quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:48 schreef Duvel het volgende:
Het staat of valt met het PVE, dat blijkt.
Dit bedoel je?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?
Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Nu ben ik benieuwd waar zal wel ergens in een tunnel zijn waardoor het niet opvalt?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja. Maar ik kan me voorstellen dat het bij iets als een trein of meubilair voor een compleet kantoorgebouw of zo erg lastig is om een geheel compleet PVE te maken. Zeker als dat wordt gedaan door mensen die niet eens de eindgebruiker zijn zoals bij dat meubilair.
Natuurlijk. De verantwoordelijke persoon werkt er ook al niet meer, geloof ik. Maar mijn punt is meer dat het gewoon heel vaak gebeurd dat er met kleine, of soms grotere, zaken geen rekening wordt gehouden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.
Ik ken de aanbestedingsprocedure natuurlijk niet, maar het lijkt me dat je ook daaraan voorwaarden kunt stellen in je aanbesteding. Als je dat niet gedaan hebt ben je inderdaad overgeleverd aan de voorwaarden van de Aldi onder de materieelfabrikanten..quote:Wat ik nu uit het AnsaldoBreda verhaal begrijp is, dat omdat NS-HiSpeed in principe van de overheid is (1,4 % van Frankrijk zelfs ) en de overheid volgens de EU in dat geval voor de 'economisch' meest interessante aanbieding (tender) moet gaan, dat ze bij voorbaat genaait kunnen zijn. Want economisch interessante aanbiedingen kunnen natuurlijk wel veel claimen op gebied van levertermijn, maar in het geval dat dat niet waar wordt ben je toch afhankelijk van de clausules waar in staat gespecifierd wat te doen bij niet nakomen van leveringsvoorwaarden. Iemand de leveringsvoorwaarden van Ansaldo bij de hand?
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens had de universiteit hetzelfde probleem, het was veel makkelijker geweest als iedere afdeling gewoon kon kopen wat ze nodig hadden, maar ja, dat mocht natuurlijk niet..
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.
Klopt, zowel qua oplossing als qua scopequote:Als je afdelingen dat zelf laat doen loop je (op een paar afdelingen na) ook nog wel tegen het zelfde probleem aan, omdat veel mensen toch over zulke 'futiliteiten' heen kijken
Oplossing is om een selectie producten aan te bieden aan afdelingen, evt met een budget om het eerlijk te houden. Maar dit verder buiten de scope van el treinentopicu.
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.quote:Overigens vind ik leverbetrouwbaarheid niet een kleine zaak. Maar om hier een lijn in te trekken gaat lastig aangezien een bedrijf dat treinen bouwt minder vaak levert dan een meubilairbedrijf bijvoorbeeld.
Wat dan weer wel zo is, is dat de leverbetrouwbaarheid over een lange periode voor een Siemens waarschijnlijk hoger ligt t.o.v. een AnsaldoBreda (ik weet niet hoe lang zij al treinen maken) en wanneer deze order in productie is genomen (met het oog op de levering van 2003 aan Denemarken die al helemaal in de fout was gelopen). Maar dit punt had m.i. wel veel zwaarder in overweging kunnen worden genomen bij het aangaan van deze order.
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef Socios het volgende:
En zo zag het er vroeger uit.
[ afbeelding ]
Toen had men daar nog twee perrons en twee sporen. Aan het bruggetje op een foto boven is nog de ruimte te zien waar het tweede spoor geleden heeft.
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Dat vogelbekdier is in 2004 besteld, dus ze hadden het inderdaad kunnen weten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )
Ik kan het aanraden. Beste kleine station van Engeland hequote:Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho.
DSB has also in October 2008 ordered 45 new double-decker diesel trains from Bombardier[4], to be delivered starting in the end of 2009.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...
[..]
Klopt, zowel qua oplossing als qua scope
[..]
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?
Even verder gezocht, in 1910 zag het er zo uit:
[ afbeelding ]
en in 1977 zo:
[ afbeelding ]
Even lokaal gehost ivm hotlinking
Inmiddels is het tweede perron en perronspoor dus geheel weg. Overigens vond ik de hele lijn, tot London in zicht kwam, een leuke rit. Ga ik ooit nog een keer doen als het weer wat beter is.
Dan weet ik meteen waar Legoland Duisburg zijn inspiratie vandaan gehaald heeft voor het miniland aldaar, zonbeetje alle bijzonderheidjes die je hierboven vermeld vind je daar ook, en natuurlijk ook een grote lego spoortrein, schaal Half 0.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:31 schreef Socios het volgende:
Dat ziet er vet uit daar in Hamburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |