abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_67968380



Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[Centraal] Ryanair #3
[Centraal] Ryanair #4
[Centraal] Ryanair #5
[Centraal] Ryanair #6


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067


Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair .


TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door korting op 13-04-2009 12:01:50 ]
  maandag 13 april 2009 @ 07:48:04 #2
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_67968988
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.

Maar dit geloof ik niet zo:
quote:
Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
  maandag 13 april 2009 @ 08:46:48 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67969150
quote:
Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.

Maar dit geloof ik niet zo:
[..]
Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kado

Misschien is het voor de OP handig om te vermelden dat Charleroi in de wereld van Ryanair 'Brussel (CRL)' heet, net zoals Weeze Düsseldorf is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 april 2009 @ 08:54:49 #4
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_67969199
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kado

Misschien is het voor de OP handig om te vermelden dat Charleroi in de wereld van Ryanair 'Brussel (CRL)' heet, net zoals Weeze Düsseldorf is.
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
pi_67969261
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:

[..]

De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Dat heet een aanbieding. Je kunt soms echt voor 10 euro van A naar B en dat is onder de kostprijs als je die toeslagen erbij rekent. Voor jouw zitplaats betaalt RYR de toeslagen, maar je kunt er zeker van zijn dat er ook passagiers aan boord zijn die hun toeslag 3 keer betaald hebben. DUs per vliegtuig gaat RYR er niet op achteruit.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67969347
Ik vraag me af of Ryanair op Weeze een echt drop off point heeft ?

Ik heb gekozen voor online checkin met checked bagage maar ben benieuwd of ik in de rij moet bij de "normale" checkin of dat er echt een drop off is...... en hoe het dan gaat met labelen enzo.

Kan er nog niets over vinden
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 09:46:44 #7
45833 crew  Fogel
pi_67969538
Dat eten en drinken wat ze verkopen, is dat ruim verkrijgbaar, en is het aanbod op alle vluchten hetzelfde?
Bij SAS bijvoorbeeld (waar je op Europese vluchten ook je eten en drinken moet kopen als je in economy zit) zijn regelmatig de warme snacks op.
Moet wel zeggen dat het hele assortiment van Ryanair er een stuk gezonder uitziet dan de koekjes/muffin/chocolademeuk die SAS te bieden heeft naast dat ene warme alternatief wat niet stijf staat van de suiker.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_67969753
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:24 schreef IamCurious het volgende:
Ik vraag me af of Ryanair op Weeze een echt drop off point heeft ?

Ik heb gekozen voor online checkin met checked bagage maar ben benieuwd of ik in de rij moet bij de "normale" checkin of dat er echt een drop off is...... en hoe het dan gaat met labelen enzo.

Kan er nog niets over vinden
Ik heb eerlijk gezegd nog geen lange rij meegemaakt bij ryanair om in te checken. Volgens mij doet meer dan de helft online inchecken.
Toen ik afgelopen jaar op weeze was, was er geen drop off point. Maar het schijnt recent te zijn vernieuwd dat je je bagage kan droppen. Lijkt me wel dat ze dan een speciaal drop off point hebben!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_67969760
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:46 schreef Fogel het volgende:
Dat eten en drinken wat ze verkopen, is dat ruim verkrijgbaar, en is het aanbod op alle vluchten hetzelfde?
Bij SAS bijvoorbeeld (waar je op Europese vluchten ook je eten en drinken moet kopen als je in economy zit) zijn regelmatig de warme snacks op.
Moet wel zeggen dat het hele assortiment van Ryanair er een stuk gezonder uitziet dan de koekjes/muffin/chocolademeuk die SAS te bieden heeft naast dat ene warme alternatief wat niet stijf staat van de suiker.
Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 10:15:58 #10
45833 crew  Fogel
pi_67969920
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:04 schreef Sharapova het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!
Jawel, maar het neemt plek in beslag die misschien beter gebruikt had kunnen worden, heeft gewicht (en kost dus -al is het marginaal- brandstof) en wordt misschien niet verkocht... allemaal factoren die geld kosten ipv opleveren (en ook de reden dat SAS vaak tekort heeft, want het is zo lastig in te schatten wat je verkoopt).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  † In Memoriam † maandag 13 april 2009 @ 10:36:20 #11
230491 Zith
pls tip
pi_67970246
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:

[..]

De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:

[..]

De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Tja, of je als bedrijf 50 euro korting geeft of 50 euro belasting zelf betaalt... maakt voor hun weinig uit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 13 april 2009 @ 10:52:16 #12
12621 tcr
*nix 4ever
pi_67970555
quote:
Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.
Dat is een omweg. In de avond had ik die kunnen nemen, maar je wilt echt niet op een maandagochtend door het Ruhrgebied rijden...

En 9 euro per dag is voor het soort vliegveld gewoon veel, ik snap dat Schiphol e.d. duurder is. Maar die heeft een treinverbinding die ik dan gebruik .

[ Bericht 16% gewijzigd door tcr op 13-04-2009 10:57:57 ]
pi_67970728
quote:
Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.

Maar dit geloof ik niet zo:
[..]


Wat valt er nou niet te geloven? Lul anders niet als je er geen reet van weet

Ik heb in februari 2 euro voor een retour Eindhoven-Pisa betaald en in Maart 0,02 euro voor een retour Weeze-Berlijn....dus.
looooooooooooooooool lol
  maandag 13 april 2009 @ 11:34:18 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67971514
quote:
Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.
Op het moment dat de vliegtuigen niet vol genoeg zitten komen ze met acties welke soms onder de kostprijs van de luchthavenbelastingen worden aangeboden.

Dit lijkt Ryanair geld te kosten, maar dat hoeft niet, de afspraken die Ryanair heeft met de luchthavens over het aantal passagiers heeft er ook voor gezorgd dat Ryanair bepaalde landingstarieven kan afdwingen, als zij dat aantal passagiers niet halen wordt er of een boete berekend of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar een stuk slechter, en dat kost wellicht nog veel meer geld.

De luchthavens verlagen hun tarieven omdat ze ervan uit gaan dat ze door het aantal passagiers wat Ryanair garandeerd meer kunnen verdienen aan de horeca en parkeertarieven.

Uiteraard zal je vliegen voor onder de kostprijs over het algemeen niet tegenkomen in de weekeinden en vakantieperiodes omdat de vliegtuigen dan vanzelf relatief vol komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67971659
Ik wilde van de week zo'n Visa Electron bij EntroPay aanvragen, bleek dat je dus een kopie van je ID-kaart, credit card en een recent bankafschrift moet opsturen. Ik was daartoe best bereid dus ik stom als ik ben ging mijn credit card laten inscannen bij de copyshop hier in Rome.

Dat ging natuurlijk in Italiaanse stijl. Eerst stond daar al een meisje dat er niets van begreep en in plaats van mijn kaart in te scannen er drie of vier kopietjes van had gemaakt die ze verspreid door de copyshop had neergelegd. Toen kwam er een man die hem eerst inscande op een verkeerde resolutie, en vervolgens het document goed inscande. Toen hij het naar me wilde mailen bleek de PC te sloom om het document (500k) up te loaden en zette hij het op zijn USB-stick en vervolgens op een andere PC.

Ze deden er nogal luchtig over maar je kunt je voorstellen dat het eventjes duurde voordat ik er gerust op was dat er uiteindelijk echt geen kopie meer in de prullenbak zat of ergens in de copyshop zelf lag... overigens heeft die gast het wel naar me gemaild met het mailadres van de copyshop en dus zit het daar ook nog bij de verzonden berichten.

Hoe dan ook, even een tip, wees niet zo oerdom als ik en scan de kaart zelf thuis in of anders gewoon niet!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67971829
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.
Op het moment dat de vliegtuigen niet vol genoeg zitten komen ze met acties welke soms onder de kostprijs van de luchthavenbelastingen worden aangeboden.

Dit lijkt Ryanair geld te kosten, maar dat hoeft niet, de afspraken die Ryanair heeft met de luchthavens over het aantal passagiers heeft er ook voor gezorgd dat Ryanair bepaalde landingstarieven kan afdwingen, als zij dat aantal passagiers niet halen wordt er of een boete berekend of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar een stuk slechter, en dat kost wellicht nog veel meer geld.

De luchthavens verlagen hun tarieven omdat ze ervan uit gaan dat ze door het aantal passagiers wat Ryanair garandeerd meer kunnen verdienen aan de horeca en parkeertarieven.

Uiteraard zal je vliegen voor onder de kostprijs over het algemeen niet tegenkomen in de weekeinden en vakantieperiodes omdat de vliegtuigen dan vanzelf relatief vol komen.
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.

Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.

Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.

Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67972194
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wilde van de week zo'n Visa Electron bij EntroPay aanvragen, bleek dat je dus een kopie van je ID-kaart, credit card en een recent bankafschrift moet opsturen.
Ik hoefde dat niet te doen trouwens, beetje random actie van ze dan.
looooooooooooooooool lol
pi_67972698
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.

Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.

Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.

Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67973195
Ik heb de OP aangepast naar aanleiding van jullie reacties
pi_67973914
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.
Dat natuurlijk sowieso, maar om maar even aan te geven dat ze wellicht zelfs op 5 euro tickets geld kunnen verdienen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 13 april 2009 @ 13:05:32 #21
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67974087
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.

Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.

Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.

Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier . Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .
pi_67974471
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier . Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .
Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier. Ik weet niet of je kunt zeggen dat de 34 euro ook de gemiddelde opbrengst per passagier is, ik denk van niet. In elk geval zijn de gemiddelde kosten per passagier dus blijkbaar 41 euro, in 2008. De ticketprijs was in 2008 met 9% gedaald en dus was de ticketprijs in 2007 gemiddeld 37,36 euro. Dat was 3 euro meer dan de kosten, en dus waren de kosten toen ongeveer 34 euro per passagier.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67975887
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier.
Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 13 april 2009 @ 14:22:25 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67975922
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet )
Dat is te berekenen . Kosten en passagiersaantallen staan erin.
pi_67976278
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is te berekenen . Kosten en passagiersaantallen staan erin.
Zoiets dacht ik al, maar had gehoopt dat RYR dat al gedaan had en klip en klaar in dat rapport gepubliceerd had.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67980397
idd is een simpele winst/verlies gedeeld door passagiersaantallen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67987599
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? En betalen, geschiedt dat altijd per creditcard of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen? Dankjewel!
pi_67987957
ha, zelfs een fanclub
pi_67988290
Veranderen die tarieven van Ryanair soms tijdens de aanbiedingen? Ik wilde een vlucht boeken Eindhoven-Milaan op 14 mei, vanmorgen was die 3.40 incl. en nu is ie opeens 50 euro incl. alles.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67988506
Dan is 't 3.40 tarief niet meer beschikbaar voor die dag. Andere dag selecteren dus.
pi_67988631
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:13 schreef jmac het volgende:
Dan is 't 3.40 tarief niet meer beschikbaar voor die dag. Andere dag selecteren dus.
Mooi shit is dat. Ik heb de hele dag gewacht op activering van mijn VISA Electron en nu heb ik 'm eindelijk moet ik juist 45 euro meer gaan dokken.

Overigens is het nog niet zo makkelijk een andere dag te nemen, ik kom namelijk uit Rome vliegen, ik had een vlucht op het oog Rome-Milaan, Milaan-Eindhoven, EIndhoven-Milaan en Milaan-Rome en dan allemaal voor 3 euro 40. Maar die 45 euro erbij gooit een beetje roet in het eten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67988896
De enige oplossing is Rome-Milaan 12 mei, Milaan-Eindhoven 12 mei, Eindhoven-Milaan 13 mei (!), Milaan-Rome (13 mei) vinden jullie dat nog wel normaal? Dan ben ik er ong. 24 uur in Nederland maar ja in de naam van de liefde mag alles?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67988913
Dat krijg je ervan als je 5 euro cc kosten wil besparen God straft onmiddelijk
pi_67989065
quote:
Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Even een kort vraagje: Hoe kun je je eten/drinken betalen? Accepteren ze alleen cash, of kun je ook met je creditcard betalen, zoals bijv. bij Transavia het geval is?
  maandag 13 april 2009 @ 22:29:28 #35
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67989087
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Veranderen die tarieven van Ryanair soms tijdens de aanbiedingen? Ik wilde een vlucht boeken Eindhoven-Milaan op 14 mei, vanmorgen was die 3.40 incl. en nu is ie opeens 50 euro incl. alles.
Dat kan idd ineens veranderen .
pi_67989794
Toch fantastisch mensen die Visa Electron.

Had wel wat voeten in aarde en ik heb ze al mijn persoonlijke gegevens moeten sturen bij EntroPay maar ze waren heel behulpzaam en ik heb net gratis mijn vluchten afgerekend, ong. 14 euro betaald in totaal voor Rome-Milaan, Milaan-Eindhoven, Eindhoven-Milaan, Milaan-Rome.

Nadeel is wel dat ik in Rome om 6.50 vertrek, aangezien het openbaar vervoer hier 's nachts nog erger is dan overdag ga ik dan maar met de fiets naar het vliegveld. In Bergamo en Milaan pik ik op 16/17 mei nog even twee aankomsten van de Giro d'Italia mee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67998065
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 10:47:38 #38
45833 crew  Fogel
pi_67998499
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
2.5 is incl belasting??
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68001191
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

2.5 is incl belasting??
Yep
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 12:45:41 #40
45833 crew  Fogel
pi_68002540
Het is dat ik bijna 700km moet rijden om bij het eerste Ryanair vliegveld te komen, anders had ik wel even getest hoe het is om met ze te vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68020212
tvp

Laat Ryanair nu eens met aanbiedingen voor Juli en Augustus komen! Kan ik mijn vak gaan boeken!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68020955
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:51 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Hoi
quote:
Ik heb een paar vragen over Ryanair.
Dat kan
quote:
De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag.
Rare korting? Bij Ryanair heel normaal. Antwoord op deze vragen staat in de OP.
quote:
Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op?
Er zouden toeslagen bij kunnen komen, het hangt er vanaf waar je voor kiest. Kies je ervoor om met ruimbagage te vliegen betaal je meer dan alleen met handbagage. Kies je ervoor om op de luchthaven in te checken dan betaal je meer dan bij online inchecken. En tenslotte kan je kiezen voor betalen met een normale Visa (5 euro per persoon per enkele reis) of met een Visa electron (gratis). Overigens stond dit ook allemaal in de OP .
quote:
En betalen, geschiedt dat altijd per creditcard of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen?
Ryanair is een internationaal bedrijf. Voordat jou bankoverschrijving bij Ryanair aangekomen is is het vliegtuig al vertrokken en is de vlucht die jij geboekt hebt al tientallen euro's duurder.
quote:
Dankjewel!
Alsjeblieft
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:53:43 #43
236335 neen
schone schijn
pi_68021441
Ja, die korting is fijn.. jammer dat de reisgenoten niet reageren
het lijkt niet wat het is
pi_68024173
Ik heb een vlucht voor een vriendin en mijzelf geboekt, alleen heb ik nu een probleempje: ik ben mijn 2e voornaam vergeten in te vullen Gaat dat een groot probleem worden? Andere namen kloppen wel en heb het ook met mijn eigen creditcard geboekt, mochten ze dat willen checken. En maakt het verschil bij online inchecken?
pi_68028026
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?
pi_68028169
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:52 schreef Helly het volgende:

[..]

Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?
Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.
looooooooooooooooool lol
pi_68030033
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:51 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb een vlucht voor een vriendin en mijzelf geboekt, alleen heb ik nu een probleempje: ik ben mijn 2e voornaam vergeten in te vullen Gaat dat een groot probleem worden? Andere namen kloppen wel en heb het ook met mijn eigen creditcard geboekt, mochten ze dat willen checken. En maakt het verschil bij online inchecken?
Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.

Als je dus de roepnaam Pieter hebt, maar in je paspoort Petrus Johannes Jansen staat, dan is het van belang dat je Petrus Janssen hebt ingevuld.
Met Pieter Janssen krijg je problemen, de naam Johannes doet er niet zoveel toe.
Hopelijk ist een beetje duidelijk zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68039449
27 april Weeze - Torp
1 mei Torp - Weeze

Voor 16 euro alles inclusief
pi_68040578
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:02 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.
Ik krijg daar een beetje een raar overzicht zonder dat de echte actiekortingen worden aangegeven. Een vlucht van 2,50 staat in het overzicht bij mij als 10 euro.

Overigens ook als je boekt krijg je een mail dat je een vlucht geboekt hebt van 10 euro en dat je 2,50 betaald hebt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68041076
Dan klik je toch op die dagen en zie je 't direct.
pi_68047281
Ah Ryanair topic Toffe OP

Ik ga vanaf september in Florence studeren.. En godzijdank gaat Weeze op Pisa vliegen vanaf juni dat gaat een hoop geld schelen..

Maar dan heb je nog steeds inderdaad die creditcardkosten.. Zou graag wat meer info zien en ervaringen horen over die visa electron? Dan is het dus gratis? en je hoeft dan dus maar eenmalig 10 pond op die kaart te "zetten"

Toen ik laatst namelijk van Weeze naar Glasgow vloog waren de creditcardkosten 20 euro.. We waren met 3 man.
pi_68047386
Uit de toffe OP:
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.


Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68047445
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?

Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
pi_68047578
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?

Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
ze vragen niet iedereen om gegevens hoewel je natuurlijk sowieso je creditcard gegevens moest sturen
voor de rest ziet het er erg betrouwbaar uit moet ik zeggen en als nederlander bespaar ik graag ook al moet ik daarvoor wat privacy opgeven
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68047814
Ja ik bekeek de site net ook en er staan inderdaad dingen op als dat ze een licentie enzo hebben..
Ik moet eerst even een gewone creditcard aanvragen en ga daarna dit wel meteen regelen !

Nog een vraagje Heeft iemand enig idee tot hoever vooruit Ryanair data erop zet, of in ieder geval wanneer deze bijgewerkt worden? Want er staat nu tot 25 oktober op.. En ik moet juist voor die week erna weten

En dan staat er wel mooi van. :
quote:
De gevraagde reis datums zijn voor onze volgende periode en de tarieven/stoelen zijn nog niet in het systeem opgeladen voor deze datums
Maar wanneer is die volgende periode
pi_68048792
Reken op half mei ongeveer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68049552
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?

Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
looooooooooooooooool lol
pi_68056968
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:29 schreef PAA-053 het volgende:
27 april Weeze - Torp
1 mei Torp - Weeze

Voor 16 euro alles inclusief
Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis .
pi_68059778
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.

Als je dus de roepnaam Pieter hebt, maar in je paspoort Petrus Johannes Jansen staat, dan is het van belang dat je Petrus Janssen hebt ingevuld.
Met Pieter Janssen krijg je problemen, de naam Johannes doet er niet zoveel toe.
Hopelijk ist een beetje duidelijk zo.
ja zeker duidelijk dank!
pi_68060381
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Oke mooi Dan dat maar eens gaan aanvragen nadat ik een credit card heb aangevraagd..

En die 10 euro.. Omdat Ryanair per persoon per vlucht 5 euro CC kosten telt.. Op een retourtje is dat dus 10 euro.

En in de OP staat dat je 10 pond moet zetten op die kaart
pi_68062163
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Mijn fout was achteraf wellicht dat ik mijn hele voornaam had uitgeschreven terwijl op mijn CC alleen mijn voorletters staan, maar iets zegt me dat het systeem dat automatisch had gedaan, bovendien zou ik niet weten wat dat boeit als de transacties ook geaccepteerd worden op deze manier.

Het kan ook zijn dat ze hebben gezien dat ik een Italiaans IP heb en een Nederlands adres/Nederlandse CC.


Je moet idd MINIMAAL 10 pond op die kaart zetten, dwz elke transactie die je doet is minimaal 10 pond, dus je kunt er bijv. ook 15 op zetten, maar niet 10 en dan 5.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68071055
Binnenkort maar weer eens wat tripjes plannen met Ryanair.
Stop rockin' the boat.
pi_68076250
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis .
Hehe ja ik ken het probleem maar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zien
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 16:37:31 #64
45833 crew  Fogel
pi_68076870
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:22 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Hehe ja ik ken het probleem maar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zien
Dan ben je snel klaar
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68079256
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68081978
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Bikkelhard, maar best een goed idee. Als je zwaarder bent door een ziekte moet je een doktersverklaring ofzo opsturen, al dat kan nog wat gedoe opleveren aangezien dat internationaal overal anders is geregeld. Ook zal je dan weer mensen moeten aannemen, terwijl ze het liefst alles online willen doen.

Verder is het gewoon een heel logisch idee, totdat het ruim vol is
pi_68092241
Superidee. Heb ik eindelijk eens voordeel van m'n schriele lichaampje
pi_68106541
Tot op heden heb ik de tickets steeds betaald met een CC (in euro's).

Hoe gaat dat nou met die virtuele kaart? Als ik het goed begrijp is dit een Debitcard.
Moet je nu je kaart eerst volstorten met het bedrag dat nodig is voor je boeking (lijkt me wel....), hoe snel gaat dat, en moet je vervolgens je transacties bij Ryanair dan in GBP doen?
pi_68108000
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:22:30 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68108188
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:42 schreef IamCurious het volgende:
Tot op heden heb ik de tickets steeds betaald met een CC (in euro's).

Hoe gaat dat nou met die virtuele kaart? Als ik het goed begrijp is dit een Debitcard.
Moet je nu je kaart eerst volstorten met het bedrag dat nodig is voor je boeking (lijkt me wel....), hoe snel gaat dat,
Ja, je moet het geld vantevoren storten. En dat is vrijwel per direct bruikbaar.
quote:
en moet je vervolgens je transacties bij Ryanair dan in GBP doen?
Nee, je kunt je transacties in een willekeurige valuta doen. De valuta bij Entropay moet wel GBP zijn (vandaar dus de valutaopslagen die intern nog gebruikt worden) .
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:24:35 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68108276
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..
En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.
pi_68108772
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.
Vind het uberhaupt al een slecht idee, maar dat zou wel eerlijker zijn dan BMI. Want iemand met een BMI van 24 kan 2m10 zijn, terwijl iemand met een BMI van 26 en een lengte van 1m50 kan hebben. Dan is die laatste toch echt lichter van gewicht. Waarom zou die persoon meer moeten betalen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68109359
BMI is juist wel eerlijker, want die vergelijkt de relatie tussen lengte en gewicht.
Anders zou het zo zijn dat alle mensen die lang zijn meer moeten betalen, ja daar heb je zelf ook niet om gevraagd natuurlijk.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:03:34 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68109900
De huidige aanbieding van Ryanair is vrij waardeloos. 12 euro per enkele reis, terwijl diezelfde vluchten gisteren nog 2,50 kostten.
pi_68110219
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef Sharapova het volgende:
BMI is juist wel eerlijker, want die vergelijkt de relatie tussen lengte en gewicht.
Anders zou het zo zijn dat alle mensen die lang zijn meer moeten betalen, ja daar heb je zelf ook niet om gevraagd natuurlijk.
Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68110638
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...
Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?
Stop rockin' the boat.
pi_68110923
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:25 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?
Nee, helemaal niet juist, ben het zowel tegen mijn eigen suggestie als tegen de initiele suggestie

Wat united nu doet, daar ben ik het wel mee eens. Je betaalt voor het aantal stoelen dat je inneemt, of je nu 50 of 500kg weegt. Pas je niet in 1 stoel, dan betaal je de tweede ook.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68136457
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
pi_68140259
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:08 schreef Floddertje85 het volgende:
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
Dat kan niet nee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:16:40 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68140593
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat kan niet nee.
Vroegah kon dat niet, maar tegenwoordig wel
quote:
Vanaf 19/03/09 kunnen alle passagiers online inchecken, met uitzondering van de onderstaande gevallen. Passagiers kunnen op www.ryanair.com online inchecken vanaf 15 dagen tot 4 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht. De volgende passagiers komen niet in aanmerking voor online inchecken:

Kinderen van 14 tot 15 jaar die alleen reizen - OPMERKING - Ryanair accepteert na 1 oktober 2009 niet langer minderjarigen die jonger zijn dan 16 en die alleen reizen
Passagiers die met baby's reizen (*)
Passagiers die reizen met een rijbewijs als legitimatiebewijs met foto.
Online inchecken is niet beschikbaar vanaf luchthavens in Marokko
Dus als je niet van of naar Marokko vliegt kan je gewoon online inchecken. (Al heeft het bij Ryanair niet heel veel toegevoegde waarde, als je geen priority boarding koopt maakt het niet uit wanneer je inchecked, je komt dan vanzelf achter de priority boarders in de rij te staan, waar dat in de rij is, is afhankelijk wanneer je in die rij bent gaan staan!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 20 april 2009 @ 09:19:51 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68193541
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.

Of Weeze-Berlijn voor 1,90 retour, zelfs in het weekend!
  maandag 20 april 2009 @ 09:23:47 #82
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68193626
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.
Hee da's geinig. Eens even kijken straks .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68215776
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.

Of Weeze-Berlijn voor 1,90 retour, zelfs in het weekend!
Oh, klinkt goed! Even kijken of ik er wat leuks tussen zie!
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:08:20 #84
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_68251562
Weet iemand of de telefoonlijn maar op beperkte tijden open is? Probeer al even contact te maken, maar krijg telkens een in gesprek toon. Ze hebben een aantal van onze namen verkeerd genoteerd...zucht... :-)

Edit: laat maar, ik heb het al gevonden. Het zijn net ambtenaren
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  woensdag 22 april 2009 @ 15:44:55 #85
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_68273332
tvp
pi_68286569
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=apr&story=gen-en-220409-2
quote:
RYANAIR TO CLOSE DUSSELDORF (WEEZE) BASE

AS COURT INJUNCTION BLOCKS FLIGHT TAKE-OFFS/LANDINGS

2.5m Passengers + 2,500 Local Jobs to be Lost if Injunction is not Overturned

Ryanair, Europe’s leading low fares airline, today (22 Apr) confirmed that it will close its base at Dusseldorf-Weeze with the loss of 2.5m Passengers and 2,500 local jobs if the decision by the OVG Court in Munster to restrict the airport’s operating hours is not overturned.

Ryanair has today stopped accepting bookings on all flights affected by the change in the airport’s operating hours. The airline will review the Court’s decision with the Airport and its lawyers but confirmed that the base will close if the court decision to restrict operating hours is not overturned by Wednesday 29th April.

Ryanair currently operates 6 based aircraft at Dusseldorf –Weeze, which deliver 2.5m passengers p.a. and sustain 2,500 local jobs, most of which will be lost if Ryanair closes its base at the airport.

Ryanair’s Deputy Chief Executive, Michael Cawley, said:

“Ryanair and Dusseldorf-Weeze airport have been a huge success story for the entire region. We have grown our routes and passenger numbers rapidly but the OVG Court decision will result in the loss of 2,500 local jobs and Ryanair’s 2.5million passengers p.a. if this unworkable, unfair and unnecessary restriction to operating times is enforced.

From today Ryanair will no longer be accepting bookings on affected flights to/from Dusseldorf-Weeze for travel after 2nd May. If the decision to restrict the airport is not overturned by Wednesday 29th April we will announce a plan to withdraw our base at Dusseldorf Weeze as it will be impossible to operate our schedule with these restrictions in place. ”
pi_68286782
Ik zou zeggen Eindhoven Airport, doe je best.

Al zou ik het niet vreemd vinden als het nog teruggedraaid wordt. Als Ryanair er vertrek is er weinig meer over daar
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68286865
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:32 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou zeggen Eindhoven Airport, doe je best.

Al zou ik het niet vreemd vinden als het nog teruggedraaid wordt. Als Ryanair er vertrek is er weinig meer over daar
Daarom. Goed pressiemiddel, dreigen met vertrek, natuurlijk .
  woensdag 22 april 2009 @ 23:32:36 #89
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68289142
Ik weiger te zeggen waarom ik Ryanair de goorste maffiose kutmaatschappij uit de geschiedenis vind. Tevens wens ik alle Ryanair-mederwerkers een pijnlijke en fatale ziekte en ben blij een andere maatschappij (die ik alle ryanairfans niet gun te laten weten welke en waarom) gevonden te hebben die van mij weer een avontuurlijk reiziger gemaakt heeft
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68289390
Ehm waarom de medewerkers?

Ik ken een gozer die werkt bij Ryanair en hij heeft het er aardig naar zijn zin!

Hij baalt er ook aardig van dat Ryanair misschien weg gaat van Weeze, want dan is hij zijn baan kwijt.


Maar ik denk dat het zal gaan zoals in Charleroi toen: Ze bekijken het allemaal overnieuw en komen tot de conclusie dat ze zonder Ryanair geen vluchten meer hebben op het kleine vliegveld, dus Ryanair blijft.


En anders: Laat Eindhoven maar komen inderdaad!!
  woensdag 22 april 2009 @ 23:46:33 #92
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68289593
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:39 schreef korting het volgende:
Ehm waarom de medewerkers?

Ik ken een gozer die werkt bij Ryanair en hij heeft het er aardig naar zijn zin!

Hij baalt er ook aardig van dat Ryanair misschien weg gaat van Weeze, want dan is hij zijn baan kwijt.


Maar ik denk dat het zal gaan zoals in Charleroi toen: Ze bekijken het allemaal overnieuw en komen tot de conclusie dat ze zonder Ryanair geen vluchten meer hebben op het kleine vliegveld, dus Ryanair blijft.


En anders: Laat Eindhoven maar komen inderdaad!!
Er is inderdaad 1 goed ding aan ryanair, en dat is dat ze de kiem geven om kleinere regionale luchthavens rendabel te maken. charleroi heeft ondertussen al meerdere (en veel intressantere) maatschappijen aangetrokken hoor (en nu heb ik teveel gezegd )
de medewerkers van ryanair kunnen stikken mijn part; zelf zou ik nooooooooooooooit willen deel uitmaken van zo'n customer policy. Ik heb nog 'n eigenwaarde , menselijkheid en empathie in mezelf zitten nuff said
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68294222
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het vliegveld echt sluit. Ik heb namelijk tickets geboekt voor een retourtje Sevilla in augustus. Het zou wel mooi zijn als de vlucht dan verplaatst zou worden naar Eindhoven
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_68294280
Fan Slechts een luttele 6 keer heen en weer gevlogen tussen Zweden en Duitsland. Kost een schijntje en het is echt perfect. Slechts 45 minuten rijden vanaf ons huis in NL en 80 minuten met de bus naar Stockholm
pi_68294404
fuck! vandaar dat ik geen vlucht kan boeken vanaf weeze naar Edinburgh! Dat zou niet zo mooi zijn eens even kijken wat KLM doet...
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68294879
Oh ik lees het nu pas Ik moet nog een aantal keer vliegen op Weeze! Zaak om zo snel mogelijk te boeken of als ze gaan sluiten worden ALLE vluchten dan geschrapt?
pi_68294998
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:36 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik lees het nu pas Ik moet nog een aantal keer vliegen op Weeze! Zaak om zo snel mogelijk te boeken of als ze gaan sluiten worden ALLE vluchten dan geschrapt?
Alle vluchten worden geschrapt.
looooooooooooooooool lol
pi_68295135
Maar is dit dan al zeker of weten we dat volgende week woensdag?
pi_68295576
Ze hebben een ultimatum gesteld op woensdag de 29e. Volgens de nieuwe regels mag het vliegveld maar tot 22:00 open zijn en dat is niet rendabel voor Ryanair om als basis aan te houden.
Ik denk omdat Weeze voor een groot deel afhankelijk is van Ryanair dat het nog wel tot een schikking kan komen Zo niet, dan zou ik iig tot volgende week woensdag wachten als ze echt een beslissing nemen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68295616
En niet alle vluchten zijn momenteen geschrapt trouwens, alleen alles met een aankomst- of vertrek van het op Weeze gestationeerd vliegtuig na 22:00.
Denk dat dat misschien een 25-33% van de vluchten betreft.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68296257
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:00 schreef Thetallguy het volgende:
Ze hebben een ultimatum gesteld op woensdag de 29e. Volgens de nieuwe regels mag het vliegveld maar tot 22:00 open zijn en dat is niet rendabel voor Ryanair om als basis aan te houden.
Ik denk omdat Weeze voor een groot deel afhankelijk is van Ryanair dat het nog wel tot een schikking kan komen Zo niet, dan zou ik iig tot volgende week woensdag wachten als ze echt een beslissing nemen.
maar na volgende week woensdag zullen ze wel alles weghalen. Misschien niet direct maar wel op termijn. De vraag is wat ze met de vluchten na 22:00 uur gaan doen...omboeken naar een andere tijd? Andere luchthaven? schrappen?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68297160
Ja maar het heeft dus geen zin om te boeken want het betreft vluchten van na 2 mei?
pi_68297714
Vluchten met toestellen vanuit andere bases kunnen wel gewoon gehandhaafd worden, die komen in het algemeen toch pas binnen na de opening en vertrekken weer voor sluitingstijd

Boeken voor vluchten na 2 mei zou in principe gewoon kunnen lijkt mij, vluchten die mogelijk geschrapt worden zijn nu toch al allemaal uit de boekingsmodule gehaald.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68300821
De heenvlucht zou voor mij geen probleem zijn, ik vertrek namelijk om 17:00 uur, maar de terugvlucht komt pas aan om 23.30 uur.

Wat raden jullie aan: Ryanair bellen of niet?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_68300974
nee nog niet bellen, het komt wel goed!!

Leuk dat je naar Sevilla gaat, ik ga overmorgen naar Sevilla, maar dan via Stansted (was goedkoper in die periode).
pi_68301187
Oeps, mijn vriendin heeft bij het invullen van de gegevens mijn roepnaam ingevuld i.p.v. mijn voornaam (Dirk i.p.v Hendrikus). Moet ik dit nu laten wijzigen (á ¤100,- ) of niet? Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over.

Ik heb trouwens wel echt zin om naar Sevilla te gaan
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_68301428
Hm nu snap ik het niet meer. Als die vluchttijdenregel niet worden aangepast verdwijnt Ryanair toch helemaal van Weeze en wordt ALLES (dus ook van voor 22:00) gecanceld? Of begrijp ik het verkeerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2009 13:09:28 ]
  donderdag 23 april 2009 @ 13:12:11 #108
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68301538
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:00 schreef Dezz het volgende:
Oeps, mijn vriendin heeft bij het invullen van de gegevens mijn roepnaam ingevuld i.p.v. mijn voornaam (Dirk i.p.v Hendrikus). Moet ik dit nu laten wijzigen (á ¤100,- ) of niet? Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over.

Ik heb trouwens wel echt zin om naar Sevilla te gaan
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.

Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68302472
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.

Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Als het goed is moet dat helemaal niet, ik doe dat namelijk nooit
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68302630
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.

Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Ik zou er wel achteraan gaan. Ik heb al vaker gehoord dat mensne anders ter plekke een ander ticket moesten betalen. Als je het vooraf regelt kost het volgens mij maar 2,50 of zo.

Je hoeft trouwens niet alle doopnamen in te vullen, Je eerste naam zoals in je paspoort staat is voldoende.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68302656
Zouden we het in de toekomst nog meemaken dat Ryanair mensen geld gaat géven om een ticket te boeken?

FANTASTISCHE ACTIE! BOEK NU EN WE GEVEN JE 5 EURO!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68302887
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Zouden we het in de toekomst nog meemaken dat Ryanair mensen geld gaat géven om een ticket te boeken?

FANTASTISCHE ACTIE! BOEK NU EN WE GEVEN JE 5 EURO!
Er zijn al van die acties geweest, weet niet of ryanair dat al gedaan heeft, maar in het geval dat een airline een X aantal passagiers garandeert om zo subsidie of korting te regelen kan, als dat aantal niet gehaald dreigt te worden, ervoor zorgen dat vliegen geheel gratis wordt of zelfs geld opleverd voor de passagier...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68302896
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Hm nu snap ik het niet meer. Als die vluchttijdenregel niet worden aangepast verdwijnt Ryanair toch helemaal van Weeze en wordt ALLES (dus ook van voor 22:00) gecanceld? Of begrijp ik het verkeerd?
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.

Bijv. Eindhoven is ook geen Ryanair basis, alle vluchten daar zijn van vliegtuigen die ergens anders afkomstig zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68303319
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Wat een onzin
pi_68303460
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.

Bijv. Eindhoven is ook geen Ryanair basis, alle vluchten daar zijn van vliegtuigen die ergens anders afkomstig zijn.
Dus als ik nu voor 2 juni van Stockholm naar Weeze wil boeken en van Weeze weer terug naar Stockholm op 7 juni wil en ook kan boeken (volgens de site), gaat dat geen problemen opleveren als deze basis verdwijnt? Sorry dat ik het niet helemaap snap Maar bedankt voor de uitleg iig!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2009 14:14:08 ]
pi_68303835
Voor zover ik begrepen heb lopen de vluchten die nu boekbaar zijn geen gevaar Als je 100% zeker wilt zijn zou ik nog een week wachten (of tot ze al eerder iets bekend hebben gemaakt).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 23 april 2009 @ 14:48:39 #117
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_68304542
Dat vliegveld Weeze, is dat goed bereikbaar vanuit Nederland?
pi_68305993
Met de auto wel. Ik woon echter in het oosten dus voor mij is het slechts 45 minuten met de auto Maar goed, laatste vraag Ze blijven dus wel vliegen op Weeze, ookal verdwijnt die basis?
pi_68306251
Ik had vorige keer met ryanair wel online geboekt maar bij de balie m'n bagage ingecheckt... blijk dat dat óók online kan... maar waar moet je dan je bagage dumpen? nog wel gewoon bij de balie? zo ja waarom is het dan goedkoper om online te doen?
  donderdag 23 april 2009 @ 15:37:03 #120
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_68306305
Is het met OV eventueel ook goed bereikbaar?
pi_68306387
Vond dit wel een duidelijk verhaal (van een Duitser op airliners.net)
quote:
The problem is that there is a dispute by different courts on whether the permission for Weeze (NRN) is legal or not.

The main case is still at the federal administrative court pending decision. The Oberverwaltungsgericht Münster(highest administrative court in Northrhine-Westfalia) stated already in 2006 that the permission for Weeze airport was illegal, revoking it by its judgement.

The court did not allow an appeal against this decision. Against this decision not to allow an appeal, the losing party successfully appealed at the federal administrative court, which stated that this case is covering new grounds and thus must be considered before this court, thus revoking the decision not to allow an appeal.

After it allowed the appeal, the judgement that held NRN airport illegal was appealed before the high court, which still has not decided on the case.

With other words, since 2006 NRN is driven by a potentially illegal license, however, until the final court ruling by the federal administrative court, this license remains in place.

The reason why the Oberverwaltungsgericht Münster held the license to be illegal were mainly noise complaints.

Against those complaints, the people who fight against the general license wanted the court to enact a preliminary ruling against noise. This one was successful now, as the court in Münster now imposed the 22-6 nighttime ban on the airport, which Ryanair is complaining against.

This ruling is hardly surprising, as the court in Münster thinks the whole airport is illegal. It remains to be seen whether the federal court has the same opinion, something which is rather doubtful given the fact that they have allowed the appeal in the first place.

There is a way to fight against this preliminary ruling on the noise issue, as well. So I would guess we have to see if FR really will leave NRN.

There is still a chance, though, that the federal court also holds the airport to be illegal altogether, ending its life from one day to another. But this is still to be awaited.
We'll wait and see

Officieel gezien kan het hooggerechtshof het vliegveld dus zo laten sluiten. Aan de andere kant opereren ze al 2 jaar op een 'illegale' licentie, die zou je ook best legaal kunnen maken

Gezien de overhaaste beslissingen die Ryanair maakt zouden in het ergste geval vanaf 2 mei dus alle gestationeerde vliegtuigen kunnen vertrekken en er dus flink minder vluchten zijn.

Op korte termijn denk ik, zolang het boekbaar is zal het wel goed zijn, en mocht er later nog iets gebeuren kan je altijd je geld nog terug krijgen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68307079
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.

Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.

Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
pi_68307364
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.

Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.

Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
De wieltjes worden er bijgeteld natuurlijk. Anders kun je met een inimini koffertje aankomen waaronder vrachtwagenwielen zitten. Bij wijze van spreken dan.

Ze controleren het door jouw koffer in een daarvoor klaarstaande bak met de maximum toegestane afmetingen te doen.
Past het: geen probleem. Past het niet: inchecken die hap!

Tegenwoordig wordt er ook steeds meer op gewicht gelet, dus ook een aandachtspuntje, zeker als je alleen met handbagage reist.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68307411
Zolang je niet met een hutkoffer aan boord wilt gaan, valt het wel mee hoe streng ze zijn. Verschilt ook wel per vliegveld. In Weeze, Eindhoven en Stockholm kon ik altijd doorlopen met een iets grotere tas.
Stop rockin' the boat.
pi_68307433
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.

Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.

Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68307539
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:32 schreef misteriks het volgende:
Ik weiger te zeggen waarom ik Ryanair de goorste maffiose kutmaatschappij uit de geschiedenis vind. Tevens wens ik alle Ryanair-mederwerkers een pijnlijke en fatale ziekte en ben blij een andere maatschappij (die ik alle ryanairfans niet gun te laten weten welke en waarom) gevonden te hebben die van mij weer een avontuurlijk reiziger gemaakt heeft


Verder alles goed?
pi_68307561
Weet iemand trouwens hoe het in Milaan zit met handbagage? En op Stansted?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68308153
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.
Weeze
pi_68308195
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Davita het volgende:

[..]

Weeze
Handbagage van iedereen werd daar gewogen (maand geleden) en bij twijfel moest het in de bak voor de afmetingen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68308975
Het zal allemaal hopelijk wel loslopen in Weeze. Ik vertrek vanuit NIjmegen graag vanaf Weeze, erg vriendelijke mensen en prachtige bestemmingen!

Ryanair reageert meestal nogal direct met grote dreigementen als iets hun niet zo zint.....vaak gaan ze daarna nadenken......

Weeze is een van de best lopende basis van Ryanair als je de aantallen passagiers en hun bestedingen per persoon/zitplaats in vliegtuig bekijkt. Geen wonder dat ze de laatste maanden zoveel nieuwe bestemmingen hebben aangekondigd. De vluchten zijn ook meestal bijna volgeboekt i.t.t. andere bases.

En de meeste vliegvelden in de regio: van Eindhoven tot Dusseldorf, van Munster tot Keulen, hebben nog veel slechtere openingstjiden. En dat Ryanair de nu zo sterke invloed in West Duitsland/Oost-Nederland gaat weggeven door helemaal uit de regio de vertrekken lijkt me niet goed denkbaar.
Maar ja het is afwachten he.......

Ze zullen alleen nu hun vluchtschema helemaal moeten doorpluizen om alles opnieuw in te delen en te kijken wat er misschin moet vervallen. Er zijn nog een paar "gaten" dus wie weet.

Ik denk dat je gewoon kunt boeken wat er op de website aangeboden wordt.
pi_68312033
Klopt, in Eindhoven kijkt er geen hond naar je om. @ Stansted werden gisteren willekeurig bepaalde vluchten aangewezen waarbij er extra controle op handbagage werd gedaan. Bij de gate zelf werd je bagage gewogen en alles MOEST in 1 piece mee.
pi_68316839
Lekker bezig daar in Weeze. Ik hoop niet dat het verhaal van sluiting daadwerkelijk gaat gebeuren.
Ik vlieg 8 mei naar Malaga en ik parkeer de auto op het vliegveld. 17 mei vlieg ik terug naar Weeze en landt pas na 22:00 uur. Fijn als op het moment dat ik in Malaga zit de vlucht wordt omgeboekt naar een ander vliegveld. Dan moet ik ander vervoer zien te regelen en moet ik ook nog eens naar Weeze om m'n auto op te halen.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_68317039
Uit de Gelderlander van vandaag:

WEEZE - Ryanair dreigt van Airport Weeze te vertrekken als de rechtbank van Münster de inperking van de vliegtijden niet snel ongedaan maakt. Dat moet uiterlijk woensdag 29 april zijn gebeurd, anders sluit Ryanair haar basis op Weeze waar permanent zes Boeings van de Ierse luchtvaartmaatschappij zijn gestationeerd.


In juni zou een zevende vliegtuig komen. Vertrek van Ryanair uit Weeze gaat ten koste van 2.500 banen en 2,5 miljoen passagiers, waarvan de helft uit Nederland komen.

De rechtbank van Münster besloot gisteren in een spoedprocedure die door drie omwonenden van de luchthaven was aangespannen, dat er alleen nog maar tussen 06.00 en 23.00 uur gevlogen mag worden, vanaf 1 mei. De klagers hadden een vliegtijd tot 22.00 uur geëist.

Ryanair heeft gisteren direct alle vluchten vanaf 2 mei die na 22.00 uur op Weeze aankomen geschrapt. Luchthaven en Ryanair onderzoeken nu welke juridische stappen mogelijk zijn om het besluit van de Duitse rechtbank ongedaan te maken. Ook de Bezirksregierung in Düsseldorf, die verantwoordelijk is voor de vergunning, beraadt zich op de ontstane situatie. In overleg met de Bezirksregierung waren de vliegtijden met ingang van deze week al vrijwillig ingeperkt van 05.30 uur tot 23.30 uur. Dat kon zonder dat vluchten moesten worden geschrapt.




Ik heb dus een vlucht op 17 mei die na 22:00 aankomt en ik heb nog niets van Ryanair vernomen.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_68317174
Drie omwonenden? _!

En 05:30 tot 23:30 is een groot probleem voor die klagers, maar 6:00 > 23:00 niet? En 05:30 - 23:30 is prima te doen voor Ryanair, maar 06:00 - 23:00 helemaal niet

En je kan het toch ook niet maken dit op zo'n korte termijn in te voeren?

Op meerdere fronten een belachelijk verhaal dit.
pi_68317844
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:11 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het in Milaan zit met handbagage? En op Stansted?
@ milaan mag je geen flesopener meenemen lol
die werd me afgenomen en ze behandelden me alsof ik een moordenaar was
looooooooooooooooool lol
pi_68324767
quote:
Ik heb dus een vlucht op 17 mei die na 22:00 aankomt en ik heb nog niets van Ryanair vernomen.
ik zit op diezelfde vlucht vanuit London... Ik heb Ryanair gebeld, en mocht het "verkeerd" aflopen voor hen, dan wordt de vlucht OF gecancelled OF herleid naar Eindhoven.
pi_68329917
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:03 schreef Retarded het volgende:

[..]

ik zit op diezelfde vlucht vanuit London... Ik heb Ryanair gebeld, en mocht het "verkeerd" aflopen voor hen, dan wordt de vlucht OF gecancelled OF herleid naar Eindhoven.
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
-weg, zie banmeldtopic-
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:59:37 #138
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68332620
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Handbagage van iedereen werd daar gewogen (maand geleden) en bij twijfel moest het in de bak voor de afmetingen.
Hmmm. In januari nog gevlogen, vriend van me had een enorme tas bij (die was zo ongeveer voor twee personen) en die kon probleemloos doorlopen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68350096
Hallo allemaal,

Kreeg net deze link van een bekende. Misschien willen mensen, natuurlijk geheel vrijwillig, ook zo Airport Weeze én Ryanair ondersteunen. Je hebt misschien gelezen of gehoord dat de vluchttijden misschien aangepast worden waardoor Ryanair in de problemen raakt met hun vluchtschema.

Door onze steun uit te sprekenkunnen we ook in de toekomst vanaf én Eindhoven én Weeze voordelig blijven reizen met Ryanair..........en zijn we niet aangewezen op de dure vluchten en luchthavens.

Een kleine moeite voor ons en een groot plezier voor alle mensen die daar en in de regio ook nog eens werken en misschien in onzekerheid kunnen komen te zitten betreffende hun job.

Hierbij de link, kijk maar even:

http://www.pro-niederrhein.net/unterschriftenaktion/2009/

Groeten, fijn weekend!

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart884 op 24-04-2009 21:46:07 ]
pi_68351844
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:29 schreef guapo het volgende:

[..]

Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
das idd minder, maar wij worden gebracht
pi_68355238
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:29 schreef guapo het volgende:

[..]

Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
Of je zet je auto daar gewoon niet neer omdat je van tevoren al weet dat je daar niet gaat landen...

Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  zaterdag 25 april 2009 @ 01:40:37 #142
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68358303
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68360513
40 EURO??? Hoe kan het zoveel zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68362327
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:43 schreef JohnDDD het volgende:
40 EURO??? Hoe kan het zoveel zijn?
Het is in ieder geval erg veel geld. Kan me herinneren dat het pas 25 pond was, dat is met de huidige wisselkoers echter geen 40 euro meer, maar toch!
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:33:16 #145
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68362374
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 01:40 schreef misteriks het volgende:
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
Met de trein kost het 25 pond, met de bus een pond of 9 meen ik. Dan ben je wel langer onderweg. Overigens is dat ticket inderdaad gedeeltelijk afzetterij, ik moest laatst vanaf een plaats ergens onder London naar Stansted en dat ticket kostte me, inclusief metro in London, niet heel veel meer dan 25 pond.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68385505
Personeel voert actie voor behoud werkgelegenheid Airport Weeze

25-04-2009

WEEZE - Het personeel dat werkzaam is op Airport Weeze gaat actie voeren om te voorkomen dat de openingstijden van het vliegveld ingekort worden. Er is een handtekeningactie op touw gezet en voor aanstaande woensdag (29 april) staat een 'sitdown actie’ in de planning. Het luchthavenpersoneel vreest groot banenverlies vanwege de opgelegde beperking.

Vanwege klachten van omwonenden heeft de rechtbank in Münster besloten dat Airport Weeze minder lang open mag blijven. Ryanair, verreweg de grootste luchtvaartmaatschappij op Weeze, heeft daarop aangekondigd zijn basis op de luchthaven te willen ontmantelen wanneer dit besluit niet wordt teruggedraaid. Hiermee zouden mogelijk meer dan duizend banen op het spel komen te staan.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  maandag 27 april 2009 @ 10:21:34 #147
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_68415525
Gisteren nog op Weeze geland, en daar merkte je (nog) niks. Ik las gisteravond laat pas het nieuws op de regiozender.

Wel weer 2 goede vluchten gehad, alleen gistermiddag bij de landing raakte we bijna een laagvliegende deltavlieger.
pi_68427859
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:24 schreef Sharapova het volgende:

[..]

Of je zet je auto daar gewoon niet neer omdat je van tevoren al weet dat je daar niet gaat landen...


Je auto er niet neer zetten is niet altijd een optie.... openbaar vervoer is niet optimaal: duurt langer, slepen met bagage en is vrijwel altijd duurder dan (lease)auto. En anders moet je maar iemand zien te strikken die 2x heen en weer wil rijden voor je. Taxi kan ook, maar ook dan is je kostenvoordeel al helemaal pleite.
pi_68447457
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 01:40 schreef misteriks het volgende:
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
Je kan ook voor 3 euro met easybus.com
En dan kom je ook nog redelijk in het centrum aan.
pi_68447594
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Met de trein kost het 25 pond, met de bus een pond of 9 meen ik. Dan ben je wel langer onderweg. Overigens is dat ticket inderdaad gedeeltelijk afzetterij, ik moest laatst vanaf een plaats ergens onder London naar Stansted en dat ticket kostte me, inclusief metro in London, niet heel veel meer dan 25 pond.
Single is 18.** pond (liverpool street). Je kan je trainticket ook tijdens de vlucht kopen voor 15.
  dinsdag 28 april 2009 @ 08:53:23 #151
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_68449189
Ik wil dat weeze open blijft!

Wilde zojuist boeken voor juni edinburgh lukt helaas niet meer nu al gecancelled Balen!

Is manchester mooi?
pi_68465939
Hallo
Ik heb een vraag
Ik heb bij ryanair online ingecheckt met verkeerde passagiersgegevens, om ff te testen. Nu kan ik het niet meer wijzigen. Weet iemand hoe je de vooraf te verstrekken passagiersgegevens kunt veranderen?
pi_68466197
Dat is een goeie

Volgens mij is eenmaal ingecheckt = alles bevestigd.

Denk dat je het beste even kunt bellen, heb je het snelste antwoord.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68466277
Nog geen nieuws over Weeze he...ben benieuwd...
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68468505
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:04 schreef 6333t het volgende:
Hallo
Ik heb een vraag
Ik heb bij ryanair online ingecheckt met verkeerde passagiersgegevens, om ff te testen. Nu kan ik het niet meer wijzigen. Weet iemand hoe je de vooraf te verstrekken passagiersgegevens kunt veranderen?
"Ff testen"

Kan idd daarna niet meer. Er staat niet voor niets telkens: na inchecken kan je het niet meer wijzigen.
pi_68470731
Ik weet niet zeker of ik nou wel of niet ben ingecheckt. Er staat namelijk:

Mr L.J.R.M.M.T. Schipper

Inchecken voor uitgaande vlucht
(optie aanvinken)

Inchecken Inchecken voor retour vlucht
(optie aanvinken)

--------------------------------------------------------------------------------

Gegevens van de passagier zijn al toegevoegd. (Deze heb ik bij Vooraf te verstrekken passagiersgegevens toevoegen toegevoegd, bij 'mijn boeking beheren.')
pi_68473858
Als je bent ingechecked, dan heb je een elektronische boardingpass te zien gekregen.
Stop rockin' the boat.
pi_68474076
zes voornamen, christus!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68476712
Kan ik deze boardingkaart zien als ik op opnieuw afdrukken klik?
pi_68477196
Ja, zovaak je wilt
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68478130
Als je online hebt ingecheckt, krijg je dan ook een mail ter bevestiging?
pi_68478195
Neen. Alleen (soms) paar dagen vantevoren reminder dat je gaat vliegen.
pi_68480735
Weet iemans ook hoe duur het is om de persoonsgegevens te wijzigen? Heeft iemand dit eens moeten doen?
pi_68482630
Trouwens, als je al ingecheckt bent hoor je toch niet meer bagage bij je boeking te kunnen voegen? Bij mij lijkt het wel te kunnen.
pi_68482826
Jawel, bagage toevoegen kan tot paar uur voordat je vertrekt. Kost vanzelfsprekend wel geld.
pi_68484889
Hoe kan ik na het aanschaffen van een vlucht bijvoorbeeld een ingecheckte tas, instappen met prioriteit, luchthaven check-in, sport-/babyartikelen of muziekinstrumenten toevoegen?

--------------------------------------------------------------------------------

Een ingecheckte tas, instappen met prioriteit, sportartikelen, muziekinstrumenten, babyartikelen of luchthaven check-in kan na het aanschaffen van uw vluchtboeking op één van de volgende manieren worden toegevoegd:

Via het onderdeel Mijn boeking beheren op de website tot 4 uur vóór de geplande vertrektijd, tegen een kortingstarief. Opmerking: Deze methode kan alleen worden gebruikt als een klant nog niet online heeft ingecheckt.
Een Ryanair callcenter (alleen binnen openingstijden) kan deze diensten tot 4 uur vóór de geplande vertrektijd toevoegen. Hierop is het standaardtarief van toepassing
Een ticketbalie op de luchthaven of zelfbedieningskiosk, indien beschikbaar, kan deze diensten tot 40 minuten vóór de geplande vertrektijd toevoegen tegen standaardtarief.

oke, dus je kan wel via een callcenter bagage toevoegen, maar niét online.
pi_68486394
Airport Weeze en Ryanair trachten sluiting te voorkomen

WEEZE - Terwijl de laatste uren van het ultimatum van Ryanair vandaag verstrijken, neemt de spanning over de toekomst van Airport Weeze toe. Ofschoon Weeze-watchers gisteravond op internetfora nog zeer pessimistisch waren, lijkt een oplossing in het verschiet te liggen.

"Iedereen wil er uit komen, Ryanair ook. Daar wordt nu keihard aan gewerkt. En als het vandaag niet lukt, dan maar een dag later", zei een betrouwbare bron rond de leiding van de luchthaven gisteravond.

Pessimisten meenden gisteravond in de komst van de personeelschef en de bedrijfsleider van Ryanair naar Weeze – waar het personeel van de vliegmaatschappij werd ingelicht – een teken te zien van een naderend einde. Volgens de internetfora zou Ryanair haar basis op Weeze – waar zes Boeings staan gestationeerd – in de loop van de komende weken gaan afbouwen tot nul. De bron rond de leiding van de luchthaven verzekerde 'dat het wel goedkomt'. Geluiden over een dreigend vertrek van Ryanair werden afgedaan als 'flauwekul.'

Ryanair wil dat de vorige week door een Duitse rechter opgelegde inperking van de vliegtijden ongedaan wordt gemaakt. Vanaf 2 mei mogen vliegtuigen op last van de rechter na 22.00 uur niet meer opstijgen of landen; alleen toestellen die op 'Weeze' zijn gestationeerd, mogen tot uiterlijk 23.00 uur landen. De rechter komt daarmee tegemoet aan één klager. Ryanair zegt na het vonnis niet meer rendabel te kunnen opereren vanaf Weeze en dreigt daarom de basis daar op te heffen. Dat zou ten koste gaan van vele honderden arbeidsplaatsen.

Bron: De Gelderlander van gisteravond.

Overigens krijg ik nu inees een foutmelding als ik mijn vlucht naar Edinburgh opzoek. Zou er dan een oplossing zijn?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68487375
Ben erg benieuwd! Wil als de kogel door de kerk is toch wel een boel vluchten nog gaan boeken voor de komende maanden.

En één klager..
pi_68491425
Vraagje, Iemand enig idee of je alsnog een koffer kunt toevoegen als je al online ingecheckt bent? Kan dit op de luchthaven zelf?
pi_68491556
Staat ongeveer 3 posts boven je hoe dat kan
Stop rockin' the boat.
pi_68491768
Ik vlieg vandaag naar treviso vanaf weeze, en 4 mei terug echter mijn vlucht komt om 2320 aan in weeze..

hoe gaat dit nu?
pi_68491863
De klantenservice is natuurlijk niet te bereiken, is er op brussel charleroi zo'n ticketbalie?
pi_68493422
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:30 schreef vive_la_vida het volgende:
De klantenservice is natuurlijk niet te bereiken, is er op brussel charleroi zo'n ticketbalie?
Natuurlijk. En je kan ook gewoon @ airport je koffer inchecken. Wat denk je van mensen die opeens extra bagage/extra koffer hebben. Die checken deze ook gewoon extra in. Ter plaatse afrekenen en hij mag mee.
pi_68495644
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:27 schreef Dennus-F het volgende:
Ik vlieg vandaag naar treviso vanaf weeze, en 4 mei terug echter mijn vlucht komt om 2320 aan in weeze..

hoe gaat dit nu?
hoe bedoel je?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68495715
Nou kom ik wel terug op weeze om 2320?
pi_68496034
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:19 schreef Dennus-F het volgende:
Nou kom ik wel terug op weeze om 2320?
Of je daarna nog terug naar huis komt?? Of of de tijd wel klopt? Ja die kan zeker kloppen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68496486
Meer dat er niet meer na 23u geland mag worden, en de vluchten dus 'onofficieel' gecancelled zijn.

Vandaag loopt het Ryanair ultimatum iig af, maar dan ben jij al vertrokken. Ik zou proberen even het callcenter te bellen, misschien weten die al meer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68508147
Weet iemand al meer?
Ik probeer al continue de klantenservice te bereiken;geen gehoor.


Ik neem aan dat we er nu gewoon vanuit moeten gaan dat de vluchten gecanceld blijven na 2 mei
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_68508327
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Ik neem aan dat we er nu gewoon vanuit moeten gaan dat de vluchten gecanceld blijven na 2 mei
Paniekzaaker
pi_68508537
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:29 schreef jmac het volgende:

[..]

Paniekzaaker
Nee hoor maar ik vlieg de 6e naar Edinburgh.Dat is al over een week.
Ik krijg de klantenservice niet te pakken en voorlopig is de vlucht gecanceld.Dan kan ik naar andere opties kijken snappie
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 20:36:11 #181
230491 Zith
pls tip
pi_68510504
TVP, heb ook tickets naar edinbrugh in mei...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2009 @ 21:04:56 #182
230491 Zith
pls tip
pi_68511494
Zelfde vlucht als jij trouwens, walking on sunshine!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 29 april 2009 @ 23:56:34 #183
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68517138
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Het is in ieder geval erg veel geld. Kan me herinneren dat het pas 25 pond was, dat is met de huidige wisselkoers echter geen 40 euro meer, maar toch!
het is inderdaad al meer dan 5 jaar terug waarover ik spreek. te lang geleden om exacte bedragen , maar ging echt wel richting 40¤ per persoon voor de treinrit. M'n aversie tgo Ryanair is ook daar gegroeid. Ik ga niet meer in detail treden; maar 'n citytrip met 5 personen met ticket aan 1¤ per persoon heeft ons uiteindelijk meer dan 1200¤ gekost. Ik blijf erbij dat deze gang van zaken Ryanair's corebusiness was, en waarschijnlijk ook is ! Het was op het maffioze af. Er was toen maar 1 grote balie met een rij van honderd man in Stansted, en dat was de klachten; new ticket balie van Ryanair. TIentallen mensen barsten daar in woede uit tgo Ryanair-personeel. Kon geen toeval meer zijn.
Klantenservice 0,0%; en er is niets zo erg, als reiziger, dan aan je lot overgelaten te worden op een buitenlandse luchthaven. Qua prijs/betrouwbaarheid-dienstverlening-kwaliteit ken ik meerdere maatschappijen die tig keer beter zijn hoor ! Ik heb me als consument nog nooit zo hard bedrogen gevoeld als toen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68517465
Ryanair heeft anders niets met je treinticket en de prijs (en wisselkoers) ervan te maken. Zij bieden je een goedkope vlucht aan en daaraan hebben ze gewoon voldaan.
En het betreffende had net zo goed @ KLM kunnen gebeuren of welke andere maatschappij ook.
  donderdag 30 april 2009 @ 00:14:47 #185
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68517860
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:04 schreef jmac het volgende:
Ryanair heeft anders niets met je treinticket en de prijs (en wisselkoers) ervan te maken. Zij bieden je een goedkope vlucht aan en daaraan hebben ze gewoon voldaan.
En het betreffende had net zo goed @ KLM kunnen gebeuren of welke andere maatschappij ook.
toch niet hoor. Ze hebben niet gedaan wat beloofd werd. Ik heb het niet enkel over de treintickets ; en nee, als ervaringsdeskundige kan ik zeggen het nog nooit met 'n normale maatschappij; laat staan met andere lowcost carriers zoals skyeurope of wizzair meegemaakt heb. en dan nog. ryanair adverteert dat je voor 2 euro H/T naar London kan vanuit Brussel (uh , charleroi ); Zelfs zonder hun rottige manier van doen klopt dat niet. Je hebt al de luchthaventaksen; en Stansted is simpelweg GEEN London. Hun aanbieding Brussel London kost IN DE WERKELIJKE ZIN retour minstens 100 !!!!!!!! keer zoveel , in het geval je geen andere "comlicaties oploopt!
Dit is nog maar het begin van hun misleidende reclame. voor de rest wil ik er me geen woorden meer aan vuilmaken. Veel geluk en plezier met Ryanair; Ik hoop dat je nooit mijn ervaringen ermee moet meemaken, en zowel, vergeef me dat ik dan met plezier meegniffel met andermans colere
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68518267
Onjuist. Dit was misschien het geval in het begin maar tegenwoordig is het gewoon juist waarmee ze adverteren. Als er staat: Vlieg Eindhoven-Stansted voor 5 Euro dan vlieg je ook voor 5 euro (als je wel de vlucht selecteert waarbij vermeld staat 'special offer'. Dat er dan (eventueel) creditcard kosten bijkomen en bagagekosten, daar kies je zelf voor. Maar er komt geen tax bij het actietarief.

Dat half Nederland te naief/dom is om te lezen wat de regels/voorwaarden zijn en allemaal voor een duppie op rang 1 wil zitten is best maar achteraf azijnpissen over Ryanair ligt dan toch echt aan henzelf (behalve als je echt genaaid wordt natuurlijk door slechte CS of whatever je mee kan maken).
pi_68522732
WEEZE - Ryanair heeft nog geen besluit genomen over de toekomst van zijn basis op het Duitse Airport Weeze. Nadat de rechter vorige week besloot dat de openingstijden van het vliegveld moeten worden ingekort, dreigde de low cost carrier zijn basis op Weeze te ontmantelen als dit besluit niet uiterlijk 29 april zou worden ongedaan gemaakt. Het ultimatum is verlopen, maar Ryanair heeft nog niet gereageerd.

Een woordvoerder van Ryanair heeft tegenover het Duitse regionale radiostation Antenne Niederrhein verklaard dat de maatschappij op zijn vroegst vrijdag (1 mei) met een officiële verklaring naar buiten komt.

Intussen werkt de regionale regering in Düsseldorf aan een gewijzigde exploitatievergunning voor de luchthaven in de Duits-Nederlandse g
rensstreek. Airport Weeze is vrijwel volledig afhankelijk van de vluchtoperaties van Ryanair. Een vertrek van de Ierse maatschappij zou veel banen kosten.

Bron: Luchtvaartnieuws

Voor de mensen die naar Edinburgh gaan:
Morgen wordt alles bekend gemaakt. Als je dan niks hoort, gaat je vlucht gewoon door. Anders kan je altijd nog proberen EIN-STN STN-EDI of NRN-STN STN-EDI of BRE-EDI. Er is altijd wel een mogelijkheid.
  donderdag 30 april 2009 @ 11:01:29 #188
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68523167
Weet iemand waar ik een kaartje kan vinden met alle bestemmingen en routes van RA?
Want ik wil dat stomme Microsoft-applicatie niet installeren.

[ Bericht 76% gewijzigd door RobertoCarlos op 30-04-2009 11:16:38 ]
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 30 april 2009 @ 11:37:47 #189
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_68524092
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand waar ik een kaartje kan vinden met alle bestemmingen en routes van RA?
Want ik wil dat stomme Microsoft-applicatie niet installeren.
Ik heb 'm even geprintscreend en geüpload voor je:

Als je een meer gedetailleerde versie wil van Europa of één specifiek gebied of de bestemmingen van één vliegveld kan ik dat ook wel even proberen
Wie dit leest is alfabeet.
pi_68524290
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:14 schreef misteriks het volgende:

[..]

toch niet hoor. Ze hebben niet gedaan wat beloofd werd. Ik heb het niet enkel over de treintickets ; en nee, als ervaringsdeskundige kan ik zeggen het nog nooit met 'n normale maatschappij; laat staan met andere lowcost carriers zoals skyeurope of wizzair meegemaakt heb. en dan nog. ryanair adverteert dat je voor 2 euro H/T naar London kan vanuit Brussel (uh , charleroi ); Zelfs zonder hun rottige manier van doen klopt dat niet. Je hebt al de luchthaventaksen; en Stansted is simpelweg GEEN London. Hun aanbieding Brussel London kost IN DE WERKELIJKE ZIN retour minstens 100 !!!!!!!! keer zoveel , in het geval je geen andere "comlicaties oploopt!
Dit is nog maar het begin van hun misleidende reclame. voor de rest wil ik er me geen woorden meer aan vuilmaken. Veel geluk en plezier met Ryanair; Ik hoop dat je nooit mijn ervaringen ermee moet meemaken, en zowel, vergeef me dat ik dan met plezier meegniffel met andermans colere
Plus dat Stansted nou eenmaal gewoon London - Stansted als officiele naam heeft. Kan je hoog of laag springen, maar ze hebben alle recht om die naam zo te gebruiken. Zelfde geldt voor Brussels-Charleroi, wat dat punt betreft zou ik eerder kwaad worden op de luchthavenautoriteiten
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 30 april 2009 @ 15:16:00 #191
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68530627
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:37 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik heb 'm even geprintscreend en geüpload voor je:
[ afbeelding ]
Als je een meer gedetailleerde versie wil van Europa of één specifiek gebied of de bestemmingen van één vliegveld kan ik dat ook wel even proberen
Dank je Ik zou ook nog wel de verbindingen vanaf een bepaald vliegveld willen weten, maar dat is niet te doen met printscreens. Maar ik heb iig iets nu.
!!! Go 49-ers !!!
pi_68532680
quote:
Op donderdag 30 april 2009 15:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dank je Ik zou ook nog wel de verbindingen vanaf een bepaald vliegveld willen weten, maar dat is niet te doen met printscreens. Maar ik heb iig iets nu.
Gewoon in de boekingsmodule bij vertrek het desbetreffende vliegveld selecteren en dan krijg je bij bestemmingen toch automatisch de routes te zien.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 30 april 2009 @ 17:34:57 #193
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68534224
quote:
Op donderdag 30 april 2009 16:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Gewoon in de boekingsmodule bij vertrek het desbetreffende vliegveld selecteren en dan krijg je bij bestemmingen toch automatisch de routes te zien.
Kan zo ook idd, gaat wel lukken met jouw plaatje
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 30 april 2009 @ 22:19:33 #194
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68542015
Gelukkig vloog ik met Easyjet, maar als je ooit met bagage vanaf Stansted moet gaan vliegen met Ryanair... ze hebben 4 desks open voor alle vluchten, en als je pech hebt staat daar een hele lange rij. (Ben daar nu de afgelopen week 4x geweest op verschillende tijdstippen en alleen om 10 uur 's avonds is het rustig).

Ik snap best dat er een ontmoedigingsbeleid is, maar dit slaat gewoon alles, 4 desks open voor zoveel vluchten is in mijn ogen belachelijk en minachtend naar de passagier.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68543152
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:19 schreef ozzietukker het volgende:
Gelukkig vloog ik met Easyjet, maar als je ooit met bagage vanaf Stansted moet gaan vliegen met Ryanair... ze hebben 4 desks open voor alle vluchten, en als je pech hebt staat daar een hele lange rij. (Ben daar nu de afgelopen week 4x geweest op verschillende tijdstippen en alleen om 10 uur 's avonds is het rustig).

Ik snap best dat er een ontmoedigingsbeleid is, maar dit slaat gewoon alles, 4 desks open voor zoveel vluchten is in mijn ogen belachelijk en minachtend naar de passagier.
Ik vind 't sws belachelijk dat Ryanair meent te bepalen dat je geen bagage hoeft mee te nemen (daar komen hun prijsopdrijvende maatregelen op neer). Ben benieuwd hoe dat straks gaat als er geen incheckbalies meer zijn, maar dat je online moet inchecken en je bagage aan een balie moet afgeven. Alsof er dan een verschil is met de huidige balies.... Ook daar moet iemand zitten die die bagage in ontvangst moet nemen.
pi_68549802
quote:
vind 't sws belachelijk dat Ryanair meent te bepalen dat je geen bagage hoeft mee te nemen (daar komen hun prijsopdrijvende maatregelen op neer).
Nou, ik vind het juist een goede maatregel. Liever op deze manier, dan dat ze het in de ticketprijs gaan verwerken (zodat iedereen, ook de mensen zonder bagage) ervoor betalen.
pi_68551168
Nieuwe bagageregels zijn super!

Ik heb vorige week 1 koffer online ingechekt (vlucht London Stansted - Sevilla) en op Stansted Airport was een korte rij waar we zo doorheen kwamen om de bagage af te geven. Het gaat ook veel sneller dan vroeger, het is echt alleen bagage afgeven en klaar.
pi_68555957
Ik ben gisteren teruggekomen uit Oslo Torp. Prima vluchten gehad, de beenruimte vond ik erg meevallen (was prima), we konden bij elkaar zitten, korte wachttijden, weinig rijen, alles ging vlug.
De stewardessen waren over het algemeen wel aardig en we hadden ook nog eens geen vertraging. Nadeel is dat je vanaf Torp wel nog 1 uur en 50 minuten in de bus moet naar Oslo, maar alsnog was het enorm goedkoop. Ryanair heeft bij mij wel goed gedaan en laten we hopen dat ze vanaf Weeze blijven vliegen, want dan ga ik daar nog veel vaker komen
  Moderator vrijdag 1 mei 2009 @ 13:30:08 #199
45833 crew  Fogel
pi_68556557
Is Torp of Weeze groter?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68561997
Breaking news:
Ryanair blijft in Weeze.....
Er is een nieuwe vergunning voor Airport Weeze uitgegeven door de provincie NRW waardoor alle vluchten mogelijk blijven, landen mag tot 23.30 uur. Alle bestemmingen blijven zoals het was, incl. de nieuwe.

Bron: www.ryanair.com

http://www.ryanair.com/site/DE/news.php?yr=09&month=may&story=gen-de-010509

Waar ook alle vluchten weer te boeken zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart884 op 01-05-2009 18:44:51 ]
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:08:26 #201
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68562997
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:38 schreef Bart884 het volgende:
Breaking news:
Ryanair blijft in Weeze.....
Er is een nieuwe vergunning voor Airport Weeze uitgegeven door de provincie NRW waardoor alle vluchten mogelijk blijven, landen mag tot 23.30 uur. Alle bestemmingen blijven zoals het was, incl. de nieuwe.

Bron: www.ryanair.com
Waar ook alle vluchten weer te boeken zijn.
.
pi_68564880
Had al zo'n vermoeden aangezien het gisteren angstvallig stil bleef. Maar goed nieuws, weg met Nimby's
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68568231
Zo, dat is goed nieuws!
Meteen maar weer even kijken naar een leuk stedentripje!
pi_68569299
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:30 schreef Fogel het volgende:
Is Torp of Weeze groter?
Weeze, maar het ontloopt elkaar niet veel. Het zijn allebei kleine vliegvelden. Trouwens, op Weeze heb je na de douane heel weinig, op Torp is dat beter geregeld.

Maar jij woont toch in Noorwegen? Nog nooit op Torp gevlogen?
pi_68572587
Weeze
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:11:43 #206
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68595280
Ik heb toch nog een vraagje, heb wel een beetje rondzitten lezen maar twijfel toch: Hoe moet je betalen? Alleen via creditcard? Want dit staat op de site van Ryan Air:
quote:
Ryanair accepteert creditcards van Visa en Mastercard en betaalkaarten van Switch, Visa Connect, Visa Debit Electron en Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:12:13 #207
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68595294
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:11 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb toch nog een vraagje, heb wel een beetje rondzitten lezen maar twijfel toch: Hoe moet je betalen? Alleen via creditcard? Want dit staat op de site van Ryan Air:
[..]
Dat is correct.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:00:22 #208
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68608001
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is correct.
Oke. Het is me duidelijk. Bedankt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_68693098
Zojuist tickets geboekt naar Milaan. Heb ook gebruik gemaakt van Entropay maar in plaats van 'ENTROPAY USER' m'n eigen naam ingevuld. Toch is de boeking bevestigd en het bedrag van m'n Entropay account afgeschreven. Iemand enig idee of dit nog problemen kan gaan opleveren? Bedankt.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:40:38 #210
100413 guapo
Dumpass
pi_68695058
Hoe zit het nou met de bagage drop-off op vliegveld Weeze?
Heb vandaag online ingechecked en de boarding uitgeprint, maar daar staat niets over de koffer die ik als ruimbagage meeneem. Hier heb ik bij het boeken van de vliegreis wel voor betaald.
Weten ze dit bij de luchthaven wel?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_68696063
Ik heb vorige week op Weeze bij de lostluggage desk mijn koffers afgegeven.

Ik vroeg waar een dropoff was en een meisje zei dat het nog nieuw was allemaal (procedure). Toen ging iemand de labels ergens halen en werden midden in de hal m'n 2 koffers gelabled en door dezelfde jongen naar de band gebracht. Ik mocht hem niet eens helpen....

Wel vroeg ie nog of ik eerst kon laten zien dat ik de verschuldigde kosten had betaald, dus wel je bevestigingsmail bij de hand houden!
pi_68708138
In Sevilla moesten ze iemand opbellen om te vragen of ik het betaald had, een beetje vreemd dat ze dat nergens kunnen zien (en dat het niet op de boarding card staat).

Het beste is dus om naast je boarding card (die je zelf thuis uitgeprint hebt) ook een boekingsbevestiging (1e mailtje of scherm wat je krijgt als je boekt) mee te nemen.


Even iets anders wat we vergeten zijn: Het is 1 mei geweest, en er zijn dus géén extra kosten van ¤5,- voor online inchecken!
pi_68709214
goh lekker dat als je om 16.00 bij de checkinbalie staat bij een vlucht die om 16.45 gaat ze je weigeren

dan nog die oneindige baggage restrictions
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:25:04 #214
100413 guapo
Dumpass
pi_68710230
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:36 schreef korting het volgende:

Het beste is dus om naast je boarding card (die je zelf thuis uitgeprint hebt) ook een boekingsbevestiging (1e mailtje of scherm wat je krijgt als je boekt) mee te nemen.


Heb 'm uitgeprint
-weg, zie banmeldtopic-
pi_68761697
Weet iemand of je al on-line kunt inchecken met een andere nationaliteit dan het standaard Europese rijtje? Mijn vriendin is Colombiaanse (wel woonachtig in Nederland) en vorig jaar konden we haar niet on-line inchecken, simpelweg omdat haar nationaliteit er niet tussen stond. Met als gevolg dat we bij moesten betalen op het vliegveld
pi_68864032
Klopt het dat als je ruimbagage later via internet wil bijboeken, dat je maar 20EUR voor een retourvlucht betaalt ipv 30?
  zondag 10 mei 2009 @ 15:53:09 #217
162450 Brici
Mana'o
pi_68873862
Als je de optie 0 koffers+online inchekken kiest; dan mag je wel handbagage meenemen?? En dat mag 10 kilo wegen??
  zondag 10 mei 2009 @ 15:53:50 #218
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68873904
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:53 schreef Brici het volgende:
Als je de optie 0 koffers+online inchekken kiest; dan mag je wel handbagage meenemen?? En dat mag 10 kilo wegen??
  zondag 10 mei 2009 @ 20:01:30 #219
162450 Brici
Mana'o
pi_68881777
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Oke dan
pi_68889631
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:00 schreef Dvm86 het volgende:
Klopt het dat als je ruimbagage later via internet wil bijboeken, dat je maar 20EUR voor een retourvlucht betaalt ipv 30?
Hm je hebt gelijk.. vreemd. Ik heb even ingelogd met mijn gegevens alsof ik er een koffer bij ging doen, en dan kost het inderdaad 10 euro per koffer per enkele reis in plaats van 15 euro
pi_68905398
Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.

Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.

Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
pi_68905578
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef DevilsArcade het volgende:
Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.

Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.

Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
nee
looooooooooooooooool lol
  maandag 11 mei 2009 @ 19:30:30 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68915055
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef DevilsArcade het volgende:
Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.

Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.

Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
Als je onder de 10KG blijft mag het van Ryanair vast wel. Het mag alleen van de beveiliging niet, want de tenstokken met haken kunnen (niet geheel onterecht) worden gezien als wapens. En jij kent jezelf wel dat je er niets geks mee gaat ondernemen, maar dat kan de G4S medewerker ook niet ruiken en zal, als deze een beetje goed oplet wel onderscheppen tijdens de bagagecontrole....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68918248


Reclame voor Easyjet op de homepage van Ryanair

quote:
Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.

Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.

Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
Er bestaan toch ook van die tenten met plastik tentstokken (zonder ijzer)?

Of van die tenten die je als een frisbee uitwerpt en dan staan ze
pi_68921208
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:52 schreef korting het volgende:


Reclame voor Easyjet op de homepage van Ryanair

[ afbeelding ]
[..]
Hehe daar heeft iemand van het advertentienetwerk niet goed op zitten letten

Zag net ook een KLM ad
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:52 #226
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68922667
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:52 schreef korting het volgende:


Reclame voor Easyjet op de homepage van Ryanair

[ afbeelding ]
[..]

Er bestaan toch ook van die tenten met plastik tentstokken (zonder ijzer)?

Of van die tenten die je als een frisbee uitwerpt en dan staan ze
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:55:35 #227
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68929117
De aanbieding van dit moment slaat ook nergens op. Vele vluchten voor een tientje in mei, juni en juli. Maar de geadverteerde Eindhoven-Madrid en Maastricht-Alicante zie ik er niet tussen staan!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:09:13 #228
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68929374
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 08:55 schreef Lemans24 het volgende:
De aanbieding van dit moment slaat ook nergens op. Vele vluchten voor een tientje in mei, juni en juli. Maar de geadverteerde Eindhoven-Madrid en Maastricht-Alicante zie ik er niet tussen staan!
"Dan zijn die vluchten of het aantal actiestoelen volgeboekt" zal Ryanair wel zeggen .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:28:48 #229
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_68931419
misschien een stomme vraag maar ik vlieg morgen naar göteborg vanaf weeze, maar voor het eerst zonder koffer (alleen handbagage).. kan ik dan meteen doorlopen naar de gate of..? sorry, just wondering, vlieg niet zoooo vaak
pi_68932090
Als je gewoon online incheckt en je boarding pass uitprint kan je gewoon doorlopen ja
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:26:37 #231
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_68933277
tnx
pi_68933696
Is het bagage drop off point een beetje duidelijk te vinden op Weeze? Gaan pas over 2 maanden naar Italië, maar heb een paar verhalen gehoord dat het niet duidelijk was of dat je een mannetje moest vinden daarvoor Heb niet zoveel zin om daar naar te gaan zoeken in de vakantiedrukte straks
pi_68991394
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je onder de 10KG blijft mag het van Ryanair vast wel. Het mag alleen van de beveiliging niet, want de tenstokken met haken kunnen (niet geheel onterecht) worden gezien als wapens. En jij kent jezelf wel dat je er niets geks mee gaat ondernemen, maar dat kan de G4S medewerker ook niet ruiken en zal, als deze een beetje goed oplet wel onderscheppen tijdens de bagagecontrole....
Mmmm, dat dacht ik al... Zal dan toch maar ruimbagage toevoegen aan m'n boeking. Dan heb ik zeker geen probleem, en kan ik gelijk ook wat meer meenemen qua gewicht.

Thanks!
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:52 schreef korting het volgende:

Er bestaan toch ook van die tenten met plastik tentstokken (zonder ijzer)?

Of van die tenten die je als een frisbee uitwerpt en dan staan ze


In beide gevallen moet ik dan een nieuwe tent kopen, en dan komt de extra bagage inchecken net wat goedkoper uit.
pi_68997229
quote:
RYANAIR MOVES TO WEB CHECK-IN ONLY

ON ALL NEW BOOKINGS
PASSENGERS WITH INFANTS CAN NOW CHECK-IN ONLINE

Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (13 May 09) confirmed that from Wednesday next (20th May) all new passenger bookings, including those travelling with infants and checked in bags, will move to online check-in and ‘bag-drop’ only as Ryanair phases out the use airport of check-in desks from its 146 airports by 1st October next.

From Wednesday Ryanair will no longer accept bookings for unaccompanied minors (under 16 years old) while all new bookings will require passengers (including infants and domestic flight passengers) to hold a valid passport or valid national identity card.

Accordingly, Ryanair will remove its £10/¤10 airport check-in fee and introduce a £5/¤5 online check-in fee per person, per flight, on new bookings, other than promotional fares (fares of “Free”, “¤1” and “¤5” will include web check-in on a free of charge basis), while a ¤40/£40 ‘boarding card re-issue fee’ will be introduced to encourage all passengers to arrive at the airport with their pre-printed web check-in boarding card.
¤5 online check-in fee
Als je dus een ticket boekt wat niet in de promo is ben je dus voor een retour al ¤20 kwijt aan alleen al check-in fees en creditcard fees. Neem je een ingecheckte tas mee is dit nog eens ¤20 extra.

¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69003145
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:40 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

¤5 online check-in fee
Als je dus een ticket boekt wat niet in de promo is ben je dus voor een retour al ¤20 kwijt aan alleen al check-in fees en creditcard fees. Neem je een ingecheckte tas mee is dit nog eens ¤20 extra.

¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
anders betaal je gewoon met een electron kaart zoals hier al eerder 70 keer is gezegd
looooooooooooooooool lol
pi_69004183
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:38 schreef Rookert het volgende:
Is het bagage drop off point een beetje duidelijk te vinden op Weeze? Gaan pas over 2 maanden naar Italië, maar heb een paar verhalen gehoord dat het niet duidelijk was of dat je een mannetje moest vinden daarvoor Heb niet zoveel zin om daar naar te gaan zoeken in de vakantiedrukte straks
De vertrekhal in Weeze is grofweg 100X20 meter 'groot'. Alles ligt in één ruimte dus in een minuutje of 5 heb je die wel doorkruisd en je mannetje of aankondigingsbord gevonden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69004718
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 02:35 schreef MrKawada het volgende:

[..]

anders betaal je gewoon met een electron kaart zoals hier al eerder 70 keer is gezegd
Goh bedankt, dat wist ik echt niet... Maargoed, blijf maar negatief reageren op iedereen die je tegenkomt, zo kom je er wel

Feit blijft dat 99% van de boekers niet op de hoogte is van die mogelijkheid, voor een toeslag die nergens op slaat.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 14 mei 2009 @ 09:09:10 #238
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69004919
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 08:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

De vertrekhal in Weeze is grofweg 100X20 meter 'groot'. Alles ligt in één ruimte dus in een minuutje of 5 heb je die wel doorkruisd en je mannetje of aankondigingsbord gevonden.
Moet in Weeze idd geen groot probleem zijn . En Ryanair kennende hebben ze wel wat mooie grote borden gemaakt .
pi_69005143
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Goh bedankt, dat wist ik echt niet... Maargoed, blijf maar negatief reageren op iedereen die je tegenkomt, zo kom je er wel

Feit blijft dat 99% van de boekers niet op de hoogte is van die mogelijkheid, voor een toeslag die nergens op slaat.
Je reageert zelf negatief Bovendien staat het gewoon in de OP, zo moeilijk is het niet die te lezen voordat je hier begint met klagen over creditcardkosten
looooooooooooooooool lol
  donderdag 14 mei 2009 @ 09:35:51 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69005591
Dei toeslag van 5 euro wordt dus extra geheven vanaf 20 mei. Ongeacht of je bagage hebt. Behalve op promotieprijzen. Welke dat ook mogen zijn.
En dan nog 15 euro voor je 1e tas.

De aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen trouwens nog steeds niet. De vluchten zijn 13 of 15 euro, maar geen 3. Retourtje Madrid zou 15 + 3 euro kosten, ipv 3 + 3.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:52:19 #241
12621 tcr
*nix 4ever
pi_69033499
Die ¤5 euro slaat inderdaad nergens op, het is dat je niet anders kunt inchecken, want zo is het geen drijfveer natuurlijk.

Zie nu wel Weeze - Birmingham voor ¤6 euro heen en weer, aantrekkelijk. Weekendje Engeland . Natuurlijk nog zo'n Electron kaart nemen, anders is het nog ¤16.
pi_69034658
quote:
¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
En het personeel dat achter de balie zit dan? Dat moet ook betaald worden + alle administratieve handelingen.
quote:
De toeslag van 5 euro wordt dus extra geheven vanaf 20 mei. Ongeacht of je bagage hebt. Behalve op promotieprijzen. Welke dat ook mogen zijn.
En dan nog 15 euro voor je 1e tas.
Promotieprijzen zijn zoals nu bijvoorbeeld vluchten voor 3 euro. Bij ryanair zijn alle prijzen bij aanbiedingen altijd inclusief alle verplichte toeslagen (exclusief optionele toeslagen).

1e tas is altijd gratis (handbagage), 2e tas kost nu ook al 15 euro.
quote:
De aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen trouwens nog steeds niet. De vluchten zijn 13 of 15 euro, maar geen 3. Retourtje Madrid zou 15 + 3 euro kosten, ipv 3 + 3.
Aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen wel. Zoek goed, en je zult vinden .

Bijvoorbeeld Eindhoven - London Stansted op 15 juni kost 3 euro
  vrijdag 15 mei 2009 @ 08:56:20 #243
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69045405
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:09 schreef korting het volgende:


Aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen wel. Zoek goed, en je zult vinden .

Bijvoorbeeld Eindhoven - London Stansted op 15 juni kost 3 euro
Het is nu aangepast! Het wordt Dublin in juni...
pi_69053497
Kan iemand mij vertellen wat het nummer in het blauwe vakje op je e-ticket betekent? Is dit je seat assignment? Heb namelijk nog maar een keer eerder gevlogen met Ryanair en toen hadden we priority boarding (waardoor?) we zelf konden kiezen waar we zaten.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:21:30 #245
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_69053897
Ben benieuwd morgen met het bagagedroppoint. Ga 6 dagen naar Mallorca met 1 koffer, dus dat moet wel te doen zijn. Gewoon naar punt lopen, koffer op band en klaar is kees?
pi_69055513
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:09 schreef Dvm86 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het nummer in het blauwe vakje op je e-ticket betekent? Is dit je seat assignment? Heb namelijk nog maar een keer eerder gevlogen met Ryanair en toen hadden we priority boarding (waardoor?) we zelf konden kiezen waar we zaten.
Betekent niks. Is een volgnummer wat de incheckvolgorde bijhoudt. Hierdoor kan het gatepersoneel sneller zien of het aantal mensen aan boord klopt of niet.

Je kan gewoon zelf kiezen waar je zit.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69056420
Binnenkort ook maar weer eens een goedkope vlucht boeken. Madrid lijkt me wel wat.
pi_69073727
Ticket Milaan-Nantes gekocht, 3 euro excl. creditkaart-kosten

Bizar dat dat zo goedkoop kan blijft het toch, dat een enkeltje Leeuwarden-Groningen gewoon veel meer kost
  zaterdag 16 mei 2009 @ 05:02:42 #249
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_69079336
Sorry dat deze vraag opnieuw voorbij komt, maar wat is nu precies het verhaal met die voornamen? Ik vlieg binnenkort van Bristol naar Eindhoven, heb geboekt onder mijn roepnaam (Kees) terwijl op mijn paspoort mijn geboortenaam (Cornelis) staat. Begrijp ik nu goed dat dit problemen gaat opleveren bij het aan boord gaan? (Zo ja, waarom in godsnaam, ik heb er bij andere maatschappijen nooit problemen mee gehad? ).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_69079418
De vraag is eerder waarom je niet gewoon invult wat er gevraagd wordt.

Maakte eergister trouwens weer 's wat mee. Man achter me werd aangesproken omdat hij tijdens de veiligheidsinstructie met z'n buurman zat te praten. Kreeg een hele preek en overhoring en de mededeling dat als hij een volgende keer weer niet luisterde hij de toegang geweigerd kon worden...
pi_69079564
Hoe werkt dat online inchecken nou precies?

Bij m'n boeking voor een vlucht in Augustus heb ik gekozen voor web check-in en m'n bagage opgegeven. Boeking is afgerond, bevestigingmail e.d. en verder geen communicatie van ryanair. Maar in m'n mail staat:
quote:
The online check-in service is available from 15 days up to 4 hours before your scheduled flight departure time(s). In addition, if your outbound and return flights are within the 15 day period, at the time you check-in online then both boarding passes can be printed at the same time. PLEASE NOTE DRIVING LICENCES ARE NOT ACCEPTED FOR ONLINE CHECK-IN
Daar ik verre van binnne 15 dagen zit zal ik dat dus alsnog ook moeten doen? ondanks mijn keuze voor web check-in en het feit dat ik m'n bagage al online opgegeven heb?

En op het vliegveld, waar moet ik dan m'n bagage droppen als ik niet naar de incheckbalie ga?

En ja heb de site toen ik boekte al nagezocht over hoe het precies werkt maar kon niet echt iets duidelijks vinden.
pi_69079577
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:40 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

¤5 online check-in fee
Als je dus een ticket boekt wat niet in de promo is ben je dus voor een retour al ¤20 kwijt aan alleen al check-in fees en creditcard fees. Neem je een ingecheckte tas mee is dit nog eens ¤20 extra.

¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
Dit is nieuws van 13 mei, en er wordt gerept over introductie 5 euro online checkin fee ipv 10 euro airport check-in.

Ik heb mijn boeking 26 april gedaan en daar was dat al?

*********2.99 EUR Total Fare
********18.39 EUR Taxes, Fees & Charges
********10.00 EUR Passenger Fee: Checked Bag(s)
*********5.00 EUR Passenger Fee: Web Check in
*********5.00 EUR Passenger Fee: Handling Fee
********41.38 EUR Total Paid



Of zeg ik nu iets doms?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:19:49 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_69080127
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 05:43 schreef jmac het volgende:
De vraag is eerder waarom je niet gewoon invult wat er gevraagd wordt.
De vraag is eerder waarom ze niet gewoon het goede vragen.
!!! Go 49-ers !!!
pi_69080271
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

De vraag is eerder waarom ze niet gewoon het goede vragen.
Jij bent accoord gegaan met de voorwaarden, je hebt zelf op het selectievakje geklikt waarmee je accoord gaat met de voorwaaren

"Belangrijk!

Ik heb de bepalingen en voorwaarden, Gebruiksvoorwaarden website, het beleid voor identiteitsbewijzen met foto en de bovenstaande belangrijke informatie doorgenomen en ga hiermee akkoord. Ik breng alle andere passagiers die onder deze reservering reizen op de hoogte van deze voorwaarden.

(Schakel het selectievakje in om door te gaan.)"


Of heb je erop geklikt zonder het te lezen? Dan is het toch echt je eigen schuld he...
quote:
Espabilado schreef:

Dit is nieuws van 13 mei, en er wordt gerept over introductie 5 euro online checkin fee ipv 10 euro airport check-in.

Ik heb mijn boeking 26 april gedaan en daar was dat al?

*********2.99 EUR Total Fare
********18.39 EUR Taxes, Fees & Charges
********10.00 EUR Passenger Fee: Checked Bag(s)
*********5.00 EUR Passenger Fee: Web Check in
*********5.00 EUR Passenger Fee: Handling Fee
********41.38 EUR Total Paid


Of zeg ik nu iets doms?
Iedereen die met ingechekte bagage reist betaald het al. Het verandert voor mensen die reizen zonder ingechekte bagage.
quote:

Hoe werkt dat online inchecken nou precies?

Bij m'n boeking voor een vlucht in Augustus heb ik gekozen voor web check-in en m'n bagage opgegeven. Boeking is afgerond, bevestigingmail e.d. en verder geen communicatie van ryanair. Maar in m'n mail staat:

quote:
The online check-in service is available from 15 days up to 4 hours before your scheduled flight departure time(s). In addition, if your outbound and return flights are within the 15 day period, at the time you check-in online then both boarding passes can be printed at the same time. PLEASE NOTE DRIVING LICENCES ARE NOT ACCEPTED FOR ONLINE CHECK-IN

Daar ik verre van binnne 15 dagen zit zal ik dat dus alsnog ook moeten doen? ondanks mijn keuze voor web check-in en het feit dat ik m'n bagage al online opgegeven heb?

En op het vliegveld, waar moet ik dan m'n bagage droppen als ik niet naar de incheckbalie ga?

En ja heb de site toen ik boekte al nagezocht over hoe het precies werkt maar kon niet echt iets duidelijks vinden.
Ryanair Check'N Go

+ lees de OP
+ je krijgt 15 dagen voor vertrek netjes een mail van Ryanair waarin ze zeggen dat je online kan inchekken
+ lees de FAQ op Ryanair.com
+ Als je niet online inchekt moet je luchthavenkosten a 40 euro betalen.
+ Je bagage kan je op de luchthaven droppen, bij het drop-off point.

[ Bericht 4% gewijzigd door korting op 16-05-2009 09:45:31 ]
pi_69080662
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:35 schreef korting het volgende:

[..]

Ryanair Check'N Go

+ lees de OP
+ je krijgt 15 dagen voor vertrek netjes een mail van Ryanair waarin ze zeggen dat je online kan inchekken
+ lees de FAQ op Ryanair.com
+ Als je niet online inchekt moet je luchthavenkosten a 40 euro betalen.
+ Je bagage kan je op de luchthaven droppen, bij het drop-off point.
Dat dus. Let erop dat je zowel voor de heen- als de terugvlucht apart moet inchecken. Als je terugvlucht binnen 15 dagen na de heenvlucht is, is het handig om pas in te checken als ook je terugvlucht binnen de 15 dagen grens valt. Hoef je maar 1 keer de procedure te doorlopen. Het programma geeft vanzelf aan voor welke vluchten je al in mag checken., En dat kan dus gewoon vanachter je putertje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:42:22 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_69081251
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:35 schreef korting het volgende:

[..]

Jij bent accoord gegaan met de voorwaarden, je hebt zelf op het selectievakje geklikt waarmee je accoord gaat met de voorwaaren

"Belangrijk!

Ik heb de bepalingen en voorwaarden, Gebruiksvoorwaarden website, het beleid voor identiteitsbewijzen met foto en de bovenstaande belangrijke informatie doorgenomen en ga hiermee akkoord. Ik breng alle andere passagiers die onder deze reservering reizen op de hoogte van deze voorwaarden.

(Schakel het selectievakje in om door te gaan.)"


Of heb je erop geklikt zonder het te lezen? Dan is het toch echt je eigen schuld he...
[..]
Pffff, wat een onzinnig verhaal zeg
Wat ik bedoel is dat er vaak genoeg bij het formulier de vraag naar een naam niet duidelijk gesteld wordt. Zo heb je roepnamen en christelijke namen. Oftewel: het kan net zo goed aan de vraag liggen,
!!! Go 49-ers !!!
pi_69084604
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 05:43 schreef jmac het volgende:
Maakte eergister trouwens weer 's wat mee. Man achter me werd aangesproken omdat hij tijdens de veiligheidsinstructie met z'n buurman zat te praten. Kreeg een hele preek en overhoring en de mededeling dat als hij een volgende keer weer niet luisterde hij de toegang geweigerd kon worden...
Dat moet inderdaad... heb het bij Transavia ook wel eens meegemaakt dat iemand er op aangesproken werd dat hij niet naar de veiligheidsinstructies luisterde.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:09:09 #258
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_69084667
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat moet inderdaad... heb het bij Transavia ook wel eens meegemaakt dat iemand er op aangesproken werd dat hij niet naar de veiligheidsinstructies luisterde.
En terecht... dat zijn de types die in paniek raken als er iets gebeurt. Aanpakken die gasten
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 14:28:42 #259
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_69086517
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 05:43 schreef jmac het volgende:
De vraag is eerder waarom je niet gewoon invult wat er gevraagd wordt.

[..]
Ik begrijp dat ik een verschrikkelijk slecht mens ben. . Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag, gaat het problemen oplevern op het vliegveld, of niet?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_69086901
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 14:28 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ik een verschrikkelijk slecht mens ben. . Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag, gaat het problemen oplevern op het vliegveld, of niet?
Ja.

Dat wordt ter plekke bijbetalen of nu even bellen met RY zodat je het kunt laten aanpassen tegen gereduceerd tarief of gratis. Staat allemaal in de eerste alinea van de OP.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:37:47 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_69089518
Hoe zit dat trouwens met dit kleurenschema?



Ik zag laatst ook een Ryanair kist op Weeze in dat schema. Gaat de hele vloot over, of is er maar één kist die zo rondvliegt?
pi_69089836
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:37 schreef remlof het volgende:
Hoe zit dat trouwens met dit kleurenschema?

[ afbeelding ]

Ik zag laatst ook een Ryanair kist op Weeze in dat schema. Gaat de hele vloot over, of is er maar één kist die zo rondvliegt?
Is denk ik maar 1 kist, in de "Dreamliner"-kleuren Ze hebben wel meer kisten met een aangepast of ander kleurenschema. Kan er verder niks over vinden waarom dit schema
Vermoed zomaar dat het sponsoring van Boeing is

[ Bericht 6% gewijzigd door Piles op 16-05-2009 16:57:35 ]
pi_69111447
Boeing betaalt de paintjob, scheel weer wat geld

B747 van China Airlines, B373-900 van Lion Air vliegen ook in zulke schema's. Gewoon een beetje promotie van Boeing om te laten zien wat voor mooie moderne vliegtuigen ze hebben. Een 737-700 van Air Berlin heeft ook een tijdje zo rondgevlogen maar ze vonden dat niet herkenbaar genoeg. Ryanair zal dat weinig uitmaken, als het maar goedkoper is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 17 mei 2009 @ 11:12:08 #264
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_69111832
Mmm, ik heb net een vlucht geboekt, maar ik heb nog geen confirmation-email. Dit gebeurt toch altijd vrijwel direct?

edit: na ja boeiend, je kan op de website alle info opvragen. maar ik vind t toch een beetje gek.

[ Bericht 31% gewijzigd door ErikT op 17-05-2009 11:38:24 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_69112405
Is een retourtje bij Ryanair nu goedkoper dan een enkeltje?

Want je betaald toch per vlucht die online incheck kosten, dus je betaald voor een retourtje of 2 * enkel allebei 10 euro.

Komen er verder nog andere toeslagen die dan dubbel zouden worden geheven bij?
CC tel ik niet meer want heb een Electron tot mijn beschikking dan alst goed is

Ik ga namelijk volgend studiejaar in Florence studeren, en zit even te kijken hoe mijn vriendje + familie het goedkoopst en gunstigst een paar daagjes langs kunnen komen.. En nu is het nadeel dat Weeze - Pisa tot nu toe alleen op DI, DO en ZA vliegt.. En dan ook nog es pas vanaf 14.00 dus ze zijn er dan pas om 16.00, wat weer nadelig is voor de goedkope trein naar Florence te nemen

Eindhoven - Pisa is iedere dag, is nu nog wat duurder door de vliegtax, maar goed dat gaat verdwijnen per 1 juli.. Is door vriendje met OV kaart gratis te bereiken.. en ze vliegen regelmatig om 8.40 en dat je dus 10 uur daar bent.. Alleen het nadeel.. de tickets zijn sowieso wat duurder, vooral int weekend.. Doordeweeks kan die 3 euro er ook nog wel vanaf.. En ze vliegen al om half 6 's ochtends terug

Dus het ideale zou qua vertrektijden wss zijn via eindhoven naar Pisa te vliegen en via Weeze terug. Maar goed als dit veel duurder wordt is het ook zonde.. Dus graag even een tipje van de ryanairexperts
pi_69127164
Maakt niks uit. Alle tarieven worden toch berekend op basis van enkele reis.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69128286
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:12 schreef ErikT het volgende:
Mmm, ik heb net een vlucht geboekt, maar ik heb nog geen confirmation-email. Dit gebeurt toch altijd vrijwel direct?

edit: na ja boeiend, je kan op de website alle info opvragen. maar ik vind t toch een beetje gek.
Nee hoor. Soms pas dag 's nachts. Noworriez! (check ook je ongewenste post/spam map altijd)
pi_69144072
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:37 schreef Thetallguy het volgende:
Maakt niks uit. Alle tarieven worden toch berekend op basis van enkele reis.
Ah mooi en het mooie is dat Eindhoven - Pisa iedere dag gaat.. Dus dat is een stuk fijner dan dat je met een dinsdag laat in de middag, donderdag vroeg weer terug zit Nu zou je nog steeds op dinsdag heen kunnen vliegen en donderdag terug, maar dan met veel gunstigere tijden
  maandag 18 mei 2009 @ 19:38:58 #269
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69161177
Net Eindhoven-Reus geboekt. Retour voor 6 euro. incl.
Geweldig!

Nog even kijken waar ik naartoe ga vanuit Reus, er zijn een hoop mogelijkheden natuurlijk. Zit te denken aan Tarragona en Valencia, of iemand andere ideeën? 'k heb vier dagen en wil vooral mooie foto's maken...
  maandag 18 mei 2009 @ 19:54:05 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_69161818
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
Boeing betaalt de paintjob, scheel weer wat geld

B747 van China Airlines, B373-900 van Lion Air vliegen ook in zulke schema's. Gewoon een beetje promotie van Boeing om te laten zien wat voor mooie moderne vliegtuigen ze hebben. Een 737-700 van Air Berlin heeft ook een tijdje zo rondgevlogen maar ze vonden dat niet herkenbaar genoeg. Ryanair zal dat weinig uitmaken, als het maar goedkoper is
Ah, zit dat zo!
Nah, Ryanair zal het worst wezen, al vliegen ze alleen in de grondverf
pi_69161874
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah, zit dat zo!
Nah, Ryanair zal het worst wezen, al vliegen ze alleen in de grondverf
En dat zal ons worst wezen, als het maar goedkoop is
  maandag 18 mei 2009 @ 20:03:53 #272
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69162234
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:55 schreef Piles het volgende:

[..]

En dat zal ons worst wezen, als het maar goedkoop is
Idd. Al zou ik graag nog wat meer keuze vanuit Eindhoven hebben. Een treinritje van een uur is toch wat laagdrempeliger dan de tocht naar Weeze.
pi_69182380
Weet iemand waarom ze vanuit Weeze ineens niet meer op Glasgow (presswick) vliegen?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:08:19 #274
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69182421
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet iemand waarom ze vanuit Weeze ineens niet meer op Glasgow (presswick) vliegen?
Dat zal niet (meer) rendabel zijn, gok ik.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:02:10 #275
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_69184227
heb gisteren een reisje geboekt weer naar zweden (6 eurie) maar nu kreeg ik aan het eind van mn boeking een "session locked" melding en niet die bevestiging die je moet uitprinten en daar laten zien.. heb wél een bevestigingsemail gekregen maar dus niet de benodigde bevestiging die altijd na de boeking komt..

is dit een probleem en zo ja, wat kan ik eraan doen?

edit: nevermind, heb het al gevonden kunt je boeking ook beheren/uitprinten, had ik nog niet gezien

[ Bericht 21% gewijzigd door dRobje op 19-05-2009 12:24:16 ]
pi_69185443
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat zal niet (meer) rendabel zijn, gok ik.
Idd. Easyjet vliegt ook al niet meer van ams>gla. Blijkbaar te weinig animo
pi_69258427
Op de site van RA staat nu standaard de online check in vermeld bij de ticketprijzen
pi_69288664
Ik heb even zitten kijken naar dat online inchecken voor vijf euro.

Kunnen we nu concluderen dat je voor tickets met een mooie afgeronde prijs (¤4,- bijvoorbeeld) géén extra online incheck kosten betaald? En voor tickets die 0,99/4,99 of bijvoorbeeld 15,99 kosten juist wel?

Zonde trouwens, deze nieuwe regeling. Het blijft goedkoop natuurlijk, maar nu moet je echt naar de koopjes gaan kijken om voor een paar euro te vliegen...
pi_69312367
ja zo te dien betaal je bij de offers geen online incheck kosten, althans ik heb even gecheckt en er stond bij "Gratis online inchecken"

trowens wat ik niet begrijp is hoe ze 5 euro kunnen rekenen voor online inchecken terwijl op het vliegveld inchecken 40 euro kost. net een beetje te doorzichtig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:10:11 #280
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69312753
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:01 schreef JohnDDD het volgende:
ja zo te dien betaal je bij de offers geen online incheck kosten, althans ik heb even gecheckt en er stond bij "Gratis online inchecken"

trowens wat ik niet begrijp is hoe ze 5 euro kunnen rekenen voor online inchecken terwijl op het vliegveld inchecken 40 euro kost. net een beetje te doorzichtig.
Online inchecken is voor Ryanair veel goedkoper. Door het berekenen van belachelijk hoge prijzen voor inchecken op vliegveld hopen ze het online inchecken te bevorderen .
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:07:57 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69318343
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Online inchecken is voor Ryanair veel goedkoper. Door het berekenen van belachelijk hoge prijzen voor inchecken op vliegveld hopen ze het online inchecken te bevorderen .
Ze willen dan ook het inchecken op een vliegveld helemaal uitbannen. Helaas is het op dit moment niet toegestaan voor Ryanair om daadwerkelijk geen mogelijkheid meer te bieden om op het vliegveld je boarding kaart te verkrijgen dat ze hele hoge kosten berekenen om de boardingkaart op het vliegveld (her) uit te geven.

Wat ik mij wel afvraag, hoe doen ze dat met passagiers die op het laatste moment komen opdagen en willen vliegen met de eerstvolgende vlucht... die kopen aan de ticketbalie een ticket.. en moeten dan naar een computer voor een boardingpass ofzo?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:44:01 #282
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_69318678
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 09:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ze willen dan ook het inchecken op een vliegveld helemaal uitbannen. Helaas is het op dit moment niet toegestaan voor Ryanair om daadwerkelijk geen mogelijkheid meer te bieden om op het vliegveld je boarding kaart te verkrijgen dat ze hele hoge kosten berekenen om de boardingkaart op het vliegveld (her) uit te geven.

Wat ik mij wel afvraag, hoe doen ze dat met passagiers die op het laatste moment komen opdagen en willen vliegen met de eerstvolgende vlucht... die kopen aan de ticketbalie een ticket.. en moeten dan naar een computer voor een boardingpass ofzo?
Waarom niet? En wie weet verbieden ze het op-het-laatste-moment-komen-opdagen wel.
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:10:17 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69322603
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 09:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom niet? En wie weet verbieden ze het op-het-laatste-moment-komen-opdagen wel.
Het verbieden van het op het vliegveld een ticket kopen is een doodsteek voor een maatschappij als Ryanair, juist de mensen die op het vliegveld een ticket kopen betalen de hoofdprijs en brengen veel geld in het laadje. (Je kan geen winst maken met mensen die voor 1 euro een ticket kopen).
En stel dat Ryanair dat zal doen, lacht bijvoorbeeld Easyjet zich dood, want dan kunnen deze passagiers alleen nog maar, (vooral op de budgetluchthavens), bij Easyjet terecht, dat is revenuetechinisch niet zo handig voor Ryanair.

En waarom ze de mogelijkheid voor andere passagiers nu nog op de luchthavens moeten hebben qua (her)uitprinten van een boardingpass is omdat het zo in de regelgeving is opgenomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69323545
Je kunt volgens mij sowieso maar tot 4 uur van te voren online inchecken, dus als je dan een ticket koopt binnen 4 uur voor de vlucht komt er denk ik 40 euro bij.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 16:12:17 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69326535
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:51 schreef JohnDDD het volgende:
Je kunt volgens mij sowieso maar tot 4 uur van te voren online inchecken, dus als je dan een ticket koopt binnen 4 uur voor de vlucht komt er denk ik 40 euro bij.
Dat heeft Ryanair nu veranderd, je kan tot 40 minuten voor vertrek je boarding pass uitprinten.

Als er 40 euro bijkomt, of 40 pond, dan moet de basis prijs voor een ticket bij aankoop op luchthaven wel lager worden, anders prijzen ze zichzelf weer uit de markt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69330944
Ik vraag me af of het wettelijk wel toegestaan is wat Ryanair hier allemaal flikt. Volgens mij behoren vermelde tarieven inclusief alle niet vermijdbare kosten te worden aangeboden. Dus de fee voor internet check-in behoort in de prijs van de vlucht te zijn opgenomen. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat je moet betalen voor een reguliere balie check-in.

Maar ik begrijp het wel. Veel vakantiegangers zullen bij vertrek nog wel on-line kunnen inchecken. Maar op voor de retourvlucht ben je natuurlijk in vele gevallen niet in de gelegenheid om dat te doen. En daar speculeert Ryanair natuurlijk op. Dat is dus kassa, bij de aankoop van je ticket al twee keer de internet check in fee berekenen en bij aankomst op het vliegveld voor de retourvlucht nog even 40 euro dokken. Schiet zo wel lekker op als dat 50 PAX per vlucht betreft.

Ik blijf het een pauper airline vinden, niet de passagiers. Want als je Ryanair nu eens vergelijkt met de LCC's in zuid oost Azie, zoals AirAsia, Tiger Airways en Jet star om er eens een paar te noemen. Dan is Ryanair toch wel een hele trieste bedoening.

Ja ook ik heb wel eens met Ryanair gevlogen, 2 x zakelijk op onmogelijke tijden midden op de dag naar Bergamo en Skava en eenmaal prive voor een weekend naar Shannon. Maar ik kies tegenwoordig voor mijn steden trips in Europa wel een reguliere maatschappij.
pi_69345427
En de prijs staat toch bij de vlucht genoemd? Bij dat kopje waar de totale prijs berekend wordt

Buzz, je kan al 2 weken van te voren online inchecken, wat ik dus vorige keer gedaan heb, me ingecheckt voor de heen en voor de terugreis. En als je langer dan 14 dagen weggaat, lijkt het me sterk dat je nergens een pc kan vinden in die 14 dagen waar je je even in kan checken.
  zondag 24 mei 2009 @ 11:39:12 #288
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69346131
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
En de prijs staat toch bij de vlucht genoemd? Bij dat kopje waar de totale prijs berekend wordt
Dat is te laat. Dat hoort al bij de aanbieding (dus op de voorpagina of in de vluchtzoeker) vermeld te staan.
  zondag 24 mei 2009 @ 12:03:05 #289
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69346712
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is te laat. Dat hoort al bij de aanbieding (dus op de voorpagina of in de vluchtzoeker) vermeld te staan.
Daar heeft Ryanair aan gedacht, ze zullen altijd een aanbiedingprijs hebben waarbij online inchecken wel gratis is. Op die manier kunnen ze dus wel met een goedkope prijs adverteren.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk volksverlakkerij is, want de kosten voor eventuele bagage kan je ontlopen door geen bagage mee te nemen (hierin zit nog wel wat redelijkheid, mensen die geen bagage meenemen kost de maatschappij ook minder), credit card fee kan je ontlopen door andere betaalmogelijkheden te gebruiken. Maar een check inn fee is niet te ontlopen, en hoort gewoon standaard in de ticketprijs (aanbieding of normale) te zitten, je zult toch in moeten checken. (Voor het vragen voor een extra bedrag als je op het vliegveld wilt inchecken zit ook nog wel redelijkheid, je gebruikt immers iemand op de luchthaven die ze daar neer moeten zetten, dan is online inchecken een goed alternatief).

Maar goed, Ryanair rekent geen kerosinetoeslagen. (Dat zit wel in de andere extra kosten verwerkt, hoewel Ryanair wel een punt heeft dat het belachelijk is dat de kerosinetoeslagen van veel luchtvaartmaatschappijen op hetzelfde nivo zitten als oktober 2008)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69358766
Ik heb zojuist een vlucht geboekd via ryanair.com en toen ik op de knop "Purchase flight/order" klikte kwam er een scherm waar op te zien was dat ik maximaal 45. seconden moest wachten (zal wel een betalingsverificatie zijn). Maar ik kreeg na deze pagina een "ERROR-pagina" te zien, waarop stond dat ik maar opnieuw moest beginnen.

Nu kijk ik in m'n mail en daarin staat dat ik wel een "Itinerary mail" heb ontvangen met:

Thank you for booking with ryan air

en een reserveringsnummer.


Ik neem aan dat het dus wel ok is? (heeft één van jullie hier wel eens last van gehad?)
google is your friend
pi_69358927
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
(Dat zit wel in de andere extra kosten verwerkt, hoewel Ryanair wel een punt heeft dat het belachelijk is dat de kerosinetoeslagen van veel luchtvaartmaatschappijen op hetzelfde nivo zitten als oktober 2008)
Het is lekker praten van RYR, zij verhogen hun brandstof toeslag even hard, echter onder een andere naam. Ze hebben veel minder kosten (geen incheck personeel/balie huur), maar verplichten nu wel iedereen 5 euro extra te betalen om online in te checken, iets wat voorheen gratis was (zonder koffers, etc) I(k had meer sympathie gehad als ze online inchecken gratis hielden, die 5 euro is niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten die RYR heeft aan dat systeem.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 24 mei 2009 @ 20:16:53 #292
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69360886
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

die 5 euro is niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten die RYR heeft aan dat systeem.
En da's bij die schofterige creditcardkosten nóg veel erger. Kost ze hooguit een eurootje of wat (zeker gezien de volumes die zij draaien).
pi_69360967
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En da's bij die schofterige creditcardkosten nóg veel erger. Kost ze hooguit een eurootje of wat (zeker gezien de volumes die zij draaien).
neem dan godverdomme een electronkaart
looooooooooooooooool lol
pi_69361120
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:00 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb zojuist een vlucht geboekd via ryanair.com en toen ik op de knop "Purchase flight/order" klikte kwam er een scherm waar op te zien was dat ik maximaal 45. seconden moest wachten (zal wel een betalingsverificatie zijn). Maar ik kreeg na deze pagina een "ERROR-pagina" te zien, waarop stond dat ik maar opnieuw moest beginnen.

Nu kijk ik in m'n mail en daarin staat dat ik wel een "Itinerary mail" heb ontvangen met:

Thank you for booking with ryan air

en een reserveringsnummer.


Ik neem aan dat het dus wel ok is? (heeft één van jullie hier wel eens last van gehad?)

Je vliegticket is nu betaald en je kan vliegen. Dit kan wel eens voorkomen, kan aan instellingen van je browser/internetverbinding liggen. In ieder geval hoef je geen nieuw ticket te boeken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 16:27:05 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69529656
Voor mensen die in juli en augustus naar Midden Europa willen, goed nieuws:
er is een niet geadverteerde aanbieding Weeze-Bratislava te vinden op de site.

In juli en augustus zijn alle enkeltjes op die route (en terug) 5 euro incl.

Voor als je dat ticket NIET eerder al tegen de normale prijs had aangeschaft, omdat augustus toch steeds buiten de aanbiedingen valt

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 29-05-2009 16:35:31 ]
pi_69529736
Keertje met Ryanair naar Alicante gevlogen! Was prima te doen!
pi_69531432
Mijn creditcard is binnen

Dus meteen even een accountje aangemaakt bij entropay, binnenkort maar eens een vluchtje gaan boeken
pi_69534057
Hoe zat het nou met bagage inchecken? Dat moet je tegenwoordig ook online doen ofzo?
pi_69534376
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:06 schreef The_stranger het volgende:
Het is lekker praten van RYR, zij verhogen hun brandstof toeslag even hard, echter onder een andere naam. Ze hebben veel minder kosten (geen incheck personeel/balie huur), maar verplichten nu wel iedereen 5 euro extra te betalen om online in te checken, iets wat voorheen gratis was (zonder koffers, etc) I(k had meer sympathie gehad als ze online inchecken gratis hielden, die 5 euro is niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten die RYR heeft aan dat systeem.
Het zijn ook geen extra kosten, het is korting die je krijgt als je er geen gebruik van maakt.
De basistarieven van Ryanair zijn nog altijd even laag of lager dan voor de invoering van de kortingen.
pi_69537542
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het zijn ook geen extra kosten, het is korting die je krijgt als je er geen gebruik van maakt.
De basistarieven van Ryanair zijn nog altijd even laag of lager dan voor de invoering van de kortingen.
Je zal toch altijd moeten inchecken voordat je gaat vliegen, dus die 5 euro moet wel

Maar ach, je hoeft niet met ze te vliegen . Gewoon regeltje lezen, je eraan houden en Ryanair is
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:24:45 #301
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_69542448
Daarnet geboekt met Ryanair voor een paar daagjes Londen

Ben benieuwd hoe het bevalt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')