quote:Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kadoquote:Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.
Maar dit geloof ik niet zo:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook nietquote:Op maandag 13 april 2009 08:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kado
Misschien is het voor de OP handig om te vermelden dat Charleroi in de wereld van Ryanair 'Brussel (CRL)' heet, net zoals Weeze Düsseldorf is.
Dat heet een aanbieding. Je kunt soms echt voor 10 euro van A naar B en dat is onder de kostprijs als je die toeslagen erbij rekent. Voor jouw zitplaats betaalt RYR de toeslagen, maar je kunt er zeker van zijn dat er ook passagiers aan boord zijn die hun toeslag 3 keer betaald hebben. DUs per vliegtuig gaat RYR er niet op achteruit.quote:Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Ik heb eerlijk gezegd nog geen lange rij meegemaakt bij ryanair om in te checken. Volgens mij doet meer dan de helft online inchecken.quote:Op maandag 13 april 2009 09:24 schreef IamCurious het volgende:
Ik vraag me af of Ryanair op Weeze een echt drop off point heeft ?
Ik heb gekozen voor online checkin met checked bagage maar ben benieuwd of ik in de rij moet bij de "normale" checkin of dat er echt een drop off is...... en hoe het dan gaat met labelen enzo.
Kan er nog niets over vinden
Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!quote:Op maandag 13 april 2009 09:46 schreef Fogel het volgende:
Dat eten en drinken wat ze verkopen, is dat ruim verkrijgbaar, en is het aanbod op alle vluchten hetzelfde?
Bij SAS bijvoorbeeld (waar je op Europese vluchten ook je eten en drinken moet kopen als je in economy zit) zijn regelmatig de warme snacks op.
Moet wel zeggen dat het hele assortiment van Ryanair er een stuk gezonder uitziet dan de koekjes/muffin/chocolademeuk die SAS te bieden heeft naast dat ene warme alternatief wat niet stijf staat van de suiker.
Jawel, maar het neemt plek in beslag die misschien beter gebruikt had kunnen worden, heeft gewicht (en kost dus -al is het marginaal- brandstof) en wordt misschien niet verkocht... allemaal factoren die geld kosten ipv opleveren (en ook de reden dat SAS vaak tekort heeft, want het is zo lastig in te schatten wat je verkoopt).quote:Op maandag 13 april 2009 10:04 schreef Sharapova het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!
quote:Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Tja, of je als bedrijf 50 euro korting geeft of 50 euro belasting zelf betaalt... maakt voor hun weinig uit.quote:Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Dat is een omweg. In de avond had ik die kunnen nemen, maar je wilt echt niet op een maandagochtend door het Ruhrgebied rijden...quote:Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.
Wat valt er nou niet te geloven? Lul anders niet als je er geen reet van weetquote:Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.
Maar dit geloof ik niet zo:
[..]
De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.quote:Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.quote:Op maandag 13 april 2009 11:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.
Op het moment dat de vliegtuigen niet vol genoeg zitten komen ze met acties welke soms onder de kostprijs van de luchthavenbelastingen worden aangeboden.
Dit lijkt Ryanair geld te kosten, maar dat hoeft niet, de afspraken die Ryanair heeft met de luchthavens over het aantal passagiers heeft er ook voor gezorgd dat Ryanair bepaalde landingstarieven kan afdwingen, als zij dat aantal passagiers niet halen wordt er of een boete berekend of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar een stuk slechter, en dat kost wellicht nog veel meer geld.
De luchthavens verlagen hun tarieven omdat ze ervan uit gaan dat ze door het aantal passagiers wat Ryanair garandeerd meer kunnen verdienen aan de horeca en parkeertarieven.
Uiteraard zal je vliegen voor onder de kostprijs over het algemeen niet tegenkomen in de weekeinden en vakantieperiodes omdat de vliegtuigen dan vanzelf relatief vol komen.
Ik hoefde dat niet te doen trouwens, beetje random actie van ze dan.quote:Op maandag 13 april 2009 11:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wilde van de week zo'n Visa Electron bij EntroPay aanvragen, bleek dat je dus een kopie van je ID-kaart, credit card en een recent bankafschrift moet opsturen.
Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.quote:Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.
Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.
Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.
Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Dat natuurlijk sowieso, maar om maar even aan te geven dat ze wellicht zelfs op 5 euro tickets geld kunnen verdienen.quote:Op maandag 13 april 2009 12:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.
34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier . Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .quote:Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.
Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.
Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.
Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier. Ik weet niet of je kunt zeggen dat de 34 euro ook de gemiddelde opbrengst per passagier is, ik denk van niet. In elk geval zijn de gemiddelde kosten per passagier dus blijkbaar 41 euro, in 2008. De ticketprijs was in 2008 met 9% gedaald en dus was de ticketprijs in 2007 gemiddeld 37,36 euro. Dat was 3 euro meer dan de kosten, en dus waren de kosten toen ongeveer 34 euro per passagier.quote:Op maandag 13 april 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier . Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .
Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet )quote:Op maandag 13 april 2009 13:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier.
Dat is te berekenen . Kosten en passagiersaantallen staan erin.quote:Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet )
Zoiets dacht ik al, maar had gehoopt dat RYR dat al gedaan had en klip en klaar in dat rapport gepubliceerd had.quote:Op maandag 13 april 2009 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is te berekenen . Kosten en passagiersaantallen staan erin.
Mooi shit is dat. Ik heb de hele dag gewacht op activering van mijn VISA Electron en nu heb ik 'm eindelijk moet ik juist 45 euro meer gaan dokken.quote:Op maandag 13 april 2009 22:13 schreef jmac het volgende:
Dan is 't 3.40 tarief niet meer beschikbaar voor die dag. Andere dag selecteren dus.
Even een kort vraagje: Hoe kun je je eten/drinken betalen? Accepteren ze alleen cash, of kun je ook met je creditcard betalen, zoals bijv. bij Transavia het geval is?quote:Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Dat kan idd ineens veranderen .quote:Op maandag 13 april 2009 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Veranderen die tarieven van Ryanair soms tijdens de aanbiedingen? Ik wilde een vlucht boeken Eindhoven-Milaan op 14 mei, vanmorgen was die 3.40 incl. en nu is ie opeens 50 euro incl. alles.
2.5 is incl belasting??quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
Yepquote:
Hoiquote:Op maandag 13 april 2009 21:51 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Dat kanquote:Ik heb een paar vragen over Ryanair.
Rare korting? Bij Ryanair heel normaal. Antwoord op deze vragen staat in de OP.quote:De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag.
Er zouden toeslagen bij kunnen komen, het hangt er vanaf waar je voor kiest. Kies je ervoor om met ruimbagage te vliegen betaal je meer dan alleen met handbagage. Kies je ervoor om op de luchthaven in te checken dan betaal je meer dan bij online inchecken. En tenslotte kan je kiezen voor betalen met een normale Visa (5 euro per persoon per enkele reis) of met een Visa electron (gratis). Overigens stond dit ook allemaal in de OP .quote:Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op?
Ryanair is een internationaal bedrijf. Voordat jou bankoverschrijving bij Ryanair aangekomen is is het vliegtuig al vertrokken en is de vlucht die jij geboekt hebt al tientallen euro's duurder.quote:En betalen, geschiedt dat altijd per creditcard of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen?
Alsjeblieftquote:Dankjewel!
Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:52 schreef Helly het volgende:
[..]
Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?
Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:51 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb een vlucht voor een vriendin en mijzelf geboekt, alleen heb ik nu een probleempje: ik ben mijn 2e voornaam vergeten in te vullen Gaat dat een groot probleem worden? Andere namen kloppen wel en heb het ook met mijn eigen creditcard geboekt, mochten ze dat willen checken. En maakt het verschil bij online inchecken?
Ik krijg daar een beetje een raar overzicht zonder dat de echte actiekortingen worden aangegeven. Een vlucht van 2,50 staat in het overzicht bij mij als 10 euro.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:02 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.
quote:Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
ze vragen niet iedereen om gegevens hoewel je natuurlijk sowieso je creditcard gegevens moest sturenquote:Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?
Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
Maar wanneer is die volgende periodequote:De gevraagde reis datums zijn voor onze volgende periode en de tarieven/stoelen zijn nog niet in het systeem opgeladen voor deze datums
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?
Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis .quote:Op woensdag 15 april 2009 14:29 schreef PAA-053 het volgende:
27 april Weeze - Torp
1 mei Torp - Weeze
Voor 16 euro alles inclusief
ja zeker duidelijk dank!quote:Op woensdag 15 april 2009 08:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.
Als je dus de roepnaam Pieter hebt, maar in je paspoort Petrus Johannes Jansen staat, dan is het van belang dat je Petrus Janssen hebt ingevuld.
Met Pieter Janssen krijg je problemen, de naam Johannes doet er niet zoveel toe.
Hopelijk ist een beetje duidelijk zo.
Oke mooi Dan dat maar eens gaan aanvragen nadat ik een credit card heb aangevraagd..quote:Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Mijn fout was achteraf wellicht dat ik mijn hele voornaam had uitgeschreven terwijl op mijn CC alleen mijn voorletters staan, maar iets zegt me dat het systeem dat automatisch had gedaan, bovendien zou ik niet weten wat dat boeit als de transacties ook geaccepteerd worden op deze manier.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Hehe ja ik ken het probleem maar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zienquote:Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis .
Dan ben je snel klaarquote:Op donderdag 16 april 2009 16:22 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Hehe ja ik ken het probleem maar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zien
Bikkelhard, maar best een goed idee. Als je zwaarder bent door een ziekte moet je een doktersverklaring ofzo opsturen, al dat kan nog wat gedoe opleveren aangezien dat internationaal overal anders is geregeld. Ook zal je dan weer mensen moeten aannemen, terwijl ze het liefst alles online willen doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Ja, je moet het geld vantevoren storten. En dat is vrijwel per direct bruikbaar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:42 schreef IamCurious het volgende:
Tot op heden heb ik de tickets steeds betaald met een CC (in euro's).
Hoe gaat dat nou met die virtuele kaart? Als ik het goed begrijp is dit een Debitcard.
Moet je nu je kaart eerst volstorten met het bedrag dat nodig is voor je boeking (lijkt me wel....), hoe snel gaat dat,
Nee, je kunt je transacties in een willekeurige valuta doen. De valuta bij Entropay moet wel GBP zijn (vandaar dus de valutaopslagen die intern nog gebruikt worden) .quote:en moet je vervolgens je transacties bij Ryanair dan in GBP doen?
En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..
Vind het uberhaupt al een slecht idee, maar dat zou wel eerlijker zijn dan BMI. Want iemand met een BMI van 24 kan 2m10 zijn, terwijl iemand met een BMI van 26 en een lengte van 1m50 kan hebben. Dan is die laatste toch echt lichter van gewicht. Waarom zou die persoon meer moeten betalen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.
Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef Sharapova het volgende:
BMI is juist wel eerlijker, want die vergelijkt de relatie tussen lengte en gewicht.
Anders zou het zo zijn dat alle mensen die lang zijn meer moeten betalen, ja daar heb je zelf ook niet om gevraagd natuurlijk.
Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...
Nee, helemaal niet juist, ben het zowel tegen mijn eigen suggestie als tegen de initiele suggestiequote:Op vrijdag 17 april 2009 15:25 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?
Dat kan niet nee.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:08 schreef Floddertje85 het volgende:
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
Vroegah kon dat niet, maar tegenwoordig welquote:
Dus als je niet van of naar Marokko vliegt kan je gewoon online inchecken. (Al heeft het bij Ryanair niet heel veel toegevoegde waarde, als je geen priority boarding koopt maakt het niet uit wanneer je inchecked, je komt dan vanzelf achter de priority boarders in de rij te staan, waar dat in de rij is, is afhankelijk wanneer je in die rij bent gaan staan!quote:Vanaf 19/03/09 kunnen alle passagiers online inchecken, met uitzondering van de onderstaande gevallen. Passagiers kunnen op www.ryanair.com online inchecken vanaf 15 dagen tot 4 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht. De volgende passagiers komen niet in aanmerking voor online inchecken:
Kinderen van 14 tot 15 jaar die alleen reizen - OPMERKING - Ryanair accepteert na 1 oktober 2009 niet langer minderjarigen die jonger zijn dan 16 en die alleen reizen
Passagiers die met baby's reizen (*)
Passagiers die reizen met een rijbewijs als legitimatiebewijs met foto.
Online inchecken is niet beschikbaar vanaf luchthavens in Marokko
Hee da's geinig. Eens even kijken straks .quote:Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.
Oh, klinkt goed! Even kijken of ik er wat leuks tussen zie!quote:Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.
Of Weeze-Berlijn voor 1,90 retour, zelfs in het weekend!
quote:RYANAIR TO CLOSE DUSSELDORF (WEEZE) BASE
AS COURT INJUNCTION BLOCKS FLIGHT TAKE-OFFS/LANDINGS
2.5m Passengers + 2,500 Local Jobs to be Lost if Injunction is not Overturned
Ryanair, Europe’s leading low fares airline, today (22 Apr) confirmed that it will close its base at Dusseldorf-Weeze with the loss of 2.5m Passengers and 2,500 local jobs if the decision by the OVG Court in Munster to restrict the airport’s operating hours is not overturned.
Ryanair has today stopped accepting bookings on all flights affected by the change in the airport’s operating hours. The airline will review the Court’s decision with the Airport and its lawyers but confirmed that the base will close if the court decision to restrict operating hours is not overturned by Wednesday 29th April.
Ryanair currently operates 6 based aircraft at Dusseldorf –Weeze, which deliver 2.5m passengers p.a. and sustain 2,500 local jobs, most of which will be lost if Ryanair closes its base at the airport.
Ryanair’s Deputy Chief Executive, Michael Cawley, said:
“Ryanair and Dusseldorf-Weeze airport have been a huge success story for the entire region. We have grown our routes and passenger numbers rapidly but the OVG Court decision will result in the loss of 2,500 local jobs and Ryanair’s 2.5million passengers p.a. if this unworkable, unfair and unnecessary restriction to operating times is enforced.
From today Ryanair will no longer be accepting bookings on affected flights to/from Dusseldorf-Weeze for travel after 2nd May. If the decision to restrict the airport is not overturned by Wednesday 29th April we will announce a plan to withdraw our base at Dusseldorf Weeze as it will be impossible to operate our schedule with these restrictions in place. ”
Daarom. Goed pressiemiddel, dreigen met vertrek, natuurlijk .quote:Op woensdag 22 april 2009 22:32 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou zeggen Eindhoven Airport, doe je best.
Al zou ik het niet vreemd vinden als het nog teruggedraaid wordt. Als Ryanair er vertrek is er weinig meer over daar
Er is inderdaad 1 goed ding aan ryanair, en dat is dat ze de kiem geven om kleinere regionale luchthavens rendabel te maken. charleroi heeft ondertussen al meerdere (en veel intressantere) maatschappijen aangetrokken hoor (en nu heb ik teveel gezegd )quote:Op woensdag 22 april 2009 23:39 schreef korting het volgende:
Ehm waarom de medewerkers?
Ik ken een gozer die werkt bij Ryanair en hij heeft het er aardig naar zijn zin!
Hij baalt er ook aardig van dat Ryanair misschien weg gaat van Weeze, want dan is hij zijn baan kwijt.
Maar ik denk dat het zal gaan zoals in Charleroi toen: Ze bekijken het allemaal overnieuw en komen tot de conclusie dat ze zonder Ryanair geen vluchten meer hebben op het kleine vliegveld, dus Ryanair blijft.
En anders: Laat Eindhoven maar komen inderdaad!!
Alle vluchten worden geschrapt.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:36 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik lees het nu pas Ik moet nog een aantal keer vliegen op Weeze! Zaak om zo snel mogelijk te boeken of als ze gaan sluiten worden ALLE vluchten dan geschrapt?
maar na volgende week woensdag zullen ze wel alles weghalen. Misschien niet direct maar wel op termijn. De vraag is wat ze met de vluchten na 22:00 uur gaan doen...omboeken naar een andere tijd? Andere luchthaven? schrappen?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:00 schreef Thetallguy het volgende:
Ze hebben een ultimatum gesteld op woensdag de 29e. Volgens de nieuwe regels mag het vliegveld maar tot 22:00 open zijn en dat is niet rendabel voor Ryanair om als basis aan te houden.
Ik denk omdat Weeze voor een groot deel afhankelijk is van Ryanair dat het nog wel tot een schikking kan komen Zo niet, dan zou ik iig tot volgende week woensdag wachten als ze echt een beslissing nemen.
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:00 schreef Dezz het volgende:
Oeps, mijn vriendin heeft bij het invullen van de gegevens mijn roepnaam ingevuld i.p.v. mijn voornaam (Dirk i.p.v Hendrikus). Moet ik dit nu laten wijzigen (á ¤100,- ) of niet? Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over.
Ik heb trouwens wel echt zin om naar Sevilla te gaan
Als het goed is moet dat helemaal niet, ik doe dat namelijk nooitquote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Ik zou er wel achteraan gaan. Ik heb al vaker gehoord dat mensne anders ter plekke een ander ticket moesten betalen. Als je het vooraf regelt kost het volgens mij maar 2,50 of zo.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Er zijn al van die acties geweest, weet niet of ryanair dat al gedaan heeft, maar in het geval dat een airline een X aantal passagiers garandeert om zo subsidie of korting te regelen kan, als dat aantal niet gehaald dreigt te worden, ervoor zorgen dat vliegen geheel gratis wordt of zelfs geld opleverd voor de passagier...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Zouden we het in de toekomst nog meemaken dat Ryanair mensen geld gaat géven om een ticket te boeken?
FANTASTISCHE ACTIE! BOEK NU EN WE GEVEN JE 5 EURO!
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Hm nu snap ik het niet meer. Als die vluchttijdenregel niet worden aangepast verdwijnt Ryanair toch helemaal van Weeze en wordt ALLES (dus ook van voor 22:00) gecanceld? Of begrijp ik het verkeerd?
Wat een onzinquote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Dus als ik nu voor 2 juni van Stockholm naar Weeze wil boeken en van Weeze weer terug naar Stockholm op 7 juni wil en ook kan boeken (volgens de site), gaat dat geen problemen opleveren als deze basis verdwijnt? Sorry dat ik het niet helemaap snap Maar bedankt voor de uitleg iig!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.
Bijv. Eindhoven is ook geen Ryanair basis, alle vluchten daar zijn van vliegtuigen die ergens anders afkomstig zijn.
We'll wait and seequote:The problem is that there is a dispute by different courts on whether the permission for Weeze (NRN) is legal or not.
The main case is still at the federal administrative court pending decision. The Oberverwaltungsgericht Münster(highest administrative court in Northrhine-Westfalia) stated already in 2006 that the permission for Weeze airport was illegal, revoking it by its judgement.
The court did not allow an appeal against this decision. Against this decision not to allow an appeal, the losing party successfully appealed at the federal administrative court, which stated that this case is covering new grounds and thus must be considered before this court, thus revoking the decision not to allow an appeal.
After it allowed the appeal, the judgement that held NRN airport illegal was appealed before the high court, which still has not decided on the case.
With other words, since 2006 NRN is driven by a potentially illegal license, however, until the final court ruling by the federal administrative court, this license remains in place.
The reason why the Oberverwaltungsgericht Münster held the license to be illegal were mainly noise complaints.
Against those complaints, the people who fight against the general license wanted the court to enact a preliminary ruling against noise. This one was successful now, as the court in Münster now imposed the 22-6 nighttime ban on the airport, which Ryanair is complaining against.
This ruling is hardly surprising, as the court in Münster thinks the whole airport is illegal. It remains to be seen whether the federal court has the same opinion, something which is rather doubtful given the fact that they have allowed the appeal in the first place.
There is a way to fight against this preliminary ruling on the noise issue, as well. So I would guess we have to see if FR really will leave NRN.
There is still a chance, though, that the federal court also holds the airport to be illegal altogether, ending its life from one day to another. But this is still to be awaited.
De wieltjes worden er bijgeteld natuurlijk. Anders kun je met een inimini koffertje aankomen waaronder vrachtwagenwielen zitten. Bij wijze van spreken dan.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.
Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.
Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.
Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.
Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
quote:Op woensdag 22 april 2009 23:32 schreef misteriks het volgende:
Ik weiger te zeggen waarom ik Ryanair de goorste maffiose kutmaatschappij uit de geschiedenis vind. Tevens wens ik alle Ryanair-mederwerkers een pijnlijke en fatale ziekte en ben blij een andere maatschappij (die ik alle ryanairfans niet gun te laten weten welke en waarom) gevonden te hebben die van mij weer een avontuurlijk reiziger gemaakt heeft
Weezequote:Op donderdag 23 april 2009 16:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.
Handbagage van iedereen werd daar gewogen (maand geleden) en bij twijfel moest het in de bak voor de afmetingen.quote:
@ milaan mag je geen flesopener meenemen lolquote:Op donderdag 23 april 2009 16:11 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het in Milaan zit met handbagage? En op Stansted?
ik zit op diezelfde vlucht vanuit London... Ik heb Ryanair gebeld, en mocht het "verkeerd" aflopen voor hen, dan wordt de vlucht OF gecancelled OF herleid naar Eindhoven.quote:Ik heb dus een vlucht op 17 mei die na 22:00 aankomt en ik heb nog niets van Ryanair vernomen.
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:03 schreef Retarded het volgende:
[..]
ik zit op diezelfde vlucht vanuit London... Ik heb Ryanair gebeld, en mocht het "verkeerd" aflopen voor hen, dan wordt de vlucht OF gecancelled OF herleid naar Eindhoven.
Hmmm. In januari nog gevlogen, vriend van me had een enorme tas bij (die was zo ongeveer voor twee personen) en die kon probleemloos doorlopen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Handbagage van iedereen werd daar gewogen (maand geleden) en bij twijfel moest het in de bak voor de afmetingen.
das idd minder, maar wij worden gebrachtquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:29 schreef guapo het volgende:
[..]
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
Of je zet je auto daar gewoon niet neer omdat je van tevoren al weet dat je daar niet gaat landen...quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:29 schreef guapo het volgende:
[..]
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
Het is in ieder geval erg veel geld. Kan me herinneren dat het pas 25 pond was, dat is met de huidige wisselkoers echter geen 40 euro meer, maar toch!quote:
Met de trein kost het 25 pond, met de bus een pond of 9 meen ik. Dan ben je wel langer onderweg. Overigens is dat ticket inderdaad gedeeltelijk afzetterij, ik moest laatst vanaf een plaats ergens onder London naar Stansted en dat ticket kostte me, inclusief metro in London, niet heel veel meer dan 25 pond.quote:Op zaterdag 25 april 2009 01:40 schreef misteriks het volgende:
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
Je auto er niet neer zetten is niet altijd een optie.... openbaar vervoer is niet optimaal: duurt langer, slepen met bagage en is vrijwel altijd duurder dan (lease)auto. En anders moet je maar iemand zien te strikken die 2x heen en weer wil rijden voor je. Taxi kan ook, maar ook dan is je kostenvoordeel al helemaal pleite.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:24 schreef Sharapova het volgende:
[..]
Of je zet je auto daar gewoon niet neer omdat je van tevoren al weet dat je daar niet gaat landen...
Je kan ook voor 3 euro met easybus.comquote:Op zaterdag 25 april 2009 01:40 schreef misteriks het volgende:
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
Single is 18.** pond (liverpool street). Je kan je trainticket ook tijdens de vlucht kopen voor 15.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met de trein kost het 25 pond, met de bus een pond of 9 meen ik. Dan ben je wel langer onderweg. Overigens is dat ticket inderdaad gedeeltelijk afzetterij, ik moest laatst vanaf een plaats ergens onder London naar Stansted en dat ticket kostte me, inclusief metro in London, niet heel veel meer dan 25 pond.
"Ff testen"quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:04 schreef 6333t het volgende:
Hallo
Ik heb een vraag
Ik heb bij ryanair online ingecheckt met verkeerde passagiersgegevens, om ff te testen. Nu kan ik het niet meer wijzigen. Weet iemand hoe je de vooraf te verstrekken passagiersgegevens kunt veranderen?
Natuurlijk. En je kan ook gewoon @ airport je koffer inchecken. Wat denk je van mensen die opeens extra bagage/extra koffer hebben. Die checken deze ook gewoon extra in. Ter plaatse afrekenen en hij mag mee.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:30 schreef vive_la_vida het volgende:
De klantenservice is natuurlijk niet te bereiken, is er op brussel charleroi zo'n ticketbalie?
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:27 schreef Dennus-F het volgende:
Ik vlieg vandaag naar treviso vanaf weeze, en 4 mei terug echter mijn vlucht komt om 2320 aan in weeze..
hoe gaat dit nu?
Of je daarna nog terug naar huis komt?? Of of de tijd wel klopt? Ja die kan zeker kloppen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:19 schreef Dennus-F het volgende:
Nou kom ik wel terug op weeze om 2320?
Paniekzaakerquote:Op woensdag 29 april 2009 19:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik neem aan dat we er nu gewoon vanuit moeten gaan dat de vluchten gecanceld blijven na 2 mei
Nee hoor maar ik vlieg de 6e naar Edinburgh.Dat is al over een week.quote:
het is inderdaad al meer dan 5 jaar terug waarover ik spreek. te lang geleden om exacte bedragen , maar ging echt wel richting 40¤ per persoon voor de treinrit. M'n aversie tgo Ryanair is ook daar gegroeid. Ik ga niet meer in detail treden; maar 'n citytrip met 5 personen met ticket aan 1¤ per persoon heeft ons uiteindelijk meer dan 1200¤ gekost. Ik blijf erbij dat deze gang van zaken Ryanair's corebusiness was, en waarschijnlijk ook is ! Het was op het maffioze af. Er was toen maar 1 grote balie met een rij van honderd man in Stansted, en dat was de klachten; new ticket balie van Ryanair. TIentallen mensen barsten daar in woede uit tgo Ryanair-personeel. Kon geen toeval meer zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het is in ieder geval erg veel geld. Kan me herinneren dat het pas 25 pond was, dat is met de huidige wisselkoers echter geen 40 euro meer, maar toch!
toch niet hoor. Ze hebben niet gedaan wat beloofd werd. Ik heb het niet enkel over de treintickets ; en nee, als ervaringsdeskundige kan ik zeggen het nog nooit met 'n normale maatschappij; laat staan met andere lowcost carriers zoals skyeurope of wizzair meegemaakt heb. en dan nog. ryanair adverteert dat je voor 2 euro H/T naar London kan vanuit Brussel (uh , charleroi ); Zelfs zonder hun rottige manier van doen klopt dat niet. Je hebt al de luchthaventaksen; en Stansted is simpelweg GEEN London. Hun aanbieding Brussel London kost IN DE WERKELIJKE ZIN retour minstens 100 !!!!!!!! keer zoveel , in het geval je geen andere "comlicaties oploopt!quote:Op donderdag 30 april 2009 00:04 schreef jmac het volgende:
Ryanair heeft anders niets met je treinticket en de prijs (en wisselkoers) ervan te maken. Zij bieden je een goedkope vlucht aan en daaraan hebben ze gewoon voldaan.
En het betreffende had net zo goed @ KLM kunnen gebeuren of welke andere maatschappij ook.
Ik heb 'm even geprintscreend en geüpload voor je:quote:Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand waar ik een kaartje kan vinden met alle bestemmingen en routes van RA?
Want ik wil dat stomme Microsoft-applicatie niet installeren.
Plus dat Stansted nou eenmaal gewoon London - Stansted als officiele naam heeft. Kan je hoog of laag springen, maar ze hebben alle recht om die naam zo te gebruiken. Zelfde geldt voor Brussels-Charleroi, wat dat punt betreft zou ik eerder kwaad worden op de luchthavenautoriteitenquote:Op donderdag 30 april 2009 00:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
toch niet hoor. Ze hebben niet gedaan wat beloofd werd. Ik heb het niet enkel over de treintickets ; en nee, als ervaringsdeskundige kan ik zeggen het nog nooit met 'n normale maatschappij; laat staan met andere lowcost carriers zoals skyeurope of wizzair meegemaakt heb. en dan nog. ryanair adverteert dat je voor 2 euro H/T naar London kan vanuit Brussel (uh , charleroi ); Zelfs zonder hun rottige manier van doen klopt dat niet. Je hebt al de luchthaventaksen; en Stansted is simpelweg GEEN London. Hun aanbieding Brussel London kost IN DE WERKELIJKE ZIN retour minstens 100 !!!!!!!! keer zoveel , in het geval je geen andere "comlicaties oploopt!
Dit is nog maar het begin van hun misleidende reclame. voor de rest wil ik er me geen woorden meer aan vuilmaken. Veel geluk en plezier met Ryanair; Ik hoop dat je nooit mijn ervaringen ermee moet meemaken, en zowel, vergeef me dat ik dan met plezier meegniffel met andermans colere
Dank je Ik zou ook nog wel de verbindingen vanaf een bepaald vliegveld willen weten, maar dat is niet te doen met printscreens. Maar ik heb iig iets nu.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:37 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik heb 'm even geprintscreend en geüpload voor je:
[ afbeelding ]
Als je een meer gedetailleerde versie wil van Europa of één specifiek gebied of de bestemmingen van één vliegveld kan ik dat ook wel even proberen
Gewoon in de boekingsmodule bij vertrek het desbetreffende vliegveld selecteren en dan krijg je bij bestemmingen toch automatisch de routes te zien.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dank je Ik zou ook nog wel de verbindingen vanaf een bepaald vliegveld willen weten, maar dat is niet te doen met printscreens. Maar ik heb iig iets nu.
Kan zo ook idd, gaat wel lukken met jouw plaatjequote:Op donderdag 30 april 2009 16:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Gewoon in de boekingsmodule bij vertrek het desbetreffende vliegveld selecteren en dan krijg je bij bestemmingen toch automatisch de routes te zien.
Ik vind 't sws belachelijk dat Ryanair meent te bepalen dat je geen bagage hoeft mee te nemen (daar komen hun prijsopdrijvende maatregelen op neer). Ben benieuwd hoe dat straks gaat als er geen incheckbalies meer zijn, maar dat je online moet inchecken en je bagage aan een balie moet afgeven. Alsof er dan een verschil is met de huidige balies.... Ook daar moet iemand zitten die die bagage in ontvangst moet nemen.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:19 schreef ozzietukker het volgende:
Gelukkig vloog ik met Easyjet, maar als je ooit met bagage vanaf Stansted moet gaan vliegen met Ryanair... ze hebben 4 desks open voor alle vluchten, en als je pech hebt staat daar een hele lange rij. (Ben daar nu de afgelopen week 4x geweest op verschillende tijdstippen en alleen om 10 uur 's avonds is het rustig).
Ik snap best dat er een ontmoedigingsbeleid is, maar dit slaat gewoon alles, 4 desks open voor zoveel vluchten is in mijn ogen belachelijk en minachtend naar de passagier.
Nou, ik vind het juist een goede maatregel. Liever op deze manier, dan dat ze het in de ticketprijs gaan verwerken (zodat iedereen, ook de mensen zonder bagage) ervoor betalen.quote:vind 't sws belachelijk dat Ryanair meent te bepalen dat je geen bagage hoeft mee te nemen (daar komen hun prijsopdrijvende maatregelen op neer).
.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:38 schreef Bart884 het volgende:
Breaking news:
Ryanair blijft in Weeze.....
Er is een nieuwe vergunning voor Airport Weeze uitgegeven door de provincie NRW waardoor alle vluchten mogelijk blijven, landen mag tot 23.30 uur. Alle bestemmingen blijven zoals het was, incl. de nieuwe.
Bron: www.ryanair.com
Waar ook alle vluchten weer te boeken zijn.
Weeze, maar het ontloopt elkaar niet veel. Het zijn allebei kleine vliegvelden. Trouwens, op Weeze heb je na de douane heel weinig, op Torp is dat beter geregeld.quote:
quote:Ryanair accepteert creditcards van Visa en Mastercard en betaalkaarten van Switch, Visa Connect, Visa Debit Electron en Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.
Dat is correct.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:11 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb toch nog een vraagje, heb wel een beetje rondzitten lezen maar twijfel toch: Hoe moet je betalen? Alleen via creditcard? Want dit staat op de site van Ryan Air:
[..]
Oke. Het is me duidelijk. Bedankt!quote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:36 schreef korting het volgende:
Het beste is dus om naast je boarding card (die je zelf thuis uitgeprint hebt) ook een boekingsbevestiging (1e mailtje of scherm wat je krijgt als je boekt) mee te nemen.
quote:Op zondag 10 mei 2009 15:53 schreef Brici het volgende:
Als je de optie 0 koffers+online inchekken kiest; dan mag je wel handbagage meenemen?? En dat mag 10 kilo wegen??
Hm je hebt gelijk.. vreemd. Ik heb even ingelogd met mijn gegevens alsof ik er een koffer bij ging doen, en dan kost het inderdaad 10 euro per koffer per enkele reis in plaats van 15 euroquote:Op zondag 10 mei 2009 08:00 schreef Dvm86 het volgende:
Klopt het dat als je ruimbagage later via internet wil bijboeken, dat je maar 20EUR voor een retourvlucht betaalt ipv 30?
neequote:Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef DevilsArcade het volgende:
Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.
Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.
Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
Als je onder de 10KG blijft mag het van Ryanair vast wel. Het mag alleen van de beveiliging niet, want de tenstokken met haken kunnen (niet geheel onterecht) worden gezien als wapens. En jij kent jezelf wel dat je er niets geks mee gaat ondernemen, maar dat kan de G4S medewerker ook niet ruiken en zal, als deze een beetje goed oplet wel onderscheppen tijdens de bagagecontrole....quote:Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef DevilsArcade het volgende:
Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.
Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.
Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
Er bestaan toch ook van die tenten met plastik tentstokken (zonder ijzer)?quote:Misschien een domme vraag, maar tot hiertoe heb ik alleen gevlogen met Ryanair met
-of alleen handbagage zonder tentje,
-of met een grotere rugzak+tent die sowieso in het bagageruim moest.
Maar binnenkort ga ik een paar dagen naar Stockholm met de tent (vanaf Eindhoven). Maar aangezien dat maar een paar dagen is, krijg ik eigenlijk de tent bijgepropt in m'n kleinere handbagerugzak.
Dus mijn vraag : mag een tent in de handbagage? Ik ging ervan uit van niet (de haken/stokken enzo...), maar...?
Hehe daar heeft iemand van het advertentienetwerk niet goed op zitten lettenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:52 schreef korting het volgende:
Reclame voor Easyjet op de homepage van Ryanair
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2009 20:52 schreef korting het volgende:
Reclame voor Easyjet op de homepage van Ryanair
[ afbeelding ]
[..]
Er bestaan toch ook van die tenten met plastik tentstokken (zonder ijzer)?
Of van die tenten die je als een frisbee uitwerpt en dan staan ze
"Dan zijn die vluchten of het aantal actiestoelen volgeboekt" zal Ryanair wel zeggen .quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:55 schreef Lemans24 het volgende:
De aanbieding van dit moment slaat ook nergens op. Vele vluchten voor een tientje in mei, juni en juli. Maar de geadverteerde Eindhoven-Madrid en Maastricht-Alicante zie ik er niet tussen staan!
Mmmm, dat dacht ik al... Zal dan toch maar ruimbagage toevoegen aan m'n boeking. Dan heb ik zeker geen probleem, en kan ik gelijk ook wat meer meenemen qua gewicht.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je onder de 10KG blijft mag het van Ryanair vast wel. Het mag alleen van de beveiliging niet, want de tenstokken met haken kunnen (niet geheel onterecht) worden gezien als wapens. En jij kent jezelf wel dat je er niets geks mee gaat ondernemen, maar dat kan de G4S medewerker ook niet ruiken en zal, als deze een beetje goed oplet wel onderscheppen tijdens de bagagecontrole....
quote:Op maandag 11 mei 2009 20:52 schreef korting het volgende:
Er bestaan toch ook van die tenten met plastik tentstokken (zonder ijzer)?
Of van die tenten die je als een frisbee uitwerpt en dan staan ze
¤5 online check-in feequote:RYANAIR MOVES TO WEB CHECK-IN ONLY
ON ALL NEW BOOKINGS
PASSENGERS WITH INFANTS CAN NOW CHECK-IN ONLINE
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (13 May 09) confirmed that from Wednesday next (20th May) all new passenger bookings, including those travelling with infants and checked in bags, will move to online check-in and ‘bag-drop’ only as Ryanair phases out the use airport of check-in desks from its 146 airports by 1st October next.
From Wednesday Ryanair will no longer accept bookings for unaccompanied minors (under 16 years old) while all new bookings will require passengers (including infants and domestic flight passengers) to hold a valid passport or valid national identity card.
Accordingly, Ryanair will remove its £10/¤10 airport check-in fee and introduce a £5/¤5 online check-in fee per person, per flight, on new bookings, other than promotional fares (fares of “Free”, “¤1” and “¤5” will include web check-in on a free of charge basis), while a ¤40/£40 ‘boarding card re-issue fee’ will be introduced to encourage all passengers to arrive at the airport with their pre-printed web check-in boarding card.
anders betaal je gewoon met een electron kaart zoals hier al eerder 70 keer is gezegdquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:40 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
¤5 online check-in fee
Als je dus een ticket boekt wat niet in de promo is ben je dus voor een retour al ¤20 kwijt aan alleen al check-in fees en creditcard fees. Neem je een ingecheckte tas mee is dit nog eens ¤20 extra.
¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
De vertrekhal in Weeze is grofweg 100X20 meter 'groot'. Alles ligt in één ruimte dus in een minuutje of 5 heb je die wel doorkruisd en je mannetje of aankondigingsbord gevonden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:38 schreef Rookert het volgende:
Is het bagage drop off point een beetje duidelijk te vinden op Weeze? Gaan pas over 2 maanden naar Italië, maar heb een paar verhalen gehoord dat het niet duidelijk was of dat je een mannetje moest vinden daarvoor Heb niet zoveel zin om daar naar te gaan zoeken in de vakantiedrukte straks
Goh bedankt, dat wist ik echt niet... Maargoed, blijf maar negatief reageren op iedereen die je tegenkomt, zo kom je er welquote:Op donderdag 14 mei 2009 02:35 schreef MrKawada het volgende:
[..]
anders betaal je gewoon met een electron kaart zoals hier al eerder 70 keer is gezegd
Moet in Weeze idd geen groot probleem zijn . En Ryanair kennende hebben ze wel wat mooie grote borden gemaakt .quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
De vertrekhal in Weeze is grofweg 100X20 meter 'groot'. Alles ligt in één ruimte dus in een minuutje of 5 heb je die wel doorkruisd en je mannetje of aankondigingsbord gevonden.
Je reageert zelf negatief Bovendien staat het gewoon in de OP, zo moeilijk is het niet die te lezen voordat je hier begint met klagen over creditcardkostenquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Goh bedankt, dat wist ik echt niet... Maargoed, blijf maar negatief reageren op iedereen die je tegenkomt, zo kom je er wel
Feit blijft dat 99% van de boekers niet op de hoogte is van die mogelijkheid, voor een toeslag die nergens op slaat.
En het personeel dat achter de balie zit dan? Dat moet ook betaald worden + alle administratieve handelingen.quote:¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
Promotieprijzen zijn zoals nu bijvoorbeeld vluchten voor 3 euro. Bij ryanair zijn alle prijzen bij aanbiedingen altijd inclusief alle verplichte toeslagen (exclusief optionele toeslagen).quote:De toeslag van 5 euro wordt dus extra geheven vanaf 20 mei. Ongeacht of je bagage hebt. Behalve op promotieprijzen. Welke dat ook mogen zijn.
En dan nog 15 euro voor je 1e tas.
Aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen wel. Zoek goed, en je zult vinden .quote:De aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen trouwens nog steeds niet. De vluchten zijn 13 of 15 euro, maar geen 3. Retourtje Madrid zou 15 + 3 euro kosten, ipv 3 + 3.
Het is nu aangepast! Het wordt Dublin in juni...quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:09 schreef korting het volgende:
Aanbiedingen vanaf Eindhoven kloppen wel. Zoek goed, en je zult vinden .
Bijvoorbeeld Eindhoven - London Stansted op 15 juni kost 3 euro
Betekent niks. Is een volgnummer wat de incheckvolgorde bijhoudt. Hierdoor kan het gatepersoneel sneller zien of het aantal mensen aan boord klopt of niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:09 schreef Dvm86 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het nummer in het blauwe vakje op je e-ticket betekent? Is dit je seat assignment? Heb namelijk nog maar een keer eerder gevlogen met Ryanair en toen hadden we priority boarding (waardoor?) we zelf konden kiezen waar we zaten.
Daar ik verre van binnne 15 dagen zit zal ik dat dus alsnog ook moeten doen? ondanks mijn keuze voor web check-in en het feit dat ik m'n bagage al online opgegeven heb?quote:The online check-in service is available from 15 days up to 4 hours before your scheduled flight departure time(s). In addition, if your outbound and return flights are within the 15 day period, at the time you check-in online then both boarding passes can be printed at the same time. PLEASE NOTE DRIVING LICENCES ARE NOT ACCEPTED FOR ONLINE CHECK-IN
Dit is nieuws van 13 mei, en er wordt gerept over introductie 5 euro online checkin fee ipv 10 euro airport check-in.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:40 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
¤5 online check-in fee
Als je dus een ticket boekt wat niet in de promo is ben je dus voor een retour al ¤20 kwijt aan alleen al check-in fees en creditcard fees. Neem je een ingecheckte tas mee is dit nog eens ¤20 extra.
¤40 voor een printje is ook niet mis trouwens.
De vraag is eerder waarom ze niet gewoon het goede vragen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 05:43 schreef jmac het volgende:
De vraag is eerder waarom je niet gewoon invult wat er gevraagd wordt.
Jij bent accoord gegaan met de voorwaarden, je hebt zelf op het selectievakje geklikt waarmee je accoord gaat met de voorwaarenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De vraag is eerder waarom ze niet gewoon het goede vragen.
Iedereen die met ingechekte bagage reist betaald het al. Het verandert voor mensen die reizen zonder ingechekte bagage.quote:Espabilado schreef:
Dit is nieuws van 13 mei, en er wordt gerept over introductie 5 euro online checkin fee ipv 10 euro airport check-in.
Ik heb mijn boeking 26 april gedaan en daar was dat al?
*********2.99 EUR Total Fare
********18.39 EUR Taxes, Fees & Charges
********10.00 EUR Passenger Fee: Checked Bag(s)
*********5.00 EUR Passenger Fee: Web Check in
*********5.00 EUR Passenger Fee: Handling Fee
********41.38 EUR Total Paid
Of zeg ik nu iets doms?
Ryanair Check'N Goquote:
Hoe werkt dat online inchecken nou precies?
Bij m'n boeking voor een vlucht in Augustus heb ik gekozen voor web check-in en m'n bagage opgegeven. Boeking is afgerond, bevestigingmail e.d. en verder geen communicatie van ryanair. Maar in m'n mail staat:
quote:
The online check-in service is available from 15 days up to 4 hours before your scheduled flight departure time(s). In addition, if your outbound and return flights are within the 15 day period, at the time you check-in online then both boarding passes can be printed at the same time. PLEASE NOTE DRIVING LICENCES ARE NOT ACCEPTED FOR ONLINE CHECK-IN
Daar ik verre van binnne 15 dagen zit zal ik dat dus alsnog ook moeten doen? ondanks mijn keuze voor web check-in en het feit dat ik m'n bagage al online opgegeven heb?
En op het vliegveld, waar moet ik dan m'n bagage droppen als ik niet naar de incheckbalie ga?
En ja heb de site toen ik boekte al nagezocht over hoe het precies werkt maar kon niet echt iets duidelijks vinden.
Dat dus. Let erop dat je zowel voor de heen- als de terugvlucht apart moet inchecken. Als je terugvlucht binnen 15 dagen na de heenvlucht is, is het handig om pas in te checken als ook je terugvlucht binnen de 15 dagen grens valt. Hoef je maar 1 keer de procedure te doorlopen. Het programma geeft vanzelf aan voor welke vluchten je al in mag checken., En dat kan dus gewoon vanachter je putertje.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:35 schreef korting het volgende:
[..]
Ryanair Check'N Go
+ lees de OP
+ je krijgt 15 dagen voor vertrek netjes een mail van Ryanair waarin ze zeggen dat je online kan inchekken
+ lees de FAQ op Ryanair.com
+ Als je niet online inchekt moet je luchthavenkosten a 40 euro betalen.
+ Je bagage kan je op de luchthaven droppen, bij het drop-off point.
Pffff, wat een onzinnig verhaal zegquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:35 schreef korting het volgende:
[..]
Jij bent accoord gegaan met de voorwaarden, je hebt zelf op het selectievakje geklikt waarmee je accoord gaat met de voorwaaren
"Belangrijk!
Ik heb de bepalingen en voorwaarden, Gebruiksvoorwaarden website, het beleid voor identiteitsbewijzen met foto en de bovenstaande belangrijke informatie doorgenomen en ga hiermee akkoord. Ik breng alle andere passagiers die onder deze reservering reizen op de hoogte van deze voorwaarden.
(Schakel het selectievakje in om door te gaan.)"
Of heb je erop geklikt zonder het te lezen? Dan is het toch echt je eigen schuld he...
[..]
Dat moet inderdaad... heb het bij Transavia ook wel eens meegemaakt dat iemand er op aangesproken werd dat hij niet naar de veiligheidsinstructies luisterde.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 05:43 schreef jmac het volgende:
Maakte eergister trouwens weer 's wat mee. Man achter me werd aangesproken omdat hij tijdens de veiligheidsinstructie met z'n buurman zat te praten. Kreeg een hele preek en overhoring en de mededeling dat als hij een volgende keer weer niet luisterde hij de toegang geweigerd kon worden...
En terecht... dat zijn de types die in paniek raken als er iets gebeurt. Aanpakken die gastenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat moet inderdaad... heb het bij Transavia ook wel eens meegemaakt dat iemand er op aangesproken werd dat hij niet naar de veiligheidsinstructies luisterde.
Ik begrijp dat ik een verschrikkelijk slecht mens ben. . Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag, gaat het problemen oplevern op het vliegveld, of niet?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 05:43 schreef jmac het volgende:
De vraag is eerder waarom je niet gewoon invult wat er gevraagd wordt.
[..]
Ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:28 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik een verschrikkelijk slecht mens ben. . Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag, gaat het problemen oplevern op het vliegveld, of niet?
Is denk ik maar 1 kist, in de "Dreamliner"-kleuren Ze hebben wel meer kisten met een aangepast of ander kleurenschema. Kan er verder niks over vinden waarom dit schemaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:37 schreef remlof het volgende:
Hoe zit dat trouwens met dit kleurenschema?
[ afbeelding ]
Ik zag laatst ook een Ryanair kist op Weeze in dat schema. Gaat de hele vloot over, of is er maar één kist die zo rondvliegt?
Nee hoor. Soms pas dag 's nachts. Noworriez! (check ook je ongewenste post/spam map altijd)quote:Op zondag 17 mei 2009 11:12 schreef ErikT het volgende:
Mmm, ik heb net een vlucht geboekt, maar ik heb nog geen confirmation-email. Dit gebeurt toch altijd vrijwel direct?
edit: na ja boeiend, je kan op de website alle info opvragen. maar ik vind t toch een beetje gek.
Ah mooi en het mooie is dat Eindhoven - Pisa iedere dag gaat.. Dus dat is een stuk fijner dan dat je met een dinsdag laat in de middag, donderdag vroeg weer terug zit Nu zou je nog steeds op dinsdag heen kunnen vliegen en donderdag terug, maar dan met veel gunstigere tijdenquote:Op zondag 17 mei 2009 19:37 schreef Thetallguy het volgende:
Maakt niks uit. Alle tarieven worden toch berekend op basis van enkele reis.
Ah, zit dat zo!quote:Op zondag 17 mei 2009 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
Boeing betaalt de paintjob, scheel weer wat geld
B747 van China Airlines, B373-900 van Lion Air vliegen ook in zulke schema's. Gewoon een beetje promotie van Boeing om te laten zien wat voor mooie moderne vliegtuigen ze hebben. Een 737-700 van Air Berlin heeft ook een tijdje zo rondgevlogen maar ze vonden dat niet herkenbaar genoeg. Ryanair zal dat weinig uitmaken, als het maar goedkoper is
En dat zal ons worst wezen, als het maar goedkoop isquote:Op maandag 18 mei 2009 19:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, zit dat zo!
Nah, Ryanair zal het worst wezen, al vliegen ze alleen in de grondverf
Idd. Al zou ik graag nog wat meer keuze vanuit Eindhoven hebben. Een treinritje van een uur is toch wat laagdrempeliger dan de tocht naar Weeze.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:55 schreef Piles het volgende:
[..]
En dat zal ons worst wezen, als het maar goedkoop is
Dat zal niet (meer) rendabel zijn, gok ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet iemand waarom ze vanuit Weeze ineens niet meer op Glasgow (presswick) vliegen?
Idd. Easyjet vliegt ook al niet meer van ams>gla. Blijkbaar te weinig animoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zal niet (meer) rendabel zijn, gok ik.
Online inchecken is voor Ryanair veel goedkoper. Door het berekenen van belachelijk hoge prijzen voor inchecken op vliegveld hopen ze het online inchecken te bevorderen .quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:01 schreef JohnDDD het volgende:
ja zo te dien betaal je bij de offers geen online incheck kosten, althans ik heb even gecheckt en er stond bij "Gratis online inchecken"
trowens wat ik niet begrijp is hoe ze 5 euro kunnen rekenen voor online inchecken terwijl op het vliegveld inchecken 40 euro kost. net een beetje te doorzichtig.
Ze willen dan ook het inchecken op een vliegveld helemaal uitbannen. Helaas is het op dit moment niet toegestaan voor Ryanair om daadwerkelijk geen mogelijkheid meer te bieden om op het vliegveld je boarding kaart te verkrijgen dat ze hele hoge kosten berekenen om de boardingkaart op het vliegveld (her) uit te geven.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online inchecken is voor Ryanair veel goedkoper. Door het berekenen van belachelijk hoge prijzen voor inchecken op vliegveld hopen ze het online inchecken te bevorderen .
Waarom niet? En wie weet verbieden ze het op-het-laatste-moment-komen-opdagen wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ze willen dan ook het inchecken op een vliegveld helemaal uitbannen. Helaas is het op dit moment niet toegestaan voor Ryanair om daadwerkelijk geen mogelijkheid meer te bieden om op het vliegveld je boarding kaart te verkrijgen dat ze hele hoge kosten berekenen om de boardingkaart op het vliegveld (her) uit te geven.
Wat ik mij wel afvraag, hoe doen ze dat met passagiers die op het laatste moment komen opdagen en willen vliegen met de eerstvolgende vlucht... die kopen aan de ticketbalie een ticket.. en moeten dan naar een computer voor een boardingpass ofzo?
Het verbieden van het op het vliegveld een ticket kopen is een doodsteek voor een maatschappij als Ryanair, juist de mensen die op het vliegveld een ticket kopen betalen de hoofdprijs en brengen veel geld in het laadje. (Je kan geen winst maken met mensen die voor 1 euro een ticket kopen).quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom niet? En wie weet verbieden ze het op-het-laatste-moment-komen-opdagen wel.
Dat heeft Ryanair nu veranderd, je kan tot 40 minuten voor vertrek je boarding pass uitprinten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:51 schreef JohnDDD het volgende:
Je kunt volgens mij sowieso maar tot 4 uur van te voren online inchecken, dus als je dan een ticket koopt binnen 4 uur voor de vlucht komt er denk ik 40 euro bij.
Dat is te laat. Dat hoort al bij de aanbieding (dus op de voorpagina of in de vluchtzoeker) vermeld te staan.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
En de prijs staat toch bij de vlucht genoemd? Bij dat kopje waar de totale prijs berekend wordt
Daar heeft Ryanair aan gedacht, ze zullen altijd een aanbiedingprijs hebben waarbij online inchecken wel gratis is. Op die manier kunnen ze dus wel met een goedkope prijs adverteren.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is te laat. Dat hoort al bij de aanbieding (dus op de voorpagina of in de vluchtzoeker) vermeld te staan.
Het is lekker praten van RYR, zij verhogen hun brandstof toeslag even hard, echter onder een andere naam. Ze hebben veel minder kosten (geen incheck personeel/balie huur), maar verplichten nu wel iedereen 5 euro extra te betalen om online in te checken, iets wat voorheen gratis was (zonder koffers, etc) I(k had meer sympathie gehad als ze online inchecken gratis hielden, die 5 euro is niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten die RYR heeft aan dat systeem.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
(Dat zit wel in de andere extra kosten verwerkt, hoewel Ryanair wel een punt heeft dat het belachelijk is dat de kerosinetoeslagen van veel luchtvaartmaatschappijen op hetzelfde nivo zitten als oktober 2008)
En da's bij die schofterige creditcardkosten nóg veel erger. Kost ze hooguit een eurootje of wat (zeker gezien de volumes die zij draaien).quote:Op zondag 24 mei 2009 19:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
die 5 euro is niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten die RYR heeft aan dat systeem.
neem dan godverdomme een electronkaartquote:Op zondag 24 mei 2009 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En da's bij die schofterige creditcardkosten nóg veel erger. Kost ze hooguit een eurootje of wat (zeker gezien de volumes die zij draaien).
quote:Op zondag 24 mei 2009 19:00 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb zojuist een vlucht geboekd via ryanair.com en toen ik op de knop "Purchase flight/order" klikte kwam er een scherm waar op te zien was dat ik maximaal 45. seconden moest wachten (zal wel een betalingsverificatie zijn). Maar ik kreeg na deze pagina een "ERROR-pagina" te zien, waarop stond dat ik maar opnieuw moest beginnen.
Nu kijk ik in m'n mail en daarin staat dat ik wel een "Itinerary mail" heb ontvangen met:
Thank you for booking with ryan air
en een reserveringsnummer.
Ik neem aan dat het dus wel ok is? (heeft één van jullie hier wel eens last van gehad?)
Het zijn ook geen extra kosten, het is korting die je krijgt als je er geen gebruik van maakt.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:06 schreef The_stranger het volgende:
Het is lekker praten van RYR, zij verhogen hun brandstof toeslag even hard, echter onder een andere naam. Ze hebben veel minder kosten (geen incheck personeel/balie huur), maar verplichten nu wel iedereen 5 euro extra te betalen om online in te checken, iets wat voorheen gratis was (zonder koffers, etc) I(k had meer sympathie gehad als ze online inchecken gratis hielden, die 5 euro is niet in verhouding met de daadwerkelijke kosten die RYR heeft aan dat systeem.
Je zal toch altijd moeten inchecken voordat je gaat vliegen, dus die 5 euro moet welquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het zijn ook geen extra kosten, het is korting die je krijgt als je er geen gebruik van maakt.
De basistarieven van Ryanair zijn nog altijd even laag of lager dan voor de invoering van de kortingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |