abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_67443477
registreer om deze reclame te verbergen
Vanmiddag te Amersfoort:


Deze week trekt de Landmacht er weer op uit. In grote getalen vertrekt men inclusief materieel vanuit 't Harde richting Duitsland, met een tussenstop bij Amersfoort, waar ongetwijfeld een grote disco gehouden wordt... RN's 6500 is met trein 69777 en +150 op de teller in Amersfoort gearriveerd en heeft een flink aantal Leopard-tanks bij zich. Na een korte stop zal de RN 6500 de trein afleveren bij Amersfoort Vlasakkers.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:01:20 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67443566
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
Morgen eens even met wat VIRM van Enschede naar Amersfoort
Wel een beetje overkill trouwens, 12 bakken
Dat is normaal in de 3000 van Nijmegen naar Den helder. Gisteren waren het er ehm.. vier
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_67443767
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
Morgen eens even met wat VIRM van Enschede naar Amersfoort
Wel een beetje overkill trouwens, 12 bakken
Wat moet zoveel VIRM in Enschede?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:19:25 #204
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67444175
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, als je daar woont, dan moet je toch wel min of meer daar heen zien te komen, niewaar?
Oh op die tour

Niet goed gelezen.
pi_67444294
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..
ik woon daar immers
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inmiddels is hij weg hoor Maar de boel is goed naar de klote daar ja. ca. 7000 betonnen dwarsliggers moeten vervangen worden, alsmede alle ATB-bakens, railspoelen, doorslagpotjes en wat er allemaal nog meer in, op en langs het spoor zit. En 5 km schouwpad moet uitgegraven worden want daar ligt allemaal ballast op. En station Vleuten moet gerepareerd worden.
jeetje... ik ben blij dat iemand erover begon in de Thalys. die had t weer van n collega of zo, maar goed, ik hoorde dat en dacht, jamaar daar moet ik ook heen! toen raadde die conductrice eerst nog aan om in Antwerpen uit te stappen, met de Benelux trein naar Roosendaal te gaan en dan naar Arnhem. komt er een andere conducteur aan (er zijn er vl op de Thalys!) en die zegt dat die Benelux trein uitgevallen is! ik blij dat ie dat ff meldde, want anders hadden we daar gestaan, in Antwerpen
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:26:30 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67444434
Mja, dan is Rtd - Shl - Ut - Ah wel het beste wat je nog hebt. Eventueel zou Rtd - Bd - Ht - Ah gekund hebben, maar dat duurt vast langer. Rtd - Ddr - Gdm - Tl - Ah zit je ook niet direct op te wachten zeker?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_67444517
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat moet zoveel VIRM in Enschede?
de 526 keert in utrecht op een 1700 naar enschede
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67444537
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dan is Rtd - Shl - Ut - Ah wel het beste wat je nog hebt. Eventueel zou Rtd - Bd - Ht - Ah gekund hebben, maar dat duurt vast langer. Rtd - Ddr - Gdm - Tl - Ah zit je ook niet direct op te wachten zeker?
thanks but no, thanks

ik zit net even op nu.nl te kijken. op de foto's is niet zoveel te zien, maar kan me voorstellen dat t n aardige ravage is.
je kan ook geen moment t land uit
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:32:14 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67444623
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:


ik zit net even op nu.nl te kijken. op de foto's is niet zoveel te zien
http://www.prorail.nl/Pers/Pages/Persfotos.aspx

Ook gezien? Dat dus, en dan 7000 keer, qua dwarsliggers.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_67444964
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

de 526 keert in utrecht op een 1700 naar enschede
Ah ja, dan heb je 8 tot 12 bakken VIRM ja in Enschede
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_67445906
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://www.prorail.nl/Pers/Pages/Persfotos.aspx

Ook gezien? Dat dus, en dan 7000 keer, qua dwarsliggers.



niet gezien dus...
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:57:51 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67447890
Hoe oud zijn die cargowagons? Ik vermoed dat een groot deel sterk verouderd is.
pi_67448629
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ah ja, dan heb je 8 tot 12 bakken VIRM ja in Enschede
Naja de gehele omloop maar even...
526 Gn-Ut,
1731 Ut-Es
1642 Es-Shl
1657 Shl-Es
1768 Es-Ut
573 Ut-Gn

In elk geval de omloop van vandaag en gisteren.
pi_67450658
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:19 schreef thats-me het volgende:

[..]

Naja de gehele omloop maar even...
526 Gn-Ut,
1731 Ut-Es
1642 Es-Shl
1657 Shl-Es
1768 Es-Ut
573 Ut-Gn

In elk geval de omloop van vandaag en gisteren.
Dat is nu alleen vanwege die goederentrein die de boel kapot gemaakt heeft?
pi_67453541
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:38 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Dat is nu alleen vanwege die goederentrein die de boel kapot gemaakt heeft?
ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:40:49 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67453788
En wr de 8663

Nu is 't ding wel een flinke toonladder aan het spelen trouwens... geinig.





[ Bericht 52% gewijzigd door James1988 op 27-03-2009 08:50:00 ]
We are shaping the future.
pi_67454794
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:36:35 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67454913
Pff aardig ritje. Couchette hoop ik voor je?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:57:34 #219
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67455465
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Pff aardig ritje. Couchette hoop ik voor je?
Lezen fles: een sprinter, m.a.w. leuter uit het raam?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_67456315
Goed nieuws
quote:
Treinverkeer Utrecht-Woerden maandag weer normaal

UTRECHT - De treinen tussen Utrecht en Woerden rijden vanaf maandag weer volgens het boekje. Dat heeft spoorbeheerder ProRail vrijdag gemeld.

Het traject Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam is sinds maandag na een ontsporing van een goederenwagon over 5 kilomter beschadigd. Het treinverkeer op het traject wordt omgeleid via Breukelen.

''Door een megaprestatie van onze aannemer is de reparatie voor maandag geklaard. De aannemer heeft zo'n zevenduizend betonnen dwarsliggers vervangen'', aldus een woordvoerder van ProRail.


Over de reparatiekosten kon hij niets zeggen. Eerder deze week schatte de spoorbeheerder de schadepost tussen de 2,5 en 5 miljoen euro.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)ag-weer-normaal.html
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:41:55 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67456446
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:57 schreef bork het volgende:
Lezen fles: een sprinter, m.a.w. leuter uit het raam?

Maar het gaat toch om de kern,
over Basel, over Bern

ook al treft ook jou geen blaam:
met je leuter uit het raam

'T is maar wat je er in leest,
in de Sprinter naar Uitgeest!


Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:26:02 #222
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67457488
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


Maar het gaat toch om de kern,
over Basel, over Bern

ook al treft ook jou geen blaam:
met je leuter uit het raam

'T is maar wat je er in leest,
in de Sprinter naar Uitgeest!


Sint & Piet
pi_67464299
De grootste modelspoorbaan ter wereld

Twee Duitse tweelingbroers hebben de afgelopen 9 jaar gespendeerd aan het bouwen van 's werelds grootste miniatuurspoorbaan. Gehuisvest in een voorheen leegstaand pand in Hamburg beslaat het nu 1150 vierkante meters en bevat het 12 km spoor. En het is nog lang niet af. Frederick en Gerrit Broun (41) hebben een 500.000 uur in hun hobby gestoken en er zo'n 8 miljoen euro aan uitgegeven. Hun schepping is te bezichtigen door publiek en is z groot dat ze 160 mensen in dienst hebben moeten nemen om de bezoekers rond te leiden. Hun Miniatur Wunderland is opgedeeld in 6 regio's, waaronder Amerika, Zwitserland, Scandinavi, Duitsland, en de Oostenrijkse Alpen. Elke regio bevat gedetailleerde modellen van wereldberoemde merken. De Amerikaanse regio heeft een mini Rocky Mountains en Mount Rushmore, in Zwitserland staat een mini Matterhorn en het Scandinavische deel heeft een Cruiseschip van ongeveer 1.30 meter lang, dat drijft in een fjord. De broers schatten dat het project ergens in 2014 'klaar' zal zijn, wanneer het zo'n 1800 vierkante meter zal beslaan en bijna 20 km spoor zal bevatten. Op dit moment staan er 700 treinen met 10.000 wagons, 900 seinposten, 2800 gebouwen en 160.000 individueel ontworpen poppetjes. In het landschap is zo'n 700 kg nepgras verwerkt en het bouwen heeft 4000 kg staal vereist. Dag en nacht worden nagebootst door middel van 250.000 lampjes.
Bron: http://www.waarmaarraar.n(...)reld.html2b2RUtDeGdp

Filmpje wat hier onder wordt genoemd staat http://www.rtl.nl/compone(...)w_mini.avi_plain.xml hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door thats-me op 27-03-2009 16:15:08 ]
  Redactie Sport vrijdag 27 maart 2009 @ 16:04:58 #224
97042 crew  Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67465785
Op de site van RTL staat ook een kort filmpje over die Duitsers.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67468839
8 miljoen euro
"Het lijkt me het zinnigst om een zo gepast mogelijk zwijgen in acht te nemen"
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:07:22 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67471572
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:31 schreef patatmetfriet het volgende:
[ afbeelding ]
Is tenminste iets anders dan Ventimiglia.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:47:21 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67475282
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is normaal in de 3000 van Nijmegen naar Den helder. Gisteren waren het er ehm.. vier
Op de serie 800 worden op enkele ritten zelfs drie gekoppelde VIRM-IV's ingezet (yes, het is weer terug! ). Waarvan het derde stel te Eindhoven afgekoppeld wordt.
pi_67475600
Lol, ik zit in een hotelletje aan de spoorlijn Amsterdam - Utrecht. Vroeg ik bij het inchecken zo om een kamer aan de kant van de spoorlijn. Nu kan ik chill vanuit me bed alle treinen langs zien komen. Zonet de CityNightLine.
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:09:11 #229
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_67476170
Hotel Breukelen, by any chance?
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:18:01 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67476593
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Hotel Breukelen, by any chance?
Die Chinese tempel of zoiets?
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:53:51 #231
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_67478022
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die Chinese tempel of zoiets?
Ja, die
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67478029
Klopt, ja!
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:54:46 #233
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_67478057
Heb ik ook eens geslapen. Morgen moet je bij het ontbijt echt een muffin nemen
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:04:13 #234
62053 Fixers
Princess Charming
pi_67478529
Bwuerk. Ik hoor dus net dat morgen werken zijn op Essen-Roosendaal. Er rijden daar bussen. Ik heb al gekeken of ik niet in Antwerpen de directe bus naar Breda kan pakken, maar helaas de laatste haal ik niet. Hoe erg is de chaos die ik kan verwachten in Essen? De Benelux zit op zaterdagavond volledig vol, niet iets wat je even in 3 stadsbussen propt.

(ik rijd dus mijn traject Brussel-Breda)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:07:20 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67478656
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:04 schreef Fixers het volgende:
Bwuerk. Ik hoor dus net dat morgen werken zijn op Essen-Roosendaal. Er rijden daar bussen. Ik heb al gekeken of ik niet in Antwerpen de directe bus naar Breda kan pakken, maar helaas de laatste haal ik niet. Hoe erg is de chaos die ik kan verwachten in Essen? De Benelux zit op zaterdagavond volledig vol, niet iets wat je even in 3 stadsbussen propt.

(ik rijd dus mijn traject Brussel-Breda)
Misschien een beetje een bizar plan hoor, maar probeer een andere grensovergang?

Brussel - Luik - Maastricht - Eindhoven - Breda is misschien wat overdreven (misschien ook niet) maar

Brussel - Lier - Turnhout - Bus naar Tilburg, zou ook kunnen?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:27:19 #236
62053 Fixers
Princess Charming
pi_67479494
De route via Maastricht duurt me al minstens een 80 minuten extra kosten ten opzichte van de ingecalculeerde vertraging via Roosendaal. Als ik nu vroeg in de ochtend kon vertrekken had ik het misschien wel gedaan. Maar in het donker hoeft dat van mij niet.

Ik ga me wel verbijten in de chaos in Essen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:31:25 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67482010
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, die
Ik weet niet of het gebouw nu rendabel is.
pi_67486171
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die Chinese tempel of zoiets?
Waar menig maffia-deal gesloten wordt
pi_67486691
Zit ik in de pimpelexpresse, is de pimpelbar gewoon nog dicht!

Geen croissantje en warme chocolade in de ochtend. Hoe laat gaat zo'n loket eigenlijk open?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_67486716
Vanaf Amersfoort hoor ik net... Dan ga ik er net uit! grr.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_67489068
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gebouw nu rendabel is.
dat weet ik ook niet, maar het hotel wat erin zit doet het prima. voor zover ik weet dan he.
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67490309
Stoomtrein maakt eerste proefrit op Verdiept Spoor

ALMELO – De vaart zit er bij de aanleg van het Verdiept Spoor in Almelo goed in. Ondanks dat het gehele project een meter minder diep wordt aangelegd dan in eerste instantie gepland was spreekt de railbeheerder toch van een gestage vordering. In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest. Op dit moment is aanleg van n spoor gereed. Dat nodigt uit om een eerste proefrit te maken. Het probleem is echter dat er nog geen elektriciteitskabels boven het spoor hangen. Aldus bedacht de railbeheerder een andere manier om de eerste proefrit te maken, dit gebeurt met een stoomtrein. Volgens een woordvoerder van de railbeheerder wordt deze manier wel vaker gebruikt als er nog geen elektriciteit aanwezig is. ‘We maken er dan een feestelijke gebeurtenis van,’ aldus de woordvoerder. Ondanks dat het hier om zeer unieke oude stoomtrein van het type TKp 23 uit 1957 gaat, (afkomstig uit Polen) wordt deze wel uitgerust met hypermoderne computer om de hoek van ingang en uitgang te meten. Dat is bovendien het doel van de proefrit. Daarnaast worden er metingen gedaan in hoogteverschillen en afwijkingen van het spoor. Leuk om te weten: de locomotief heeft twee cilinders, 800 pk, weegt 66 ton en kan zowel voor- als achteruit een snelheid van 45 km/h halen. Er zijn er destijds 390 van gebouwd en er zijn er nog twee waarvan n bedrijfsvaardig.



1 april grap of?
account wordt niet meer gebruikt
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:42:49 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67490731
"In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest." Juist ja.

Ze noemen geen datum maar zeggen wel dat het "aanstaande woensdag" is. Ik weet genoeg.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:51:14 #244
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67490982
Tip van Flip: Zonder NS 1e klas kaartje toch gebruik maken van de NSHighspeed lounches? Vraag een Cybelys vaste klanten kaart aan bij Thalys zelf (BE). Mijne is binnen en ik wist niet dat dat er ook bij zat
pi_67491336
De wissel die aan de kant van De Riet toegang geeft tot het verdiepte stuk:


Aan de andere kant sluit het spoor nog niet aan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:25:16 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67496026
quote:
De Blauwe Engel gaat naar de werkplaats om ATBe ingebouwd te krijgen. Al ons rijvaardig materieel moet van de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor 1 april voorzien zijn van ATBe. Dit is een veiligheidssysteem dat er voor zorgt de trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein. Daarnaast kan vanwege technische problemen de Hondekop niet worden ingezet en staat, na de botsing met de pendeltrein in december, de Muizenneus nog voor reparatie in Tilburg. Wanneer deze treinen weer rijden is nog onbekend.
Aldus de website van het Spoorwegmuseum.
Dus daarom dit weekend maar weer Blokkendozen als Heimwee Express.

  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:27:49 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67496097
Ik heb even goed opgelet op dat vernielde stuk spoor bij Vleuten en zo, en twee dingen op:
- de trein is ontspoord vr het hogesnelheidswissel, rijdend op het buitenste spoor van Woerden richting Utrecht. Er ligt daar een soort overwegplaat in, en die is al naar de klote, net als alle dwarsliggers die daar achter liggen (en net er voor).
- het vernielde hogesnelheidswissel is vervangen door een stuk doorgaand spoor, het buitenste spoor Woerden - Veuten zal dus nog wel een tijdje buiten dienst zijn.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:29:17 #248
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_67496141
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho. Wel in de buurt geweest, in Brighton.
Engelse stationnetjes zijn tof. Op een mini-stationnetje aan de lijn Londen-Folkestone, genaamd Bearsted, werd voor ons ooit eens de -al langzaam wegrijdende- trein alsnog stilgezet zodat we konden instappen .
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_67498059
Wat is er eigenlijk met het mat'24-motorrijtuig van het spoorwegmuseum aan de hand? Aangezien de jaap er voor zit namelijk, en die wordt niet zomaar ingezet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67500517
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Stoomtrein maakt eerste proefrit op Verdiept Spoor

ALMELO – De vaart zit er bij de aanleg van het Verdiept Spoor in Almelo goed in. Ondanks dat het gehele project een meter minder diep wordt aangelegd dan in eerste instantie gepland was spreekt de railbeheerder toch van een gestage vordering. In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest. Op dit moment is aanleg van n spoor gereed. Dat nodigt uit om een eerste proefrit te maken. Het probleem is echter dat er nog geen elektriciteitskabels boven het spoor hangen. Aldus bedacht de railbeheerder een andere manier om de eerste proefrit te maken, dit gebeurt met een stoomtrein. Volgens een woordvoerder van de railbeheerder wordt deze manier wel vaker gebruikt als er nog geen elektriciteit aanwezig is. ‘We maken er dan een feestelijke gebeurtenis van,’ aldus de woordvoerder. Ondanks dat het hier om zeer unieke oude stoomtrein van het type TKp 23 uit 1957 gaat, (afkomstig uit Polen) wordt deze wel uitgerust met hypermoderne computer om de hoek van ingang en uitgang te meten. Dat is bovendien het doel van de proefrit. Daarnaast worden er metingen gedaan in hoogteverschillen en afwijkingen van het spoor. Leuk om te weten: de locomotief heeft twee cilinders, 800 pk, weegt 66 ton en kan zowel voor- als achteruit een snelheid van 45 km/h halen. Er zijn er destijds 390 van gebouwd en er zijn er nog twee waarvan n bedrijfsvaardig.

[ afbeelding ]

1 april grap of?
Leuk

De feitenlijke onjuistheden vielen me wel op. De loc gaat niet maar 45 km/h En is die ander 23 niet bedrijfsvaardig dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')