abonnement Unibet Coolblue
pi_67847594
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef Orionis het volgende:
Off topic: verstandskies trekken is niet fijn...
Ik had ook een afspraak bij de kaakchirurg, maar heb die verplaatst naar augustus..

En de pech heeft weer toegeslagen bij ons.
Onze nummer 6 heeft een rib-kwetsuur en onze nummer 4 is waarschijnlijk overtraind (volgens de UMC-statistieken). Ze gaan allebei wel de Varsity starten, maar het is nog maar de vraag of ze daarna verder kunnen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_67849795
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik had ook een afspraak bij de kaakchirurg, maar heb die verplaatst naar augustus..

En de pech heeft weer toegeslagen bij ons.
Onze nummer 6 heeft een rib-kwetsuur en onze nummer 4 is waarschijnlijk overtraind (volgens de UMC-statistieken). Ze gaan allebei wel de Varsity starten, maar het is nog maar de vraag of ze daarna verder kunnen.
Tussenribspiertje? Da's niet goed, kan vies uitpakken... En als je nu al overtraind bent - moet je de rest van je leven maar eens op orde krijgen. Vind 't wel erg vroeg in het seizoen voor overtraindheid.
pi_67851406
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:51 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik begin aardig ziek te worden en ga morgen op introductieweekend bij Vidar
A, tof, je gaat mee!
pi_67851495
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]
En de pech heeft weer toegeslagen bij ons.
Onze nummer 6 heeft een rib-kwetsuur en onze nummer 4 is waarschijnlijk overtraind (volgens de UMC-statistieken). Ze gaan allebei wel de Varsity starten, maar het is nog maar de vraag of ze daarna verder kunnen.
Als je iemand nodig hebt voor de Hollandia...
Wat een bagger weer vandaag overigens... hopelijk morgen (donderdag) wat beter weer, want dan gaat ik weer eens invallen bij onze club8 boyz. van het weekend nog wel in de 2- gezeten, wat overigens rete lekker ging. Eigenlijk constant 2:05-2:10 gevaren over 500m. Terwijl we al denk ik 3 maanden niet meer samen hadden geroeit.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_67854768
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:32 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Als je iemand nodig hebt voor de Hollandia...
Wat een bagger weer vandaag overigens... hopelijk morgen (donderdag) wat beter weer, want dan gaat ik weer eens invallen bij onze club8 boyz. van het weekend nog wel in de 2- gezeten, wat overigens rete lekker ging. Eigenlijk constant 2:05-2:10 gevaren over 500m. Terwijl we al denk ik 3 maanden niet meer samen hadden geroeit.
Ga je nog skollcup starten? Wij gaan morgen trial varen in de 2-, target is 3x 4:00 over 1K bij neutraal weer, als het langzamer gaat dan starten we niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 10:17:48 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67855357
En de oude vier verslagen

Goh

Maar goed, ruim sneller dan afgelopen weekend in Tilburg dus dat is mooi.

Trouwens, nieuwe handles zijn kut een week voor een wedstrijd. Net of ik een boomstam in mijn handen heb.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67856509
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
En de oude vier verslagen

Goh

Maar goed, ruim sneller dan afgelopen weekend in Tilburg dus dat is mooi.

Trouwens, nieuwe handles zijn kut een week voor een wedstrijd. Net of ik een boomstam in mijn handen heb.
Je weet dat je die dingen kan schuren?
pi_67857223
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:08 schreef Koert het volgende:

[..]

En als je nu al overtraind bent - moet je de rest van je leven maar eens op orde krijgen. Vind 't wel erg vroeg in het seizoen voor overtraindheid.
Overtraindheid sluipt er makkelijk in hoor. Als je er maar op tijd bij bent kun je het wel ondervangen
pi_67857334
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]
Ga je nog skollcup starten? Wij gaan morgen trial varen in de 2-, target is 3x 4:00 over 1K bij neutraal weer, als het langzamer gaat dan starten we niet.
Ja, volgens Paulien van Skoll is er gezien de tijd niet de mogelijkheid om dubbel te starten...
En daar zijn we nog over aan het mailen. En anders moeten we kijken wat er een leuker veld is; de 2- of 2x. En dan nog de vraag of ik naar Amsterdam wil zonder OV, 4 werkactie uren moet maken en een shitload aan doekoes voor transport moet betalen voor een enkele 2k
Maar nu blijkt het ook even niet goed te gaan met mijn roeipartner in zijn eigen leven ofzo... maar dat is echt van 2 dagen geleden ofzo. Dus even wachten hoe dat uitpakt of hoe ernstig het is.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 11:59:35 #85
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67858712
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:55 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Je weet dat je die dingen kan schuren?
Goh, maar goed als je van een dunne handel naar een XL gaat valt er heel wat te schuren
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67859741
Aiiii,

net een telefoontje gehad van het ziekenhuis. Mijn oude blessure is nu ook officieel weer helemaal terug. Binnen nu en een paar maanden dus weer een operatie :S
Kraakbeen weer vastzetten en de banden die over de schouder lopen inkorten...
pi_67859881
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:59 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Goh, maar goed als je van een dunne handel naar een XL gaat valt er heel wat te schuren
Ik weet niet hoe groot je handen zijn, maar te dikke handels is wel een van de grote oorzaken van veel hand/pols blessures, dus als je ergens last van begint te krijgen, al is het alleen maar een klein zeurend pijntje een paar uur na een training pas het op tijd weer aan.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 12:35:39 #88
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67859897
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:30 schreef De_Brok het volgende:
Aiiii,

net een telefoontje gehad van het ziekenhuis. Mijn oude blessure is nu ook officieel weer helemaal terug. Binnen nu en een paar maanden dus weer een operatie :S
Kraakbeen weer vastzetten en de banden die over de schouder lopen inkorten...
Ah kut zeg

Hier nog twee keer trainen tot de Varsity en dan gaan we eens kijken wat alle ploegen waard zijn op de 2K.
Trouwens wel mooi om te zien dat Annemieke de Haan opeens EJZ van Skoll coacht en dat er twee oude vier roeiers de EJZ van Nereus aan het coachen zijn. Ging toch niet helemaal volgens plan dus
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 12:36:37 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67859934
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:34 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot je handen zijn, maar te dikke handels is wel een van de grote oorzaken van veel hand/pols blessures, dus als je ergens last van begint te krijgen, al is het alleen maar een klein zeurend pijntje een paar uur na een training pas het op tijd weer aan.
Ja al dus, ik ga vanmiddag maar als een gek schuren want dit is echt kut.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67860057
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:36 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja al dus, ik ga vanmiddag maar als een gek schuren want dit is echt kut.
Je kunt ook gewoon een smallere houten hendel erin zetten
pi_67867856
@D_A: Heb je alleen nieuwe handles of een compleet nieuwe paal? Anders vraag je gewoon de vorige terug. Als dit nieuwe nieuwe handles zijn kan ik me zo voorstellen dat je wedcom het niet heel erg kan waarderen als je meteen aan de schuur gaat.
Overigens, pas op met dat schuren, want je past het profiel van de handle er mee aan. Dus dat wil zeggen, blarendeblaren! Als je het te grof opschuurt kan het zelfs je handen echt gaan irriteren. Maar goed, het veranderen van een handle zorgt sowieso vaak al voor wat nieuwe blaren.

@Brok: hmm, echt enorm balen zeg!

Wel weer netjes hoor dat Skoll en Nereus deze stappen maken nu. Zien dat het niet goed gaat is 1, maar ook actie ondernemen is een tweede...
pi_67868146
Delnooz, waarom leer je je voorzitter niet een keertje skiffen?
pi_67869701
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef jw3 het volgende:
Delnooz, waarom leer je je voorzitter niet een keertje skiffen?
Daar is toch geen lol aan, zo heb je veel meer mileage uit zo'n kerel

Wat opschuren en blaren betreft: Me dunkt dat je dat net zoals ander hout bewerkt, dus met verschillende grofheden schuurpapier. Begin met korrel 80 (grof) of zelfs 40 (heel grof) en werk daarmee bijna naar het gewenste formaat, vervolgens in stapjes omhoog naar 240 of 400, afhankelijk van wanneer je nog grip hebt op je paal. Ik ben zelf niet zo'n expert in schuren, nooit gedaan en ik heb grote handen, maar let erop dat je paal niet vierkant wordt (ik heb ze in handen gehad, vrouwen die gaan doe het zelven ). Tevens sta ik nergens voor in wat je matcom je aandoet, of je eigen handen.
pi_67874855
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef jw3 het volgende:
Delnooz, waarom leer je je voorzitter niet een keertje skiffen?
Zag ik jou nou in het Varsitymagazine staan?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 21:27:22 #95
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67877429
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:25 schreef Delnooz het volgende:
@D_A: Heb je alleen nieuwe handles of een compleet nieuwe paal? Anders vraag je gewoon de vorige terug. Als dit nieuwe nieuwe handles zijn kan ik me zo voorstellen dat je wedcom het niet heel erg kan waarderen als je meteen aan de schuur gaat.
Overigens, pas op met dat schuren, want je past het profiel van de handle er mee aan. Dus dat wil zeggen, blarendeblaren! Als je het te grof opschuurt kan het zelfs je handen echt gaan irriteren. Maar goed, het veranderen van een handle zorgt sowieso vaak al voor wat nieuwe blaren.
Alleen een nieuwe handle en gewoon mijn oude paal, ze hebben de oude vervangen omdat er overdwars een barst in zat en met name op de Varsity zou die gewoon door gaan iets met golven. Ik heb hem aardig opgeschuurd inmiddels want ik had echt last van schouder en pols door de dikte van de handle. MIsschien ook puur wennen qua krampachtig vasthouden maar goed, morgen even mee roeien en dan merken we het wel weer.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 9 april 2009 @ 21:39:19 #96
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67877762
Pff, die 3 keer 1000 was echt FAIL
De 2e keer ben ik 20 meter voor het eind de ergoloods uitgerend omdat ik m'n maaginhoud naar boven voelde komen (die gelukkig bleef zitten). Wijze les: als je korte afstanden moet doen is het pas echt belangrijk dat je anderhalf tot 2 uur van te voren niks meer eet.
Weet nu wel dat we goed zitten met onze posities in de boot, want het het powerhouse (ik en een andere dame) waren een fractie van een seconde na elkaar klaar, even voor de rest.
Qua tijden was het kut met peren, omschakelen van 8 km naar 2 km is toch wel lastig. Volgende keer beter
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 21:40:38 #97
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67877803
2K FTW

Wij hebben d'r zin in
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67879511
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:39 schreef Pluizel het volgende:
...
De 2e keer ben ik 20 meter voor het eind de ergoloods uitgerend omdat ik m'n maaginhoud naar boven voelde komen (die gelukkig bleef zitten). Wijze les: als je korte afstanden moet doen is het pas echt belangrijk dat je anderhalf tot 2 uur van te voren niks meer eet.
...
het is trouwens ook erg leuk om een 500meter wedstrijd tegen ploeggenoten te doen als je net bier en chocolade taart op hebt.
pi_67879665
vandaag nog een 5x 5minuten proberen te doen, na 1,5 week vrij weinig aan de conditie te hebben gedaan ... was dramatisch ... eerste gem. 1:54, toen 1:57, toen 1:59 ... daarna ben ik maar gestopt, want met dat soort tijden heeft het toch geen zin, plus ik kreeg kramp in m'n linkerkuit en dat was kut. daarom toch nog maar even 15min ED met opzetjes om de drie minuten.

[ Bericht 4% gewijzigd door immortalsean op 09-04-2009 22:43:54 ]
pi_67880922
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Overtraindheid sluipt er makkelijk in hoor. Als je er maar op tijd bij bent kun je het wel ondervangen
Als eerstejaars overtraind raken in begin april vind ik erg vroeg, dan doe je iets goed fout denk ik. Maargoed, echt ernstig kan het ook niet zijn aangezien je gewoon nog niet zo lang traint.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')