Je mag het nu al hoor, of houden ze je ergens tegen nu?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanstaande december mag ik naar Groningen!
Wel riepen ze om in de trein waar ik in zat station Breukelen zo vaak stopt er niet een IC.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef knars het volgende:
dat kopmaken in Breukelen was overigens helemaal niet zo spectaculair. Had op zich ook niet verwacht dat er 10 bakken VIRM op dat rangeerspoortje zouden keren, maar dat er gewoon een stop op het station avn zou worden gemaakt vond ik wel teleurstellend. Had toch iets exclusievers verwacht
Netjes hoor. Maar vind deze dan toch iets duidelijker: ( )quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:47 schreef James1988 het volgende:
Net gezien te 's-Hertogenbosch. Foto is niet al te best, maar 't is duidelijk zat:
[ afbeelding ]
Nee, Het Glazen Huis komt namelijk daar.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag het nu al hoor, of houden ze je ergens tegen nu?
Hij weer nice ja, wel zat er bij mij eerst een irri banner op vastgeplaktquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, logisch - jij hebt een goede camera. Ik moest me behelpen met een X1.
Toffe foto!
Ook met mindere 'goede' camera's kan je mooie foto's maken, het is de fotograaf die de foto maakt, niet de camera Als ik vragen mag, wat voor cam heb je ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, logisch - jij hebt een goede camera. Ik moest me behelpen met een X1.
Toffe foto!
Hebben die dingen geen zandstrooier eigenlijk?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Sta je nog steeds op Gouda jij?quote:
Misschien steun ik je in deze kruistocht.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
In zijn eindeloze wijsheid vond Vingerverf Reizigersirritatie BV (Uw Vakman) het in de gierende avondspits belangrijker om een sleepje oude steentjes dwars door Utrecht centraal te sturen dan een op tijd rijdende IC te behoeden voor een volstrekt onnodige +8 krijg een bobbel aan je kont en ga DOOOOOOOOODT grafkotsrail
Klinkt aannemelijkquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
Volgens Somda komt volgende week de eerste V250 naar Nederland... ze hebben het over 30/31 maart, maar ik mag toch hopen dat het een grapje voor een dag later is .
Dat zei iemand 2 weken geleden ook al voor de week daarop. En iemand anders zij dit vorige week ook weer betreffende deze week. En iets gebeurt... Nee dus...quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
Volgens Somda komt volgende week de eerste V250 naar Nederland... ze hebben het over 30/31 maart, maar ik mag toch hopen dat het een grapje voor een dag later is .
Er stond genoeg materieel stil vanmiddag, alleen dan wel in Utrecht. Zie dat maar eens in Woerden of Leiden te krijgen nu.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:09 schreef DaMart het volgende:
En toch weet men het bij de NS te presteren om onvoldoende materieel voor de 8800 (Woerden-Leiden) paraat te hebben, waardoor er treinen uitvallen .
Nope, met auto naar huis.quote:
Boe hoe jij bent zieligerquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nope, met auto naar huis.
Ik had vanmorgen veel meer vertraging dan jij, dus niet zo huiliën.
We gaan er eens goed voor zittenquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef sander89 het volgende:
Vandaag in The Copenhagen Post:
DSB ‘no longer believes in’ IC4
Zal dit dan het einde van AnsaldoBreda betekenen?
Dag V250
Het wordt een makje om die deadline te missenquote:
Deze foto is gemaakt met een mobiele telefoon - de Sony Ericsson Xperia X1.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ook met mindere 'goede' camera's kan je mooie foto's maken, het is de fotograaf die de foto maakt, niet de camera Als ik vragen mag, wat voor cam heb je ?
Via Amsterdam/Schiphol was Leiden nog wel bereikbaar geweest, lijkt me. En staat er in Den Haag ook niet e.e.a. stil nu?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er stond genoeg materieel stil vanmiddag, alleen dan wel in Utrecht. Zie dat maar eens in Woerden of Leiden te krijgen nu.
quote:
Wat zeuren ze dan, ze hebben er al een.quote:Currently, one IC4 train operates Monday through Thursday between Aalborg, Aarhus and Copenhagen.
Miljardquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:14 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens ben ik heel benieuwd hoeveel ze van die 3,5 miljoen kroon terug gaan zien als ze daadwerkelijk de order annuleren..
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..quote:
Bedoel je de rijdraad, dus waar de pantograaf langs sleept?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?
Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Dat denk ik ook. En als ze DAN NOG besluiten dat het beter is om de boel af te blazen, dan is het ergens toch wel heel erg veel te ver gegaan, denk je niet? Droevig evengoed van omgerekend 470 miljoen euro Deens belastinggeld.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..
Dat ligt natuurlijk een beetje aan het afgesproken contracttype. Maar in het geval van lump sum zijn ze inderdaad de hele boel kwijtquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..
Ik heb het niet van het begin gevolgd, maar zoveel was me al duidelijk ja. Ik lees nu ook dat een deel van het probleem komt doordat een groot deel van het net nog zonder waslijn zit, daarom moeten ze specifiek ontworpen treinen hebben en dat is minder makkelijk. Als het project inderdaad mislukt gaan ze verder met de elektrificatie, dus dan is er ook voor de Denen nog iets goeds uit gekomen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En als ze DAN NOG besluiten dat het beter is om de boel af te blazen, dan is het ergens toch wel heel erg veel te ver gegaan, dank je niet?
Als Ansaldo na het annuleren failliet gaat, en die kans lijkt me vrij groot, is het waarschijnlijk redelijk lastig dat geld terug te zien, ongeacht het contract.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:23 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk een beetje aan het afgesproken contracttype. Maar in het geval van lump sum zijn ze inderdaad de hele boel kwijt
In dat geval wordt de Deense staat toch ook gewoon een schuldeiser?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Ansaldo na het annuleren failliet gaat, en die kans lijkt me vrij groot, is het waarschijnlijk redelijk lastig dat geld terug te zien, ongeacht het contract.
Nederland is gewoon klakkeloos gegaan voor de pipo die het een kwartje goedkoper beweerde te kunnen doen. Punt. Zit niet eens een ontsnappingsclausule in het contract. Vandaar dat we nu alle hoop moeten vestigen op de Denen die de boel de nek om draaien. Omdat we ZELF zo dom waren om blind een "doe maar, komt wel goed" contract af te sluiten met die spaghettineukers.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb het niet van het begin gevolgd, maar zoveel was me al duidelijk ja. Ik lees nu ook dat een deel van het probleem komt doordat een groot deel van het net nog zonder waslijn zit, daarom moeten ze specifiek ontworpen treinen hebben en dat is minder makkelijk. Als het project inderdaad mislukt gaan ze verder met de elektrificatie, dus dan is er ook voor de Denen nog iets goeds uit gekomen...
Bij de NS is het meer de wens om altijd iets unieks te hebben volgens mij, dus dat is meer een eigen-schuld-gevalletje dan
Waarschijnlijk wel, maar van een kale kip is het lastig plukken hequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
In dat geval wordt de Deense staat toch ook gewoon een schuldeiser?
Dat is niet zozeer de schuld van de Nederlandse mentaliteit van het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dat is een inherente fout in het tendersysteem voor dit soort projecten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nederland is gewoon klakkeloos gegaan voor de pipo die het een kwartje goedkoper beweerde te kunnen doen. Punt. Zit niet eens een ontsnappingsclausule in het contract. Vandaar dat we nu alle hoop moeten vestigen op de Denen die de boel de nek om draaien. Omdat we ZELF zo dom waren om blind een "doe maar, komt wel goed" contract af te sluiten met die spaghettineukers.
Jaquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedoel je de rijdraad, dus waar de pantograaf langs sleept?
Nou dat weet ik niet. Zeker bij dit soort megaprojecten lijkt het me toch vrij standaard om een clausule in je contract op te nemen dat je er vanaf kunt bij wanprestatie van 1 van beide kanten. Toch?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:29 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat is niet zozeer de schuld van de Nederlandse mentaliteit van het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dat is een inherente fout in het tendersysteem voor dit soort projecten.
Tsja. Ik heb van m'n moeder altijd geleerd 'goedkoop is duurkoop' en ik snap niet zo waarom dat principe bij aanbestedingen ineens overboord gegooid is. Eigenlijk moeten ze gewoon voor de een-na-goedkoopste optie gaan..quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet. Zeker bij dit soort megaprojecten lijkt het me toch vrij standaard om een clausule in je contract op te nemen dat je er vanaf kunt bij wanprestatie van 1 van beide kanten. Toch?
Ha, da's stroomrail! Bestaat uit een aluminium profiel waarin een koperen rijdraad getrokken (geklemd) is. Door de stijfheid van het profiel hoef je geen draagkabel met hangdraden te bouwen, wat een laag systeem oplevert (handig in tunnels). Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ja
[ afbeelding ]
(C)Railtrack.web-log.nl
Ah okee, bedankt... Gewoon puur voor minder hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha, da's stroomrail! Bestaat uit een aluminium profiel waarin een koperen rijdraad getrokken (geklemd) is. Door de stijfheid van het profiel hoef je geen draagkabel met hangdraden te bouwen, wat een laag systeem oplevert (handig in tunnels). Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |