abonnement Unibet Coolblue
pi_67349664
Net te horen dat mijn tijdelijke contract niet verlengd is. ik kon kiezen of doorwerken tot 1 juli of nu stoppen en betaald krijgen tot 30-4. ik ben dus nu maar gestopt. en ik moet zeggen dat voelt best lekker. Heerlijk tijd voor mezelf, tijd om vrienden te helpen met verhuizen en dat soort dingen.

Ja ik mag zeggen ik voel me heerlijk. iemand tips wat ik allemaal kan gaan doen met al mijn vrije tijd?
pi_67349684
Werk zoeken?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:35:05 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_67349734
Inderdaad werk zoeken of wordt het een uitkering aanvragen?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:35:27 #4
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_67349742
Wat deed je voor werk?
Boef!
pi_67349768
Uitkering zal er wel niet inzitten aangezien TS zelf is gestopt per direct met doorbetaling tot 30/4.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67349775
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:33 schreef ruud.nl het volgende:
Werk zoeken?
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
pi_67349809
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:33 schreef ruud.nl het volgende:
Werk zoeken?
Lijkt me een goeie.
En houdt er dan rekening mee dat je pas een maand later uitbetaald krijgt
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 10:38:12 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_67349834
Hoppa, weer een uitkeringstrekker erbij.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:38:41 #9
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67349845
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lijkt me een goeie.
En houdt er dan rekening mee dat je pas een maand later uitbetaald krijgt
ach, kunnen TS vrienden hem helpen verhuizen als ie de vaste lasten niet meer kan betalen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67349863
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:32 schreef Legwieh het volgende:
...ik ben dus nu maar gestopt. en ik moet zeggen dat voelt best lekker...
Jouw BT contract liep tot 1 juli en jij hebt er nu zelf voor gekozen om per 30 april te stoppen. Jij hebt dus ontslag genomen? Ik ben benieuwd hoe je werkgever dit formeel verder met je afgehandeld heeft. Als dit namelijk niet juist is/wordt gedaan zou je nog wel eens een probleem kunnen hebben bij de aanvraag van een WW-uitkering. Dit laatste uiteraard pas op het moment dat je niet tijdig een nieuwe baan kunt vinden.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:44:36 #11
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67350027
Vraag is inderdaad hoe dit in de boeken komt te staan. Als ontslag door de werkgever? Dan kun je als je geen werk vindt een uitkering gaan trekken. Als ontslag door de werknemer? Dan zou ik maar als een haas een nieuwe baan gaan zoeken, want anders zie je binnenkort de bodem van je portemonnee en kun je geen gebruik maken van ons sociale stelsel.
Stop the world, I want to get out.
pi_67350156
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:39 schreef okcep het volgende:

[..]

Jouw BT contract liep tot 1 juli en jij hebt er nu zelf voor gekozen om per 30 april te stoppen. Jij hebt dus ontslag genomen? Ik ben benieuwd hoe je werkgever dit formeel verder met je afgehandeld heeft. Als dit namelijk niet juist is/wordt gedaan zou je nog wel eens een probleem kunnen hebben bij de aanvraag van een WW-uitkering. Dit laatste uiteraard pas op het moment dat je niet tijdig een nieuwe baan kunt vinden.
Ik heb een onderlinge overeenkomst aangegaan waarin vastgelegd is dat ik tot 30-4 betaald krijg, en daarbij heb ik een nieuw contract gekregen waarin staat dat mijn contract loopt tot 30-4. Ik ga trouwens geen uitkering trekken. want daar heb ik geen zak aan, kan beter overal een beetje rondhobyen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:51:02 #13
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_67350238
Net goed, had hij maar niet zo stom moeten zijn. Hij is er helemaal stil van, zijn feestgevoel is getemperd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:51:12 #14
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_67350245
Als ik het verhaal van TS zo lees is hij (in overleg) zelf opgestapt of in ieder geval akkoord gegaan met ontslag. In beide gevallen vervalt volgens mij het recht op een WW uitkering.

Hoe leuk vrije tijd ook is, lijkt het me in deze tijden niet echt fijn om zonder werk én WW uitkering te zitten.
Doe maar joh!
pi_67350544
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:51 schreef Jofol het volgende:
Als ik het verhaal van TS zo lees is hij (in overleg) zelf opgestapt of in ieder geval akkoord gegaan met ontslag. In beide gevallen vervalt volgens mij het recht op een WW uitkering.

Hoe leuk vrije tijd ook is, lijkt het me in deze tijden niet echt fijn om zonder werk én WW uitkering te zitten.
Ondertussen een paar kennisen aangesproken, en zoals het er nu uitziet heb ik vanaf volgende week al weer een uurtje of 28 te werken. Nu nog wat andere mensen contacteren voor de overige uren.
pi_67350743
Mijn contract word ook niet verlengt (loopt in juni af) en ik blijf
gewoon doorwerken totdat ik ander werk heb,
anders heb je geen poot om op te staan.
De baas wil dat ik zo snel mogelijk weg ben, maar ik heb er geen haast bij.

Collega's zeiden zoiets van: in zulke situaties moet je nooit uit jezelf gaan lopen.
Ik krijg wel een maandloon mee als ik weg ga.

Het is dom dat je bent weggegaan, nu zit je zonder werk.
Life is Music
pi_67350810
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:51 schreef Jofol het volgende:
Als ik het verhaal van TS zo lees is hij (in overleg) zelf opgestapt of in ieder geval akkoord gegaan met ontslag. In beide gevallen vervalt volgens mij het recht op een WW uitkering.

Hoe leuk vrije tijd ook is, lijkt het me in deze tijden niet echt fijn om zonder werk én WW uitkering te zitten.
Daarom moet je ook nooit uit jezelf gaan lopen als je nog geen ander werk heb.
Life is Music
pi_67350919
Wat doe je eigenlijk voor werk, TS?
pi_67351060
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:10 schreef Beauregard het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor werk, TS?
werkte in de autobranche verkoop.
  Forum Admin dinsdag 24 maart 2009 @ 11:22:06 #20
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_67351257
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

werkte in de autobranche verkoop.
Dan is ontslagen worden inderdaad wel aannemelijk ja.
pi_67351337
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

werkte in de autobranche verkoop.
Je moet je beroep bij je profiel nog ff veranderen.

Hier ook autobranche, na 7 jaar ontslagen.
pi_67351619
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:32 schreef Legwieh het volgende:
ik ben dus nu maar gestopt.
Maar... Ben je nu echt zo dom? Ik bedoel... Tenzij je al direct een andere baan hebt is het toch logischer om zo lang mogelijk door te blijven werken en ondertussen naar werk te zoeken? Vooral met de krappe arbeidsmarkt van nu. Heb je in ieder geval een vast inkomen... Ik was niet eerder gestopt...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:39:48 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67351879
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:51 schreef Jofol het volgende:
Als ik het verhaal van TS zo lees is hij (in overleg) zelf opgestapt of in ieder geval akkoord gegaan met ontslag. In beide gevallen vervalt volgens mij het recht op een WW uitkering.

Hoe leuk vrije tijd ook is, lijkt het me in deze tijden niet echt fijn om zonder werk én WW uitkering te zitten.
Als ik het verhaal zo lees dan heeft zijn werkgever een vaststellingsovereenkomst opgesteld, d.w.z. ze zijn met "wederzijds goedvinden" uit elkaar gegaan. In dat geval blijft het recht op WW bestaan. Als TS voldoet aan de voorwaarden dan kan hij dus WW aanvragen.

Hoe dan ook, het lijkt me erg zinnig om nu al te beginnen met zoeken, werk is altijd beter dan uitkeringtrekken
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67352507
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:32 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Maar... Ben je nu echt zo dom? Ik bedoel... Tenzij je al direct een andere baan hebt is het toch logischer om zo lang mogelijk door te blijven werken en ondertussen naar werk te zoeken? Vooral met de krappe arbeidsmarkt van nu. Heb je in ieder geval een vast inkomen... Ik was niet eerder gestopt...
dat dus, lekker doorwerken tot einde, nog wat extra inkomen. Ik zit nu in dezelfde situatie, contract loopt tot 1 mei, ik werk lekker door en krijg daarna nog mijn vakantiegeld/vakantieuren uitbetaald. In totaal zo'n lekkere 3000 eurotjes netto lekkere oprotpremie (alhoewel ik er zelf voor heb gewerkt), en genoeg werk bij andere bedrijven in dezelfde sector
pi_67357575
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:32 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Maar... Ben je nu echt zo dom? Ik bedoel... Tenzij je al direct een andere baan hebt is het toch logischer om zo lang mogelijk door te blijven werken en ondertussen naar werk te zoeken? Vooral met de krappe arbeidsmarkt van nu. Heb je in ieder geval een vast inkomen... Ik was niet eerder gestopt...
Ik heb zo het vermoeden dat TS geen huur of hypotheek hoeft te betalen.
pi_67357712
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:31 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik heb zo het vermoeden dat TS geen huur of hypotheek hoeft te betalen.
TS is/was audi verkoper en woont waarschijnlijk nog bij papa en mama pappa en mamma z'n vader en moeder...

weet ff niet meer hoeveel p's en m's er in die woorden staan
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:38:13 #27
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67357764
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:32 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Maar... Ben je nu echt zo dom? Ik bedoel... Tenzij je al direct een andere baan hebt is het toch logischer om zo lang mogelijk door te blijven werken en ondertussen naar werk te zoeken? Vooral met de krappe arbeidsmarkt van nu. Heb je in ieder geval een vast inkomen... Ik was niet eerder gestopt...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67363357
TS heeft net al weer lekker gewerkt bij een andere baas.
pi_67369094
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:51 schreef Jofol het volgende:
Als ik het verhaal van TS zo lees is hij (in overleg) zelf opgestapt of in ieder geval akkoord gegaan met ontslag. In beide gevallen vervalt volgens mij het recht op een WW uitkering.

Hoe leuk vrije tijd ook is, lijkt het me in deze tijden niet echt fijn om zonder werk én WW uitkering te zitten.
Joh, dat was vroeger zo. Sinds 2006 hoef je je niet meer formeel te verzetten, een vaststellingsovereenkomst of voorstel tot beeindiging met daarin uitdrukkelijk dat het initiatief van de werkgever komt is in principe voldoende.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')