abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:18:28 #1
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_67698087
Plaats hier leuke dingen die betrekking hebben op fototijdschriften/boeken.
Ik had zelf een vraagje en kon nog geen topic vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Anneloortje op 04-04-2009 15:20:07 ]
Het is de gekte van de verslaving.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:19:47 #2
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_67698089
Ik ben lid van de ZOom en heb de nieuwe nog niet gehad. Jullie wel?

Iemand nog andere leuke tips voor tijdschriften?
Het is de gekte van de verslaving.
pi_67698328
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:19 schreef Anneloortje het volgende:
Ik ben lid van de ZOom en heb de nieuwe nog niet gehad. Jullie wel?

Iemand nog andere leuke tips voor tijdschriften?
Kijk eens naar de engelse tijdschriften zoals Photography Monthly en Practical Photography. Staan altijd erg leuke artikelen in.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 april 2009 @ 13:45:54 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67702641
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:19 schreef Anneloortje het volgende:
Ik ben lid van de ZOom en heb de nieuwe nog niet gehad. Jullie wel?

Iemand nog andere leuke tips voor tijdschriften?
vrijdag geleverd
hier lees ik ook wel Practical Photagrapy, n duits tijdschrift, foto-video digitaal, F+D
ligt eraan wat ik tegenkom
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:38:56 #5
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_67703735
Zoom vind ik niet super. Alleen die gare covers al.... met altijd hetzelfde kutconcept: een lid van Zoom zet nietszeggend model op de foto die een Canon/Nikon dSLR in de handen geduwd heeft gekregen. Elke maand hetzelfde. En dan die hoofdredacteur.

Voor de rest is het blad niet slecht maar er wordt m.i. te veel gebruik gemaakt van mindere fotografen. Relatief gesproken dan (als je het vergelijkt met andere fotobladen). Ik snap dat dat een bewuste (goedkope) keuze is, maar het blad wordt er niet beter op.

Een overbodig "Nederlands" blad is Digitaal Photo. Dit is voor een belangrijk deel een rechtstreekse vertaling van één of twee maanden oudere uitgaven van Digital Photographer, een Engels blad. Als je een beetje Engels kan is dat een veel betere keuze. Behalve het feit dat het al bij aankoop erg gedateerd is, wordt Digitaal Photo ook nog eens aangevuld met mindere foto's van Nederlandse fotografen. En dat terwijl er ook in Nederland meer dan genoeg talent rond loopt.

Ik lees tegenwoordig eigenlijk alleen de volgens mij veel beter Engelse en Duitse amateur foto / camera bladen -- keuze te over, en in Nederland de serieuzere (Pf, en De Fotograaf). Ook voor een amateur zoals ik zelf, erg leuk om te lezen. Vooral de Pf, die 10 keer per jaar uitkomt.
pi_67704495
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:19 schreef Anneloortje het volgende:
Ik ben lid van de ZOom en heb de nieuwe nog niet gehad. Jullie wel?

Iemand nog andere leuke tips voor tijdschriften?
Ik ben ook lid van ZOOM.nl heb hem gister binnen gekregen, zit een DVD bij maar vind die dvd's van ze altijd maar van een laag nivea.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef SuikerVuist het volgende:
Zoom vind ik niet super. Alleen die gare covers al.... met altijd hetzelfde kutconcept: een lid van Zoom zet nietszeggend model op de foto die een Canon/Nikon dSLR in de handen geduwd heeft gekregen. Elke maand hetzelfde. En dan die hoofdredacteur.

Voor de rest is het blad niet slecht maar er wordt m.i. te veel gebruik gemaakt van mindere fotografen. Relatief gesproken dan (als je het vergelijkt met andere fotobladen). Ik snap dat dat een bewuste (goedkope) keuze is, maar het blad wordt er niet beter op.
Al de fotos die in Zoom.nl staan zijn fotos van leden. De cover wordt ook door lezers gemaakt, maar dan zijn ze wel verplicht om aan het huidige concept te houden. Maarja mij gaat het meer om de inhoud dan om de cover


Naast Zoom.nl ben ik ook lid van een engels blad 'Computer Arts' Dit blad gaat meet over photoshop en 3D programas en niet zo zeer over fotografie.
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:19:39 #7
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_67704601
Ik hoop dat hij er nog aankomt anders bel ik ze van de week wel. Ik ben ook beginner dus vandaar de ZOom. Maar zag nog geen topic en dacht misschien wel leuk om er een tijdschriften/ leuke fotografische boekentopic van te maken.
Het is de gekte van de verslaving.
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:48:28 #8
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67705189
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef SuikerVuist het volgende:
Zoom vind ik niet super.
Ik vind Zoom iedere keer hetzelfde. 100% voorspelbaar.

Iemand DigiFotoPro al geprobeerd?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 april 2009 @ 16:02:41 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67705479
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:19 schreef Anneloortje het volgende:
Ik hoop dat hij er nog aankomt anders bel ik ze van de week wel. Ik ben ook beginner dus vandaar de ZOom. Maar zag nog geen topic en dacht misschien wel leuk om er een tijdschriften/ leuke fotografische boekentopic van te maken.
boeken, kijk dan naar de John Freeman en Mikael Freeman
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 april 2009 @ 16:04:20 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67705515
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik vind Zoom iedere keer hetzelfde. 100% voorspelbaar.

Iemand DigiFotoPro al geprobeerd?
ja heb m al eens gehad, las best lekker weg

vandaag er ook weer 3 ingeslagen, lekker verzamelen voor volgend weekend,
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:13:39 #11
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_67705704
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:15 schreef Kamermans het volgende:

[..]

Ik ben ook lid van ZOOM.nl heb hem gister binnen gekregen, zit een DVD bij maar vind die dvd's van ze altijd maar van een laag nivea.
[..]

Al de fotos die in Zoom.nl staan zijn fotos van leden. De cover wordt ook door lezers gemaakt, maar dan zijn ze wel verplicht om aan het huidige concept te houden. Maarja mij gaat het meer om de inhoud dan om de cover
Mij uiteraard ook. Maar het huidige concept spreekt niet echt tot de verbeelding. Zoals gezegd vind ik ook de inhoud van bijv. Engelse amateur fotografie bladen veel interessanter. Die werken dan ook met veel grotere budgetten. Blijkbaar(?) is dat belangrijk voor dit soort bladen.

Wat ik ook een probleem vind van Nederlandse amateur fotobladen is dat er in de "workshops" van uit wordt gegaan dat je een Nederlandse versie van Photoshop hebt. Volgens mij geldt dat ook voor de serieuzere Nederlandse fotobewerkingsbladen. Niet echt handig als je die versie niet tot je beschikking hebt.
pi_67707288
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik vind Zoom iedere keer hetzelfde. 100% voorspelbaar.

Iemand DigiFotoPro al geprobeerd?
Ik heb een paar DFP gekocht en heb een abonnement genomen. Het is alleen jammer dat het zo weinig verschijnt. (4x per kwartaal, de volgende 2e helft van april weer) Ik heb nu ook nog een abonnement op zoom, maar dat is meer voor de fotografie an sich en om inspiratie op te doen e.d., maar qua technieken blijven ze een beetje hetzelfde herhalen. (haal er af en toe nog wel wat uit, maar scherpte, iso en diafragma heb ik nu in de basis wel gehad...)
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

boeken, kijk dan naar de John Freeman en Mikael Freeman
Ik heb ook een paar boeken van John Freeman staan, goeie boeken, zeker voor de basistechnieken. Voor degene met raw-mogelijkheden op hun camera is "RAW" van Johan Elzenga zeker een aanrader.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:09:57 #13
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67995858
Ik lees de meeste bladen niet eens meer. Alleen de fotograaf of Pf en heel misschien Foto & Doka (F+D tegenwoordig), maar meer foto (niet camera) bladen als FOAM en de GUP. Camera nieuws en reviews lees ik wel op het internet als het direct bekend is en de reviews zijn vaak nietszeggend. Wat betekent nu ' is een goede camera met goede ruisprestaties"? Ten opzichte van wat?
De Britse bladen las ik vroeger nog wel eens, maar na verloop van tijd wordt het teveel herhaling van zetten over bepaalde technieken om dingen op de foto te zetten. na 2 jaar weet je het wel. Wel mooi om mee te beginnen dus, maar de vraag is of je dan niet beter een goed boek kan kopen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:40:49 #14
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_68000415
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ik lees de meeste bladen niet eens meer. Alleen de fotograaf of Pf en heel misschien Foto & Doka (F+D tegenwoordig), maar meer foto (niet camera) bladen als FOAM en de GUP. Camera nieuws en reviews lees ik wel op het internet als het direct bekend is en de reviews zijn vaak nietszeggend. Wat betekent nu ' is een goede camera met goede ruisprestaties"? Ten opzichte van wat?
De Britse bladen las ik vroeger nog wel eens, maar na verloop van tijd wordt het teveel herhaling van zetten over bepaalde technieken om dingen op de foto te zetten. na 2 jaar weet je het wel. Wel mooi om mee te beginnen dus, maar de vraag is of je dan niet beter een goed boek kan kopen.
Ik ben echt een beginner en vind het dus ook heerlijk als de nieuwe zoom op de deurmat valt. Dat is het denk ik een beejte, vergelijk het met de donald duck vroeger
Het is de gekte van de verslaving.
pi_68008386
wellicht is de kracht van de Zoom wel dat je vaak fotoos ziet waarvan je denkt van: "hej... dat moet ik ook kunnen"

tuurlijk kijk ook ik graag naar fotoos van de profesionals... maar als je bijvoorbeeld fotoos ziet van het kaliber National Geographic dan wortd ik niet echt geprikkeld om de camera te pakken en er op uit te gaan... Dat betekend niet dat de Zoom een top blad is... ik lees vrolijk mee op het abbonement van mijn vader (A) maar ik denk wel dat de Zoom bewust een wat minder profi uitstraling heeft.

maar daar kan ik me in vergissen uiteraard
  FOK!fotograaf dinsdag 14 april 2009 @ 16:40:44 #16
73911 ultra_ivo
pi_68010575
Ik ga toch eerder voor de Franse bladen. Met name Chasseur d'Images. Veel meer gericht op fotografie. Af en toe een Duits blad erbij voor de hardwaretests.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 april 2009 @ 17:18:52 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68011873
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:42 schreef Uncle het volgende:
wellicht is de kracht van de Zoom wel dat je vaak fotoos ziet waarvan je denkt van: "hej... dat moet ik ook kunnen"

tuurlijk kijk ook ik graag naar fotoos van de profesionals... maar als je bijvoorbeeld fotoos ziet van het kaliber National Geographic dan wortd ik niet echt geprikkeld om de camera te pakken en er op uit te gaan... Dat betekend niet dat de Zoom een top blad is... ik lees vrolijk mee op het abbonement van mijn vader (A) maar ik denk wel dat de Zoom bewust een wat minder profi uitstraling heeft.

maar daar kan ik me in vergissen uiteraard
K vind zoom best relaxed om te lezen hij ligt hier altijd op de wc om door te bladeren/lezen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:13:36 #18
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68013602
of andere dingen
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_68095581
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:15 schreef Kamermans het volgende:
een laag nivea.
dan moet je een hogere factor gebruiken

  zaterdag 18 april 2009 @ 11:34:40 #20
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_68135637
Digifoto Pro Magazine ("pro" met een korrel zout nemen) is trouwens een leuk blad. Voor dezelfde prijs als het bijzonder knullige "ZOOM.nl" (4,95) krijg je 50 bladzijden extra (150 ipv 100) en m.i. veel interessantere artikelen.

Deel 1 van 2009 ligt nu in je plaatselijke boekhandel.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:48:38 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68138800
Ik heb ook de Zoom, ooit cadeau gehad van mams en blijven hangen. Niet vanwege de hoogstaande foto's, de ultieme tips maar meer voor de inspiratie Zoals iemand al zei; er staan foto's in waarvan je denkt "dat moet ik ook (of beter) kunnen". Lekker laagdrempelig dus

Voor de rest wat boeken van Kelby al is dat meer over PS. Echte fotografieboeken moet ik nog naar op zoek.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:22:14 #22
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_68140703
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:48 schreef sanger het volgende:
Ik heb ook de Zoom, ooit cadeau gehad van mams en blijven hangen. Niet vanwege de hoogstaande foto's, de ultieme tips maar meer voor de inspiratie Zoals iemand al zei; er staan foto's in waarvan je denkt "dat moet ik ook (of beter) kunnen". Lekker laagdrempelig dus
Kan wel een verkeerd beeld geven. Een paar maanden geleden nog in de ZOOM: een natuurfotograaf die zichzelf m.i. "iets" te hoog inschatte. "Ik heb de feedback op mijn foto's toch helemaal niet nodig?!?? Toch?!??" Ik kan me zo voorstellen dat als je niet verder kijkt dan de Zoom dat je dan denkt dat het niet veel beter kan.

Maar misschien neem ik dat blad te serieus.
  zondag 19 april 2009 @ 19:12:32 #23
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_68178961
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:48 schreef sanger het volgende:
Ik heb ook de Zoom, ooit cadeau gehad van mams en blijven hangen. Niet vanwege de hoogstaande foto's, de ultieme tips maar meer voor de inspiratie Zoals iemand al zei; er staan foto's in waarvan je denkt "dat moet ik ook (of beter) kunnen". Lekker laagdrempelig dus

Voor de rest wat boeken van Kelby al is dat meer over PS. Echte fotografieboeken moet ik nog naar op zoek.
Scott Kelby is idd ook een aanrader voor de beginner.
Het is de gekte van de verslaving.
  zondag 19 april 2009 @ 19:14:36 #24
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68179034
GUP
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_68186853
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:12 schreef Anneloortje het volgende:

[..]

Scott Kelby is idd ook een aanrader voor de beginner.
Vlak John Freeman niet uit voor dezelfde doelgroep. Vond en vind een boek als Fotografie nog steeds leuk.
Never try to outstubborn a cat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')