abonnement Unibet Coolblue
pi_67428836


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Tourroeier
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)

- Skøll - Amsterdam:
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
Koert

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.
pi_67429183
ik was al bang voor zo'n titel.

Maar denk je zelf dat je ook maar een schijn van kans maakt met 3 lichte pikken?
pi_67429340
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:04 schreef De_Brok het volgende:
ik was al bang voor zo'n titel.
Iets met olie op het vuur gooien
quote:
Maar denk je zelf dat je ook maar een schijn van kans maakt met 3 lichte pikken?
Die kunnen toch ook roeien Lekker windje mee erbij en rammen maar.

edit: Wat me nu opvalt, totaal gezien redelijk veel Lichte pikken. Mooi
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 14:21:54 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67429870
Oh zucht, die TT.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67430677
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh zucht, die TT.
snel volspammen maar...
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:10:35 #7
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_67431751
ik zou toch mijn geld zetten op skadi, gyas, nereus of okeanos
lekker safe gokken
pi_67432341


Eerst roeien, dan blaten.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:46:31 #9
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67435167
haha, wat een naïeve TT
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_67435676
Als de vereniging met de mooiste promo de Varsity wint...
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:07:02 #12
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67437771
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Teteteterek het volgende:
Als de vereniging met de mooiste promo de Varsity wint...

haha, de officiele varsitiy promo (die door leden van aegir is gemaakt) is veel gaver
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_67437955
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:07 schreef Pluizel het volgende:

[..]

haha, de officiele varsitiy promo (die door leden van aegir is gemaakt) is veel gaver
Die teaser is wel leuk ja, maar die promo stelt niet zo veel voor.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_67438611
@topic-titel: !!!

@thrawn: Precies wat jij in het vorige zei over sjaarsen in je oude vier boot is 1 van de redenen waarom Phocas niet eerder de oude vier weer is gaan starten.

Phocas heeft in haar historie een paar keer de oude vier gestart, waarvan 1 keer net 2e achter Aegir. Daarna zijn er een groot aantal jaren geweest dat er geen enkele Phocas-ploeg aan de varsity meedeed door knorren-versus-ballen argumenten. Dat is gelukkig al weer een aantal jaren weg. Nu doet de mogelijkheid zich voor om het hoofdnummer te starten, dus waarom niet. Volgende jaren zien we dan wel . Zo moet je het vooral zien, den ban weer breken.

Reeel gezien, de kans dat Phocas alle jaren dit nummer enigszins waardig kan starten is niet heel groot (vereniging met bijna driekwart vrouw) dus als het dan kan, vooral doen!

Welke vereniging gaat de oude vier winnen denkt iedereen hier? Ik zou wel zo'n coole poll in mijn berichtje willen maken, maar weet niet hoe

[ Bericht 8% gewijzigd door Delnooz op 26-03-2009 18:41:13 ]
pi_67439166
Helaas ben ook ik het poll maken niet meester, dus kan geen leuke Oude Vier poll maken.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh zucht, die TT.
Prachtige reacties tot nu toe.
pi_67440898
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:35 schreef Delnooz het volgende:
Phocas heeft in haar historie een paar keer de oude vier gestart, waarvan 1 keer net 2e achter Aegir. Daarna zijn er een groot aantal jaren geweest dat er geen enkele Phocas-ploeg aan de varsity meedeed door knorren-versus-ballen argumenten.
Vooral die traditie in eer houden, van het niet meer willen starten.
quote:
Nu doet de mogelijkheid zich voor om het hoofdnummer te starten, dus waarom niet. Volgende jaren zien we dan wel . Zo moet je het vooral zien, den ban weer breken.
Hoezo doet de mogelijkheid zich voor? We zetten 4 nieuwelingen in. Schaamte voor de verenigingshistorie.
Kijk, als die vier nieuwelingen van topkwaliteit waren... maar ze weten niet eens het N4+ veld te winnen op de WW.

En dat dit het wedstrijdroeien een boost zal geven... ik denk het niet. Anders hadden we er met de aantrekking van die prof coach al een heel stel gehad. Wat overigens absoluut niet het geval is...

Ik zeg het jullie:
1: Skadi
2: Okeanos
3: Gyas
4: Nereus
5: Laga
6: Njord
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_67440988
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Sjobber op 26-03-2009 21:04:00 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_67442031
Deze topics gaan wel een stukje sneller vol dan eerst.

Tvp dus
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 20:34:29 #19
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67442585
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:00 schreef Teteteterek het volgende:
Als de vereniging met de mooiste promo de Varsity wint...
Erg vette promo wel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2009 @ 20:37:13 #20
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67442678
Poll: Wie wint de Varsity?
  • Njord
  • Laga
  • Triton
  • Nereus
  • Aegir
  • Argo
  • Skadi
  • Euros
  • Orca
  • Proteus
  • Skoll
  • Theta
  • Okeanos
  • Saurus
  • Gyas
  • Vidar
  • Phocas
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67443620
    Zozo... phocas nu al 1/3 kans... moet niet gekker worden,.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67445325
    Als ik echt móet kiezen, dan zet ik maar in op skadi. Maar het wordt een strijd tussen Okeanos, Gyas en Skadi, de rest peddelt slechts leuk mee.

    Dit weekend moet mijn ploeg zaterdag trouwens om 0830 starten, dat is echt gewoon onbeschaafd. Weet niet of er hier nog vidraten meelezen, maar die mogen daar best wat tegen doen in het vervolg :/
    pi_67445996
    Topictitel !
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67446230
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 19:45 schreef Sjobber het volgende:
    Ik zeg het jullie:
    1: Skadi
    2: Okeanos
    3: Gyas
    4: Nereus
    5: Laga
    6: Njord
    Dit zou nog best eens in de buurt kunnen komen..
    Al zou het me ook niet verbazen als Bosgoed het em weer flikt.
    En ik vind het jammer dat Daan Switters niet start bij Triton.
    Switters, Hendriks en Langen hebben bij zowel de Heineken als de Head met de Okeanos-combi blik getrokken.
    Er is gekozen voor Rom Colthoff ipv Switters. Ben benieuwd hoe het uitpakt met deze geheel nieuwe oude vier.

    De vierde man bij Triton is overigens Reinoud de Groot, óók een Lichte pik (naast lichte pik Rom Colthoff en ex-lichte pik Langen)
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67447363
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 19:45 schreef Sjobber het volgende:

    [..]

    Vooral die traditie in eer houden, van het niet meer willen starten.
    [..]

    Hoezo doet de mogelijkheid zich voor? We zetten 4 nieuwelingen in. Schaamte voor de verenigingshistorie.
    Kijk, als die vier nieuwelingen van topkwaliteit waren... maar ze weten niet eens het N4+ veld te winnen op de WW.

    En dat dit het wedstrijdroeien een boost zal geven... ik denk het niet. Anders hadden we er met de aantrekking van die prof coach al een heel stel gehad. Wat overigens absoluut niet het geval is...
    Heel vreemd dat je de winterwedstrijden niet wint als je niet blessures hebt gehad bij 3 van je vier roeiers en dat het aantal keren hard varen voor de WW op 1 hand was te tellen

    En dat van die profcoach slaat natuurlijk nergens op. Door het werk van een profcoach krijgt het effect in de loop van den tijd, niet vooraf al direct :S
    pi_67447417
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef cryforhelp het volgende:
    Als ik echt móet kiezen, dan zet ik maar in op skadi. Maar het wordt een strijd tussen Okeanos, Gyas en Skadi, de rest peddelt slechts leuk mee.

    Dit weekend moet mijn ploeg zaterdag trouwens om 0830 starten, dat is echt gewoon onbeschaafd. Weet niet of er hier nog vidraten meelezen, maar die mogen daar best wat tegen doen in het vervolg :/
    Altijd nog beter dan zondagochtend
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67447572
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef cryforhelp het volgende:
    Als ik echt móet kiezen, dan zet ik maar in op skadi. Maar het wordt een strijd tussen Okeanos, Gyas en Skadi, de rest peddelt slechts leuk mee.

    Dit weekend moet mijn ploeg zaterdag trouwens om 0830 starten, dat is echt gewoon onbeschaafd. Weet niet of er hier nog vidraten meelezen, maar die mogen daar best wat tegen doen in het vervolg :/
    Mee eens wat varsity-kanshebbers betreft.

    Die OOCUZ was vorig jaar ook al zo'n ramp! al die c4-ploegjes 2 keer de baan over en dan ook nog eens finales. Heel nobel om iedereen meerdere keren te willen laten roeien, maar het is echt ronduit saai. Gelukkig was vorig jaar de locatie mooi en het weer goed.

    Ik snap niet zo goed waarom ze niet een vergelijkbaar systeem bij de asopos najaars doen met kwart en halve finales. Dan schiet het tenminste nog een beetje op :S De eerste wedstrijd om 8.30 en de laatste om 18.22...echt...en dan zondag nog eens een keer!.....

    Als een baan zo'n beperkende factor heeft door het gebrek aan banen moet je zo'n wedstrijd gewoon niet doen als alle c4 ploegjes er nog bij zitten....
      donderdag 26 maart 2009 @ 23:07:53 #28
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_67448246
    @ Thrawn: was het niet Euros die een paar jaar geleden met een comporoeier aan boord startte?
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_67450975
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:43 schreef Delnooz het volgende:

    [..]

    Heel vreemd dat je de winterwedstrijden niet wint als je niet blessures hebt gehad bij 3 van je vier roeiers en dat het aantal keren hard varen voor de WW op 1 hand was te tellen
    Ja, maar ze zijn er niet echt significant op vooruit gegaan... en het blijven slifferende nieuwelingen.
    Dan had ik liever de geschiedenis van Phocas in ere gehouden en pas toegetreden als we wk roeiers hadden. Ik vind gewoon dat deze heren in hun eigen veld thuishoren. De oude vier is niet voor niets een wedstrijd met een ploeg die slechts voor die wedstrijd in elkaar is gezet.
    quote:
    En dat van die profcoach slaat natuurlijk nergens op. Door het werk van een profcoach krijgt het effect in de loop van den tijd, niet vooraf al direct :S
    Nee, maar ik heb veel dingen gehoord die ons beloofd waren, zoals een coachcursus die gelijk zou staan aan rc1? Maar dat is dus al van de baan. Daarnaast zie ik hem maar bij een select groepje rondlopen.
    En ik zie, met dit jaar een aanwas van iets van 4 sjaars wedstros niet een grote toename. En dus eigenlijk volgend jaar ook niet, omdat die profcoach eigenlijk niet actief betrokken is bij de compos en dus hier geen verdere invloed op uitspeelt.
    Sowieso zie ik hem voor dat bedrag niet nog 3 jaar rondlopen.
    Ik denk dat ik het mooi kan verwoorden met: ik voel de emotionele betrokkenheid bij de vereniging niet bij die man, waardoor de plannen mooi zijn maar het meer gebakken lucht is.
    Maar dat is mijn mening
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67451202
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 23:07 schreef Dodona het volgende:
    @ Thrawn: was het niet Euros die een paar jaar geleden met een comporoeier aan boord startte?
    Niet helemaal correct, dat was een clubroeier. Diezelfde clubroeier zit nu overigens wederom op slag. Onze beide slagen zijn trouwens uit training, hoewel ik weinig weet van de plannen van Simon dit jaar. Misschien dat hij toch nog wel wat wedstrijden gaat starten, maar vooralsnog is hij hard aan het studeren.

    Delnooz, het hele idee achter het starten van de oude 4 is toch dat je vereniging het niveau heeft om blijvend mee te draaien? Als je toch van plan bent om 'm voor de lol te starten zet ze dan gewoon in 1 van de bijnummers waar ze wel kans hebben om te winnen.

    [ Bericht 17% gewijzigd door Thrawn op 27-03-2009 09:09:44 ]
    pi_67455921
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:24 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Niet helemaal correct, dat was een clubroeier. Diezelfde clubroeier zit nu overigens wederom op slag. Onze beide slagen zijn trouwens uit training, hoewel ik weinig weet van de plannen van Simon dit jaar. Misschien dat hij toch nog wel wat wedstrijden gaat starten, maar vooralsnog is hij hard aan het studeren.

    Delnooz, het hele idee achter het starten van de oude 4 is toch dat je vereniging het niveau heeft om blijvend mee te draaien? Als je toch van plan bent om 'm voor de lol te starten zet ze dan gewoon in 1 van de bijnummers waar ze wel kans hebben om te winnen.
    Toch een mooie prestatie dat ze dan finale hebben gehaald!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67456653
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:24 schreef Thrawn het volgende:
    Delnooz, het hele idee achter het starten van de oude 4 is toch dat je vereniging het niveau heeft om blijvend mee te draaien? Als je toch van plan bent om 'm voor de lol te starten zet ze dan gewoon in 1 van de bijnummers waar ze wel kans hebben om te winnen.
    Zeker moet dat het idee zijn! Maar je moet in deze een stap terug gaan.

    In mijn ogen is het idee van de oude 4 allereerst dat elke vereniging haar best mogelijke boot op het water legt (Sjobber niet zeuren, er waren open selecties dan had je zelf maar mee moeten doen ) om tegen elkaar te varen. En vervolgens is het het idee dat dit elk jaar gebeurd.

    Phocas zit nog niet eens in de fase dat het zich af kan vragen of je meerdere jaren kunt starten, maar in de fase of hij uberhaupt na heel veel jaren weer eens gestart kan worden. Snap je wat ik bedoel?
    Phocas is nu eenmaal een vereniging met vrij weinig mannelijke wedstrijdroeiers en dat zal waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Als je in die situatie jou argument gebruikt kun je dus nooit starten, omdat je tegen jezelf aan blijft lopen. Juist als je de mogelijkheid dan een keer wel hebt is het toch een schitterend gebeuren.
    Die jongens zeggen op dit moment ook allemaal in de volle overtuiging dat ze volgend jaar doorgaan.

    Dit heeft ook een spinoff op de gehele vereniging als mooie happening (niet op sjobber blijkbaar ) Het leeft volgens mij flink binnen de vereniging. Al is dat moeilijk te peilen, omdat ik naast coachen niets doe
    pi_67456733
    Gaan er volgend weekend nog meer verenigingen op TW bij Vidar?
    pi_67457087
    Edger is geloof ik wel SA. Helaas is de nieuwe site van Euros al een half jaar in de lucht zonder dat ie ooit echt is afgemaakt, dus ik kan het niet nakijken.
    pi_67457396
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 11:09 schreef ocf81 het volgende:
    Edger is geloof ik wel SA. Helaas is de nieuwe site van Euros al een half jaar in de lucht zonder dat ie ooit echt is afgemaakt, dus ik kan het niet nakijken.
    volgens de eeuwige blikkenlijst op de oude site heeft hij 8 kwalificerende boordblikken. Dus hij is SA...

    [ Bericht 2% gewijzigd door immortalsean op 27-03-2009 11:27:58 ]
    pi_67457747
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:04 schreef Sjobber het volgende:

    [..]

    Ja, maar ze zijn er niet echt significant op vooruit gegaan... en het blijven slifferende nieuwelingen.
    Dan had ik liever de geschiedenis van Phocas in ere gehouden en pas toegetreden als we wk roeiers hadden. Ik vind gewoon dat deze heren in hun eigen veld thuishoren. De oude vier is niet voor niets een wedstrijd met een ploeg die slechts voor die wedstrijd in elkaar is gezet.
    [..]

    Nee, maar ik heb veel dingen gehoord die ons beloofd waren, zoals een coachcursus die gelijk zou staan aan rc1? Maar dat is dus al van de baan. Daarnaast zie ik hem maar bij een select groepje rondlopen.
    En ik zie, met dit jaar een aanwas van iets van 4 sjaars wedstros niet een grote toename. En dus eigenlijk volgend jaar ook niet, omdat die profcoach eigenlijk niet actief betrokken is bij de compos en dus hier geen verdere invloed op uitspeelt.
    Sowieso zie ik hem voor dat bedrag niet nog 3 jaar rondlopen.
    Ik denk dat ik het mooi kan verwoorden met: ik voel de emotionele betrokkenheid bij de vereniging niet bij die man, waardoor de plannen mooi zijn maar het meer gebakken lucht is.
    Maar dat is mijn mening
    Als je kijkt naar wat er deelneemt voor andere verenigingen is onze vier zeker niet slecht. Kijk bv eens naar Saurus, die stellen TJL op...
    Daarnaast is de kans dat we volgend jaar kunnen starten we eg groot. We hebben nu 9 zware mannen intraining, waarvan er 8 de intentie hebben een jaartje door te gaan. Ook zijn er nog wat mensen uittraining nu die wellicht een come-back maken

    Over Ad snap ik niet waar je je kritiek op baseerd. Zijn invloed is in ieder geval duidelijk en dat zal op nieuwe eerstejaars zeker niet beslissende invloed hebben om te gaan wedstrijdroeien. Hij zal eerder een rol kunnen spelen in het enthousiasmeren van compo-sjaars. Ons promo-team van EJD zal er in ieder geval alles aan doen
    pi_67458658
    Ik hoorde trouwens dat de Oude Vier van Proteus liever andere dingen doet dan de Varsity starten. Ze hebben daar ondertussen TjZ (beginnelingen) en TjL al gevraagd te starten. ik vind trouwens dat je de Oude Vier meer moet zien als een soort top-SA veld. Als ploeg Nieuwelingen start je toch ook geen normaal SA veld? Waarom dan wel de Varsity?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      vrijdag 27 maart 2009 @ 12:27:54 #38
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_67459130
    Ik zie het persoonlijk meer als een WK-voetbalidee: elke vereniging legt het beste wat hij kan op het water en dat vecht het uit.
    Bij ons en bij bijv Saurus zijn dat helaas maar Nieuwelingen. Andere verenigingen zullen misschien wel meerdere top-SA-4en op het water kunnen leggen, maar het gegeven is dat elke 4 keihard voor zijn vereniging wil gaan en die eer wil verdedigen.
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_67459944
    Onderdeel van het oude 4 reglement is dat je een vier op het water legt die ook echt je beste is, of een poging daartoe. Als er echt kansloze boten naartoe gestuurd worden, dan is er de mogelijkheid voor de varsitycommissie om die vereniging voor een aantal jaar uit te sluiten.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 13:44:34 #40
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_67461403
    proteus stuurt de b-boot van tjl met Lievens als invaller
    pi_67463957
    Sja, een paar jaar geleden had theta ook 2 opties voor de varsity. Een betere nieuwelingen ploeg en een mindere. De mindere startte de oude4 zodat de betere een klasserend blik kon halen. De theta boot die er dit jaar ligt zinkt ook niet bepaald door het aantal blikken aan boord.

    De ploeg van Saurus is licht

    Orca stuurt overigens ook gewoon derdejaars roeiers die nieuweling zijn.

    En Njord zal de oude vier ook met roze bladen starten neem ik aan



    [ Bericht 6% gewijzigd door Delnooz op 27-03-2009 15:15:58 ]
    pi_67466397
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef Delnooz het volgende:
    Sja, een paar jaar geleden had theta ook 2 opties voor de varsity. Een betere nieuwelingen ploeg en een mindere. De mindere startte de oude4 zodat de betere een klasserend blik kon halen. De theta boot die er dit jaar ligt zinkt ook niet bepaald door het aantal blikken aan boord.

    De ploeg van Saurus is licht

    Orca stuurt overigens ook gewoon derdejaars roeiers die nieuweling zijn.

    En Njord zal de oude vier ook met roze bladen starten neem ik aan

    [ afbeelding ]
    Onze huidige TJZ wist die Orcaploeg vorig jaar al bijna altijd voor te blijven!
    pi_67469364
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef Delnooz het volgende:
    Orca stuurt overigens ook gewoon derdejaars roeiers die nieuweling zijn.
    Twee tweedejaars/twee derdejaars. Ach. Je kunt het altijd proberen
    pi_67472150
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 13:44 schreef Pikhoofd het volgende:
    proteus stuurt de b-boot van tjl met Lievens als invaller
    TJL ? Tweedejaars Licht? De twee boegen kunnen Licht inwegen? En Greidanus is tweedejaars?
    pi_67473732
    De reden dat TJL nu de Varcity start is omdat de top mensen andere prioriteiten hebben,
    En wanneer je de Varcity niet de Oude Vier start, mag je de drie jaren daarop het nummer niet starten
    Dus de jongens een leuke ervaring, en handig voor de toekomst
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 19:22 schreef Koert het volgende:
    TJL ? Tweedejaars Licht? De twee boegen kunnen Licht inwegen? En Greidanus is tweedejaars?
    Ja TJL Alleen is Greidanus een invaller voor iemand die zo slim is geweest van de fiets te vallen. Dus vandaar
    pi_67474113
    Euh, de 2 boegen @ knsrb site zaten ook in de oude vier van proteus van 08. En de 2 slagen zijn inderdaad Licht, maar vallen beide in?

    Oww, er klopt iets niet op de site. Deze link (Proteus-Eretes Vogelzang Kuipers Ursem Lievens Greidanus N.N.) geeft iets anders weer dan deze
    pi_67481750
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 20:17 schreef Koert het volgende:
    Euh, de 2 boegen @ knsrb site zaten ook in de oude vier van proteus van 08. En de 2 slagen zijn inderdaad Licht, maar vallen beide in?

    Oww, er klopt iets niet op de site. Deze link (Proteus-Eretes Vogelzang Kuipers Ursem Lievens Greidanus N.N.) geeft iets anders weer dan deze
    Wie zien het op de Varsity wel, wie er in de boot zit
    pi_67491317
    quote:
    Ik zeg het jullie:
    1: Skadi
    2: Okeanos
    3: Gyas
    4: Nereus
    5: Laga
    6: Njord
    En de 7e ploeg?? De finale op de Varsity heeft er nog altijd 7...
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67492141
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 13:04 schreef Reservoir_Dog het volgende:

    [..]

    En de 7e ploeg?? De finale op de Varsity heeft er nog altijd 7...
    Die mist een boei
    pi_67493476
    Neehoor, want Nereus staat nog in het rijtje
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67493594
    quote:
    De reden dat TJL nu de Varcity start is omdat de top mensen andere prioriteiten hebben,
    En wanneer je de Varcity niet de Oude Vier start, mag je de drie jaren daarop het nummer niet starten
    Dus de jongens een leuke ervaring, en handig voor de toekomst
    Als het je dan niet genoeg boeit moet je gewoon überhaupt niet op komen dagen, niet alleen als je denkt te kunnen winnen de beste ploeg inzetten. Ik zeg; beste ploeg neerleggen, of gewoon langs de kant de corpora aanschouwen terwijl je er maar wat graag tussen zou willen staan.

    zucht...knorren...
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67494663
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 14:45 schreef Reservoir_Dog het volgende:
    terwijl je er maar wat graag tussen zou willen staan.

    zucht...knorren...
    !

    Nee laten we het daar lekker over gaan hebben, dat is zinvol. Knorren zijn stom, want ze kennen geen manieren. Corporalen zijn stom, want ze zeuren alleen maar over manieren. Riem in je broek, palen om een weiland en zo nog wat.

    De tegenvallende prestaties van de EJ boten van Nereus vallen toch wel op. Ik hoorde iets van begeleiding die minder is. Iemand meer info?
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 maart 2009 @ 18:09:25 #53
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67498800
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 15:27 schreef Delnooz het volgende:

    [..]

    De tegenvallende prestaties van de EJ boten van Nereus vallen toch wel op. Ik hoorde iets van begeleiding die minder is. Iemand meer info?
    Zelfde verhaal hier gehoord, de begeleiding zou vrij 'vers' zijn en wordt niet meer begeleidt door ervaren coaches / roeiers. Ze wilden alles lekker zelf aanpakken en je ziet nu de resultaten.

    De schaduw viertjes worden trouwens zowel bij dames als bij zwaar in de acht geplaatst en er worden er nog wat uit gekieperd. Verder is het natuurlijk gewoon een goede grap tot dusver, Nereus die al jaren domineert in het EJ klassement nog maar 3 punten op de eigen amstel behaald.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67499217
    Bij de Triton dames zijn ze ook flink aan het wisselen geloof ik. Er doen overigens ook geruchten de ronde dat Kluupkluup weer roeit

    (En ik ook, maar mijn bakboordskills zijn vooralsnog flink ondermaats.. Wennen!)
    pi_67499614
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 18:26 schreef Bellah het volgende:
    Bij de Triton dames zijn ze ook flink aan het wisselen geloof ik. Er doen overigens ook geruchten de ronde dat Kluupkluup weer roeit

    (En ik ook, maar mijn bakboordskills zijn vooralsnog flink ondermaats.. Wennen!)
    Ik ben weer wat aan het peddelen ja..
    Laatste trainingen op 7, aangezien onze beide slagen ziek zijn..
    Je zou toch denken dat het een keer stopt, die pech.

    Je kan je trouwens afvragen of het pech of overtraining is, maar we worden goed medisch begeleid door het UMC waaruit blijkt dat dit laatste niet het geval is.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67501884
    @kluupkluup: survival of the fittest aan het worden ja?
    @Bellah: ff rechtsaf voorin zo anders dan linkaf?

    @D_A: Bij de zware mannen domineert Nereus al sinds de okeanos-talpa-8 al niet meer volgens mij? Grappig dat de ervaren begeleiders daar weg zijn blijkbaar. Eerst bemoeiden Diederik Simon, Marit van Eupen en Coen Eggenkamp zich er toch mee? Zijn die daar mee gestopt?
    pi_67502944
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 20:04 schreef Delnooz het volgende:
    @kluupkluup: survival of the fittest aan het worden ja?
    @Bellah: ff rechtsaf voorin zo anders dan linkaf?

    @D_A: Bij de zware mannen domineert Nereus al sinds de okeanos-talpa-8 al niet meer volgens mij? Grappig dat de ervaren begeleiders daar weg zijn blijkbaar. Eerst bemoeiden Diederik Simon, Marit van Eupen en Coen Eggenkamp zich er toch mee? Zijn die daar mee gestopt?
    Kluupkluup, ik meen mij een Lichte ploeg van '08 te herinneren die het ook niet gemakkelijk had - hopelijk vergaat het jullie anders.

    Vorig jaar: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-71400.html
    pi_67503466
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 20:40 schreef Koert het volgende:

    [..]

    Kluupkluup, ik meen mij een Lichte ploeg van '08 te herinneren die het ook niet gemakkelijk had - hopelijk vergaat het jullie anders.

    Vorig jaar: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-71400.html
    Ik hoop het..

    hoe heet je en van welk jaar ben je trouwens?
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67504994
    quote:
    Haha, die bofter op 6 heeft ook geleerd wat er gebeurt bij 20 graadjes te hoog wassen... Bewijs dat het wel echt een eerstejaars is natuurlijk (of in ieder geval recentelijk op kamers gegaan)

    Zag van de week ook een Nereus shirt bij Wipeout (-ja, ik kijk rubbish, ik weet het)

    [ Bericht 4% gewijzigd door Reservoir_Dog op 28-03-2009 21:52:26 ]
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67505137
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 21:44 schreef Reservoir_Dog het volgende:

    [..]

    Haha, die bofter op 6 heeft ook geleerd wat er gebeurt bij 20 graadjes te hoog wassen... Bewijs dat het wel echt een erstejaars is natuurlijk (of in ieder geval recentelijk op kamers gegaan)

    Zag van de week ook een Nereus shirt bij Wipeout (-ja, ik kijk rubbish, ik weet het)
    Rik-Robbert ofzo..
    Ons stuurtje had hem nog gespot langs de Amstel..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67512123
    Hoorde laatst dat de hoofdcoach was gestopt bij Nereus?

    Best kak, dat uur vooruit. Blijkt het ineens alweer 5u geweest te zijn...
    Nah, kan ik wel weer lekker laat gaan roeien
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67512128
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 13:04 schreef Reservoir_Dog het volgende:

    [..]

    En de 7e ploeg?? De finale op de Varsity heeft er nog altijd 7...
    Ja klopt. Mik Triton maar op 4, en de andere even eentje doorschuiven.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67513626
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 18:26 schreef Bellah het volgende:
    Bij de Triton dames zijn ze ook flink aan het wisselen geloof ik. Er doen overigens ook geruchten de ronde dat Kluupkluup weer roeit
    Dat lijkt me niet meer dan logisch, aangezien hun 1ejaars 4tje beter presteert dan de 8. Beide boten doen het bepaald niet slecht trouwens.

    Njord-EJZ ligt ook alweer uit elkaar, ze gaan nu proberen of ze 2 viertjes boven T25 kunnen krijgen.
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 18:26 schreef Bellah het volgende:
    (En ik ook, maar mijn bakboordskills zijn vooralsnog flink ondermaats.. Wennen!)
    Ik zat gister op boeg in een C4, en dat stuurboordroeien is toch echt van de verkeerde kant de roeihaal benaderen hoor.
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 05:07 schreef Sjobber het volgende:
    Hoorde laatst dat de hoofdcoach was gestopt bij Nereus?
    Die zit sinds 2 maanden voor de spelen bij de bond als coach van de zware mannen, ik weet niet of hij nereus er nog bij doet. Voor wat ik weet combineert Eggenkamp zijn bondscoachschap nog steeds met een functie als hoofdcoach dames bij nereus.

    Iemand trouwens enig idee wie nu de profcoach van vidar is?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Thrawn op 29-03-2009 11:04:12 ]
    pi_67514027
    Rechtsaf voorin idd anders dan linksaf.. Maar ik kom er wel

    Vanmiddag the Boat Race! Kijken!
    pi_67516048
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 10:54 schreef Thrawn het volgende:
    Iemand trouwens enig idee wie nu de profcoach van vidar is?
    Mc Gowan.
    pi_67516689
    Ananas, onze pogingen tot paalklimmen waren leuk maar erg kansloos. Duideliijk nog eens nadenken over een nieuwe strategie! Ik zag je trouwens gisteren ook nog vrij onzacht in aanraking komen met Thrawn. Iemand enig idee hoe laat de string er uiteindelijk uitgegaan is?

    Slapen in een natte slaapzak is trouwens duidelijk geen aanrader!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67518021
    De NOOC was inderdaad best leuk, alhoewel ik het feest maar even geskipt heb ten gunste van een warm bed. Wel treurig dat we bijna 24 uur na de finale nog steeds niet weten hoe mijn ploeg het gedaan heeft, aangezien er 0.0 op internet staat, alleen uitslagen van vorig jaar

    Maar zoals onze composaris het al stelde: comporoeien is prachtige chaos. Zoals een laga ploeg die waarschijnlijk nog nooit in een boot hadden gezeten en toch trachten te starten. Of ze hadden dikke ruzie en waren elkaar actief aan het tegenwerken, want zo slecht roeien is gewoon godsonmogelijk. (2 minuten na de rest finishen over 500m).
    pi_67518043
    Iemand hier trouwens enig idee of de boat race straks via internet ergens te volgen is? En hoe laat is de start preceis?
    pi_67520622
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:34 schreef Leso_Varen het volgende:
    Iemand hier trouwens enig idee of de boat race straks via internet ergens te volgen is? En hoe laat is de start preceis?
    16:30 begint 't op eurosport

    sterker nog, begint nu.
      zondag 29 maart 2009 @ 16:15:48 #70
    32402 s0k
    ..............................
    pi_67520625
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:33 schreef cryforhelp het volgende:
    Maar zoals onze composaris het al stelde: comporoeien is prachtige chaos. Zoals een laga ploeg die waarschijnlijk nog nooit in een boot hadden gezeten en toch trachten te starten. Of ze hadden dikke ruzie en waren elkaar actief aan het tegenwerken, want zo slecht roeien is gewoon godsonmogelijk. (2 minuten na de rest finishen over 500m).
    ..................................................................................................................................................
    pi_67520959
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:15 schreef Koert het volgende:

    [..]

    16:30 begint 't op eurosport

    sterker nog, begint nu.
    Maar d'r is nu geen tv in de buurt, dus ik wilde eigenlijke een streampje kijken of zoiets.
    pi_67522552
    Hier, maar dus al voorbij Hmmmmm mooi. Wel erg dat de commentator echt dat dat Cambridge in lichtgroen ging starten en Oxford in wit..
    pi_67523587
    Voor degenen die het gemist hebben: Oxford heeft de verwachtingen waar gemaakt en gewonnen.
    pi_67524098
    die watergeuzen speelden vies
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67542681
    Koningen blade clash werk. Gewoon vol inpikken op het uitpikkende blad van de tegenstander en dan ritmisch door blijven roeien in t35 .
    Dat is een vak dat Nederlandse roeiers niet verstaan, aangezien er hier altijd veel te lief wordt geroeid .
    pi_67542858
    Heren coaches, de quiz-vraag van vandaag:

    Je vierdejaars wedstrijdroeier, 2ejaars wedstrijdskiff, lichte dame, heeft een bootwissel van een Hudson naar een Douglas.

    Vorig jaar zat ze ook in deze Douglas, toen was er een lichte koersafwijking, maar niet dramatisch. Door haar toenmalige coach is er tijdens het seizoen 'iets' versteld waardoor de afwijking erger werd. Dit jaar in de Hudson gaat ze zonder problemen rechtdoor, zowel op laag als op hoog tempo, zowel bij goed als bij slecht weer. Nu zit ze gedwongen weer terug in de Douglas en is de koersafwijking ook weer terug. Hij lijkt sterker dan vorig jaar, denk aan een hoek van 45 graden na 15 halen op ED.
    Is het echt een probleem? Ja, na een start lig je met pech in de baanballen en het corrigeren heeft al geleidt tot een irritatie in 1 schouder.

    De boot is natuurlijk gesteld en letteriljk 4x gecontroleerd. De palen zijn allebei 288, binnenhandel allebei 88. Het span is 160 en symmetrisch op de millimeter. Allebei de dollen hebben 1 graden buitenwaards (makkelijker inzetten) en staan (gecorrigeerd voor hoek van palen en dolpenhoek zelf) op 5 graden voorover.
    De vin is meerdere keren gecontroleerd, roeiend als door de bootsman. Bij het roeien wordt de afwijking in de recover niet erger. Ook de bootsman meet op het droge geen enkele afwijking. Dus is mijn conclusie dat de vin recht op de boot staat en zelf ook recht is. Het voetenboord staat ook recht.

    Om de afwijking (naar bakboord) te verminderen staat nu de stuurboorddol nu 4 graden voorover ipv 5, om zo de druk op het blad te verminderen en dus meer rechtdoor te gaan. Helaas gaat de boot nog steeds niet echt rechtdoor en een groter verschil in hoeken is nou niet bepaald bevorderlijk.

    Als het materiaal klopt, ligt het aan de roeier zou je denken. Alleen ging ze dus 3 weken geleden in die Hudson wel kaarsrecht en vanaf training 1 in de Douglas niet meer. Volgens de bootsman ligt een Douglas wat hoger op het water en is deze boot daardoor gevoeliger en kan deze sneller afwijken ten opzichte van een Hudson.
    Voor zover te beoordelen zit ze recht in de boot, als ze dat niet doet zou de hudson opzich ook scheef hadden moeten gaan

    De enige oplossing die ik zie (bootwissel is geen optie) is het span a-symmetrisch zetten om zo een rechte koers te forceren, maar dat is niet optimaal voor een roeier. De grote vraag van vandaag, wat kan de oorzaak dan wel zijn en wat de oplossing...

    [ Bericht 3% gewijzigd door Delnooz op 30-03-2009 12:38:49 ]
    pi_67543480
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 13:37 schreef Orionis het volgende:
    Ananas, onze pogingen tot paalklimmen waren leuk maar erg kansloos. Duideliijk nog eens nadenken over een nieuwe strategie! Ik zag je trouwens gisteren ook nog vrij onzacht in aanraking komen met Thrawn. Iemand enig idee hoe laat de string er uiteindelijk uitgegaan is?

    Slapen in een natte slaapzak is trouwens duidelijk geen aanrader!
    Mooi feestje, nog bedankt voor de opzetjes naar de paal
    pi_67543762
    pff, ik weet niet wat het is met die orcanen...

    tijdens de Gyas-Hunze stondt een herenclubploeg heel erg te treuzelen op 't vlot, de helft stond op het vlot te praten en de andere helft was op z'n gemakje de palen eruit aan het halen, en werden boos als je d'r wat van zei (ok, we hadden ze tijdens de race wel aangevaren, maar dan nog, niet sportief)

    en gister, legden ze (ook weer een herenclubploeg, weet niet of het dezelfde was) zomaar hun boot in één van onze schragen die ze wilden gaan afriggeren, en toen we ze d'r op wezen dat er net een boot van ons uit het water moest en op die schragen, vonden ze dat wij maar die boot met een flinke omweg in andermans schragen moesten leggen, en tegen een bestuurlid van ons die er ook wat van zei, reageerden ze met "Ja Ja, doe nou maar rustig"
    pi_67543786
    Hoe veel schaafwonden en blauwe plekken heb je
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67543971
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:03 schreef Teteteterek het volgende:
    Hoe veel schaafwonden en blauwe plekken heb je
    M'n armen zijn blauw en ik knalde blijkbaar met mijn hoofd tegen Thrawn aan?
    pi_67543992
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:02 schreef immortalsean het volgende:
    pff, ik weet niet wat het is met die orcanen...

    tijdens de Gyas-Hunze stondt een herenclubploeg heel erg te treuzelen op 't vlot, de helft stond op het vlot te praten en de andere helft was op z'n gemakje de palen eruit aan het halen, en werden boos als je d'r wat van zei (ok, we hadden ze tijdens de race wel aangevaren, maar dan nog, niet sportief)

    en gister, legden ze (ook weer een herenclubploeg, weet niet of het dezelfde was) zomaar hun boot in één van onze schragen die ze wilden gaan afriggeren, en toen we ze d'r op wezen dat er net een boot van ons uit het water moest en op die schragen, vonden ze dat wij maar die boot met een flinke omweg in andermans schragen moesten leggen, en tegen een bestuurlid van ons die er ook wat van zei, reageerden ze met "Ja Ja, doe nou maar rustig"
    klinkt alsof het tijd is voor "de directe methode"
    pi_67544192
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    M'n armen zijn blauw en ik knalde blijkbaar met mijn hoofd tegen Thrawn aan?
    Ik was bijna 3 vingerkootjes kwijt en heb een volledig kapotte nek en schouders van alle mensen die er op hebben gestaan
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67544241
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:16 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Ik was bijna 3 vingerkootjes kwijt en heb een volledig kapotte nek en schouders van alle mensen die er op hebben gestaan
    Whehe goed bezig

    Ik deed het verder rustig aan, ik moest om 11 uur alweer roeien (wat heel kut ging )
    pi_67544381
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    M'n armen zijn blauw en ik knalde blijkbaar met mijn hoofd tegen Thrawn aan?
    Klopt. Hier een paar kleine schaafwondjes en vooral veel spierpijn van diverse brasacties...
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67544434
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:16 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Ik was bijna 3 vingerkootjes kwijt en heb een volledig kapotte nek en schouders van alle mensen die er op hebben gestaan
    Neerhuis was trouwens ook wel lekker bezig met die paal. Jammer dat de bovenkant van de paal niet gehaald is.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67544492
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:18 schreef De_Ananas het volgende:
    ... (wat heel kut ging )
    kutter dan bij ons kan het niet gegaan zijn.

    de tweedejaarsdames die in dezelfde boot voeren waren 's ochtends zelfs een seconde sneller dan ons.
    en de twedejaars heren die met een c4 in het b4'en veld voeren waren twee seconden sneller.
    (we hadden 2:04 maar wel met snoek van mij )

    's middags zaten we in een Phocas boot (die overigens wel een stuk fijner roeide, alleen wat laag afgesteld was), waren laatste in de heat en hadden 2:02


    dit werkt wel erg demotiverend.
    pi_67544620
    Vorig jaar had ik negen van de tien vingers gekneusd en kon ik 's ochtends m'n eigen tas niet meer dichtritsen omdat ik niks kon vastpakken
    En briljant met -8 graden in een tentje zitten..
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67544802
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Delnooz het volgende:
    Heren coaches, de quiz-vraag van vandaag:

    Je vierdejaars wedstrijdroeier, 2ejaars wedstrijdskiff, lichte dame, heeft een bootwissel van een Hudson naar een Douglas.

    Vorig jaar zat ze ook in deze Douglas, toen was er een lichte koersafwijking, maar niet dramatisch. Door haar toenmalige coach is er tijdens het seizoen 'iets' versteld waardoor de afwijking erger werd. Dit jaar in de Hudson gaat ze zonder problemen rechtdoor, zowel op laag als op hoog tempo, zowel bij goed als bij slecht weer. Nu zit ze gedwongen weer terug in de Douglas en is de koersafwijking ook weer terug. Hij lijkt sterker dan vorig jaar, denk aan een hoek van 45 graden na 15 halen op ED.
    Is het echt een probleem? Ja, na een start lig je met pech in de baanballen en het corrigeren heeft al geleidt tot een irritatie in 1 schouder.

    De boot is natuurlijk gesteld en letteriljk 4x gecontroleerd. De palen zijn allebei 288, binnenhandel allebei 88. Het span is 160 en symmetrisch op de millimeter. Allebei de dollen hebben 1 graden buitenwaards (makkelijker inzetten) en staan (gecorrigeerd voor hoek van palen en dolpenhoek zelf) op 5 graden voorover.
    De vin is meerdere keren gecontroleerd, roeiend als door de bootsman. Bij het roeien wordt de afwijking in de recover niet erger. Ook de bootsman meet op het droge geen enkele afwijking. Dus is mijn conclusie dat de vin recht op de boot staat en zelf ook recht is. Het voetenboord staat ook recht.

    Om de afwijking (naar bakboord) te verminderen staat nu de stuurboorddol nu 4 graden voorover ipv 5, om zo de druk op het blad te verminderen en dus meer rechtdoor te gaan. Helaas gaat de boot nog steeds niet echt rechtdoor en een groter verschil in hoeken is nou niet bepaald bevorderlijk.

    Als het materiaal klopt, ligt het aan de roeier zou je denken. Alleen ging ze dus 3 weken geleden in die Hudson wel kaarsrecht en vanaf training 1 in de Douglas niet meer. Volgens de bootsman ligt een Douglas wat hoger op het water en is deze boot daardoor gevoeliger en kan deze sneller afwijken ten opzichte van een Hudson.
    Voor zover te beoordelen zit ze recht in de boot, als ze dat niet doet zou de hudson opzich ook scheef hadden moeten gaan

    De enige oplossing die ik zie (bootwissel is geen optie) is het span a-symmetrisch zetten om zo een rechte koers te forceren, maar dat is niet optimaal voor een roeier. De grote vraag van vandaag, wat kan de oorzaak dan wel zijn en wat de oplossing...
    Ik zou nog het volgende doen:

    1 Laat iemand anders er eens in roeien, bij voorkeur iemand met het zelfde gewicht en ervaring en kijk of de afwijking nog steeds aanwezig is.

    Indien ja dan moet er toch iets aan de bootafstelling mankeren indien nee:

    2 Film een paar halen en kijk of een van de bladen er eerder uitkomt.

    En nog wat mogelijkheden om te proberen:

    3 Kijk toch een of het wisselen van roer werkt.

    4 Kijk eens of een van de dollen niet iets meer voor het werk staat als de ander.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67545406
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:35 schreef pullup het volgende:

    [..]

    Ik zou nog het volgende doen:

    1 Laat iemand anders er eens in roeien, bij voorkeur iemand met het zelfde gewicht en ervaring en kijk of de afwijking nog steeds aanwezig is.

    Indien ja dan moet er toch iets aan de bootafstelling mankeren indien nee:

    2 Film een paar halen en kijk of een van de bladen er eerder uitkomt.

    En nog wat mogelijkheden om te proberen:

    3 Kijk toch een of het wisselen van roer werkt.

    4 Kijk eens of een van de dollen niet iets meer voor het werk staat als de ander.
    1. Goed idee gaan we doen!
    2. Ik heb er meerdere keren naar gekeken, maar volgens mij is er niets. Filmen nog niet gedaan, ook goed plan. In principe had dit ook in de vorige boot dan moeten gebeuren toch?

    3. Roer Vin wisselen kan niet bij een Douglas die zitten er vast in helaas.

    4. Ene dol meer voor het werk, je bedoelt dat een van de 2 aerowing riggers verbogen is en daardoor niet meer gelijk?
    pi_67545667
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:51 schreef Delnooz het volgende:

    [..]

    1. Goed idee gaan we doen!
    2. Ik heb er meerdere keren naar gekeken, maar volgens mij is er niets. Filmen nog niet gedaan, ook goed plan. In principe had dit ook in de vorige boot dan moeten gebeuren toch?

    3. Roer Vin wisselen kan niet bij een Douglas die zitten er vast in helaas.

    4. Ene dol meer voor het werk, je bedoelt dat een van de 2 aerowing riggers verbogen is en daardoor niet meer gelijk?
    Vin natuurlijk Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet vervangbaar is maar ik ben niet zo bekend met Douglas. Zit er een carbon vin onder ? Bel anders eens met Heeres in Utrecht die kan je vastmeer vertellen over dit probleem.

    Het zou zo maar kunnen dat er in de loop der jaren wat met die riggers is gebeurd ja.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67545672
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef immortalsean het volgende:

    [..]

    kutter dan bij ons kan het niet gegaan zijn.

    de tweedejaarsdames die in dezelfde boot voeren waren 's ochtends zelfs een seconde sneller dan ons.
    en de twedejaars heren die met een c4 in het b4'en veld voeren waren twee seconden sneller.
    (we hadden 2:04 maar wel met snoek van mij )

    's middags zaten we in een Phocas boot (die overigens wel een stuk fijner roeide, alleen wat laag afgesteld was), waren laatste in de heat en hadden 2:02


    dit werkt wel erg demotiverend.
    Wij hadden 's middags 2.07

    Er zat een kerel in de boto die een jaar lang niet geroeid had, hij wist niet eens welke boord hij was laat staan dat ie wist wat stuurborod of bakboord is
    pi_67546110
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 14:00 schreef pullup het volgende:

    [..]

    Vin natuurlijk Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet vervangbaar is maar ik ben niet zo bekend met Douglas. Zit er een carbon vin onder ? Bel anders eens met Heeres in Utrecht die kan je vastmeer vertellen over dit probleem.

    Het zou zo maar kunnen dat er in de loop der jaren wat met die riggers is gebeurd ja.
    Na de reacties van Pulp misschien nog even kijken naar:

    1) positie van de slidings, staan die daadwerkelijk symetrisch in de boot

    2) Bij Douglas wil de boordrand of de top van het spant nog wel eens tussen links en rechts verschillen, heb je de symetrie van het span gemeten ten opzichte van de slidings?

    3) Ik kan het me bijna niet voorstellen maar controleer ook nog een keer heel goed de rompvorm of die overal symetrisch is. Soms komt het wel eens voor dat er daar toch een klein verschil in zit met het effect van een afwijking. Mooiste voorbeeld dat ik ken is tot nu toe de Holland Acht in 1996 geweest......

    4) De vin is wel degelijk te vervangen, en soms wil een langere vin wel helpen, zeker doordat de vin van een Douglas vrij ver naar achteren staat.

    5) Hou wel rekening met de grote windgevoeligheid van de boot, door zijn relatief grote oppervlak aan de voorkant wil ie snel oploeven. Een plexiglas plaat oid in de nummerhouder wil hier vaak goed tegen helpen.
    pi_67548142
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Delnooz het volgende:
    Heren coaches, de quiz-vraag van vandaag:

    Je vierdejaars wedstrijdroeier, 2ejaars wedstrijdskiff, lichte dame, heeft een bootwissel van een Hudson naar een Douglas.

    Vorig jaar zat ze ook in deze Douglas, toen was er een lichte koersafwijking, maar niet dramatisch. Door haar toenmalige coach is er tijdens het seizoen 'iets' versteld waardoor de afwijking erger werd. Dit jaar in de Hudson gaat ze zonder problemen rechtdoor, zowel op laag als op hoog tempo, zowel bij goed als bij slecht weer. Nu zit ze gedwongen weer terug in de Douglas en is de koersafwijking ook weer terug. Hij lijkt sterker dan vorig jaar, denk aan een hoek van 45 graden na 15 halen op ED.
    Is het echt een probleem? Ja, na een start lig je met pech in de baanballen en het corrigeren heeft al geleidt tot een irritatie in 1 schouder.

    De boot is natuurlijk gesteld en letteriljk 4x gecontroleerd. De palen zijn allebei 288, binnenhandel allebei 88. Het span is 160 en symmetrisch op de millimeter. Allebei de dollen hebben 1 graden buitenwaards (makkelijker inzetten) en staan (gecorrigeerd voor hoek van palen en dolpenhoek zelf) op 5 graden voorover.
    De vin is meerdere keren gecontroleerd, roeiend als door de bootsman. Bij het roeien wordt de afwijking in de recover niet erger. Ook de bootsman meet op het droge geen enkele afwijking. Dus is mijn conclusie dat de vin recht op de boot staat en zelf ook recht is. Het voetenboord staat ook recht.

    Om de afwijking (naar bakboord) te verminderen staat nu de stuurboorddol nu 4 graden voorover ipv 5, om zo de druk op het blad te verminderen en dus meer rechtdoor te gaan. Helaas gaat de boot nog steeds niet echt rechtdoor en een groter verschil in hoeken is nou niet bepaald bevorderlijk.

    Als het materiaal klopt, ligt het aan de roeier zou je denken. Alleen ging ze dus 3 weken geleden in die Hudson wel kaarsrecht en vanaf training 1 in de Douglas niet meer. Volgens de bootsman ligt een Douglas wat hoger op het water en is deze boot daardoor gevoeliger en kan deze sneller afwijken ten opzichte van een Hudson.
    Voor zover te beoordelen zit ze recht in de boot, als ze dat niet doet zou de hudson opzich ook scheef hadden moeten gaan

    De enige oplossing die ik zie (bootwissel is geen optie) is het span a-symmetrisch zetten om zo een rechte koers te forceren, maar dat is niet optimaal voor een roeier. De grote vraag van vandaag, wat kan de oorzaak dan wel zijn en wat de oplossing...
    Vin is in veel gevallen de boosdoener. Probeer eens wat kracht te zetten op de vin, kan ie meer naar 1 kant flexen dan de andere kant is de kast niet meer jofel. Op het oog recht boven water kan onder water nog wel eens anders zijn. Vaak voel je dit ook wel als resonantie in de boot zelf.

    Testje; is het de boot of het overige materiaal;

    Riggers eraf, in een motorbootje en boot met een meter of 20 touw erachteraan slepen. Maak het touw vast op het bankje in de inzetpositie (als je de boegbal neemt gaat ie zonder meer recht achter je aan). rustig varen, en observeren. Door de hekgolf zal de boot af en toe uitbreken, maar door de vin moet ie wel weer terugkomen naar de middenlijn. Gaat ie vaker 1 kant op is het de boot. Gaat ie net zo vaak naar de ene als andere kant is het waarschijnlijker dat het iets in de riggers/riemen is.
    Liefst zonder motorboot en op een doodstille avond natuurlijk, maar dan kom je al snel met Duftse constructies met katrollen en takels. Een paar keer op en neer duwen tussen 2 (zachte wal) kanten kan ook genoeg zeggen.

    Water in een van de riemen? - door water (gewicht) ga je hangen en trek je een kant op. 20(gram) ml is al veel als het op 2 meter naast de boot hangt. Weeg ook de riggers eens apart (niet op een personenweegschaal, die zijn +/- 100 gram nauwkeurig).

    Roeister is niet bepaald een held met balans? - Douglas zijn niet bepaald de makkelijkste boten om in te skiffen, persoonlijk heb ik er altijd van genoten, het oog wil ook wat tenslotte en als ze gaan, dan gaan ze. Als ze teveel op een boord hangt/sliffert remt dat net dat kleine beetje.

    Hoeken ongelijk zetten zou ik nooit aan beginnen, symetrie is essentieel. Het is al irritant dat je riemen niet dezelfde lijn kunnen maken omdat dat pijn doet aan je duimen (auw). Als je iets aan een hoek veranderd t.o.v. de andere gaan er opeens zoveel dingen anders worden...

    Tenslotte kan je ook gewoon een paar anabolenkuurtjes doen en de Hudson weer teruclaimen van wie 'm ook heeft nu (tenzij dat een dukdalf is die 'm opgepeuzeld heeft).

    Sterkte...lastige problemen die een seizoen lang kunnen storen...
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67550785
    Gisteren 3x 1000meter gedaan in de boot, met startje (en 5 minuten rust).

    1e 1000m: 3:04
    2e 1000m: 3:19
    3e 1000m: 3:10

    Beetje jammer van die 2e.. Toen voeren we de andere kant op. Ondanks dat er haast geen wind stond, toch een behoorlijk verschil.
    Maar verder ging het wel goed. Geert-Jan Bekkering coachte ons (mischien wel bekend binnen de gevestigde roeiwereld, klein rossig mannetje)
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67551154
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 16:40 schreef Kluupkluup het volgende:
    Gisteren 3x 1000meter gedaan in de boot, met startje (en 5 minuten rust).
    Wij ook zaterdag, en het waren echt de beroerdste 1k's die ik ooit gedaan heb
    pi_67551401
    Allemaal mooie theorieën, maar de eerste vraag die bij mij opkomt is: heeft Jaco er niet mee door het ijs lopen roeien op trainingskamp?
    Want de chirippo is nu ook verneukt door dit soort praktijken.
    Daarnaast ook even navragen bij Jaco hoe dat ding voor haar roeide. Die zat er als laatste in geloof ik.

    Dat idee van R_D met gewoon riggers eraf en even wegduwen zal serraat ook wel mee gekomen zijn. Dus zometeen maar even terug naar het botenhuis jij, gezien het nu nog ontiegelijk geil water is Waait de boot ook niet alle kanten op.
    Ikzelf zou ook even kijken naar de wiggen. Ene kant een graad er bij doen ofzo, wel dol dan weer op 1graad buitenwaards zetten... en eventueel de dolhoogte bijstellen.
    Geen idee hoe anderen hierover denken overigens

    [ Bericht 10% gewijzigd door Sjobber op 30-03-2009 17:04:24 ]
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67557035
    zo, vandaag maar weer even een C4 op het water gelegd (geen gladde 4, omdat we geen stuurtje hadden, en in een c4 kon de ploeggenoot die zou coachen mooi sturen, en één ploeggenoot wilde persé niet dat we 4 skiffs op het water legden) ... maar ik heb dat ding gelijk weer gesloopt na een half baantje.

    opeens vond ik m'n voetenbankje wat los zitten, dus ik keek, en bleek het ijzeren plaatje dat het schoenenstuk met het voetenboord verbind helemaal door te zijn rond de rechterschroef. Toen we die schroef dan maar een paar stukjes naar beneden hebben gezet, en we weer een haal maakten zag m'n stuur dat de moer op m'n trekstang kwijt was.

    ik weet niet wanneer die eraf is gegaan, want ik merkte ook niks toen ik daar oppakte, dus hij kan er al de hele training af hebben gelegen, hopelijk heb ik daarmee niet al te veel schade veroorzaakt aan de rigger... toen controleerde de rest van de boot ook even hoe hun moeren zaten, en bleek een moer bij een ander ook los te zitten (dat krijg je als 'sjaars die dingen opriggeren)

    Toen maar even een vleugelmoer uit een voetenbank gehaald, en zijn we verder geroeid tot we degene tegen kwamen die we hadden gebeld om een moertje en 10-13 te komen brengen.
    pi_67557696
    Dan eens een andere vraag: Tegen welke vereniging heb jij nou iets?

    Bijna iedereen heeft wel een vereniging waar zij iets tegen hebben. Immortalsean schetste al een spreekwoordelijke aanvaring met Orca, Thrawn heeft iets tegen Vidar. Zijn er nog meer mensen die zoiets hebben?

    Ik moet zelf het eerste denken aan Orca, die zijn in sommige dingen zo traditioneel antitraditioneel. Kijk bevoorbeeld eens naar de extreem knorrige bootnamen... Niet dat ik zo'n corpo ben, maar een beetje traditie is toch schitterend? Dat is onlosmakelijk verbonden met de roeisport.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67558432
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 20:39 schreef Orionis het volgende:
    Dan eens een andere vraag: Tegen welke vereniging heb jij nou iets?

    Bijna iedereen heeft wel een vereniging waar zij iets tegen hebben. Immortalsean schetste al een spreekwoordelijke aanvaring met Orca, Thrawn heeft iets tegen Vidar. Zijn er nog meer mensen die zoiets hebben?

    Ik moet zelf het eerste denken aan Orca, die zijn in sommige dingen zo traditioneel antitraditioneel. Kijk bevoorbeeld eens naar de extreem knorrige bootnamen... Niet dat ik zo'n corpo ben, maar een beetje traditie is toch schitterend? Dat is onlosmakelijk verbonden met de roeisport.
    3x raden waar ik een hekel aan heb !

    Welke boot coach jij eigenlijk bij Euros?
    pi_67558842
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 20:59 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    3x raden waar ik een hekel aan heb !

    Welke boot coach jij eigenlijk bij Euros?
    reges aquae, de eerstejaars herencompoploeg die straks de overnaedse vier start ... net als CryForHelp

    [ Bericht 6% gewijzigd door immortalsean op 30-03-2009 21:16:07 ]
    pi_67558961
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 21:08 schreef immortalsean het volgende:

    [..]

    reges aquae ... net als CryForHelp
    Wat voor ploeg is dat?
    pi_67559545
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 20:39 schreef Orionis het volgende:
    Dan eens een andere vraag: Tegen welke vereniging heb jij nou iets?


    Ik moet zelf het eerste denken aan Orca, die zijn in sommige dingen zo traditioneel antitraditioneel. Kijk bevoorbeeld eens naar de extreem knorrige bootnamen... Niet dat ik zo'n corpo ben, maar een beetje traditie is toch schitterend? Dat is onlosmakelijk verbonden met de roeisport.
    Daarom is corporaal sowieso veel mooier. Maar ik snap dat je in Enschede geen keus hebt
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67559874
    Over de skiff: Mail carl douglas zelf even, leg uit wat je hebt vastgesteld en hebt getest en vraag wat hij suggereert.
    Waarschijnlijk krijg je 3 pagina's mail terug waarvan:
    1 pagina wat je nog kan proberen om het op te lossen aan de roeier/boot
    1 pagina waarom het waarschijnlijk niet aan de boot ligt, want hij bouwt alleen perfectie
    1 pagina dat de fisa luchtkasten verplicht moet stellen in alle boten.

    Maar met die eerste pagina heb je wel wat constructieve antwoorden


    Vereniging die ik niet uit kan staan: Nereus, die zijn gewoon zo arrogant

    En die knorrige bootnamen bij Orca zijn ook gewoon traditie, of het nou van links of rechts is, tradities krijg je altijd.
    pi_67561038
    Dank voor alle adviezen! Hier kan ik zeker iets mee, dat van die boot afduwen/achter je aan slepen is ook een goede!

    Dat hoeken verstellen niet goed is weet ik, ik wilde proberen of dit wat kon verhelpen maar goed is het zeker niet. Op dit moment is er geen andere boot dan deze Douglas. Op zich geen ramp, want ik durf wel te zeggen dat de roeier technisch behoorlijk oke is.

    Dit zijn inderdaad die stomme dingetjes die niet handig zijn zo in de aanloop naar je 2k seizoen, maarja. Degene die het beste omgaat met veel van dit soort dingetjes wil nog wel eens behoorlijk vooraan varen, dus dealen maar daarmee!

    Over verenigingen, bij mij is dat vooral Vidar en dat is voor een deel gebaseerd op mijn bestuursjaar vorig jaar. Met elk bestuur kon je prima een praatje maken, ook de meeste corporalen, maar Vidar..... Ze zijn het hele jaar op geen constitutiereceptie/borrel geweest en waren bij veel vergaderingen de grote afwezige. Sterker nog, ik meen ergens in januari waren ze wel op districtsvergadering van de KNRB. De meeste mensen van dat district ken je tegen die tijd wel dus dat gaat vrij informeel. Zegt die gekke Veur van Vidar op het eind van de bijeenkomst: Ik vond dit een zeer nuttige bijeenkomst en vond het prettig om iedereen eens te ontmoeten.....ja
    De vereniging zelf straalt voor mij ook echt geen enkele sfeer uit. Dat botenhuis is een lomp hok, ze hebben allemaal regeltjes omdat ze eigenlijk corporaal willen worden, maar de corporalen willen ze niet (zo bleek een aantal jaar geleden maar weer eens na een officiële aanvraag ).

    Asopos ken ik voor geen meter, maar lijkt me gebaseerd op vorig jaar, juist een vereniging waar wel heel veel sfeer zit. Alleen zijn paarse boten niet zo mijn ding....
    pi_67561113
    Over die bootnamen bij Orca. Als ik het goed onthouden heb is het zo dat iedereen zelf een naam kan verzinnen en dat er dan via een poll eentje wordt gekozen. Op zich best een grappig idee vind ik, al vind ik het idee dat een doper een naam mag verzinnen beter.
    pi_67561269
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 21:12 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Wat voor ploeg is dat?
    eerstejaars herencompoploeg die straks de overnaedse vier start
    pi_67561464
    Wij hebben mooie bootnamen

    En dan zal ik starten tegen Orionis en Cryforhelp, dan gaan we nog wel een pintje pakken
    pi_67561696
    nou, die falers bij Vidar hebben eindelijk de uitslagen online gekregen: *klik*
    pi_67562808
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 22:22 schreef De_Ananas het volgende:
    Wij hebben mooie bootnamen

    En dan zal ik starten tegen Orionis en Cryforhelp, dan gaan we nog wel een pintje pakken
    Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Met Thrawn geef ik je meer kans, maar met Cryforhelp heb ik nooit in de boot gezeten. Skoll cup ben ik niet bij. Ben dat weekend wel op het water, maar op een schitterend zeilschip! Hopen dat we een mooie tocht kunnen maken naar Vlieland of Terschelling!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67562930
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 22:55 schreef Orionis het volgende:

    [..]

    Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Met Thrawn geef ik je meer kans, maar met Cryforhelp heb ik nooit in de boot gezeten. Skoll cup ben ik niet bij. Ben dat weekend wel op het water, maar op een schitterend zeilschip! Hopen dat we een mooie tocht kunnen maken naar Vlieland of Terschelling!
    Ik bedoel dat mijn boot ook de Varsity start, dan moeten we dus als coaches tegen elkaar
    pi_67563057
    Bij Euros worden de boten genoemd naar door Nederland gewonnen zeeslagen. Beetje in dezelfde als de naam van de societeit: de Sevende Camer, met een mooie kroegruimte. Euros trouwens een van fijnste roeiwateren van ons land heeft.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67563492
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:02 schreef Orionis het volgende:
    Bij Euros worden de boten genoemd naar door Nederland gewonnen zeeslagen. Beetje in dezelfde als de naam van de societeit: de Sevende Camer, met een mooie kroegruimte. Euros trouwens een van fijnste roeiwateren van ons land heeft.
    Wij hebben verschillende, c4en worden genoemd naar drank met een o erin, skiffs naar personen (Pullup ) of goden ofzo. We hebben silverntoppr en gulltoppr (paard met gouden manen/zilveren manen (of het was benen weet ik niet meer ) ) en voor de rest volgens mij allemaal Noorse dingen.

    Maar Pullup kan het wat betrouwbaarder vertellen denk ik
    pi_67563495
    Wat ik me wel eens afvroeg over Euros; waarom heten jullie niet gewoon Enschedese roeivereniging Euros? Drienerlo is toch geen echte plaats of hoe zit dat?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67563721
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:15 schreef Teteteterek het volgende:
    Wat ik me wel eens afvroeg over Euros; waarom heten jullie niet gewoon Enschedese roeivereniging Euros? Drienerlo is toch geen echte plaats of hoe zit dat?
    geen plaats ... maar wel de naam van het landgoed waar de universiteit gebouwd is.
    het treinstationnetje in de buurt heet dan ook "enschede drienerlo"
    pi_67564227
    Alle drienerlose verenigingen zijn derhalve studentenverenigingen van de UT, dat scheelt weer een letter .

    En is natuurlijk een mooi verhaal om wat te vertellen te hebben .
    pi_67564641
    Nereus heeft de Blaffende Vis, Orca heeft de Blaffende Big..

    en achja, Orca, ik stoor me er niet aan. Het is goed dat er keuze is in Utrecht. Als je wedstrijdroeier bent is er niet veel verschil. We hebben dezelfde trainingsfaciliteiten en roeien op hetzelfde water.

    De mensen die er rondlopen zijn wel verschillend. Het beste zie je dit onder de douche..
    Geschoren/bijgeknipt of een oerwoud van onder

    Wie trouwens ook 'tof' doen naast Vidar zijn Boreas en Pelargos.
    Verder vind ik voornamelijk Asopos vrij kut (maar dat komt voornamelijk door die foeilelijke pakjes) en Saurus, tjah, Saurus... Als je je boot Ceratosaurus, Climmosaurus of Megalosaurus noemt, ben je best jammer.

    Triton noemt zijn boten naar Ereleden of Leden van Verdienste. Zo roeien wij in de B.R.H. Jansen, coach van de laatste winnende Oude Vier van Triton in 1967.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67565216
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 22:59 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ik bedoel dat mijn boot ook de Varsity start, dan moeten we dus als coaches tegen elkaar
    Jouw bootje start niet tegen die van Orionis en mij, tenzij je ze een upgrade gegeven hebt
    pi_67565256
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:33 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Jouw bootje start niet tegen die van Orionis en mij, tenzij je ze een upgrade gegeven hebt
    Oh, ik weet er blijkbaar niks vanaf !

    Maar mijn ploeg start de Overnaedse 4, zou niet weten welke gradaties er nog inzitten
    pi_67565497
    Delnooz: Kijk/vraag eventueel ook even rond op http://groups.google.com/group/rec.sport.rowing/topics
    Daar zitten ook een aantal mensen met veel verstand van zaken, waaronder ook Carl zelf.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67566701
    ik vind skoll maar suf, maar meer door Vibeke dan wat anders.

    verder vond ik vooral in mijn eigen roei-jaar andere verenigingen raar of stom, maar dat verloopt ook met de jaren. Ieder jaar nieuwe mensen, die soms wel of niet aardig zijn. Who gives a fuck, als je maar het hardst gaat.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 10:24:22 #121
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_67570445
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:00 schreef Kluupkluup het volgende:
    Nereus heeft de Blaffende Vis, Orca heeft de Blaffende Big..


    Als ik het me goed herinner is de 'l' van blaffende vis er wel zo vaak afgehaald dat dat ding nu "baffende vis" heet

    De boten van Aegir zijn overigens ook vernoemd naar ereleden/leden van verdienste, of andere historische dingen
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_67570573
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 03:28 schreef De_Brok het volgende:
    ik vind skoll maar suf, maar meer door Vibeke dan wat anders.
    Wat is er allemaal tussen jullie voorgevallen dan? !
    pi_67575992
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 10:28 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Wat is er allemaal tussen jullie voorgevallen dan? !
    Dan moet je het topic rond de heineken nog een keer lezen
    pi_67576015
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 23:02 schreef Orionis het volgende:
    Bij Euros worden de boten genoemd naar door Nederland gewonnen zeeslagen. Beetje in dezelfde als de naam van de societeit: de Sevende Camer, met een mooie kroegruimte. Euros trouwens een van fijnste roeiwateren van ons land heeft.
    Behalve de gestuurde gladde vieren, die worden vernoemd naar de ereleden / leden van verdienste.
    pi_67576017
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:11 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Dan moet je het topic rond de heineken nog een keer lezen
    Ja dat stukje ken ik maar dit klinkt wel héél gefrustreerd

    Was ik overigens met mijn kop tegen je kop aangekomen zaterdag?
    pi_67576138
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:12 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ja dat stukje ken ik maar dit klinkt wel héél gefrustreerd

    Was ik overigens met mijn kop tegen je kop aangekomen zaterdag?
    Klaarblijkelijk, maar ken je natuurlijk niet van gezicht. Had nog net geen tand zoor m'n lip. Als je in contact gekomen bent met een Eurosroeier met wedstrijdlint op z'n jasje dan heb je weinig opties: Orionis of ikzelf
    pi_67576744
    Orionis en Ananas zijn ook wel met elkaar in aanraking gekomen, maar dat was om een zekere Brabo een opzetje richting paal te geven.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67577780
    Ik heb trouwens ook een hekel aan Aegir sinds dit weekend
    pi_67583280
    als het goed is gaan we aankomend weekend in Tilburg bumpen met de ej8'en van Okeanos en Skadi. We zullen zien hoe we er dan voor staan!
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 maart 2009 @ 17:27:34 #130
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67584643
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:49 schreef De_Brok het volgende:
    als het goed is gaan we aankomend weekend in Tilburg bumpen met de ej8'en van Okeanos en Skadi. We zullen zien hoe we er dan voor staan!
    Check!
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      dinsdag 31 maart 2009 @ 17:58:53 #131
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_67585550
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 14:07 schreef De_Ananas het volgende:
    Ik heb trouwens ook een hekel aan Aegir sinds dit weekend
    omdat?
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_67586503
    woei ... vanmiddag iemand geregeld om op het bankje bij het vlot te zitten 'coachen', en heb mooi een skiff uit de loods gepakt ... die dingen waren allemaal nog helemaal verkeerd afgesteld omdat niemand zo gek is om met deze kou d'rin te gaan ... maargoed, anderhalf baantje tussen brug en het schip van de zeilers gevaren (+- 280m) en toen sloeg ik om

    nog even paar keer geprobeerd er terug in te klimmen, maar dat lukte niet ... toen merkte ik dat ik in het midden van het kanaal nog gewoon kon staan ... dus ben maar even de 50m naar het vlot, met de boot in de hand, terug gelopen.

    vond het op zich wel mooi, dat skiffen ... alleen had verschrikkelijk last van de balans en inpikken.
    toen degenen die op de kant stonden, mij maar even naar de douche hadden gestuurd, en de boot eruit hadden gehaald, bleek ook dat er riggers van weer een andere skiff inzaten. en toen ik later toevallig nog erlangs liep met een ervaren skiffeur, zei hij dat er nogal wat inwaartse hoek op zat, en dat het geen wonder was dat ik moeite met inpikken had.
    pi_67588142
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 16:49 schreef De_Brok het volgende:
    als het goed is gaan we aankomend weekend in Tilburg bumpen met de ej8'en van Okeanos en Skadi. We zullen zien hoe we er dan voor staan!
    Pfff, in nederland heeft niemand de ballen om echt te gaan bumpen, dan gaan er allemaal paniekende matcoms zichzelf verzupen
    pi_67592052
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 19:31 schreef cryforhelp het volgende:

    [..]

    Pfff, in nederland heeft niemand de ballen om echt te gaan bumpen, dan gaan er allemaal paniekende matcoms zichzelf verzupen
    sparren dan, wat jij wil! Bumpen is wel gaver inderdaad
    pi_67592776
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:16 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Klaarblijkelijk, maar ken je natuurlijk niet van gezicht. Had nog net geen tand zoor m'n lip. Als je in contact gekomen bent met een Eurosroeier met wedstrijdlint op z'n jasje dan heb je weinig opties: Orionis of ikzelf
    wedstrijdlintjes op jasjes, stuurtjes in jasje/dasje... sjiek hoor
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67593297
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 19:31 schreef cryforhelp het volgende:

    [..]

    Pfff, in nederland heeft niemand de ballen om echt te gaan bumpen, dan gaan er allemaal paniekende matcoms zichzelf verzupen
    Lent Bumps

    Wat een rete strak water weer waar ik mij vandaag op bevond. Meteen weer even een snelheids poging gedaan en kwam tot een waanzinnige 20.2 km/u
    En schijnbaar kon je op dat moment onder mij door kijken... maar dat heb ik ook enkel van de persoon die naast mij vaarde. Zou het weleens op video willen zien eigenlijk...

    Goed, morgen weer mooi weer hoop ik! Nauwelijks iets te doen, dus ik weet wel waar ik mijzelf morgen zal bevinden.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67597506
    Goed bezig Michiel, ga je nog wat starten dit jaar?
    pi_67598828
    Ringvaart, je weet. 90% ben ik er zeker van dat ik deze weer in een skiff start. Hopelijk doen er dan vanuit Phocas ook weer eens wat meer mensen mee...
    Verder misschien de 11stedentocht met Treffers en een stuurtje Hoop echt dat dit door kan gaan!

    En ik wil wel de Thetis, martini of argosprint starten. Maar dan moet ik 4 werkactie-uren maken en een shitload aan transport betalen voor een enkele 500m. Dus als ik de skiff van Patric kan lenen en geen 4 werkactie-uren moet maken, dan weet ik het wel
    Maar wil wel eens kijken hoe ik over 500m in zo een wedstrijdveld lig. Vorig jaar tijdens de Argosprint had ik helaas andere dingen te doen...
    Want ja, tijdens een sprintrace komt de snelheid denk ik meer tot zijn recht, gezien ik dat geen 100km vol kan houden
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67599189
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 00:00 schreef Kluupkluup het volgende:
    en achja, Orca, ik stoor me er niet aan. Het is goed dat er keuze is in Utrecht. Als je wedstrijdroeier bent is er niet veel verschil. We hebben dezelfde trainingsfaciliteiten en roeien op hetzelfde water.
    Achja, Triton. Ze doen af en toe wat arrogant, maar wie niet. Ik stoor me er ook niet aan, en eerlijk gezegd wist ik ook niet eens van het bestaan van Triton af toen ik in Utrecht ging studeren. Ik wilde gewoon roeien, that's it. Bovendien is dat van die bootnamen ook traditie en voel ik me prima thuis op Orca, al zou ik graag zien dat buitenstaanders wat toleranter zouden zijn want niet iedereen op Orca is hetzelfde. Asociaal je boot in iemands singels leggen, daar doe ik niet aan.

    Ik heb niet echt een hekel aan andere verenigingen? Behalve als je echt lelijk richting me doet, dan mag je ophoepelen, van welke vereniging dan ook


    Dan nog even over m'n roeien; 2 maanden geblesseerd geweest, een week koorts gehad en toen een week slap geweest, toen omgeboord, 3 trainingen later heb ik een flinke ontsteking aan m'n andere arm(spier?). Wat!? Ik val uit elkaar, en het is oneerlijk want ik wil echt zo graag roeien en ik train óók hard, net als de rest. Nu ziet het ernaar uit dat ik de 4e wedstrijd van dit jaar ga missen (en dat terwijl ik me daarop gestort had toen ik de Head en de Heineken niet mocht doen); de Skøll Cup, en die is extra cool want dat is 2k en hij telt voor de bokaal.

    Ik baal.
    pi_67599411
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 00:15 schreef Bellah het volgende:
    Dan nog even over m'n roeien; 2 maanden geblesseerd geweest, een week koorts gehad en toen een week slap geweest, toen omgeboord, 3 trainingen later heb ik een flinke ontsteking aan m'n andere arm(spier?). Wat!? Ik val uit elkaar, en het is oneerlijk want ik wil echt zo graag roeien en ik train óók hard, net als de rest. Nu ziet het ernaar uit dat ik de 4e wedstrijd van dit jaar ga missen (en dat terwijl ik me daarop gestort had toen ik de Head en de Heineken niet mocht doen); de Skøll Cup, en die is extra cool want De_Ananas regelt die en dat feest is vet
    pi_67607129
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 00:15 schreef Bellah het volgende:

    [..]
    Dan nog even over m'n roeien; 2 maanden geblesseerd geweest, een week koorts gehad en toen een week slap geweest, toen omgeboord, 3 trainingen later heb ik een flinke ontsteking aan m'n andere arm(spier?). Wat!? Ik val uit elkaar, en het is oneerlijk want ik wil echt zo graag roeien en ik train óók hard, net als de rest. Nu ziet het ernaar uit dat ik de 4e wedstrijd van dit jaar ga missen (en dat terwijl ik me daarop gestort had toen ik de Head en de Heineken niet mocht doen); de Skøll Cup, en die is extra cool want dat is 2k en hij telt voor de bokaal.
    Niet zo mooi Bellah. Al naar sportarts geweest? Huisarts zegt waarschijnlijk toch: "rust houden, dan gaat het vanzelf over "

    [insert dokter-smiley]
    Nadat je ziek en slap bent geweest en dus niet veel hebt meegetraind omboorden (en waarschijnlijk mega-hard je best doen om jezelf er weer goed bij te roeien? ) is wel klein beetje verhoogd risico. In welke arm (binnen/buiten) heb je last en waar in je arm en waar in de haal?
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2009 @ 11:55:21 #142
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67607216
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 00:15 schreef Bellah het volgende:

    Ik baal.


    KUS OP!

    Gisteren lekker zwaar diner gehad en op naar de Varsity!
    En eerst trainingsweekend natuurlijk. Lekker druk met Vidar, Phocas, Okeanos & Skadi op hetzelfde water.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67609250
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 17:58 schreef Pluizel het volgende:

    [..]

    omdat?
    Zo'n kerel opeens uit het niets Skoll meisjes ging uitschelden voor kankerhoeren enzo terwijl ie in de boot zat. Toen ik zei dat ie z'n bek moest houden werd ie boos op mij

    [stoere modus]
    Laat hem dat na de wedstrijd in m'n gezicht zeggen
    [/stoere modus]

    Tevens hebben jullie een fietsenhok als soos
    pi_67610817
    Skoll meisjes zijn over het algemeen dan ook echt " "
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67611006
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 13:45 schreef Teteteterek het volgende:
    Skoll meisjes zijn over het algemeen dan ook echt " "
    Ach, ze gaan tenminste niet als een stelletje apen met z'n 5en aan je das hangen en dan nóg kei hard falen
    pi_67611301
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 11:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]



    KUS OP!

    Gisteren lekker zwaar diner gehad en op naar de Varsity!
    En eerst trainingsweekend natuurlijk. Lekker druk met Vidar, Phocas, Okeanos & Skadi op hetzelfde water.
    Vidar gaat naar de BB
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2009 @ 15:54:57 #147
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67615321
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 14:01 schreef De_Brok het volgende:

    [..]

    Vidar gaat naar de BB
    Ja ik hoorde het ook net.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2009 @ 15:55:26 #148
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67615339
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 13:45 schreef Teteteterek het volgende:
    Skoll meisjes zijn over het algemeen dan ook echt " "
    Na 12'en steken die allemaal hun tong uit en willen ze gewoon zoenen.

    PRIMAAAAAAAAA
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67616663
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Na 12'en steken die allemaal hun tong uit en willen ze gewoon zoenen.

    PRIMAAAAAAAAA
    Na 12'en hoor jij als wedstrijdroeier netjes in je bedje te liggen, dus daar heb jij voorlopig toch niks aan!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67616760
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Na 12'en steken die allemaal hun tong uit en willen ze gewoon zoenen.

    PRIMAAAAAAAAA
    Blijf van onze wijven af of ik zal je persoonlijk op gaan zoeken
    pi_67616797
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 21:35 schreef Kluupkluup het volgende:

    [..]

    wedstrijdlintjes op jasjes, stuurtjes in jasje/dasje... sjiek hoor
    Ik heb een van jouw "edele" verenigingsgenoten eens heel sjiek in haar broek zien plassen terwijl ze te stomdronken was om het te merken. Vermakelijke ontmoeting op de avond voor de Asopos afgelopen jaar!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67616830
    Hey D_A, waarom gaan jullie dit weekend eigenlijk plotseling naar Tilburg ipv het oosten van het land?
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2009 @ 16:35:01 #153
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67616920
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:28 schreef Orionis het volgende:

    [..]

    Na 12'en hoor jij als wedstrijdroeier netjes in je bedje te liggen, dus daar heb jij voorlopig toch niks aan!
    Hehe, sowieso denk ik niet dat mijn wedstro vriendinnetje dat zal waarderen
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:30 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Blijf van onze wijven af of ik zal je persoonlijk op gaan zoeken
    Vorig jaar op de uittraining, geen idee hoe ze heten maar verdomd lekker zoenen konden ze wel
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:32 schreef Orionis het volgende:
    Hey D_A, waarom gaan jullie dit weekend eigenlijk plotseling naar Tilburg ipv het oosten van het land?
    Euhm, we zouden eerst naar Duitsland - vol, hazewinkel - vol, Euros - huisjes vol, moesten we in de soos slapen - dikke doei dus. Dus vandaar Tilburg
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67616970
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Vorig jaar op de uittraining, geen idee hoe ze heten maar verdomd lekker zoenen konden ze wel
    Grapjas
    pi_67617007
    Net trouwens buiten op het vlot proberen te ergometeren maar ik kreeg verdomme weer last van m'n knieen/rug. Iemand die iets heeft dat ik kapot kan slaan?
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2009 @ 16:43:12 #156
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67617182
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:36 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Grapjas
    En je staat op het filmpje van Bollet!
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:37 schreef De_Ananas het volgende:
    Net trouwens buiten op het vlot proberen te ergometeren maar ik kreeg verdomme weer last van m'n knieen/rug. Iemand die iets heeft dat ik kapot kan slaan?
    Zeg, kan je d'r niets aan doen ofzo? Fysio, manueel therapeut, even gekraakt worden, misschien staan je voeten niet recht waardoor je last krijgt ofzo. Weet ik veel, je kunt toch niet zoveel last krijgen?
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67617371
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    En je staat op het filmpje van Bollet!
    [..]

    Zeg, kan je d'r niets aan doen ofzo? Fysio, manueel therapeut, even gekraakt worden, misschien staan je voeten niet recht waardoor je last krijgt ofzo. Weet ik veel, je kunt toch niet zoveel last krijgen?
    Ik kijk erg blij ja

    Maar ik moet echt weer naar de fysio ja maar ik heb er vorig jaar ook al 8 maanden gelopen....

    En je wilt niet weten hoe vaak ik er wel niet naar heb laten kijken in het verleden
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 april 2009 @ 16:53:17 #158
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67617552
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:48 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ik kijk erg blij ja

    Maar ik moet echt weer naar de fysio ja maar ik heb er vorig jaar ook al 8 maanden gelopen....

    En je wilt niet weten hoe vaak ik er wel niet naar heb laten kijken in het verleden
    Hmm, ja naja ik heb dus wat knie problemen. Vandaag een podoloog naar laten kijken, krijg nu nieuwe roeischoentjes, met een zool die speciaal voor die schoenen gemaakt worden. Dat moeten de klachten verhelpen. Ik denk dat er in jouw geval ook best wat aan te doen is.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67618199
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:53 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Hmm, ja naja ik heb dus wat knie problemen. Vandaag een podoloog naar laten kijken, krijg nu nieuwe roeischoentjes, met een zool die speciaal voor die schoenen gemaakt worden. Dat moeten de klachten verhelpen. Ik denk dat er in jouw geval ook best wat aan te doen is.
    Ben ik 5 jaar geleden al naar geweest, ik heb 2 jaar met inlegzolen gelopen

    Bij roeien zelf heb ik er tot nu toe geen last van maar ik verwacht dat als ik een maand lang 3x per week ga roeien ik daar ook last krijg.
    pi_67619591
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 17:12 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ben ik 5 jaar geleden al naar geweest, ik heb 2 jaar met inlegzolen gelopen

    Bij roeien zelf heb ik er tot nu toe geen last van maar ik verwacht dat als ik een maand lang 3x per week ga roeien ik daar ook last krijg.
    Ken jij ene judith van eerstejaars compo'dames' met een bril

    Wat een irritant wijf is dat zeg
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67619613
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 17:58 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Ken jij ene judith van eerstejaars compo'dames' met een bril

    Wat een irritant wijf is dat zeg
    Die ken ik ja
    pi_67619665
    Toen ik hoorde dat ze uit Amsterdam kwam wist ik ook meteen dat ze bij skoll zou zitten, raar he
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67620161
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:01 schreef Teteteterek het volgende:
    Toen ik hoorde dat ze uit Amsterdam kwam wist ik ook meteen dat ze bij skoll zou zitten, raar he
    Jij schaart Okienokie niet onder Amsterdam denk ik?
    pi_67620651
    Ze zat trouwens ook te roddelen over een coach van de club 8 (Maurits of zo)
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67620670
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:38 schreef Teteteterek het volgende:
    Ze zat trouwens ook te roddelen over een coach van de club 8 (Maurits of zo)
    Sure
    pi_67620744
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:38 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Sure
    Ik zweer het. Het ging over een haarband of zo
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67620821
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:41 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Ik zweer het. Het ging over een haarband of zo


    Busted
    pi_67621029
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:43 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]



    Busted
    haha, ik begon ook pas echt te luisteren toen ik de woorden coach en club 8 hoorde Hoopte wat fokbash materiaal op te vangen
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67621092
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:48 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    haha, ik begon ook pas echt te luisteren toen ik de woorden coach en club 8 hoorde Hoopte wat fokbash materiaal op te vangen
    Had je dan niet gelijk ff kunnen vragen wie ik was zodat we ene pilsje konden gaan drinken?
    pi_67621282
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:50 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Had je dan niet gelijk ff kunnen vragen wie ik was zodat we ene pilsje konden gaan drinken?
    Hoe kan ik nou weten dat jij het daadwerkelijk was?

    "maurits, is dat die jongen van fok?"

    Daarnaast durfde ik haar ook niet aan te spreken
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67621358
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:54 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Hoe kan ik nou weten dat jij het daadwerkelijk was?

    "maurits, is dat die jongen van fok?"

    Daarnaast durfde ik haar ook niet aan te spreken
    Weet ik niet !

    We drinken de volgende keer wel een pilsje als je durft te praten met een knor !
    pi_67623504
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 18:56 schreef De_Ananas het volgende:
    We drinken de volgende keer wel een pilsje als je durft te praten met een knor !
    knor meldt zich
    pi_67624738
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 19:54 schreef seekfaM het volgende:

    [..]

    knor zonder vlag meldt zich
    pi_67624999
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 11:53 schreef Delnooz het volgende:

    [..]

    Niet zo mooi Bellah. Al naar sportarts geweest? Huisarts zegt waarschijnlijk toch: "rust houden, dan gaat het vanzelf over "

    [insert dokter-smiley]
    Nadat je ziek en slap bent geweest en dus niet veel hebt meegetraind omboorden (en waarschijnlijk mega-hard je best doen om jezelf er weer goed bij te roeien? ) is wel klein beetje verhoogd risico. In welke arm (binnen/buiten) heb je last en waar in je arm en waar in de haal?
    Sjesses wat gaan jullie snel! Ik hou t niet meer bij


    Maarrr, dus, ik had wel weer opgebouwd voordat ik weer 'echt' mocht roeien dus qua conditie zat het redelijk goed. Toen ik sb was, had ik m'n vingers van m'n buitenarm overbelast en dat herstelt mega langzaam, nu dus 3 trainingen bb en niks aan de hand (woordspeling) 2 dagen later dikke ontsteking (tevens buitenarm maar ander boord = dus andere arm!) en ik kan er niks meer mee. Het opendraaien van een flesje water is bij wijze van spreken al teveel.

    Geen idee waar het vandaan komt (de dokter zei 'overbelasting' en ik zei 'hallo, ik heb drie keer geroeid') of wat het uberhaupt is, maar ik vermoed klippen met m'n buitenhand.. Dat moet eigenlijk wel, want anders zou ik 't echt niet weten. Qua sportarts- nee, wel fysio gedaan en dat moet nu (helaas) weer. Anders ben ik gewoon heel reactief ofzo

    Enne, D_A, spreek jij hier in meervoud? Stoerrr heur

    Haarbanden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bellah op 01-04-2009 20:55:44 ]
    pi_67625372
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 20:39 schreef Bellah het volgende:

    Maarrr, dus, ik had wel weer opgebouwd voordat ik weer 'echt' mocht roeien dus qua conditie zat het redelijk goed. Toen ik sb was, had ik m'n vingers van m'n buitenarm overbelast en dat herstelt mega langzaam, nu dus 3 trainingen bb en niks aan de hand (woordspeling) 2 dagen later dikke ontsteking (tevens buitenarm maar ander boord = dus andere arm!) en ik kan er niks meer mee. Het opendraaien van een flesje water is bij wijze van spreken al teveel.

    Geen idee waar het vandaan komt (de dokter zei 'overbelasting' en ik zei 'hallo, ik heb drie keer geroeid') of wat het uberhaupt is, ik studeer geneeskunde maar maar ik vermoed klippen met m'n buitenhand.. Dat moet eigenlijk wel, want anders zou ik 't echt niet weten. Qua sportarts- nee, wel fysio gedaan en dat moet nu (helaas) weer. Anders ben ik gewoon heel reactief ofzo
    Kan het niet ook zo zijn dat die overbelasting gewoon nog eigenlijk niet voorbij was? Hoe lang heb je nu rust gehad? Wel heel vervelend!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67625593
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 20:49 schreef Orionis het volgende:
    Kan het niet ook zo zijn dat die overbelasting gewoon nog eigenlijk niet voorbij was? Hoe lang heb je nu rust gehad? Wel heel vervelend!
    Dat was dus de andere arm. Ik heb ongeveer 2 maanden alleen maar gespind en hard gelopen
    pi_67626028
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 20:39 schreef Bellah het volgende:
    Maarrr, dus, ik had wel weer opgebouwd voordat ik weer 'echt' mocht roeien dus qua conditie zat het redelijk goed. Toen ik sb was, had ik m'n vingers van m'n buitenarm overbelast en dat herstelt mega langzaam, nu dus 3 trainingen bb en niks aan de hand (woordspeling) 2 dagen later dikke ontsteking (tevens buitenarm maar ander boord = dus andere arm!) en ik kan er niks meer mee. Het opendraaien van een flesje water is bij wijze van spreken al teveel.

    Geen idee waar het vandaan komt (de dokter zei 'overbelasting' en ik zei 'hallo, ik heb drie keer geroeid') of wat het uberhaupt is, maar ik vermoed klippen met m'n buitenhand.. Dat moet eigenlijk wel, want anders zou ik 't echt niet weten. Qua sportarts- nee, wel fysio gedaan en dat moet nu (helaas) weer. Anders ben ik gewoon heel reactief ofzo
    Wat gek, zo opeens 'overbelast.' Blijkt maar weer: je bent zo sterk als je zwakste schakel, succes met herstellen. Been there
    pi_67626853
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 20:32 schreef Thrawn het volgende:

    [..]
    Die komt wel terug Jullie zaten 3 jaar geleden te huilen dat ie op verkeerde manier en tijdstip gejat was
    pi_67627584
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 21:28 schreef seekfaM het volgende:

    [..]

    Die komt wel terug Jullie zaten 3 jaar geleden te huilen dat ie op verkeerde manier en tijdstip gejat was
    Jadajada, zal allemaal wel, maar mooi dat Proteus dat niet doet (toch? ). Ik begreep dat "Operatie Delftstorm" een mooie partij was destijds! Hoog tijd om er weer eens zo'n feest van te maken!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67628662
    We blijven gewoon net zolang proteus vlaggen jatten totdat we er vloerbedekking voor de kleedkamer van kunnen maken
    pi_67631163
    Trouwens een mooie grap toen twee jaar geleden ook een Proteus vlag in Enschede lag: heel Euros was voorbereid op een inval uit Delft, die vervolgens niet kwam. Bewust verkeerde verhalen de wereld in helpen kan mooie situatie op leveren: mensen waren de halve dag bezig geweest de kroeg brasbestendig te maken.
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67631172
    Je moet Proteus' slip jatten.

    Oh wacht, daar roeien geen vrouwen....
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_67633339
    Leuke foto's trouwens van jullie damesch tetetererekekek
    pi_67633508
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 00:18 schreef De_Ananas het volgende:
    Leuke foto's trouwens van jullie damesch tetetererekekek
    Welke bedoel je. Anananannanas?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67633528
    http://www.mediabom.tv/ga(...)sch_vakantiekiekjes/

    Of is het één of andere publiciteitsstunt?
    pi_67633568
    Hoe ben je daar nou weer aan gekomen
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67633580
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 00:30 schreef Teteteterek het volgende:
    Hoe ben je daar nou weer aan gekomen
    Via via via etc.
    pi_67633746
    Op hoeveel sites staat dat nu dan?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67633755
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 00:40 schreef Teteteterek het volgende:
    Op hoeveel sites staat dat nu dan?
    Een hoop denk ik zo.

    Maar jij weet er niks vanaf..?
    quote:
    De dames van roeivereniging Nereus Damesch zijn niet echt opgezet met het verspreiden van deze foto’s.
    pi_67633778
    Ik herken de foto's maar wist niet dat dat nu allemaal uitgelekt op internet stond. Dat is toch pas sinds vandaag?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67633783
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 00:42 schreef Teteteterek het volgende:
    Ik herken de foto's maar wist niet dat dat nu allemaal uitgelekt op internet stond. Dat is toch pas sinds vandaag?
    Zou het niet weten, ik kreeg ze vanavond doorgestuurd.
    pi_67634338
    die foto's staan al minstens een jaar op inet...

    over vlaggen: waar is de Orcavlag, nog NOOIT gezien dat ding...
    pi_67634718
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 01:48 schreef De_Brok het volgende:
    die foto's staan al minstens een jaar op inet...

    over vlaggen: waar is de Orcavlag, nog NOOIT gezien dat ding...
    Niemand interesseert zich voor het ding. Zoals ooit vanuit een orcaboot naar een Euros LM4- geschreeuwd nadat we dat ding gebrast hadden: Het is rood en zwart en niemand boeit het wat....
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2009 @ 09:11:49 #194
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67636254
    Foto's zijn allang op inet! Vkmagazine gooit ze ook ieder jaar in herhaling..
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67637550
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 09:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Foto's zijn allang op inet! Vkmagazine gooit ze ook ieder jaar in herhaling..
    Welk jaar EJD is het?
    pi_67637762
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 03:34 schreef Thrawn het volgende:
    Niemand interesseert zich voor het ding. Zoals ooit vanuit een orcaboot naar een Euros LM4- geschreeuwd nadat we dat ding gebrast hadden: Het is rood en zwart en niemand boeit het wat....
    Waarom zou je 'm dan ook willen hebben Brok- hijs roodzwartgrijs en rechthoekig, en ik geloof dat ie nu op Orca wappert.
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2009 @ 10:33:55 #197
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67638389
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 10:06 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Welk jaar EJD is het?
    '06
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67639204
    Als jullie maar van onze vlag af blijven met de Skoll Cup anders krijgen jullie met mij te maken!
    pi_67639298
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 20:39 schreef Bellah het volgende:

    [..]
    Maarrr, dus, ik had wel weer opgebouwd voordat ik weer 'echt' mocht roeien dus qua conditie zat het redelijk goed. Toen ik sb was, had ik m'n vingers van m'n buitenarm overbelast en dat herstelt mega langzaam, nu dus 3 trainingen bb en niks aan de hand (woordspeling) 2 dagen later dikke ontsteking (tevens buitenarm maar ander boord = dus andere arm!) en ik kan er niks meer mee. Het opendraaien van een flesje water is bij wijze van spreken al teveel.

    Geen idee waar het vandaan komt (de dokter zei 'overbelasting' en ik zei 'hallo, ik heb drie keer geroeid') of wat het uberhaupt is, maar ik vermoed klippen met m'n buitenhand.. Dat moet eigenlijk wel, want anders zou ik 't echt niet weten. Qua sportarts- nee, wel fysio gedaan en dat moet nu (helaas) weer. Anders ben ik gewoon heel reactief ofzo
    He, ik weet er het fijne ook niet van, maar weet wel dat conditie niet alles zegt. Als je je conditie hebt bijgehouden zou je in ieder geval qua uithoudingsvermogen het redelijk bij moeten kunnen houden. Dat wil helaas alleen niet zeggen dat je spieren er ook voor getraind zijn. Je zegt zelf al dat je bent wezen spinnen/hardlopen. Daar train je helaas je armspieren over het algemeen niet mee

    Als je van boord wisselt (al eerder gedaan in je roeicarriere?) gebruik je net iets andere spieren en veel roeiers hebben in het begin de neiging om de functies van binnen en buitenarm niet goed om te wisselen. Waardoor je dus inderdaad vaak met je buitenarm probeert te hangen en te draaien. Of met je binnenarm hangen en draaien. Je clip-verhaal is dus best aannemelijk!

    Volgens mij als je, je clip-beweging nu eens nadoet en het opendraaien van een flesje, dan maak je ongeveer een beetje dezelfde beweging, dus ook dat is wel weer redelijk logisch. Je kunt het in de boot natuurlijk ook best makkelijk testen. Anderen even evenwicht laten houden en stukkie vast blad roeien en dan geclipt-blad (met fout clippen dus). Of is roeien uberhaupt al niet meer mogelijk
    pi_67639473
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 10:56 schreef De_Ananas het volgende:
    Als jullie maar van onze vlag af blijven met de Skoll Cup anders krijgen jullie met mij te maken!
    Hmmmmmm.....zojuist heb je elke fokker in dit topic uitgedaagd....hmmmmmmmm
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2009 @ 11:07:41 #201
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67639610
    Sowieso, vlaggen jatten op compo wedstrijden
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67639647
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:03 schreef Delnooz het volgende:

    [..]

    Hmmmmmm.....zojuist heb je elke fokker in dit topic uitgedaagd....hmmmmmmmm
    Ik ben niet vies van een robbertje matten
    pi_67639823
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 10:58 schreef Delnooz het volgende:
    Of is roeien uberhaupt al niet meer mogelijk
    Nee 3x per dag ontstekingsremmers, die overigens niet echt tegen de pijn helpen.

    Nog nooit op bakboord geroeid en had het idee dat clippen goed ging tijdens recover, maar dan zou de uitzet de boosdoener zijn. Idd spinnen/hardlopen, maar ik kon maximaal 20 minuten ergometeren dus dat was niet erg geschikt als training. Wat anders? Zwemmen allez, maar dan moet ik eerst wel borstcrawl gaan leren

    En ik ben niet bang voor die Ananas
    pi_67640021
    Vlaggen jatten op compo-wedstrijden is inderdaad enorm not-done, al bindt Ananas den kat wel op het spek

    3x per dag ontstekingsremmers, zozo! Volgens mij is spinnen/hardlopen ook gewoon goede keus hoor! Helaas blijkt dus dat ondanks dit, omboorden nog steeds wat risico met zich meebrengt. Het is alleen wel enorm zuur dat het bij jou meteen zo doorslaat.

    @D_A: Komen er van Okeanos nog meer ploegen naar Tilburg dit weekend? lichte skiffeuses?
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2009 @ 11:28:37 #205
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67640247
    Nee alleen EJ ploegen en één zware skiff voor onze geblesseerde no.5! Vanochtend voorgeslagen door thijs bosgoed, goede gozert
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67640600
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:20 schreef Delnooz het volgende:
    Vlaggen jatten op compo-wedstrijden is inderdaad enorm not-done, al bindt Ananas den kat wel op het spek
    Je weet niet hoe leuk ik dat vind om mensen uit te lokken enzo, vraag maar aan D_A over OCT feest

    En elk jaar worden er vlaggen gejat tijdens compowedstrijden
    pi_67640813
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Nee alleen EJ ploegen en één zware skiff voor onze geblesseerde no.5! Vanochtend voorgeslagen door thijs bosgoed, goede gozert
    Ergens moet ik nog beelden hebben van Thijs voor het eerst in de skif.......

    Komend weekend een weekendje Brugge te gaan, ga dus helaas het skifhead kijken weer missen dit jaar
    pi_67641280
    tsja die Orcavlag. Die apen hebben ooit onze vlag gejat terwijl hun vod er niet hing. Zodra ik dat ding ooit zie wapperen is het de mijne
      donderdag 2 april 2009 @ 12:06:39 #209
    138781 faberic
    Ik snap er niks van
    pi_67641348
    Triton!
    - Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
    - You can say that again
    pi_67641441
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 12:04 schreef De_Brok het volgende:
    tsja die Orcavlag. Die apen hebben ooit onze vlag gejat terwijl hun vod er niet hing. Zodra ik dat ding ooit zie wapperen is het de mijne
    Ook leuk is om tijdens de Orca slot wedstrijden van die opblaasdingen mee te nemen
    pi_67642086
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:40 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Je weet niet hoe leuk ik dat vind om mensen uit te lokken enzo, vraag maar aan D_A over OCT feest

    En het OCT is niet meer. Ben bijzonder benieuwd hoe de eerste grote Euros Drienerlo Regatta gaat verlopen!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67642235
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:40 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Je weet niet hoe leuk ik dat vind om mensen uit te lokken enzo, vraag maar aan D_A over OCT feest

    En elk jaar worden er vlaggen gejat tijdens compowedstrijden
    Vroeger, toen er op de skollcup gewoon nog 2 vlaggenmasten naar de klote gingen door het gerotzooi tussen euros en proteus...

    Wel netjes betaald daarna overigens.
    pi_67642329
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 12:04 schreef De_Brok het volgende:
    tsja die Orcavlag. Die apen hebben ooit onze vlag gejat terwijl hun vod er niet hing. Zodra ik dat ding ooit zie wapperen is het de mijne
    Word!
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67642876
    Is het OCT niet meer? Dat vond ik vorig jaar werkelijk zo'n kutwedstrijd Die Euros Regatta doen wij ook, ik dacht al.

    Wacht maar! Ik bewaak die vlag en opblaasorca's met m'n leven..
    pi_67643034
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 12:34 schreef Orionis het volgende:

    [..]

    En het OCT is niet meer.
    ...
    hij zit toch nog echt in de vlietbokaal...

    30 mei ... maar inderdaad niet meer voor NOOC 'sjaars
    pi_67643773
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:16 schreef immortalsean het volgende:

    [..]

    hij zit toch nog echt in de vlietbokaal...

    30 mei ... maar inderdaad niet meer voor NOOC 'sjaars
    Dat bedoelde ik dus!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67648233
    Doet de scheve skiff het alweer?
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67656159
    Kutroeien
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2009 @ 20:19:43 #219
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67656269
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 20:15 schreef De_Ananas het volgende:
    Kutroeien
    Je hebt weer geroeid?
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67656342
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 20:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Je hebt weer geroeid?
    Jammer genoeg wel, ik stap nooit meer in een boot.

    Het enige wat je kan doen is heel je lijf verneuken godverdomme.
      Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2009 @ 20:24:08 #221
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67656394
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 20:22 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Jammer genoeg wel, ik stap nooit meer in een boot.

    Het enige wat je kan doen is heel je lijf verneuken godverdomme.
    Watskeburt en in welke boot? welk nummer?
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67658658
    juj, vandaag niet omgegaan in de skiff

    stuk stabieler nu de riggers op de goeie skiff zitten, en de hoeken gesteld zijn.
    pi_67664717
    Ik moet trouwens nog even vermelden dat de proteus proleten vandaag een flinke poging hebben gedaan om de Euros-voorzitter te brassen.
    Dit om deze vervolgens te trachten te ruilen tegen hun vlag. Jammer voor hen zag men het al aankomen, en dan nog hadden we niet teruggeruild, maar hadden ze hem mooi mogen houden.
    pi_67665990
    Dan maak je toch gewoon een nieuwe vlag, je bent knor of niet hoor...
    =sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
    pi_67666070
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 08:02 schreef Reservoir_Dog het volgende:
    Dan maak je toch gewoon een nieuwe vlag, je bent knor of niet hoor...
    *Zucht* Corpo's... Veel knorren kennen hun eigen regels. Maar je bent altijd welkom om bij onze club eens met je rug naar de bar te komen staan hoor!

    [ Bericht 20% gewijzigd door Orionis op 03-04-2009 08:35:52 ]
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 april 2009 @ 10:15:59 #226
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67668597
    Wat een enorm geil watertje was dat deze ochtend, zo maar eens inpakken en naar Tilburg.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67669585
    Idd water is heerlijk Dit weekend bosbaan gaan trainen
    pi_67674402
    Hoor ik het nu goed, wil Okeanos ervoor gaan zorgen dat een Skoll boot de Varsity gaat winnen, het moet toch haast niet gekker worden.......
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 april 2009 @ 13:22:58 #229
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67674778
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 13:11 schreef jw3 het volgende:
    Hoor ik het nu goed, wil Okeanos ervoor gaan zorgen dat een Skoll boot de Varsity gaat winnen, het moet toch haast niet gekker worden.......
    vertel?
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67678189
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 13:22 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    vertel?
    Nadat Skadi een Skoll coach (pulp dus) heeft om ze te helpen, heeft Oki Noki een boot gehuurd bij Skoll voor de oude vier.
    pi_67678440
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 15:15 schreef jw3 het volgende:

    [..]

    Nadat Skadi een Skoll coach (pulp dus) heeft om ze te helpen, heeft Oki Noki een boot gehuurd bij Skoll voor de oude vier.
    Hebben ze schade aan de eigen boot? of is er een andere reden dat je een week voor de varsity een andere boot huurt?
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 april 2009 @ 21:31:20 #232
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67689750
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 15:24 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Hebben ze schade aan de eigen boot? of is er een andere reden dat je een week voor de varsity een andere boot huurt?
    we hebben geen hele beste 4+
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67691550
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 21:31 schreef Dark_Angelus het volgende:


    we hebben geen hele beste 4+
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67694070
    Weet iemand hier iets van een ''opzetje'' op je slidings ofzo dat je je benen niet helemaal plat legt en je minder ver op rijdt?

    Ik kreeg te horen dat zo'n Amerikaanse dat 2 jaar geleden had gemaakt ofzo.
    pi_67700399
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 23:34 schreef De_Ananas het volgende:
    Weet iemand hier iets van een ''opzetje'' op je slidings ofzo dat je je benen niet helemaal plat legt en je minder ver op rijdt?

    Ik kreeg te horen dat zo'n Amerikaanse dat 2 jaar geleden had gemaakt ofzo.
    Geen idee, klinkt eigenlijk als te korte slidings.
    pi_67702518
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 23:34 schreef De_Ananas het volgende:
    Weet iemand hier iets van een ''opzetje'' op je slidings ofzo dat je je benen niet helemaal plat legt en je minder ver op rijdt?

    Ik kreeg te horen dat zo'n Amerikaanse dat 2 jaar geleden had gemaakt ofzo.
    Als je je slidings in wil korten kan je er ook gewoon een lading ducttape overheen doen, je rijdt er vanzelf tegenaan. Als je het dik genoeg plakt (4 lagen) dan werkt het als stop.
    pi_67703192
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 13:40 schreef Thrawn het volgende:

    [..]

    Als je je slidings in wil korten kan je er ook gewoon een lading ducttape overheen doen, je rijdt er vanzelf tegenaan. Als je het dik genoeg plakt (4 lagen) dan werkt het als stop.
    Het is niet korter maken maar gewoon een soort schansje zodat de binneholte van je knie er tegenaan komt zodat je benen niet helemaal plat kunnen.

    Pullup weet jij er misschien iets van?
    pi_67703439
    Denk ik met het schitterende weer van de laatste paar dageneen mooi dagje te gaan helpen bij de Jeugd- en Tweehead, is het nu dit soort weer! :s Dus zwaai even naar degene die zometeen in de Omval ligt te vernikkelen in een MoBo!
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67709531
    Echt bizar trouwens: de bewoners van een woonboot bij Willem III die kinderen bij de jeugdhead met emmers nat begonnen te gooien omdat ze met hun KUNSTSTOF riemen hun STALEN boot zouden beschadigen. Hoe triest kan je zijn? :'-)

    [ Bericht 2% gewijzigd door Orionis op 04-04-2009 19:11:08 ]
    Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
    pi_67712430
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 14:13 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Het is niet korter maken maar gewoon een soort schansje zodat de binneholte van je knie er tegenaan komt zodat je benen niet helemaal plat kunnen.

    Pullup weet jij er misschien iets van?
    Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom iemand dat zou willen doen.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67712525
    Ik zeg doorbijten, één keer die wondjes krijgen, en dan nooit meer last van hebben

    Op de BB trainen was leuk trouwens, jammer dat het hard waaide. Morgen weer een kans
    pi_67712527
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 20:55 schreef pullup het volgende:

    [..]

    Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom iemand dat zou willen doen.
    Ik heb last van de spieren in mijn knieholte, ze zijn te kort. Als ik dus met mijn benen plat ga dan overbelast ik mijn spieren. Iemand van het Amerikaanse team die bij Skoll zat (of die daar mee roeide ofzo iets vaags) deed dat 2 jaar geleden ook heb ik gehoord
    pi_67712795
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 20:58 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ik heb last van de spieren in mijn knieholte, ze zijn te kort. Als ik dus met mijn benen plat ga dan overbelast ik mijn spieren. Iemand van het Amerikaanse team die bij Skoll zat (of die daar mee roeide ofzo iets vaags) deed dat 2 jaar geleden ook heb ik gehoord
    Aha, dat moet dan Caryn Davies zijn. Die heb ik inderdaad twee jaar geleden nog een half jaar in het skiff groepje met Marlies begeleid toen ze hier zat. Ze was overigens de slag van de Amerikaanse acht op de laatste spelen
    Ik weet van geen aanbouw op haar slidings maar zal Marlies wel eens vragen voor de zekerheid of er iets aan de hand was dan.
    Het zullen dan eerder je pezen zijn overigens. Je kunt Robin Puls wel een keer vragen of hij tips heeft om ze te rekken. Ik zal eerst je positie in de boot eens moeten zien om te kijken of er in de tussentijd wat aan te doen is.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67712798
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 20:58 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ik heb last van de spieren in mijn knieholte, ze zijn te kort. Als ik dus met mijn benen plat ga dan overbelast ik mijn spieren. Iemand van het Amerikaanse team die bij Skoll zat (of die daar mee roeide ofzo iets vaags) deed dat 2 jaar geleden ook heb ik gehoord
    O nee dat bedoel ik niet, ik dacht dat je het over de scherpe slidings had die je soms ook heb die van die plezierige wondjes op je knieholte bezorgen.
    Maar voor het andere weet ik niet iets
    pi_67712842
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:10 schreef pullup het volgende:

    [..]

    Aha, dat moet dan Caryn Davies zijn. Die heb ik inderdaad twee jaar geleden nog een half jaar in het skiff groepje met Marlies begeleid toen ze hier zat. Ze was overigens de slag van de Amerikaanse acht op de laatste spelen
    Ik weet van geen aanbouw op haar slidings maar zal Marlies wel eens vragen voor de zekerheid of er iets aan de hand was dan.
    Het zullen dan eerder je pezen zijn overigens. Je kunt Robin Puls wel een keer vragen of hij tips heeft om ze te rekken. Ik zal eerst je positie in de boot eens moeten zien om te kijken of er in de tussentijd wat aan te doen is.
    Die denk ik ja, mijn medecoach Michiel vertelde dat. En het zijn waarschijnlijk inderdaad mijn pezen.

    Ik ga maandag maar ff met de verzekering bellen of ik weer naar de fysio toe kan, vorige keer had het echter niet zoveel effect

    En ik heb er niet alleen last van in de boot maar ook op de ergo.
    pi_67712977
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Die denk ik ja, mijn medecoach Michiel vertelde dat. En het zijn waarschijnlijk inderdaad mijn pezen.

    Ik ga maandag maar ff met de verzekering bellen of ik weer naar de fysio toe kan, vorige keer had het echter niet zoveel effect

    En ik heb er niet alleen last van in de boot maar ook op de ergo.
    Mjah Robin is niet alleen een goede coach maar ook zelf fysio dus dat is ook wel een goede om eens te laten kijken.

    Ik heb die scheef trekkende Douglas vandaag live gezien in Tilburg met een klein donkerharig meisje erin.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67713358
    Ik kan mijn linker knie ook niet meer volledig buigen sinds vidar
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67714072
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Die denk ik ja, mijn medecoach Michiel vertelde dat. En het zijn waarschijnlijk inderdaad mijn pezen.

    Ik ga maandag maar ff met de verzekering bellen of ik weer naar de fysio toe kan, vorige keer had het echter niet zoveel effect

    En ik heb er niet alleen last van in de boot maar ook op de ergo.
    Rekken die handel denk ik, roeier die ik vorig jaar ontmoet had kon niet fatsoenlijk inbuigen omdat-ie beetje stijf was (dus ook in de benen) en dat valt wel op te lossen heur. Binnen 3 maanden kan je een split leren
      zaterdag 4 april 2009 @ 22:05:54 #249
    149168 WanEnOonlie
    Als een ouwe
    pi_67714347
    Maar weer eens een verdwaalde reactie van mij in dit topic. Ben nog in leven! ;-)

    Oja, en Njord wint de Varsity volgende week!
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_67714484
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 22:05 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Maar weer eens een verdwaalde reactie van mij in dit topic. Ben nog in leven! ;-)

    Oja, en Njord wint de Varsity volgende week!
    In welk nummer ?
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67715053
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:54 schreef Koert het volgende:
    Rekken die handel denk ik, roeier die ik vorig jaar ontmoet had kon niet fatsoenlijk inbuigen omdat-ie beetje stijf was (dus ook in de benen) en dat valt wel op te lossen heur. Binnen 3 maanden kan je een split leren
    Gaaf. Nu wil ik een split leren Ik ben juist hypermobiel.. Op de ergo zit iedereen in de catch 'op z'n tenen' zegmaar, en mijn hakken komen echt niet van het voetenbord af. Ik vroeg me al af of ik dat juist wel zou moeten

    M'n pols is trouwens echt flink verneukt.
    pi_67715581
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:16 schreef pullup het volgende:
    Ik heb die scheef trekkende Douglas vandaag live gezien in Tilburg met een klein donkerharig meisje erin.
    Dat kan kloppen. Morgen fiets ik er naast (OV-fiets, kort donker haar, luisterend naar sjoerd) , samen met de profcoach. Vandaag was mijn medecoach er (vroeger lid van okeanos). Ben je er dan ook Pullup? Altijd relaxed als je ff een seconde mee wilt kijken natuurlijk!

    Viel je trouwens zo 1-2-3 een technische verklaring voor het scheef gaan op?

    Overigens wordt het boot-verhaal nog wat mooier. De coaches van vorig jaar kregen haar ook niet rechtdoor in deze boot. Die coaches hebben haar toen aangeleerd om consequent met bakboord iets verder van d'r af in te zetten dan met stuurboord als correctie......
    pi_67715688
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 22:31 schreef Bellah het volgende:

    [..]

    Gaaf. Nu wil ik een split leren Ik ben juist hypermobiel.. Op de ergo zit iedereen in de catch 'op z'n tenen' zegmaar, en mijn hakken komen echt niet van het voetenbord af. Ik vroeg me al af of ik dat juist wel zou moeten

    M'n pols is trouwens echt flink verneukt.
    Meer pols-nieuws dan?
    pi_67715740
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 22:49 schreef Delnooz het volgende:

    [..]

    Dat kan kloppen. Morgen fiets ik er naast (OV-fiets, kort donker haar, luisterend naar sjoerd) , samen met de profcoach. Vandaag was mijn medecoach er (vroeger lid van okeanos). Ben je er dan ook Pullup? Altijd relaxed als je ff een seconde mee wilt kijken natuurlijk!

    Viel je trouwens zo 1-2-3 een technische verklaring voor het scheef gaan op?

    Overigens wordt het boot-verhaal nog wat mooier. De coaches van vorig jaar kregen haar ook niet rechtdoor in deze boot. Die coaches hebben haar toen aangeleerd om consequent met bakboord iets verder van d'r af in te zetten dan met stuurboord als correctie......
    Jammer, ik zit morgen weer op de bosbaan. Ik heb er te kort naar kunnen kijken om echt iets te zien want we kwamen ze steeds tegemoet.
    Het viel me wel op dat bij veel van die ploegen van Phocas echt hele hordes coaches aan het meefietsen waren Zes coaches langs de kant was geen uitzondering
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67715881
    Ah Jammer. Pullup vergeef me, maar ik bedenk dat ik niet goed weet wat je eigenlijk bij Skoll nu aan het coachen bent en wat je geschiedenis is qua coaching? Aangezien ik je over die amerikaanse slag en marlies hoorde als begeleider.

    6 coaches langs de kant?! dat is erg veel .
    Bij de EJD8+ zijn er inderdaad wat veel, ach. Er fietste vandaag ook overal telkens de profcoach mee .
    Bij het viertje in die blauwe voorgestuurde boot zit een EJD en TJD in, dus dat zijn meteen 2 coachkaders.
    Bij die 4- zijn drie coaches+stuur, plus dus profcoach vandaag.
    Bij de skiffjes/2x die je hebt gezien zijn 2 coaches+profcoach vandaag
    bij de EJ4 in de filippi/fillippi/fillipi/filipi zijn 4 coaches+profcoach
    pi_67715983
    overigens moeten we ff flink doorposten, zijn we van die titel af
    pi_67716048
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:00 schreef Delnooz het volgende:
    Ah Jammer. Pullup vergeef me, maar ik bedenk dat ik niet goed weet wat je eigenlijk bij Skoll nu aan het coachen bent en wat je geschiedenis is qua coaching? Aangezien ik je over die amerikaanse slag en marlies hoorde als begeleider.

    6 coaches langs de kant?! dat is erg veel .
    Bij de EJD8+ zijn er inderdaad wat veel, ach. Er fietste vandaag ook overal telkens de profcoach mee .
    Bij het viertje in die blauwe voorgestuurde boot zit een EJD en TJD in, dus dat zijn meteen 2 coachkaders.
    Bij die 4- zijn drie coaches+stuur, plus dus profcoach vandaag.
    Bij de skiffjes/2x die je hebt gezien zijn 2 coaches+profcoach vandaag
    bij de EJ4 in de filippi/fillippi/fillipi/filipi zijn 4 coaches
    Ik was vandaag als hoofdcoach van Skadi mee naar Tilburg en ga morgen met wat Skoll ploegen mee op de bosbaan. Vorig jaar was ik assistent coach van de Dames acht ( ik ben nog wel te vinden op de vrouwen8 site )
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67716082
    Dan kom ik op Steffen uit. . Hm jammer, had je morgen graag samen met Ad Dubbeldam een baantje aan mijn zijde gehad.
    pi_67716105
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:05 schreef Delnooz het volgende:
    Dan kom ik op Steffen uit?
    Klopt
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67716180
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:05 schreef Delnooz het volgende:
    Dan kom ik op Steffen uit. . Hm jammer, had je morgen graag samen met Ad Dubbeldam een baantje aan mijn zijde gehad.
    Ad ken ik nog van de WK 1999 in St Catherines toen hij als coach van Merlin Vervoorn ( 1 x ) mee was.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67716182
    Ahja. Hij doet goed werk bij Phocas. Eerste profcoach voor Phocas, dus wel van alle kanten toch wat wennen, maar goede ontwikkeling voor het Nijmeegse roeien iig.

    Hoop overigens dat je van Piek het Nimweegs bier nog gekregen hebt na Peking nav het feestje in nijmegen

    Nog maar een paar berichten te gaan.....
    pi_67716206
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:09 schreef Delnooz het volgende:
    Hoop overigens dat je van Piek het Nimweegs bier nog gekregen hebt na Peking nav het feestje in nijmegen
    Dat heeft ze zelf opgezopen dan
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67716234
    Pulp dan zie je mij morgen wel over de bosbaan baantje doen
    En Ad ken ik dan weer vrij goed via de Indoor die hij op het sportcentrum doet, beetje ons afbeulen, prima gast!
    pi_67716268
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:10 schreef pullup het volgende:

    [..]

    Dat heeft ze zelf opgezopen dan
    Dat zou niet voor het eerst zijn. Ik kan me nog herinneren hoe ze op mijn eigen eerste intrainingsfeest compleet dronken drie kwartier tegen mij heeft lopen verkondigen dat ze mijn moeder was...
    pi_67716299
    Mja, ik hoor eigenlijk nergens slechte dingen over Ad. Hij heeft bij PE redelijke wonderen verricht over de jaren. Alleen Saurus liep niet helemaal lekker oid, maar goed kan gebeuren natuurlijk..

    en nog minder berichten te gaan...
    pi_67716464
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:11 schreef seekfaM het volgende:
    Pulp dan zie je mij morgen wel over de bosbaan baantje doen
    En Ad ken ik dan weer vrij goed via de Indoor die hij op het sportcentrum doet, beetje ons afbeulen, prima gast!
    Geinig iedereen zit op ander water te trainen deze weken.
    Ik heb zelf een vrij absurd reisschema gehad deze week. Zaterdag in Hazewinkel met Skoll, Dinsdag Rotterdam, Woensdag en Vrijdag Oude vier Skadi in Maasdam. Donderdag LW2x Skadi in Tilburg ( die gaan goed worden) en vandaag dus de rest van Skadi weer in Tilburg en een zwaar viertje van Skoll even bekeken.

    Na volgende week blijf ik weer even in Amsterdam hoor.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67716511
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 22:53 schreef Delnooz het volgende:
    Meer pols-nieuws dan?
    Doet nu de hele dag echt pijn (zelfs met 3x pijnstillers), kraakt (hoorbaar en voelbaar) en eigenlijk kan ik er niks mee doen zonder m'n gezicht te vertrekken. Ik als geneeskundestudentje kom uit op een peesschedeontsteking. Maandag meer.

    Jongens, goed blijven stabiliseren en opwarmen enzo
    Idd snel die TT weg, sorry Koert
    pi_67716681
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:22 schreef Bellah het volgende:

    [..]

    Doet nu de hele dag echt pijn (zelfs met 3x pijnstillers), kraakt (hoorbaar en voelbaar) en eigenlijk kan ik er niks mee doen zonder m'n gezicht te vertrekken. Ik als geneeskundestudentje kom uit op een peesschedeontsteking. Maandag meer.

    Jongens, goed blijven stabiliseren en opwarmen enzo
    Idd snel die TT weg, sorry Koert
    Peesschedeonstekingen zijn echt heel naar! bij ons in de boot ook iemand die bedacht had om ook zoiets te krijgen, waardoor we hem dus maar om geboord hebben

    @Pulp, poe jij reist wat af , zolang het maar leuk moet blijven is het niet? En op het vertrouwde water (bb of amstel) is altijd wel fijn zo, zo vind ik het ook fijn om weer op de schie terug te komen en je eigen baantje te roeien (in jouw geval fietsen

    [ Bericht 0% gewijzigd door seekfaM op 04-04-2009 23:37:13 ]
    pi_67716847
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:27 schreef seekfaM het volgende:

    [..]

    Peesschedeonstekingen zijn echt heel naar! bij ons in de boot ook iemand die bedacht had om ook zoiets te krijgen, waardoor we hem dus maar om geboord hebben

    @Pulp, moe jij reist was af , zolang het maar leuk moet blijven is het niet? En op het vertrouwde water (bb of amstel) is altijd wel fijn zo, zo vind ik het ook fijn om weer op de schie terug te komen en je eigen baantje te roeien (in jouw geval fietsen
    Het blijft leuk, alleen ben ik bang dat ik de skiffhead ga missen nu terwijl ik dat juist een van de leukste wedstrijden vind om mee te fietsen.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_67716956
    Opstellin g voor de Varsity is bekend. Ik zit niet meer op boeg, maar op 7.
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_67718639
    Pullup wat ik me afvraag, heb jij er geen probleem mee dat je niet alleen bij Skoll coacht? Ik zou me echt niet bij een andere vereniging kunnen zien.... Misschien ligt dat wat anders als je wél goed bent
    pi_67721606
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:02 schreef Delnooz het volgende:
    overigens moeten we ff flink doorposten, zijn we van die titel af
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:22 schreef Bellah het volgende:

    [..]

    Doet nu de hele dag echt pijn (zelfs met 3x pijnstillers), kraakt (hoorbaar en voelbaar) en eigenlijk kan ik er niks mee doen zonder m'n gezicht te vertrekken. Ik als geneeskundestudentje kom uit op een peesschedeontsteking. Maandag meer.

    Jongens, goed blijven stabiliseren en opwarmen enzo
    Idd snel die TT weg, sorry Koert
    Non taking. Vind wel grappig

    Kraken is niet goed idd, ben benieuwd naar uiteindelijke conclusie.
    pi_67727782
    Woei, de introductie bij Skoll is donderdag begonnen
    Morgen voor de eerste keer roeien met het ploegje, gaat supergezellig worden en volgens onze intro-coaches zijn we wel een beetje kansrijk (al zal elke coach dat wel zeggen )
    pi_67728299
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 14:04 schreef Leso_Varen het volgende:
    Woei, de introductie bij Skoll is donderdag begonnen
    Morgen voor de eerste keer roeien met het ploegje, gaat supergezellig worden en volgens onze intro-coaches zijn we wel een beetje kansrijk (al zal elke coach dat wel zeggen )
    Ga je op weekend donderdag?

    En er zijn maar 2 mannenbootjes toch? Geen wonder dat je dan kans maakt
    pi_67729650
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 14:18 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ga je op weekend donderdag?
    Yeah, kon gelukkig nog net vrij krijgen van m'n werk
    quote:
    En er zijn maar 2 mannenbootjes toch? Geen wonder dat je dan kans maakt
    Ik heb ze niet geteld, maar kan best. Alsnog wel tof
    pi_67730282
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 14:59 schreef Leso_Varen het volgende:

    [..]

    Yeah, kon gelukkig nog net vrij krijgen van m'n werk
    [..]

    Ik heb ze niet geteld, maar kan best. Alsnog wel tof
    Dan zie ik je misschien wel (of ik heb je donderdag al gezien). Weet nog niet of ik meega
    pi_67730989
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 15:24 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Dan zie ik je misschien wel (of ik heb je donderdag al gezien). Weet nog niet of ik meega
    Tof!
    Ik zit iig in bootje 8, dus mocht je meegaan, kan je me daar vinden
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 april 2009 @ 18:39:29 #278
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67735683
    Skadi zwaar eraf gepaald op een sparretje
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67736354
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 21:54 schreef Koert het volgende:

    [..]

    Rekken die handel denk ik, roeier die ik vorig jaar ontmoet had kon niet fatsoenlijk inbuigen omdat-ie beetje stijf was (dus ook in de benen) en dat valt wel op te lossen heur. Binnen 3 maanden kan je een split leren
    Wat voor stretches deed ie vooral dan? Hamstrings en heupen?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_67737376
    Nou, poepoe,

    weekendje op de bosbaan achter de rug, 7x trainen, lekker technisch én hardvaren. 1500 metertje gedaan in 4:45; erg rap al zeg ik het zelf

    Nu even een weekje chillen en dan keihard gaan

    Ben ook van plek veranderd in de boot, van 2 naar 4..
    OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 april 2009 @ 19:48:46 #281
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67737667
    2.58 op 1000 gedaan, twee keer precies zelfde tijd!
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67740583
    Vandaag voor het eerst dit jaar weer porno geroeid, heerlijk weer zo!
    pi_67740626
    Dat klinkt niet verkeerd Darkie! Dan moet je stuur nog wel ff oefenen! Over een week aanleggen in Houten aan het erevlot zoals je stuur t vandaag probeerde staat dan toch weer....euhm...typisch

    Napper: Ook niet verkeerd! Maaruhm 7 keer trainen? In 2 dagen of 3? En hoeveel km per training dan?
    pi_67741228
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:23 schreef Delnooz het volgende:
    Napper: Ook niet verkeerd! Maaruhm 7 keer trainen? In 2 dagen of 3? En hoeveel km per training dan?
    Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar
    pi_67741418
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:39 schreef Koert het volgende:

    [..]

    Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar
    Trainen doe je heen en terug he, dan telt ie dubbel
      zondag 5 april 2009 @ 22:06:38 #286
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_67742175
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:00 schreef Delnooz het volgende:
    Ah Jammer. Pullup vergeef me, maar ik bedenk dat ik niet goed weet wat je eigenlijk bij Skoll nu aan het coachen bent en wat je geschiedenis is qua coaching? Aangezien ik je over die amerikaanse slag en marlies hoorde als begeleider.

    6 coaches langs de kant?! dat is erg veel .
    Bij de EJD8+ zijn er inderdaad wat veel, ach. Er fietste vandaag ook overal telkens de profcoach mee .
    Bij het viertje in die blauwe voorgestuurde boot zit een EJD en TJD in, dus dat zijn meteen 2 coachkaders.
    Bij die 4- zijn drie coaches+stuur, plus dus profcoach vandaag.
    Bij de skiffjes/2x die je hebt gezien zijn 2 coaches+profcoach vandaag
    bij de EJ4 in de filippi/fillippi/fillipi/filipi zijn 4 coaches+profcoach
    Ik denk eigenlijk dat pullup een paar mensen onterecht als coach heeft aangezien.
    Wij (EJZ 4+) hadden gister ook 6 meefietsers:
    3 van de 4 coaches,
    1 profcoach
    2 bestuursleden.

    Vandaag lekker gespard tegen damesachten
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_67744455
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:23 schreef Delnooz het volgende:
    Napper: Ook niet verkeerd! Maaruhm 7 keer trainen? In 2 dagen of 3? En hoeveel km per training dan?
    's ochtends een light training; 2 baantjes op de bosbaan = 2x4 km
    's middags een technische; 3 baantjes = 3x4 km
    eind van de middag hard varen; 2 baantjes = 2x4 km (waarvan za 2x1000m hard, zo 1x1500)
    Dat zaterdag en zondag, vrijdag nog eentje om erin te komen, 7 keer dus
    Maar soms werden we idd een beetje raar aangekeken, hoewel argo vandaag 2x 2000m ging doen, ook niet echt relaxed lijkt me...
    OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
    pi_67745953
    Man wat had ik een zin om ook dit weekend in Tilburg te zitten... zeker met dit weer. Alleen de reiskosten... pffft. Geen OV hebben is soms toch wel een gemis.

    En dit was geloof ik ook laatste traika van dit jaar, dus dat is ook wel balen. Heb er gewoon echt zin in om de skiff even een weekje ergens anders te dumpen en dan daar wat baantjes te trekken.

    Owja, waarschijnlijk toch wel de Skoll Cup starten in de 2- en 2x.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_67749836
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 00:53 schreef De_Ananas het volgende:
    Pullup wat ik me afvraag, heb jij er geen probleem mee dat je niet alleen bij Skoll coacht? Ik zou me echt niet bij een andere vereniging kunnen zien.... Misschien ligt dat wat anders als je wél goed bent
    Roeien blijft toch roeien? Misschien is het juist wel leuk om ook eens andere dingen te zien dan alleen je eigen vereniging.
    pi_67754743
    Woow, topweekend gehad in Tillytown!

    De dames hebben weer een goede stap gemaakt, en Okeanos op gelijke hoogte gehouden in een spar over 2x 1K.
    Ook de 4+ icm TJD liep lekker, dus 2x kans op blik op de Varsity!
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 12:21:26 #291
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67755516
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 11:55 schreef De_Brok het volgende:
    Woow, topweekend gehad in Tillytown!

    De dames hebben weer een goede stap gemaakt, en Okeanos op gelijke hoogte gehouden in een spar over 2x 1K.
    Ook de 4+ icm TJD liep lekker, dus 2x kans op blik op de Varsity!
    Leuke dames trouwens in die phocas boot

    Het mannen geweld nog gezien op de spar?
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67755948
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 08:47 schreef jw3 het volgende:

    [..]

    Roeien blijft toch roeien? Misschien is het juist wel leuk om ook eens andere dingen te zien dan alleen je eigen vereniging.
    Ik heb meer met mijn vereniging dan met roeien. Heeft misschien ook mee te maken dat ik voetbalfanaat ben.
    pi_67756248
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:37 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Ik heb meer met mijn vereniging dan met roeien. Heeft misschien ook mee te maken dat ik voetbalfanaat ben.
    Komt dan misschien dat ik inderdaad ook al bij meer verenigingen actief ben (geweest), kom anders een keer op Willem III een bitterbal eten, wie weer een eerste stap om je ook buiten de eigen vereniging thuis te voelen
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 12:49:35 #294
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67756268
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:49 schreef jw3 het volgende:

    [..]

    Komt dan misschien dat ik inderdaad ook al bij meer verenigingen actief ben (geweest), kom anders een keer op Willem III een bitterbal eten, wie weer een eerste stap om je ook buiten de eigen vereniging thuis te voelen
    Oeh bitterballen daar doe ik aan mee.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67756284
    Is ie nou nog niet vol? 7x trainen in één weekend lijkt me eng veel!

    Wij hadden ook een soort van trainingsweekend maar dan gewoon op 't kanaal. Ik presteerde het 1 uur en 3 kwartier hard te lopen en 1,5uur te spinnen, wat ook best cool is maar natuurlijk had ik liever geroeid
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:37 schreef De_Ananas het volgende:
    Ik heb meer met mijn vereniging dan met roeien.
    Ik andersom: roeien is roeien, bij welke vereniging dan ook.
    pi_67756329
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:49 schreef jw3 het volgende:

    [..]

    Komt dan misschien dat ik inderdaad ook al bij meer verenigingen actief ben (geweest), kom anders een keer op Willem III een bitterbal eten, wie weer een eerste stap om je ook buiten de eigen vereniging thuis te voelen
    Ben er tijdens de Heineken geweest en zag dat jullie ook friet verkochten, misschien dat ik wel lid word.

    Ik heb trouwens al veel verhalen over je gehoord met je bitterballen
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 12:53:21 #297
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67756378
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:50 schreef Bellah het volgende:
    Is ie nou nog niet vol? 7x trainen in één weekend lijkt me eng veel!
    Ik andersom: roeien is roeien, bij welke vereniging dan ook.
    Same here, dat ik dat toevallig bij Okeanos doe. Had evengoed Skoll kunnen zijn.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67756457
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:53 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    Same here, dat ik dat toevallig bij Okeanos doe. Had evengoed Skoll kunnen zijn.
    We moeten je niet.

    En zo gold dat bij mij in het begin ook hoor, ik was bijna lid geworden van nereus . Maar nu weet ik wel beter en is er niks anders dan Skoll !
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 12:59:34 #299
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67756537
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:55 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    We moeten je niet.

    En zo gold dat bij mij in het begin ook hoor, ik was bijna lid geworden van nereus . Maar nu weet ik wel beter en is er niks anders dan Skoll !
    Mwoah, jullie EJZ kan wel wat roeiers gebruiken
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 12:59:48 #300
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_67756547
    Voorspelbaar grapje.

    +1
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_67756623
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 12:51 schreef De_Ananas het volgende:
    Ik heb trouwens al veel verhalen over je gehoord met je bitterballen
    Nou meneer de frituurkoning.. Jij kan er ook wel wat van, naar horen zeggen!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')