abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 april 2002 @ 12:01:49 #1
4593 Marty
Digi-babe
pi_3758817
Hallo allemaal,

Oktober/ november dit jaar willen mijn vriend en ik lekker een weekje op vakantie.
We hebben wat foldertjes bij het reisbureau gehaald en de kaapverdische eilanden lijkt ons wel wat.
Dat is een aardig populaire bestemming hier in Italie.
Is er iemand die er wel eens geweest is?
Op welk eiland? Welk hotel?
Is het aan te raden om in oktober te gaan of niet? (ivm de wind)
Graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt!

Forza Juve!
pi_3783719
Is er helemaal niemand die wat informatie voor me heeft?
Forza Juve!
  woensdag 10 april 2002 @ 12:15:33 #3
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_3783777
Nog nooit geweest maar staat wel op mijn lijstje.

heeft er toch nog iemand gereageert op je vraag

Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
  woensdag 10 april 2002 @ 12:23:22 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3783865
quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:10 schreef Marty het volgende:
Is er helemaal niemand die wat informatie voor me heeft?
Ik wil je best helpen, maar ik ken het niet. Sorry.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_3783929
Het is een eilandengroepje, net zoals de Canarische eilanden, maar dan nog een stukje verder naar beneden.
Het ligt op de hoogte van Senegal geloof ik.
Forza Juve!
pi_3789598
quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:29 schreef Marty het volgende:
Het is een eilandengroepje, net zoals de Canarische eilanden, maar dan nog een stukje verder naar beneden.
Het ligt op de hoogte van Senegal geloof ik.
Juust! ooit eens een werkstuk over gemaakt op school. Te lang geleden om nog goede actuele info te kunnen geven.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 11 april 2002 @ 02:12:27 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3793206
Nou ja, een troostprijs....ik ben er nooit geweest, maar hetschijnt geweldig mooi te zijn. Meer info vind je iig op
http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/cape_verde/
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_3795152
Ik ken veel Kaapverdianen die in Nederland zijn komen wonen, het zal het wel schrikbarend arm zijn. Kaapverdieanen hier worden toch Cabo's genoemd oid?

Is dat trouwens niet die eilanden groep die totaal niet vruchtbaar zijn en waar op sommige eilanden alleen van die grote leguaan achtige dieren wonen?

Ik zal er wel een keertje heenwillen, vertel ff hoe het geweest is.

fake a dream
pi_3807023
Thanx voor de link.
Ik zal zeker vertellen hoe het was als we gaan natuurlijk.
Maar dat zal niet eerder dan oktober/ november worden.
In ieder geval bedankt!
Forza Juve!
  zondag 26 januari 2003 @ 22:01:13 #10
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_8123225

ik heb een voorspellende blik gehad in mijn vorige post, eventueel ga ik dit jaar naar Kaapverdische Eilanden!

Marty ben jij nog geweest, hoe was het? Hoe ben je geweest? Welke reisorganisatie?

Ik ben op zoek naar een bestemming ongeveer 4 tot 5 uur vliegen vanaf Amsterdam, waar het lekker weer is in december en waar je een all inclusive pakketje kan nemen omdat ik met mensen ga die dit echt nodig hebben.

Alleen wat is er toe doen? En welke reisorganisaties bieden dit aan, ik ben tot nu toe alleen Holland International tegen gekomen die een pakketje aanbiedt.

Maar ik zou het liefts info willen van iemand die er geweest is. Zijn er geen Kaapverdianen op Fok! die wat kunnen vertellen?

(gezien de weinige posts in dit topic heb ik niet veel hoop, maar wie weet...)

fake a dream
  woensdag 4 juni 2003 @ 19:31:31 #11
54770 QweetNix
~~Witte Tonnie~~
pi_10886904
Ik was op hier aan het zoeken op info over de Kaapverdische Eilanden, maar helaas weinig over te vinden qua reiservaringen.

Ik heb zojuist een reis geboekt naar de Kaapverdische Eilanden.
Vliegen de 18e september naar Sal, waar we meteen een binnenlandse vlucht meepikken naar Sao Vincente.

Daar springen we op een zeilboot voor 8 dagen en doen een aantal eilanden aan.
Na deze 8 dagen gaan we weer naar Sal terug en blijven nog een week in zo'n *****-resort.
Ik ben erg benieuwd wat dit land ons gaat bieden, en ga jullie zeker op de hoogte brengen van wat daar allemaal te beleven valt!

Jesus saves... Mack get's the rebound and SCOOOOOOORS!!!
  donderdag 14 augustus 2003 @ 12:05:34 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_12425428
Als alles volgens plan verloopt gaan we in december een week, benieuwd naar de tips!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 14 augustus 2003 @ 13:13:20 #13
54770 QweetNix
~~Witte Tonnie~~
pi_12426838
... nog 1 maandje en ik kan je de tips geven!!
Jesus saves... Mack get's the rebound and SCOOOOOOORS!!!
  zondag 5 oktober 2003 @ 21:36:21 #14
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_13674493
Die maand is inmiddels wel om! VERTEL!!!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 6 oktober 2003 @ 17:57:49 #15
54770 QweetNix
~~Witte Tonnie~~
pi_13694299
Klopt, klopt,
ben ook pas afgelopen donderdag teruggekomen en vandaag weer eens aan het werk gegaan.
Okeee, waar zal ik beginnen....
<Frustratiemodus>
BOEK NOOIT EEN REIS NAAR DE KV-EILANDEN MET HOLLAND INTERNATIONAL (TUI)!!!
</frustratiemodus>
We hadden een reis geboekt AMS-Ilha de Sal, dan aansluitend een binnenlandse vlucht naar Sao Vincente alwaar een zeilboot lag te wachten om in 7 dagen 4 eilanden te bezoeken.Na deze week zouden we nog in een luxe 5-sterren All-In hotel op Sal blijven.

Een week van te voren hebben we de reispapieren opgehaald en 's avonds even gekeken hoe dat alles tijdtechnisch in elkaar stak.
Daar bleek al dat HI een fout gemaakt had met de doorverbinding naar Sao Vincente. Wij kwamen om 15:30 uur aan en zouden 's ochtends om 11 uur de doorverbinding hebben. Dat kan dus niet en de volgende dag naar het reisbureau om het eea op te lossen.
Met veel pijn en moeite kwamen de excuses naar voren en werd contact opgenomen met het hoofdkantoor. Daar werd doodleuk gemeld dat ze wel de aansluitende vlucht van 17:30 uur getracht hadden te boeken maar die zat vol. De volgende om 23:00 uur zat ook vol en toen hebben ze maar zonder na te denken de eerste vlucht van 11:00 uur geboekt.
Aardig wat stress gemaakt daar, en 's middags hadden we de verzekering dat we toch op de 23:00 uur vlucht zouden zitten. (een wachttijd van 7,5 uur!!) Een kleine compensatie om wat te drinken werd ons aangeboden.
Dan volgt nu een kleine samenvatting van de reis...

Donderdag
Vlucht was OK (hadden een upgrade naar Business gemaakt voor 300 Euro pp, wat een aanrader is gezien de beperkte beenruimte in Economy)
Aangekomen op Sal een taxi genomen naar Santa Maria, waar we met meerdere "slachtoffers" wat gegeten en gedronken hadden om de tijd te doden.
Een leuk pleintje met wat eettentjes waar live-muziek werd gespeeld, en waar de lokale bevolking erbij kwam zitten en dansen. Erg leuk en een zeer relaxte avond gehad. Een bord met vlees, sla en frietjes ongeveer 8 euro, en een cola ongeveer 1 Euro 30, om een indruk te geven.
Om 22:00 uur naar het vliegveld terug waar we te horen kregen dat er een vertraging was van 2 uur. Iets wat dagelijks gebeurt daar, en niemand zich druk om maakt. 's Nachts om 1:30 uur (4:30 Nederlandse tijd!!) eindelijk op de boot terecht gekomen.

Vrijdag
In de brochure stond "comfortable zeecruise" met alle gemakken voorzien: Airco in de hutten, TV + Video in de kajuit, grote tafel buiten waar iedereen aan zou kunnen eten, volop ruimte om te zonnen.
In werkelijkheid: Airco stond de hele dag aan, behalve als je 's nachts in je hut was, want de generator moest aan staan om de airco te laten
draaien, en de stuurman lag naast de generator te slapen.

Je hebt dus feitelijk niets aan de airco, want 's nachts zweet je je bed uit.
TV+Video waren defect.Geen tafel buiten en al helemaal geen ruimte om te zonnen voor iedereen. Kakkerlakken overal, in onze hut was twee
dagen lang het toilet defect, waardoor er een ondragelijke stank in de hut was.

Alles was erg krap (kan natuurlijk ook niet veel verwachten op een 20M lange boot), maar van comfort was weinig te merken.

Die dag nog een excursie gemaakt op het eiland in een ALGUER (een pickup met in de laadbak bankjes gemaakt aan de zijkanten. Op het eind van de dag is je kont aardig blauw). Helaas regende het die dag nogal heftig, waardoor er een zeil over de bak werd gespannen. Helaas was dan het uitzicht grotendeels weg. Afwatering kennen ze niet zo goed daar, en na een paar uren regen konden we plotseling niet meer verder over de weg, want de plaatselijke bevolking had de weg open gebroken om water uit het dorp te laten stromen richting de zee. Het water stond werkelijk bij sommige huizen een meter hoog in de kamers. Het is vulkanische grond (rots) en neemt weinig vocht op. Alles dendert dus van de bergen direct naar beneden toe waar het zich ophoopt alvorens naar de zee te gaan.

Zaterdag
Eindelijk zeilen. Ik had zelf nog nooit op de oceaan gezeild en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. We gingen naar Sao Nicolau, een reis van ongeveer 10 uren. Onderweg een orka gezien op twee meter van de boot (GAAF!!!), vele vliegende vissen, springende tonijnen, kleine haaitjes etc.

Zondag
Excursie Sao Nicolau wederom met een Alguer, schitterend eiland met hoge bergen, waar je door de passaatwind de wolken letterlijk tegen de bergen aan ziet kletteren. Hele vriendelijke mensen die altijd lachen en zwaaien. Plantages bekenen en een beetje door de bergen gereden. Er is geen toerisme daar dus iedere blanke wordt als "uniek" beschouwd. 's Avonds naar de plaatselijke discotheek gegaan (Entree 3 Euro, biertje 1,50 Euro). Een hok van 10 bij 10, twee blacklights en boxen die de Stones op tournee met zich meenemen. Kei-en keihard staat de muziek daar, zo hard, dat je elkaar echt niet meer kan verstaan. Er was een terras boven, waar je recht op de dansvloer kon kijken (geen dak maar kippengaas) en je het idee kreeg van apies-kijken.

Maandag
Zeilen naar Boavista (14 uren). Ruige zee, windkracht 6 ongeveer. Overigens was het eten aan boord zeer, zeer matig.

Dinsdag
Excursie Boavista wederom per Alguer. Leuk eiland, met een oase in het midden met meteen daarnaast een stuk woestijn met wandelende duinen.

Dit zand word vanuit het vaste land van Afrika vanaf de Sahara naar BoaVista geblazen; zeer fascinerend om te zien. Ook hier weer leuke dorpjes met vriendelijke mensen. 's Middags in een hotel wat gezwommen daar.

Woensdag
Zeilen naar Sal. Klote weer onderweg (WK 7-8), regen etc. We zouden aanvankelijk naar Santa Maria gaan, maar doordat de wind direct de haven in stond en dit niet bevorderlijk was voor de nachtrust zijn we verder gevaren naar een ander dorpje.

Donderdag
Van boord en naar het 5-sterren hotel. Al de hele week uitgekeken naar de luxe van dit hotel. Al bij aankomst knapte die droom als een ballon uit elkaar. Crioula is een Italiaans hotel waar de charters rechtstreeks vanuit Italie op vliegen. Receptie gooide letterlijk de sleutels op de balie en zeiden hier links, rechts en daar is de kamer. De kamer was HEEL eenvoudig, toilet liep de hele dag door, vies douche gordijntje in het bad, mieren door de kamers etc. Geen roomservice en alles was in het italiaans vermeld. Alle bewegwijzering in het (je raad het al, Italiaans) ALLE ligbedden bij het zwembad waren kapot (ja, echt allemaal), de drank was van een waardeloze kwaliteit (cola zonder koolzuur, lauw) GEEN ijs voorhanden (al vanaf april meneer, grijns, grijns, de machine is kapot), vies zwembad met brak water (zout) en een entertainment om van te janken. Alles schreeuwerig Itaiaans, met de muziek vol open, en om ieder uur een achterlijk dansje van het team op een bekend (Italiaans) deuntje.

Dit kenbaar gemaakt aan de Hostess van Holland International die we toevallig tegenkwamen bij de buren (een 4-sterren hotel waar alles WEL in orde was) en gevraagd om overplaatsing naar dat hotel. Dat kon wel, maar dan moesten we bijbetalen. (!!) Terwijl de mensen in dat hotel 300 Euro minder moesten betalen per week dan wij. Zij ontkende alles en vermeldde dat het land waarin je je bevindt het aantal sterren uitdeelt.

Volgens KV-standaarden was dit een 5-sterren hotel. MY ASS!! Ze had geen tijd meer maar zou 's avonds bij ons langskomen.

's Avonds bij het reguliere bezoekuur kregen we opeens op alle punten gelijk van haar, maar overboeken naar het ander hotel was echt niet mogelijk. Ze kwam met een brief op de proppen die zij naar het management van het hotel had gestuurd en waar de klachten precies zo instonden zoals wij ze opgenoemd hadden. Geen toeval dus. We hebben een kopie meegekregen om te reclameren bij HI in Nederland. Tevens meldde ze dat in de wintercatalogus het hotel nog maar 4-sterren had gekregen van HI...... Heeeej, het land gaf toch de sterren weg??? Euuuhhh, eeeuuuuhhh.

Daar stond ze dan met haar mond vol tanden. Toen kwamen haar frustraties naar buiten dat ze al 7 maanden tegen de bierkaai aan het vechten was en geen fut meer had om nog langer daar te werken. Enfin, een kut-hotel, kut-entertainment die je overigens kompleet negeert als je geen blauw (Italiaans) armbandje draagt maar een groen (Nederlander/Buitenlander).

Vrijdag-Dinsdag
Hetzelfde.....

Woensdag
Wij zouden pas om 23:30 het hotel verlaten daar we een vlucht om 02:00 uur hadden, en hadden dus nog "lekker" de hele dag. Helaas was het ook afscheidsdag van de Italianen die zich om 09:00 uur al op het plein bij de receptie verzameld hadden waar een groots vaarwel comite met hapjes en drankjes was ingericht. Dit had tot gevolg dat de poolbar gesloten was (iedereen zit toch daarvoren?? EEuuh, nee, wij zitten hier...), en er verder geen personeel meer te zien was. Heerlijk rustig aan het zwembad, geen herrie, lekker zonnetje, beetje wind, prima!

Maar je moest wel 200 meter lopen om aan een drankje te komen...

's Avonds om 23:30 uur werden we opgehaald (uiteraard zonder vaarwel-comite) en waren om 00:00 uur op het vliegveld. Daar werd om 01:00 uur medegedeeld dat het vliegtuig pas om 04:00 uur zou vertrekken. Om 03:00 uur werd het 05:00 uur, en uiteindelijk zijn we om 06:00 uur vertrokken (zoals eerder gemeld, schijnbaar normale gang van zaken daar). Lekker kunnen slapen in het vliegtuig. Om 14:30 geland op Schiphol en blij dat we weer thuis waren.

Concluderend zijn de Kaapverdische eilanden die wij bezocht hebben mooi, apart, vriendelijke mensen, redelijk betaalbaar (vergelijkbaar met Nederland), totaal NIET toeristisch, nog echt in ontwikkeling en bepaalde delen redelijk arm.

Maar boek NIET met Holland International, want dan krijg je deze shit over je heen. Overigens krijgen mijn vrienden van HI een mooi (vergelijkbaar met deze) briefje waar ik minstens de helft van het betaalde bedrag terugvorder.

Jesus saves... Mack get's the rebound and SCOOOOOOORS!!!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 15:02:24 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_13790274
Blij dat wij in ieder geval een ander hotel geboekt hebben
Helaas wel bij HI, van tevoren nog maar eens alles dubbel controleren met het reisbureau (is gelukkig een bekende van ons).
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:25:12 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_15898205
Nou, ook maar mijn ervaringen delen dan:

Wij vlogen op donderdagochtend naar Sal voor een verblijf van een week. We werden op het vliegveld al opgewacht door de hostess van TUI, en naar de touringcar gebracht. Iedereen werd netjes bij zijn hotel gedropt, wij verbleven in Odjo d'Agua (zie ook http://www.odjodagua.com/english/start.html).
Dit hotel is waarschijnlijk het meest sfeervol, maar minder luxeus dan de overige (grotere) hotels. We hadden een normale kamer met douche/bad en toilet, was allemaal wel schoon en goed verzorgd. Dit hotel heeft eigenlijk maar 2 nadelen: het zwembad is wat aan de kleine kant, en het stuk strand dat bij het hotel hoort is nogal rotsig als je het water ingaat. Het personeel is vriendelijk, maar ze praten niet allemaal Engels.

Sal zelf is een redelijk plat en dor eiland, waar de activiteiten vooral bestaan uit watersport (duiken, windsurfen, zeilen, kitesurfen enz.) en zonnebaden. Je kunt er lekker eten (vooral verse vis), de prijzen zijn ongeveer van nederlands niveau, aangezien veel geimporteerd moet worden. Het weer was prima, en de hostess van HI/TUI heeft ons prima geholpen. Wel hoorden we van andere Nederlanders dat zij ook erg veel last van kakkerlakken hadden gehad bij hun boottocht. Ik weet niet of het dezelfde boot was.....

Kortom, als je een week van de zon wil genieten of van watersport houdt, zit je gebakken. Voor de natuur kun je beter de andere eilanden bezoeken.

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_26921829
ik he half kaapverdiaans... me vader is een cabo... en we hebben er een huis... op soa vicent...
ik weet dat dit huis geen toilet heft enso... ben er zelf noooit geweest, wil wel graag. het is zeler een land dat nog niet iets is als de canarische eilanden. en als je gaat... kan je het beste via een kaapvedriaans reisburo boeken, die weten er alles over, deze vind je in rotterdam, ook moet je wat advies vragen aan cabo's want genoeg mensen die ik ken hebben er een TOP TIJD en jah... kakkerlakken heb je daar nou eenmaal is egt niet veel aan te doen...
And It Hurts With Every HeartBeat
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:16:38 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28528617
.

[ Bericht 98% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 05-07-2005 22:16:57 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32186376
Ik ben net terug van de kaapverdische eilanden.
De eilanden zijn allemaal erg verschillend. Als je maar op een eiland geweest bent kun je niet echt zeggen dat je de kaapverdische eilanden gezien hebt. Dat zal ik dus ook niet beweren, want ik ben alleen op Sal geweest.
De documentatie die er is over de kaapverdische eilanden is erg summier, vaak onvolledig, tegenstrijdig met andere documentatie en soms achterhaald.

Het is een heerlijk eiland waar je goed tot rust kan komen van alle drukte in het koude kikkerlandje
De eilandengroep ligtr in de tropische zone, maar omdat het ruim 350 km uit de kust van Afrika ligt is het klimaat er zacht te noemen. Warme dagen zijn er zeker begin november was het zelfs een dag 36 graden. (weet niet of het klopt maar het was erg warm)
Er stond geen wind . Het kan er inderdaad goed waaien, maar overdag is dat absoluut geen probleem. je zal het er dan niet koud van krijgen. In de avond kan het wel fris worden.

Sal is een erg droog eiland. Het heeft er nu bijna 14 maanden niet geregend. hier en daar zie je in het dorre landschap wat bomen staan, met name palmen die er niet echt mooi uit zien.

De hotels zijn mooi. Je kan kiezen tussen hotels van 1 ster tm 5 sterren.Hoe het is op de andere eilanden weet ik dus niet, maar ik heb gelezen dat met name Sao Vicente, Brava en Santiago een stuk groener zijn.

Voor vermaak is er (op Sal in ieder geval een hoop te doen) Je kan er van alles huren. Van jetski's tot surfplanken en van fietsen tot een auto.
Op Sal is er (met name in de avond) op diverse plaatsen life muziek, ook in sommige hotels, maar ook nmidden op straat kom je dit wel tegen. In restaurants etc.
Het eten is erg lekker op de kaarpverdische eilanden. Er zijn verschillende gerechten die typisch kaapverdiaans zijn.

Een irritatie op het eiland is de zwarte handelaren (met name uit senegal en omliggende landen) die op een zeer fanatieke manier hun koopwaar proberen te slijten. Men geeft je cadeautjes zodat je wel iets moet kopen. Het beste is om deze mensen te negeren en alleen naar binnen te gaan als je echt van plan bent je Kaapverdische Escudo's op te maken. In Nederland zijn deze niet meer terug in te wisselen.

Conclussie van mijn vakantie:
Het weer was goed maar het Eiland Sal viel me tegen (omgeving)
De mensen zijn vriendelijk
De handelaren af en toe lastig
Het eten is om te smullen en niet duur
De muziek laat je op een gegeven moment vanzelf mee swingen

Ik vind het jammer dat ik maar een week had, anders was ik ook zeker op de andere eilanden gaan kijken. Ook daar zijn goede hotels aanwezig heb ik me laten vertellen. Echte uitgaans gelegenheden ben ik niet tegen gekomen, maar heb er eigenlijk ook niet echt naar gezocht.

Hoop dat men hier wat aan heeft.

Gr. Egon

[ Bericht 0% gewijzigd door Egon74 op 11-11-2005 19:02:28 (wat aanpassingen in het verhaal) ]
pi_33239479
Ik wil ook heel graag gaan, maar meer voor zakelijke doeleinden. Op een eiland dat nog absoluut niet toeristisch is en waar nog genoeg gebouwd kan worden. Klinkt vaag, je sais, maar het is maar een ideetje
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:36:50 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38927751
Ik geef dit topic maar eens kick, willen namelijk in de winter ook naar de Kaapverden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39538027
kick ik even mee, weet iemand hoe lang het vliegen is vanaf Schiphol? Kun je er mooi duiken? Is het mooi weer in November?

Martijn
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 10:31:46 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174295856
"» Er is al 4113 dagen niet in dit topic gepost."

Tijd voor een kick dus. :P.

Begin november willen we nog een weekje naar de zon (+20 graden). De Antillen vindt mijn aanstaande te ver. Nu zat ik nog naar de Kaapverdische Eilanden te kijken, maar het lijkt me daar nogal kaal / weinig cultureel. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee? Of geldt dat alleen voor Sal? Welk eiland zouden we anders moeten bezoeken?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_174296084
Sal was heel saai inderdaad, prima als je genoeg boeken mee hebt.
Boa Vista schijnt alweer stukken beter te zijn. Dan word je ook niet steeds gezandstraald.
  maandag 9 oktober 2017 @ 23:04:37 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_174315804
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sal was heel saai inderdaad, prima als je genoeg boeken mee hebt.
Boa Vista schijnt alweer stukken beter te zijn. Dan word je ook niet steeds gezandstraald.
Ja maar wat moet je dan boeken? Eind maart, hotel hoeft geen zwembad zelfs. Wel lekkere restauarants en leuke terrasjes O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_175378344
Zit er aan te denken om hiernaartoe te gaan, een weekje eind januari. Ik wil er duiken. Voor de rest wil ik een beetje aardig stadje met wat restaurantjes, liever geen all in resorts. Welk eiland is leuk?
pi_196320197
Voor de mensen die nog steeds geïnteresseerd zijn in een reis naar Kaapverdië, deel ik graag mijn reiservaringen. Ik ben inmiddels al drie keer naar Kaapverdië geweest. Ik raad iedereen aan om te gaan eilandhoppen! De Kaapverdische eilanden bestaan namelijk uit verschillende eilanden die enorm divers zijn. Ontzettend leuk om een combinatie te maken van een aantal stranddagen, een paar dagen in een cultureel stadje en een paar dagen omgeven door prachtige natuur. Mijn favoriete eiland is Fogo. Het heeft iets mysterieus door het vulkaanlandschap en ze verbouwen hier ook nog eens heerlijke wijn en koffie. Zeker de moeite waard om eens te proberen! Wat is jullie favoriete eiland?

[ Bericht 8% gewijzigd door Fogel op 19-11-2020 16:20:19 (URL = weg) ]
pi_196320403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:48 schreef Travel_girl het volgende:
Voor de mensen die nog steeds geïnteresseerd zijn in een reis naar Kaapverdië, deel ik graag mijn reiservaringen. Ik ben inmiddels al drie keer naar Kaapverdië geweest. Ik raad iedereen aan om te gaan eilandhoppen! De Kaapverdische eilanden bestaan namelijk uit verschillende eilanden die enorm divers zijn. Ontzettend leuk om een combinatie te maken van een aantal stranddagen, een paar dagen in een cultureel stadje en een paar dagen omgeven door prachtige natuur. Mijn favoriete eiland is Fogo. Het heeft iets mysterieus door het vulkaanlandschap en ze verbouwen hier ook nog eens heerlijke wijn en koffie. Zeker de moeite waard om eens te proberen! Wat is jullie favoriete eiland?
Ben je er onlangs nog geweest dan? Die eilanden zitten toch allemaal potdicht nu?

Ik ben er overigens begin 2018 een weekje geweest, maar heb alleen Sal bezocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 19-11-2020 16:21:02 (URL uit quote gehaald) ]
  donderdag 19 november 2020 @ 15:22:11 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196320678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:02 schreef Farenji het volgende:
Ben je er onlangs nog geweest dan? Die eilanden zitten toch allemaal potdicht nu?
Volgens mij is het verkapte spam
So we just called him Fred
pi_196320712
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Volgens mij is het verkapte spam
Hmmm, nu je het zegt....
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 16:23:06 #32
45833 crew  Fogel
pi_196321423
Heb de URL in ieder geval maar uit de post en quote gehaald.
Travel_girl, deel graag je ervaringen hier op FOK! zonder meteen naar een andere site te linken :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_196332418
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Volgens mij is het verkapte spam
Klinkt inderdaad als een werkeloze influencer...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_196368083
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:28 schreef miro86 het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als een werkeloze influencer...
Misschien.. Maar ze heeft wel gelijk wat betreft Fogo. Ik heb begin vorig jaar een Djoser eiland hop reisje gedaan daar. 5 eilanden en Fogo vond ik het leukst. En die wijn is idd ook heel goed maar niet te vinden in NL.. :-(
Dit is een Signature....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')