abonnement Unibet Coolblue
pi_73728202
Helemaal grappig is het als je nu bijvoorbeeld deze pagina van Willem Wever leest:
quote:
Vraag: Als er bij de cornflakes ingredienten ijzer staat is dat dan echt ijzer?
Antwoord: Nee, dit is geen ijzer zoals het ijzer in een hek of de tralies van een gevangenis . IJzer in bijvoorbeeld cornflakes is een voedingsstof. Het is ijzer in de vorm van hele, hele kleine deeltjes, die door je darmen kunnen.
Dat is dus geschreven door een scheikundige, die weliswaar helemaal op de hoogte is van het verschil tussen ijzer als metaal (wat niet door het lichaam kan worden opgenomen) en ijzer als ion (wat wel door het lichaam kan worden opgenomen), maar die blijkbaar niet op de hoogte is welke van die twee nou écht in de cornflakes zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 21:06:00 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:06:41 #277
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73728256
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Ga je geld terugeisen
[..]

Dat wordt echt steeds meer gedaan volgens mij Vorige week ook vitaminepillen uit de handel omdat er teveel vitamine in zit We zijn toch de weg kwijt tegenwoordig
Het probleem met al die dingen is dat je er bij een normaal voedingspatroon genoeg van binnenkrijgt maar dat het zo leuk staat op verpakkingen als het ergens extra veel inzit. (Vitamines, ijzer, antioxidanten en vast nog wel meer)
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73728470
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:06 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Het probleem met al die dingen is dat je er bij een normaal voedingspatroon genoeg van binnenkrijgt maar dat het zo leuk staat op verpakkingen als het ergens extra veel inzit. (Vitamines, ijzer, antioxidanten en vast nog wel meer)
Vergeet de Omega 3 en de vetzuren niet
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:12:55 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73728533
Damn.. Ben benieuwd of hier morgen nog wat over ind e krant staat ofzo En het zal toch hopelijk wel consequenties hebben...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_73729196
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef Piles het volgende:

[..]

AH testten ze als eerste in die bak met water, maar die dreef niet naar de magneet
Kellogs wel, vandaar dat ze daarmee verder gingen
ah okee had net de eerste paar minuten gemist
pi_73729350
Weer een eyeopener van de KVW, top onderzoeksjournalistiek! Neem aan dat dit consequenties heeft voor Kellogs!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:39:41 #282
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73729856
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef henkde_j het volgende:
Waarom zegt ie nu niet even: 'Ich will mein fahrrad zuruck!"
Dat Duits van "Der Toni" was wel geniaal
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73730284
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:39 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat Duits van "Der Toni" was wel geniaal
Hij praatte keurig Duits hoor, ik heb 'm niet op een taalfout kunnen betrappen. Maar Nederlanders met een Duits accent - en andersom - blijven grappig.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:21:07 #285
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_73742923
Ik kijk hem nu ff.. bizar dat nieuwsstukje ook !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_73743016
Heel bizar net gekeken. Is het al uit de schappen?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:35:42 #287
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_73743377
Wat bizar deze aflevering.
Hoe gaat kellogs daar op reageren !!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_73743393
gutver
ik dacht dat het was opgenomen, wilde het gaan kijken
is dus niet opgenomen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:39:53 #290
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_73743506
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:36 schreef Mirjam het volgende:
gutver
ik dacht dat het was opgenomen, wilde het gaan kijken
is dus niet opgenomen
Online
zo zit ik nu te kijken zie link hierboven
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_73744485
Daar waar FOK! meestal de meeste onzinnige berichten plaats, heb ik er nog geen over dit item kunnen lezen ?

Hoe kan dat ¿
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_73744516
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:13 schreef THeeF het volgende:
Daar waar FOK! meestal de meeste onzinnige berichten plaats, heb ik er nog geen over dit item kunnen lezen ?

Hoe kan dat ¿
Staat gewoon op de FP hoor, dat linkje wat ik net postte
pi_73747539
Naar aanleiding van een reactie op de frontpage:

In natuurlijke voeding, zoals spinazie en bruinbrood komt ijzer als mineraal voor. In deze vorm kan ijzer gemakkelijk worden opgenomen in het bloed.

Helaas is kunstmatig mineraal ijzer nogal duur, dus in de cornflakes (en ook in witbrood dat net zo gezond pretendeert te zijn als bruinbrood) stopt men geen mineraal ijzer, maar waterstofgereduceerd ijzer. Dat is magnetisch / metallisch ijzer, maar door het productieproces is het erg poreus en wordt daarom tijdens de spijsvertering wat gemakkelijker in het bloed opgenomen dan fijngemalen oude fietsen. Maar nog steeds wordt 2/3 van het waterstofgereduceerde ijzer niet opgenomen en dus onverteerd weer uitgescheiden.

Kellog's doet er dus natuurlijk 3 keer zo veel ijzer in als nodig. Als Denemarken het daarom verbiedt, zijn de Denen dus nogal stupide bezig want men stopt er expres 3 keer te veel in omdat 2/3 daarvan toch niet door het lichaam wordt opgenomen.

Als het goed is zijn de deeltjes verder piepklein, maximaal 0,045 millimeter groot. Dat mag natuurlijk niet schadelijk zijn voor de tanden.

Vragen die overblijven:
- Waarom haalden ze bij de KvW dan zulke grote brokken ijzer uit de cornflakes?
- Is de verpakking niet misleidend, doordat men een goedkopere soort ijzer neemt die niet goed kan worden opgenomen en de aangegeven hoeveelheden (17% ADH etc.) voor 2/3 flauwekul zijn?

Bron: hier, maar je moet daar wel voor betalen of via de universiteit ofzo toegang hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 13:45:51 ]
pi_73757467
Ik heb vandaag eens even met zo'n magneetje die aan de koelkast hangt het uitgeprobeerd met een paar pakken cornflakes die hier in huis staan. Kommetje water, cornflakes-je erin en de magneet erbij:

Zowel de AH Hoepels als de Kellogg's cornflakes (normale versie) gingen achter mijn magneetje aan!

Ik vond het gewoon shocking toen het gebeurde!
pi_73798556
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:41 schreef Piles het volgende:
De bedrijven bellen is nog altijd het leukst, ze zeggen maar wat
Ze lullen zich elke keer weer klem
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_73798653
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:43 schreef Igen het volgende:
Vragen die overblijven:
- Waarom haalden ze bij de KvW dan zulke grote brokken ijzer uit de cornflakes?
Ik heb het net even op uitzendinggemist terug gekeken, het waren geen grote brokken maar zwart poeder dat samenklonterde omdat het nat was
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:03:43 #298
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73798880
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:43 schreef Igen het volgende:
Naar aanleiding van een reactie op de frontpage:

In natuurlijke voeding, zoals spinazie en bruinbrood komt ijzer als mineraal voor. In deze vorm kan ijzer gemakkelijk worden opgenomen in het bloed.

Helaas is kunstmatig mineraal ijzer nogal duur, dus in de cornflakes (en ook in witbrood dat net zo gezond pretendeert te zijn als bruinbrood) stopt men geen mineraal ijzer, maar waterstofgereduceerd ijzer. Dat is magnetisch / metallisch ijzer, maar door het productieproces is het erg poreus en wordt daarom tijdens de spijsvertering wat gemakkelijker in het bloed opgenomen dan fijngemalen oude fietsen. Maar nog steeds wordt 2/3 van het waterstofgereduceerde ijzer niet opgenomen en dus onverteerd weer uitgescheiden.

Kellog's doet er dus natuurlijk 3 keer zo veel ijzer in als nodig. Als Denemarken het daarom verbiedt, zijn de Denen dus nogal stupide bezig want men stopt er expres 3 keer te veel in omdat 2/3 daarvan toch niet door het lichaam wordt opgenomen.

Als het goed is zijn de deeltjes verder piepklein, maximaal 0,045 millimeter groot. Dat mag natuurlijk niet schadelijk zijn voor de tanden.

Vragen die overblijven:
- Waarom haalden ze bij de KvW dan zulke grote brokken ijzer uit de cornflakes?
- Is de verpakking niet misleidend, doordat men een goedkopere soort ijzer neemt die niet goed kan worden opgenomen en de aangegeven hoeveelheden (17% ADH etc.) voor 2/3 flauwekul zijn?

Bron: hier, maar je moet daar wel voor betalen of via de universiteit ofzo toegang hebben.
Maar voor de duidelijkheid (kan zelf niet bij het artikel, en het is ook niet echt mijn vakgebied trouwens) als de ijzerdeeltjes klein genoeg zijn en 'zuiver' dan is het verder niet schadelijk? Dus dan is dat Deense verhaal onzin.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:11:43 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73798979
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:03 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Maar voor de duidelijkheid (kan zelf niet bij het artikel, en het is ook niet echt mijn vakgebied trouwens) als de ijzerdeeltjes klein genoeg zijn en 'zuiver' dan is het verder niet schadelijk? Dus dan is dat Deense verhaal onzin.
Deenen zijn er tegen omdat mensen teveel ijzer binnen kunnen krijgen, wat je nieren bijvoorbeeld kapot maakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73799112
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 09:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik heb het net even op uitzendinggemist terug gekeken, het waren geen grote brokken maar zwart poeder dat samenklonterde omdat het nat was
Maar als ze bij de hoogovens komen, dan is het intussen allang weer droog en dan zit het nog steeds samengeklonterd in relatief grote stukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')