abonnement Unibet Coolblue
pi_67941654
Misschien de allergrootste muzikant van de vorige eeuw, een van de belangrijkste stemmen van de jaren 60, de man die "Masters of War", "I want you", "Like a rolling stone", "All along the watchtower", "Mr. Tambourine Man", "Just Like Woman" en vele andere nummers opnam.

Hij speelde samen met The Band, nog zo'n groep giganten. (Basement Tapes is dan ook een absolute aanrader). Maar The Band is eigenlijk wel een eigen topic waard .


(The Band)

The Byrds hadden het ook begrepen. Onder andere het album "Younger than Yesterday" is doorspekt met Dylans nummers, uitgevoerd door The Byrds. Ook fantastisch.


(The Byrds)

Zijn beste albums zijn, naar mijn mening, Blonde on Blonde en Bringing it all back Home (Subterranean Homesick Blues in Nederland). Maar ook zijn recentere werken, meer in de blues sfeer, zijn leuk. Niet meer de protesten, kritische teksten en de muziek als middel om een boodschap te verspreiden maar vette blues met zware bas.

En nu geen gezeur dat hij niet kan zingen, geen gitaar kan spelen en geen harmonica kan spelen. Veelgehoorde klachten maar het is simpelweg overbodig en onzin. De nummers kloppen, roepen stemmingen op en hebben inhoud. Hoe vaag ook. Er zit iets achter.



Links
http://www.bobdylan.com - Veel info, alle lyrics searchable.
http://bobdylanimages.8k.com/ - Foto's en meer zooi.

Voorgaande delen
Bob Dylan Adoratietopic
Bob Dylan #2: 2 dagen in de HMH
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_67941663
En nog even meegenomen uit de gesloten topic:
quote:
Zo, ik ben net terug uit de HMH. Het was mijn eerste concert van Dylan en ik vond het werkelijk prachtig. Zijn stem viel me reuze mee en deed me eigenlijk vooral veel aan de recente cd's denken. Soms onverstaanbaar, maar wel erg sfeervol en helemaal goed passend bij de band om hem heen.

Kan me niet alle nummers meer herinneren, sommigen herkende ik ook met geen mogelijkheid terug, maar hij heeft in elk geval gespeelt (niet in juiste volgorde):

- Blowin' In The Wind
- Maggie's Farm (opening)
- Mr. Tambourine Man
- Like A Rolling Stone
- Highway 61 Revisited
- Just Like A Woman
- Thunder On The Mountain
- When The Deal Goes Down
- Nettie Moore
- The Levee's Gonna Break
- Spirit On The Water
- All Along The Watchtower
- The Lonesome Death Of Hattie Carroll (hier kan ik me vergissen, maar meen dat het deze was)

Er missen een aantal nummers. Persoonlijk vond ik het een geweldige setlist, enorm blij om zowel alle klassiekers te horen als veel werk van Modern Times. Erg leuk om zijn oude nummers te horen met nieuwe melodien, soms ook nog verdomd lastig als je hem niet helemaal verstaat

Hoogtepuntjes waren er genoeg, maar vooral Just Like A Woman was erg leuk, omdat de hele zaal het op de 'traditionele' wijze zong in de Chorus, terwijl Bob gewoon bij zn nieuwe zanglijn bleef. Je kon hier wel aan hem zien dat hij het leuk vond en dat maakt het allemaal nog net iets mooier. Enige minpunt op de avond was dat hij geen gitaar heeft gespeeld. Op een enkele mondharmonica solo na bleef hij rustig achter zijn keyboard.

Verder was het eigenlijk precies wat ik had verwacht, al misschien toch net iets beter. Zou graag vanavond weer gaan, maar dat wordt te duur allemaal. Heerlijk optreden, goed genoten
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_67943640
En hier dan de volledige setlist van 11.04.09 (zaterdag):

1. Maggie's Farm (Bob on keyboard)
2. Mr. Tambourine Man (Bob on keyboard)
3. Man In The Long Black Coat (Bob on keyboard)
4. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
5. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard)
6. Things Have Changed (Bob on keyboard)
7. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (Bob on keyboard)
8. Tough Mama (Bob on keyboard)
9. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
10. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
11. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
12. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
13. Nettie Moore (Bob on keyboard)
14. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
15. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)

16. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
17. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
18. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard)
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_67943644
quote:
Op zondag 12 april 2009 02:58 schreef Jeeh het volgende:
En nog even meegenomen uit de gesloten topic:
[..]
Man, als 'ie die vrijdag nou eens had gespeeld .

Mooie setlist, ik mis alleen nog Masters of War en Don't Think Twice.
pi_67943852
Hele mooie lijst inderdaad Jammer dat ik er niet bij was, maar ik ga vanavond weer

Vrijdag vond ik 'm ook al goed, met als hoogtepunten Boots of Spanish Leather, When I Paint My Masterpiece en verrassend genoeg Spirit on the Water, een nummer dat ik nooit zo bijzonder vond, maar hij deed 'm echt tot leven komen
pi_67944335
Wanneer speelde Dylan eigenlijk voor het laatst een nummer in zijn eentje akoestisch (on stage natuurlijk)?
pi_67944647
Van zaterdag:





(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  zondag 12 april 2009 @ 11:51:59 #9
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_67944933
Op de Dylan site zijn de reacties niet bepaald laaiend enthousiast... En ik sprak meer mensen die het een aanfluiting vonden..
quote:
Over the years I've been trying to explain to people who didn't know, what Bob Dylan means for music and to me. I've actually convinced some people and last night some of them made the effort to spend some money and go with me to Amsterdam to see the legend at work.
It hurts me to say that this was a huge dissapointment.
Yes, it was a great setlist but it was played by a group of musicians who really did not want to be there. Mr.Dylan stayed behind that little organ and played it through every song. I felt like shouting for him that get from behind that thing and make some kind of effort to sing a song in a way that would make me feel like I did not make the trip for nothing.
There was one man on the stage who played all kinds of instruments, violin, pedal steel, banjo but I never heard him.One of the guitar players looked like he just joined the band at the last minute.
On the way home we ran into some people at a gas stop who had also been at the show. I asked them their opinion. I won't repeat everything that was said but the gentleman I spoke to did not lke the fact that Mr. Dylan was "raping his own songs".
I always liked that Dylan always changed the songs but this was hard to listen to.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_67947176
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:51 schreef TAV74 het volgende:
Op de Dylan site zijn de reacties niet bepaald laaiend enthousiast... En ik sprak meer mensen die het een aanfluiting vonden..
[..]


Dat is al zo sinds hij elektrisch ging.. zijn eigen fans die ervan walgen.
standaarddrinker
  zondag 12 april 2009 @ 15:34:08 #12
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_67950572
Geweldig concert gisteren! Het enige smetje op de avond: het ontbreken van Ain't Talking
Chinese Democracy
pi_67957181
Mooie show, ik vond het concert na Working Man Blues toch wel wat beter worden.
De show staat al weer online!
pi_67958882
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:33 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Mooie show, ik vond het concert na Working Man Blues toch wel wat beter worden.
De show staat al weer online!
Bootleg? Waar kan je die vinden? Heb even gegoogled, maar kan hem vooralsnog niet vinden.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_67959720
Expecting Rain heeft die dingen meestal wel.
standaarddrinker
pi_67963342
wat was die man weer geweldig bezig vanavond zeg desolation row, tough mama, don' think twice, serve somebody, en hij was lekker aan het swingen
pi_67963745
TVP, vrijdag was zwaar goed imo, hoewel ik stiekem ook wel een beetje jaloers ben op de setlist van zaterdag
pi_67964407
En de setlist van zondag (afkomstig van Bob Dylan In Nederland):

01. Gotta serve somebody
02. Don't think twice, it's all right
03. Most likely you go your way (and I'll go mine)
04. Million miles
05. Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again
06. Sugar baby
07. Tweedle dee & tweedle dum
08. Beyond the horizon
09. Desolation row
10. Tough mama
11. Highway 61 revisted
12. Ain't talkin'
13. Thunder on the mountain
14. Like a rolling stone

15. All along the watchtower
16. Spirit on the water
17. Blowin' in the wind
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_67964538
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:06 schreef n0r het volgende:
TVP, vrijdag was zwaar goed imo, hoewel ik stiekem ook wel een beetje jaloers ben op de setlist van zaterdag
Ik ook, vooral op Mr. Tambourine Man
  maandag 13 april 2009 @ 11:08:13 #20
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_67970904
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:06 schreef DrDentz het volgende:
Expecting Rain heeft die dingen meestal wel.
Ik heb net even gekeken en zij hebben het inderdaad. Minpunt is dat ze het via een torrentsite hebben, waar registratie verplicht is. Helaas laten ze momenteel geen nieuwe leden toe...

Kan iemand het misschien via megaupload o.i.d. uploaden?
Chinese Democracy
pi_67971274
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:08 schreef JosD. het volgende:

[..]

Ik heb net even gekeken en zij hebben het inderdaad. Minpunt is dat ze het via een torrentsite hebben, waar registratie verplicht is. Helaas laten ze momenteel geen nieuwe leden toe...

Kan iemand het misschien via megaupload o.i.d. uploaden?
Ik wil hem wel uploaden via megaupload, maar is dat niet in strijd met de regeltjes hier

Laat ik het anders zeggen de pm staat open!!
  maandag 13 april 2009 @ 11:36:19 #22
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_67971562
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Ik wil hem wel uploaden via megaupload, maar is dat niet in strijd met de regeltjes hier

Laat ik het anders zeggen de pm staat open!!
Dat zou wel erg leuk zijn ja! Ik wacht af
Chinese Democracy
pi_67972669
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:36 schreef JosD. het volgende:

[..]

Dat zou wel erg leuk zijn ja! Ik wacht af
Pmmetjes(??) zijn verstuurt!!
  maandag 13 april 2009 @ 12:40:27 #24
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_67973482
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:12 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Pmmetjes(??) zijn verstuurt!!
Enorm bedankt! Daar ga ik vanmiddag veel luisterplezier aan beleven
Chinese Democracy
pi_67974468
Vandaag inderdaad even nagenieten met alle opnames
pi_67977942
Thanks!

Klinkt goed Is iemand toevallig ergens proffesionele foto's tegen gekomen van 1 van de avonden? Bij voorkeur zaterdag?
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  maandag 13 april 2009 @ 16:08:12 #27
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67978352
Geniaal die onverstaanbaarheid van die kerel Ik heb me gisteren iig goed vermaakt

pi_67985367
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:08 schreef Richie_Rich het volgende:
Geniaal die onverstaanbaarheid van die kerel Ik heb me gisteren iig goed vermaakt


pi_68135015
Bob
Dat ik nog niet in dit topic zat Vond kaartjes net wat te duur, maar moet het stiekem toch misschien wel eens gaan meemaken.

In ieder geval, ik kwam op dit topic omdat ik de volkskrant aan het lezen was en ze brengen een supermooi 10CD box met al zijn 60's werk uit! Meteen besteld aangezien ik eigenlijk niks van hem op cd heb (enkel alles op de comp ) dus misschien ook voor anderen hier een aanrader!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_68157998
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 10:59 schreef Norrage het volgende:
Bob
Dat ik nog niet in dit topic zat Vond kaartjes net wat te duur, maar moet het stiekem toch misschien wel eens gaan meemaken.

In ieder geval, ik kwam op dit topic omdat ik de volkskrant aan het lezen was en ze brengen een supermooi 10CD box met al zijn 60's werk uit! Meteen besteld aangezien ik eigenlijk niks van hem op cd heb (enkel alles op de comp ) dus misschien ook voor anderen hier een aanrader!
Die cd's heb ik allemaal heel netjes (en fanatiek en in chronologische volgorde) reeds aangeschaft en grijsgedraaid Wel een mooie box inderdaad, vooral door de toevoeging van Live At The Gaslight. Dus als je wat Bob cd's in huis wil halen, zeker dit pakket doen
pi_68165591
ik heb ze ook inmiddels, op plaat.
Ik moet alleen before the Flood, Basement Tapes, Time Out Of Mind, World Gone Wrong en Love And Theft nog.
Maar die laatste 3 zijn best wel zeldzaam, en dus ook behoorlijk duur
  zondag 19 april 2009 @ 13:11:02 #32
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_68166055
Kan iemand me vertellen of die CD-box van de Volkskrant bestaan uit de 'normale' CD-hoesjes (zoals je ze in de beter muziekzaak aantreft) of dat het speciale Volkskrant-CD's zijn? Ik hoef de CD's namelijk echt niet met zo'n lelijk hoesje/boekje/whatever.

Wel een erg toffe actie, jammer dat ik Bringing It All Back Home, Highway 61 Revisited en Blonde on Blonde dan dubbel heb, maar dan ben ik alsnog veel goedkoper uit met de rest.
pi_68219799
Nieuwe album te beluisteren! http://destrepenvanspits.kro.nl/strepenmeester/widget.aspx

Ik luister nu naar track 2, Life is Hard, klinkt veelbelovend!

-edit- Wow! Ik had sowieso wel wat verwacht, maar de sound van de band met die harmonica klinkt bij vlagen echt geweldig It's All Good lijkt wel een heerlijk ouderwetse maar hele subtiele protestsong, met een ironisch 'you know what they say / it's all good'. Jolene klonk erg goed, My Wife's Hometown is geweldig Bob is er zelfs op aan het lachen, dat heeft ie toch een jaar of 35 niet meer gedaan volgens mij

Pfoe, ik luister weer lekker verder.

[ Bericht 30% gewijzigd door Dylanesque op 20-04-2009 22:51:53 ]
pi_68225952
Nieuwe album .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:35:40 #35
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_68228557
Ondanks ik het ''opzweperige'' van Modern Times mis, klinkt het tot nu toe niet verkeerd.
Chinese Democracy
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:15:00 #36
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_68237234
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:14 schreef Dylanesque het volgende:
Nieuwe album te beluisteren! http://destrepenvanspits.kro.nl/strepenmeester/widget.aspx

Verdomme. Het album kun je niet meer beluisteren.
Chinese Democracy
pi_68237447
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:15 schreef JosD. het volgende:

[..]

Verdomme. Het album kun je niet meer beluisteren.
http://radiowidget.kro.nl(...)steren/stemmen/506/6 ?

Nee inderdaad zeg Mijn widgetdingetje stond nog open, ik kan 'm nog wel luisteren
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:48:29 #38
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_68246330
Update:

Je kunt de nummers via deze link downloaden:

http://download.omroep.nl/kro/radiowidget/

Chinese Democracy
pi_68250747
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:48 schreef JosD. het volgende:
Update:

Je kunt de nummers via deze link downloaden:

http://download.omroep.nl/kro/radiowidget/




Schrik me alleen elke keer kapot van die voiceover
pi_68253823
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:56 schreef n0r het volgende:
ik heb ze ook inmiddels, op plaat.
Ik moet alleen before the Flood, Basement Tapes, Time Out Of Mind, World Gone Wrong en Love And Theft nog.
Maar die laatste 3 zijn best wel zeldzaam, en dus ook behoorlijk duur
Fame, Amsterdam: time out of mind en love and theft sowieso 5 euro per stuk en world gone wrong 6 geloof ik
pi_68255332
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:05 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Fame, Amsterdam: time out of mind en love and theft sowieso 5 euro per stuk en world gone wrong 6 geloof ik
Op LP, origineel? Dat lijkt me sterk namelijk. Benieuwd naar nieuwe album
pi_68256486
Morgen zie ik hem in Vorst
pi_68289832
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:40 schreef n0r het volgende:

[..]

Op LP, origineel? Dat lijkt me sterk namelijk. Benieuwd naar nieuwe album
Haha ik had plaat over het hoofd gezien inderdaad.
My bad.
pi_68290641
Blegh, tegenvaller
  donderdag 23 april 2009 @ 09:00:44 #45
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68293963
Ik was er ook in vorst.
Het blijft een held, en de nummers van modern times die hij speelde waren overheerlijk.

Maar hoe hij opzettelijk zijn oude nummers allemaal live verkwanselt, kan ik geen respect voor opbrengen.

Maar goed, ik heb hem gezien, nu kan ik vredig sterven.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:44:39 #46
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_68295086
Complete album binnen zonder die irritante ''spits-sound'' tussendoor. De waardering wordt per luisterbeurt groter.
Chinese Democracy
pi_68300154
Bob Dylan Ik ben al jaren enthousiast!
Twee keer naar een concert geweest (Ahoy en HMH), leuk om mee te maken, maar niet extreem mooi ofzo

Zaterdag zat ik nog eens Hurricane te luisteren (Desire is echt een van m'n favoriete albums), wat een k**-hummer is het eigenlijk Het metrum loopt voor geen meter, de tekst is echt hopeloze rijmelarij, maar oh, die lekkere vioolriedeltjes
pi_68340439
Ik vind Hurricane echt briljant, juist door de 'hopeloze rijmelarij', en die geweldige mondharmonica solo op het eind. Imo ook nog steeds het beste nummer dat op Desire staat.
quote:
All of Rubin's cards were marked in advance
The trial was a pig-circus, he never had a chance.
The judge made Rubin's witnesses drunkards from the slums
To the white folks who watched he was a revolutionary bum
And to the black folks he was just a crazy nigger.
No one doubted that he pulled the trigger.
And though they could not produce the gun,
The D.A. said he was the one who did the deed
And the all-white jury agreed.

Rubin Carter was falsely tried.
The crime was murder "one," guess who testified?
Bello and Bradley and they both baldly lied
And the newspapers, they all went along for the ride.
How can the life of such a man
Be in the palm of some fool's hand?
To see him obviously framed
Couldn't help but make me feel ashamed to live in a land

Where justice is a game.
Dat stukje heeft me al vaak kippenvel bezorgt

Ben nu The Lonesome Death Of Hattie Carroll aan het oefenen, ikzal dat F-accoord toch een keer moeten leren, maar wat een kut accoord is dat zeg
pi_68340566
Ik vind Sarah het mooist Ik ben wat dat betreft hopeloos sentimenteel
pi_68341279
Ik vind Isis het beste van die plaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')