pi_67898439
Bij het aanvragen van stroom (+gas) wordt er gevraagd of je een enkele of dubbele meter bezit. Hoe zie je welke je hebt?
pi_67898466
kijk dan in de meterkast. Wat zie je?
pi_67898502
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:58 schreef AdBlocker het volgende:
kijk dan in de meterkast. Wat zie je?
Als je het verschil niet kent, weet je ook niet wat je ziet.
pi_67898655
Heel eenvoudig.

Bij een enkele meter zie je maar 1 meter.
Bij een dubbele zie je er .......2

Post anders eens een fototje.
To be or not to be.....
pi_67898658
Een dubbele meter heeft twee telwerken, hiermee kun je dag / nachtstroom gebruiken. Als je dag / nachtstroom afsluit en je het een meter met maar n telwerk, dan kan dat niet (ze zullen dan eerst een andere meter moeten plaatsen).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67898720
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:05 schreef Michelinmannetje het volgende:
Heel eenvoudig.

Bij een enkele meter zie je maar 1 meter.
Bij een dubbele zie je er .......2

Post anders eens een fototje.
Ok, dus ook 2 draaiende schijven?
pi_67898749
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:05 schreef dahei het volgende:
Een dubbele meter heeft twee telwerken, hiermee kun je dag / nachtstroom gebruiken. Als je dag / nachtstroom afsluit en je het een meter met maar n telwerk, dan kan dat niet (ze zullen dan eerst een andere meter moeten plaatsen).
Ik las ergens dat een dubbele pas goedkoper is bij meer dan 3500kwh. Daar kom ik denk ik bij lange na niet aan.. enkel aanvragen op een dubbelmeter is dus geen probleem?
pi_67898864
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Ik las ergens dat een dubbele pas goedkoper is bij meer dan 3500kwh. Daar kom ik denk ik bij lange na niet aan.. enkel aanvragen op een dubbelmeter is dus geen probleem?
Als je de meeste stoom in de nacht af neemt is het zeker wel aantrekkelijker om dubbel te nemen. Ik ben zelf amper overdag thuis en verbruik daardoor 1/8 van mijn verbruik overdag en de rest in de nacht hetgeen toch wel een stukje voordeliger is.
Dit is overigens op te vragen bij je stroom leverancier wat de verschillen zijn tussen nacht en dag tarief.
To be or not to be.....
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:16:54 #9
18774 861675
wel nummer, geen kloon
pi_67899014
quote:
Ok, dus ook 2 draaiende schijven?
Nee, maar 1 draaischrijf.
Wel twee tellers, meestal aangeduid met I en II

I staat voor hoog/piek-tarief
II staat voor laag/dal-tarief
Leuker kan ik het niet maken...
pi_67899099
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Ik heb voor mezelf uitgerekend (na 2 jaar gebruik) wat voordeliger zou zijn.

Dag/nacht meter heb ik nu en het was 33 euro voordeliger geweest als ik een enkele meter had gehad.
Wat verbruik je nou s'nachts aan stroom? Bij mij alleen de wasmachine die s'nachts aan staat en dat is meer omdat er al een dubbele meter in zat toen ik de woning kocht.

Droger doe ik s'nacht niet aan, vind dat het gevaarlijkste apparaat, bij het in de fik vliegen lig ik liever niet te slapen.

Als je voor een dag/nacht meter kiest moet je ook bewust s'nachts alles aanzetten, anders win je niks en kost het zelfs.

En je hebt overigens geen 2 draaischijven maar wel 2 telwerkjes. (net zo als een kilometerteller in een auto)
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
pi_67899236
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:12 schreef Michelinmannetje het volgende:

[..]

Als je de meeste stoom in de nacht af neemt is het zeker wel aantrekkelijker om dubbel te nemen. Ik ben zelf amper overdag thuis en verbruik daardoor 1/8 van mijn verbruik overdag en de rest in de nacht hetgeen toch wel een stukje voordeliger is.
Dit is overigens op te vragen bij je stroom leverancier wat de verschillen zijn tussen nacht en dag tarief.
Oke, en als je voornamelijk overdag thuis bent, kun je ook gewoon enkel op dubbel aanvragen?
pi_67899242
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:16 schreef 861675 het volgende:

[..]

Nee, maar 1 draaischrijf.
Wel twee tellers, meestal aangeduid met I en II

[ afbeelding ]

I staat voor hoog/piek-tarief
II staat voor laag/dal-tarief
Helder, dank je
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:34:23 #13
18774 861675
wel nummer, geen kloon
pi_67899489
quote:
Oke, en als je voornamelijk overdag thuis bent, kun je ook gewoon enkel op dubbel aanvragen?
Ja, dat zou moeten kunnen.
Neem hiervoor wel contact op met je energieleverancier.

Zelfs al telt de meter op twee telwerken, dan nog zou dat volgens n tarief betaald kunnen worden.
Gewoon optellen van het verbruik van de beide telwerken.
Leuker kan ik het niet maken...
pi_67901124
ROFL TS zet je bril eens recht man

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')