abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:51:32 #151
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67409780
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:48 schreef Duvel het volgende:
Het staat of valt met het PVE, dat blijkt.

Mja. Maar ik kan me voorstellen dat het bij iets als een trein of meubilair voor een compleet kantoorgebouw of zo erg lastig is om een geheel compleet PVE te maken. Zeker als dat wordt gedaan door mensen die niet eens de eindgebruiker zijn zoals bij dat meubilair.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:56:28 #152
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67409982
Maar dat is wel weer genoeg offtopic. Ik ben m'n fotocollectie aan het uitzoeken, hier eentje van vorig jaar:


De foto is gemaakt op de Nijl, ergens tussen Luxor en Aswan, op 11 februari 2008. We zien een ontmoeting tussen een boot, een Egyptische falukka die al zigzaggend de Nijl af zakt, en een trein die richting Aswan rijdt. Ik lag ook op zo'n boot en had dus absoluut geen behoefte details als treinnummer en zo op te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Hertog op 25-03-2009 22:02:04 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67410243
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?

Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Dit bedoel je?

http://upload.wikimedia.o(...)ckenstromschiene.jpg

Was even lastig zoeken alleen al voor de foto, maar heb die bovenleiding ook gezien in Berlijn.
In Kopenhagen hebben ze ook een stuk stalen bovenleiding van de S-tog.
Ben ook wel benieuwd nog even verder lezen.


Edit: Te lang bezig geweest met zoeken.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
Nu ben ik benieuwd waar zal wel ergens in een tunnel zijn waardoor het niet opvalt?

[ Bericht 7% gewijzigd door sander89 op 25-03-2009 22:17:24 ]
............................
pi_67410298
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mja. Maar ik kan me voorstellen dat het bij iets als een trein of meubilair voor een compleet kantoorgebouw of zo erg lastig is om een geheel compleet PVE te maken. Zeker als dat wordt gedaan door mensen die niet eens de eindgebruiker zijn zoals bij dat meubilair.
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.

---

Wat ik nu uit het AnsaldoBreda verhaal begrijp is, dat omdat NS-HiSpeed in principe van de overheid is (1,4 % van Frankrijk zelfs ) en de overheid volgens de EU in dat geval voor de 'economisch' meest interessante aanbieding (tender) moet gaan, dat ze bij voorbaat genaait kunnen zijn. Want economisch interessante aanbiedingen kunnen natuurlijk wel veel claimen op gebied van levertermijn, maar in het geval dat dat niet waar wordt ben je toch afhankelijk van de clausules waar in staat gespecifierd wat te doen bij niet nakomen van leveringsvoorwaarden. Iemand de leveringsvoorwaarden van Ansaldo bij de hand?
hula
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:08:32 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67410592
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.
Natuurlijk. De verantwoordelijke persoon werkt er ook al niet meer, geloof ik. Maar mijn punt is meer dat het gewoon heel vaak gebeurd dat er met kleine, of soms grotere, zaken geen rekening wordt gehouden.
quote:
Wat ik nu uit het AnsaldoBreda verhaal begrijp is, dat omdat NS-HiSpeed in principe van de overheid is (1,4 % van Frankrijk zelfs ) en de overheid volgens de EU in dat geval voor de 'economisch' meest interessante aanbieding (tender) moet gaan, dat ze bij voorbaat genaait kunnen zijn. Want economisch interessante aanbiedingen kunnen natuurlijk wel veel claimen op gebied van levertermijn, maar in het geval dat dat niet waar wordt ben je toch afhankelijk van de clausules waar in staat gespecifierd wat te doen bij niet nakomen van leveringsvoorwaarden. Iemand de leveringsvoorwaarden van Ansaldo bij de hand?
Ik ken de aanbestedingsprocedure natuurlijk niet, maar het lijkt me dat je ook daaraan voorwaarden kunt stellen in je aanbesteding. Als je dat niet gedaan hebt ben je inderdaad overgeleverd aan de voorwaarden van de Aldi onder de materieelfabrikanten..

Overigens had de universiteit hetzelfde probleem, het was veel makkelijker geweest als iedere afdeling gewoon kon kopen wat ze nodig hadden, maar ja, dat mocht natuurlijk niet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67411212
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:08 schreef De_Hertog het volgende:


Overigens had de universiteit hetzelfde probleem, het was veel makkelijker geweest als iedere afdeling gewoon kon kopen wat ze nodig hadden, maar ja, dat mocht natuurlijk niet..
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.

Als je afdelingen dat zelf laat doen loop je (op een paar afdelingen na) ook nog wel tegen het zelfde probleem aan, omdat veel mensen toch over zulke 'futiliteiten' heen kijken

Oplossing is om een selectie producten aan te bieden aan afdelingen, evt met een budget om het eerlijk te houden. Maar dit verder buiten de scope van el treinentopicu.

Overigens vind ik leverbetrouwbaarheid niet een kleine zaak. Maar om hier een lijn in te trekken gaat lastig aangezien een bedrijf dat treinen bouwt minder vaak levert dan een meubilairbedrijf bijvoorbeeld.

Wat dan weer wel zo is, is dat de leverbetrouwbaarheid over een lange periode voor een Siemens waarschijnlijk hoger ligt t.o.v. een AnsaldoBreda (ik weet niet hoe lang zij al treinen maken) en wanneer deze order in productie is genomen (met het oog op de levering van 2003 aan Denemarken die al helemaal in de fout was gelopen). Maar dit punt had m.i. wel veel zwaarder in overweging kunnen worden genomen bij het aangaan van deze order.
hula
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:25:23 #157
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67411419
En ondertussen weer een paar foto's. Niet de mooiste, maar het was een druilerige dag. Het stationnetje waar ik mijn reis die dag begon maakte echter veel goed:


Station Buxted, het een-na-laatste station aan de Oxted Line in Sussex. Een klein stationnetje, maar ondanks dat zie ik bij binnenkomst een heuse wachtruimte en een bemand loket. De wachtruimte ligt vol met boeken en speelgoed voor kinderen. En er staat een bord: 'Volgende week ben ik op vakantie. Als het goed is komt er een vervanger, maar dit zou altijd kunnen veranderen.' En daaronder 'Mr. Breeds graag contact opnemen met mij'.
Ik ga zitten, maar de vrouw achter het loket zegt dat ze eigenlijk net wilde sluiten. Het is kwart over twaalf, dus ik vermoed lunchtijd. Maar nee: ze is er al sinds vijf uur 's ochtends en gaat zometeen naar bed. Maar ze wil het station nog wel even open houden, ze moet toch nog wat opruimen, dus ik kan nog wel even blijven zitten. Tien minuten later moet ik alsnog weg, maar mijn trein is er toch al bijna, dus zo erg vind ik dat niet. Bij het naar buiten lopen zie ik een bordje: 'Buxted Station is uitgeroepen tot beste kleine station in Engeland in 2007.' Ik geloof het zo.


Een bordje, voor de liefhebbers hier.


Southern 171 802 nadert station Buxted. Het stel is zojuist vertrokken uit Uckfield, het beginpunt van de lijn. Vijf minuten daarvoor is de trein ook al in Buxted geweest, dus ik had in principe ook toen al in kunnen stappen. Deze optie werd me ook aangeraden door de taxichauffeur, want 'dat doet toch iedereen'. Maar dan had ik toch maar mooi het beste kleine station van Engeland gemist..


Southern 171 802 loopt het station van Buxted binnen onderweg naar London Bridge.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:34:06 #158
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67411811
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:21 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...
quote:
Als je afdelingen dat zelf laat doen loop je (op een paar afdelingen na) ook nog wel tegen het zelfde probleem aan, omdat veel mensen toch over zulke 'futiliteiten' heen kijken

Oplossing is om een selectie producten aan te bieden aan afdelingen, evt met een budget om het eerlijk te houden. Maar dit verder buiten de scope van el treinentopicu.
Klopt, zowel qua oplossing als qua scope
quote:
Overigens vind ik leverbetrouwbaarheid niet een kleine zaak. Maar om hier een lijn in te trekken gaat lastig aangezien een bedrijf dat treinen bouwt minder vaak levert dan een meubilairbedrijf bijvoorbeeld.

Wat dan weer wel zo is, is dat de leverbetrouwbaarheid over een lange periode voor een Siemens waarschijnlijk hoger ligt t.o.v. een AnsaldoBreda (ik weet niet hoe lang zij al treinen maken) en wanneer deze order in productie is genomen (met het oog op de levering van 2003 aan Denemarken die al helemaal in de fout was gelopen). Maar dit punt had m.i. wel veel zwaarder in overweging kunnen worden genomen bij het aangaan van deze order.
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67411820
En zo zag het er vroeger uit.



Toen had men daar nog twee perrons en twee sporen. Aan het bruggetje op een foto boven is nog de ruimte te zien waar het tweede spoor gelegen heeft.

[ Bericht 12% gewijzigd door Socios op 25-03-2009 22:48:49 (Typfout) ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2009 @ 22:35:28 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67411869
Tof De_Hertog
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:41:34 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67412146
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef Socios het volgende:
En zo zag het er vroeger uit.

[ afbeelding ]

Toen had men daar nog twee perrons en twee sporen. Aan het bruggetje op een foto boven is nog de ruimte te zien waar het tweede spoor geleden heeft.
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?

Even verder gezocht, in 1910 zag het er zo uit:


en in 1977 zo:


Even lokaal gehost ivm hotlinking

Inmiddels is het tweede perron en perronspoor dus geheel weg. Overigens vond ik de hele lijn, tot London in zicht kwam, een leuke rit. Ga ik ooit nog een keer doen als het weer wat beter is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67412483
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:

Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )
hula
pi_67412574
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho. Wel in de buurt geweest, in Brighton.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:50:56 #164
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67412623
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )
Dat vogelbekdier is in 2004 besteld, dus ze hadden het inderdaad kunnen weten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:52:17 #165
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67412690
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho.
Ik kan het aanraden. Beste kleine station van Engeland he

Heb nog wel meer treinenfoto's tussen m'n nog uit te zoeken spul denk ik, zal binnenkort nog wel wat meer posten. Zitten hier ook modeltreinliefhebbers trouwens? Iemand ooit bij Miniatur Wunderland geweest?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67412787
Nee, vertel... Ben alleen op Eurospoor 2007 geweest en in het Nationaal Modelspoor Museum in Sneek.
pi_67413116
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...
[..]

Klopt, zowel qua oplossing als qua scope
[..]

Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
DSB has also in October 2008 ordered 45 new double-decker diesel trains from Bombardier[4], to be delivered starting in the end of 2009.

Als AnsaldoBreda de order goed had uitgevoerd, was de kans op een vervolgorder velen malen groter dan in de huidige situatie. Het zelfde bij de NS en Bombardier met de VIRM Schommelboten, dingen varen bijna letterlijk van de fabriek het land in . Ik denk dat dit nog wel eens een grote blunder kan gaan worden, gezien de eerdere problemen in Marokko, Noorwegen, Zweden vanaf de jaren 2000. Het lijkt er net op dat de producten die ervoor geproduceerd waren de degelijker, of in iedergeval de functie wel goed vervullen .

De trammetjes voor Goteborg schieten blijkbaar ook niet op...
Gothenburg

The City of Gothenburg has ordered 40 one-directional Sirio trams to be put into service on the Gothenburg tram network during 2007 and onwards. All of the 40 is even (2009-03-03) not delivered, which means a significant delay. The city has an option for 25 additional trams which will eventually be triggered, right now awaiting the decision-makers due to complications with the delivery.

[ Bericht 11% gewijzigd door Brembo op 25-03-2009 23:47:22 (Trammetjes in Goteborg...) ]
pi_67413610
In Turkije is 13 maart het eerst stuk HSL van 245 km in gebruik genomen.
Ze waren daar begonnen met de bouw van de HSL in 2003.

Filmpje


WIKIpedia High-speed rail in Turkey

We kunnen er gewoon niks van in NL.
............................
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:45:40 #169
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67415424
Miniatur Wunderland is de grootste modelbaan ter wereld.

Om er te komen ga je eerst naar Hamburg.


Vervolgens naar dit pakhuis in de oude haven.


Daar binnen hebben ze dan de beloofde grootste modelbaan ter wereld. Deze bestaat uit een aantal werelden, waaronder Hamburg zelf. Het hoofdstation van Hamburg is een van de grote emplacementen binnen deze wereld.


Maar het eerste wat je ziet is 'Amerika'. Daar hebben ze een 'Las Vegas aan de Everglades' gebouwd. Niet alleen de treinen, maar ook de auto's rijden echt, en met de auto's hebben ze best ingewikkelde situaties geprogrammeerd, zoals een bosbrand of een ongeluk.


Zelfs de Space Shuttle stijgt echt op. Goed, je ziet de draadjes en hij 'land' op dezelfde manier, maar het idee is leuk.


De baan is niet alleen groots, hij zit ook vol leuke details. Zo is hier in een Grand Canyon achtig gebied een vliegtuigje neergestort. Maar niet getreurd, alle inzittenden konden op tijd hun parachute gebruiken.


Had ik al gezegd dat de baan groot was? De brug hier, de langste brug in een modelbaan, is 12 meter. Het water is zoals je ziet echt, en ook de boot achterin is echt aan het varen.


En soms ziet het landschap er uit zoals een 'echte' modelbaan: berglandschap met gebouwen. Hier het klooster...


...waar uiteraard af en toe een trein langs kan komen.


Ook de ICE3 mag uiteraard niet ontbreken, over de speciale hogesnelheidslijn. Ja, het lokale verkeer neemt daadwerkelijk een andere route.


De ICE moet immers over de hogesnelheidslijn razen...


... terwijl het lokale verkeer, en de schoonmaaktrein, een nevenlijntje neemt.


Ook nacht komt geregeld voor. Zo ongeveer ieder half uur wordt het nacht, zodat de duizenden lampjes getoond kunnen worden.


De volgende ochtend is een Hamburg een wielerwedstrijd gaande. Hier rijden de renners net over de brug. Nou ja, de fietsers rijden niet echt, maar het idee is leuk, toch?


Soms zou je bijna vergeten dat er ook nog mensen rondlopen tussen de werelden. Hier bekijkt het publiek 'Knuffingen', de enige geheel fictieve stad en het oudste gedeelte van deze enorme baan.


Knuffingen centrum. Ook deze auto's rijden echt. Ze veroorzaken om de zoveel tijd een ongeluk, en dan komt de brandweer en politie langs. De politie staat overigens ook ergens in de buurt snelheid te meten, en het scherm is ook daadwerkelijk variabel. Net zoals de benzineprijzen bij de lokale pomp overigens. Ondanks het formaat hebben ze duidelijk oog voor detail...


..maar dat wil niet zeggen dat alles in de details zit. Ze pakken ook graag groot uit, zoals hier bij het stadion van Hamburg. Uiteraard met flitsende fotografen en echte tv-schermen.


Maar dat was nog niet imposant genoeg. Voor het redelijk recent geopende Zwitserland is een plafond weggehakt, zodat het berglandschap nu twee verdiepingen inneemt. Als je ooit hoogtevrees wilt krijgen bij een modelbaan is dit je kans.


Om de titel 'grootste modelbaan ter wereld' te behouden moeten alle werelden onderling verbonden zijn. Als je dan iets maakt zoals Zwitserland heb je dit soort bruggen nodig.


Maar dan heb je wel een mooie plek om van het uitzicht te genieten, zoals deze toerist doet.


En je hoeft niet bang te zijn om te vallen, Superman is al onderweg.


Wie goed kijkt komt wel meer mytische figuren tegen, zoals deze duivel die ergens bezig is met een of ander brouwsel.


Of deze kindervriend, het was ten slotte december toen we er waren.


Een eindje verderop worden, om mij niet geheel duidelijke redenen, priesters aan een touw naar beneden gelaten naar hun klooster.


En op het bouwterrein is de wc bezet, nog steeds. Mocht je het je afvragen: ja, de bouwvaker schudt de wc echt heen en weer. Er is ergens in de opzet van deze modelbaan een Duitser geweest die een motortje heeft moeten plaatsen voor de bouwvakker die de Dixi door elkaar schudt. Leuke baan heb je dan..


Er is in ieder geval genoeg te doen: dit jaar moet het nieuwste gedeelte, een vliegveld, klaar zijn.


Maar tot dat klaar is kunnen wij nog even genieten van hun vorige mijlpaal: de grootste bijeenkomst van modelpoppetjes ooit. 20.000 kleine mensen kijken naar dit popconcert. Dat heb ik nu ook altijd op zolder willen hebben.



Kortom, naast de grootste modelbaan ter wereld is Miniatur Wunderland ook een erg leuk concept. Het is enorm imposant maar ze hebben ook enorm veel leuke details. Voor mensen met kinderen: er zijn ook een hoop dingen die je zelf aan en uit kunt zetten zoals kermisattracties of zelfs een ufo. Erg leuk dagje uit dus
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 00:02:35 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67415991
Wauw zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 maart 2009 @ 00:14:58 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67416421
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?

Even verder gezocht, in 1910 zag het er zo uit:
[ afbeelding ]

en in 1977 zo:

[ afbeelding ]
Even lokaal gehost ivm hotlinking

Inmiddels is het tweede perron en perronspoor dus geheel weg. Overigens vond ik de hele lijn, tot London in zicht kwam, een leuke rit. Ga ik ooit nog een keer doen als het weer wat beter is.
Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.
pi_67417726
Dat ziet er vet uit daar in Hamburg.
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:37:19 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67418714
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:31 schreef Socios het volgende:
Dat ziet er vet uit daar in Hamburg.
Dan weet ik meteen waar Legoland Duisburg zijn inspiratie vandaan gehaald heeft voor het miniland aldaar, zonbeetje alle bijzonderheidjes die je hierboven vermeld vind je daar ook, en natuurlijk ook een grote lego spoortrein, schaal Half 0.

Stond deze er ook?
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:17:15 #174
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67419023
Gaaf hoor Ik vond dat gebeuren in R'dam al leuk, maar dit is nog veel toffer
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 maart 2009 @ 08:17:19 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67419027
d_H Jij modemkiller

Goed man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2009 @ 08:25:39 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67419133
ProRail heeft nu ook foto's vrijgegeven: http://www.prorail.nl/Pers/Pages/Persfotos.aspx
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:27:13 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67419156
Dit isinderdaad andere koek dan railz, nice, fijne fotoos en ditto verhaal!
Op naar Hamburg?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:43:53 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67419445
Zo, dat is niet mis, wat daar is gebeurd...

En ik zit nu voor de 3e dag op rij in de 8663, ik ben benieuwd of dit ook de derde dag op rij wordt dat ik met +10 in Ht aankom
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:34:16 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67420429
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.
Nou ja, vernield.. Er ligt nog spoor, er rijden nog treinen, en er leken nog redelijk wat stations te zijn. Daar valt het nog mee dus, er zijn erger getroffen trajecten..

Ik moest meteen weer denken aan Oh Doctor Beeching overigens..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:40:14 #180
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67420565
MiWuLa is erg mooi ja, ik kan het iedereen aanraden er heen te gaan.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stond deze er ook?
[ afbeelding ]
Niet specifiek die, maar ze hebben er wel een renaissance-Schloss en een paar grote stationsgebouwen gebouwd.

De foto's zijn trouwens zelf gemaakt, je mag daar fotograferen en flitsen zoveel je wilt. Of zoals ze het zelf zeggen: foto's maken is niet alleen toegestaan maar wordt zelfs ten zeerste aangeraden..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:57:08 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67421020
Voor de liefhebber:
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:00:23 #182
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67421100
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:57 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
Jij bent echt VIRM-fan he
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:16:50 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67421538
't ging mij in dit geval om de ACTS-loc. Ik zat wel in VIRM ja, ik moet toch op m'n werk komen he
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2009 @ 10:42:32 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67422171
Nog onderweg vertraging gehad James1988, of reed de 8663 nu wel op tijd?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:43:01 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67422186
Hij reed op tijd!
pi_67425399
Fokke en Sukke
maken geen vrienden in PTA

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:08:40 #187
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67429363
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:57 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
Dat doet mij onbewust denken aan "Dieseltractie bij ACTS. Hoe lang nog!"
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:25:07 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67430008
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat doet mij onbewust denken aan "Dieseltractie bij ACTS. Hoe lang nog!"


Die?
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:20:48 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67432075
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:25:31 #190
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67434424
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:23 schreef Guard het volgende:
Fokke en Sukke
maken geen vrienden in PTA

[ afbeelding ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:44:02 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67435072
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:57 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
Bijzonder perspectief!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67437211
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:00 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Jij bent echt VIRM-fan he
Op sommige lijnen heb je weinig keuze. Ik zag vandaag persoonlijk het mooiste materiaal ICK, heerlijk in de spits en buiten de spits helemaal geweldig .
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:50:08 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67437312
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bijzonder perspectief!
Dank u!
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:14:40 #194
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_67439789
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:46 schreef Brembo het volgende:

[..]

Op sommige lijnen heb je weinig keuze. Ik zag vandaag persoonlijk het mooiste materiaal ICK, heerlijk in de spits en buiten de spits helemaal geweldig .
Had ik afgelopen maandag ook nog. Eerste 'spits' trein Maastricht - Schiphol. Tot Roermond lekker eigen coupetje. Heerlijk.

Alleen vind ik de balkons wel altijd een beetje sneu uitzien. Heb het idee dat daar een dienstcoupe of toilet gesneuveld is bij overname door NS en er wat klapstoelen voor zijn teruggekomen...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_67441702
'k Zat vandaag in een bijzonder lange ICK stam, 11 bakken en 2 locs.. Gisteren had ik er een met 10 bakken en 3 locs.. Toch nog een paar vreemde stuiptrekkingen voor het definitieve einde?
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 20:14:37 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_67441911


* Guppy is weer het land in ge-Thalyst

met een behoorlijke omweg ook nog, want de bedoeling was Parijs-Rotterdam-Utrecht-Arnhem, maar het werd Parijs-Schiphol-Arnhem. er schijnt tussen Rotterdam en Utrecht een goederentrein naast het spoor te liggen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:23:05 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67442209
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:


* Guppy is weer het land in ge-Thalyst

met een behoorlijke omweg ook nog, want de bedoeling was Parijs-Rotterdam-Utrecht-Arnhem, maar het werd Parijs-Schiphol-Arnhem. er schijnt tussen Rotterdam en Utrecht een goederentrein naast het spoor te liggen?
Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 maart 2009 @ 20:39:58 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67442763
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..
Mja, als je daar woont, dan moet je toch wel min of meer daar heen zien te komen, niewaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 maart 2009 @ 20:41:52 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67442825
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
er schijnt tussen Rotterdam en Utrecht een goederentrein naast het spoor te liggen?
Inmiddels is hij weg hoor Maar de boel is goed naar de klote daar ja. ca. 7000 betonnen dwarsliggers moeten vervangen worden, alsmede alle ATB-bakens, railspoelen, doorslagpotjes en wat er allemaal nog meer in, op en langs het spoor zit. En 5 km schouwpad moet uitgegraven worden want daar ligt allemaal ballast op. En station Vleuten moet gerepareerd worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2009 @ 20:45:15 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67442940
Morgen eens even met wat VIRM van Enschede naar Amersfoort
Wel een beetje overkill trouwens, 12 bakken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')