maar na volgende week woensdag zullen ze wel alles weghalen. Misschien niet direct maar wel op termijn. De vraag is wat ze met de vluchten na 22:00 uur gaan doen...omboeken naar een andere tijd? Andere luchthaven? schrappen?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:00 schreef Thetallguy het volgende:
Ze hebben een ultimatum gesteld op woensdag de 29e. Volgens de nieuwe regels mag het vliegveld maar tot 22:00 open zijn en dat is niet rendabel voor Ryanair om als basis aan te houden.
Ik denk omdat Weeze voor een groot deel afhankelijk is van Ryanair dat het nog wel tot een schikking kan komen Zo niet, dan zou ik iig tot volgende week woensdag wachten als ze echt een beslissing nemen.
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:00 schreef Dezz het volgende:
Oeps, mijn vriendin heeft bij het invullen van de gegevens mijn roepnaam ingevuld i.p.v. mijn voornaam (Dirk i.p.v Hendrikus). Moet ik dit nu laten wijzigen (á ¤100,- ) of niet? Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over.
Ik heb trouwens wel echt zin om naar Sevilla te gaan
Als het goed is moet dat helemaal niet, ik doe dat namelijk nooitquote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Ik zou er wel achteraan gaan. Ik heb al vaker gehoord dat mensne anders ter plekke een ander ticket moesten betalen. Als je het vooraf regelt kost het volgens mij maar 2,50 of zo.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Er zijn al van die acties geweest, weet niet of ryanair dat al gedaan heeft, maar in het geval dat een airline een X aantal passagiers garandeert om zo subsidie of korting te regelen kan, als dat aantal niet gehaald dreigt te worden, ervoor zorgen dat vliegen geheel gratis wordt of zelfs geld opleverd voor de passagier...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Zouden we het in de toekomst nog meemaken dat Ryanair mensen geld gaat géven om een ticket te boeken?
FANTASTISCHE ACTIE! BOEK NU EN WE GEVEN JE 5 EURO!
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Hm nu snap ik het niet meer. Als die vluchttijdenregel niet worden aangepast verdwijnt Ryanair toch helemaal van Weeze en wordt ALLES (dus ook van voor 22:00) gecanceld? Of begrijp ik het verkeerd?
Wat een onzinquote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Dus als ik nu voor 2 juni van Stockholm naar Weeze wil boeken en van Weeze weer terug naar Stockholm op 7 juni wil en ook kan boeken (volgens de site), gaat dat geen problemen opleveren als deze basis verdwijnt? Sorry dat ik het niet helemaap snap Maar bedankt voor de uitleg iig!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.
Bijv. Eindhoven is ook geen Ryanair basis, alle vluchten daar zijn van vliegtuigen die ergens anders afkomstig zijn.
We'll wait and seequote:The problem is that there is a dispute by different courts on whether the permission for Weeze (NRN) is legal or not.
The main case is still at the federal administrative court pending decision. The Oberverwaltungsgericht Münster(highest administrative court in Northrhine-Westfalia) stated already in 2006 that the permission for Weeze airport was illegal, revoking it by its judgement.
The court did not allow an appeal against this decision. Against this decision not to allow an appeal, the losing party successfully appealed at the federal administrative court, which stated that this case is covering new grounds and thus must be considered before this court, thus revoking the decision not to allow an appeal.
After it allowed the appeal, the judgement that held NRN airport illegal was appealed before the high court, which still has not decided on the case.
With other words, since 2006 NRN is driven by a potentially illegal license, however, until the final court ruling by the federal administrative court, this license remains in place.
The reason why the Oberverwaltungsgericht Münster held the license to be illegal were mainly noise complaints.
Against those complaints, the people who fight against the general license wanted the court to enact a preliminary ruling against noise. This one was successful now, as the court in Münster now imposed the 22-6 nighttime ban on the airport, which Ryanair is complaining against.
This ruling is hardly surprising, as the court in Münster thinks the whole airport is illegal. It remains to be seen whether the federal court has the same opinion, something which is rather doubtful given the fact that they have allowed the appeal in the first place.
There is a way to fight against this preliminary ruling on the noise issue, as well. So I would guess we have to see if FR really will leave NRN.
There is still a chance, though, that the federal court also holds the airport to be illegal altogether, ending its life from one day to another. But this is still to be awaited.
De wieltjes worden er bijgeteld natuurlijk. Anders kun je met een inimini koffertje aankomen waaronder vrachtwagenwielen zitten. Bij wijze van spreken dan.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.
Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.
Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.
Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.
Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |