abonnement Unibet Coolblue
pi_67612196

Welkom bij [DPC]Fokschaap!!!!!!!

Zet je computer in voor een goed doel!! Doe mee met FOKschaap en help mee met het zoeken van medicijnen. Het gaat allemaal heel simpel, met een software programma doe je berekeningen; het zogenaamde Distributed Computing. De software is zo gemaakt dat het je computer absoluut niet langzamer maakt, het gebruikt je idle CPU time en draait dus geruisloos op de achtergrond. Hierbij wordt precies bijgehouden hoeveel jij hebt bijgedragen aan het project. Zo kun je de competitie met anderen aangaan, met Fok! doen we dat in teamverband!

World Community Grid Stampede

April staat in het teken van de stampede bij World Community Grid. WCG is een project dat door IBM wordt gerund en waarbij met één software client aan diverse onderzoeken kan worden gerekend. Momenteel lopen:

- FightAIDS@Home
- Human Proteome Folding Project - Phase II
- Discovering Dengue Drugs - Together
- Help Conquer Cancer
- Nutritious Rice for the World
- The Clean Energy Project
- Help Fight Childhood Cancer

Er zit vast een project tussen waarvoor je je pc wilt inzetten!

FOKschaap is een subteam van de Dutch Power Cows, een van de grootste teams ter wereld en opgericht door Tweakers. Eens per jaar bundelen de koeien hun rekenkracht op één project en vormen zo een stampede. Wij schapen stampen vrolijk mee en gaan de stijd aan met de diverse teams die door tweakers gevormd zijn!

Hoe doe ik mee?

Ben je enthousiast geraakt om je pc in te zetten voor de wetenschap en met FOKschaap de strijd aan te gaan met de tweakers? Heel mooi, doorloop een paar stappen en je bent een FOKschaap!

1) Registreer je op de site van World Community Grid
Kies je naar als volgt:
[DPC]FOKschaap.NAAM (NAAM moet je veranderen in wat je maar wilt)
Door "[DPC]FOKschaap." voor je naam te plakken, zit je meteen bij FOKschaap. Bedenk een password en vul je e-mailadres in. Je ziet dat Dutch Power Cows als team is geselecteerd. Laat dit zo, want FOKschaap is een subteam binnen DPC.

2) Kies de projecten uit waaraan je je pc wilt laten meewerken
Houd rekening met de systeemeisen. Help Conquer Cancer en Nutritious Rice kun je op elke pc wel draaien, maar voor bijv. Clean Energy heb je een recente pc nodig (vooral vanwege geheugengebruik)!

3) Download en installeer de client
Simpelweg de stappen op de site volgen

4) Klaar!
Welkom bij FOKschaap! De client doet vanaf nu alles vanzelf, je hoeft er niet meer naar om te kijken. Kan natuurlijk wel, via de client kun je bijv. naar "My Grid" om je statistieken te bekijken. Ook op GoT worden stats gepost, zie de linkjes onderaan. Dit alles kan in dit topic besproken worden

Nog vragen?
Kijk eens naar de FOKschaap wiki. Of stel je vragen gerust in dit topic, wij helpen je er wel doorheen... en anders kom naar irc kijk op irc.tweakers.net in het #fokschaap kanaal. Dit kan ook via IRC applet.

Nuttige programma, info & links:
FOKschaap wiki
|| WCG site || GoT forum || Laatste WCG stats op GoT || DPC site || DPC WCG Wiki || FOKschaap site || BOINC DPC stats ||
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  woensdag 1 april 2009 @ 16:04:28 #2
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67615682
Mooi dat er eindelijk eens een nieuw topic is na [DPC]FOKschaap graast rustig verder!

FOKschaap is vooralsnog een bescheiden teampje bij World Community Grid, dus als je dit leest: snel lid worden
pi_67617335
Mijn quad core pc heeft sinds vanochtend 7 uur al 6 results gemaakt
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  woensdag 1 april 2009 @ 20:06:11 #4
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67623863
en grazen maar....

Welke projecten hebben jullie aanstaan, alle?
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
  woensdag 1 april 2009 @ 21:43:10 #5
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67627382
Ik draai alleen Help Conquer Cancer en Nutritious Rice, omdat ik maar 512 MB geheugen heb en tevens niet zo'n grote swap file.
pi_67629697
Ik draai Help Fight Childhood Cancer en Nutritious Rice, door dat ik een single core pc heb mee draaien.
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  donderdag 2 april 2009 @ 19:49:19 #7
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67655269
Thnx voor info... ben nog aan het kijken welke jobs niet zo lang duren en of er verschil is qua punten.

Heb al resultaten in bij de volgende vier projecten: FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Help Fight Childhood Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2.
Het aantal jobs is respectievelijk 11, 1, 2 en 1. Die van FightAIDS@Home zijn het snelst klaar ongeveer 2 uur. Als ik naar de punten kijk dan gaat Help Fight Childhood Cancer aan kop met 98.20 punten per uur runtime maar deze jobs duren hier ook het langst (gem. 6,5 uur).

Gem punten per uur runtime: FAH 44.91, HCC 77.68, HFCC 98.20 en HPF2 60.82.
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_67655467
Vertel d'r dan ook even bij dat het inzetten van de idle time van je CPU er voor zorgt dat het ding dus altijd op volle kracht draait. Niet zo leuk voor de levensduur van je pc (warmteontwikkeling), en ook niet zo leuk voor je electriciteitsrekenening.

Niet om het project af te zeiken, maar wel om aan te geven dat er wel degelijk kosten voor de gebruiker aan vast zitten.
  donderdag 2 april 2009 @ 20:48:41 #9
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67657095
In principe heb je gelijk. Bij World Community Grid is het wel zo dat de client standaard 60% van je processor gebruikt, van full load is dus geen sprake. Als gebruiker kun je dat percentage wijzigen in wat je zelf wilt.

De levensduur van de processor zou theoretisch verkort kunnen worden, maar of dat ding het nou 12 of 15 jaar uitmaakt, zal mij een zorg zijn.. zolang gebruik ik hem toch niet. Kan trouwens uit ervaring zeggen dat acht jaar full load geen probleem is..

Als je je pc er niet speciaal voor aan laat staan (en als je max. 60% aanhoudt), valt het met die extra elektriciteitskosten ook wel mee. Maar ze zijn er wel, dat klopt. Voor het goede doel (ik ben overtuigd van de wetenschappelijke waarde van dit soort projecten) en de lol van de competitie die je erbij krijgt, heb ik echter best die enkele tientjes (gokje, één pc die dicht tegen de 24/7 aan staat) per jaar over.
pi_67658677
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:49 schreef Eronymus het volgende:
Als ik naar de punten kijk dan gaat Help Fight Childhood Cancer aan kop met 98.20 punten per uur runtime maar deze jobs duren hier ook het langst (gem. 6,5 uur).

Gem punten per uur runtime: FAH 44.91, HCC 77.68, HFCC 98.20 en HPF2 60.82.
Ligt er natuurlijk aan wat voor CPU je hebt want bij mijn asus eee box duurt hfcc 20 uur en bij mijn quad core 2 a 4 uur
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
pi_67662484
ha hier had ik me aangemeld
mn Q9450 is druk bezig geen idee of de team statistieken mij erbij ziet ik heet cablegunmaster op dat gedoe
Redacted
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:51:10 #12
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67671776
Welkom Cablegunmaster! Ik zie je er al tussen staan bij de ledenlijst van DPC, eerst zonder en daarna met [DPC]FOKschaap. ervoor Nog geen resultaat ingeleverd, maar dat komt vanzelf.

Hier onze stampedestats van gisteren. Playdoh zit hier nog niet tussen. Kan een interessant achterhoedegevecht worden tussen Eronymus en mij
Overigens heeft joosd geen [DPC]FOKschaap. voor zijn naam staan!
pi_67672017
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:51 schreef Mist het volgende:
Welkom Cablegunmaster! Ik zie je er al tussen staan bij de ledenlijst van DPC, eerst zonder en daarna met [DPC]FOKschaap. ervoor Nog geen resultaat ingeleverd, maar dat komt vanzelf.

Hier onze stampedestats van gisteren. Playdoh zit hier nog niet tussen. Kan een interessant achterhoedegevecht worden tussen Eronymus en mij
Overigens heeft joosd geen [DPC]FOKschaap. voor zijn naam staan!
krijg je punten per onderdeel van het project of per % Dat je afmaakt?
vind het namelijk wel langzaam gaan om 1 stukje te verwerken

geen idee welke ik gebruik of met de DPC of zonder
Redacted
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:22:15 #14
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67672818
Je krijgt punten voor elk ingeleverd stuk werk. In de client kun je zien hoe ver ie is. Via de advanced view kun je naar "My Grid". Als je daar naar Result Status gaat, kun je zien of er al iets is ingeleverd, verwerkt door de Grid, en hoeveel punten je ervoor hebt gekregen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:58:28 #15
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67690842
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:51 schreef Mist het volgende:
Overigens heeft joosd geen [DPC]FOKschaap. voor zijn naam staan!
maakt dat echt uit?
Bedoel bij DPC is bekend dat ik bij fokschaap meedraai.
alleen ik zag op 1 april dat ik me zelf had ingedeeld bij fok/fos4 ofzoiets ipv dpc vandaar 0 puntjes

ik heb alle projecten lopen. draai nu met een duocore 6700 @2,66GHz en een Xeon quadcoe @2GHz. Ben benieuwd of dat iets opleverd!
pi_67691018
als je maar helpt
Redacted
pi_67698673
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:58 schreef joosd het volgende:

[..]

maakt dat echt uit?
Bedoel bij DPC is bekend dat ik bij fokschaap meedraai.
alleen ik zag op 1 april dat ik me zelf had ingedeeld bij fok/fos4 ofzoiets ipv dpc vandaar 0 puntjes

ik heb alle projecten lopen. draai nu met een duocore 6700 @2,66GHz en een Xeon quadcoe @2GHz. Ben benieuwd of dat iets opleverd!

Met die Xeon quadcore ga je wel een hoop resultaten maken ja
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:20:36 #18
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_67704618
quote:
maakt dat echt uit?
Bedoel bij DPC is bekend dat ik bij fokschaap meedraai.
alleen ik zag op 1 april dat ik me zelf had ingedeeld bij fok/fos4 ofzoiets ipv dpc vandaar 0 puntjes

Het maakt in zoverre wat uit dat de punten die je verdient, als je het er wel voor hebt staan, bij de normale FOKschaap punten opgeteld worden. WCG kent namelijk wel teams zoals DPC, maar geen subteams zoals [DPC]FOKschaap. Statsbakkers zoals deze gebruiken daarom het gedeelte voor de punt om de subteams uit elkaar te houden. We staan nu op plaats 94 bij DPC. Als subteam hebben we 6 schaapjes ipv de 11 die zich bij de stampede hebben aangemeld voor het tijdelijke FOK! stampede team.

[DPC]FOKschaap.Ongeduldige ook weer actief bij WCG?
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:55:33 #19
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67705329
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:53 schreef LightLuke het volgende:

[..]

Met die Xeon quadcore ga je wel een hoop resultaten maken ja
wacht maar tot morgen....
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:11:37 #20
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67716243
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:55 schreef joosd het volgende:
[..]
wacht maar tot morgen....
wij wachten vol spanning.....
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
  zondag 5 april 2009 @ 16:03:53 #21
172183 LightLuke
Radio49 DJ
pi_67731498
Ik heb trouwens het idee dat mijn quad niet op volle kracht draait want de cpu belasting is steeds rond de 50%
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  zondag 5 april 2009 @ 22:52:17 #22
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_67743788
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:03 schreef LightLuke het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat mijn quad niet op volle kracht draait want de cpu belasting is steeds rond de 50%
Hoeveel taken doet hij nu tegelijk?
Als je volgens een werkprofiel van de WCG site draait dan kan het zijn dat er nog standaard max 2 processors staat ingesteld: " On multiprocessors, at most use: 2 processors". Dit kun je op de WCGsite instellen onder ´my grid´/ device manager / device profile bij de ´processor usage´. Je kunt ook eerst met een lokaal profiel testen: in de boinc manager ´geavanceerd´/ lokale voorkeuren: gebruik maximaal 100% van de processoren; vervolgens niet vergeten: `geavanceerd` / lokale voorkeur inlezen´ om dat profiel te starten.
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
  maandag 6 april 2009 @ 00:35:10 #23
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67746908
nog 1,5 uur te gaan en dan worden de nieuwe stats berekend.
Waar blijft mama schaap (leen/Fjolle) nou....
pi_67758491
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:52 schreef puss_in_boots het volgende:

[..]

Hoeveel taken doet hij nu tegelijk?
Als je volgens een werkprofiel van de WCG site draait dan kan het zijn dat er nog standaard max 2 processors staat ingesteld: " On multiprocessors, at most use: 2 processors". Dit kun je op de WCGsite instellen onder ´my grid´/ device manager / device profile bij de ´processor usage´. Je kunt ook eerst met een lokaal profiel testen: in de boinc manager ´geavanceerd´/ lokale voorkeuren: gebruik maximaal 100% van de processoren; vervolgens niet vergeten: `geavanceerd` / lokale voorkeur inlezen´ om dat profiel te starten.
Hij draait op dit moment 4 taken te gelijk maar de load is meestal rond de 50% af en toe schiet hij wel uit naar 100%.
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  maandag 6 april 2009 @ 16:40:08 #25
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67764063
Weet je zeker dat je zowel op de site in je profiel als lokaal in je client hebt ingesteld dat ie alle cores 100% mag gebruiken?

@joosd, het zijn gisteren 21590 punten geworden, lekkere score!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')