abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:34:49 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68025937
Ik kan geen goede reden verzinnen. Lees net weer over een TBSer met verlof die iemand verkracht heeft tijdens zijn verlof, is niet de eerste keer, is niet de laatste keer.

Waarom krijgen zij verlof?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:38:13 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68026047
Waarom niet gewoon een uitje naar de markt met een begeleider of zo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68026745
Om ze voor te bereiden op hun terugkeer in de maatschappij. Het gaat om TBS-ers waarvan de begeleiders vinden dat ze daar klaar voor zijn. Helaas blijken hier niet echt goede indicatoren voor te bestaan.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:58:05 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68026790
Oh ja, en waarom dat doen als ze er overduidelijk nog niet klaar voor zijn
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:59:14 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68026842
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:58 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, en waarom dat doen als ze er overduidelijk nog niet klaar voor zijn
Omdat blijkbaar toch iemand vindt dat ze er klaar voor zijn. Maar 't systeem is zo krom als iets dus dan krijg je dat .
Huilen dan.
pi_68026849
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:58 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, en waarom dat doen als ze er overduidelijk nog niet klaar voor zijn
Dat is dus blijkbaar niet zo overduidelijk, anders zouden ze het niet doen.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:01:27 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68026930
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat is dus blijkbaar niet zo overduidelijk, anders zouden ze het niet doen.
Nou goed, dan kijk je naar de gevallen waarbij t mis ging, en denk je HEY! Dan doen we ipv dit een begeleider met TBSer naar de markt, ook leuk!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:01:43 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68026938
Alsof je die mensen kan 'genezen'. Therapie helpt misschien, in beperkte mate. Zo'n persoon blijft toch altijd een gevaar voor de samenleving. En je kan 'm niet 24/7 op de huid zitten, dus why bother.

Maak dan een soort detentie-huizen.. kunnen ze lekker gezellig samen hun shizzle doen, onder begeleiding. Dus niet meer in de maatschappij loslaten.
Huilen dan.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:04:52 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68027030
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:01 schreef Isdatzo het volgende:
Alsof je die mensen kan 'genezen'. Therapie helpt misschien, in beperkte mate. Zo'n persoon blijft toch altijd een gevaar voor de samenleving. En je kan 'm niet 24/7 op de huid zitten, dus why bother.

Maak dan een soort detentie-huizen.. kunnen ze lekker gezellig samen hun shizzle doen, onder begeleiding. Dus niet meer in de maatschappij loslaten.
Ja goed, maar als ze zonodig wel naar buiten moeten van die mensen, waarom laten ze die dan zo ineens zonder begeleiding de hort op terwijl ze obviously nog niet klaar zijn met therapie.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68027038
Dat is te makkelijk gezegd. Er is een bepaalde groep waarvan je kunt vermoeden dat ze nooit meer genezen en die kun je nooit meer naar buiten laten. Er is een grijze zone waarbij je dat niet zo eenvoudig kunt vaststellen.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:06:19 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68027076
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:05 schreef Shivo het volgende:
Dat is te makkelijk gezegd. Er is een bepaalde groep waarvan je kunt vermoeden dat ze nooit meer genezen en die kun je nooit meer naar buiten laten. Er is een grijze zone waarbij je dat niet zo eenvoudig kunt vaststellen.
Ja, dus dan moet je zorgen dat er adequate begeleiding is als zo'n figuur 'het park checkt', alberto-style. En die is er dus niet, of in iedergeval, niet genoeg. Hence de """incidenten"""".
Huilen dan.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:06:48 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68027087
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:05 schreef Shivo het volgende:
Dat is te makkelijk gezegd. Er is een bepaalde groep waarvan je kunt vermoeden dat ze nooit meer genezen en die kun je nooit meer naar buiten laten. Er is een grijze zone waarbij je dat niet zo eenvoudig kunt vaststellen.
Ja, maar waarom dan ineens zonder begeleiding "Nou, have fun hè"
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68027110
TVP

het zal vast een hele domme reden zijn
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_68027125
Gaat dat altijd meteen zonder begeleiding dan? Ik denk eigenlijk van niet, ze zullen de eerste keren toch wel met begeleiding op pad gaan? Maar op een gegeven moment moet je overschakelen naar alleen op pad gaan.

Wat betreft de TBS-er die is aangehouden voor verkrachting; daarvan weet je niet of die TBS kreeg voor moord, een zedendelict, of iets anders. Daarnaast had deze TBS-er een medeplichtige wat mij doet vermoeden dat hier meer aan de hand is dan een mafkees die een willekeurige vrouw verkracht.
Jesus saves but death prevails.
pi_68027145
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:07 schreef bijdehand het volgende:
TVP

het zal vast een hele domme reden zijn
Wat dacht je van "TBS werkt niet" .
  woensdag 15 april 2009 @ 00:10:56 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68027201
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:08 schreef Shivo het volgende:
Gaat dat altijd meteen zonder begeleiding dan? Ik denk eigenlijk van niet, ze zullen de eerste keren toch wel met begeleiding op pad gaan? Maar op een gegeven moment moet je overschakelen naar alleen op pad gaan.

Wat betreft de TBS-er die is aangehouden voor verkrachting; daarvan weet je niet of die TBS kreeg voor moord, een zedendelict, of iets anders. Daarnaast had deze TBS-er een medeplichtige wat mij doet vermoeden dat hier meer aan de hand is dan een mafkees die een willekeurige vrouw verkracht.
Prima, maar waarom laat je zo'n iemand dan zomaar los?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68027220
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat dacht je van "TBS werkt niet" .
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar waarom dan niet die mensen ergens in speciale centra stoppen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_68027265
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat dacht je van "TBS werkt niet" .
Dat is nogal dom om dat neer te pennen. Zonder TBS zouden verdachten na het uitzitten van een straf namelijk sowieso weer op straat komen. Dankzij TBS blijven ze nog vast en in behandeling.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:19:55 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68027430
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar waarom dan niet die mensen ergens in speciale centra stoppen?
Dat is wat ik zei alleen met minder woorden .
Huilen dan.
pi_68027465
Ik heb het ook nooit gesnapt. Volgens mij zijn die mensen ook niet te veranderen en kun je ze beter voor een hele lange tijd opsluiten.
pi_68027476
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:05 schreef Shivo het volgende:
Dat is te makkelijk gezegd. Er is een bepaalde groep waarvan je kunt vermoeden dat ze nooit meer genezen en die kun je nooit meer naar buiten laten. Er is een grijze zone waarbij je dat niet zo eenvoudig kunt vaststellen.
dan zou ik liever gaan voor de 'niet' dan van de 'wel' . Dan maar binnenblijven .
Pretentieus geneuzel.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:24:06 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68027529
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:21 schreef roooosje het volgende:

[..]

dan zou ik liever gaan voor de 'niet' dan van de 'wel' . Dan maar binnenblijven .
DAt heb ik dus ook. Liever 2 mensen die wel zonder problemen naar buiten zouden kunnen, dan 10 naar buiten laten die zoiets uitvreten, yah. Ja, jammer voor die twee maar so be it.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68027794
Wat wordt er dan met die begeleiders gedaan? Zij hebben immers gezegd dat ze wel weer los rond mogen lopen.
Noot noot.
pi_68028551
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:37 schreef Jojoortje het volgende:
Wat wordt er dan met die begeleiders gedaan? Zij hebben immers gezegd dat ze wel weer los rond mogen lopen.
Goed punt.
Jesus saves but death prevails.
pi_68028610
De argumentatie is per definitie krom. Op het moment dat jij als samenleving accepteert dat er mensen met proefverlof worden gestuurd, dan accepteer jij dus ook dat er slachtoffers vallen ten gevolge van dat "experiment". Want een experiment is het.

Mensen die psychisch ziek zijn bevonden kun je trachten het hoofd/de geest op het juiste spoor te zetten (en idd, in veel gevallen lukt dat vrij aardig), maar er zal altijd een bepaald percentage blijven die op een gegeven moment weer ontspoort. Zeker wanneer dit tijdens een proefverlof gebeurt huilen alle mensen in koor, maar zelfs als dat niet in die periode gebeurt, is er geen enkele garantie dat het na jaren van vrijlating niet weer gebeurt.

Met andere woorden: Op het moment dat je een TBS-systeem met proefverlof als samenleving/overheid accepteert/invoert moet je ook incalculeren dat er slachtoffers vallen. Het alternatief is iedereen die in aanmerking voor TBS zou komen voor het leven opsluiten.

It is as it is; Het is voor een ieder persoonlijk om daar een oordeel over te vellen.

Vanzelfsprekend is dit geen reden om eventuele fouten goed te praten. Integendeel. Het is slecht om aan te geven dat er ten alle tijde een risico kleeft aan het vrijlaten van mensen die in essentie geestesziek zijn (bevonden).

[ Bericht 1% gewijzigd door Twerk op 15-04-2009 02:04:14 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')