abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 26 december 1999 @ 17:48:00 #1
572 Sniper
Gull Catcher
pi_236817
Ok, commercieel was het een blockbuster, maar wat kan er nou beter? Qua kijkplezier zeg maar. Als ik een BB in elkaar zou moeten zetten zou ik hetvolgende aan het concept wijzigen:

> Andere selectie criteria bewoners. In BB zijn ze op conflictVERMIJDING geselecteerd (uitspraak van P Romer).
> Meer poen. Hoofdprijs wordt 5 miljoen. Dus geen bewoners die zeggen dat ze hun persoonlijke doelen gehaald hebben en vertrekken, geen uitspraken als "Ik heb het 90 dagen volgehouden, dat is al een hele prestatie". Nee KEIHARDE competitie, gevoed door de kans op financiele onafhankelijkheid.
>Echte afzondering. Locatie : Lapland, Ijsland oid.
>Geen luxe etenswaren, maar keiharde survival. Geef ze maar een hengel en een jachtgeweer.
>Een grotere startgroep. Begin met 20 personen. Meer kans op kliekjes en de bijbehorende conflicten.
>Een ander nominatie systeem. Kijkers kunnen ook op niet genomineerde bewoners stemmen, en als deze genoeg voorkeursstemmen krijgen:Bye Bye.
>Geen lullige opdrachten als 'Brei dit-of-dat'. De aanvangssituatie is zo minimaal dat de bewoners zich 24 uur per dag met survival bezig moeten houden. Laat ze zelf een onderkomen bouwen, zelf voor eten zorgen etc.

pi_236818

Sniper,

Het is duidelijk dat je geen enkel verstand hebt van het produceren van een TV programma.

  zondag 26 december 1999 @ 21:57:00 #3
572 Sniper
Gull Catcher
pi_236819
quote:
op 12-26-1999 om 08:38 PM schreef PINOK het volgende:

Sniper,

Het is duidelijk dat je geen enkel verstand hebt van het produceren van een TV programma.


And proud of it!

pi_236820
O.K. Sniper stelt het dan heel extreem voor. Er zit echter een grote mate van waarheid in zijn stukje als je zijn enthousiasme relativeerd. En dat heeft niets met het wel of niet kunnen programma-maken te doen.
1. Back to basic kan ook zijn dat men, als de bewoners het huis ingaan, zij een vrieskist vol vlees, beleg,e.d. geven met de medeling,"dit is voor drie maanden".
2. Een lege vrieskist en inmaakpotten voor wat de bewoners in het najaar uit eigen (GROTERE!!!)tuin kunnen halen. (+goed gereedschap en geen IKEA waaibomenijzer)
3. Dieren voor consumptie (als zij dit zouden willen!!) zoals kippen, konijnen, geiten en een eigen koe voor de melk. Boter moeten ze ook zelf maar maken.
4. Het zou al een stuk meer back to basic zijn als er ook drie maanden echt helemaal geen contact is met wie dan ook. Dus geen dom dagboekkamer gedoe meer. Geen quasi psycholoog meer en al helemaal niet meer van die domme weekopdrachten.

Iedereen die meedoet weet exact wat de regels zijn en daar wordt dan door GEEN van beide partijen vanaf geweken.
En inderdaad zoals Sniper zegt een grotere aanvangsgroep. Wie er niet meer tegen kan of heimwee krijgt moet er uit kunnen gaan wanneer hij of zij wil. Niks geen kunstgrepen om dat op één speciale avond te doen. Kan je er niet meer tegen, weg wezen. Ben je ziek of zo, daááág.
Verder minimale persoonlijke eigendommen. Geen Klok of locatie waar men een kerkklok kan horen slaan. Geen scheerapparaten! Geen make up!!! enz. enz.
Ik ben er van overtuigd dat dit veel en veel betere televisie oplevert (met Sniper zijn kliekjes theorië)dan dit huidige BB.



  maandag 27 december 1999 @ 11:03:00 #5
627 Willy
Koekenbakker
pi_236821
Mij lijkt het erg leuk als de hoofdprijs inderdaad en paar miljoen is!

Vervolgens zou ik dan persoonlijk geen nominaties doen maar gewoon wie het het langst uithoud!

Echt Back-to-basic!!

Andere locatie zodat ze GEEN! contact hebben met de buitenwereld!!!

Meer lekkere wijven!



The only thing we have to fear is FEAR itself
pi_236822
quote:
op 12-27-1999 om 11:03 AM schreef Willy het volgende:

Meer lekkere wijven!


De Essentie van goeie TV!

  † In Memoriam † maandag 27 december 1999 @ 12:41:00 #7
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_236823
Tweede kerst avond was Paul Römer te gast bij AT5.
Hij zei dat ze aan het nadenken waren een mini BB te maken met BNers die voor een week in het huis zouden gaan.
Ze hebben nog geen mensen ervoor gebeld, maar hij vroeg meteen of Chazia Mourali er over wou na denken.

Ander nieuws :
Ze willen (net als bij de BBC) een aantal mensen van een camera voorzien die dan hun leven filmen. De laatste drie in het huis zullen daarbij horen.

The future is after you
pi_236824
quote:
op 12-27-1999 om 12:41 PM schreef otaku-san het volgende:
Tweede kerst avond was Paul Römer te gast bij AT5.
Ze willen (net als bij de BBC) een aantal mensen van een camera voorzien die dan hun leven filmen. De laatste drie in het huis zullen daarbij horen.


Dat idee is dan al snel in de praktijk gebracht (zie streamverslag 27/12). Ik ken het programma van de BBC niet (misschien kan je de titel noemen).
Zo kan VOO met de zelfgemaakte beelden van RWB een mooie doorstart maken naar een nieuw programma (ik vraag me ernstig af of ze hier wel zin in hebben).

"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


  † In Memoriam † maandag 27 december 1999 @ 13:34:00 #9
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_236825
Het BBC programma heet Video diaries
The future is after you
pi_236826
Dank je voor je snelle reply. Ik heb het interview met Romer niet gezien helaas. Maar begrijp ik je goed dat VOO een soortgelijk programma willen maken met daarin o.a. Ruud, Bart en Willem. Misschien wel een goed onderwerp voor een nieuw topic ? Het lijkt me in ieder geval een hele goede zet om de kijkcijfers te proberen vast te houden na afloop van BB.
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


  maandag 27 december 1999 @ 13:46:00 #11
627 Willy
Koekenbakker
pi_236827
Okee sorry ik was off toppic meer lekkere wijven moet bij het toppic hoe maken we betere TV?

The only thing we have to fear is FEAR itself
pi_236828
Hoe kan BB beter?

Laten we bij de basis beginnen: spelregels.

Een boekje met de spelregels voor de bewoners en voor de kijkers een gedrukt exemplaar in een programmagids en een versie op Internet.

Laten we het nog gekker maken: een notaris.

Notaris fungeert als super-scheidsrechter. Als de bewoners de spelregels overtreden kan diskwalificatie volgen, als VOO een overtreding maakt volgt een fikse boete die uitgekeerd wordt aan de bewoners.

pi_236829
quote:
op 12-26-1999 om 05:48 PM brainstormde Sniper het volgende:
Andere selectie criteria bewoners. In BB zijn ze op conflictVERMIJDING geselecteerd.

Nee KEIHARDE competitie, gevoed door de kans op financiele onafhankelijkheid.

Echte afzondering.

Geef ze maar ... en een jachtgeweer.


Ik zie hier een The Shining waiting to happen. Vind jij maar eens een omroep die dit kruitvat van een programmaconcept wil gaan aansteken.

Nu live bij de nieuwe commerciele VARA: The Shining Live. Een nieuw spelprogramma gepresenteerd door doorgedraaide Gordon en Patty gaat extreem Brard. (ik raaskal maar wat, hoor)

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  maandag 27 december 1999 @ 14:46:00 #14
1234 HiZ
Istanbullu
pi_236830
Wat volgens mij vooral een beter BB had opgeleverd was dichter bij de uitgangspunten blijven staan. Een grotere groep bewoners van een minder gelijkmatig karakter zal waarschijnlijk ook wel leuker zijn. Waar het het nomineren betreft, dat kan ook wel wat spannender, nu weet je meestal op de avond van de nominaties al nagenoeg wie eruit gestemd zal gaan worden.

Volgens mij kun je de nominaties alsvolgt leuker maken :

Iedereen die genomineerd wordt door ook maar één van z'n medebewoners mag weggestemd worden door het publiek. Om het spanningseffect nog groter te maken zou ik zeggen dat iedere publieksstem om iemand uit het huis te stemmen wordt vermenigvuldigd met het aantal nominaties dat die persoon heeft gekregen van z'n medebewoners.

Op die manier kan eigenlijk niemand zeker zijn van 'overleven' van stemmingsrondes alleen omdat ie hetzij alleen binnen of alleen buiten populair is.

Tenslotte, geen brieven, geen bezoekjes, geen artiesten, geen knutselmateriaal en vooral GEEN WEEKOPDRACHTEN ;( . Laat het ze maar lekker met elkaar uitzoeken.

  maandag 27 december 1999 @ 18:00:00 #15
242 Pinball
Electric Monk
pi_236831
Als katalysator voor spanningen lijkt het me wel aardig om van dingen als bedden en slaapzakken altijd 1 minder dan het aantal bewoners te hebben. Geweren en bijlen kun je dan beter achterwege laten
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')