nou bij voor moet stellen..
pi_68065268
K

ik heb 1 tiet met G en 1 tiet met F dat geeft ook wel een beetje een schrikeffect
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 16 april 2009 @ 23:31:44 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68092012
Ik ga iets meer richting de HH J(ik geloof dat i er gewoon niet is..?)

Trouwens mijn operatie is nu alweer een week uitgesteld.. dokter Schwencke opereert niet op 13 mei ofzo.. Balen iig!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:00:47 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68096774
sjonge monsterd. lekker hoor, elke keer uitgesteld
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_68097574
balen Mosterd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:36:20 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68111035
Ja inderdaad. Naja ik hoop dat het deze niet meer verplaatst wordt dan maar. Meer is er toch niet aan te doen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_68111082
das waarj.. je kan alleen maar afwachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:23:08 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68771481
ben weer terug van een bezoek aan dr. Zonnevylle. Het was gezellig
en ik heb de medische indicatie sowieso. yeahyeahyeah! nu nog goedkeuring door Trias. de Dr. zei dat ie t echt ónzin zou vinden als t afgekeurd zou worden dus heeft ie me 1 cm groter en 2 kilo lichter gemaakt op de brief haha. vet goed.

snel naar trias sturen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_68771521
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:23 schreef pinquit het volgende:
ben weer terug van een bezoek aan dr. Zonnevylle. Het was gezellig
en ik heb de medische indicatie sowieso. yeahyeahyeah! nu nog goedkeuring door Trias. de Dr. zei dat ie t echt ónzin zou vinden als t afgekeurd zou worden dus heeft ie me 1 cm groter en 2 kilo lichter gemaakt op de brief haha. vet goed.

snel naar trias sturen!
Fijn!! Nu hopen dat Trias lekker snel is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68777346
Klinkt goed Pinquit! En ik heb ook Trias dus dat gaat helemaal goed komen!

Maar moet jij de aanvraag zelf opsturen? Bij mij regelde de arts alles met de verzekering.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:26:49 #15
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68782439
jep, ik moet zelf de brief (wel van het ZH, al gemaakt) opsturen en als ik de goedkeuring terugkrijg moet ik een kopie'tje naar t st antonius sturen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:34:29 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68793086
Bij mij ging dat allemaal automatisch!

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:16:12 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69214559
Vandaag is mijn operatie. pfff, wat ben ik zenuwwachtig
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69214710
Spannend monsterd! Ik ga voor je duimen dat je 2 hele mooie borsten er voor terug krijgt!
Owja, vergeet vooral niet om de komende weken flink veel rust te nemen. Is alleen maar beter voor het herstel.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:41:49 #19
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69215025
Ja, ik ben ook allemaal wel benieuwd hoe het gaat. Ik weet trouwens niet of ik nu al de paracetamol moet nemen die ik had meegekregen van het ziekenhuis? Of kan ik dat het beste doen als ik in het ziekenhuis ben?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69215300
spannend monsterd!! En heel veel succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:02:45 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_69219001
oh monsterd, wat spannend
successs!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:09:22 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_69286877
ben benieuwd monsterd

en ik ga heel hard juichen want het is voor mij officieel: de machtiging is erdoor!!! hij wordt vergoed!! JAAAAAHHHH!!! WHAAAAAAHHH!!!

sorry, ik ben even blij
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_69335837
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:09 schreef pinquit het volgende:
ben benieuwd monsterd

en ik ga heel hard juichen want het is voor mij officieel: de machtiging is erdoor!!! hij wordt vergoed!! JAAAAAHHHH!!! WHAAAAAAHHH!!!

sorry, ik ben even blij
Hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!
Ik ben bezig met het beantwoorden van je PM


Aan de modjes: mijn BVK was in oktober 2007, zouden jullie dat in de OP willen aanpassen?
Thnx!
#geen
pi_69335849
Wat fijn Pinq!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69335868
Vixen is ook al aan de beurt geweest trouwens
#geen
pi_69335964
Monsterd succes!!! Je gaat er echt geen spijt van krijgen! Beloofd!!!
#geen
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:44:44 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69475387
Sorry sorry sorry! Ik was even vergeten te posten. En dat al een hele week!

Nouja, even een update dan. De operatie is inmiddels een week geleden. Goed verlopen gelukkig. De chirurg was ook zeer tevreden. Het viel mij ook reuze mee! In het begin toen ik uit narcose kwam toen deed het wel zeer, had ik echt zo'n gevoel alsof je borsten groeien (datzelfde gevoel dan), maar dan 10x erger. Gelukkig snel pijnstillers gekregen. Godzijdank!

Vrijdagavond mocht ik weer naar huis. Wat heeel fijn was, want er moest nog een drain uit die middag en de verpleging wist zelf ook niet zeker wanneer ik naar huis toe mocht etc.

Wat me opvalt is dat ik vrijwel geen pijn heb. Af en toe wat vervelende steken, en nog wel een beetje vreemd gevoel (het was ook heel erg wennen toen ik het voor het eerst zag!) Zoals ik al eerder zei is alles me heel erg meegevallen. Had het veeel en veeeeeeeeeeeeel erger verwacht. Het enige wat nog wel zeer doet is slapen aangezien je niet echt goed kunt draaien etc. Ik was ook gisteren op controle geweest en toen zei de arts dat ik opzich wel weer mocht draaien, dus heb ik dat geprobeerd maar ik merk wel dat het nog steeds gevoelig aanvoelt en toch enigzins zeer doet.

Ik weet ook nog niet zeker welke maat ik nu heb. Ik heb momenteel twee D-cup BH's die opzich wel goed passen, ze zitten alleen vrij los. Vandaag was ook een beha in C-cup binnen gekomen (die heeft mijn vriend voor mij opgehaald ) en die past opzich ook wel, merk wel dat hij strakker zit maar heb ook nog net het gevoel dat het toch iets aan de kleine kant is.. Aan de zijkanten dan past het ook maar net dus ik ben ook benieuwd hoe dat over een aantal maanden is.

Hoe zit het eigenlijk met de zwellingen? Ik las dat de zwelling heel langzaam afneemt? of is dat niet zo? Mijn borsten doen opzich niet veel pijn, en genezen volgens de arts hartstikke goed. De borst zelf is wel een beetje geelachtig (blauwe plek achtig) en op de plek waar de drains hebben gezeten is het ondertussen rood/blauw eigenlijk paarsachtig.

Ik zal binnenkort wel eventjes een foto plaatsen van hoe het geworden is met een foto van ervoor!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69476292
Pinquit, nog gefeliciteerd met de machtiging!

Monsterd, fijn dat het is meegevallen en dat het allemaal goed geneest. Die zwelling houdt nog wel even aan hoor. En dat je borsten net een stel toverballen zijn en alle kleuren aannemen hoort er ook bij Ik had net na de operatie een D cup, maar heb nu toch echt een mooie C cup en daar ben ik erg happy mee. Zo zie je maar dat de uiteindelijke maat nog zeker kan veranderen. Ik kreeg trouwens bh's aangemeten in het ziekenhuis, net na de operatie. Erg handig, zo heb je meteen de juiste maat.
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:47:42 #29
56471 pinquit
oh my lama!
pi_69481381
Monsterd, wat heerlijk dat het zo meevalt het klinkt echt heel positief!
welke maat had je 'besteld' bij de chirurg eigenlijk?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:20:08 #30
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69482366
Naja ze zei zelf ook een grote C/ of een D.. ik heb haar toen nog gezegd bij de holding voor de operatie dat ik toch liever C had als het kon omdat ik bang ben dat je met D dezelfde problemen weer beginnen.

Ik moest trouwens gewoon zelf sportbeha's aanschaffen. Zij adviseerde mij toen cup D vandaar.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69482732
Ik ben ook weer aan het twijfelen.....
De laatste tijd heb ik weer pijn in mijn rug precies ter hoogte van mijn borsten als ik 's nachts wakker wordt.
Trouwens, tijdens mijn zwangerschap heb ik nergens last van gehad, nu weer wel.
Of het met mijn borsten te maken heeft weet ik niet, maar met mijn D/E cup zit die kans er wel in.

Wat doet een borstverkleining eigenlijk als je zwanger zou worden, heeft dat gevolgen?
Wellicht dat we hier nog voor een 2e gaan, lijkt me verstandig om dan te wachten...
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:35:01 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69482827
Je kunt na een borstverkleining meestal geen borstvoeding meer geven.. Ik geloof ook dat een borstverkleining sowieso wordt afgeraden als je op korte termijn nog zwanger wilt worden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69484002
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:35 schreef monsterd. het volgende:
Je kunt na een borstverkleining meestal geen borstvoeding meer geven.. Ik geloof ook dat een borstverkleining sowieso wordt afgeraden als je op korte termijn nog zwanger wilt worden.
Borstvoeding geef ik niet, dat scheelt.
Lijkt me gewoon beter om te wachten na nog een zwangerschap. Ze rekken dan toch net wat meer uit he.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:17:34 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69484405
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:05 schreef Koningin het volgende:

[..]
Ze rekken dan toch net wat meer uit he.
Jup.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69484453
Maar is hier toevallig iemand bekend met die rugpijn ter hoogte van mijn borsten.
Ik heb het alleen als ik geslapen heb in bed.
pi_69484597
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:31 schreef Koningin het volgende:

Wat doet een borstverkleining eigenlijk als je zwanger zou worden, heeft dat gevolgen?
Wellicht dat we hier nog voor een 2e gaan, lijkt me verstandig om dan te wachten...
Ik ben zwanger geworden (zelfs 2x) na een bvk. De kans dat ik bv kan geven is heel klein, toch komt er nu wel vocht uit mjn tepels. Tijdens de 1e zw heb ik niet zoveel last gehad van miin borstem, deze zw wel. Littekens deden meer zeer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:38:55 #37
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69491554
tvp
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:09:13 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_69500495
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:18 schreef Koningin het volgende:
Maar is hier toevallig iemand bekend met die rugpijn ter hoogte van mijn borsten.
Ik heb het alleen als ik geslapen heb in bed.
Misschien ligt dit aan de manier waarop je in bed ligt of misschien aan je matras? Heb je ook bij gewone dagelijkse handelingen veel last van je borsten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_69632786
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:09 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Misschien ligt dit aan de manier waarop je in bed ligt of misschien aan je matras? Heb je ook bij gewone dagelijkse handelingen veel last van je borsten?
We hebben nu net nieuwe matrassen en daar heb ik het ook.
Ik heb al op verschillende manieren in bed gelegen, maar niets hielp. BH aangehad voor ondersteuning, ook niet. Heb het wel tijdens mijn zwangerschap niet gehad
Overdag heb ik er meestal geen last van, alleen als ik een verkeerde houding heb gehad, maar dan ligt het aan mij.
pi_69851764
Moet ik trouwens eerst naar de huisarts voordat je bij de plastisch chirurg terecht kan??
  dinsdag 9 juni 2009 @ 08:53:26 #41
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_69851920
Ik vind het wel wonderlijk dat je juist als je ontspant en in bed ligt last krijgt van je rug.
Ik had juist overdag langs en als ik dan in bed lag voelde ik mijn hele rug ontspannen. Lijkt me ook logisch omdat je dan niet meer die druk op je schouders en rug hebt.

Geen idee of je direct naar de plastisch chirurg kunt. Ik neem aan dat je doorverwezen moet zijn door je huisarts.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 08:57:34 #42
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69851983
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 08:43 schreef Koningin het volgende:
Moet ik trouwens eerst naar de huisarts voordat je bij de plastisch chirurg terecht kan??
Volgens mij moet die je wel doorverwijzen ja. Toen ik dat ooit aan mijn huisarts vroeg, heeft hij me aangeraden eerst nog meer te gaan sporten in de hoop dat het zo minder zou worden: als het even kan, snijden ze liever niet in goed vlees.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69857938
Klopt, eerst naar de huisarts voor een doorverwijzing. En zeg dan meteen dat je voor de arts van jouw keuze een doorverwijzing wil. Op internet is genoeg info te vinden over de diverse artsen en hun reputatie.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:13:08 #44
56471 pinquit
oh my lama!
pi_71489613
zo, even een megaschop

ik werd vanmorgen gebeld; de chirurg waar ik mij door zou laten opereren doet alleen nog dagvullende operaties op locatie nieuwegein. hij doet ook nog andere operaties, maar dan op utrecht overvecht, en maar heel af en toe dus dan zou het nog heel lang duren voordat ik aan de beurt zou zijn.
Of ik ook door een collega geopereerd zou willen worden?
maar natuurlijk wil ik dat als diegene net zo bekwaam is.
Dus ik heb een datum 9 september is de dag!

Maar ik mag natuurlijk eerst nog even kennismaken met mevrouw de dokter (van Engeland heet ze)
dus ik heb 27 augustus nog even snel een afspraak. wel fijn, nog even de laatste vraagjes enzo.

Maar eindelijk een datum. fijn! de 4e kom ik terug van vakantie de 8e gaat mijn broer voor een maand naar Japan. en de 9e mag ik onder het mes
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71494794
Wat lekker snel Pinq!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:26:01 #46
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71494890
Wat goed om te lezen dat er toch meer vrouwen zijn die een verkleining overwegen..
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het weinig zinvol was of dat er een taboe op rustte.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_71495138
volgens mij is het een taboe om erover te praten..
nou ja niet echt taboe, maar meer een schaamtegeval..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71496166
Ik wist helemaal niet dat hier een topic over was.
Ik heb maat 75 HH/I en daardoor heb ik vaak schouder en nekklachten. Ik overweeg ook een borstverkleining, maar ik vind mezelf nu nog te zwaar en hoop als er nog wat kilo's afgaan mijn borsten in verhouding wel wat kleiner worden. Ik ben nu zo'n 13 kg afgevallen maar nog zonder resultaat.
Ik heb de vorige delen niet helemaal doorgelezen maar ik las vluchtig wel dat er een aantal mensen waren die nog wat kilo's kwijt moesten raken voor ze geopereerd konden worden.
Ik vroeg me dus af wat voor regels er zijn, wat betreft gewicht/BMI? Ik heb wel gegoogled maar ik lees verschillende dingen.
pi_71881347
Ik hoefde van de pc niet af te vallen toen ik geopereerd werd.

Hehe zo grappig.. ik kwam mezelf pas tegen op de site van de pc door wie ik geopeeerd ben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71881411
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:47 schreef Vicky het volgende:
Ik hoefde van de pc niet af te vallen toen ik geopereerd werd.
ik wel, was toen ook flink te zwaar. Als je na een borstverkleining gaat afvallen (omdat de rest van je lichaam opeens in verhouding dikker lijkt) krijg je een enorm lelijk resultaat.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:33:13 #51
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_71882149
Ten tweede is veel afvallen na je borstverkleining ook niet handig ivm. hangende borsten die je ervan kunt krijgen. Tevens herstellen littekens beter als je geen overgewicht hebt. Toen ik geopereerd werd zat ik op een gewicht van 68 kilo met een lengte van 1.71. You can do the math
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_72504031
*schupje!*

woensdag is de dag!
heeft er iemand nog tips wat ik mee moet nemen naar het ZH?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72504895
Hi all,

Wilde even meepraten over dit onderwerp

Ben nu 28 en heb 10 jaar geleden al een verkleining gehad.
Ben van cup F naar een C gegaan. inmiddels na geboorte kind wel weer een D maar ben ik meer dan tevreden mee.

Mijn kosten werden ook geheel vergoed.

Voor iedereen die nog moet. Suc6.
Ik vond het 100% meevallen en als ik nog een keer moest zou ik het zo weer doen.
A day without laughter, is a day without living
  maandag 7 september 2009 @ 00:15:24 #54
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_72508357
WHYYY?
I never workout
  maandag 7 september 2009 @ 07:57:38 #55
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_72510735
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:48 schreef pinquit het volgende:
*schupje!*

woensdag is de dag!
heeft er iemand nog tips wat ik mee moet nemen naar het ZH?
de gebruikelijke dingen die je anders ook mee zou nemen. Dus wat kleding (neem vooral gemakkelijke en ruime kleding mee. Dingen die je makkelijk over je hoofd schuift, ivm pijn door aankleden), een boekje om te lezen ofzo. Vooral niet te veel, je zult waarschijnlijk toch wel veel slapen.

Succes trouwens woensdag!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_72510806
Pinquit succes woensdag, spannend he.

Ik denk dat ik deze week ook maar eens de huisarts ga bellen (zeg het al maanden), want ik kan 's nachts echt niet meer slapen van de pijn aan mijn rug. Nu merk ik het langzaamaan ook al aan mijn nek.
pi_72510825
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:48 schreef pinquit het volgende:
*schupje!*

woensdag is de dag!
heeft er iemand nog tips wat ik mee moet nemen naar het ZH?
pyama's met knoopjea aan de voorkant!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72510855
ja knoopjes aan de voorkant had ik al bedacht idd ik las ergens ook nog dat k voor de terugreis een kussen mee moet nemen voor tussen de gordel, maar die neemt mn moeder dan wel mee als ze me komt halen.

en verder gewoon toilettasje met toiletspullies enzo? ik ben echt nog nooit naar t ZH geweest, dus ik heb echt geen idee
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 7 september 2009 @ 08:51:33 #59
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72511177
Succes woensdag pinquit!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72512364
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:15 schreef pinquit het volgende:
ja knoopjes aan de voorkant had ik al bedacht idd ik las ergens ook nog dat k voor de terugreis een kussen mee moet nemen voor tussen de gordel, maar die neemt mn moeder dan wel mee als ze me komt halen.

en verder gewoon toilettasje met toiletspullies enzo? ik ben echt nog nooit naar t ZH geweest, dus ik heb echt geen idee
ochtendjas, toiletspulletjes, nachthemp/pyama met knoopjes aan de voorkant.
Kleren voor naar huis met knoopjes aan de voorkant, zoals een blouse en evt vest. reken er voor de zekerheid op dat je even je armen niet hoger wilt optillen dan je schouders dus geen tshirts etc
pi_72512402
Idd geen tshirts. Armen optillen is de eerste dagen geen pretje.
Na de operatie veel drinken zodat de narcose snel uit je lijf is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 september 2009 @ 10:09:59 #62
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72512404
Neem ook eventueel een tweede pyjamajasje mee. Mocht er wondvocht op lekken of mocht je pyjamajasje om welke andere reden dan ook vies worden, heb je toch nog een fris jasje, wat natuurlijk wel zo lekker is.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72514165
Mijn vraag is niet helemaal ontopic maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen, dus ik stel hem toch maar.
Ik heb vrij zware borsten, cup F op dit moment. Gisteren ben ik een stuk gaan wandelen, anderhalf uur ofzo, en toen ik terugkwam had ik nogal pijn in mijn rug (midden/onderste helft). Ik merk dat ik dit de laatste tijd vaker heb, als ik lang moet staan of lopen. Heeft een van jullie (voor de operatie dan) dit ook weleens gehad? Je leest wel vaak over pijn aan de schouders en nek, dus ik legde de link eerder niet zo, maar ik zou ook niet goed weten waar het anders door zou kunnen komen.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 7 september 2009 @ 11:38:40 #64
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72514275
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:34 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn vraag is niet helemaal ontopic maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen, dus ik stel hem toch maar.
Ik heb vrij zware borsten, cup F op dit moment. Gisteren ben ik een stuk gaan wandelen, anderhalf uur ofzo, en toen ik terugkwam had ik nogal pijn in mijn rug (midden/onderste helft). Ik merk dat ik dit de laatste tijd vaker heb, als ik lang moet staan of lopen. Heeft een van jullie (voor de operatie dan) dit ook weleens gehad? Je leest wel vaak over pijn aan de schouders en nek, dus ik legde de link eerder niet zo, maar ik zou ook niet goed weten waar het anders door zou kunnen komen.
ja, ik heb het ook regelmatig.
Ik moet nog geopereerd worden, maar het komt er zeker vandaan
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72558487
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:34 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn vraag is niet helemaal ontopic maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen, dus ik stel hem toch maar.
Ik heb vrij zware borsten, cup F op dit moment. Gisteren ben ik een stuk gaan wandelen, anderhalf uur ofzo, en toen ik terugkwam had ik nogal pijn in mijn rug (midden/onderste helft). Ik merk dat ik dit de laatste tijd vaker heb, als ik lang moet staan of lopen. Heeft een van jullie (voor de operatie dan) dit ook weleens gehad? Je leest wel vaak over pijn aan de schouders en nek, dus ik legde de link eerder niet zo, maar ik zou ook niet goed weten waar het anders door zou kunnen komen.
Ja dit heb ik ook gehad met mijn toenmalige cup F.

Nu na mijn verkleining niet meer.
A day without laughter, is a day without living
pi_72572960
Succes pinqie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:40:46 #67
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72574576
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:34 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn vraag is niet helemaal ontopic maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen, dus ik stel hem toch maar.
Ik heb vrij zware borsten, cup F op dit moment. Gisteren ben ik een stuk gaan wandelen, anderhalf uur ofzo, en toen ik terugkwam had ik nogal pijn in mijn rug (midden/onderste helft). Ik merk dat ik dit de laatste tijd vaker heb, als ik lang moet staan of lopen. Heeft een van jullie (voor de operatie dan) dit ook weleens gehad? Je leest wel vaak over pijn aan de schouders en nek, dus ik legde de link eerder niet zo, maar ik zou ook niet goed weten waar het anders door zou kunnen komen.
Ja, dit heb ik ook regelmatig.

Pinquit: succes vandaag!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  woensdag 9 september 2009 @ 10:23:40 #68
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_72575447
Pinquit succes
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_72581421
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:33 schreef monsterd. het volgende:
Ten tweede is veel afvallen na je borstverkleining ook niet handig ivm. hangende borsten die je ervan kunt krijgen. Tevens herstellen littekens beter als je geen overgewicht hebt. Toen ik geopereerd werd zat ik op een gewicht van 68 kilo met een lengte van 1.71. You can do the math
Hoe zit het eigenlijk als je na een verkleining aankomt en dan weer afvalt? Groeien en krimpen ze dan net zo mee als van tevoren? Niet dat ze zonder verkleining niet gaan hangen als je afvalt, maar goed.

Succes Pinquit.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72581863
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk als je na een verkleining aankomt en dan weer afvalt? Groeien en krimpen ze dan net zo mee als van tevoren?
Niet doen.
Mijn chirurg heeft mij pas willen opereren nadat ik afgevallen was omdat het resultaat anders heel lelijk werd.
Ben daarna toch weer aangekomen en nu inmiddels al weer een aantal jaar op een gewicht lager dan mijn operatiegewicht -> lelijk resultaat. Het gebied waar je lidteken zit onder je borst rekt/krimpt niet/beduidend minder mee
pi_72584712
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Niet doen.
Mijn chirurg heeft mij pas willen opereren nadat ik afgevallen was omdat het resultaat anders heel lelijk werd.
Ben daarna toch weer aangekomen en nu inmiddels al weer een aantal jaar op een gewicht lager dan mijn operatiegewicht -> lelijk resultaat. Het gebied waar je lidteken zit onder je borst rekt/krimpt niet/beduidend minder mee
Hm, dus als je gewicht schommelt (zoals bij mij, een paar kilo scheelt al een cupmaat) kan het zijn dat je na zo'n operatie nog geen mooie borsten overhoudt? Of je moet al genoeg discipline op kunnen brengen om helemaal niet te jojo'en.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72585091
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:49 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hm, dus als je gewicht schommelt (zoals bij mij, een paar kilo scheelt al een cupmaat) kan het zijn dat je na zo'n operatie nog geen mooie borsten overhoudt? Of je moet al genoeg discipline op kunnen brengen om helemaal niet te jojo'en.
Niet jojo'en.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet echt mooie dunne littekens heb en ik meer dan een paar kilo weer aangekomen was en ik ben ook een stuk ouder dan jij, dus misschien is het ook wel een beetje persoonlijk.
Maar de chirurg heeft niet voor niets gewaarschuwd
pi_72585487
mini-rulez, mijn operatie is al effe geleden (8 jaar) en bij mij 'groeien' m'n borsten niet meer echt mee als ik aankom. En ik heb zowel ruim onder als ruim boven mijn gewicht rond de operatie gezeten. Zelfs nu ik zwanger ben, valt het groeien heel erg mee. Moet wel zeggen dat ik geen ankerlitteken heb, maar een litteken horizontaal over mijn borsten, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72585968
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:13 schreef mefke79 het volgende:
mini-rulez, mijn operatie is al effe geleden (8 jaar) en bij mij 'groeien' m'n borsten niet meer echt mee als ik aankom. En ik heb zowel ruim onder als ruim boven mijn gewicht rond de operatie gezeten. Zelfs nu ik zwanger ben, valt het groeien heel erg mee. Moet wel zeggen dat ik geen ankerlitteken heb, maar een litteken horizontaal over mijn borsten, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Groeiden ze dan voor de operatie wel mee? Bij sommige mensen lijkt aankomen of afvallen sowieso weinig invloed te hebben op hun cupmaat, terwijl ik het daar echt meteen aan merk.
Om die reden is een operatie ook niet mijn eerste keuze, maar het idee zit altijd wel in m'n achterhoofd.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72586044
Jep, voor de operatie wilde het nog wel eens een cupmaatje schelen. Sterker nog, ik had speciale bh's voor als ik ongesteld moest worden, die waren ook een maatje groter. Na de operatie merkte ik wel dat ze rond ongesteld worden meer zeer doen en iets groter zijn, maar het scheelde geen hele maat meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72605700
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgen. Ben benieuwd.

Al die onzekerheden waar hier over gesproken wordt, spoken nog door mijn hoofd.
Wel of niet doen? Afvallen, zwangerschap e.d. Maar het hangt nu ook al, en dat vind ik gewoon zonde.

Pinquit, hoe is het gegaan?
pi_72605748
spannend Koningin!

ik ben 2x zwanger geweeest na de bvk...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72611624
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:31 schreef Vicky het volgende:
spannend Koningin!

ik ben 2x zwanger geweeest na de bvk...
En ze hebben netjes hun vorm behouden?
Hoe lang voor een zwangerschap heb je de verkleining laten doen??
  donderdag 10 september 2009 @ 16:16:38 #79
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_72615084
Ik moet trouwens zeggen dat ik mijn borsten nog steeds vrij groot vind.. Ben eind mei van HH naar E gegaan. (het zou eigenlijk een C/D worden, maargoed eerst paste dat ook en nu niet meer terwijl het in cm niet is toegenomen. Misschien is de vorm van mijn borst veranderd ?) Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik nu pijn heb met sporten en werken etc. maar ik weet niet of het nog komen gaat..

Heb afgelopen week in de sportschool een poging gedaan tot hardlopen met een normale bh aan (had de sportbh vergeten) en ik moet toegeven dat ik na 2 minuten gestopt bent wegens pijn.. Terwijl ik het met andere dingen die ik doe daar geen last meer van heb. Misschien lag het wel aan het feit dat ik geen sportbh aanhad..

Maargoed, overigens heb ik begin oktober een afspraak met de medisch fotograaf waar als het goed is mijn chirurg ook bij aanwezig zal zijn. Dan hoop ik dat ik met haar even kan praten erover
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_72615158
Ik ging eerst van een G naar een D, dat had een C. moeten worden. Ik was er nog niet blij mee en ben later nog een keer geopereerd.

Koningin, ik ben ik september 2004 voor de 2e keer geopereerd, moest in november/december terug op controle komen en heb toen aan de pc hoelang ik moest wachten totdat ik weer geopereerd mocht worden. Hij zag geen bezwaar en ik hoefde geen jaar te wachten ofzo. Eind januari 2005 was ik zwanger.

ik zag pas foto's van mezelf op de site van de pc
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72615369
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:19 schreef Vicky het volgende:
Ik ging eerst van een G naar een D, dat had een C. moeten worden. Ik was er nog niet blij mee en ben later nog een keer geopereerd.

Koningin, ik ben ik september 2004 voor de 2e keer geopereerd, moest in november/december terug op controle komen en heb toen aan de pc hoelang ik moest wachten totdat ik weer geopereerd mocht worden. Hij zag geen bezwaar en ik hoefde geen jaar te wachten ofzo. Eind januari 2005 was ik zwanger.

ik zag pas foto's van mezelf op de site van de pc
Goed om te horen.
Ik heb trouwens 'maar' een E-cup.
Laatst zei iemand mij dat pas vanaf F de verzekering het dekt. Dus ben benieuwd.
pi_72615461
destijds werd een D ook vergoed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72622676
Koningin ik had ook 'maar' een E, maar het is gewoon vergoed. De huisarts heeft een verwijzing gemaakt waarop stond dat ik er last van had (schouder/rug) en toen was het geen probleem. Maar goed, dat is al wel effe geleden en het zal ook aan je verzekering liggen denk ik. Succes!
Monsterd, bedenk wel dat , als je pas in mei de operatie had, het weefsel ook gewoon nog gevoellig kan zijn. En ja, een gewone bh steunt minder dan een sportbh en dan zou je daardoor er ook gewoon last van kunnen hebben. Ikzelf heb altijd graag veel steun gehad in mijn bh's en zonder sportbh sporten voelt dus gewoon niet prettig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 10 september 2009 @ 20:48:30 #84
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_72624269
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:08 schreef mefke79 het volgende:
Koningin ik had ook 'maar' een E, maar het is gewoon vergoed. De huisarts heeft een verwijzing gemaakt waarop stond dat ik er last van had (schouder/rug) en toen was het geen probleem. Maar goed, dat is al wel effe geleden en het zal ook aan je verzekering liggen denk ik. Succes!
Monsterd, bedenk wel dat , als je pas in mei de operatie had, het weefsel ook gewoon nog gevoellig kan zijn. En ja, een gewone bh steunt minder dan een sportbh en dan zou je daardoor er ook gewoon last van kunnen hebben. Ikzelf heb altijd graag veel steun gehad in mijn bh's en zonder sportbh sporten voelt dus gewoon niet prettig.
Ik mijn sportbh ook dan vergeten. Ik zal aankomende week het eens met sportbh proberen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_72638113
Ik moet er met cup E ook niet aan denken om hard te lopen zonder sportbh hoor. Sterker nog, ik hoor ook van meisjes/vrouwen met nog kleinere cupmaten dat het bij hun zelfs al niet fijn is, dus volgens mij is dat probleem niet specifiek voor heel grote borsten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72639779
ik ben er weer!

even wennen, weer thuis t was best ok in t ZH. heb best wel wat pijn, ook in mn rug van het constant op mn rug moeten liggen verder gaat alles goed, gisterenavond thuis gekomen al
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72639878
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:34 schreef pinquit het volgende:
ik ben er weer!

even wennen, weer thuis t was best ok in t ZH. heb best wel wat pijn, ook in mn rug van het constant op mn rug moeten liggen verder gaat alles goed, gisterenavond thuis gekomen al

Heb je het resultaat al bekeken?
pi_72671761
Oeh pinquit, hopelijk is het resultaat ook wat je had gehoopt.

Ik ben gister bij de huisarts geweest, die zou 's middags naar het ZKH faxen voor een doorverwijzing.
Werd ik gelijk 's middags al gebeld
7 Oktober heb ik een afspraak!
pi_72683987
wat lekker snel Koningin!

Pinqie, hoe isset nu??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72691970
nogsteeds goed hoor! vannacht voor t eerst niet kunnen slapen, niet door pijn, maar ik heb overdag denk teveel geslapen en ik word mn houding zo zat.
verder heb ik jeuk jeuk jeuk!!
maar nogsteeds vind k ze prachtig

heb alleen wel het idee dat ik snel teveel doe, omdat ik verder geen pijn voel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72691983
herkenbaar....
en die jeuk.. arrgghh zooo irritant! Maar je weet wat het zegt he.. Jeuk geneest..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72692039
ja idd het is irritant maar het idee dat t alleen maar een goed teken is helpt veel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72991758
hai!

morgen is het 2 weken geleden en donderdag moet ik terug voor controle.
alles is in de tussentijd super gegaan, maar vanochtend werd ik wakker met een vieze bh; mijn rechterborst is aan het lekken. geen pus gelukkig, wel wondvocht, uit de plooi. terwijl ik er eigenlijk een klein beetje vanuit ging dat de wonden nu gedicht waren en donderdag de pleisters eraf mogen.

moet ik me nu zorgen maken of is dit doodnormaal?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73125999
Zo, afgelopen donderdag zijn de plakkers eraf gegaan t ziet er netjes uit, maar de '3landenpunten' aan beide borsten zijn nog een soort van open. (heel dun laagje huid) en in de rechter zit nog een knoopje hechting, weet niet zo goed wat ik daarmee moet.

Wel heb k nu weer meer pijn, maar dat lijkt me opzich wel logisch omdat er weer meer spanning op de littekens staat. Wat ik heel gek vind is dat de huid aan de onderkant van mn borsten helemaal gevoelloos is! niet gek als in 'huhdakanie' maar een raar gevoel. Ik heb er niet bij stilgestaan dat die zenuwen natuurlijk doorgesneden zijn na hoeveel tijd is dat weer goed?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 15:42:14 #95
240917 Mula
pi_73126276
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:28 schreef pinquit het volgende:
Wat ik heel gek vind is dat de huid aan de onderkant van mn borsten helemaal gevoelloos is! niet gek als in 'huhdakanie' maar een raar gevoel. Ik heb er niet bij stilgestaan dat die zenuwen natuurlijk doorgesneden zijn na hoeveel tijd is dat weer goed?
Dat is niet te zeggen. Bij mij is het niet meer goedgekomen (alhoewel het wel verbeterd is!). Als het goedkomt, kan het wel behoorlijk lang duren.
pi_73126367
Goh maf is dat zeg. Je leest wel overal dat je tepels het gevoel kunnen verliezen, maar over de huid van je borsten zeggen ze er niet bij. Ik wist echt niet dat dat blijvend kon zijn joh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 16:17:21 #97
240917 Mula
pi_73127095
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:46 schreef pinquit het volgende:
Goh maf is dat zeg. Je leest wel overal dat je tepels het gevoel kunnen verliezen, maar over de huid van je borsten zeggen ze er niet bij. Ik wist echt niet dat dat blijvend kon zijn joh
Er is prima mee te leven hoor. In het begin was het heel erg en voelde het erg gek om op mijn buik te liggen (maar dat deed ik dan ook al 10 dagen na de operatie, ik was doodop van het niet-slapen). , maar daar is het nu niet meer mee te vergelijken. Vooral het gedeelte tussen litteken en tepel heeft minder gevoel. Niet gevoelloos, maar ook niet zoals het was.

Edit; oh, en die jeuk waar jij het over had komt me ook erg bekend voor. De operatie is jaren geleden maar ik kan het me zo weer voor de geest halen. Ik dacht dat ik heel erg goed op de hoogte was vna alle ins en outs op het gebied van bvk, maar over die jeuk had ik nog niemand gehoord!
pi_73127666
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:42 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat is niet te zeggen. Bij mij is het niet meer goedgekomen (alhoewel het wel verbeterd is!). Als het goedkomt, kan het wel behoorlijk lang duren.
bij mij op sommige plekken ook niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:47:53 #99
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73130627
Ik kan alleen mijn linker tepel wat minder goed voelen, voor de rest is het bij mij reuze meegevallen!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:24:56 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73528756
VOOR:


NA:


erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:25:27 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73528775
t perspectief werkt ook wel mee natuurlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:55:08 #102
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73531661
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:24 schreef pinquit het volgende:
VOOR:
[ afbeelding ]

NA:
[ afbeelding ]

Mooi!
Het staat je wel veel beter (tot zover ik dat kan zien dan )
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73643685
Mooi Pinquit!

Ik ben ook bij de dokter geweest. Hij zegt dat het gewoon goed te doen is, ziet ook dat het er niet meer mooi bij hangt natuurlijk. Hij gaat het nu aanvragen bij de verzekering. Het is nog niet zeker omdat ik te zwaar ben en een D/E cup heb. Het kan dus zijn dat de verzekering het niet wil vergoeden en dat ik moet afvallen.

De man heeft alleen een wachttijd van 4 maanden, dus dat duurt nog even. Kan ik nog wat afvallen!
Komt ook goed uit omdat hij adviseerde de ingreep 1 jaar na een bevalling te doen en dat is het over 4 maanden.

Ben dus nu aan het wachten op bericht van de verzekering.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:44:32 #104
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_82938548
Ik vond het tijd om dit topic eens een schop te geven.

Al een paar jaar ben ik bezig met een borstverkleining en heb ook al een gesprek gehad in het ziekenhuis enzo, maar ik moet behoorlijk wat afvallen. Tot voor kort wilde dat niet echt lukken en daar baalde ik natuurlijk behoorlijk van. Omdat ik naast de pijn die mijn borsten me geven ook andere klachten had, ben ik bij de internist terecht gekomen, waar na een hoop getob blijkt dat mijn schildklier vertraagd werkt. Dan kun je dus lijnen tot je een ons weegt (of ja, juist niet natuurlijk....), maar het heeft weinig zin...

Ik heb inmiddels medicatie en de kilo's gaan er ein-de-lijk vanaf
De borstverkleining komt ineens een stuk dichterbij voor mij dus
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 1 september 2010 @ 08:31:59 #105
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_85938430
Ik heb a.s. vrijdag een intake bij medisch centrum 't Gooi voor Tumescent Liposculpture. Ik ben benieuwd of er al iemand is die deze behandeling heeft gehad en wat het resultaat is.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_85938451
De OP mag wel eens een update krijgen.
  woensdag 1 september 2010 @ 10:55:23 #107
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85941400
Hay iedereen! Ik dacht al waarom heb ik dit topic nog nooit gezien, maar het is net gekickt :)
Zelf ben ik ook al een jaar of twee aan het denken over een borstverkleining. In principe lijkt het soms dat ik niet belachelijk veel heb, maar omdat ik bovenom best smal ben heb ik 70E en daar heb ik toch last van.
Soms als ik 's avonds in bed ga liggen is mijn rug zo gespannen van een verkeerde houding dat ik niet eens in een keer op mijn rug kan gaan liggen. Ook mijn nek zit vaak vast en ik heb het idee dat dat daar ook door komt.

Verder zit ik er psychisch ook best wel mee. BH's vinden is verschrikkelijk, bloesjes kan ik nooit kopen want die gaan bovenom niet dicht. En als ik voor de spiegel sta zou ik ook echt liever 2 cups minder daar zien hangen.

Maja, als ik dan ga nadenken heeft het volgens mij totaal geen nut om nu een behandeling aan te vragen. Over een aantal jaar wil ik namelijk wel kinderen krijgen, en dan heb ik grote kans dat ze dan weer groter worden en blijven.
Mijn moeder heeft namelijk precies hetzelfde gehad door mij, die was na de zwangerschap er weer twee van de drie cups bijgekomen.

Dus ik zal er waarschijnlijk nog een jaar of zes mee moeten rondlopen :N
吴 曼 迪
pi_85975511
Oeh, ik zie dat mijn update ook van ongeveer een jaar was.
Ik zat op de verzekering te wachten, dat bericht heb ik gekregen, ik was naar hun normen te zwaar voor de operatie! Mijn BMI was te hoog. Voor het juiste BMI moest ik 5 kilo afvallen! Zij vonden met een beetje lijnen dat mijn borsten vanzelf kleiner werden (dat klopt, maar niet mooier).

Heb toen met mijn man besloten eerst voor een tweede kindje te gaan (zie signature) en als die er is, dan zie ik wel weer verder. Als de situatie zo blijft als ze nu is, ga ik waarschijnlijk opnieuw proberen een operatie aan te vragen.
  maandag 6 september 2010 @ 19:36:00 #109
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_86137485
Interessant topic. Ik heb een iets ander verhaal. Ik heb een jaar of 9 geleden een borstvergroting gehad. Maar de chirurg heeft er grotere protheses in gedaan dan afgesproken. Destijds waren ze groot maar niet lelijk. Na 4 jaar is 1 van de protheses onder de borstspier vandaan geschoten. Zo met BH niet zichtbaar maar zonder zie je gewoon echt de rand zitten. De andere schoot een jaar later ook onder de spier vandaan. Ze zijn door de zware protheses ook erg gaan hangen. Nu wil ik volgend jaar graag een lift plus kleinere protheses. Hoe groot is de kans dat dit (gedeeltelijk) vergoed zal worden? Het is tenslotte een mislukte operatie...

Edit: ik heb dus nu 75F ...veel te groot
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 6 september 2010 @ 19:41:38 #110
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86137709
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:36 schreef Puckzzz het volgende:
Interessant topic. Ik heb een iets ander verhaal. Ik heb een jaar of 9 geleden een borstvergroting gehad. Maar de chirurg heeft er grotere protheses in gedaan dan afgesproken. Destijds waren ze groot maar niet lelijk. Na 4 jaar is 1 van de protheses onder de borstspier vandaan geschoten. Zo met BH niet zichtbaar maar zonder zie je gewoon echt de rand zitten. De andere schoot een jaar later ook onder de spier vandaan. Ze zijn door de zware protheses ook erg gaan hangen. Nu wil ik volgend jaar graag een lift plus kleinere protheses. Hoe groot is de kans dat dit (gedeeltelijk) vergoed zal worden? Het is tenslotte een mislukte operatie...

Edit: ik heb dus nu 75F ...veel te groot
Ik zou er niet vanuit gaan. Het blijft cosmetisch namelijk..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 6 september 2010 @ 20:00:15 #111
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_86138500
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:41 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zou er niet vanuit gaan. Het blijft cosmetisch namelijk..
Ja aan de ene kant wel maar toch ook wel medisch noodzakelijk. Ze zitten niet waar ze horen te zitten...en na tien jaar moeten de protheses sowieso vervangen worden.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de dames hier met natuurlijke grote borsten maar het is wel een probleem voor mij. En 'gewoon' een nieuwe operatie is erg duur :X
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 6 september 2010 @ 20:16:54 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86139168
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:00 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ja aan de ene kant wel maar toch ook wel medisch noodzakelijk. Ze zitten niet waar ze horen te zitten...en na tien jaar moeten de protheses sowieso vervangen worden.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de dames hier met natuurlijke grote borsten maar het is wel een probleem voor mij. En 'gewoon' een nieuwe operatie is erg duur :X
Maar als na ongeveer10 jaar de protheses vervangen moeten worden dan is het nu toch niet zo gek dat ze na 9 jaar niet meer goed zijn. Ik snap je probleem, maar ik denk dat het toch onder "onderhoud" valt ofzo, en dat de verzekering gewoon zal zeggen dat het gewoon tijd was om de protheses te vervangen. Al dan iets eerder dan voorspelt.

Je kunt natuurlijk je verzekeraar gewoon even opbellen en vragen hoe het zit ;).


Mijn borstverkleining is ondertussen 1,5 jaar geleden! Littekens zien er prima uit, al heb ik nu een flinke E cup ipv de C/D cup die het zou zijn. Maargoed, liever dat dan een hele flinke HH :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 6 september 2010 @ 21:05:42 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_86141549
Zelfde als Monsterd, maar dan 1 jaar geleden, de 9e. ook hier zijn ze boobs tussen D en E, terwijl ik C had besteld, en eigenlijk zijn ze ook al een heel eind gezakt ;( ik denk dat mn huid gewoon zijn rek daar helemaal kwijt is ofzo. Maar ik mag van mezelf niet ontevreden zijn :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 6 september 2010 @ 21:11:08 #114
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_86141848
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:05 schreef pinquit het volgende:
Zelfde als Monsterd, maar dan 1 jaar geleden, de 9e. ook hier zijn ze boobs tussen D en E, terwijl ik C had besteld, en eigenlijk zijn ze ook al een heel eind gezakt ;( ik denk dat mn huid gewoon zijn rek daar helemaal kwijt is ofzo. Maar ik mag van mezelf niet ontevreden zijn :P
Bij mijn zus zijn ze nu ook weer terug naar het 'oude' formaat. ja het was wat ongelijk verdeeld tussen zus en mij :') Maar zij is wel flink aangekomen naderhand dus daar zal het ook wel aan liggen denk ik.

@monsterd...na 10 jaar is het idd onderhoud, maar de protheses zijn al een aantal jaartjes van hun plekje af. Ik heb alleen nooit de moed gehad om er iets aan te gaan doen. ben 1 keer terug geweest naar de kliniek en daar mocht ik gewoon weer het volle pond betalen voor een nieuwe operatie }:|
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 6 september 2010 @ 21:33:30 #115
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_86143058
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:00 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ja aan de ene kant wel maar toch ook wel medisch noodzakelijk. Ze zitten niet waar ze horen te zitten...en na tien jaar moeten de protheses sowieso vervangen worden.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de dames hier met natuurlijke grote borsten maar het is wel een probleem voor mij. En 'gewoon' een nieuwe operatie is erg duur :X
Klinkt stom om te zeggen, maar ik denk dat het eigenlijk bij het eigen risico hoort van de operatie. En omdat de eerste operatie een cosmetische ingreep was en geen plastische wordt het denk ik niet vergoed. Mail of bel even naar je verzekering. :Y
吴 曼 迪
  dinsdag 7 september 2010 @ 07:41:10 #116
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_86154330
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:33 schreef megamandy het volgende:

[..]

Klinkt stom om te zeggen, maar ik denk dat het eigenlijk bij het eigen risico hoort van de operatie. En omdat de eerste operatie een cosmetische ingreep was en geen plastische wordt het denk ik niet vergoed. Mail of bel even naar je verzekering. :Y
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Eigen schuld, dikke bult(en) :')
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_86420582
Volgens mij groeien de mijne weer -O- blousjes enzo die ik eerst prima aan kon, willen nu bijna niet meer dicht :(. BH's passen niet goed meer... En ik ben verder ook niet noemenswaardig aangekomen of zo...

Ik kijk het nog wel even aan, maar als dit door zet vraag ik wel weer even om een afspraak bij mijn chirurg, om te vragen hoe en wat. :( !
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:29:53 #118
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86421407
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij groeien de mijne weer -O- blousjes enzo die ik eerst prima aan kon, willen nu bijna niet meer dicht :(. BH's passen niet goed meer... En ik ben verder ook niet noemenswaardig aangekomen of zo...

Ik kijk het nog wel even aan, maar als dit door zet vraag ik wel weer even om een afspraak bij mijn chirurg, om te vragen hoe en wat. :( !
Heb je het misschien nagemeten? Het kan namelijk zijn dat de vorm van je borsten gewoon veranderd is waardoor ze groter lijken, maar in feite misschien gewoon wat breder geworden zijn. Ik heb dat ook wel een beetje namelijk
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86424747
zijn jullie aan de pil? ik ben ongeveer 4 jaar voor mijn borstverkleining gestopt met de pil, en ik wil graag weer beginnen (menstruatie gedoe enzo)
Maar ik ben echt als de DOOOOD dat ik weer giga borsten krijg door die poeppil. :'(

tips iemand?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:54:45 #120
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86424863
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:52 schreef pinquit het volgende:
zijn jullie aan de pil? ik ben ongeveer 4 jaar voor mijn borstverkleining gestopt met de pil, en ik wil graag weer beginnen (menstruatie gedoe enzo)
Maar ik ben echt als de DOOOOD dat ik weer giga borsten krijg door die poeppil. :'(

tips iemand?
Ik ben al die tijd aan de pil geweest. Niets aan het handje, maar het zou kunnen dat ze groter worden.. Misschien moet je even je huisarts bellen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86424910
ja, ik zal eens met de HA overleggen. ik had beter eerst weer met de pil kunnen beginnen denk ik, hadden ze er meer afgehaald :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 september 2010 @ 15:41:16 #122
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_86602788
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:55 schreef pinquit het volgende:
ja, ik zal eens met de HA overleggen. ik had beter eerst weer met de pil kunnen beginnen denk ik, hadden ze er meer afgehaald :P
Is het Mirena spiraaltje niets voor je?
http://www.mirena.nl/html/index.html
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_86758031
Interessant topic. Ik ben 23 jaar, gezond bmi, maar met een bhmaat van 75G. Als ik 's morgens mijn bh aantrek, heb ik al na 10 minuten rode strepen op mijn schouders. Mijn schouders staan ook steeds gespannen, omdat het voelt alsof ik steeds het gewicht van bijvoorbeeld een schoudertas draag. Hadden jullie dit gevoel ook?
Ik heb ook nagedacht over een borstverkleining, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog veel twijfels heb. Heb gelezen dat je na zo'n operatie een tijdje niet kan werken/tillen, etc. Ik studeer nog, en ik vroeg me af of het te doen is om nog gewoon naar colleges te gaan of dat je echt thuis moet blijven? Ik woon alleen en heb geen familie die me kan helpen met huishoudelijke taken. Zijn er hier op dit forum nog meer mensen die alleen woonden toen ze hun operatie hadden ondergaan? Hoe hebben jullie dit op gelost?
Hoe lang is het gemiddeld dat je na zo'n operatie in het ziekenhuis moet liggen?
Zit hier echt mee in mijn maag.. :(
pi_86758469
Theebeker, ik lag een dag of 3/4 in het zh en heb 2w niet kunnen werken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:24:32 #125
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86782409
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:20 schreef Theebeker het volgende:
Interessant topic. Ik ben 23 jaar, gezond bmi, maar met een bhmaat van 75G. Als ik 's morgens mijn bh aantrek, heb ik al na 10 minuten rode strepen op mijn schouders. Mijn schouders staan ook steeds gespannen, omdat het voelt alsof ik steeds het gewicht van bijvoorbeeld een schoudertas draag. Hadden jullie dit gevoel ook?
Ik heb ook nagedacht over een borstverkleining, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog veel twijfels heb. Heb gelezen dat je na zo'n operatie een tijdje niet kan werken/tillen, etc. Ik studeer nog, en ik vroeg me af of het te doen is om nog gewoon naar colleges te gaan of dat je echt thuis moet blijven? Ik woon alleen en heb geen familie die me kan helpen met huishoudelijke taken. Zijn er hier op dit forum nog meer mensen die alleen woonden toen ze hun operatie hadden ondergaan? Hoe hebben jullie dit op gelost?
Hoe lang is het gemiddeld dat je na zo'n operatie in het ziekenhuis moet liggen?
Zit hier echt mee in mijn maag.. :(
Is je BH gewoon niet ietwat te strak? Een goede BH zou in principe geen rode strepen moeten veroorzaken.

Officieel mag je na de operatie 6 weken geen zwaar werk verrichten.. Is ook zeer verstandig om je daar aan te houden, anders is de kans groot dat je littekens niet goed genezen of in het ergste geval uitscheuren!

Ik heb ook 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna 2 weken thuis op bed. Ik kon niets met mijn armen, kon ze niet boven mijn schouders krijgen etc. dus hulp thuis eigenlijk wel vereist. Misschien dat er tijdenlijk een huishulp kan komen helpen?

En tja, wat betreft studeren.. ik heb veel tentamens toen niet gehaald en nu heb ik totaal door alle achterstand veel tentamens die ik nog over moet doen doordat ik dingen doorschoof, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen. :P Zoals ik al zei kon ik in het begin niet zoveel dus college's volgen (je moet toch op school geraken) zat er voor mij niet in.

Ben je al bij de huisarts geweest? Je kunt altijd je problemen voorleggen, hij/zij kan je altijd adviseren en/of doorsturen naar de plastische chirurg :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86783851
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Is je BH gewoon niet ietwat te strak? Een goede BH zou in principe geen rode strepen moeten veroorzaken.

Officieel mag je na de operatie 6 weken geen zwaar werk verrichten.. Is ook zeer verstandig om je daar aan te houden, anders is de kans groot dat je littekens niet goed genezen of in het ergste geval uitscheuren!

Ik heb ook 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna 2 weken thuis op bed. Ik kon niets met mijn armen, kon ze niet boven mijn schouders krijgen etc. dus hulp thuis eigenlijk wel vereist. Misschien dat er tijdenlijk een huishulp kan komen helpen?

En tja, wat betreft studeren.. ik heb veel tentamens toen niet gehaald en nu heb ik totaal door alle achterstand veel tentamens die ik nog over moet doen doordat ik dingen doorschoof, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen. :P Zoals ik al zei kon ik in het begin niet zoveel dus college's volgen (je moet toch op school geraken) zat er voor mij niet in.

Ben je al bij de huisarts geweest? Je kunt altijd je problemen voorleggen, hij/zij kan je altijd adviseren en/of doorsturen naar de plastische chirurg :)
Hoi,

Nee ik heb een bh die echt op de goede maat zit, want anders zakt de hele boel door de zwaarte naar beneden, dus hij zit precies stevig genoeg.
Jammer dat studeren inderdaad lastig wordt. Je loopt idd gelijk achterstand op (en die heb ik al, aiks!). Ben nog niet naar de huisarts geweest (zit momenteel voor een halfjaar in het buitenland) maar het idee zit al een tijdje in mijn hoofd. Durf niet echt naar de huisarts omdat het dan ineens zo definitief is. Wilde me liever eerst goed inlezen enzo (zodat je ook met gerichte vragen kan komen).
Ohja, huishoudhulp is inderdaad een idee. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Hebben jullie volledige narcose gehad of kon je alle gesprekken van chirurgen/co-assistenten gewoon volgen? (Na het zien van de Co-Assistent weet ik niet of ik daar zo'n voorstander van ben :p).
pi_86786324
Bvk is onder volledige narcose, dar kan nier mer ruggeprik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:09:52 #128
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86790910
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:04 schreef Theebeker het volgende:

[..]

Hoi,

Nee ik heb een bh die echt op de goede maat zit, want anders zakt de hele boel door de zwaarte naar beneden, dus hij zit precies stevig genoeg.
Jammer dat studeren inderdaad lastig wordt. Je loopt idd gelijk achterstand op (en die heb ik al, aiks!). Ben nog niet naar de huisarts geweest (zit momenteel voor een halfjaar in het buitenland) maar het idee zit al een tijdje in mijn hoofd. Durf niet echt naar de huisarts omdat het dan ineens zo definitief is. Wilde me liever eerst goed inlezen enzo (zodat je ook met gerichte vragen kan komen).
Ohja, huishoudhulp is inderdaad een idee. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Hebben jullie volledige narcose gehad of kon je alle gesprekken van chirurgen/co-assistenten gewoon volgen? (Na het zien van de Co-Assistent weet ik niet of ik daar zo'n voorstander van ben :p).
Niets is definitief tot het moment dat jij het besluit dat je het echt wil ;)
In de tussentijd dat je nu in het buitenland zit kun je misschien rugversterkende spieroefeningen gaan doen. Toevallig zit ik nu ook in het buitenland ( :D ) en ik merk ook best wel dat ik nog steeds last heb van mijn borsten, waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerde houding.. Ga binnenkort ook maar eens beginnen met die oefeningen ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86793725
Oh wat toevallig! Waar zit jij?
Ik zit in Zweden en hier is men zeer sportief, dus ik heb ook meteen een abonnement op de sportschool genomen, zodat het argument 'afvallen' (hoewel ik een gezond bmi heb) straks niet hoeft te vallen.
Gelukkig is het igg onder volledige narcose, wil niet weten waar ze het tijdens zo'n operatie over hebben :p
Als ik terug ben in Nederland ga ik dit alles toch maar eens overwegen. De klachten zijn medisch, maar ook psychisch. Heb al sinds mijn 12e grote borsten en ben er destijds (maar ook later nog) vreselijk mee gepest, dus ook nooit echt een goed zelfbeeld gehad. Ik hoop dat ze dit soort redenen ook in overweging nemen. Maarja, dat is afwachten tot ik weer in NL ben :p
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:56:06 #130
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86802581
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:22 schreef Theebeker het volgende:
Oh wat toevallig! Waar zit jij?
Ik zit in Zweden en hier is men zeer sportief, dus ik heb ook meteen een abonnement op de sportschool genomen, zodat het argument 'afvallen' (hoewel ik een gezond bmi heb) straks niet hoeft te vallen.
Gelukkig is het igg onder volledige narcose, wil niet weten waar ze het tijdens zo'n operatie over hebben :p
Als ik terug ben in Nederland ga ik dit alles toch maar eens overwegen. De klachten zijn medisch, maar ook psychisch. Heb al sinds mijn 12e grote borsten en ben er destijds (maar ook later nog) vreselijk mee gepest, dus ook nooit echt een goed zelfbeeld gehad. Ik hoop dat ze dit soort redenen ook in overweging nemen. Maarja, dat is afwachten tot ik weer in NL ben :p
Ik zit in Polen ;)

Je kunt gewoon met je huisarts overleggen.. De mijne deed destijds totaal niet moeilijk, desondanks dat hij een man is was hij wel heel aardig en begrijpend ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89325493
Ik heb 4 november een borstverkleining gehad. Van cup H naar een kleine D. Van de linkerborst is 1030 gram af en van de rechter 940 gram (en veel mensen vroegen zich af waarom ik een borstverkleining wilde omdat die niet zagen dat ze zo belachelijk groot waren, terwijl ik gewoon strakke shirtjes droeg).

Naar mijn idee geneest het goed maar is op mijn zij slapen nog steeds pijnlijk door de wondjes van de drains. Ook de jeuk is echt verschrikkelijk. Eigenlijk wil ik daar niet over klagen omdat het resultaat echt onwijs mooi is en ik zeer tevreden ben.

Wie had er ook z'on last van jeuk (zelfs nu na 4 weken nog steeds heel erg, allemaal schilfertjes, volgens de chirug had ik allergie voor de pleisters en zou het snel beter gaan maar dat is nu alweer 2 weken geleden). En wat deden jullie tegen de jeuk?
En wanneer sliepen jullie weer op je zij/buik??
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:04:51 #132
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89333086
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:27 schreef CVB1974 het volgende:
Ik heb 4 november een borstverkleining gehad. Van cup H naar een kleine D. Van de linkerborst is 1030 gram af en van de rechter 940 gram (en veel mensen vroegen zich af waarom ik een borstverkleining wilde omdat die niet zagen dat ze zo belachelijk groot waren, terwijl ik gewoon strakke shirtjes droeg).

Naar mijn idee geneest het goed maar is op mijn zij slapen nog steeds pijnlijk door de wondjes van de drains. Ook de jeuk is echt verschrikkelijk. Eigenlijk wil ik daar niet over klagen omdat het resultaat echt onwijs mooi is en ik zeer tevreden ben.

Wie had er ook z'on last van jeuk (zelfs nu na 4 weken nog steeds heel erg, allemaal schilfertjes, volgens de chirug had ik allergie voor de pleisters en zou het snel beter gaan maar dat is nu alweer 2 weken geleden). En wat deden jullie tegen de jeuk?
En wanneer sliepen jullie weer op je zij/buik??
Wat is er veel weggehaald zeg! Bij mij haalden ze toen aan beide kanten een pond weg, en ze zeiden dat het ook een kleine D zou worden. Uiteindelijk is een flinke E geworden. Ik had eerst ook een hele flinke H ;)

Misschien is het verstandig om niet op je zij te slapen? Ik vond het wel een vervelende houding in het begin, om zo op je rug te liggen maar daardoor denk ik dat ik juist geen last had van jeuk etc.
Ik sliep na 2 maanden weer op mijn zij denk ik. Ik ben hetzelfs gewend geraakt om op mijn rug te liggen dat ik zelfs nu zo nog wel eens slaap :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89339923
Ik slaap niet op mijn zij want dat gaat gewoon niet:(, dus lig verplicht op me rug:P. En ja echt veel he wat eraf is, ik ben er nog steeds verbaasd over maar ben blij dat het eraf is:)..

Hoelang heb jij s'nachts een sportbh gedragen? En die jeuk daar hoor ik meer mensen over maar niemand heeft een oplossing :(. Ik moet mijn borsten insmeren met vitamine E crme maar daar gaat het alleen maar van branden.
pi_89340409
Wow wat is er een hoop verwijderd!
Ik ben in 2004 geopereerd maar ehb nog steeds wel eens jeuk aan de plekjes waar de drains gezeten hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89340770
Bij mij jeuken mijn hele borsten, smeerden jij er iets op? En hoelang had je wondjes?
pi_89343454
Ik vond de Bio Oil Huidolie wel fijn tegen de jeuk. Het is ook niet zo vettig en trekt goed in de huid. Maar alleen smeren als je wondjes goed geheeld zijn.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:04:08 #137
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89344319
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef CVB1974 het volgende:
Ik slaap niet op mijn zij want dat gaat gewoon niet:(, dus lig verplicht op me rug:P. En ja echt veel he wat eraf is, ik ben er nog steeds verbaasd over maar ben blij dat het eraf is:)..

Hoelang heb jij s'nachts een sportbh gedragen? En die jeuk daar hoor ik meer mensen over maar niemand heeft een oplossing :(. Ik moet mijn borsten insmeren met vitamine E crme maar daar gaat het alleen maar van branden.
Ik weet niet hoe groot je bed is, maar ik ben toen tijdelijk op een éénpersoonsbed gaan slapen. 2 kussens in mijn zij gelegd zodat ik zeker wist dat ik niet zou draaien. Heb een maandje of 2 met sportbeha aan geslapen. Ik zou het pas niet meer doen als de wonden goed genezen zijn.

Dit vitamine E creme is gewoon tegen littekkenvorming toch? Misschien moet je gewoon een andere proberen, er wordt ook al Bio Oil genoemd al lijkt dat mij juist wel heel vet.. Maargoed ik heb dat niet gebruikt dus ik weet ook niet precies hoe dat werkt. Daarnaast was ik niet erg consequent met het smeren van die littekencreme (en toch is het resultaat heel mooi geworden)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:24 schreef Vicky het volgende:
Wow wat is er een hoop verwijderd!
Ik ben in 2004 geopereerd maar ehb nog steeds wel eens jeuk aan de plekjes waar de drains gezeten hebben.
Heel af en toe heb ik daar ook wel eens last van idd.. Het is voor mij inmiddels anderhalfjaar geleden, wat gaat de tijd toch snel!

Ik zie de littekens niet eens meer, ten minste.. Ze vallen me niet meer zo op :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89362068
cvb, soms jeukt het nog steeds, die draingaatjes. En mijn operatie is 9 jaar geleden. Ik heb ook lang last gehad van de gaatjes, ze hebben bij mij waarschijnlijk een zenuw geraakt bij de operatie en daarom heb ik meer last van.
Jeuk kan ik me ook aan de littekens nog goed herinneren en ook die is er soms nog. Ik mocht al snel gaan smeren met calendulan, dus dat heb ik dan ook maar gedaan.
En ik zit ondertussen in mijn tweede zwangerschap en ze zijn de vorige keer keurig weer kleiner geworden, oke het kostte wel even, maar dat is normaal.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 22:44:00 #139
240917 Mula
pi_89364892
quote:
Op maandag 29 november 2010 23:27 schreef CVB1974 het volgende:

Wie had er ook z'on last van jeuk (zelfs nu na 4 weken nog steeds heel erg, allemaal schilfertjes, volgens de chirug had ik allergie voor de pleisters en zou het snel beter gaan maar dat is nu alweer 2 weken geleden). En wat deden jullie tegen de jeuk?
En wanneer sliepen jullie weer op je zij/buik??
Oh die jeuk was echt verschrikkelijk! Dat vond ik misschien nog wel het ergste van de operatie. En het duurde echt weken.

Ik sliep na 10 dagen weer op mijn buik. Ik kan gewoon niet op mijn zij en rug slapen en ik was zo moe. Toen tijdens de 1e controle bleek dat het voor de wonden niet uitmaakte, heb ik gewoon kussens onder mijn buik en boven mijn borsten gelegd (zodat er niet al te veel druk op mijn borsten zou komen) en ben op mijn buik gaan slapen. Werkte prima. Volgens mij ben ik na een week of 3 zonder kussens gaan slapen. Aangezien alles verdoofd was, voelde dat echt heel vreemd.

Jeuk+schilfertjes had ik ook. Afgrijselijk! Al met al vond ik dat nog wel het ergste van de hele operatie.

Ik sliep na 10 dagen weer op mijn buik. Ik k
pi_89365815
Nou dan houd ik nog hoop dat het ophoud. En ik ga calendula zalf halen :)
pi_95400923
Nou, daar ben ik weer hoor (inmiddels terug uit Zweden). Ik kom net bij de fysiotherapie vandaan omdat ik rugklachten had na het terugverhuizen uit Zweden (moest alles alleen verhuizen, dus het was nogal zwaar). De fysio merkte ook op dat ik nogal grote borsten had (Cup G, misschien zelfs wel H :s) en dat dit de spieren in mijn nek enorm vermoeide. Ik merkte ook dat ik mezelf constant aan het verbergen ben, zowel met mijn fysieke houding als met kleding, en dat ben ik eigenlijk zo zat! Ik zit er dus over na te denken om toch naar de huisarts te gaan om een borstverkleining te overleggen, maar ik schaam me hier zo voor! Heb echt enorme gene voor mijn borsten (juist omdat ze zo groot zijn en hangen) en heb er dus enorm veel moeite mee om dat aan allerhande artsen/chirurgen te laten zien (al zal ik niet de enige zijn). Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Is er iemand die me een beetje gerust kan stellen met hoe het hele proces (huisarts, verwijzing naar chirurg en dat soort dingen, onderzoeken wellicht?) is gegaan? Ik merk dat ik enorm nerveus ben omdat ik niet echt weet wat ik (eventueel) kan verwachten.
Alvast bedankt :)
pi_95403570
Tja das lastig. Je zal die gene toch een beetje moeten overwinnen aangezien de ha ze ws toch wil zien, idem bij de plastisch chirurg. Denk maar zo, artsen zien bijna elke dag wel borsten enzo en ze zien vast ook veel ergere dingen.

Geef aan bij de ha wat je lichamelijke maar ook psychische klachten zijn en wat de fysio heeft gezegd en geef aan dat je graag een verwijzing wil voor de pc.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:21:32 #143
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_95406743
De huisarts, chirurg en de medische fotograaf zullen ze zeker zien. Zoals al hierboven gezeged, moet je je hier gewoon overheen zetten. Uiteindelijk zul jij je zelf er beter door voelen, na de ingreep :)

Ik ben na 2 jaar nog steeds redelijk tevreden :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_95408607
:o een medisch fotograaf? Waar worden de foto's voor gebruikt?
Ben er nu idd serieus over aan het nadenken omdat ik er toch wel veel klachten van heb.
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2011 @ 19:54:46 #145
240917 Mula
pi_95408958
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:49 schreef Theebeker het volgende:
:o een medisch fotograaf? Waar worden de foto's voor gebruikt?
Ben er nu idd serieus over aan het nadenken omdat ik er toch wel veel klachten van heb.
Die worden gewoon in je dossier gedaan. En je kan evt zelf kopietjes bestellen. :)

Die medisch fotograaf stelt niet veel voor hoor. Het is niet dat er een hele playboy-sessie gedaan wordt. Het is shirt uit, foto van de voorkant, foto van de zijkant, klaar.
pi_95410460
whaha inderdaad Mula :D
Dit soort foto's: http://www.timmenga.com/n(...)21/borstverkleining/
ik sta er ook tussen :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:44:37 #147
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_95434324
Ik mocht mijn foto's toen ook mee naar huis nemen. Laatst zocht ik ze maar kan ze helaas nergens meer vinden.. Even wat beter zoeken binnenkort :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_95488114
De huisarts hoefde ze bij mij toen niet te zien, die schreef gelijk een doorverwijzing op.
De plastisch chirurg natuurlijk wel.
pi_95492963
Pfoh ik ben zelf nooit tevreden over mijn borsten, maar door dit topic wel. Heb 75C/D. en weet dat ik dus eigenlijk niet moet zeuren maar vind ze toch wat klein (terwijl ik zelf ook klein ben, 1.63 en 60 kg). Nu ik hier lees dat iedereen ongeveer C en D wil ben ik toch wel tevreden al had ik ook wel een DD willen hebben ofzo.

[ Bericht 21% gewijzigd door Phantomesse op 14-04-2011 15:27:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 15 april 2011 @ 08:17:14 #150
240917 Mula
pi_95528580
Phantomesse, de plastisch chirurg stelde bij mij zelfs een B-cup voor! Dat vond ik te klein. Ben lang, best breed en niet mager.
pi_97532014
Hoe zit dat met menzis en borstverkleining? Op hun site staat: U heeft recht op behandelingen van plastische chirurgische aard als het gaat om (correctie van): borstverkleining op medische indicatie.

Nu heb ik pms en daardoor zwellen mijn borsten nog eens extra op tot een volle 80D (ik ben 1,65m en weeg 64kg), maar heb al 4 weken last van mijn nek en trapezia. ALLES zit vast op het moment. Ik heb verschillende bedden geprobeerd, het ligt daar niet echt aan denk ik. Ook merk ik dat als ik een tijdje (15-30 min) geen bh aan heb, mijn rug ter hoogte van je bh pijn gaat doen.

Als deze klachten door mijn borsten ontstaan, wee zwangerschap en borstvoeding want dan groeien ze ook nog eens een cupmaatje of 2 :'(

Hoe 'medisch gegrond' zijn mijn klachten eigenlijk? Zou ik een eventuele operatie met deze klachten vergoed kunnen krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door 3Dino op 31-05-2011 10:55:31 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:55:01 #152
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_98220269
*schop

vandaag te horen gekregen dat ik medisch gezien in aanmerking kom voor een borstverkleining, maar ik vind het dus wel een eng idee. ben een Amerikaanse maat 32DDD (volgens deze converter is dat een 70G http://www.85b.org/bra_conv.php) met 1.63 en 63 kilo... Veel last van rug en schouders. Dus zeker een overweging
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_98224408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:
*schop

vandaag te horen gekregen dat ik medisch gezien in aanmerking kom voor een borstverkleining, maar ik vind het dus wel een eng idee. ben een Amerikaanse maat 32DDD (volgens deze converter is dat een 70G http://www.85b.org/bra_conv.php) met 1.63 en 63 kilo... Veel last van rug en schouders. Dus zeker een overweging
We zijn ongeveer even groot, behalve dat jouw borsten duidelijk groter zijn. Hoe heb je dat eigenlijk gedaan wat betreft medische verwijzing? Hebben ze een bepaalde grootte die ze niet willen vergoeden omdat het 'niet groot genoeg' is of zijn de pijnklachten voldoende?
pi_100798025
Na jarenlang twijfelen vanochtend naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing, ik was nog geen uur thuis en toen werd ik al gebeld door het ziekenhuis *O* voor een afspraak, helaas kon ik zelf volgende week donderdag niet dus nu eind september O+

Volgende zomer hopelijk kleine tietjes *O* *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:32:39 #155
240917 Mula
pi_100799484
3dino, ik heb 6 jaar geleden een verkleining gehad terwijl ik bij menzis verzekerd was. Dezelfde zin stond toen in de voorwaarden. Bij mij werd er helemaal niet moeilijk gedaan. Ik had klachten aan nek en rug (al jaren fysio daarvoor) en het was duidelijk dat ik grote en zware borsten had. Dat was voldoende. En dan had ik nog niet eens gigaborsten. Gewoon groot.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:06:49 #156
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_100800580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:41 schreef geppie het volgende:
Na jarenlang twijfelen vanochtend naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing, ik was nog geen uur thuis en toen werd ik al gebeld door het ziekenhuis *O* voor een afspraak, helaas kon ik zelf volgende week donderdag niet dus nu eind september O+

Volgende zomer hopelijk kleine tietjes *O* *O*
Spannend zeg! Succes! *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:25:24 #157
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100801285
ik heb toen ik 19 was een borstverkleining d.m.v. liposuctie gehad. Ik was toen nog echt heel mager, en had echt een grote cupmaat in verhouding. Ik ben toen van een E naar een C gegaan, en vond dat toen echt geweldig.

Doordat het via Lipo was heb ik maar in totaal een halve dag in het ziekenhuis gespendeerd, en was de volgende dag alweer op school te vinden. Het litteken is echt maar een halve milimeter groot, en zit onder mijn borst, dus je ziet er echt niets van.

Nu, 7 jaar later, ben ik best veel aangekomen en is er niets meer te zien van de hele operatie.
pi_100805528
Iemand die het volgende herkent? Na mijn operatie zei de chirurg al wel dat ik een erg slappe huid heb, niet stevig en zo.. maar ondertussen, bijna 4 jaar na de operatie, zijn mijn borsten dus onderaan idd wel weer iets gezakt. Op zich niet erg, het hangt niet of zo, alleen... de tepels zitten nu zo hoog op mijn borsten dat ze voornamelijk bij bikini's tijdens zwemmen er boven uit komen :{. Nu draag ik dus uit noodzaak een soort sporttop bikini, ipv een gewone.
Maar als dit zo door gaat, zitten ze in no time boven alle bh's uit ben ik bang....

Ook heb ik ondertussen een volle cupmaat meer.. had vorig jaar al het idee dat de boel weer gegroeid was, maar ondertussen ben ik uit al mijn leuke bh's (en kledingstukken) gegroeid :( en dat dus zonder noemenswaardige gewichtstoename (ben nu even zwaar als toen, en misschien een kilo zwaarder geweest). Nu heb ik dus wel nieuwe gekocht, maar de kast ligt vol bh's in mijn 'oude' maat :'(

Zit nu een beetje te dubben of ik binnenkort misschien een afspraak ga maken met de chirurg.. baal hier zo van :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:12:13 #159
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_100866679
mijn bvk is 1 november 2002 geweest. Ik ging van een Fcup naar een Dcup. ik heb ongeveer 6-7 jaar jeuk gehad aan mn tepels als het ging regenen :') erg genant..

Ik ben daarna gestopt met de pil en 2 jaar later weer begonnen en zowaar mijn borsten groeiden behoorlijk snel naar een Ecup.

Verder kwam ik ook nog 15kg aan maar bleven mijn borsten gelukkig gewoon een Ecup. Nu ben ik inmiddels bijna 20kg afgevallen en mijn borsten zijn nog steeds gewoon diezelfde Ecup alleen is mijn omvang 5cm kleiner. Ook zijn ze niet gaan hangen en is er niks veranderd aan de vorm. Ik denk dat dit komt omdat ik voornamelijk nog klierweefsel heb en bijna geen vetweefsel. Dit blijkt ook ieder jaar als ik op controle ga voor borstkanker,iedere keer moet ik een controle echo krijgen omdat door het dichte klierweefsel en littekens de borsten moeilijk te beoordelen zijn op een mammogram.

Ik ben er alleen aan aant denken om een tepelcorrectie te laten doen. In 2002 maakten ze de vorm van de tepel groter dan tegenwoordig. Dit zorgt ervoor dat een wat lager uitgesneden BH of een (half) kanten BH geen optie is,aangezien je de littekens van de tepelhof dan ziet :N

Ik heb een heel klein plekje aan de onderkant van mijn linkerborst waar nog steeds geen gevoel zit,niet storend. En mijn tepels zijn juist gevoeliger geworden en gebleven na de operatie.

Ik zou het onmiddellijk weer doen als ik dezelfde problemen terug had gekregen met mijn huid. )ik had smet onder mijn borsten,hoe goed ik mijn huid ook verzorgde)
pi_100898100
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:12 schreef scrub_nurse het volgende:
mijn bvk is 1 november 2002 geweest. Ik ging van een Fcup naar een Dcup. ik heb ongeveer 6-7 jaar jeuk gehad aan mn tepels als het ging regenen :') erg genant..
DAT HEB IK OOK :o En ik maar denken dat ik gek was :')

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:57 schreef 3Dino het volgende:

[..]

We zijn ongeveer even groot, behalve dat jouw borsten duidelijk groter zijn. Hoe heb je dat eigenlijk gedaan wat betreft medische verwijzing? Hebben ze een bepaalde grootte die ze niet willen vergoeden omdat het 'niet groot genoeg' is of zijn de pijnklachten voldoende?
Ja ik geloof dat je wel groter dan een bepaalde maat moet zijn, of in elk geval een bepaalde verhouding. anders zijn er natuurlijk geen medische gronden aan... want dan doen ze je geen kwaad.

Ik vroeg me af hoe lang en zwaar het herstel is? Ik zit het grootste deel van het jaar in de VS, weg van mijn ouders enzo. Kan ik het 'alleen' ? Hoe afhankelijk van anderen zal ik zijn, en voor hoe lang?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_100901368
Ik had de eerste weken zeker hulp nodig. Met douchen, bh aantrekken etc. Sowieso liep ik de eerste dagen als een oud vrouwtje, toen heb ik voornamelijk op bed gezeten. Als ik wat nodig had bracht mijn moeder dat meestal. Ik ging pas na een week of 2 weer echt naar buiten ook volgens mij. Je moet iig wel oppassen, je mag geen dingen tillen, ook niks wat met je handen boven je hoofd moet.

Ben in totaal een week of 6 thuis geweest van school, maar daar zat aan het eind wel 2 weken vakantie bij in. Denk dat ik anders na week 3 of zo wel weer gegaan was.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:16:29 #162
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_100946346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:48 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

DAT HEB IK OOK :o En ik maar denken dat ik gek was :')

[..]

Ik vroeg me af hoe lang en zwaar het herstel is? Ik zit het grootste deel van het jaar in de VS, weg van mijn ouders enzo. Kan ik het 'alleen' ? Hoe afhankelijk van anderen zal ik zijn, en voor hoe lang?
Je kunt niet stofzuigen, geen pannen optillen, je dekbed niet verschonen, je lange haar niet kammen. Daar heb je allemaal hulp bij nodig. Tip: zet alles laag voor je operatie.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:17:45 #163
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_100950746
Thanks :) Dus dat wordt hulp zoeken hier of wachten tot ik weer in NL ben in juni...
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_105861187
Ik weet dat het enige tijd geleden is, maar bij deze toch een update :)
In juni '11 heb ik de knoop doorgehakt.. ik wilde er toch voor gaan. De zorgverzerkering zou het sowieso vergoeden (had cup H), maar zou het uit kunnen stellen omdat ik officieel iets te zwaar was. Ik zou 10 kilo af moeten vallen. Dit zijn er uiteindelijk 16 geworden omdat ik zo trots was dat het lukte en omdat het er gewoon veel beter uitzag. Op 22 september ben ik geopereerd. Heb nu een C/kleinde D-cup (hangt een beetje af van het type bh/welk merk etc). Ben inmiddels uit de herstelperiode. Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Kleding zit veel beter en ik heb geen rugpijn meer. Qua pijn is het me alles meegevallen: had eigenlijk helemaal geen pijn. Het herstel duurde vooral lang omdat ik moe was van de narcose, maar niet omdat ik pijn had.
Soms moet ik mezelf toch nog inpraten: ik heb het echt gedaan! Dan kan ik het gewoon niet geloven. Ben er heel erg blij mee!
pi_105873875
-edit: opzouten

[ Bericht 94% gewijzigd door Mylene op 21-12-2011 18:55:00 ]
pi_106163802
Vandaag bij de chirurg geweest en de laatste stap tot de operatie is gezet. Omdat ik de komende zes maanden weer in het buitenland zit hebben we besloten het in juni te gaan doen. Het gaat echt gebeuren... SPANNEND
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  donderdag 29 december 2011 @ 15:03:13 #167
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_106166473
Ik heb net toestemming van de zorgverzekering en wacht nu op een oproep van de anesthesist. En dan gaat het snel. Ik vind het eng en word zenuwachtig als ik er aan denk maar ik ga het echt doen :D
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  zondag 24 juni 2012 @ 20:16:54 #168
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_113328146
*schop

We hebben een datum *O* 17 juli

best bang :X
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  zondag 24 juni 2012 @ 22:32:35 #169
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113337852
Heel veel succes :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:07:03 #170
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_114406077
Nou ik heb mijn ingreep afgelopen dinsdag gehad. Wat zal ik er eens van zeggen... Er wordt bij bostverkleiningen altijd benadrukt dat het risico op complicaties erg klein is en dat is ook wel zo, maar dan toch lullig als je zoals ik bij die minder dan twee procent hoort. Binnen een paar uur na de operatie zwol mijn linkerborst op tot groter dan zijn oorspronkelijke formaat en vulde mijn borstholte, waardoor ademen moeilijk ging, en ik onwijs veel pijn has. De verplegers geloofden in de eerste instantie niet dat er wat mis was, maar toen ze de dokter eenmaal hadden gewaarschuwd ben ik meteen de OK weer ingerold en weer onder voledige narcose gebracht om het bloeden te stoppen. Dit was net jammer, en zal het herstel ook even verlengen, maar komt gelukkig inderdaad maar bij heel weinig mensen voor. Het resultaat is hierdoor nog wel erg ongelijk en ik ben erg benieuwd wanneer daar verbetering in is te zien...
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_114406292
een vriendin van mij is ook met spoed nogmaals geopereerd wegens nabloeding
pi_114454565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou ik heb mijn ingreep afgelopen dinsdag gehad. Wat zal ik er eens van zeggen... Er wordt bij bostverkleiningen altijd benadrukt dat het risico op complicaties erg klein is en dat is ook wel zo, maar dan toch lullig als je zoals ik bij die minder dan twee procent hoort. Binnen een paar uur na de operatie zwol mijn linkerborst op tot groter dan zijn oorspronkelijke formaat en vulde mijn borstholte, waardoor ademen moeilijk ging, en ik onwijs veel pijn has. De verplegers geloofden in de eerste instantie niet dat er wat mis was, maar toen ze de dokter eenmaal hadden gewaarschuwd ben ik meteen de OK weer ingerold en weer onder voledige narcose gebracht om het bloeden te stoppen. Dit was net jammer, en zal het herstel ook even verlengen, maar komt gelukkig inderdaad maar bij heel weinig mensen voor. Het resultaat is hierdoor nog wel erg ongelijk en ik ben erg benieuwd wanneer daar verbetering in is te zien...
Sjeez dat is balen! Lekker ook dat de verpleging je niet geloofde. Ik hoop dat je snel opknapt en dat het resultaat net zo mooi is als dat je hoopte :)
Ik ben in februari onder het mes gegaan en het is mij 100% meegevallen. Geen hoofd-, nek, en schouderpijn meer en kleding staat zoveel beter/leuker!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:35:28 #173
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_115014887
Gaat het al wat beter puntenslijpsel?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_117149969
Even een kickje, want ik mag over 3 weken naar de plastisch chirurg en vind het doodeng. Dus erg fijn om alle verhalen hier te lezen :-)
  zondag 23 september 2012 @ 17:01:34 #175
377964 quer
Villain: The Worst Guy
pi_117156649
Ook voor mannen?
So nasty that it's probably somewhat of a travesty having me
pi_120963654
Nogmaals een kickje, wegens weinig actie in het topic... Ik hoop zelf binnen nu en 3 maanden geopereerd te worden, en vroeg me af of iemand hier (nog) weet hoeveel tijd er zat tussen het pre-operatieve gesprek bij de anesthesist en de operatie zelf. Ik heb inmiddels een paar keer gebeld met het ziekenhuis of ze al een datum hadden voor m'n operatie, maar die hoor ik pas een week van tevoren :{ Wat ik nogal kort dag vind, aangezien je toch ook een boel moet regelen..

Iemand enig idee?
pi_130288896
Even een enorme kick omhoog.

Volgende week heb ik het intake gesprek bij de PC. Momenteel zit ik op cup 70HH. (Ben 170 cm en 74 kilo). Ik vermoed dus dat de acceptatie van de verzekering wel goed komt (iemand ervaring met Ditzo?) en ook erg benieuwd naar de wachtlijst.

Vind het enorm spannend maar heb er enorm zin in en hoop dat alles redelijk snel gaat. Ben die borsten ZO zat. Mijn rug is door de masseuse amper los te krijgen en de striemen steeds door mijn bh :-/

Ik wil gaan voor een goede C!

Nog meer mensen in de run momenteel?
pi_137969798
Up! Nog al een dood topic maar ik hoor net dat ik volgende week aan de beurt ben dus ik kon het niet laten. Heeft iemand ervaring met afvallen na een borstverkleining? Ik hoef nog maar 3 kilo tot mijn streef gewicht maar dat gaat natuurlijk niet lukken in 1 week. Zal 3 kilo afvallen uitmaken voor het resultaat?
pi_173748235
Laatste reactie is al heel lang geleden, maar toch maar een schop omhoog...

Al heel lang aan het denken over wel of niet borstverkleining. Maar vorige week eindelijk de stap gezet om een verwijzing te gaan vragen bij de huisarts.
Want eigenlijk wil ik het heel graag, ik vind het alleen heel spannend, maar ik denk dat dat vrij normaal is ;).

Kreeg gisteren een brief dat ik eind oktober naar het spreekuur kan...

Ik ben alle vragen die in me opkomen aan het opschrijven.

Hebben jullie veel last gehad van de narcose? Ik ben vooral bang dat ik hondsberoerd word...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173748548
Spannend Nijna


Ik ben altijd kotsmisselijk van de narcose. Zelfs met extra medicijnen tegen de misselijkheid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173751977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:11 schreef Nijna het volgende:
Laatste reactie is al heel lang geleden, maar toch maar een schop omhoog...

Al heel lang aan het denken over wel of niet borstverkleining. Maar vorige week eindelijk de stap gezet om een verwijzing te gaan vragen bij de huisarts.
Want eigenlijk wil ik het heel graag, ik vind het alleen heel spannend, maar ik denk dat dat vrij normaal is ;).

Kreeg gisteren een brief dat ik eind oktober naar het spreekuur kan...

Ik ben alle vragen die in me opkomen aan het opschrijven.

Hebben jullie veel last gehad van de narcose? Ik ben vooral bang dat ik hondsberoerd word...
Was je al bekent met dit forum.

https://www.borstenforum.com/
pi_173760481
Vicky, hmmz... dat klinkt niet lekker. Ik ben nog nooit onder narcose geweest, dus ik zal er vanzelf wel achterkomen (zei de control freak nu dat het nog "ver" weg is ;) )

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:45 schreef vronie het volgende:

[..]

Was je al bekent met dit forum.

https://www.borstenforum.com/
Nee, bedankt!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 13 september 2017 @ 21:42:20 #183
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173760987
Goh enorme kick dit. Ik lees mijn eigen reacties uit 2011 terug.. Na al die jaren nog enorm blij dat ik de operatie heb gehad! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_173761608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:42 schreef monsterd. het volgende:
Goh enorme kick dit. Ik lees mijn eigen reacties uit 2011 terug.. Na al die jaren nog enorm blij dat ik de operatie heb gehad! :)
Goed om te horen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_174867951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:42 schreef monsterd. het volgende:
Goh enorme kick dit. Ik lees mijn eigen reacties uit 2011 terug.. Na al die jaren nog enorm blij dat ik de operatie heb gehad! :)
Hier hetzelfde!! Één van de beste keuzes uit m'n leven.
Is Nijna al geopereerd?
pi_174870247
Nog niet geopereerd, wel bij de chirurg geweest, goedkeuring van de verzekering en nu wachtlijst. Begin 2018... eerst nog een beetje afvallen, daar heb ik nog mooi tijd voor.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_174870331
Spannend! Zoals ik al aangaf hier louter een positieve ervaring.
Over de narcose: verschilt volgens mij heel erg per persoon, ik heb er nauwelijks last van gehad (alleen wat moe).
pi_174870460
Als ik naar de anesthesist moet ga ik dat nog wel benoemen, dat ik opzie tegen evt misselijkheid. Dan weten ze het in elk geval alvast...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175236457
Half december anesthesist en als het volgens plan gaat, half januari operatie ongeveer...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175242381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:33 schreef Nijna het volgende:
Half december anesthesist en als het volgens plan gaat, half januari operatie ongeveer...
Spannend! Het herstel zal even zwaar zijn maar daarna ben je er ongetwijfeld zielsgelukkig mee.
pi_175245543
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:40 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Spannend! Het herstel zal even zwaar zijn maar daarna ben je er ongetwijfeld zielsgelukkig mee.
Dat zei mijn huisarts ook toen ik kwam voor de verwijzing: ik denk dat je er ontzettend gelukkig mee zal zijn!
En de chirurg idem, die zei dat het een ontzettend dankbare operatie is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175245877
Ik heb er nu na.. wat zal het zijn.. 10 jaar? Nog geen spijt van. Wel zit ik toch weer op een cupmaat groter, maar alles zit nog mooi netjes verder, dus dat is niet zo'n ramp. Kan er niks onder vastklemmen _O- voor mijn operatie kon ik er om het maar zo te zeggen een compleet etui onder vast klemmen ipv een potlood (jaja de potloodtest he...) :')

Alvast succes gewenst! *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_175265937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb er nu na.. wat zal het zijn.. 10 jaar? Nog geen spijt van. Wel zit ik toch weer op een cupmaat groter, maar alles zit nog mooi netjes verder, dus dat is niet zo'n ramp. Kan er niks onder vastklemmen _O- voor mijn operatie kon ik er om het maar zo te zeggen een compleet etui onder vast klemmen ipv een potlood (jaja de potloodtest he...) :')

Alvast succes gewenst! *O*
De potloodtest is zo fantastisch om te doen _O- Doe ‘m nog steeds geregeld :-D
pi_175266716
Potloodtest _O-

Ik zal het eens testen voor en na de tijd :P
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176080755
Eind januari is de planning... bij de anesthesist aangegeven dat ik bang ben om misselijk te worden, dus daar geven ze me sowieso iets voor.
Inmiddels 6 kg afgevallen, zou mooi zijn als ik er nog wat meer af krijg.

Wat is jullie ervaring, wanneer was je weer zo ver dat je weer een beetje je dagelijkse dingen oppakte? Autorijden bijvoorbeeld.

Mijn man zorgt dat hij in elk geval de kinderen naar school kan brengen 's morgens. Mijn ouders komen ook helpen en anders kunnen ze ook nog overblijven en zijn er vast wel mensen uit de buurt die ze een keer mee willen nemen.
En als het niet glad is enzo kunnen ze ook fietsen of lopen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176081102
Spannend Nijna! En wat goed dat je afgevallen bent


Volgens mij mag je na een week of 6 weer autorijden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176082434
Ik kan me herinneren dat ik van plan was na 2 weken weer gewoon te gaan werken, maar dat lukte niet (heb een kantoorbaan dus weinig fysiek intensief). Langzaam opgebouwd dus, eerst 2 uur per dag, toen 4, etc. Na 4 weken pas weer fulltime aan de bak. Durfde ook niet in de trein tijdens de spits en was de eerste 4-6 weken heel erg moe (schijnt door de narcose te komen). Kon pas na een week of 4 eindelijk weer eens half op m’n zij slapen. De eerste nachten heel slecht geslapen omdat je alleen op je rug kan liggen (en ik kan niet slapen op m’n rug). Tillen gaat de eerste weken absoluut niet lukken, dat zou ik pas na een week of 6 weer langzaam doen.

Misschien nog een goeie tip: neem een kussentje mee voor de terugreis (dus na de operatie). Een autogordel strak tegen net geopereerde borsten is niet fijn!
En verder: niet schrikken van het resultaat als ze voor de eerste keer het verband eraf halen. Ik schrok me een hoedje en dacht: wtf heb ik mezelf aangedaan?! Alles trekt bij, en van het eindresultaat word je echt heel blij. Ik denk nog bijna dagelijks: wat heerlijk dat ik dit heb gedaan.
pi_176087512
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:44 schreef Vicky het volgende:
Spannend Nijna! En wat goed dat je afgevallen bent

Volgens mij mag je na een week of 6 weer autorijden.
Ja, heel spannend. Soms denk ik: moet ik het nou wel doen. Maar ik weet het antwoord eigenlijk wel... 6 weken afzien en er dan nog heel lang plezier van hebben, lijkt me het wel waard. Dus ja, ik wil het al zo lang. Maar ik vind het wel heel spannend.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:24 schreef Slacentrifuge het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik van plan was na 2 weken weer gewoon te gaan werken, maar dat lukte niet (heb een kantoorbaan dus weinig fysiek intensief). Langzaam opgebouwd dus, eerst 2 uur per dag, toen 4, etc. Na 4 weken pas weer fulltime aan de bak. Durfde ook niet in de trein tijdens de spits en was de eerste 4-6 weken heel erg moe (schijnt door de narcose te komen). Kon pas na een week of 4 eindelijk weer eens half op m’n zij slapen. De eerste nachten heel slecht geslapen omdat je alleen op je rug kan liggen (en ik kan niet slapen op m’n rug). Tillen gaat de eerste weken absoluut niet lukken, dat zou ik pas na een week of 6 weer langzaam doen.

Misschien nog een goeie tip: neem een kussentje mee voor de terugreis (dus na de operatie). Een autogordel strak tegen net geopereerde borsten is niet fijn!
En verder: niet schrikken van het resultaat als ze voor de eerste keer het verband eraf halen. Ik schrok me een hoedje en dacht: wtf heb ik mezelf aangedaan?! Alles trekt bij, en van het eindresultaat word je echt heel blij. Ik denk nog bijna dagelijks: wat heerlijk dat ik dit heb gedaan.
Ik werk niet, ben fulltime moeder. Ben ze alvast maar aan het voorbereiden dat ze me echt meer zullen moeten helpen...
Ik kan gelukkig wel slapen op mijn rug en dat kussentje, dat ga ik onthouden.

Leuk om te lezen dat je er nog steeds zo blij mee bent. En volgens mij, als ik het zo teruglees de meesten wel.

Staat er in dat foldertje van de plastisch chirurgen dat je na een week of 6 kan gaan shoppen, zou je dat ook kunnen declareren bij de verzekering? ;) O-)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176099505
Haha! 😁 Zou wel ideaal zijn! ;-) Shoppen houd je denk ik na 6 weken nog niet lang vol en omkleden is dan nog niet echt leuk (alles trekt nog en doet zeer, armen boven je hoofd is pijnlijk). Maar je kunt dan vast een keer naar Hunkemöller of zo’n andere goedkope winkel waar je normaal nooit iets past, en 20 nieuwe bh’s en bikini’s in allerlei kleuren en soorten kopen O+ Ook dat vind ik nog steeds zo leuk eraan, dat je ineens leuke kleding aan kunt.

Hoe oud zijn je kinderen Nijna?
pi_176105504
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 07:43 schreef Slacentrifuge het volgende:
Haha! 😁 Zou wel ideaal zijn! ;-) Shoppen houd je denk ik na 6 weken nog niet lang vol en omkleden is dan nog niet echt leuk (alles trekt nog en doet zeer, armen boven je hoofd is pijnlijk). Maar je kunt dan vast een keer naar Hunkemöller of zo’n andere goedkope winkel waar je normaal nooit iets past, en 20 nieuwe bh’s en bikini’s in allerlei kleuren en soorten kopen O+ Ook dat vind ik nog steeds zo leuk eraan, dat je ineens leuke kleding aan kunt.

Hoe oud zijn je kinderen Nijna?
Of dat je voor het bedrag waar je normaal een bh voor kocht, nu ineens wel 3 of meer kan kopen :D. En dat je gewoon een badpak kan gaan kopen wat past, zonder dat ze moeilijk moeilijk iets moeten bestellen weet ik veel waar vandaan dat het dan toch ook weer niet helemaal is...
Lijkt me heerlijk.
Mijn kinderen zijn 8 en 10 jaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 29 december 2017 @ 16:54:51 #201
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_176116491
Wat is de potloodtest :@
pi_176127433
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176134916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Of dat je voor het bedrag waar je normaal een bh voor kocht, nu ineens wel 3 of meer kan kopen :D. En dat je gewoon een badpak kan gaan kopen wat past, zonder dat ze moeilijk moeilijk iets moeten bestellen weet ik veel waar vandaan dat het dan toch ook weer niet helemaal is...
Lijkt me heerlijk.
Mijn kinderen zijn 8 en 10 jaar.
Idd! Dat is zo heerlijk. Of een blouse die normaal zit (niet dat ie overal goed zit maar je de knoopjes bij je borsten niet dicht krijgt, waardoor je een maat groter moet pakken, die bij je borsten wel dicht kan maar voor het overige niet past). Of jurkjes O+ Ik heb de halve Steps en vervolgens Hunkemöller leeggekocht (en heb nu allemaal bh’s die ik alsnog nooit draag, maar hey, ik pas ze lekker wèl _O-)

Die leeftijden zijn top! Geen baby’s meer die je dan niet kan optillen en je kunt ze iig duidelijk maken wat er aan de hand is.
pi_176156071
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:20 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Idd! Dat is zo heerlijk. Of een blouse die normaal zit (niet dat ie overal goed zit maar je de knoopjes bij je borsten niet dicht krijgt, waardoor je een maat groter moet pakken, die bij je borsten wel dicht kan maar voor het overige niet past). Of jurkjes O+ Ik heb de halve Steps en vervolgens Hunkemöller leeggekocht (en heb nu allemaal bh’s die ik alsnog nooit draag, maar hey, ik pas ze lekker wèl _O-)

*O* _O-
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176328003
Nog een praktische vraag, ik zat even op internet te kijken voor van iets van een bh voor na de operatie. Want ik denk dat het tijd wordt wat aan te gaan schaffen ;).
Hebben jullie gewoon een sportbh gedragen naderhand? Ik zag online ook bh's met voorsluiting.
Iemand een idee of het een handiger is dan het ander, ervaring misschien?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176328432
Ik had een sportbh met voorsluiting gekocht voor eerste tijd geloof ik.
pi_176328564
Ik heb toen een gewone sportbh gekocht. Of eigenlijk 2, want de chirurg had me gezegd dat ik 2 maten moest kopen. Kon er dan eentje nog weer terug doen. Maar ik woonde nog bij mijn ouders en kon mijn moeder nog om hulp vragen. Zelf dicht krijgen achter lukte volgens mij eerst ook niet. Mijn moeder heeft in het begin ook mijn haren gewassen :')

Probleem met blouses heb ik nog steeds af en toe wel. Niet meer zo erg als eerst, maar nog net zo dat het ieeeetsje open gaat staan op borsthoogte :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_176819767
Ik ben bijna een kilo lichter inmiddels ;). Afgelopen vrijdag geopereerd, narcose is me erg meegevallen, niet beroerd geweest. Gisteren thuis gekomen, de pijn valt me mee, met paracetamol eigenlijk amper pijn.
Ik vind het wel lastig om een lekkere houding te vinden in bed, ik heb dan ook nog neit zo lekker geslapen, maar doe overdag wat powernapjes van een half uur, want ik ben best moe.
Mijn moeder is hier om te helpen, heel fijn. Ging vanmorgen met douchen even niet zo goed (werd licht in mn hoofd en trok nogal wit weg), dan is het wel fijn dat er iemand bij is die je kan helpen.
Nu maar rustig herstellen... :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176822048
Fijn dat het meeviel Nijna.
De vorm gaat nog veranderen als de hechtingen eruit zijn en wondranden goed genezen zijn
pi_176829956
Goed te lezen! De eerste tijd is idd behelpen. Het slapen herinner ik me goed, wat een drama. Op een gegeven moment ben je zó moe dat je eindelijk een paar uur slaapt. Wordt allemaal met de dag beter! Beterschap! :)
pi_176906097
Een week verder, douchen lukt me nagenoeg zelf weer, behalve mijn haar wassen.

Ik heb gisteren veel last gehad van de ader waar het infuus in had gezeten, maar met koelen lijkt het vandaag weer een stuk beter.
Verder eigenlijk weinig pijn en het ziet er netjes uit. De hechtpleisters beginnen los te gaan, volgende week controle.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2022 @ 21:59:37 #212
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_205044185
:)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 13 juni 2022 @ 22:14:22 #213
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205044351
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:59 schreef Nizno het volgende:
:)
Thanks voor de kick!

Ik ben me langzaam aan het inlezen. Ik heb het jaren uitgesteld - deels door gene en deels omdat ik (het geven van) borstvoeding erg belangrijk vind. Maar langzaamaan komt het einde van het borstvoedingsavontuur in zicht waardoor ik nu al e.e.a. in werking wil zetten.

Ik heb cupmaat 75i bij een lengte van 166 cm. Veelste groot, totaal uit proportie. Veel pijn aan schouders, nek en rug. Afgezien van het fysieke aspect ook psychisch last van. Het in elkaar gedoken zitten door de zwaarte en om het te verbergen (wat ook zorgt voor pijn), niet eens een normaal shirt aan kunnen doen zonder dat alle aandacht daar op is gericht, opmerkingen en in het verleden ook betastingen. Ik ben er helemaal klaar mee.

Ik ga binnenkort een afspraak maken bij de huisarts en wacht voor de operatie af wanneer m’n dochter stopt met de borstvoeding.
Lees overal dat je pijnklachten eerst behandeld moeten worden door fysio voordat je het vergoed krijgt. Ik heb hier nooit fysio voor gevraagd. Wellicht kan ik dat proberen in de tussentijd. Alhoewel ik vrijwel zeker weet dat dat niet alle klachten zal verhelpen.

Als iemand recente ervaring heeft hoor ik dat graag. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_205047057
@arvensis ik ben 4 jaar terug niet eerst bij de fysio geweest, kreeg een verwijzing naar de plastisch chirurg en die was er gauw over uit. Maar ik zou de huisarts en/of plastisch chirurg vragen of fysio eerst nodig is.
Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn operatie, was de beste keuze ooit.

Ik vond die (volgens mij) 6 (of waren het 4...) weken naderhand zo'n strakke bh aan niet heel comfortabel. Hij zat behoorlijk strak en dat zat me 's nachts wel eens in de weg. En het is even behelpen omdat je niet mag tillen en autorijden die eerste weken.

Het ziet er netjes uit, natuurlijk zie je het wel, maar ik vind het echt wel mooi geworden.
Het enige wat ik lastig vindt is bh's kopen. Maar heb inmiddels wel een model gevonden wat goed zit, maar ik moet echt heel regelmatig een nieuwe kopen want dan begint het pijn te doen. Blijkbaar is het ding dan wat uit zn fatsoen en drukt ergens op een litteken aan de binnenkant ofzo.
Als ik dan een nieuwe heb gekocht, dan gaat het weer goed.

Ik was van tevoren wat afgevallen, dat is er inmiddels wel weer bij :{ volgens mij zijn ze ook wel weer iets groter, maar ze zitten me een stuk minder in de weg :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:30:04 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205047101
@Nijna Fijn dat het zo is bevallen!
Mijn moeder, zusje, nichtjes etc hebben het ook allemaal laten doen jaren geleden, maar bij hen zijn ze echt weer flink gegroeid. :X
Protège moi de mes désirs.
pi_205071409
Hier waren die eisen van fysio ook niet aanwezig. Heb wel fysio gehad voor de operatie, maar daar is nooit naar gevraagd. Enkele verwijzing van huisarts was voldoende.

En de plastisch chirurg heeft er sowieso wel zicht op. Bij mij kwam er direct een ‘ah, ja… duidelijk!’ uit toen de chirurg mijn borsten zag.

En ook na 10 jaar: nog steeds dolgelukkig dat ik deze stap heb gezet! *O*
  vrijdag 17 juni 2022 @ 08:31:33 #217
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205071642
Heb a.s. dinsdag een afspraak bij de HA. :)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 10:32:52 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205108608
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:31 schreef arvensis het volgende:
Heb a.s. dinsdag een afspraak bij de HA. :)
En een doorverwijzing.
Protège moi de mes désirs.
pi_205113194
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:32 schreef arvensis het volgende:

[..]
En een doorverwijzing.
Wat fijn! En nu naar de plastisch chirurg dus?
pi_205880463
Niemand leest hier nog mee, maar groen licht *O*

Ik mag bellen wanneer ik er klaar voor ben c.q. gestopt ben met borstvoeding geven.
Protège moi de mes désirs.
pi_205880828
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:03 schreef arvensis het volgende:
Niemand leest hier nog mee, maar groen licht *O*

Ik mag bellen wanneer ik er klaar voor ben c.q. gestopt ben met borstvoeding geven.
Oh wat goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205893701
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:03 schreef arvensis het volgende:
Niemand leest hier nog mee, maar groen licht *O*

Ik mag bellen wanneer ik er klaar voor ben c.q. gestopt ben met borstvoeding geven.
Wat fijn! Op jouw tijd, super :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 8 september 2022 @ 18:14:37 #223
485843 crew  Jippie
pi_205894521
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:03 schreef arvensis het volgende:
Niemand leest hier nog mee, maar groen licht *O*

Ik mag bellen wanneer ik er klaar voor ben c.q. gestopt ben met borstvoeding geven.
Wel even goed aansterken hoor, succes!
  vrijdag 9 september 2022 @ 06:10:02 #224
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_205901857
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:32 schreef arvensis het volgende:

[..]
En een doorverwijzing.
Op tijd naar de plastisch chirurg gaan, wachttijd is vaak lang
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 22:48:20 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207799274
*kick*

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een borstverkleinig en heb zoveel herkenning met de verhalen hierboven. Altijd nek/rugpijn, nooit eens een truitje wat goed past, bh’s die een ton kosten etc. Binnenkort maar eens een verwijzing vragen bij de huisarts. Mijn fysio verwacht dat ik het wel vergoed krijg.

@arvensis wat is bij jou de status?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207799749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:48 schreef MaJo het volgende:
*kick*

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een borstverkleinig en heb zoveel herkenning met de verhalen hierboven. Altijd nek/rugpijn, nooit eens een truitje wat goed past, bh’s die een ton kosten etc. Binnenkort maar eens een verwijzing vragen bij de huisarts. Mijn fysio verwacht dat ik het wel vergoed krijg.

@:arvensis wat is bij jou de status?
Z. drinkt nog steeds, dus voor nu nog geen zicht op de OP.
Zou zeker vragen om een doorverwijzing! Succee:
Protège moi de mes désirs.
pi_207801495
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:48 schreef MaJo het volgende:
*kick*

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een borstverkleinig en heb zoveel herkenning met de verhalen hierboven. Altijd nek/rugpijn, nooit eens een truitje wat goed past, bh’s die een ton kosten etc. Binnenkort maar eens een verwijzing vragen bij de huisarts. Mijn fysio verwacht dat ik het wel vergoed krijg.

@:arvensis wat is bij jou de status?
Wat bij een operatie niet kleiner wordt is de basis van je borst, dat is wel eens lastig met bh's kopen. Ik heb qua cup een beetje ruimte over, maar een maat kleiner zit dan niet lekker omdat de beugel te klein is.

Maar ik zou zeker een verwijzing vragen en al je vragen stellen. Verwijzing betekent niet dat je ja moet zeggen he.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 10:33:20 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207802693
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 23:19 schreef arvensis het volgende:

[..]
Z. drinkt nog steeds, dus voor nu nog geen zicht op de OP.
Zou zeker vragen om een doorverwijzing! Succee:
Weet jij hoe lang de wachtlijsten zijn? Want misschien kun je al op de lijst, anders moet je daarna ook weer lang wachten.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 07:58 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat bij een operatie niet kleiner wordt is de basis van je borst, dat is wel eens lastig met bh's kopen. Ik heb qua cup een beetje ruimte over, maar een maat kleiner zit dan niet lekker omdat de beugel te klein is.

Maar ik zou zeker een verwijzing vragen en al je vragen stellen. Verwijzing betekent niet dat je ja moet zeggen he.
Wat bedoel je met de basis van de borst, de breedte?

Ik ga inderdaad een verwijzing vragen en dan kijken wat de arts ervan vindt :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207803195
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Weet jij hoe lang de wachtlijsten zijn? Want misschien kun je al op de lijst, anders moet je daarna ook weer lang wachten.
[..]
Wat bedoel je met de basis van de borst, de breedte?

Ik ga inderdaad een verwijzing vragen en dan kijken wat de arts ervan vindt :Y
Ja de breedte, zeg maar het gedeelte waar de beugel zit.
Ik weet niet of dat standaard zo is eigenlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 11:59:01 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207803663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:20 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ja de breedte, zeg maar het gedeelte waar de beugel zit.
Ik weet niet of dat standaard zo is eigenlijk.
Ah ok :Y Ik vroeg me ook nog af, doen ze dan ook een lift of is dat automatisch zo als er wat afgaat?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207805524
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Weet jij hoe lang de wachtlijsten zijn? Want misschien kun je al op de lijst, anders moet je daarna ook weer lang wachten.
Ik weet niet hoe lang ik nog borstvoeding ga geven. Kan morgen over zijn, kan nog 3 jaar duren. Dus ga niet onnodig op de lijst staan. Volgens mij is de wachtlijst niet extreem lang.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 14:26:48 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207805599
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe lang ik nog borstvoeding ga geven. Kan morgen over zijn, kan nog 3 jaar duren. Dus ga niet onnodig op de lijst staan. Volgens mij is de wachtlijst niet extreem lang.
Ah ja dat is wel een heel ruim tijdsvak :D Stop jij ermee zodra Zielie geen interesse meer heeft?

Geen idee wat betreft de wachttijden, ik lees in dit topic alleen dat ze lang zijn :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207805640
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ah ja dat is wel een heel ruim tijdsvak :D Stop jij ermee zodra Zielie geen interesse meer heeft?

Geen idee wat betreft de wachttijden, ik lees in dit topic alleen dat ze lang zijn :P
Yup. :)
Ik heb je toegevoegd aan twee Facebookgroepen. Daar kan je ook veel info vinden over ziekenhuizen, klinieken, wachttijden en chirurgen. En je ziet ook veel voor- en na-foto’s. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 15:11:12 #234
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207806102
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:29 schreef arvensis het volgende:

[..]
Yup. :)
Ik heb je toegevoegd aan twee Facebookgroepen. Daar kan je ook veel info vinden over ziekenhuizen, klinieken, wachttijden en chirurgen. En je ziet ook veel voor- en na-foto’s. :)
Thanks, ik ga zo kijken!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207807109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ah ok :Y Ik vroeg me ook nog af, doen ze dan ook een lift of is dat automatisch zo als er wat afgaat?
Bij mij hebben ze ook gelift ja. Net of ik weer 20 was :+ maar intussen zakt het wel weer wat, zwaartekracht is een bitch :P
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 19:23:46 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207809200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:53 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bij mij hebben ze ook gelift ja. Net of ik weer 20 was :+ maar intussen zakt het wel weer wat, zwaartekracht is een bitch :P
Oeh, dat is ook wel fijn als ze weer eens wat minder hangen :o En dat laatste zal best ja _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 21:12:04 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207811748
Nu ook weer een voorbeeld waarbij de borsten in de weg zitten: ik ga in een (nog niet vol) bad liggen waarbij mijn borsten opzij zakken en klem komen te zitten tussen mijn armen. Ik moet ze dan bovenop mijn armen leggen 8)7
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 21 december 2023 @ 12:58:04 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211690624
Vanochtend bij de plastisch chirurg geweest en die zag ook alleen maar voordelen bij een borstverkleining. Dus we gaan ervoor *O* Waarschijnlijk in mei, de planning gaat nog bellen. En nu vind ik het toch wel heel spannend allemaal :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_211690638
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:58 schreef MaJo het volgende:
Vanochtend bij de plastisch chirurg geweest en die zag ook alleen maar voordelen bij een borstverkleining. Dus we gaan ervoor *O* Waarschijnlijk in mei, de planning gaat nog bellen. En nu vind ik het toch wel heel spannend allemaal :X
Spannend MaJo!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator donderdag 21 december 2023 @ 13:14:12 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211690773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Spannend MaJo!
Dat is het zeker! Ik krijg ook eerst een mammografie omdat ik ouder ben dan 40. Wel goed dat ze dat allemaal checken!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')