abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:07:22 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67471572
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:31 schreef patatmetfriet het volgende:
[ afbeelding ]
Is tenminste iets anders dan Ventimiglia.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:47:21 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67475282
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is normaal in de 3000 van Nijmegen naar Den helder. Gisteren waren het er ehm.. vier
Op de serie 800 worden op enkele ritten zelfs drie gekoppelde VIRM-IV's ingezet (yes, het is weer terug! ). Waarvan het derde stel te Eindhoven afgekoppeld wordt.
pi_67475600
Lol, ik zit in een hotelletje aan de spoorlijn Amsterdam - Utrecht. Vroeg ik bij het inchecken zo om een kamer aan de kant van de spoorlijn. Nu kan ik chill vanuit me bed alle treinen langs zien komen. Zonet de CityNightLine.
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:09:11 #229
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_67476170
Hotel Breukelen, by any chance?
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:18:01 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67476593
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Hotel Breukelen, by any chance?
Die Chinese tempel of zoiets?
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:53:51 #231
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_67478022
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die Chinese tempel of zoiets?
Ja, die
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67478029
Klopt, ja!
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:54:46 #233
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_67478057
Heb ik ook eens geslapen. Morgen moet je bij het ontbijt echt een muffin nemen
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:04:13 #234
62053 Fixers
Princess Charming
pi_67478529
Bwuerk. Ik hoor dus net dat morgen werken zijn op Essen-Roosendaal. Er rijden daar bussen. Ik heb al gekeken of ik niet in Antwerpen de directe bus naar Breda kan pakken, maar helaas de laatste haal ik niet. Hoe erg is de chaos die ik kan verwachten in Essen? De Benelux zit op zaterdagavond volledig vol, niet iets wat je even in 3 stadsbussen propt.

(ik rijd dus mijn traject Brussel-Breda)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:07:20 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67478656
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:04 schreef Fixers het volgende:
Bwuerk. Ik hoor dus net dat morgen werken zijn op Essen-Roosendaal. Er rijden daar bussen. Ik heb al gekeken of ik niet in Antwerpen de directe bus naar Breda kan pakken, maar helaas de laatste haal ik niet. Hoe erg is de chaos die ik kan verwachten in Essen? De Benelux zit op zaterdagavond volledig vol, niet iets wat je even in 3 stadsbussen propt.

(ik rijd dus mijn traject Brussel-Breda)
Misschien een beetje een bizar plan hoor, maar probeer een andere grensovergang?

Brussel - Luik - Maastricht - Eindhoven - Breda is misschien wat overdreven (misschien ook niet) maar

Brussel - Lier - Turnhout - Bus naar Tilburg, zou ook kunnen?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:27:19 #236
62053 Fixers
Princess Charming
pi_67479494
De route via Maastricht duurt me al minstens een 80 minuten extra kosten ten opzichte van de ingecalculeerde vertraging via Roosendaal. Als ik nu vroeg in de ochtend kon vertrekken had ik het misschien wel gedaan. Maar in het donker hoeft dat van mij niet.

Ik ga me wel verbijten in de chaos in Essen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:31:25 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67482010
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, die
Ik weet niet of het gebouw nu rendabel is.
pi_67486171
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die Chinese tempel of zoiets?
Waar menig maffia-deal gesloten wordt
pi_67486691
Zit ik in de pimpelexpresse, is de pimpelbar gewoon nog dicht!

Geen croissantje en warme chocolade in de ochtend. Hoe laat gaat zo'n loket eigenlijk open?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_67486716
Vanaf Amersfoort hoor ik net... Dan ga ik er net uit! grr.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_67489068
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gebouw nu rendabel is.
dat weet ik ook niet, maar het hotel wat erin zit doet het prima. voor zover ik weet dan he.
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67490309
Stoomtrein maakt eerste proefrit op Verdiept Spoor

ALMELO – De vaart zit er bij de aanleg van het Verdiept Spoor in Almelo goed in. Ondanks dat het gehele project een meter minder diep wordt aangelegd dan in eerste instantie gepland was spreekt de railbeheerder toch van een gestage vordering. In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest. Op dit moment is aanleg van n spoor gereed. Dat nodigt uit om een eerste proefrit te maken. Het probleem is echter dat er nog geen elektriciteitskabels boven het spoor hangen. Aldus bedacht de railbeheerder een andere manier om de eerste proefrit te maken, dit gebeurt met een stoomtrein. Volgens een woordvoerder van de railbeheerder wordt deze manier wel vaker gebruikt als er nog geen elektriciteit aanwezig is. ‘We maken er dan een feestelijke gebeurtenis van,’ aldus de woordvoerder. Ondanks dat het hier om zeer unieke oude stoomtrein van het type TKp 23 uit 1957 gaat, (afkomstig uit Polen) wordt deze wel uitgerust met hypermoderne computer om de hoek van ingang en uitgang te meten. Dat is bovendien het doel van de proefrit. Daarnaast worden er metingen gedaan in hoogteverschillen en afwijkingen van het spoor. Leuk om te weten: de locomotief heeft twee cilinders, 800 pk, weegt 66 ton en kan zowel voor- als achteruit een snelheid van 45 km/h halen. Er zijn er destijds 390 van gebouwd en er zijn er nog twee waarvan n bedrijfsvaardig.



1 april grap of?
account wordt niet meer gebruikt
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:42:49 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67490731
"In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest." Juist ja.

Ze noemen geen datum maar zeggen wel dat het "aanstaande woensdag" is. Ik weet genoeg.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:51:14 #244
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67490982
Tip van Flip: Zonder NS 1e klas kaartje toch gebruik maken van de NSHighspeed lounches? Vraag een Cybelys vaste klanten kaart aan bij Thalys zelf (BE). Mijne is binnen en ik wist niet dat dat er ook bij zat
pi_67491336
De wissel die aan de kant van De Riet toegang geeft tot het verdiepte stuk:


Aan de andere kant sluit het spoor nog niet aan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:25:16 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67496026
quote:
De Blauwe Engel gaat naar de werkplaats om ATBe ingebouwd te krijgen. Al ons rijvaardig materieel moet van de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor 1 april voorzien zijn van ATBe. Dit is een veiligheidssysteem dat er voor zorgt de trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein. Daarnaast kan vanwege technische problemen de Hondekop niet worden ingezet en staat, na de botsing met de pendeltrein in december, de Muizenneus nog voor reparatie in Tilburg. Wanneer deze treinen weer rijden is nog onbekend.
Aldus de website van het Spoorwegmuseum.
Dus daarom dit weekend maar weer Blokkendozen als Heimwee Express.

  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:27:49 #247
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_67496097
Ik heb even goed opgelet op dat vernielde stuk spoor bij Vleuten en zo, en twee dingen op:
- de trein is ontspoord vr het hogesnelheidswissel, rijdend op het buitenste spoor van Woerden richting Utrecht. Er ligt daar een soort overwegplaat in, en die is al naar de klote, net als alle dwarsliggers die daar achter liggen (en net er voor).
- het vernielde hogesnelheidswissel is vervangen door een stuk doorgaand spoor, het buitenste spoor Woerden - Veuten zal dus nog wel een tijdje buiten dienst zijn.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:29:17 #248
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_67496141
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho. Wel in de buurt geweest, in Brighton.
Engelse stationnetjes zijn tof. Op een mini-stationnetje aan de lijn Londen-Folkestone, genaamd Bearsted, werd voor ons ooit eens de -al langzaam wegrijdende- trein alsnog stilgezet zodat we konden instappen .
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_67498059
Wat is er eigenlijk met het mat'24-motorrijtuig van het spoorwegmuseum aan de hand? Aangezien de jaap er voor zit namelijk, en die wordt niet zomaar ingezet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67500517
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Stoomtrein maakt eerste proefrit op Verdiept Spoor

ALMELO – De vaart zit er bij de aanleg van het Verdiept Spoor in Almelo goed in. Ondanks dat het gehele project een meter minder diep wordt aangelegd dan in eerste instantie gepland was spreekt de railbeheerder toch van een gestage vordering. In de aanleg zijn tot dusver weinig tegenslagen geweest. Op dit moment is aanleg van n spoor gereed. Dat nodigt uit om een eerste proefrit te maken. Het probleem is echter dat er nog geen elektriciteitskabels boven het spoor hangen. Aldus bedacht de railbeheerder een andere manier om de eerste proefrit te maken, dit gebeurt met een stoomtrein. Volgens een woordvoerder van de railbeheerder wordt deze manier wel vaker gebruikt als er nog geen elektriciteit aanwezig is. ‘We maken er dan een feestelijke gebeurtenis van,’ aldus de woordvoerder. Ondanks dat het hier om zeer unieke oude stoomtrein van het type TKp 23 uit 1957 gaat, (afkomstig uit Polen) wordt deze wel uitgerust met hypermoderne computer om de hoek van ingang en uitgang te meten. Dat is bovendien het doel van de proefrit. Daarnaast worden er metingen gedaan in hoogteverschillen en afwijkingen van het spoor. Leuk om te weten: de locomotief heeft twee cilinders, 800 pk, weegt 66 ton en kan zowel voor- als achteruit een snelheid van 45 km/h halen. Er zijn er destijds 390 van gebouwd en er zijn er nog twee waarvan n bedrijfsvaardig.

[ afbeelding ]

1 april grap of?
Leuk

De feitenlijke onjuistheden vielen me wel op. De loc gaat niet maar 45 km/h En is die ander 23 niet bedrijfsvaardig dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')