abonnement Unibet Coolblue
pi_67271434
Dit topic gaat niet over een klusvraag, maar over het laten zien van het vervangen van een v-snaar.
Voor de meesten niet interressant, maar voor degenen die twijfelen over reparatie of vervanging, wilde ik laten zien dat reparatie ook makkelijk zelf te doen is.


Vanmorgen wilde mijn vrouw een was in de droger doen, na het aanzetten hoorde ze 1 harde klap en vervolgens bleef de droogtrommel stilstaan.

Aangezien deze verder de normale geluiden had, was de conclusie dat waarschijnlijk de v-snaar gebroken is. (v-snaar is hier niet de juiste benaming voor, maar iedereen weet dan tenminste wat ermee bedoeld wordt.)
Na het verwijderen van de bovenplaat en de achterwand, natuurlijk eerst de stekker uit de wandcontactdoos gehaald.
Kwam de gebroken v-snaar tevoorschijn.


De trommel zonder v-snaar.


Ook deze achterplaat inclusief verwarmingselement moet verwijderd worden.


Omdat ik toch bezig was gelijk de trommel er maar even helemaal uitgehaald en ook de binnenkant gereinigd, en zo te zien was dat best wel een keertje nodig na 7 jaar.


Nadat de trommel teruggeplaatst was, de v-snaar over de trommel heen gelegd, zodat daarna de achterplaat van de trommel met verwarmingselement gemonteerd kon worden.


De v-snaar vervolgens over de motoras gespannen, de katrollen aan beide zijden houd de v-snaar op spanning.


Hierna alle elektronica weer aansluiten, waarna de achterwand en bovenplaat er weer op konden.
De stekker in de wandcontactdoos gestopt en gecontroleerd of alles weer goed werkte.

De wasdroger is dus weer gemaakt en dat voor nog geen ¤20.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:57:54 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67271504
leuk
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_71129970
Toch handig die foto's van je, heb vandaag hetzelfde meegemaakt en de machine inderdaad gedemonteerd en de snaar verwijderd, nu vroeg ik me af moet ik hier een originele snaar voor halen of kan er gewoon een universele geplaatst worden ? Verder prettig om te zien hoe ik de snaar ongeveer terug moet plaatsen scheelt weer een beetje zoekwerk want heb niet kunnen zien hoe die had moeten zitten, is ook een projectje wat ik voor de eerste keer ga doen dus hoop dat ik het ook voor zo'n mooi prijsje kan fixen. Toch bedankt voor dit Topic
pi_71134991
De snaren worden door diverse fabrikanten gemaakt, welk fabrikaat je neemt is niet van belang, wel welk type je neemt.
Het type moet op de snaar staan, mocht deze niet leesbaar zijn, dan kun je vaak op internet het juiste type achterhalen.
Het type is van belang, omdat hiermee tevens de lengte van de snaar bepaald wordt welke je nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')