abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_236832
Veel herhaling maar wel een leuke uitzending.
Ik vondt die uitdrukking van de gezichten van Ruud en Willem zo mooi als ze in de DBK zitten om te vragen waarom de weekopdracht mislukt was. Ik had het natuurlijk al gezien maar nu weer, die stilte die even viel toen ze zei: "piepschuim smelt niet in de regen", dan kijken ze elkaar aan en herhalen het nog een keer, vervolgens dat ze zeggen vrolijk kerstfeest.

Tja en Willem, in de DBK was hij oprecht en de zorgen waren van zijn gezicht af te lezen. Ik ben geen Willemfan maar ik kan dingen goed scheiden en ik moet ook eerlijk zijn, ik heb te doen met hem. Het zal ook best moeilijk zijn als je eruit komt, dat geloof ik best en dan zeker het feit dat ze zich niet kunnen verdedigen als je in het huis zit, bij bepaalde uitspraken die ze doen en niet zo bedoeld zijn, dat is denk ik nog het vervelendste.

De kerst geeft bij alle drie jongens ook een moment van nadenken, daar lijkt het wel op en Ruud, Bart en Willem waren vandaag alle drie oprecht. Zelfs Willem

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  zondag 26 december 1999 @ 19:44:00 #2
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_236833
Het is hier op het forum al vaker ter sprake geweest, maar ik denk dat de uitlatingen van Willem vertrouwelijk waren en niet bedoeld om uitgezonden te worden. Hij zat dan ook niet in de camera te praten, maar met zijn ogen op de grond gericht.
Verder is het jammer dat Bart zijn aversie tegen godsdienst constant probeert te onderbouwen met hypocrisie van kerkgangers e.d.. Één woord is voldoende om die aversie tegen sektes te onderbouwen: godsdienstoorlogen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  zondag 26 december 1999 @ 19:59:00 #3
2274 CURIO
...vreemd maar vrolijk
pi_236834
Ja ik vond het ook erg grappig, die Ruud en Willem die het niets kon schelen (volgens mij) dat de opdracht mislukt was. Lekker droog.
Achteraf denk ik trouwens dat het piepschuim bedoeld was voor isolatie: ze hadden misschien een mal (vorm) moeten maken van piepschuim, om daar ijs (de sneeuw die ze over de schutting spoten) in te storten, dan de mal weghalen en dan heb je -even- een sneeuwpop, die kan smelten in de zon.

Verder deel ik je medelijden met Willem, wel hard als je straks door heel Nederland verguisd wordt, dat heeft ie nou ook weer niet verdiend vind ik. Ik heb niet alle streamverslagen gelezen van de afgelopen tijd, en ik vraag me wel eens af of het geen manipulatie is hoe Willem wordt neergezet. (O.k. die nominatie van Ruud was echt een strategische rotstreek, maar verder...).

pi_236835
Willem voelt nu nattigheid, heeft donderdagavond van de meute buiten een en ander gehoord nu natuurlijk en richting zijn kant was dat niet positief. Verre van zelfs.
En idd het leek alsof het gesprek in de DBK erg vertrouwelijk was en ik denk dan ook niet dat Willem denkt dat dit uitgezonden is.
Het leek mij erop dat VOO dat stukje uitgezonden heeft om eigenlijk de door hunzelf aangerichte schade, het zwartmaken welke ze zelf ongeloofijk breed uitgemeten hebben en (van officiele kant) mee begonnen zijn, om dat een beetje recht te breien.

Eigenlijk kwam het als mij over als "Alsjeblieft jongens, namens VOO wees mild voor die man, verketter hem niet". Enige wat ontbreekt is dat ze erbij zeggen dat het hun eigen schuld is, dat ze de oorzaak bij zichzelf moeten zoeken. Maar ja, eigenlijk is dat nog de dikste rooie draad die door heel BB heen loopt....

Voor de rest was de uitzending kwa beeldmateriaal een van de betere zondagavond uitzendingen vond ik.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_236836
Ik vond het ook een leuke uitzending.
Willem is de laatste tijd wel te pruimen, hij gaat toch niet winnen dus de felle reacties en uitlatingen naar zijn persoontje zijn ook op dit forum wat aan het bekoelen. Ik hoop dan ook voor hem dat het mee valt als hij er uit komt, net zoals bij Sabine...Toen ze er uit kwam vond iedereen haar een gigantische bitch maar een week later was ze ontzettend populair en geliefd. Geliefd zal Willem mijns inziens nooit worden, maar het heeft denkt ik geen zin om hem hierna nog een trap na te geven... Hij heeft het spelletje toch al verloren ha ha ha
Greetz Tina

pi_236837
HAHAHA..Tina daar ben je weer...zoals jij het zegt is het ook...over en uit en toch nog die koffer he?
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  † In Memoriam † zondag 26 december 1999 @ 22:49:00 #7
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_236838
quote:
op 12-26-1999 om 07:59 PM schreef CURIO het volgende:
Ja ik vond het ook erg grappig, die Ruud en Willem die het niets kon schelen (volgens mij) dat de opdracht mislukt was. Lekker droog.
Achteraf denk ik trouwens dat het piepschuim bedoeld was voor isolatie: ze hadden misschien een mal (vorm) moeten maken van piepschuim, om daar ijs (de sneeuw die ze over de schutting spoten) in te storten, dan de mal weghalen en dan heb je -even- een sneeuwpop, die kan smelten in de zon.
<knip>


Alleen V had ze niet verteld dat er kunstsneeuw zou komen,ze hadden alleen het piepschuim geleverd dus daar ga je dan van uit.
We hebben hier een heel topic gehad voor een paar duizend slimme Fok!kers en die zijn er ook niet uit gekomen.
V heeft ze welbewust besodemieterd met een weekopdracht die moest mislukken.

Kostelijk vond ik de scene van Ruud en Bart met het bestek. Er lag opeens veel meer en Ruud vroeg zich af wat je nou voor wat moest gebruiken. Bart : "Ruud van buiten naar binnen".
Tsja levenservaring toch .

Willem strijdlustig in de DBK, hij wil de confrontatie wel aan. Alleen we kennen hem als iemand die confrontaties vermijd en ook keek hij niet één keer direct in de camera.
Ik hoop dat hij zich straks wat zekerder voelt en dat het wel meevalt.
Hopenlijk is de schooldirectie zo verstandig eerst eens met zijn leerlingen te gaan praten en de weg terug te plaveien.

The future is after you
pi_236839
-Deze uitzending heb ik helemaal niet kunnen zien, zelfs niet de laatste 10 minten dus waar in waarschijnlijk dat stuk (nee HIJ Niet) OVER WILLEM IN DE DBK ZAT. Zou fijn zijn als iemand mij even wilt inlichten over dat stukje, waar had W het over b.v. b.v.d.
En dit keer ben ik het met je eens OKATU SAN over eventuele problemen bij Willem op school. Hoop inderdaad dat ze daar wel doordacht mee om zullen gaan want dat gun ik Willem ook niet. (hatelijkheden en getreiter enzo)
pi_236840
Alleen positieve reacties over Willem...mmh goed..! Ik heb wel een beetje na zitten denken.. hij heeft ontzettende schuldgevoelens en kan op dit moment niet mee omgaan. Ook dat hij een maatennaaier is ... wat erg, als je dit moet horen. Ik was effe kijken op de fansites en bij Willem support page.. Jo godverdikki!!
Ze maken hem echt af zeg ! Zo erg is die dan ook niet.. en de verhalen - misschien niet echt van familie of zo . Maar maatennaaier kwam er echt in voor. En om eerlijk te zijn, dan sta ik aan Ruuds kant.. een keer een maat altijd een maat!! Verder een leuke uitzending ,alleen ze moeten niet zo op Bart hakken . Iedereen mag zijn meening hebben en ook hij zit omhoog met zijn uitspraak dat hij kerst niet zo leuk vind. Ok dan .. nog effe. Waarom zij Willem dat die alles op een weegschaal moet leggen??? Om gewoon aardig over te komen ? Ik zie hier toch wel Bart s uiting terug. "Willem je hebt geleerd om lief te doen op school !" Maar wie ben ik ! Het zijn maar mensen zoals jij en ik !
pi_236841
Is het iemand anders ook opgevallen dat Bart en Ruud in het bad(waarschijnlijk) zaten te blowen ?
Ik zag ze een sjekkie (of joint) over en weer aan elkaar geven.
Van alles is weer waardeloos

  † In Memoriam † maandag 27 december 1999 @ 00:08:00 #11
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_236842
quote:
op 12-26-1999 om 11:09 PM schreef itsme het volgende:
-Deze uitzending heb ik helemaal niet kunnen zien, zelfs niet de laatste 10 minten dus waar in waarschijnlijk dat stuk (nee HIJ Niet) OVER WILLEM IN DE DBK ZAT. Zou fijn zijn als iemand mij even wilt inlichten over dat stukje, waar had W het over b.v. b.v.d.
En dit keer ben ik het met je eens OKATU SAN over eventuele problemen bij Willem op school. Hoop inderdaad dat ze daar wel doordacht mee om zullen gaan want dat gun ik Willem ook niet. (hatelijkheden en getreiter enzo)



De keren dat je het niet met me eens bent mag je het ook laten weten hoor, daar is dit forum voor.
Willem ging naar de DBK om te praten over de tijd na BB nadat er een paar keer Matennaaier was geroepen over de schutting.
Hij zei dat hij het wel erg vond zo gezien te worden, dat hij toch nog steeds dezelfde Willem was, dat hij hoopte dat de kinderen er geen last van zou hebben en dat hij de confrontatie wel aandurfde.
Het was een monoloog van Willem geen gesprek.

Ook een deel van de uitzending die hier nog niet vermeld was was wederom het evangelie volgens Ruud. (die man moet heilig verklaard worden als hij over tientallen jaren onder gruwlijke omstandigheden sterft ofzo)


Ze zaten weer in bad en het gesprek werd religie. Dezelfde slappe platitiden totdat Ruud zei dat hij eens had nagedacht over wat Bart had gezegd.
Hij vroeg Bart geloof je in jezelf?
Ja zei Bartje. Ruud : en je viert ook je verjaardag. Je bent er iedere dag, iedere dag is hetzelfde maar toch is die ene dag speciaal en die vier je.
Nou zie Ruud Kerstmis is een soort verjaardag van G'd en gelovigen vieren dat net zoals jij je verjaardag viert.

De EO zal Ruud eeuwig dankbaar zijn.

The future is after you
  maandag 27 december 1999 @ 00:29:00 #12
1234 HiZ
Istanbullu
pi_236843
Een leuke uitzending deze keer. Ik had deze week nogal wat afleveringen gemist, dus veel was hoe dan ook nieuw voor mij. Het viel me op dat het in het huis veel gezelliger leek na het vertrek van Karin. Minder opgelegd gedrag, niet dat hopeloze zoeken naar bezigheden. Lekker lui ontspannen een beetje slap ouwehoeren, perfect leek het mij.

Wat Willem betreft, zijn betoog in de DBK trof me wel, het lijkt me erg als je als deelnemer aan BB alle humbug rond je eigen persoon serieus gaat nemen. Hoop dat ie later nog wel beseft dat het geen donder uitmaakt wat wildvreemden van je denken.

pi_236844
quote:
op 12-27-1999 om 12:00 AM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Is het iemand anders ook opgevallen dat Bart en Ruud in het bad(waarschijnlijk) zaten te blowen ?
Ik zag ze een sjekkie (of joint) over en weer aan elkaar geven.

Was mij ook al opgevallen, en blijkbaar de Internet redactie van BB ook, getuige onderstaande fragment van hun site:

quote:
Ze zitten weer tot diep in de nacht in bad. Het hele kerstfeest zit Bart nog een beetje dwars. Bart is namelijk absoluut niet gelovig. Maar hij vindt wel dat hij moet opletten met wat hij zegt. Dat lukt vaak niet als hij drank opheeft of een jointje heeft gerookt. Dan kan hij niet meer rechtbreien wat hij eerder heeft gezegd.

(Je vindt dit stukje - en meer - op de Flash-site bij "Until Now" - onder de 3e dag de daar wordt aangeduid als Dag 10.)

  maandag 27 december 1999 @ 00:44:00 #14
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_236845
Ik vond het een leuke aflevering. Grappig hoe Ruud zat te genieten van het eten: "twee vorken, wat klinken die glazen mooi, even mijn smaakpapillen neutraliseren".
Het viel me op hoe Willem Bart opbeurde toen
Bart vertelde dat hij met zijn reactie op kerst in zijn maag zat en bang was dat hij daarmee zijn ouders had gekwetst. Op zo'n moment kan ik het niet nalaten te denken dat ook dit Willem is en niet alleen de man die VOO ons de laatste tijd heeft laten zien. Ik hoop dat de mensen die buiten de hekken staan te schreeuwen dat ook eens in willen zien.
Terug uit het enge bos
pi_236846
Wat mij opviel aan de monoloog van Willem in de dagboekkamer, was dat hij denkt dat de negativiteit komt door de omstandigheden die er waren vóór hij het BB-huis in ging.
Hij heeft volgens mij nog niet in de gaten hoe hij door VOO in beeld is gebracht.

Wat ik ook steeds minder snap is dat Mona toendertijd voor 'niks' kon opstappen, (VOO gaf toen aan dat er negatieve publiciteit zou zijn) en Willem wordt zo'n beetje door iedereen door de str*nt gehaald...maar moet het horen van gebrul over de schutting????

Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

pi_236847
Okatu san, bedankt voor je verslag, zo ben ik weer bijgeschreven. By the way ik heb wel eens gereageerd op jou dat ik het niet eens was. heb je waarschijnlijk niet gelezen, weet zelf niet eens meer waarover.
pi_236848
Over dat zij zouden blowen. Zelf ben ik een verwoed shagroker, en denk dus dat de bewoners heel weinig te roken hebben, en vandaar dat delen van een shaggie? ook las ik ergens iets over"oosterse" shaggies van Willem dus vond die conclusie wel heel snel gemaakt werd.
  † In Memoriam † maandag 27 december 1999 @ 13:40:00 #18
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_236849
Nog iets wat me opviel en dat ik nog niet vermeld heb gezien.

Het bier werd opgehaald in een metalen kofferachtig iets.
Alle labels waren van de flesjes afgeweekt zodat je niet kon zien welk merk bier het was. Alleen die beugeltjes kwamen me wel bekend voor.

Op een dag drink je geen bier meer maar kots je Grolsch

The future is after you
  maandag 27 december 1999 @ 15:33:00 #19
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_236850
Gelijk maar even die geruchten over joints en oosterse sigaretten ontzenuwen:

In het bad werd een kretik-sigaret doorgegeven, die Ruud wel eens rookt. Op de officiële BB-site staat hierover:

"Willem rookt. Het is nog niet eerder voorgekomen dat Willem een sigaret opsteekt. Het blijft ook maar bij een paar halen. De shag van Bart mag dan waarschijnlijk al op zijn, Ruud heeft nog een pakje oosterse sigaretten. Na het eten wordt er eentje opgestoken. De sigaret gaat gebroederlijk rond tussen Bart, Willem en Ruud. Zwijgend inhaleren de mannen een voor een. Is dit een alternatieve vredespijp?"

Dus geen speculaties meer over joints, svp!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_236851
quote:
op 12-27-1999 om 03:33 PM schreef Alkyone het volgende:

Dus geen speculaties meer over joints, svp!


Ze deelden toch samen de sigaret, ik zou zeggen er is hier meer sprake van een 'joint' dan van sommige echte joints die alleen worden gerookt. En een vredespijp, och het heeft in ieder geval wel iets gebroederlijks zo'n joint ervaring. Het geeft voor mij duidelijk aan dat er binnen het huis geen sprake is van een polirasatie van de verhoudingen zoals de redactie van het programma zo graag wenst neer te zetten.

"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


pi_236852
quote:
op 12-27-1999 om 03:33 PM schreef Alkyone het volgende:
Gelijk maar even die geruchten over joints en oosterse sigaretten ontzenuwen:


Dus geen speculaties meer over joints, svp!


---------
Zelfs op de officiële site praten ze er over :
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ze zitten weer tot diep in de nacht in bad. Het hele kerstfeest zit Bart nog een beetje dwars. Bart is namelijk absoluut niet gelovig. Maar hij vindt wel dat hij moet opletten met wat hij zegt. Dat lukt vaak niet als hij drank opheeft of een jointje heeft gerookt. Dan kan hij niet meer rechtbreien wat hij eerder heeft gezegd.


Van alles is weer waardeloos

  maandag 27 december 1999 @ 17:20:00 #22
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_236853
Ok, dit geldt dus alleen voor Bart, juffrouw Jannie. Laten we ons wel bij de feiten houden.

Planix: ben het met je eens dat het een mooi gebaar van vredespijp was, maar het was dus geen marihuanasigaret (voor de mierenn**kers onder ons)

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')