abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:34:34 #1
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_67449081
Goedenavond,

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand het antwoord heeft. 2-3 keer per week ben ik 1,5 uur lang vrij intensief aan het sporten. De dag nadat ik gesport heb word ik bijna altijd wakker met een zeurende hoofdpijn. De pijn lijkt heel erg op de hoofdpijn die je hebt wanneer je te weinig gedronken hebt (of een kater hebt). Een half uurtje nadat ik wat gedronken heb trekt de hoofdpijn ook weg.

Ikzelf ging er vanuit dat het dan ook te maken had met een tekort aan vocht. Tijdens het sporten drink ik echter 1 halve liter fles water en na het sporten drink ik de rest van de avond nog 1 tot 1,5 liter water om de tekorten aan te vullen. Het heeft alleen totaal geen effect. De volgende ochtend word ik weer wakker met een droge mond en diezelfde hoofdpijn.

Door het zweten verlies je natuurlijk vrij veel zouten, maar het zoutgehalte verhogen tijdens het eten heeft ook geen effect. Daarnaast neem ik dagelijks 2 multivitaminetabletten en 2 tabletten met Calcium, Magnesium en Zink om opname van belangrijke voedingsstoffen te versnellen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem veroorzaakt en wat ik er aan kan doen?
pi_67449112
tvp
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:49:05 #3
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_67449490
Zo te zien ben je een vrij intensief sporter. Je moet hierbij wel goed eten en drinken. Probeer 'sochtends goed te ontbijten, smiddags iets minder en 's avonds gewoon. En wel redelijk door blijven drinken. Dan moet het goed komen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:52:30 #4
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_67449572
Ook daar heb ik aan gedacht en heb van de sportinstructeur een aangepast dieet voorgeschreven gekregen speciaal voor wanneer je dus veel energie verbruikt, en in principe krijg ik nu alle reguliere voedingsstoffen in overvloed binnen en ik eet nu ook heel gezond. Ik denk niet dat het aan mijn voedingspatroon ligt, eerder aan een gebrek of een overschot van een bepaalde stof...?
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:57:46 #5
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_67449711
De hoofdpijn van een kater kan opgelost worden door extra vitamine B te nemen. Dan wel direkt na je avondje stappen en niet de volgende dag. Misschien helpt dat ook bij het sporten....... Het kan ook nog veroorzaakt worden door een gebrek aan zuurstof, maar dat zou ook weer samen kunnen hangen met een tekort aan ijzer.....Heb je al eens bloed laten prikken?
pi_67449740
spierpijn in je nek oid?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 23:59:45 #7
159915 -Menn0-
MNO
pi_67449760
Adem je wel goed tijdens je oefeningen? Inademen bij het "opladen" en uitademen bij kracht zetten.

Als je niet goed ademt ga je in je lichaam druk opbouwen, deze uit zich dan onder andere in hoofdpijn.
,,/
pi_67449783
probeer eens sportdrank te drinken na het sporten.. Daardoor hou je het vocht waarschijnlijk beter vast en heb je hoop ik minder last van hoofdpijn..
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:03:48 #9
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_67449878
nee ik heb verder helemaal geen klachten, en na het sporten ook echt nergens last van, dan voel ik me heel fit. Het is echt de ochtend erna, alsof al het water wat ik tot me neem gewoon niet door mijn lichaam wordt opgenomen, ik moet namelijk wel midden in de nacht uit bed om mijn blaas te legen die op springen staat.

over die sportdrankjes zat ik net te lezen, dat zal ik eens gaan proberen in ieder geval (link)

[ Bericht 3% gewijzigd door rinzzz op 27-03-2009 00:12:51 ]
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:16:06 #10
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_67450177
* Paar heeft geen idee
Dichter bij de bundel
  FOK!fotograaf vrijdag 27 maart 2009 @ 00:20:09 #11
159915 -Menn0-
MNO
pi_67450271
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:59 schreef -Menn0- het volgende:
Adem je wel goed tijdens je oefeningen? Inademen bij het "opladen" en uitademen bij kracht zetten.

Als je niet goed ademt ga je in je lichaam druk opbouwen, deze uit zich dan onder andere in hoofdpijn.
,,/
pi_67450499
Met die ademhaling krijg je er direct last van (of gedurende het sporten). En je merkt het vaak ook wel aan je oren.

Ik had er ook last van, maar bij mij had het 2 oorzaken. Na de laatste bal (tennis) viel ineens alles van me af. Op warme dagen met lange wedstrijden had ik er ook last van.
Toen ben ik begonnen met:
- Halve liter water
- Halve liter sinaasappelsap
- Goede mespunt zout.

Hier begon ik 20 minuten voor de wedstrijd mee.

Daarnaast veel water drinken (sinaasappelsap kan voor slijm zorgen).

Volgens mij kan jij het recept beter verdubbelen en dus 1 liter water en 1 liter sinaasappelsap+zout drinken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')