abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:42:23 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:45:47 #2
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67792300
Fijn Rocka, dank je!

Ik herhaal mijn laatste vraag dan nog maar een x...
Wie heeft positieve danwel negatieve ervaringen met het online bestellen van geboortekaartjes?
pi_67792365
Dankje Rocka, turbomod
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:51:31 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67792492
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:47 schreef innepin het volgende:
Dankje Rocka, turbomod



Geen ervaring met geboortekaartjes online, wel van horen zeggen dat zo'n 10% niet aan komt.
Ik denk dat we deze keer gewoon weer naar de drukker gaan met ons ontwerp. Beviel goed de vorige keer.
Ik heb me toen eerlijk gezegd ook niet verdiept in de kosten aangezien het maar zo sporadisch voorkomt dat je geboortekaarten besteld en we wilden het echt zo mooi mogelijk doen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67792980
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:47 schreef innepin het volgende:
Dankje Rocka, turbomod
je kan wel wat concurrentie gebruiken

Enne..jij mag t offi werk doen..ik doe mee voor de lol \O/
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67793084
Concurrentie?

Ik doe het ook voor de lol hoor koot, anders zou mijn uurloon wel hoger liggen dan een paar muffins
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67793169
Ik vind de kaartjes van Popje.com nog steeds heel erg leuk
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67793187
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:07 schreef innepin het volgende:
Concurrentie?

Ik doe het ook voor de lol hoor koot, anders zou mijn uurloon wel hoger liggen dan een paar muffins

was een grapje..hoef je niet in je eentje alle kaartjes te maken
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67802595
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:45 schreef mikoxx het volgende:
Fijn Rocka, dank je!

Ik herhaal mijn laatste vraag dan nog maar een x...
Wie heeft positieve danwel negatieve ervaringen met het online bestellen van geboortekaartjes?
Ik heb positieve ervaringen met Saakje voor de geboortekaartjes en ook positieve ervaringen met Kaartmix voor onze trouwkaarten. Ik moet wel zeggen dat ik het zeker bij de geboortekaartjes heel spannend vond hoe ze er uiteindelijk uit zouden komen te zien (we hadden geen papieren drukproef), maar gelukkig voldeden ze volledig aan de verwachtingen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:43:05 #10
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_67802884
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:09 schreef Dakota het volgende:
Ik vind de kaartjes van Popje.com nog steeds heel erg leuk
Dat heb ik met Fantasie-rijk.nl. Maar misschien dat ik die nog wel eens ga gebruiken
(het 'Maud' kaartje )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67803169
Ho ik was het topic al kwijt

ik ga vanavond eens goed zitten voor plaatjes opzoeken enzo
Die kaartjes van popje.com zijn ook leuk zeg!

We stonden dus vanmiddag bij die gyn in t ziekenhuis en daar hingen ook allemaal geboortekaartjes (heul veel tweelingkaartjes! ) maar er zat toch wel heel erg veel van hetzelfde bij dus mn lief was eigenlijk stiekem ook wel voor zelf maken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67805769
"zelf maken", huup?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67806089

zelf láten maken dan ghehe.

Nouja als tegenhanger van een kant-en-klaar kaartje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:28:57 #14
100412 mefke79
komt goed!
pi_67806351
huup, herkenbaar. Ik vind ook alle kaartjes net niet wat ik wil. Dat had ik met onze trouwkaart ook en die heb ik dus in een kerstvakantie in elkaar gefotoshopt. Nou kan je met een photoshop bestand niet drukken, maar aangezien ik voor mijn werk regelmatig met een reclamebureau werk, was dat zo opgelost. De vormgever daar heeft het bestand omgezet en toen zijn ze digitaal gedrukt. En ik denk dat we nu dezelfde route gaan volgen, moet alleen nog even vragen bij het bureau of dat kan.
Voordeel van zelf ontwerpen is dat je afwijkende formaten kan kiezen (de trouwkaart was zo lang als een liggende A4 en dan in dan twee keer, want dubbel gevouwen. Zo konderen er precies twee uit een A3) en helemaal je gang kan gaan. Maar dan moet je dus wel een beetje inspiratie hebben (helaas, het ontwerp van mijn trouwkaart was gebaseerd op de datum en das niet handig bij een geboortekaartje) en handig zijn.
Het grappige is trouwens dat ik hiermee de traditie voortzet. Zowel de trouwkaart als de beide geboortekaartjes zijn door mijn vader destijds zelf ontworpen en ik heb het ontwerp voor hun 25-jarige bruiloft gedaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 20:48:15 #15
5428 crew  miss_sly
pi_67806973
Ik vind het ook echt een crime hoor, het juiste kaartje. Op de verschillende sites nog niet echt iets gezien. Allemaal stukje wel, stukje niet, maar nooit helemaal goed. En zelf ontwerpen...ik ben zo ontzettend niet creatief en ik weet nog niet of schaap en ik wel op een lijn zitten.
Van schaap hoeft het eigenlijk niet eens: "we kunnen toch een mailtje sturen" Hoe komt ie erbij
Ik ga eindelijk een kind krijgen en als ze geboren wordt, ga ik dat niet wereldkundig maken met een mailtje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67807899
Hahahaha Schaap ooooh schande... nee een mailtje sturen kan echt niet

nee het probleem bij ons is ten eerste dat wat mefke zegt ja, het is nét niet wat ik zoek (wat we zoeken uiteraard ) maar daarnaast verschillen mijn lief's smaak en mijn smaak ook nog een beetje. Niet heel veel, maar we denken wel net over de kleine details iets anders waardoor een kaartje wat de een helemaal leuk vindt door de andere eigenlijk als "net niet" ervaren wordt, dus mja dat schiet niet op.
Zelf (láten ) maken is wel een goeie optie maar ik vrees dat lief dan nóg kritischer gaat zijn haha. Bij standaardkaartjes lijkt hij ergens een beetje geaccepteerd te hebben dat het kaartje nu eenmaal zo is zeg maar, maar als hij het voor het zeggen heeft...

overigens vindt hij het nog véél te vroeg om over een kaartje na te gaan denken. Het is ook wel vroeg maar nadenken kan wel, ze hoeven nog niet gedrukt te worden
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67808149
Een mailtje sturen
Wij twijfelen ook nog steeds tussen 1 kaartje wat we gezien hebben en heel leuk is (moet wel een beetje aangepast worden maar dat was ook geen probleem), of zelf een kaartje maken met een mooie foto.
Wanneer moet je eigenlijk uiterlijk de geboortekaartjes bestellen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67808563
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef tessie het volgende:
Een mailtje sturen
Wij twijfelen ook nog steeds tussen 1 kaartje wat we gezien hebben en heel leuk is (moet wel een beetje aangepast worden maar dat was ook geen probleem), of zelf een kaartje maken met een mooie foto.
Wanneer moet je eigenlijk uiterlijk de geboortekaartjes bestellen?
wij hebben van de week een proefdruk aangevraagd. Ik heb eigenlijk geen idee hoever je van te voren moet bestellen. Weet ook niet of ze alle kaartjes op voorraad hebben bij een drukker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 22:02:17 #19
5428 crew  miss_sly
pi_67809775
Dat mailtje heb ik hem ook meteen uit zijn hoofd gepraat. Dat gaat niet, ik herhaal NIET gebeuren

Hij is ook al overtuigd hoor, en ook mee op zoek naar kaartjes.

Nu was ik net op zoek in de oude topics naar een kaartje dat iemand eens had gepost, zomaar van een site, dat ik toen heel mooi vond, maar ik kon het niet meer vinden. Wel nog wat andere mooie, die toch wel aardig in de buurt komen, dus even kijken of we daar iets mee kunnen. Een hele leuke die toch net iets anders moet, maar qua design wel is waar wij van houden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67809859
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef miss_sly het volgende:
Dat mailtje heb ik hem ook meteen uit zijn hoofd gepraat. Dat gaat niet, ik herhaal NIET gebeuren

Hij is ook al overtuigd hoor, en ook mee op zoek naar kaartjes.

Nu was ik net op zoek in de oude topics naar een kaartje dat iemand eens had gepost, zomaar van een site, dat ik toen heel mooi vond, maar ik kon het niet meer vinden. Wel nog wat andere mooie, die toch wel aardig in de buurt komen, dus even kijken of we daar iets mee kunnen. Een hele leuke die toch net iets anders moet, maar qua design wel is waar wij van houden
zo ben ik oude topics afgegaan op zoek naar een tekst vor op het kaartje.. niet om 1 op 1 over te nemen maar om ideetje op te doen...
Uiteindelijk hebben we een deeltje zelf verzonnen en een klein dingetje van internet gehaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 7 april 2009 @ 22:21:09 #21
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67810551
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef tessie het volgende:
Een mailtje sturen
Wij twijfelen ook nog steeds tussen 1 kaartje wat we gezien hebben en heel leuk is (moet wel een beetje aangepast worden maar dat was ook geen probleem), of zelf een kaartje maken met een mooie foto.
Wanneer moet je eigenlijk uiterlijk de geboortekaartjes bestellen?
Fluistert zachtjes "foto, foto, foto, foto, foto, foto, foto, foto"
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:37:19 #22
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67811394
Wel lekker voordelig, een mailtje sturen
Saartje
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 22:44:04 #23
5428 crew  miss_sly
pi_67811724
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wel lekker voordelig, een mailtje sturen
ik denk dat dat niet eens zijn voornaamste reden was...het is vooral gemakkelijk, en als schaap iets is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 april 2009 @ 00:08:45 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_67814864
Wij gaan gewoon weer voor de drukker waarschijnlijk, prima geholpen de vorige keer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 8 april 2009 @ 00:18:47 #25
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67815165
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wel lekker voordelig, een mailtje sturen
Wij hebben een "geboorte" website gemaakt voor Iris.

Op het standaard kaartje uit een van de boeken ook het adres van de website gezet.
Maar de kaartjes komen altijd een paar dagen later pas aan. (En dat is ook wel lekker rustig) maar sommige mensen wilde we al meteen laten genieten van de eerste foto's etc.. Dus die ook een mailtje gestuurd met de link naar de website..
  woensdag 8 april 2009 @ 07:21:02 #26
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67817107
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:45 schreef mikoxx het volgende:
Fijn Rocka, dank je!

Ik herhaal mijn laatste vraag dan nog maar een x...
Wie heeft positieve danwel negatieve ervaringen met het online bestellen van geboortekaartjes?
Wij hebben ze natuurlijk nog niet ontvangen maar tot nu toe erg tevreden over gribbeltje.nl
Eerst een paar keer mailcontact gehad en toen een digitale proefdruk ontvangen daar nog wat aanpassingen op gemaakt en uiteindelijk toen we hem goed vonden van de week de echte papieren proefdruk ontvangen.
Ziet er echt helemaal TOP uit! Nu maar wachten tot de 2 geboren worden, maar laat ze nog maar een week of 9 zitten. Ben er eigenlijk van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met Danielle van Gribbeltje.
pi_67817261
Ik heb idd ook een paar keer gemailt met Danielle van Gribbeltje, en zij is echt heel (klant)vriendelijk. Een kennis van mij heeft ook bij haar besteld, en was heel tevreden.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 8 april 2009 @ 07:53:22 #28
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67817324
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:44 schreef tessie het volgende:
Ik heb idd ook een paar keer gemailt met Danielle van Gribbeltje, en zij is echt heel (klant)vriendelijk. Een kennis van mij heeft ook bij haar besteld, en was heel tevreden.
Kijk dat is fijn om te horen! Als ik de kaartjes heb ontvangen zal ik mijn bevindingen ook nog eens melden hier.
pi_67821685
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:48 schreef miss_sly het volgende:

Ik ga eindelijk een kind krijgen en als ze geboren wordt, ga ik dat niet wereldkundig maken met een mailtje
Nog erger dan kerstkaarten via de mail of Hyves
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 11:12:48 #30
5428 crew  miss_sly
pi_67822154
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:59 schreef snoopy het volgende:

[..]

Nog erger dan kerstkaarten via de mail of Hyves
Haha ja, dat hoeft van mij ook niet, maar ik doe gewoon niet aan kerstkaarten. Is nog veel gemakkelijker

Maar mijn dochter zal een mooi geboortekaartje krijgen, dat is zeker
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 april 2009 @ 23:13:05 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67848043
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:34 schreef Jore het volgende:

[..]

Ik heb positieve ervaringen met Saakje voor de geboortekaartjes (..)
Wij hebben ook goede ervaringen met Saakje.nl
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67849937
Mijn papa en mama hebben vroegah avondenlang met zn tweetjes al mijn geboortekaartjes ingekleurd omdat ze dat mooier vonden dan alles standaard voorgedrukt, hihi !
  donderdag 9 april 2009 @ 09:25:33 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67853822
Ik geloof dat bij de nieuwe aanwas het doel van dit topic niet helemaal duidelijk is....
Kaartjes willen we zien!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_67854600
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:25 schreef Moonah het volgende:
Ik geloof dat bij de nieuwe aanwas het doel van dit topic niet helemaal duidelijk is....
Kaartjes willen we zien!
moet je nog heel even een paar weken wachten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67854641
Nou jullie moeten nog even wachten op ons kaartje hoor

Het kaartje voor Linde hebben we zelf gemaakt en toen door een drukker uit de buurt laten drukken. Dat gaan we nu denk ik nu ook weer doen. Bij Linde hadden we ook de url van haar website op het kaartje gezet en dat gaan we nu weer doen met de baby. Moeten we alleen nog even kijken hoe ze de site het beste kunnen gaan delen
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 09:55:03 #36
5428 crew  miss_sly
pi_67854687
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:25 schreef Moonah het volgende:
Ik geloof dat bij de nieuwe aanwas het doel van dit topic niet helemaal duidelijk is....
Kaartjes willen we zien!
Nog een week of 16, op z'n minst!
Maar dan komt er ook weer een hele rits kaartjes, want juli-aug komen er weer veel babietjes

En er staan er nog 22 voor me op het lijstje in Z&G dus dat is nog 22 andere kaartjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67854697
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog een week of 16, op z'n minst!
Maar dan komt er ook weer een hele rits kaartjes, want juli-aug komen er weer veel babietjes

En er staan er nog 22 voor me op het lijstje in Z&G dus dat is nog 22 andere kaartjes
ALS iedereen ze post
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:58:59 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67854801
Oké oké, ik zal geduld hebben.
Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat voor smaak iemand heeft. Net als bij de kamertjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_67856634
wij hebben hele goede ervaringen met online bestellen van ons kaartje bij forum.fok.nl
is een kaartje met een foto die eerst gemaild moest worden maar alles is bijzonder naar wens verlopen, snelle en goede service en het kaartje is prachtig geworden

forum.fok.nl

trouwens wij zaten te twijfelen tussen deze en de kaartjes van forum.fok.nl
ook hele leuke en hippe kaartjes

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 09-04-2009 11:48:25 ]
pi_67857173
Oh die kaartjes van *piep* zijn ook echt wel mooi. Zo´n foto kaartje vind ik echt heel gaaf. Nu kan ik dus echt niet meer kiezen tussen een fotokaartje of het kaartje wat we al gezien hadden. Jammer dat je niet 2 kaartjes kan doen haha!

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 09-04-2009 11:49:27 ]
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 9 april 2009 @ 11:49:08 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67858337
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:59 schreef suikertaart het volgende:
wij hebben hele goede ervaringen met online bestellen van ons kaartje bij forum.fok.nl
is een kaartje met een foto die eerst gemaild moest worden maar alles is bijzonder naar wens verlopen, snelle en goede service en het kaartje is prachtig geworden

forum.fok.nl

trouwens wij zaten te twijfelen tussen deze en de kaartjes van forum.fok.nl
ook hele leuke en hippe kaartjes
Allereerste post op FOK en gelijk linkjes neergooien... riekt een beetje naar spam...
Voor informatie van het kopen van een reclamebanner verwijs ik je graag naar pr@fok.nl
***
pi_67860124
Wellicht kun je een combinatie maken tessie, op veel standaard kaartjes kun je ook een foto laten zetten.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_67860313
Ja daar had ik ook aan gedacht, maar ik vind die stijlen niet leuk bij elkaar passen. Het zal dus echt of het een of het ander worden...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67862188
Ik had bij Oudste twee versies klaar liggen. Eén ontwerp zonder ruimte voor een foto, de ander met foto. Voor het geval ik na de geboorte niet in staat zou zijn een foto te maken
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 april 2009 @ 15:51:37 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67866528
hier staan ook nog leuke kaartjes

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67866635
Koot heeft gelijk

*pompompom

[ Bericht 57% gewijzigd door huuphuup op 09-04-2009 15:59:43 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67866758
*edit*

[ Bericht 83% gewijzigd door BE op 09-04-2009 16:21:18 ]
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 9 april 2009 @ 15:59:22 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67866798
***
pi_67866816


-edit-
ooooh zoveel PM's ineens stelletje aagen!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 april 2009 @ 16:01:33 #50
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67866878
aaaaah deze twee zijn ook leuk


* Ynske gaat niet meer kijken, is veel te leuk allemaal

maar wat ik me nu afvraag, wat betaal je gemiddeld voor een kaartje? op deze site is dat ongeveer 2 euro, is dat veel?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 9 april 2009 @ 16:01:46 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67866888
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_67866926
haha

euh.
Ja nee 2 euro vind ik wel wat aan de hoge kant. Als je nagaat dat wij vrij veel kaartjes nodig gaan hebben, denk zo'n 80 ofzo. Dan vind ik dat wel fors. Maar vaak gaat de prijs wel iets omlaag als je er meer besteld.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 april 2009 @ 16:03:26 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67866946
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 9 april 2009 @ 16:06:23 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67867074
Als je trouwens zelf een ontwerp laat maken door iemand is vistaprint ook wel heel geschikt omdat af te laten drukken, ik doe daar altijd mijn kerstkaarten en die kosten me geen drol voor 100 stuks .
En ze maken daar bv ook leuke flyers voor als je een ander formaat wil.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_67867395
Wat heb ik gemist hier
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67867768
Met envelop erbij zit je toch snel aan de 2 euro per stuk, ook al lijkt het vaak goedkoper. Veel bijkomende kosten maken dat het daar toch bij in de buurt komt.
En 80 kaartjes is wei-nig
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_67868013
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:23 schreef lcicle het volgende:
Met envelop erbij zit je toch snel aan de 2 euro per stuk, ook al lijkt het vaak goedkoper. Veel bijkomende kosten maken dat het daar toch bij in de buurt komt.
En 80 kaartjes is wei-nig
de helft moet naar China & Japan dus ik vind de totaalkosten hoog zat haha
maar je hebt gelijk, vaak komt er idd nog een vlop bij. Maar ik weet wel wat ik er ongeveer voor over heb en daar zoek ik ook naar zeg maar. En mja dat budget-verhaal zorgt er wel ook voor dat ik echt alleen mensen een kaart stuur die ik een kaart wil sturen en de aangetrouwde tante van de buurman van mn oma die eh nouja, die zoekt het maar uit

Hoe doen jullie dat eigk met wie wel/wie niet een kaartje? Waar leg je die grens zeg maar?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 april 2009 @ 16:30:23 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_67868045
MIjn offerte ligt voor 125 kaarten inclusief een gevoerde envelop op 2,23 per stuk. Best veel geld, maar ik wil het zo graag en als je zwanger bent doe je gewoon rare dingen. Toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 16:35:27 #59
5428 crew  miss_sly
pi_67868220
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

de helft moet naar China & Japan dus ik vind de totaalkosten hoog zat haha
maar je hebt gelijk, vaak komt er idd nog een vlop bij. Maar ik weet wel wat ik er ongeveer voor over heb en daar zoek ik ook naar zeg maar. En mja dat budget-verhaal zorgt er wel ook voor dat ik echt alleen mensen een kaart stuur die ik een kaart wil sturen en de aangetrouwde tante van de buurman van mn oma die eh nouja, die zoekt het maar uit

Hoe doen jullie dat eigk met wie wel/wie niet een kaartje? Waar leg je die grens zeg maar?
Ow, daarin zijn wij gelukkig allebei even simpel: wij sturen kaartjes naar wie wij ene kaartje willen sturen. Schoonouders hebben een grote kennissenkring (via de kerk enzo) en iedereen leeft zo mee, dus het zou zo leuk zijn als we die en die en die ook ene kaartje sturen. Wij hebben gezegd dat als ze willen dat die mensen een kaartje krijgen, ze het maar moeten inscannen en mailen
Schoonvader (geloof ik) zei ook al: wij willen de extra kaartjes dan wel betalen, maar ik wil dat gewoon niet. Het is ons kind, ons kaartje en we sturen het alleen naar de mensen die wij willen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 april 2009 @ 16:36:49 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67868260
en toch vind ik een prijs van125 euro meevallen, t idee alleen van 2 euro per stuk klinkt veel, stom eigenlijk

en ja waar leg je de grens? bij je kerstkaartenlijst?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67868460
nee geen 125 euro, 125 stuks keer 2,25. Das bijna 300 euro

Laat ik voorop stellen, als ik het geld had dan zou ik het waarschijnlijk ook doen haha daar niet van. Maar op dit moment hebben wij niet zoveel geld over voor geboortekaartjes, vandaar dat de kosten toch een beetje binnen de perken gehouden moeten worden.
Miss_sly dat hebben wij dus ook! Mijn moeder en schoonmoeder zijn zo verguld met het feit dat ze oma worden dat ze de hele wereld op de hoogte willen stellen. En of we dan ook even kaartjes wilden sturen naar die en die en die, die wij allebei nog nooit gezien hebben Nouja dat gaat me eigenlijk toch ook wel een beetje te ver en dat heb ik ook gezegd. "oh maar anders geef je toch een stapeltje kaarten? dan stuur ik ze zelf wel." mja maar het idee blijft hetzelfde dan dat hoeft voor mij dus niet zo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 april 2009 @ 16:46:23 #62
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67868596
Oh ja Huuphuup, herkenbaar . Ik heb het ook niet gedaan.

Hier trouwens 90 kaartjes besteld (zelfgemaakte) voor 100 euro. Valt best mee dan eigenlijk.
pi_67868705
Grootouders hebben vaak niet in de gaten dat de kaartjes zo duur zijn..

Wij hebben sommige vrienden van Opa's en Oma's wel een kaartje gestuurd, omdat we die persoonlijk kenden. Maar daar lag de grens dan ook
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 16:58:40 #64
5428 crew  miss_sly
pi_67869084
Sowieso wil ik mensen persoonlijk kennen, anders stuur ik zeker geen kaartje. Een paar van de mensen die mijn schoonouders graag zouden zien dat ze een kaartje krijgen, kent schaap wel min of meer, maar alleen omdat het kennissen van zijn ouders zijn, niet omdat hij zelf iets met ze heeft. En daar ga ik geen kaartjes heen sturen. Het is ons kind, onze berichtgeving, ons delen met mensen waarmee wij het willen delen.

En eerlijk gezegd heeft het bij mij echt niets met de kosten te maken. Al kregen we de kaartjes gratis, dan nog wilde ik dat niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 april 2009 @ 17:02:25 #65
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67869236
Wij hebben de kaartjes weer zelf ontworpen en besteld bij Hema. Lekker makkelijk (en goedkoop) 72 kaartjes voor 90 euro.
Heb ze nét gevouwen en in de enveloppen gestoken. Als het printen van de etiketten beetje wil lukken, kan ik hem dit weekend posten

Deze is totaaaal anders dan die van Noah trouwens. En heel roze
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:35:05 #66
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67870271
laat dan zie-ien!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67870786
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:35 schreef pinquit het volgende:
laat dan zie-ien!
hahaha ik dacht psies hetzelfde
ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie kaartje Tex!
En hoe is de afdrukkwaliteit van de hema dan verder? Heb je er echt een wenskaart-idee bij of is het meer zo'n fotokaart die je ook met kerst wel eens voorbij ziet komen?
Ik heb echt totaal geen ervaring met iets laten drukken waar dan ook (zelfs foto's niet tenzij ze van een rolletje komen...)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 april 2009 @ 18:19:14 #68
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67871527
Het is wel echt gewoon een kaartje, dubbelzijdig. De experts zullen het verschil wel zien, maar ik vind het prima.
Alleen heb ik .jpg bestanden gebruikt, wat bij de lettertjes niet zo heel mooi wordt. Dus dat was niet zo slim Maar het valt niet echt op eigenlijk, alleen als je goed kijkt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67874118
foto Tex
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:05:50 #70
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67876776
Ik zag een leuk Charlie en Lolakaartje in het vorige topic! Wat leuk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 23:33:14 #71
43556 miss_dynastie
pi_67881744
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:58 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso wil ik mensen persoonlijk kennen, anders stuur ik zeker geen kaartje. Een paar van de mensen die mijn schoonouders graag zouden zien dat ze een kaartje krijgen, kent schaap wel min of meer, maar alleen omdat het kennissen van zijn ouders zijn, niet omdat hij zelf iets met ze heeft. En daar ga ik geen kaartjes heen sturen. Het is ons kind, onze berichtgeving, ons delen met mensen waarmee wij het willen delen.

En eerlijk gezegd heeft het bij mij echt niets met de kosten te maken. Al kregen we de kaartjes gratis, dan nog wilde ik dat niet.
En een geboortekaartje is toch ook een uitnodiging? Althans, ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken, maar toch, grote kans dat die mensen dan ook langs willen komen. Ik geef jullie groot gelijk!

En ik ben ook razend benieuwd naar het kaartje van Hannah
pi_67881929
wij hebben de opa's en oma's 1 extra kaartje gegeven, juist om in de tas te kunnen stoppen zodat ze die aan iedereen konden laten zien.

mijn schoonvader is gepensioneerd huisarts, dus die heeft veeeeeeeeeeeel bekenden/kennissen die hij graag wou laten weten dat zijn kleinzoon geboren was. Nou prima, maar al die oude assistentes en patienten hoeven dus echt geen kaartje .
pi_67882028
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:40 schreef p_iglet het volgende:
wij hebben de opa's en oma's 1 extra kaartje gegeven, juist om in de tas te kunnen stoppen zodat ze die aan iedereen konden laten zien.

mijn schoonvader is gepensioneerd huisarts, dus die heeft veeeeeeeeeeeel bekenden/kennissen die hij graag wou laten weten dat zijn kleinzoon geboren was. Nou prima, maar al die oude assistentes en patienten hoeven dus echt geen kaartje .
ja dat vind ik een prima oplossing. Maar wat mij betreft dus niet gewoon een stapel van 20 kaartjes ofzo geven die zomaar naar allerlei mensen gestuurd kunnen worden die wij niet eens kennen. Het kost al genoeg en het voelt gewoon raar

We zijn hier hoogstwaarschijnlijk uit het gedichtje dat op het kaartje moet hopen dat we hierbij blijven want ik vind em erg lief en leuk!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67882093
Ik kon niet kiezen
En toen zag ik wel een mooi kaartje en ja dan ben je 350 euro kwijt.
Dat wil ik dan ook niet. Ik kon gewoon echt niet kiezen.
Dus heb ik er voor gekozen om het niet te doen.


Ik ben ook heel benieuwd naar het kaartje.
ZIEN
pi_67888644
Ja huup het is een heel mooi gedichtje

Één extra kaartje geven vind ik ook wel een goed idee trouwens. Al denk ik sowieso niet dat we hier opa's en oma's hebben die daar moeilijk over zouden doen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67888816
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:54 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha ik dacht psies hetzelfde
ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie kaartje Tex!
En hoe is de afdrukkwaliteit van de hema dan verder? Heb je er echt een wenskaart-idee bij of is het meer zo'n fotokaart die je ook met kerst wel eens voorbij ziet komen?
Ik heb echt totaal geen ervaring met iets laten drukken waar dan ook (zelfs foto's niet tenzij ze van een rolletje komen...)
ik bouwde de fotoapplicaties voor Hema en andere.. prima afdrukkwaliteit hoor maar toch wel echt beter voor foto's dan voor geboortekaartjes
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 10:40:19 #77
5428 crew  miss_sly
pi_67889027
Dat idee van een extra kaartje voor in de tas vind ik een goeie Hoeven ze toch niet met hun eigen mooie om-te-bewaren kaartje rond te lopen, maar kunnen ze wel een echte laten zien. Tja, en als ze dat dan weggeven, is het hun probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:47:45 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_67889273
Hier hebben we nog steeds kaartjes over, ondanks dat de grootouders extra kaartjes gehad hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67889588
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:35 schreef Dakota het volgende:

[..]

ik bouwde de fotoapplicaties voor Hema en andere.. prima afdrukkwaliteit hoor maar toch wel echt beter voor foto's dan voor geboortekaartjes
Okay goed om te weten.
Ik wil wel iets wat echt van wenskaart-kwaliteit is strakjes zeg maar, als je me volgt. Dus dat wordt toch gewoon naar een drukker dan denk ik. Ook niet erg
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:11:06 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_67890107
Huup en dan is er nog verschil tussen digitaal drukken en gewoon drukken. Digitaal drukken is stiekum printen, maar dan op een kwaliteit dat je bijna geen onderscheid kan maken met 'gewoon' drukken. Het gaat ook op speciale machines e.d. Vraag me niet precies hoe het werkt, maar als ik voor mijn werk kleine oplages moet hebben, bijvoorbeeld 200 kaartjes, dan gaan die bijna altijd met digitale druk, gewoon omdat het goedkoper en sneller is. En het kan ook gewoon in alle kleuren voor zover ik weet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67890184
Hmm.. maar je kunt meestal wel een proefdruk aanvragen toch? Is dat er echt maar eentje of zou je gewoon kunnen vragen om 1 digitale proefdruk en 1 gewone druk? Om te vergelijken voor jezelf zeg maar. Of is dat gewoon drukken teveel gedoe voor een drukkerij om voor 1 kaartje te doen?

*moetnogveelleren
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67894205
Wij hadden express 10 kaartjes extra besteld, om ook aan de opa's en oma's te geven om uit te delen, bleek dat we sowieso van de drukker wat kaarten voor de break hadden gekregen..hadden dus zo maar 20 kaarten over. Even gechecked bij vriendinnen en eigenlijk had iedereen meer gekregen dan ze besteld hadden, dus dat had ons een euro of 20 kunnen schelen...misschien een tip!

En o ja, ik merkte ook pas voor het eerst dat het ontvangen van een kaartje blijkbaar als uitnodiging voor kraamvisite geldt toen wij vage ooms en tantes een geboortekaartje hadden gestuurd...wees gewaarschuwd!
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 14:04:53 #83
5428 crew  miss_sly
pi_67895350
Dat het ook als uitnodiging gezien kan worden, had ik me niet eens gerealiseerd. Nog een extra reden om zorgvuldig uit te kiezen wie we een kaartje sturen. Ik hou niet van al die vreemde mensen over de vloer
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67896134
Huuphuup, als je een drukproef aanvraagt (ik schreef -proep, we zijn met potty-training bezig ) is dat bijna altijd een (digitale) print. Voor conventioneel drukwerk moeten zogenaamde platen gemaakt worden, voor elke kleur 1 plaat. Dat maakt het nogal kostbaar om 1 drukproef te maken.

Standaard kaartjes uit een collectie (boek) worden kaal (zonder tekst) aangeleverd aan de drukker. Deze drukt daar dan meestal gewoon op de conventionele manier de tekst in, met een plaat dus. Hiervan krijg je vaak gewoon een printje als drukproef.

Bij digitaal drukwerk krijg je een 'echte drukproef', zoals het gaat worden dus. Soms niet uitgesneden of gevouwen, maar de kleuren zijn dan wel (bijna) hetzelfde. Bijna.. omdat 100% kleurovereenkomst niet gegarandeerd kan worden.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_67897078
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:34 schreef lcicle het volgende:
Huuphuup, als je een drukproef aanvraagt (ik schreef -proep, we zijn met potty-training bezig ) is dat bijna altijd een (digitale) print. Voor conventioneel drukwerk moeten zogenaamde platen gemaakt worden, voor elke kleur 1 plaat. Dat maakt het nogal kostbaar om 1 drukproef te maken.

Standaard kaartjes uit een collectie (boek) worden kaal (zonder tekst) aangeleverd aan de drukker. Deze drukt daar dan meestal gewoon op de conventionele manier de tekst in, met een plaat dus. Hiervan krijg je vaak gewoon een printje als drukproef.

Bij digitaal drukwerk krijg je een 'echte drukproef', zoals het gaat worden dus. Soms niet uitgesneden of gevouwen, maar de kleuren zijn dan wel (bijna) hetzelfde. Bijna.. omdat 100% kleurovereenkomst niet gegarandeerd kan worden.
ah ok, thanks voor de informatie
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:21:37 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67897365
Ik ben nog steeds aan het broeden op een tekst voor op het kaartje.

Dat wat we bij Sasha hadden vond ikzelf zo enorm mooi, maar ik kan dus niet echt iets vinden wat ik van hetzelfde niveau mooi en lief vind.
Ik heb gedacht over erop voortborduren, dus een soortgelijk iets, maar dat is te veel gezocht en verder weet ik het echt niet dus...
Gelukkig hebben we nog een week of 19-20
***
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 23:29:17 #87
5428 crew  miss_sly
pi_67913535
Ik heb net 3 proefexemplaren besteld
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:21:00 #88
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67999518
Zoals beloofd het kaartje van Hannah:





Jaja, ook deels "geïnspireerd" door het kaartje van Lena van Lishe
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67999728
Wat onwijs leuk. Heeft Noah die tekening gemaakt?
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:27:10 #90
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67999781
De voorkant is door Noah (4 jaar) gemaakt ja!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:31:49 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000045
Mooi Tex!

Die inspiratie van dat dochter en zusje had ik ook al opgeslagen voor het kaartje bij ons.

*snip*
Ander keertje...

[ Bericht 37% gewijzigd door BE op 14-04-2009 11:37:09 ]
***
pi_68000083
Wat leuk Tex!
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:37:00 #93
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68000259
Heel mooi door eenvoud, texel
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:38:11 #94
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68000314
BE, mag ik eerlijk zijn? Waarom niet 1 sterke regel ipv zo veel tekst?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_68000392
Awww wat een lief kaartje Tex!! Die tekening is zoooo leuk!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_68000426
Even deze spammen. Hij is dan wel niet van Tomas of Yara maar ik heb hem gemaakt (voor m'n zusje)



en de binnenkant hier groter te bekijken:

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:41:41 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000439
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:38 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, mag ik eerlijk zijn? Waarom niet 1 sterke regel ipv zo veel tekst?
Eerlijk mag altijd.
EN die ene sterke regel ben ik helemaal voor, als ik hem maar kon verzinnen.
***
pi_68000511
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:27 schreef texelonia het volgende:
De voorkant is door Noah (4 jaar) gemaakt ja!
Echt leuk! Heerlijk roze ook

(en ja, dat dochter/zusje van van Lishe is echt mooi he? Ik heb het bij Yara ook gebruikt!)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:35 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000555
Die is ook heel gaaf TearSong!
Heb je dat met die muisjes zelf gedaan? Of is dat op de computer gedaan?
***
pi_68000670
Leuk & lief kaartje Tex!
TS, die is ook gaaf zeg!
pi_68000702
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Die is ook heel gaaf TearSong!
Heb je dat met die muisjes zelf gedaan? Of is dat op de computer gedaan?
Nee zelf, was een rotwerk Dus dat is eerst van een pak muisjes de witte en de blauwe sorteren (er zaten meer blauwe muisjes dan witte in het pak overigens ) en dan de letters op de beschuitjes maken (met uitsteekvormpjes als een soort mal, heel handig). Op de computer was een mogelijkheid geweest maar ik wilde het 'echt' doen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:51:52 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_68000769
Hmm, verversen is ook een optie

Sorry BE
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:55:45 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000897
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:51 schreef Troel het volgende:
Hmm, verversen is ook een optie

Sorry BE
Que?
Ik mis iets...
***
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:56:20 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000920
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:49 schreef TearSong het volgende:

[..]

Nee zelf, was een rotwerk Dus dat is eerst van een pak muisjes de witte en de blauwe sorteren (er zaten meer blauwe muisjes dan witte in het pak overigens ) en dan de letters op de beschuitjes maken (met uitsteekvormpjes als een soort mal, heel handig). Op de computer was een mogelijkheid geweest maar ik wilde het 'echt' doen.
Ik vind het echt supertof eruit zien!
***
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:56:58 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_68000932
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Que?
Ik mis iets...
Ik had gezien dat je gepost had en miste vervolgens die post dus ik betichtte je ervan je eigen post gedeleted te hebben, maar ik had gewoon een oud scherm open staan

(En ik vond het al zo raar dat je het verwijderd zou hebben, want er stond niets bijzonders is )

Zwangerschapsdementie ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68000945
Ook leuk zeg, met die muisjes!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:59:14 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68001005
Troel!
***
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:59:58 #108
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68001034
Erg leuk gedaan, Tearsong. En dat het 'echt' is is eigenlijk veel leuker
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:23:26 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68001789
leuke kaart Tearsong !
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:24:10 #110
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_68001822
Gaaf Tearsong!
Wat leuk om dat zo voor je zus te kunnen doen!

Tex, wat lief, het kaartje 'gemaakt' door Noah!
En ik zie dat we een trend gezet hebben.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_68003118
Leuk dat Noah die tekening gemaakt heeft, dat maakt zo'n kaartje heel persoonlijk, echt heel mooi vind ik hem!
En die met die muisjes, wow! Wat een werk, gelukkig dat het maar een korte naam was Ook echt heel leuk!

En het is hier nog laaaang niet van toepassing maar mocht er ooit een tweede komen dan vind ik dat Dochter/zusje ook wel erg mooi
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 april 2009 @ 13:07:48 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68003166
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:49 schreef TearSong het volgende:

[..]

Nee zelf, was een rotwerk Dus dat is eerst van een pak muisjes de witte en de blauwe sorteren (er zaten meer blauwe muisjes dan witte in het pak overigens ) en dan de letters op de beschuitjes maken (met uitsteekvormpjes als een soort mal, heel handig). Op de computer was een mogelijkheid geweest maar ik wilde het 'echt' doen.
hahahahah, had je er ook plakvingers van? k heb dat laatst ook gedaan bij een felicitatie bij geboorte. wat een klere werkje was dat

Tex lief kaartje!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_68003207
Wow tex en tearsong... mooi hoor!!
pi_68003210
Aaahw Tex dat kaartje voor Hannah is echt heel tof hij schittert in eenvoud maar is toch heel mooi en persoonlijk. En wat een leuke foto van jullie meisje aan de binnenkant <3

Tearsong wauw wat een werk maar het resultaat mag er wezen! Heel gaaf geworden zo
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 13:12:24 #115
5428 crew  miss_sly
pi_68003310
Wat een mooi kaartje tex Leuk dat Noah dat getekend heeft!

Tearsong, wat een werk maar wat een leuk resultaat! Heel mooi
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68003423
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

hahahahah, had je er ook plakvingers van? k heb dat laatst ook gedaan bij een felicitatie bij geboorte. wat een klere werkje was dat
eens maar nooit meer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:21:37 #117
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_68003607
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:

En het is hier nog laaaang niet van toepassing maar mocht er ooit een tweede komen dan vind ik dat Dochter/zusje ook wel erg mooi
Vermeld je er dan even de copywrite bij? Duimen dat je een meisje krijgt.
De eerste opzet was met Zoon/Broer.

Tearsong, heb jij het kaartje van Yara hier al 's gepost? Want nu ben ik natuurlijk heul nieuwsgierig!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_68003919
Tex, wat een onwijs leuk kaartje!!
Tearsong, wat goed gemaakt!!

* Vicky gaat eens bellen voor de proefdruk.. is al weer meer dan een week geleden dat ik 'm aangevraagd heb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68004537
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:21 schreef Lishe het volgende:

[..]

Vermeld je er dan even de copywrite bij? Duimen dat je een meisje krijgt.
De eerste opzet was met Zoon/Broer.

Tearsong, heb jij het kaartje van Yara hier al 's gepost? Want nu ben ik natuurlijk heul nieuwsgierig!
Geen idee eigenlijk. Zal ik hem nog eens op herhaling doen?

Voorkant (vierkant kaartje):



Binnenkant:

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:36:21 #120
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68005904
Dat kaartje van Hannah Superlief getekend door Noah!
En mooie kaartjes tearsong!
Saartje
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:13:07 #121
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68007360
moest even lachen

Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_68014655
Mooi Tearsong!!

Proefdruk is goedgekeurd door ons
Heb de enveloppen in huis Kan adressen gaan opschrijven
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68016704
Wat mooi Tearsong!
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:46:14 #124
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68018840
De tekening van Noah erbij. Leuk gedaan Tex!

En wat een werk met die muisjes! Het resultaat is wel supergaaf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 15 april 2009 @ 10:07:50 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_68031905
Ik vind hannah's kaartje ook echt geweldig superleuk dat noah hem heeft gemaakt en wat een leuke foto!!!
en tearsong wat een tof kaartje met die beschuitjes zeg knap gedaan joh!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 18:44:20 #126
5428 crew  miss_sly
pi_68047328
3 van de 4 proefkaartjes zijn binnen en eentje vind ik toch wel erg mooi
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68047489
Fijn miss_sly

Ik ben zo benieuwd wanneer mn lief eindelijk een knoop doorhakt en voor hemzelf bepaald wat ie wil tot nu toe komt er niet heel veel zinnigs uit em... En dat terwijl we al een heel eind op weg zijn!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68049355
ben benieuwd Miss_sly!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68050408
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:49 schreef huuphuup het volgende:
Fijn miss_sly

Ik ben zo benieuwd wanneer mn lief eindelijk een knoop doorhakt en voor hemzelf bepaald wat ie wil tot nu toe komt er niet heel veel zinnigs uit em... En dat terwijl we al een heel eind op weg zijn!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_68051023
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:13 schreef innepin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hahaha

ja dat dus
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68052910
tex, heel erg leuk! en wat een mooi meisje is hannah toch! mét het befaamde kuiltje in haar wang!!!
en tearsong, ook al zo mooi, allebei de kaartjes!
pi_68146885
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Allereerste post op FOK en gelijk linkjes neergooien... riekt een beetje naar spam...
Voor informatie van het kopen van een reclamebanner verwijs ik je graag naar pr@fok.nl

spam?!?
ik laat gewoon weten wat goed is bevallen en welke ook leuk zijn :S
ben gewoon een particulier (vrouw 34) die net een kindje heeft gekregen en een leuk (naar mijn idee) geboortekaartje heeft gevonden
en ik ben inderdaad net nieuw op fok, is iedereen toch ooit geweest
waarom zo'n reactie?
pi_68147220
om nog even (maar dan zonder www en de .nl)
te laten weten

goede ervaringen met elkaartje en de kaartjes van schattekus vonden we ook erg leuk
pi_68147449
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 19:22 schreef suikertaart het volgende:

[..]

spam?!?
ik laat gewoon weten wat goed is bevallen en welke ook leuk zijn :S
ben gewoon een particulier (vrouw 34) die net een kindje heeft gekregen en een leuk (naar mijn idee) geboortekaartje heeft gevonden
en ik ben inderdaad net nieuw op fok, is iedereen toch ooit geweest
waarom zo'n reactie?
Omdat er helaas een heleboel mensen zijn die alleen maar een account op Fok! aanmaken om hun eigen bedrijf/website/wat dan ook te promoten, en het forum is geen reclamezuil, dus daar wordt hard tegen opgetreden. Iemand die dan als eerste en enige post alleen maar een linkje geeft, is dus verdacht als spammer
Maar kom gezellig meekletsen, dan vindt niemand het erg meer
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_68515001
Ik kwam zojuist deze website tegen waar echt enorm leuke, bijzonder en zeker originele en ook nog eens aparte ( ) kaartjes op staan:
http://www.cardworkbaby.nl/
Een collectief van een aantal ontwerpers, verzameld op 1 website.
Jullie geloven me toch wel als ik zeg dat ik deze website niet als spam bedoel he?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 29 april 2009 @ 22:55:44 #136
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68515336
Damn, die zijn leuk!
Je zou dr bijna een baby voor gaan bouwen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68595391
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef TearSong het volgende:
Even deze spammen. Hij is dan wel niet van Tomas of Yara maar ik heb hem gemaakt (voor m'n zusje)

[ afbeelding ]

en de binnenkant hier groter te bekijken:

[ afbeelding ]
Tof zeg!
pi_68878033
Wij hebben net de aangepaste voor- en achterkant van ons geboortekaartje ontvangen, en het is echt zoooo leuk geworden!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69005489
Als je wilt adverteren op fok kun je contact opnemen met de PR

[ Bericht 56% gewijzigd door Lois op 14-05-2009 10:36:04 ]
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:33:31 #140
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69092369
Ik ben op zoek naar vergelijkbare kaartjes als de 'beestenboel collectie' van onderstaande site.
Mijn vriendin & ik vinden deze ontzettend leuk, maar 50 voor 270,- vinden wij toch wel prijzig.
Iemand iets soortegelijks ergens gezien?

site:
klik


Thx DJMO

[ Bericht 21% gewijzigd door Brooklynn op 16-05-2009 18:45:14 ]
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 mei 2009 @ 18:38:00 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69092484
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:33 schreef Brooklynn het volgende:
site:
http://www.babydesign.nl/index.php/geboortekaartjes/index/
hoe zet je zoiets in een klik-link? :@
1[url=http://www.babydesign.nl/index.php/geboortekaartjes/index/]klik[/url]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:53:22 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69094478
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:33 schreef Brooklynn het volgende:
Ik ben op zoek naar vergelijkbare kaartjes als de 'beestenboel collectie' van onderstaande site.
Mijn vriendin & ik vinden deze ontzettend leuk, maar 50 voor 270,- vinden wij toch wel prijzig.
Iemand iets soortegelijks ergens gezien?

site:
klik


Thx DJMO
Mijn hemel wat een geld idd!
Heb je niet een creatieve geest in je omgeving die een beestje zou kunnen tekenen?
***
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:12:28 #143
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69095033
Zelf was ik al bezig met het Prtscrnen van de plaatjes, en bij geboortecollectie.nl, bij het zelf ontwerpen, de plaatjes plakken Alleen hebben ze daar niet altijd de goede kleur, wat de kaartjes juist zo leuk maakte.

Nu had ik die eerste met die aap, de voorkant wel goed gekregen, maar de binnenkant en achterkant waren andere kleuren. Ik heb geen photoshop dat je die kleur net om die aapjes een goede kleur kan geven. Maar zo was ie ook best leuk, en het scheelt 100,- in kosten als we er 50 willen.

Al zullen ze er bij Babycollectie niet zo blij mee zijn, maar dit hoeven ze natuurlijk niet te weten
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:19:13 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69095253
Wellicht is er hier nog iemand die evt. zou willen helpen? Er zijn nog wel wat photoshop-wizzards hier.
Het is idd wel niet helemaal fair natuurlijk, maar goed...

Het egeltje dat ik wil gaan gebruiken staat ook op hema-rompers en er zijn stickers van te bestellen en bij goodmoodkids kan je het als print op kleding bestellen. Genoeg verspreiding vond ik om het ook te gebruiken.
***
pi_69095574
Brooklynn, er is iemand de waarschijnlijk veel tijd in die ontwerpen gestoken heeft, dus jatten is niet zo netjes inderdaad. Bovendien krijg je van een printscreen bepaald geen mooie afdrukken..
En wanneer je een linkje naar hun site plaatst, is je post waarin je aangeeft hun ontwerpen ongeoorloofd te gaan gebruiken, zo te vinden Niet dat ze daar verder iets mee kunnen, maargoed
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Moderator zaterdag 16 mei 2009 @ 20:32:54 #146
5428 crew  miss_sly
pi_69095727
Ik vind het exact namaken eigenlijk ook niet heel erg chique. Probeer iemand te vinden die in die stijl iets kan maken, dat is prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:37:42 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69095866
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het exact namaken eigenlijk ook niet heel erg chique. Probeer iemand te vinden die in die stijl iets kan maken, dat is prima.
Vandaar dat ik idd ook vroeg of hij niet een creatieve geest in de omgeving had...
Beter iets in die stijl maken dan letterlijk kopieren...
***
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:01:34 #148
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69096742
Ja, dat is ook wel weer waar. Niet erg netjes ook. Maar we vinden ze zo leukk al mag dit natuurlijk geen excuses zijn.
We zoeken maar weer verder..
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69104268
Als jullie ze écht zo leuk vinden, kan je ze toch ook gewoon daar bestellen.... Het is wel veel geld, maar volgens mij zijn geboortekaartjes altijd wel prijzig. Ik vind het zelf wel het geld waard... maar das mijn mening.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69104536
Pfoe, ik vind ook wel dat iets moois best wat mag kosten maar 270 voor maar 50 kaartjes valt voor mij toch wel in de categorie dat ik het geld niet eens zo even zou hebben liggen, laat staan dat ik het er voor over zou hebben
pi_69114616
270 euro voor 50 kaartjes vind ik ook wel heel erg duur!
Al ben ik nu ook 160 euro voor 50 kaartjes kwijt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 13:06:24 #152
5428 crew  miss_sly
pi_69114763
Wij hebben een voorbeeldkaartje aan mijn collega die handig is met photoshop gegeven. Niet dat we die precies willen namaken, maar omdat we iets in die stijl willen. Het kaartje op zich vonden we wel mooi, maar het was een los vel en ene kaartje en dat wil ik absoluut niet.

Nog geen idee hoeveel we uiteindelijk kwijt zijn voor het kaartje en h oeveel we er moeten hebben. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen het laten drukken of het digitaal laten printen? Kwaliteitsverschil?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69114893
Onze kaartjes kosten ook 170 euro voor 50, maar omdat we het kaartje aan laten passen komt daar nog iets van 50 euro bij, plus nog kosten voor een proefdruk. Maar het kaartje word zoooo mooi! En helemaal hoe wij het willen dus, vind ik wel wat waard.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 17 mei 2009 @ 22:55:11 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69135105
hier ondertussen denken we er wel uit te zijn.
van een bestaand kaartje hebben wij een andere totaal andere varriatie in gedachten zitten, we moeten het alleen nog even in elkaar frobelen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69135302
Wij hebben na 2 eerdere en totaal andere proefdrukjes nu van de week een derde proefdrukje in de bus gekregen en daar ben ik helemaal blij mee! Heb m bij poobies zelf in elkaar geknutseld, en ik vind t zooooo'n [insert naam ukkepuk] kaartje
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_69137003
miss_sly, bij echt drukwerk gebruikt men voor elke kleur 1 drukgang. Dit kan heel mooi zijn als je kaartje maar 1 of 2 kleuren heeft. Je kunt op die manier ook een exacte kleur uit bijv. een kleurenwaaier kiezen. Nadeel is wel dat het veel duurder is dan digitaal print/drukwerk.
Digitaal print/drukwerk (ze noemen het soms anders) is in principe gewoon geprint, maar dan op een veredelde printer. Als het een goede printer is, zie je als 'leek' nauwelijks verschil.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 07:48:59 #157
5428 crew  miss_sly
pi_69140369
Thanks Icicle.

Ik heb zo gauw geen idee hoe dat met ons ontwerp zit. Als dat klaar is, mag ik dan eens een bestandje naar je mailen, zodat je kunt kijken of drukken echt beter zou zijn dan printen? Qua aantal kleuren en otnwerp, bedoel ik dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69140702
Mailen mag altijd Al geeft digitaal printwerk tegenwoordig echt een super resultaat (bij een goede drukker).
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 18 mei 2009 @ 09:16:48 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69141416
Miss, als je geen voorbeelden bij de hand hebt en twijfelt, wil ik je wel een kaartje van Lena sturen. Die is echt helemaal goed geworden en digitaal gedrukt. Die van Luuke is echt minder van kwaliteit, en volgens mij ligt dat echt aan het papier. (Papier van Luuk is kartoniger, die van Leen veel gladder.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 18 mei 2009 @ 20:37:09 #160
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69164017
Zulke lieve kaartjes: http://www.pimpelmees.com/
Ik heb de link gelijk toegevoegd aan de OP-lijst
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 20:41:00 #161
5428 crew  miss_sly
pi_69164197
Ow Lishe, wat lief.
Ik heb werkelijk geen idee, ben een complete noob als het gaat om druk- en printwerk enzo. En ik wil graag dat het heel mooi wordt, maar het hoeft niet duurder als het goedkoper net zo mooi wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 mei 2009 @ 20:51:55 #162
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69164776
Miss_sly, ik ben dol op echt drukwerk en kies daar weer voor (ondanks dat het echt wel een stuk duurder is)
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 18 mei 2009 @ 20:58:16 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69165154
WIj hadden 2 kleuren en zijn uiteindelijk voor print-werk gegaan. Zoals Icicle zeg is daar voor een leek bijna niet uit te halen hoe of wat. En we hadden een proefprint laten doen om de kleuren te checken.

Ik heb vanmiddag ons kaartje geschetst! Binnenkort maar eens bij mijn vriendinnetje langs om te vertellen wat we willen (als F. het met mijn opzetje eens is) en vragen of zij hem wil/kan maken voor ons.
***
  maandag 18 mei 2009 @ 21:01:35 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_69165358
Achteraf gezien is het jammer dat dat van ons echt gedrukt is op kant en klare kaartjes, anders was het een stuk makkelijker geweest een aantal dingen aan te passen en het kaartje voor een tweede te gebruiken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 mei 2009 @ 21:05:44 #165
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69165597
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 18 mei 2009 @ 21:06:13 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69165630
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:01 schreef Troel het volgende:
Achteraf gezien is het jammer dat dat van ons echt gedrukt is op kant en klare kaartjes, anders was het een stuk makkelijker geweest een aantal dingen aan te passen en het kaartje voor een tweede te gebruiken
Huh? Die snap ik even niet? Kan dat nu niet alsnog dan?
***
  maandag 18 mei 2009 @ 21:27:47 #167
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69166773
Rocka, ik kan me ook voorstellen dat het voor iemand met oog daarvoor zo is hoor. Maar ik vond de kwaliteit van lena's kaartje al zoveel beter. Voor ons voldoende iig.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 21:34:30 #168
5428 crew  miss_sly
pi_69167108
Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld niet zomaar mogelijk is om een proefdruk te vragen, terwijl je wel een proefprint gemakkelijk kan laten maken, toch? Dus is het lastig vergelijken voor leken als wij.

Ik denk dat ons kaartje iets van 3-4 kleuren krijgt; maakt dat nog iets uit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 mei 2009 @ 21:58:29 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_69168276
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Huh? Die snap ik even niet? Kan dat nu niet alsnog dan?
Nee, dat is het nadeel van standaardkaartjes. Als je dat in andere kleuren wilt is dat vaak gewoon niet mogelijk. En vindt het ook wat om dan op een andere manier dat te regelen, want dan ben je denk ik gewoon de overeenkomsten kwijt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 mei 2009 @ 22:00:52 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69168381
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, dat is het nadeel van standaardkaartjes. Als je dat in andere kleuren wilt is dat vaak gewoon niet mogelijk. En vindt het ook wat om dan op een andere manier dat te regelen, want dan ben je denk ik gewoon de overeenkomsten kwijt
Oh zo... ik dacht dat je alleen een andere naam wilde.
Je kan het natuurlijk altijd informeren... mss hebben ze wel een print-afdeling die het wel kan ook...
***
  maandag 18 mei 2009 @ 22:04:44 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_69168582
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh zo... ik dacht dat je alleen een andere naam wilde.
Je kan het natuurlijk altijd informeren... mss hebben ze wel een print-afdeling die het wel kan ook...
Het standaardkaartje stond al Ruben op, dat scheelde (Alhoewel ik het daardoor bijna niet meer wilde).

Ach, eerst maar eens afwachten of het een jongen of een meisje is, en dan de hormonen laten werken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69172400
Als ik me het kaartje van Brent goed herinner, was dat op geschept papier gedrukt (voor de leken: met reliëf erin). Met zo'n papier is drukken inderdaad veel en veel mooier! Die zou je niet eens mógen laten printen

Miss_sly, je betaalt bij conventioneel drukwerk per kleur (=drukgang). Een proefdruk, die ook echt gedrukt is, doen ze meestal niet omdat dat te kostbaar is.
Bedenk me net dat onze trouwkaart (die ik zelf ontworpen heb) ook gedrukt is. Mocht je daar een exemplaar van willen zien mag je even een berichtje sturen Dan kun je het verschil misschien beter zien.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 18 mei 2009 @ 23:54:53 #173
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_69174245
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:05 schreef RockabeIIa het volgende:
[ afbeelding ]
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_69188961
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Zulke lieve kaartjes: http://www.pimpelmees.com/
Ik heb de link gelijk toegevoegd aan de OP-lijst
Ooh ik zie echt geweldige kaartjes, die met die twee kleine hertjes

Maar hier gaan we (nouja ik niet hoor) het kaartje zelf tekenen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_69462191
Wel een beetje laat, maar hier alsnog ons kaartje. Laten maken bij www.rupsje.nl Hele goede service, 165 euro voor 75 kaartjes, ik ben heel blij met het kaartje

  woensdag 27 mei 2009 @ 18:39:31 #176
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_69462750
Heel gaaf Shaienne!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_69464388
Mooi kaartje Shaienne, en lief gedichtje ook
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69465683
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef lcicle het volgende:
Miss_sly, je betaalt bij conventioneel drukwerk per kleur (=drukgang). Een proefdruk, die ook echt gedrukt is, doen ze meestal niet omdat dat te kostbaar is.
Bedenk me net dat onze trouwkaart (die ik zelf ontworpen heb) ook gedrukt is. Mocht je daar een exemplaar van willen zien mag je even een berichtje sturen Dan kun je het verschil misschien beter zien.
Wij konden een proefdruk krijgen voor 75 euro

Wij hebben ons kaartje laten drukken en niet laten printen.. Dat had voornamelijk iets te maken met vriendlief die een perfectionist is


Oh en miss_sly, als je wilt zien hoe drukwerk eruit ziet kan ik je ook wel een geboortekaartje van ons sturen? Heb er nog een paar over
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:13:04 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69466032
Schattig Shaienne!
***
pi_69467402
Heel mooi Shaienne, en Roos is ook een prachtige naam vind ik!
Maarre.... ik kan het gedichtje niet lezen hoor!
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 mei 2009 @ 22:13:13 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69471110
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:46 schreef peterfan het volgende:
Heel mooi Shaienne, en Roos is ook een prachtige naam vind ik!
Maarre.... ik kan het gedichtje niet lezen hoor!
Het kaartje is klikbaar.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 19:41:11 #182
5428 crew  miss_sly
pi_69675947
Ons kaartje begint wat te worden
Mijn collega heeft, zonder exact te kopieren, een mooie eigen versie gemaakt van het voorbeeldkaartje dat we hadden. Nu nog de tekst, dat valt ook nog niet mee. Wat is het toch lastig om het allemaal goed en mooi en naar je zin te krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69677467
Leuk Miss Sly! Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Moeilijk he een tekstje? Wij houden het maar zo simpel mogelijk, maar wel met een uitspraak van ons 4 jarig neefje erop. Maar soms ben ik bang dat het te sober is....
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 20:40:06 #184
5428 crew  miss_sly
pi_69678073
Wij houden het ook heel simpel, hoor.
Ik ben er eigenlijk bijna, alleen nog de juiste zin voor het bellen voor op bezoek komen. Ik wil dus absoluut geen rijmpje ofzo daar, gewoon in nette, vriendelijke bewoording dat ze moeten bellen voor ze langskomen. Maar ik kan niet echt op een niet al te formele of afstandelijke tekst komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69678392
Wij zetten daar niets over, we verwachten in die eerste weken weinig bezoek, we werken allebei in het theaterwereldje, en ongeveer al onze vrienden en kennissen zijn aan het werk op Oerol, dus rustig zal het bij ons wel zijn

Misschien moet je er iets op zetten als Voor bewondering bellen naar... Zoiets las ik laatst ergens, maar misschien is dat al teveel een rijmpje. Of anders gewoon zo zakelijk mogelijk...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69678563
Fijn dat het opschiet met je kaartje, miss sly!
Ik vind een tekst ook zó moeilijk. Ben helemaal niet van de rijmpjes, sowieso hekel ik deze zwangerschap alles wat ook maar enigszins rozewolkerig is bedoeld Ik ga morgen alle kaartjes bij de verloskundige maar weer eens langs, hopen dat er wat inspiratie bij zit of in elk geval beter dan de twee ergste voorbeelden die ik al genoemd heb een keer, maar hier even op herhaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:53:13 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69678568
En gewoon iets als 'We vinden het fijn als je even belt voor je langs komt'.

WIj laten dat stukje weer achterwege dit keer, vorige keer is er maar 1 iemand zonder te bellen langs gekomen dus die gok wagen we wel weer.
En we hebben een heel mooi stukje (song)tekst voor op het kaartje gevonden.
***
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 20:57:10 #188
5428 crew  miss_sly
pi_69678720
Ik durf het risico niet te nemen de tekst weg te laten
Ik heb nu "Bel je even als je langs wilt komen?". Prima, niet te formeel, maar wel duidelijk, toch?

Fijn dat je een mooi stukje tekst hebt gevonden, BE!

innepin, ik was op zoek naar teksten voor het kaartje en toen kwam ik echt een (in mijn ogen, geheel persoonlijk dus) site met walgelijk zoete teksten tegen. Echt, daar zitten draken tussen

Een stukje tekst...ik heb ook wel iets, maar weet niet of ik dat op het kaartje wil. Denk ik nog even over.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:57:44 #189
57497 happyme28
I'm so happy
pi_69678738
miss_sly, op veel van de geboortekaartjes sites staan wel tips of google op 'tekst geboortekaartje bezoek' voor wat inspiratie.

Ik las 'Bel, kom en bewonder!' en die vond ik wel lollig.
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:59:37 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69678811
Dat wat je nu hebt vind ik mooi hoor miss_sly.
Gewoon simpel en duidelijk, maar niet dwingend of formeel ofzo.
***
pi_69679017
Miss Sly, dat klinkt inderdaad gewoon goed. Helder en simpel.

en fijn dat je een mooi songtekst hebt gevonden BE.

Innepin, echt
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69679096
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:57 schreef happyme28 het volgende:
miss_sly, op veel van de geboortekaartjes sites staan wel tips of google op 'tekst geboortekaartje bezoek' voor wat inspiratie.

Ik las 'Bel, kom en bewonder!' en die vond ik wel lollig.
Ohhh nou heb ik dat zitten googlen en ik lach me echt rot!

Suggesties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Etcetera.

POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 21:10:28 #193
5428 crew  miss_sly
pi_69679238
DAt zijn dan de 'grappige' innepin. Heb je ook de hele zoete gezien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:15:28 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69679449
ik krijg daar spontaan kippevel van dames....

Hier nog steeds driftig opzoek naar de juiste woorden/zinnen/stukken voor op het kaartje.
het is echt moeilijk om wat passends te vinden om toch ook *Thijs er bij te betrekken.
iets wat ik toch erg graag wil, hij hoort er toch bij.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69679690
miss sly, heb ze gezien ja... Ietsiepietsie te zoetsappig...

Bar, natuurlijk wil je Thijs erbij betrekken, is alleen maar logisch. Lijkt me erg lastig. Alleen "zusje/broertje van Thijs* " vind je te weinig?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_69679782
wij hebben wel een tekstje van internet (vanuit amber "geschreven") maar hebben er een zinnetje aan toegevoegd om het een minder zoete draai te geven

En met bellen hebben we zoiets als: wil je weten of ... op haar vader of moeder lijkt, kom dan gezellig langs, maar wel even bellen vam te voren

Ben benieuwd BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69679849
dames wat een teksten vinden jullie zeg! brrrr

En Bar, inderdaad, zoiets als Innepin zegt lijkt me mooi. Heel zuiver en open.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:23:45 #198
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69679858
zusje/broertje komt er zoiezo niet op.
dat vind ik niet zo heel veel.
daarbij ben ik bang dat ik daarmee marco tegen zijn hoofd stoot

we zitten meer in een klein gedichtje te denken, of een stukje tekst.
kwam paar weken terug wel weer een lief stukje tekst uit woezel en pip boek1, maar eigenlijk willen we iets origineels en meer van ons zelf.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69680149
ja, dat is moeilijk...

volg jullie hart, kan ik alleen maar zeggen
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:11:16 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_69681981
Voor de meiden/heren die al een kindje hebben, hoe doen jullied at met de namen?

Wij hadden bij Ruben gewoon B&F H-vE staan, maar is het normaal om er dan B, F & R H-vE van te maken?

Verder zal er puur de naam opstaan met de website en geen rare gedichtjes of rijmpjes. WEl komt er wederom in te staan "Bezoek uitsluitend in overleg"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69682206
Wij hebben op ons kaartje ook niks over eerst bellen voor je op bezoek komt staan. Neem aan dat mensen dat zelf ook wel begrijpen. En anders sturen we ze gewoon weer weg
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69682351
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:16 schreef tessie het volgende:
En anders sturen we ze gewoon weer weg
goed idee! dat gaan wij ook doen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:23:28 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_69682488
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:16 schreef tessie het volgende:
Wij hebben op ons kaartje ook niks over eerst bellen voor je op bezoek komt staan. Neem aan dat mensen dat zelf ook wel begrijpen. En anders sturen we ze gewoon weer weg
Als mijn familie mijn familie niet geweest was, dan was het ook niet nodig geweest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:24:05 #204
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69682514
Bar, ik heb eens gezien;
...., zou jij mijn beschermengel willen zijn?
Misschien te zwaar hoor maar ik vond het in hun geval erg mooi.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_69683305
Wij hadden deze tekst er op staan


En eronder onze namen: L, S en M v.d.M
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:44:46 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_69683496
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:40 schreef Igraine het volgende:
Wij hadden deze tekst er op staan
[ afbeelding ]

En eronder onze namen: L, S en M v.d.M
Dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn, maar ik gebruik eigenlijk altijd mijn achternaam ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69683825
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn, maar ik gebruik eigenlijk altijd mijn achternaam ook
In het dagelijks leven gebruik ik zelfs alléén maar mijn eigen achternaam en nooit mijn getrouwde naam. Maar voor deze gelegenheid vond ik het wel best. Het zorgt er wel voor dat het zinnetje wat lekkerder 'loopt'.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_69689769
Wij zijn niet getrouwd en 2 achternamen vind ik niet mooi.. Dan krijg je m&a. f. en v.b. en dat vind ik lelijk staan op een kaart. Bij ons staat dus m, v & a
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 07:52:16 #209
5428 crew  miss_sly
pi_69690117
Bij ons komen ook alleen de voornamen, zowel van Senna als van ons.

Vicky, had je dat bij Amber ook, alleen voornamen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69690196
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons komen ook alleen de voornamen, zowel van Senna als van ons.

Vicky, had je dat bij Amber ook, alleen voornamen?
Ja toen hadden we ook alleen voornamen. Ik vind, persoonlijk, dat het met achternasm erbij zo formeelnis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 08:05:49 #211
5428 crew  miss_sly
pi_69690250
Inderdaad, en wij willen ook niet formeel. En daarnaast dus ook verschillende achternamen, dat maakt het nog formeler, imo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69690342
Daar had ik nou de perfecte oplossing voor. Wij stonden apart Maar dat kan ook niet anders op een filmposter natuurlijk.
produced by: JvdG-T en co-produced by MvdG. Ik vond dat ik wel de producer was en M de co producer. De meeste mensen vroegen of dat niet andersom moest. Jaaa hallo wie kan hier al maanden niet zelf haar sokken aantrekken?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69690414
Tjonge zeg, vroegen ze dat echt?

Maar wel een goed idee om de namen zonder achternaam te doen, is wel lekker informeel eigenlijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69690428
mijn vriendin is ook niet getrouwd en die had dus wel de achternamen erop gezet en dat vond ik geen mooi gezicht.. eerst haar vriend en zoon en toen zijzelf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:23:20 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69690440
Ik twijfel dus ook over de achternaam.
Bij Sasha stond dat er wel bij, maar zoals we het kaartje nu willen gaan doen past het er niet echt meer bij. Wrsch laten we hem dus wel achterwege.
Hoewel ik het toch ergens wel makkelijk vind om het er wel op te hebben voor als je het kaartje naar instanties wil sturen zeg maar...

*twijfelt door...
***
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 08:25:52 #216
5428 crew  miss_sly
pi_69690474
Als je het kaartje naar instanties gaat sturen, is vak de achternaam toch ook niet voldoende? Zul je toch geboortedatum of relatienummer ofzo moeten vermelden, lijkt me?
Hoewel, het adres staat erop natuurlijk. Kunnen ze ook op zoeken, ook zonder achternaam!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69690475
nog eens in de herhaling dan is het duidelijk waat ik over praat

Ja dat vroegen ze. Nou zijn wij getrouwd en gebruik ik niet mijn meisjesnaam maar ik heb het wel zoals het formeel is op de kaart gezet. En de verloskundige heeft niet eens gereageerd dat ze op het kaartje stond als stuntcoordinator
Ow ja en zelf de foto maken voor het kaartje doe ik ook nooooit meer wat een stress in het kraambed.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69690479
das idd wel zo BE, met instanties... maar ik hoef eigenlijk niet naar zoveel instanties een kaartje te sutren.. Volgens mij geen een.. (zou niet weten waarheen eigenlijk ) en aan de hand van je postcode en huisnummer kunnen ze je ook altijd vinden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:29:16 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69690524
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:25 schreef miss_sly het volgende:
Als je het kaartje naar instanties gaat sturen, is vak de achternaam toch ook niet voldoende? Zul je toch geboortedatum of relatienummer ofzo moeten vermelden, lijkt me?
Hoewel, het adres staat erop natuurlijk. Kunnen ze ook op zoeken, ook zonder achternaam!
Ja, ik heb er bijv. ook eentje naar de huisarts gestuurd zo van 'dan snappen ze wel dat er een telgje bij is in ons gezien'. En het leek me dat die wel konden zoeken op naam en adres.
Maar idd, relatienummer erbij is wel handiger.

Nou ja goed, ik weet niet zo goed dus nog.
***
pi_69690548
De assistente van de huisarts kent ons beter dan de huisarts zelf
Ik hoef bij een van de assistentes niet eens onze geboortedatum door te geven als ik een afspraak maak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69691731
Wij hebben heel bewust gekozen voor beide achternamen (we zijn getrouwd). Ik vond het belangrijk dat alle familie waaruit ons kind geboren is vermeld stond. Alleen de achternaam van de vader zou ik persoonlijk niet gedaan hebben, mijn achternaam (= familie) is net zo belangrijk.
[OUD] Verkiezing Leukste/Mooiste Geboortekaartje!

Ook geen 'broertje van', alleen de voornaam van Oudste omdat ik vond dat Jongste ook een echt 'eigen' kaartje moest krijgen. Dit was eigenlijk ook de enige tekst die erop stond Niets over bellen en teentjes tellen, dat snappen de mensen zelf ook wel. Naderhand is dat ook gebleken, er stond niemand onaangekondigd op de stoep en onze rusttijden werden gerespecteerd.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:46:48 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69692130
Dat van dat eigen kaartje heb ik dus ook heel sterk wel Icicle.
Er komt dan wel broer op te staan, op de Lishe-manier zeg maar, maar ik heb zelf weer helemaal niks met kaartjes of gedichtjes geschreven uit naam van het broertje of zusje.
Heel stom mss, maar het is ONS kindje en daarnaast idd ook een broertje van Sasha, maar eerst en vooral is het ons nieuwe kersverse kindje, hij hoort bij ons, en pas daarna bij zijn broer zeg maar.

Krijg niet goed uitgelegd wat ik bedoel.
***
pi_69692201
Ik snap wel wat je bedoelt hoor Dat was eigenlijk ook mijn gedachte erachter! Ik heb daarom ook bewust geen foto met Oudste erop gezet, gewoon alleen de nieuwe unieke wereldburger
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 09:53:35 #224
5428 crew  miss_sly
pi_69692319
Dat van die familienamen snap ik wel, en ook van het broertje.

Ik vind zelf dan juist weer dat de familienamen niet per se hoeven, belangrijk zijn. Senna is onze dochter, van schaap en mij. Dat is het enige dat telt, dus achternamen zijn daarbij helemaal niet belangrijk. Een broertje of zusje zal ze niet krijgen, dus daar hoeven we niet over na te denken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69692367
Eens met BE, daarnaast vind ik het ook altijd raar als het geschreven is vanuit broertjes/zusjes die nog amper een normale zin kunnen uitspreken.. Nog minder leuk vind ik het als het geschreven is vanuit de baby zelf. Maar dat is ook weer smaakafhankelijk natuurlijk.

Wij hadden "Bel, kom en bewonder" en hebben daar leuke reacties op gekregen. Overigens laat ik het bij een evt. volgende wsl weg, omdat ik dit de enige leuke tekst vind en het wel aandurf, volgens mij komt er niemand onverwacht.

Ik vind "Bezoek uitsluitend in overleg" trouwens wel erg...euh cru zeg maar!
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:56:51 #226
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69692415
Daarom vind ik het nu ook zo moeilijk met *Thijs erbij.

Ach we zullen er wel uitkomen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69692511
Ik hecht veel waarde aan familie (= afkomst) zeg maar Is ook aan de namen van de kinderen te zien.. Maar als je dat juist niet bent, zijn de achterna(a)m(en) totaal niet van belang. Dan zou ik ze er ook niet op zetten. Al helemaal niet voor 'instanties'
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:01:53 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69692541
En wat namen betrefd alleen onze voornamen, anders worden het er wel heel veel verschillende achternamen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 10:02:42 #229
5428 crew  miss_sly
pi_69692560
Nee, voor de instanties sowieso niet, persoonlijk dan he. Desnoods doe ik daar wel een velletje bij met de benodigde info

Afkomst en familie zeggen mij niet zoveel. Ja, dat Senna onze dochter is, van schaap en mij, dat wel. Wat eraan vooraf is gegaan, dat vind ik dan weer minder belangrijk.


Ow ja, Bar, het lijkt meinderdaad lastig om de juiste manier te vinden. Als je je hart volgt, kom je vast op de juiste manier om *Thijs er ook bij te betrekken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 10:03:02 #230
7074 moussy
kuttekop
pi_69692575
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
Daarom vind ik het nu ook zo moeilijk met *Thijs erbij.

Ach we zullen er wel uitkomen.
dat vond ik ook heel moeilijk, dat hebben we terug laten komen in een gedichtje.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_69692714
op de linkerkant van ons kaartje komt een stukje :"namens" Amber..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:09:23 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69692723
Dat lijkt mij idd ook heel moeilijk wel ook Bar, vooral idd ook om wat jij zegt, dat dit geen volle broer of zus van Thijs wordt en je dus ook Marco nog hebt om een beetje rekening mee te houden.

Ik heb zelf trouwens ook niet zo veel met achternamen, ons naambordje op de voordeur heeft bijv. ook alleen onze voornamen. Is vast niet handig voor postbodes, maar ik vind het met zo heel erg formeel staan meteen.
***
pi_69692748
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Dat lijkt mij idd ook heel moeilijk wel ook Bar, vooral idd ook om wat jij zegt, dat dit geen volle broer of zus van Thijs wordt en je dus ook Marco nog hebt om een beetje rekening mee te houden.

Ik heb zelf trouwens ook niet zo veel met achternamen, ons naambordje op de voordeur heeft bijv. ook alleen onze voornamen. Is vast niet handig voor postbodes, maar ik vind het met zo heel erg formeel staan meteen.
wij hebben alleen het huisnummer op de deur en de bel, geen eens een naambordje beneden.. amar dat komt ook omdat we een gezamelijke voordeur met de buuf hebben.
Op onze eigen voordeur hangt dan wel weer een bordje met onze namen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69692863
Bedenk me net dat ik mijn meisjesnaam eigenlijk nooit meer gebruik.. Lijnt niet met mijn eerdere gedachten hier haha!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:22:13 #235
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_69693047
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef peterfan het volgende:

Wij hadden "Bel, kom en bewonder" en hebben daar leuke reacties op gekregen. Overigens laat ik het bij een evt. volgende wsl weg, omdat ik dit de enige leuke tekst vind en het wel aandurf, volgens mij komt er niemand onverwacht.

Dit komt bij ons ook op het kaartje. Wij zijn niet zo van de gedichtjes en omdat ons geboortekaartje eruit ziet als een uitnodiging voor een expositie vonden we de tekst bel, kom en bewonder wel van toepassing.

Maar verder heb ik geen idee hoe ik het bij een evt. volgende zou doen eigenlijk.

Nog een vraagje, wij hebben nu geen rusttijden op het kaartje staan, is dat heel raar? Weet nu gewoon nog niet wanneer ik precies wil gaan slapen en vind dat zo moeilijk om dat nu al te bepalen. Misschien wil ik wel iedere dag van 2 tot 4 slapen en misschien ook wel van 1 tot 3.... Ligt toch ook aan het ritme van je kindje he? Of ben ik nu zo naïef?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_69693087
Ik heb ook geen rusttijden op het kaartje staan Jeetjejom!
Had ik bij Amber ook niet. Mensen zullen toch echt wel snappen dat je na 21.00 uur niet meer gestoord wil worden..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:55:11 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_69694027
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef peterfan het volgende:
Ik vind "Bezoek uitsluitend in overleg" trouwens wel erg...euh cru zeg maar!

Is het ook, er is geen twijfel mogelijk wat de bedoeling is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:55:13 #238
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_69694029
Ja lijkt mij toch ook.... En de deurbel wordt gewoon uitgetrokken als ik niemand wil zien, simpel zat....
Ach ja, we zien het ook wel hoe het allemaal loopt, misschien maak ik me wel helemaal voor niets druk
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:57:19 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_69694104
Tja, een heleboel mensen zullen dat inderdaad snappen, maar er zijn ook mensen die dat niet snappen. Het is helemaal afhankelijk uit welke mensen je omgeving bestaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:00:32 #240
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_69694222
Wij hadden
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer veranderd
Zo nooit wordt afgerond.

Op de ene kant van het kaartje en
1
2
</LABOUR>
<LIFE>
aan de andere kant

En onderop de rechterkant stond
"Kraambezoek is van harte welkom,
maar neem van tevoren wel even contact met ons op"
pi_69694346
Wij hebben op het kaartje ook geen achternamen. Dan word het een kaart met alleen maar namen omdat we allemaal een andere achternaam hebben. Er komt wel gewoon op: Broer van Mikael. Misschien voor Kevin niet zo leuk maar er is voor mij geen verschil tussen Mikael en dit kindje. En R. ziet Mikael ook niet als een kind van een ander zeg maar.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:07:12 #242
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69694448
Wij hadden bij de oudste ook geen tijden vermeld maar toen bleef de visite 's avonds wel tot 23.00 zitten. Normaal niet zo'n probleem, maar als ik er 's nachts nog drie keer uitmoet... liever niet. Bij tweede dus wel rusttijden genoemd maar vooral die avondtijd.

En ook hier geen gedichtje of teksten als"mijn lieve broertje" De behoefte aan nog een kind kwam uit ons, niet uit hem. En misschien vond ie m helemaal niet lief? Tja, je weet het niet. En hormoontjes hè.
En wél de achternaam. Maar dat ligt bij mij sowieso wat gevoeliger. Ze horen bij ons gezin en zo heten wij. Dat idee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:12:29 #243
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69694624
Icicle, daar wil ik ook nog even een pleidooi voor houden. Ik hou echt niet van kaartjes met alleen maar foto's van grote broers en zusjes erop. Ieder kind zijn eigen kaartje, helemaal mee eens! Wij hebben Luuke wel nadrukkelijk genoemd, en daarom vond ik Lena's kaartje zo mooi, als je 'm omdraait zie je dus eerst Dochter/Zusje, haar 'rollen' in dat kleine leventje. Precies zoals ik het bedoelde.

Bar, het lijkt me echt heel moeilijk. Een paar regels over een nieuw begin, dat de jaren hiervoor je hebben laten kennismaken met iets wat zo mooi is dat jullie samen daarmee verdergaan?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_69694769
ben ik 't ook helemaal mee eens lishe & icicle. ik vind 't altijd een beetje zielig als 't meer om de oudere broer/zus lijkt te gaan dan om 't nieuwe kind. natuurlijk is het daar een enorme verandering voor, maar 't kaartje zou toch echt wel om de baby zelf moeten gaan m.i.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:26:18 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69695185
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:00 schreef GI het volgende:
Wij hadden
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer veranderd
Zo nooit wordt afgerond.

Mét spelfout?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:27:04 #246
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_69695212
Nee.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:30:36 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69695354
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:27 schreef GI het volgende:
Nee.
*pfieuw!
Die heb je er speciaal voor Fok in gezet?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:31:05 #248
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_69695374
Ik typ het uit mijn hoofd en ik ben nou niet echt bekend met betrekking tot goede spelling.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:36:24 #249
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69695543
Ah! I snap. Hoewel ik niet van de gedichtjes ben, is het wel een liefie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:37:26 #250
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_69695578
Is geen gedicht, het is een stuk uit een songtext. http://www.acdaendemunnik.nl/?songteksten/246/songteksten
pi_69695659
Jullie hadden inderdaad een hele mooie (en succesvolle! ) 'oplossing' op het kaartje van Lena!
Nog bedankt voor je berichtje in mijn gastenboek.. Zo lief! Ik moest er gewoon bijna van huilen.. Groot compliment!

Moonah, ken je het liedje ook van dat gedichtje? Nog net zo lief!
Jij ook bedankt voor de super leuke foto's!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:40:17 #252
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_69695673
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij hadden bij de oudste ook geen tijden vermeld maar toen bleef de visite 's avonds wel tot 23.00 zitten. Normaal niet zo'n probleem, maar als ik er 's nachts nog drie keer uitmoet... liever niet. Bij tweede dus wel rusttijden genoemd maar vooral die avondtijd.

Ik ben bang dat ons bezoek, ook al staan er in vetgedrukte en onderstreepte tekst de tijden dat ik wil gaan slapen, dat ze toch gewoon blijven zitten. Merk zelfs dat nu heeeel vaak gapen totaal geen indruk maakt op sommige bezoekers en dat ze rustig blijven zitten. Het liefst met nog enkele keren de vraag gesteld te hebben, jullie moeten morgenvroeg gewoon werken he? (JA IDD, we werken niet zoals jullie in de horeca of zijn nog student, sorry....)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:41:32 #253
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_69695711
De enige manier om duidelijkheid te krijgen bij de bezoekers is gewoon te zeggen "Jongens, het is bedtijd. Na dit drankje schop ik jullie eruit"
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:46:11 #254
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_69695869
Ik had de tekst:

Nog liever dan gedacht
Nog fijner dan verwacht
Mijn meisje


Ben er nogsteeds blij mee . Weet trouwens net als anderen hier niet wat er nu dan toch op moet komen te staan voor dit tweede wondertje .
pi_69695905
Ik was net even bij de verloskundige en daar heb ik natuurlijk het hele bord met kaartjes weer bekeken. Die ene van dat "beschuid eten" hing er nog Geboren, Maicylyn, zusje van Myquela, heb toch even een foto genomen van het gedichtje omdat we het over mislukte zoetsappigheid hadden, dus hier komt ie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Guuzewuus, da's wel een mooie ja!

Wij zetten trouwens wel iets van "bellen voordat..." op het kaartje, mijn schoonfamilie kennende is dat een heel slim idee...
En grote broer en zus laten we hier denk ik weg, dat zou een beetje raar staan hier.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:49:59 #256
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_69695998
Zeg innepin, lees anders het topic even

Pffft. Edit
pi_69696077
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:49 schreef GI het volgende:
Zeg innepin, lees anders het topic even

Pffft. Edit
sorry schat, scherm stond een beetje lang open
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_69696392
Wij hebben gister de geboortekaartjes besteld. Eigenlijk wilde we zelf iets maken, maar deze vonden we wel heel erg mooi dus toch maar voor kant en klaar gekozen.

Wij zijn niet getrouwd en bij ons staan gewoon de achternamen er bij en onder de naam van de baby ook de achternaam. We hebben nu namelijk ook al heel wat vragen gehad over welke achternaam de baby zou krijgen.

Het zinnetje bel, kom en bewonder hebben wij iets anders gemaakt. Ik ga er vanuit dat de mensen toch wel bellen en anders zijn ze ook welkom.
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 12:21:38 #259
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69696971
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:04 schreef MeNicole het volgende:
Wij hebben op het kaartje ook geen achternamen. Dan word het een kaart met alleen maar namen omdat we allemaal een andere achternaam hebben. Er komt wel gewoon op: Broer van Mikael. Misschien voor Kevin niet zo leuk maar er is voor mij geen verschil tussen Mikael en dit kindje. En R. ziet Mikael ook niet als een kind van een ander zeg maar.
luca heeft ook een halfzusje.
hij stond gewoon op het geboortekaartje. mij is niets gevraagd/meedegedeeld, ik wist niet eens dat ze zwanger was
wat byzonder dat er dan kennelijk toch over nagedacht wordt of iets gevoelig ligt.
zo heb ik er nog nooit over nagedacht.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:23:41 #260
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_69697047
Ohja, dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken bij een tweede (of derde, of vierde, of zesde) kindje met de achternamen als je niet getrouwd bent of wel maar gekozen hebt om je eigen naam te behouden.
Wij hadden wel onze beider achternamen op het kaartje staan, maar de kinderen hebben de namen van vader.
Voor onze tweeling hadden we 1 kaartje met ieder een eigen kant met een doorzichtige envelop, zodat de val op de deurmat zou bepalen welke naam als eerste gezien zou worden. Samen, maar toch ieder voor zich.
Jammer dat ik ivm de privacy niet kan posten, want ik ben nog steeds erg fier op onze kaart. Heb nog nooit een leukere gezien.
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:09:45 #261
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69698556
smirre, ik wil graag es kijken Mag het wel per PM?
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 13:16:03 #262
5428 crew  miss_sly
pi_69698792
Jaa, ik ben ook reuzebenieuwd naar jullie kaart, Smirre. Je had al eerder dit verteld, en ik ben er heel nieuwsgierig naar geworden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69699013
Wat een leuke kaartjes allemaal..
We zijn nog niet zwanger(ronde 6 in gegaan) maar weten precies wat voor kaartje het moet zijn, en de tekst ook al beetje!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_69701035
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef peterfan het volgende:
Ik vind "Bezoek uitsluitend in overleg" trouwens wel erg...euh cru zeg maar!
Wij hadden het er zo op staan:

"Wil je teentjes komen tellen,
dan graag even bellen
Tel: .......... "



[ Bericht 3% gewijzigd door Roonaan op 04-06-2009 14:26:57 ]
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:56:22 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69702482
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:19 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Wij hadden het er zo op staan:

"Wil je teentjes komen tellen,
dan graag even bellen
Tel: .......... "
En dan na 'Tel:' moeten ze die teentjes gaan tellen?
Gefeliciteerd nog papa Roönaän!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:11:18 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69703077
Moonah!
***
pi_69703678
hehheh
pi_69703817
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
Daarom vind ik het nu ook zo moeilijk met *Thijs erbij.

Ach we zullen er wel uitkomen.
Bar, ik weet niet of je Thijs erbij wil betrekken in de vorm van een gedichtje, in de link hieronder staan er ook een heleboel, al zitten er wel zware tussen.
Een collega van mij had haar overleden zoontje erbij op het kaartje gezet met zijn naam in een wolkje, vond ik heel bijzonder, vooral bij een kindje is een kruis achter een naam soms zo ''zwaar''

http://www.gedachten-gedi(...)/kindjeoverleden.htm
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_69704807
ik hoor net dat we onze proefdruk kunnen ophalen! We zijn een beetje laat met ons kaartje en wat vertraging van hun kant komt daar ook nog bij, maar ik ben heel nieuwsgierig!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69704855
ben benieuwd Oeke!! En je bent idd wel btje laat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69705185
ik was aan het wachten op mijn lief, maar ik geloof dat sommige aspecten van de zwangerschap hem niet zo interesseren. hij wilde een mailtje rondsturen
Dus nadat ik door had dat hij er niet zo mee bezig was heb ik mezelf er helemaal opgeworpen
Maar ik denk dat we allebei blij zijn met hoe het nu is geworden!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69705348
`whaah mannen

ik stuur iig kaartjes maar lang niet aan iedereen uit mijn adresboek. Er zijn er genoeg waar ik neit veel cotnact meer mee heb en die krijgen een mailtje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:20:54 #273
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69705966
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Bar, ik weet niet of je Thijs erbij wil betrekken in de vorm van een gedichtje, in de link hieronder staan er ook een heleboel, al zitten er wel zware tussen.
Een collega van mij had haar overleden zoontje erbij op het kaartje gezet met zijn naam in een wolkje, vond ik heel bijzonder, vooral bij een kindje is een kruis achter een naam soms zo ''zwaar''

http://www.gedachten-gedi(...)/kindjeoverleden.htm
Daar hebben we ook al zitten kijken, maar daar staat niks tussen wat ons aanspreekt,
ja misschien zijn we daarin wat moeilijk.
maar we willen er ook niemand mee tegen het hoofd stoten.

ik zal zo eens het woezel en pip stukje er eens bijpakken.
misschien dat het dan wat duidelijker word.

Ow en dan kan ik hier gelijk Oxy nog even bedanken voor haar bijdrage pm je snel weer
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69706013
Ja precies, famillie en close vrienden wil je toch een kaartje sturen, ik dan toch!
en mailen naar de rest.
Maar hij vond dat wel modern ofzo
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:22:46 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_69706050
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:22 schreef oeke het volgende:
Ja precies, famillie en close vrienden wil je toch een kaartje sturen, ik dan toch!
en mailen naar de rest.
Maar hij vond dat wel modern ofzo
Gewoon in je msn naam of op Twitter is toch genoeg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69706938
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef oeke het volgende:
ik was aan het wachten op mijn lief, maar ik geloof dat sommige aspecten van de zwangerschap hem niet zo interesseren. hij wilde een mailtje rondsturen
Dus nadat ik door had dat hij er niet zo mee bezig was heb ik mezelf er helemaal opgeworpen
Maar ik denk dat we allebei blij zijn met hoe het nu is geworden!
Voor de adressen even allemaal door hem via excel/word op een aantal vellen transparante etiketten laten printen. Scheelt heel wat schrijf werk als de kaarten+enveloppen binnen zijn.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:49:04 #277
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69707043
Ik hou juist van handgeschreven enveloppen. :x Het is eenmalig, so what, dan maar een beetje meer werk

(Vind het ook zo raar als ik een vakantiekaartje krijg met zo'n voorbedrukte sticker )
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:53:15 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_69707192
De enveloppen kun je vaak al van te voren binnen hebben, dus die kunnen al klaar liggen voordat de baby er is. Ik ga ook weer voor geschreven enveloppen hoor, het maakt het stukken persoonlijker!

(voor vakantiekaartjes kan ik nog wel inkomen dat je een stickervel meeneemt, een velletje stickers is minder ruimte dan een adresboekje )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:57:24 #279
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_69707351
Ik vind ook dat handgeschreven het net iets persoonlijker maakt, maar ik vind dat ik zelf geen mooi handschrift heb. Manlief daarentegen heeft een prachtig handschrift (heb ik dan bepaald) dus ergens zou hij tijd gaan vinden om de kaartjes te schrijven.

De enveloppen liggen al weeeeken thuis, nog niets beschreven. Hij vind het om de een of andere reden logischer als ik eerst alle adressen vanuit het adresboek op de laptop zet (jaja ik weet het backups maken scheelt een heleboel werk, maar ja) zodat hij dat uit kan printen en dan weer over kan schrijven...

(volgens mij kan hij dan net zo goed vanuit het adresboekje overschrijven, maar dat zal wel mijn logica zijn)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:58:27 #280
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_69707390
hmmmz, nu ik het zo getypt heb, misschien is het wel helemaal niet zijn bedoeling om de kaartjes te gaan schrijven en wacht hij tot ik uitgeput van de bevalling in bed lig en plakt hij stiekem toch adresstickers op de enveloppen Maar eens uit gaan zoeken misschien
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:04:20 #281
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69707627
Misschien is een sierlijk font wel een ideetje?
Alhoewel ik stickers op ons handgeschept papier wat we de vorige keer hadden uitegezocht totaal niet kan voorstellen. Bij een eenvoudige witte envelop is het misschien net wat anders
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:12:51 #282
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_69707934
Een handgeschreven envelop zal ik vele gevallen mooi zijn, maar mijn vriend en ik kunnen allebei gewoon echt niet 'mooi' schrijven. Dus bij ons is er gewoon niet zoveel keus
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_69707949
K heb witte enveloppen bij het kaartje en etiketten met de adressen. Heb wel een leuk lettertype genomen. M. heeft een steenkolen handschrift en ik haat schrijven
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 juni 2009 @ 17:13:51 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69707966
vaak kun je de enveloppen ook door de printer halen, en dan rechtstreeks in een leuk lettertype opzetten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:19:05 #285
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_69708148
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:13 schreef Ynske het volgende:
vaak kun je de enveloppen ook door de printer halen, en dan rechtstreeks in een leuk lettertype opzetten
Dan moeie wel een goeie luxe printer hebben Dat ding van ons kan dat echt niet heur
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 18:24:25 #286
5428 crew  miss_sly
pi_69709899
Enveloppen, dat is ook nog zoiets. Zijn wij druk bezig met het kaartje, is er dadelijk geen enveloppe voor te krijgen. Waar bestel je enveloppen als je zelf je kaartjes maakt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69710148
waah, wat raar zo'n kaartje in je hand te houden, met de naam van je aanstaande kindje zwart op wit!
We liepen als 2 verliefde pubers weer naar huis

We gaan ook met de hand schrijven, met vulpen daar houd ik van.

En enveloppen, miss Sly, dat is bij ons ook nog een gedoe, want we maken het kaartje ook zelf, alleen moet je rekening houden met de maat van de envelop die je wil. Of gewoon een envelop kiezen en daar je maat op aan passen. Ik ga enveloppen bestellen via internet. Ik denk bij de envelopshop.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 18:46:30 #288
43556 miss_dynastie
pi_69710474
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Enveloppen, dat is ook nog zoiets. Zijn wij druk bezig met het kaartje, is er dadelijk geen enveloppe voor te krijgen. Waar bestel je enveloppen als je zelf je kaartjes maakt?
Ik kwam hier ooit deze link tegen: http://www.envelopshop.nl/ en ben erg tevreden altijd
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:51:48 #289
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69710622
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Enveloppen, dat is ook nog zoiets. Zijn wij druk bezig met het kaartje, is er dadelijk geen enveloppe voor te krijgen. Waar bestel je enveloppen als je zelf je kaartjes maakt?
Met Thijs hadden we ook eigen ontworpen kaartjes, en daarmee naar een drukkerij gegaan, en die hadden gewoon passende envoloppen liggen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69710686
Je hebt in Amsterdam ook een paar winkels waar je enveloppen kan kopen. Wij hadden onze trouwkaart zelf ontworpen en laten drukken, en toen hebben we ook erg moeten zoeken, maar uiteindelijk wel gevonden.. Maar door mijn brakke geheugen weet ik dus niet meer waar.... Ik ga het zo ff aan mijn Lief vragen als hij thuis is.

Wij hebben uiteindelijk bij gebroeders Winter gekocht, maar dat waren gewoon standaart witte vierkante enveloppen, maar bij Hoogstins in de Kinkerstraat hadden ze hele mooie, alleen niet zoveel op voorraad. En ik bedenkt me net dat ze bij de Posthumuswinkel misschien ook wel mooie enveloppen hebben... (daar hadden wij een hele gave zegelstempel met onze initialen gekocht voor op onze simpele witte envelopjes )

[ Bericht 44% gewijzigd door tessie op 04-06-2009 19:02:32 ]
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:20:05 #291
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69711570
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:20 schreef _Bar_ het volgende:


Ow en dan kan ik hier gelijk Oxy nog even bedanken voor haar bijdrage pm je snel weer
Ha, nu je, het er over hebt :
Ik wil best nog wel eens een nieuwe poging wagen. Ik begrijp dat het lastig is, om iets goeds te vinden.
Heb er veel over nagedacht, maar PM me maar.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_69715095
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Enveloppen, dat is ook nog zoiets. Zijn wij druk bezig met het kaartje, is er dadelijk geen enveloppe voor te krijgen. Waar bestel je enveloppen als je zelf je kaartjes maakt?
Bij gebroeders Winter, aan de Amstel vlakbij de Munt, hebben ze veel enveloppen in verschillende kleuren
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_69715222
Bij Lis hadden we transparante envelopjes en op de stickers met roze ruitje had ik zelf de adressen geschreven.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 21:16:51 #294
5428 crew  miss_sly
pi_69716224
Die zijn leuk, snoopy
Komen die ook van Winter?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69716365
eh nee, die kon ik bij de kaartjes bestellen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 21:20:39 #296
5428 crew  miss_sly
pi_69716408
Ow, haha, dat kan bij ons dus niet. Vind het wel een heel leuk idee, dan kun je het kaartje zo mooi zien
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 21:34:14 #298
5428 crew  miss_sly
pi_69716987
Was ik net aan het kijken. Ze hebben wel wat opties, zou ze alleen graag eens zien.

Morgen eerst een proefprintje van het kaartje. Ben zooo benieuwd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69717404
Miss Sly, ik weet niet of je het gezien had, maar in mijn post had ik ook een paar winkels genoemd waar ze enveloppen hebben.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 21:48:29 #300
5428 crew  miss_sly
pi_69717637
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:43 schreef tessie het volgende:
Miss Sly, ik weet niet of je het gezien had, maar in mijn post had ik ook een paar winkels genoemd waar ze enveloppen hebben.
Ow ja, je edit
Mooi, hebben we iig wat adresjes achter de hand om de juiste enveloppe te vinden. Thanks
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:52:15 #301
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69717815
een voorbeeld van wat ik opzich wel mooi vind;

Maantje, maantje
Lichtje in de nacht
Ik kijk omhoog naar jouw mooie lach
Maantje, maantje
Zie je mij hier staan
Hé kijk daar!
Daar is de maan


Jij bent mijn vriendje in de nacht
Jouw lichtje is zo mooi en zacht
Jij bent hier best wel ver vandaan
Maar je schijnt toch mooi door mijn raam

Maantje, maantje
Lichtje in de nacht
Ik kijk omhoog naar jouw mooie lach
Maantje, maantje
Zie je mij hier staan
Hé, kijk daar!


dit is een stukje uit de songtekst
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')