abonnement Unibet Coolblue
pi_67515481
Ik heb een nieuw apartement gekocht en ga en nieuwe keuken installeren. Door ruimtegebrek moet ik mijn wasmachine in de keuken plaatsen.
Nu zit ik te twijfelen of ik inbouw wasmachine zal kopen of niet. Ik heb me laten vertellen dat als je een vrijstaande wasmachine plaatst dat je minstens totaal 5 cm vrije ruimte moet houden tussen wasmachine en kasten.
Bij inbouw wasmachine is er geen ruimte nodig. nu kan ik er bij de specificaties van beide apparaten niet zo snel het verschil zien tussen inbouw en vrijstaand, terwijl de inbouw toch gemiddeld twee keer zo duur is. Is het alleen duurder omdat je zo een frontje ervoor kan installeren? Is het echt wel zo dat het minder vibreert dan de vrijstaande wasmachine?
  zondag 29 maart 2009 @ 12:52:49 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_67515629
Wasmachine in de keuken wtf?
Je bedoelt afwasmachine/vaatwasser neem ik aan?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_67515643
Inbouw is altijd duurder dan vrijstaand.. Ook bij vaatwassers en koelkasten..
Mijn moeder heeft een vrijstaande op het uiteinde van de keuken, dus alleen blad erover en aan de zijkant een keukenkastplank. Zit inderdaad ruimte omheen, ook ivm warmte kwijt kunnen.

Daar staat wasmachine altijd 's nachts aan, dus dan zit er toch niemand in de keuken..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_67515785
quote:
Op zondag 29 maart 2009 12:52 schreef Rosbief het volgende:
Wasmachine in de keuken wtf?
Je bedoelt afwasmachine/vaatwasser neem ik aan?
dat denk ik niet.. Een wasmachine in de keuken gebeurd best vaak!
  zondag 29 maart 2009 @ 13:00:26 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67515805
hier staat de wasmachine ook in de keuken, is een gewoon model, waarvan we de bovenplaat verwijderd hebben en er een aanrechtblad overheen gemaakt hebben, de wasdroger staat er strak tegenaan. Aan de andere kant van de wasmachine is wel ruimte.
  zondag 29 maart 2009 @ 13:00:40 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_67515810
quote:
Op zondag 29 maart 2009 12:59 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

dat denk ik niet.. Een wasmachine in de keuken gebeurd best vaak!
Nog nooit gezien
Ohja en gebeurd?
Maar waarom zou je hem in de keuken wilen? Als ie niet in de bijkeuken of eventueel badkamer past dan nog liever in de garage, desnoods op zolder.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_67515900
De meeste appartementen hebben geen garage en zolder.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_67515983
Ik zou geen inbouw nemen. Dit om de simpele reden dat als je verhuist en wel plek hebt om hem kwijt te kunnen dat je dan met zo'n gruwelijk lelijk ding zit wat niet afgewerkt is.

Tenzij je kiest voor een goedkoop ding als Indesit, dan maakt het niet zoveel uit. Dan koop je gewoon een nieuwe tzt. Maar ga je voor de hoofdprijs met Miele, dan moet je niet vergeten dat je er 20 jaar aan vast zit. Behalve als je geld genoeg hebt
pi_67516000
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:04 schreef Biancavia het volgende:
De meeste appartementen hebben geen garage en zolder.
Bij ons staan ze gestapeld in de badkamer (flat). Gelukkig. Zijn ook mensen hier in de flat waar het toilet in de badkamer zit, die zijn veroordeeld tot de keuken. Lijkt me niet handig, want die zijn al niet bijster groot helaas.
pi_67516640
heb idd geen zolder of garage vanwege ruimtegebrek moet ik het in de keuken plaatsen.

Ik heb een redelijke goede inbouw was(droog combi) machine gezien op internet van baumatics, tussen 725 en 825 euro. Dit is veel goedkoper dan de siemens en bosch inbouw apparaten.
maar ik begrijp dat het dan niet zoveel uitmaakt of het inbouw of vrijstaand is alleen voor de esthetiek (er een kastdeur voor kunnen plaatsen en geen ruimte ertussen)?
pi_67516717
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:00 schreef gateway het volgende:
hier staat de wasmachine ook in de keuken, is een gewoon model, waarvan we de bovenplaat verwijderd hebben en er een aanrechtblad overheen gemaakt hebben, de wasdroger staat er strak tegenaan. Aan de andere kant van de wasmachine is wel ruimte.
dat is een goeie, dat levert geen problemen op?
pi_67516723
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:00 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Nog nooit gezien
Maar waarom zou je hem in de keuken wilen? Als ie niet in de bijkeuken of eventueel badkamer past dan nog liever in de garage, desnoods op zolder.
zonder zolder, bijkeuken of grote badkamer, is de keuken in mijn optiek een goede oplossing. Ik heb geen zin om elke keer naar de garage te moeten om even te wassen.
Ik heb het echt al heel vaak gezien.
pi_67516972
Heel vaak gezien? Ik ben het echt in Nederland nog nooit tegengekomen. Waar ik het wel vaak heb gezien is de UK, maar ook daar is echt echt geen gezicht. Ik zou toch heroverwegen of het toch niet naar de badkamer kan. De droger moet je tenslotte ook ergens kwijt en die twee kunnen prima op elkaar staan.
  zondag 29 maart 2009 @ 14:24:14 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67517766
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:38 schreef ardaoz het volgende:

[..]

dat is een goeie, dat levert geen problemen op?
nee, alleen dat de wateraanvoer en de afvoerslang verlengt moesten worden (oppassen dat de afvoerslang niet knikt!)
pi_67519045
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:49 schreef Fastmatti het volgende:
Heel vaak gezien? Ik ben het echt in Nederland nog nooit tegengekomen. Waar ik het wel vaak heb gezien is de UK, maar ook daar is echt echt geen gezicht. Ik zou toch heroverwegen of het toch niet naar de badkamer kan. De droger moet je tenslotte ook ergens kwijt en die twee kunnen prima op elkaar staan.
dan kom jij bij andere mensen als ik
pi_67524827
Ik zie het ook vaak genoeg.. Een kleine badkamer en geen zolder zijn vaak de redenen om het in een keuken te plaatsen. Plus daar is sowieso water en afvoer dichbtij omdat er een wasbak zit. In oudere huizen zijn vaak geen aparte washokken te vinden.

In een garage lijkt me dus helemaal niks! Plus vaak te koud/vochtig voor de apparaten.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_67805251
Ben ook erg benieuwd of iemand ervaring heeft met een wasmachine in de keuken. Zelf is dat voor mij ook de enige oplossing. Echter is de ruimte die ik beschikbaar heb precies even breed als een wasmachine (60cm). Dat zou dus betekenen dat de wasmachine strak tegen (links) kastje en (rechts) koelkast aan staan. De klantenservice van LG (heb een LG wasmachine op het oog) geeft aan dat dit geen probleem is (indien waterpas), indien er boven en achter genoeg ruimte over is i.v.m. warmte.

Toch hoor ik graag ervaringen van anderen met een dergelijke situatie, aangezien de dame van de klantenservice niet eehm... bijster intelligent op me overkwam...
pi_67809511
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:53 schreef barrymossel het volgende:
Ben ook erg benieuwd of iemand ervaring heeft met een wasmachine in de keuken. Zelf is dat voor mij ook de enige oplossing. Echter is de ruimte die ik beschikbaar heb precies even breed als een wasmachine (60cm). Dat zou dus betekenen dat de wasmachine strak tegen (links) kastje en (rechts) koelkast aan staan. De klantenservice van LG (heb een LG wasmachine op het oog) geeft aan dat dit geen probleem is (indien waterpas), indien er boven en achter genoeg ruimte over is i.v.m. warmte.

Toch hoor ik graag ervaringen van anderen met een dergelijke situatie, aangezien de dame van de klantenservice niet eehm... bijster intelligent op me overkwam...
In mijn huidige woning heb ik een ruimte van 61 cm waar ik een wasmachine en droger op elkaar heb staan.


Staat aan beide kanten nagenoeg tegen de muur (1 binnenmuur, 1 muur naar de buren). Apparaat heeft er geen last van (dat ik merk), de buren wellicht wel met centrifugeren; zet 'm dus niet 's nachts aan

En oh, in m'n volgende woning komt ie ook in de keuken. Niet omdat ik dat zo mooi vind, maar er is geen beter alternatief.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')